Windows heeft ook een downloadbaar pakket waarmee verkenner ook met RAW overweg kan en wel thumbnails maakt: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8802quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef over_hedge het volgende:
Vraagje, ik heb 700 fotos. Maar zijn in raw geschoten dus ik heb geen Thumbnails in windows. En om nou 700 fotos in photoshop te laden om er een paar uittezoeken is ook erg veel werk. Met welk progamma kan dit makkelijk?? Normaal zou ik het met lightroom doen alleen mijn laptop doet raar waardoor lightroom het niet meer doet. Hebben jullie hier een ander progamma voor?
Dankjequote:Op donderdag 26 januari 2012 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Windows heeft ook een downloadbaar pakket waarmee verkenner ook met RAW overweg kan en wel thumbnails maakt: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8802
Er staat alleen Nikon en Canon, maar volgens mij doen met uitzondering van de nieuwste modellen de RAW bestanden van andere fabrikanten het ook gewoon.
Gevonden. Superquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:09 schreef problematiQue het volgende:
Oh, dan moet je even verder googlen, ik heb 'm voor Vista en hij zal er voor 7 vast ook wel zijn.
Uberhaupt mensen die naar de MM gaan?!?!?!@? ik vind het de meest belachelijke winkel ooit!quote:
Ja ik loop er ook wel is binnen om even iets te kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:20 schreef problematiQue het volgende:
Ik loop er altijd even binnen als ik er langs loop om aan de nieuwste cameras te voelen
Dat van die btw is niet waar. Ze hebben de prijs 6% omhoog gegooid. En je krijgt 19% korting. Dus eigenlijk 13% dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik loop er ook wel is binnen om even iets te kijken.
Maar het feit dat ze tweedehands dingen als nieuw verkopen.
Personeel hebben zonder enige "know how" en ronduit brutaal.
En bijna altijd vele malen duurder dan anderen. (alleen soms goede aanbiedingen)
En ie btw hebben ze eerder deze week gewoon bij de prijs opgeteld hoor
Ja maar aangezien het niet 19% is klopt er nog steeds geen zak van.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat van die btw is niet waar. Ze hebben de prijs 6% omhoog gegooid. En je krijgt 19% korting. Dus eigenlijk 13% dus.
Naja weet niet precies hoeveel % je korting krijgt. Maar wel dat ze de prijzen eerst 6% omhoog doen. En dan die actie beginnen. Maar je hebt als nog wel korting.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar aangezien het niet 19% is klopt er nog steeds geen zak van.
Media markt is voor tokkies die elke verdiende cent meteen weer uitgeven.
1e Stap is verwijzen naar Tech-Repair.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, toch maar eens proberen coulance aan te vragen
Jajaquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:05 schreef Doodkapje het volgende:
Heeft Peter_Aragorn die 5dmkii nou gekocht?
't Is op zich een heerlijk lensje en zal hem niet zo snel de deur wijzen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de f/4 persoonlijk toch vaak te beperkt vind. Die stop extra van de 24-70 zou bij mij vaak wel welkom zijn, maar ik heb het 70-105mm bereik en het mindere gewicht van de 24-105 er destijds niet voor op willen offeren.quote:Lees over de 24-105 f4 IS L veel goede dingen
Meer eten en trainen, dan maakt het gewicht niet meer uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Omniej het volgende:
Cheap is 'ie wel ja, maar ach, voor het geld kun je er volgens mij toch wel leuke dingen mee doen, ook op zo'n body.
[..]
't Is op zich een heerlijk lensje en zal hem niet zo snel de deur wijzen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de f/4 persoonlijk toch vaak te beperkt vind. Die stop extra van de 24-70 zou bij mij vaak wel welkom zijn, maar ik heb het 70-105mm bereik en het mindere gewicht van de 24-105 er destijds niet voor op willen offeren.
Dilemma's, dilemma's....
Ha, die heb ik dan weer. Volgende keer dat we meeten mag je 'm wel lenen. Wil ik jouw 24-105quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:43 schreef Omniej het volgende:
5D2 met de 17-40 erop is fijn.
De 50/1.8 wil ik er eigenlijk ook nog steeds een keertje op knallen, gewoon voor de gein. Gek genoeg heb ik nog nooit met dat objectief gespeeld.
Van meer eten en trainen wordt m'n tas niet sterker.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 06:21 schreef kanovinnie het volgende:
Meer eten en trainen, dan maakt het gewicht niet meer uitEn je doet je vriendin er ook nog eens een plezier mee
Sgoed.quote:Ha, die heb ik dan weer. Volgende keer dat we meeten mag je 'm wel lenen. Wil ik jouw 24-105
Ik heb zijn 10-20 gekocht (en 450D). en ook nog een keer in Doel geweest met een groepje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Meeten jullie wel eens dan?
Maar de plastic fantastic 50mm f1.8 is dus ook op de 5D Mark II een leuke lens? Hij is zo lekker goedkoop
Maar je armen wel! Je tas kan dat toch wel aan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Van meer eten en trainen wordt m'n tas niet sterker.En m'n vriendin doe ik ook geen plezier door meer te eten/trainen en een 24-70 te nemen, want ze vindt de 24-105 al veel te zwaar.
[..]
Sgoed. [ afbeelding ]
Kweenie. Woon je in de buurt van a'dam? Kan je mijne wel een keer proberenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Meeten jullie wel eens dan?
Maar de plastic fantastic 50mm f1.8 is dus ook op de 5D Mark II een leuke lens? Hij is zo lekker goedkoop
Ah, ik dacht wie de oudste camera had.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meets zijn er om trachten te bekijken wie de langste foto piemel heeft.
True, maar om m'n armen gaat het niet zozeer. Vind het geen probleem met een zware camera te fotograferen, maar ik wil m'n spul graag in een simpelere schoudertas kwijt als ik gewoon op een normale dag over straat loop, en met een laptop en alles erbij hangt er dan aardig wat aan je schouder te trekken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:32 schreef kanovinnie het volgende:
Maar je armen wel! Je tas kan dat toch wel aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:39 schreef Puala het volgende:
Jup, d'r word wel eens gemeet. Kunnen we eigenlijk wel weer eens doen. Wie heeft er een idee wat we kunnen doen?
Het gaat niet om de lengte, maar om de dikte... gelukkig gebruik ik vaker 77mm filter thread objectieven, dus dat zit wel snorquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meets zijn er om trachten te bekijken wie de langste foto piemel heeft.
Dan moet je een heel strak tasje hebben!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
En nou ja, heb ook liever niet dat m'n tas uitscheurt ofzo, dus hoe lichter m'n objectieven hoe beter dan.
Man, je wil niet weten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
Dan moet je een heel strak tasje hebben!
Klinkt niet verkeerd. Alleen beginnen de meets meestal niet zo vroeg dat je de ochtendglorie mee krijgt :pquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...En ook een leuke setting om modellen te fotograferen.
Het gouden uur,... welke fotograaf wil daar niet om 5:00 voor opstaan?!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Klinkt niet verkeerd. Alleen beginnen de meets meestal niet zo vroeg dat je de ochtendglorie mee krijgt :p
Strand oid is ook wel leuk denk ik. Duinen, modellen enzo :p
Zou ook vergelijken met een 2e hands 17-35L f2.8.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zou hem wel keertje willen dan idd, om dan denk ik snel naar de 50mm f1.4 te gaan
Maargoed: 17-40 lijkt me als eerste objectief erg mooiZeker voor ¤475 na cashback
Daarna de 24-70 of 24-105...
Ik weet redelijk de weg in de bossen/heide rond Epe.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...En ook een leuke setting om modellen te fotograferen.
Volgens mij zijn we met schoolkamp met 25 kinderen in de bossen van Epe geweest. 's Nachts zelfs nog een vossenjacht gedaan. Maar als t zou lukken is het wel heel cool!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef SP22 het volgende:
We kunnen denk ik alleen niet met 10 man sterk de bos in..
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
50mm f1.8 toch gekochtMet korting ¤83 en na cashback dus nog maar ¤68. Dan is het toch een leuk dingetje
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
klopt, maar voor mijn gebruik te fragiel gok ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef SP22 het volgende:
[..]
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.
ik zou hem gebruiken om Paintball mee te fotograferen, en heb ding uit elkaar gezien en een direct hit zou ie niet overleven ben ik bang.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:23 schreef SP22 het volgende:
Hij is lichtgewicht ja, maar hij voelt niet extreem fragiel aan. tis echt een klein maar fijn dingetje.
Tenzij je ermee gaat tennissen, komt het wel goed denk ik.
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja maar met een gewone adapter kan je niet lekker focussen lees ik?
Ja, maar er zijn (goedkope) adapters die ervoor zorgen dat je niet meer tot oneindig kunt scherpstellen. Misschien bedoelt Peter_Aragorn dat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.
Canon 600D kan ditquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:10 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kan ik zien of mijn camera (600D) een flitser draadloos kan aansturen?
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:18 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Canon 600D kan dit
http://www.canon.nl/For_H(...)D/index.aspx?specs=1
Onderdeel "Flits"
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:28 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dus: als ik oude Canon FD lenzen wil gebruiken, welke adapter heb ik dan nodig?
Eigenlijk is het shitty dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:50 schreef freud het volgende:
[..]
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.
Kortom: Laat maar zittenquote:
Is er iemand die me hier wat tips over kan geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:30 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.
Flitsers van andere aanbieders durf ik je niks over te vertellen..
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
50mm een groothoek?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.
Precies. En dat ding is dan van plastic, maar niet van poppenstront.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ach de 1.8 versie van Canon werkt ook prima op FF. En door cashback en mm-korting is hij maar ¤68. Kun je eigenlijk nooit een miskoop aan hebben
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony)
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Flitsers zuigen, daarom. Niks sexy aan.
Tenzij je er mee om kunt gaanquote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Ja, vertel mij wat. Vorige week weer 1 voor 6 km/h te snel.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Toch kan je er een hoop toffe dingen mee!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Website. Hebben ze een tijd gezegd erover... Vraag 't mij verder niet, ik heb een 1.4quote:
APS-C en FF in de A-mount's. Waar we wachten op een nieuwe FF. Huidige FF's zijn de 850 en de 900 en daarvan schijnt men de productie gestopt te hebben.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).
Of doet sony ook aan midden-formaat camera's? Dat wist ik nog niet
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.
Op een statief etc. En ik heb weinig andere opties, dus ja kunnen ze wel zuigen maar ik heb licht nodig
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de bodyquote:
Ghosting,... like a boss...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Die kerel mist een deel van z'n hoofd wjooo.
En iso flink omhoog.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de body![]()
Vorige zomer gemaakt van Puro Instinct:
[ afbeelding ]
Koop een paar flitsers en wat hotshoe's (male/female), wat bekabeling en een verloopje. Hotshoe's op een statief, kabeltje ertussen, 1 hotshoe op je flitsschoen en onder je camera een framepje waarop je nog een hotshoe bij kan plaatsen, naast je lens, met je laatste flitsers. Kost wat, heb je ook wat en bijv. TTL kan je blijven gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.
Mja, de iso bij deze foto was niet zo bijster hoog... 640 maar.quote:
Iso omhoog met canon? Vaak is dat ruis als een mallequote:
ISO 1250 op mijn Sony A700, donderdag geschoten. Verder achteraf behoorlijk lichter gemaakt (blacks naar 0 enzo). Nu is de techniek achter de A700 ook alweer iets van 4 jaar oud en zou het mij niet verbazen als het een (grove) upgrade is van de KM D7D.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:04 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, de iso bij deze foto was niet zo bijster hoog... 640 maar.
Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je echt serieus hiermee aan de slag wilt gaan, dan zul je toch aan een sterke camera moeten. En ja, lichtsterke objectieven zijn erg duur, maar die gaan ook vaak langer mee dan één camera.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Iso omhoog met canon? Vaak is dat ruis als een malle
Gaat dus om dit soort foto's maar dan in een slecht verlichte hal.
[ afbeelding ]
ff een foto geript van onze sponsor als voorbeeld.
Maar dus een goed objectief zou het dus ook moeten doen, probleem is dat je dan wel met bereik van je lens zit, wat prime is denk ik niet heel handig hiervoor en een tele met vereiste licht sterkte zal duurder zijn dan me camera.
Ik gebruik een 600D, maar ik dacht dat ik met een flitser een duur objectief wel kon ontwijken.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
ISO 1250 op mijn Sony A700, donderdag geschoten. Verder achteraf behoorlijk lichter gemaakt (blacks naar 0 enzo).
[ link | afbeelding ]
RE5 Emmerich by Sporingerdam, on Flickr
[..]
Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je echt serieus hiermee aan de slag wilt gaan, dan zul je toch aan een sterke camera moeten. En ja, lichtsterke objectieven zijn erg duur, maar die gaan ook vaak langer mee dan één camera.
Ouch. En tja, 600D is consumentencam, en dus voor algemene situaties imo. Ga je lastigere situaties hebben dan normaal in het zonnetje, dan heb je gewoon goed spul nodig. Lichtsterke lenzen zijn inderdaad duur. Als je die met een flitser kon vervangen, zouden ze er niet zijn. Ruis valt overigens best mee, maar dan zit je wel in de hogere prijsklasses qua bodies.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik een 600D, maar ik dacht dat ik met een flitser een duur objectief wel kon ontwijken.
Hoe zit dat dan met verzekeringen? aangezien de lenzen wel wat aan treffers kunnen krijgen.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:44 schreef freud het volgende:
[..]
Ouch. En tja, 600D is consumentencam, en dus voor algemene situaties imo. Ga je lastigere situaties hebben dan normaal in het zonnetje, dan heb je gewoon goed spul nodig. Lichtsterke lenzen zijn inderdaad duur. Als je die met een flitser kon vervangen, zouden ze er niet zijn. Ruis valt overigens best mee, maar dan zit je wel in de hogere prijsklasses qua bodies.
Waarom huur je niet gewoon goed spul? Doe ik ook met de exotischere lenzen. Ik ga bijv. echt geen 300mm F2.8L kopen. We hebben hier een standaard setje van 24mm tot 200 mm L glas, en de rest is zo gehuurd.
EENS!!!!quote:Op maandag 30 januari 2012 00:02 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga wel is bij konijnenberg langs en daar is informeren.
Nuttig. Als je in mensenmassa's fotografeert dan is er een grotere kans dat je ergens tegenaan loopt en is het zonde als je je frontelement beschadigt. Scherpteverlies zie je niet en bij sommige hoeken heb je meer last van flares, maar dat weegt bij mij niet op tegen de bescherming tegen krasjes.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat vinden jullie van uv filters eigenlijk? Meningen zijn er vaak nogal verdeeld over op internet namelijk...
Twijfel om er een voor mijn 17-40 te halen...
Ik heb er 1 op m'n 17-40 zitten. Vooral voor m'n eigen peace of mind. Ik zie in elk geval geen verschil met of zonder filter, en ik veeg toch liever het zand en zout van m'n uv-filter dan van m'n lens.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat vinden jullie van uv filters eigenlijk? Meningen zijn er vaak nogal verdeeld over op internet namelijk...
Of bier...quote:Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb er 1 op m'n 17-40 zitten. Vooral voor m'n eigen peace of mind. Ik zie in elk geval geen verschil met of zonder filter, en ik veeg toch liever het zand en zout van m'n uv-filter dan van m'n lens.
Wat!quote:Op maandag 30 januari 2012 11:44 schreef Doodkapje het volgende:
Toch maar geen 14-24 dit jaar; wel naar Japan wsch in maart
Als er een manier was om geld te klonen, sure...quote:Op maandag 30 januari 2012 12:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat!Naar Japan zonder 14-24? Dat kan toch helemaal niet!
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heb je dat wel eens gehad? Gaat zo'n paintball er niet doorheen? Lijkt me iig zonde om je hele camera onder de verf te hebbenquote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!
Of CTRL+Zquote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!
Ik heb wel eens gehad jaquote:Op maandag 30 januari 2012 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je dat wel eens gehad? Gaat zo'n paintball er niet doorheen? Lijkt me iig zonde om je hele camera onder de verf te hebben
Supervet zeg! Ook leuke timelapse stukken tussendoorquote:
Z'n portretten mogen wel wat hogerquote:
Nouja, dat zullen mensen ook bij voetbal denken. En ik denk dat ie er rondom ook nog wel wat doetquote:Op maandag 30 januari 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik kan me alleen niet indenken dat enkel foto's maken bij paintball je niet gaat vervelen na een paar weken.
Niks aan het handje, gewoon je accu's dicht op je lichaam bewaren. En ga naar "Pulkvedim neviens neraksta (Nobody Writes to the Colonel)," is een leuke tent!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:50 schreef problematiQue het volgende:
Kou teistert Oost- en Midden-Europa
Ik ga vrijdag tot maandag naar Riga:
[ afbeelding ]
Bij mij?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...
Op Ebay zo rond de 200/250 euroquote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...
Yup, meestal is 2/3 van de nieuwprijs een goede maatstaf...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op Ebay zo rond de 200/250 euro
Nee 'Nikkor AF 50mm 1:1.4'. Met metalen lenshood ookquote:Op maandag 30 januari 2012 17:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bij mij?Is het een 50mm AF-S 1.4G?
Like!quote:Op maandag 30 januari 2012 18:56 schreef problematiQue het volgende:
Exploding Fruits and Vegetables
[ afbeelding ]
Gesleuteld of niet, de compositie is al geniaalquote:Op maandag 30 januari 2012 20:52 schreef problematiQue het volgende:
De laatste boston big picture is weer om van te schmüllen: http://www.boston.com/bigpicture/2012/01/coal.html
[ afbeelding ]
was een grapje.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt nog mee hoor, dan moet 't iets van -30 zijn voordat je ijsklontjes pist.
Lekker contrast! Ik zou wel de vouwen in je achtergrond even eruit soepen (rechtsboven).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gesleuteld of niet, de compositie is al geniaal
Hier mijn Nijmegen Big Picture. Zonet Black Bottle Riot geportretteerd
[ afbeelding ]
Nee. Is MP geen leuke referentie?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maareh: mensen dus geen idee wat de waarde van mijn Nikon 50mm AF 1:1.4 is?
[ afbeelding ]
Thanks, maar dat is gewoon slecht stucwerkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:16 schreef freud het volgende:
[..]
Lekker contrast! Ik zou wel de vouwen in je achtergrond even eruit soepen (rechtsboven).
Pfft,... hmm de D versie is zo rond de 250-270 Eur nieuw en wat jij aanbiedt is een wat ouder model... dus ergens tussen de 125-150 misschien?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Nja ik dacht zo van: hier hebben mensen er meer verstand van
In dat geval zou ik het stucwerk wat gladstrijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Thanks, maar dat is gewoon slecht stucwerk
Probleem is dat je met di schaduwpartijen zit. 'Strijk' je het glad, dan komt het ook zo bewerkt over en op zich vind ik het rauwe niet verkeerd staan. Valt het je gewoon op of is het storend?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:17 schreef freud het volgende:
[..]
In dat geval zou ik het stucwerk wat gladstrijken.
Mwoah, het is even klooien, maar je schaduw lijdt er niet onder denk ik. Het stoort niet echt, maar het haalde bij mij wel ietsje de aandacht. Het blijft jouw foto he, en ik ben een enorme zeikerdquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Probleem is dat je met di schaduwpartijen zit. 'Strijk' je het glad, dan komt het ook zo bewerkt over en op zich vind ik het rauwe niet verkeerd staan. Valt het je gewoon op of is het storend?
Hier iemand interesse wellicht?!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Pfft,... hmm de D versie is zo rond de 250-270 Eur nieuw en wat jij aanbiedt is een wat ouder model... dus ergens tussen de 125-150 misschien?
Absoluut, haal anders ff een bakjes Satanskoffie in Café Touché op de Korenmarktquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar het altijd bruisende Arnhem
Whehe... misschien dat ik er nog even met de clonestamp langs ga, maar volgens mij was de band al happy er mee.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:33 schreef freud het volgende:
[..]
Mwoah, het is even klooien, maar je schaduw lijdt er niet onder denk ik. Het stoort niet echt, maar het haalde bij mij wel ietsje de aandacht. Het blijft jouw foto he, en ik ben een enorme zeikerd.
Could not locate remote serverquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:40 schreef Doodkapje het volgende:
Dafuq?
http://www.detuinen.nl/sp(...)-penisdeodorant.html
En dan aan de verkoopster om een product-demonstratie vragen.
Neem jij je 5D mee op de fietsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
Vanmiddag de MTB maar eens uitgelaten, het was zo mooi buiten.
Toch bijna 40km gemaakt, was op zich goed te doen.. alleen de modder onder de sneeuw die nog niet bevroren was en de diepe moddersporen die wél bevroren waren waren wel een uitdaging soms. Ook leuk als je denkt uit te klikken maar je schoen zit vastgevroren
. Daarna weer inklikken is ook lastig
.
Camera mee, paar sfeerplaatjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tsjah, je zat al tussen crop en FF inquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo mijn eerste FF camera is een feit
Ik wou net zeggen, ben al bang om mijn 400D mee te nemenquote:
Ik heb mijn spul niet verzekert, misschien toch wel handig aangezien het nu alles bij elkaar ook zo'n 1000 euro kost.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:54 schreef Isdatzo het volgende:
Nouja, meer omdat 't gewoon onhandig fietst. Ben niet zo bang, ze kunnen wel iets hebben hè. Sowieso heb ik m'n cameraspul verzekerd.. doe er wel gekkere dingen mee
.
En handig fotograferen is het ook niet echt, je helm zit in de weg dus je ziet de zoeker maar half en door een vieze fietsbril kijken werkt ook niet ideaal.
Als je fietst dan valt 't wel mee maar als je ff stilstaat beslaat 'ie vrij rap. 't Was een beetje gokken.
Waar heb jij 'm verzekert?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
Verzekering is ook niet zo duur, zou 't gewoon doen.
Hmmmmmmmmmmquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het was liefde op het eerste gezicht
[ afbeelding ]
Je bent altijd welkomquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmm
Die wil ik wel eens vasthouden.
Geniet echt van deze foto's!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
Vanmiddag de MTB maar eens uitgelaten, het was zo mooi buiten.
Toch bijna 40km gemaakt, was op zich goed te doen.. alleen de modder onder de sneeuw die nog niet bevroren was en de diepe moddersporen die wél bevroren waren waren wel een uitdaging soms. Ook leuk als je denkt uit te klikken maar je schoen zit vastgevroren
. Daarna weer inklikken is ook lastig
.
Camera mee, paar sfeerplaatjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch nog iemand uit deze SC die het licht gezien heeftquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:16 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Geniet echt van deze foto's!
Btw.. Ik wil jullie allemaal ff erop wijzen dat wij een maandelijkse fotografie wedstrijd hebben hier op Fok! alleen dat er helaas weinig deelnemers zijn.
Nu zie ik hier toch veel fotograven, en ik dacht bij mezelf.. 1 foto per maand moet niet al te moeilijk zijn.![]()
Dus.. Mee doen!![]()
Maandelijkse fotowedstrijd - Februari 2012: Black & White
Ik wil problematiQue fotograferen terwijl hij ijsblokjes pist tegen één of andere commy-standbeeld in Riga... epic-win.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch nog iemand uit deze SC die het licht gezien heeft
Blijft mooi speelgoed ja... Fotografie ligt hier redelijk op z'n gatje op het moment, dus even geen investeringen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het was liefde op het eerste gezicht
[ afbeelding ]
Het was een waanzinnige deal, en één van mijn camera zijn lamellen is kaduk, dus het was eigenlijk een noodzaak om hem toch maar te halenquote:Op woensdag 1 februari 2012 08:23 schreef freud het volgende:
[..]
Blijft mooi speelgoed ja... Fotografie ligt hier redelijk op z'n gatje op het moment, dus even geen investeringen.
Ah, vroeg me al af waaorm ik het op FB voorbij zag komen. Dit verklaart een hoop. Ik hoop dat hij snel weer gevonden is. Sterkte!quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:59 schreef SP22 het volgende:
Ook hier maar even..
http://www.politie.nl/gro(...)groningenvermist.asp
Is broer van 1 van mn beste vriendinnen..
Of 10-20quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:12 schreef jack4ya het volgende:
Ow hier...
Ik vroeg het idd al, wat doet groothoek meer dan een 18mm? Besides the obvious...
Wat 'doet' het tegen het 'plat slaan'?
Ik had al eens een (in mijn ogen de briljante Tokina) maar die matched slecht met 450D.
Op papier past had, maar de lenzen (3 geprobeerd) hadden frontfocus issues op mijn en een ander 450D, op een 600D knetterscherp.
Dus ik wil tzt wel over naar een 600D met Tokina, maar ik moet eerst de 450D 'op' maken van mezelf...
Of de canon 10-22
of de gezellige sigma 8-16
Ging meer om het effect van de plaat, niet om de nabewerking. Waar woon je ongeveer?quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:24 schreef jack4ya het volgende:
Ow... een UWA produceert HDR![]()
Vind het overigens geen mooie plaat.
Juist.quote:
quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:25 schreef jack4ya het volgende:
[ link | afbeelding ]
^ ZuidTirol
[ link | afbeelding ]
^ Noord Italie... ergens, en ik weet niet meer waar
Die laatste is met een oude Sony DSC-H1 die kneiter goede foto's maakte (deze foto doet trouwens afbreuk aan die uitspraak) en in PS aan elkaar gemerged (foei). Helaas was de lucht hopeloos uitgebeten.
Bij gebrek aan UWA en soms kan het gewoon niet (ik kán echt niet met een camera tas van 2.5+ kg gaan sjouwen) maak ik dan maar reeksen en zet ze aan elkaar. Niet zoals het hoort, maar dan heb ik tenminste nog íets.
fokfotograaf@fok.nlquote:Op donderdag 2 februari 2012 11:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Iemand enig idee bij wie je moet zijn voor een perskaart namens Fok! ?
Rare vrouw heb jij zeg! Hoe lang is ze weg?quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
De vrouw vertrekt zaterdag naar India, wilde ze zonder camera gaan. De sufferd, gauw maar even een Ixusje gekocht.
Maandjequote:Op donderdag 2 februari 2012 12:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rare vrouw heb jij zeg! Hoe lang is ze weg?
Gewoon alle 3.. Wij zoeken het wel verder uitquote:Op donderdag 2 februari 2012 12:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Waarom drie barcodes op de doosjes van mijn lenzen. Welke moet ik nu opsturen naar Canon?! Aaargh, vervelend...
'Wij'? Jij werkt bij Canon :p? Er zit er 1 met sticker op de doos en de andere twee hebben EAN/JAN en UPC erbij staan...quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:45 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Gewoon alle 3.. Wij zoeken het wel verder uit
Werk bij de helpdesk jep..quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
'Wij'? Jij werkt bij Canon :p? Er zit er 1 met sticker op de doos en de andere twee hebben EAN/JAN en UPC erbij staan...
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijkquote:
http://www.dsv-insurance.nl/quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:07 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk
Mijn set begint ook alweer tegen de 3000,- te lopen geloof ik, en ik ben naar een body-upgrade (naar FF) aan het kijken....
Ja is een goeie, ik moet de boel ook maar weer eens verzekerenquote:
Ik heb even op de Bart Smit website gekeken, maar daar staat hij nog niet.quote:
Draagt wel bij aan de Hipster-image...quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:21 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Als designer bij Pentax snap je toch ook wel dat dat hondslelijk is?!
quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
De vrouw vertrekt zaterdag naar India, wilde ze zonder camera gaan. De sufferd, gauw maar even een Ixusje gekocht.
220HS, heb hem even getest net. Maakt prima plaatjes.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:27 schreef freud het volgende:
[..]verstandige zet.
Trouwens f*cking koud in limbabwe. Net even dagje daar geweest. Was gewoon -11C toen we naar het restaurant liepen.
Ja, zijn echt mooi die kleintjes, viel mij ook al op. Ben zelf helemaal flieft op de sx30. Een ixus en controlfreak gingen niet samen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
220HS, heb hem even getest net. Maakt prima plaatjes.
Die doet 't vaak wel goed jaquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:05 schreef problematiQue het volgende:
Er is deze januari helemaal geen 'jouw jaar in 12 foto's'-topic geweest!
Oh? Vertelquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:52 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien krijg ik binnenkort een photo award
Vorig jaar naar Rome geweest, aangezien 2 vrienden van me een betere foto wilde maken dan ik (want ik heb een dslr, hun niet) heeft de derde zich opgeoffert als jury. Nu zijn we een jaar verder en is zaterdag de grote onthullingquote:
je moet je aandacht er ook wel bij houden!quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vorig jaar naar Rome geweest, aangezien 2 vrienden van me een betere foto wilde maken dan ik (want ik heb een dslr, hun niet) heeft de derde zich opgeoffert als jury. Nu zijn we een jaar verder en is zaterdag de grote onthulling![]()
Binnenkort met dezelfde groep naar Berlijn
Trouwens lekker gay. Heb ik zondag een groepsfoto van een damesvollybalteam gemaakt, loopt er een ouwe kerel achter. En juist op de enige foto waar ik hem er af kan croppen staat er 1 nogal lelijk op
Tsjahquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
je moet je aandacht er ook wel bij houden!
Pas croppen als je niet kan shoppenquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vorig jaar naar Rome geweest, aangezien 2 vrienden van me een betere foto wilde maken dan ik (want ik heb een dslr, hun niet) heeft de derde zich opgeoffert als jury. Nu zijn we een jaar verder en is zaterdag de grote onthulling![]()
Binnenkort met dezelfde groep naar Berlijn
Trouwens lekker gay. Heb ik zondag een groepsfoto van een damesvollybalteam gemaakt, loopt er een ouwe kerel achter. En juist op de enige foto waar ik hem er af kan croppen staat er 1 nogal lelijk op
Ja, chineesje. Maakte kortsluitingquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Lol!
Hier trouwens Canon mensen die ervaring hebben met B merk batterij grip?
Die had je toch uitgeleend? Watskebeurt?quote:
Had 'm al weer ff terug. Pak ik 'm vanmiddag uit de kast, eerste paar keer zoomen / focussen ging goed en toen leek 't of er een zandkorrel ergens zat. En nu zit 'ie ramvast op 400mm en is er geen beweging meer in te krijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die had je toch uitgeleend? Watskebeurt?
Utrecht - Eindhoven duurde maar een halfuurtje langer, kon redelijk doorrijden gelukkigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
3.5 uur voordat ik thuis was waar 1.15 normaal is godverdomme.
Ik ging rond 1en richting huis en was uiteindelijk over half 4 thuis. Normaal 3 kwartier werk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
3.5 uur voordat ik thuis was waar 1.15 normaal is godverdomme.
Komt het niet door de kou oid? Tomtom was ook van streek...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had 'm al weer ff terug. Pak ik 'm vanmiddag uit de kast, eerste paar keer zoomen / focussen ging goed en toen leek 't of er een zandkorrel ergens zat. En nu zit 'ie ramvast op 400mm en is er geen beweging meer in te krijgen.
Ik weet niet precies hoe 't ding in elkaar zit maar ik denk dat er een ring met lagers oid aan gort ligt.
Is iig mooi kut dus.
Nee, ik maakte foto's van mensen uit 't badkamerraam (held dat ik benquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:54 schreef freud het volgende:
[..]
Komt het niet door de kou oid? Tomtom was ook van streek...
Rofa.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik maakte foto's van mensen uit 't badkamerraam (held dat ik ben). Hij is echt kapot kapot.
Eens uitzoeken welke reparateurs er tegenwoordig nog zijn.. zal wel weer 't nodige gaan kosten.
Ik zou als ik jou was even verhaal halen bij degen aan wie je hem uitgeleend hebt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had 'm al weer ff terug. Pak ik 'm vanmiddag uit de kast, eerste paar keer zoomen / focussen ging goed en toen leek 't of er een zandkorrel ergens zat. En nu zit 'ie ramvast op 400mm en is er geen beweging meer in te krijgen.
Ik weet niet precies hoe 't ding in elkaar zit maar ik denk dat er een ring met lagers oid aan gort ligt.
Is iig mooi kut dus.
Ik leen wel spul uit, maar altijd onder de voorwaarde "Brokken=dokken"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is nu precies de reden waarom ik dat soort spul niet uitleen
Ja en dan? Toen ik 'm terugkreeg heb ik even alles geprobeerd en niks aan de hand. Als ik google ben ik ook niet de enige, 't is gewoon slijtage icm foute materiaalkeuze van canon.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 02:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was even verhaal halen bij degen aan wie je hem uitgeleend hebt.
Wat is er mis met de materiaalkeuze?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja en dan? Toen ik 'm terugkreeg heb ik even alles geprobeerd en niks aan de hand. Als ik google ben ik ook niet de enige, 't is gewoon slijtage icm foute materiaalkeuze van canon.
Tnx! Ja is echt gaaf eigen werk!! Als ik eindelijk een ander huisje heb, dan wil ik nog meer eigen werk. Daar heb ik al een heel leuk idee voor, maar dat is afhankelijk van het huisje natuurlijk of dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:46 schreef freud het volgende:
Tof!! Leuk he, eigen werk aan je muur? Hier hangt het vol met canvassen
Altijd leuke techniek. Heb er ook veel van metro's. Altijd uitdaging met lange sluitertijden en goed verlichte hallenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Delay tijd op schiphol.
[ afbeelding ]
Ja klopt, maar ik moet zeggen m'n nieuwe camera doet het heel aardig. Als ik er nog eentje voor dezelfde prijs kan vinden zou ik het zo doenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:19 schreef freud het volgende:
[..]
Altijd leuke techniek. Heb er ook veel van metro's. Altijd uitdaging met lange sluitertijden en goed verlichte hallen
Hehe, eerst maar eens een extra batterij voor m'n 1Ds en wat nieuwe geheugenkaartjes. Die RAW bestanden zijn even wat anders dan uit m'n 1Dquote:
Hele vette plaat! Wat zijn sluitertijd/iso/diafragma?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Delay tijd op schiphol.
[ afbeelding ]
Eens even kijken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hele vette plaat! Wat zijn sluitertijd/iso/diafragma?
Ik wil dit ook een keer proberen..quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eens even kijken.
24mm, F10, ISO100, 3,2 sec.
Ja m'n vriendin stond (relatief) stil, er kwam een groep mensen voorbij lopen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:54 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik wil dit ook een keer proberen..
Ik neem aan dat je 1 persoon nodig hebt die niet beweegt. En de rest van de mensen lopen hopelijk door?
En natuurlijk een statief nodig..
Ik zou het zeker doen. De foto's gaan je zeker lukken, je hebt de techniek wel onder de knie. Je krijgt erg weinig kansen om eigenlijk zonder druk zoiets te doen. Bevalt het je, dan heb je goeie oefening gehad. Vind je het niets, dan is dat ook duidelijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmmmmmm...... Vriend van me gaat binnenkort trouwen en vroeg of ik foto's wil maken. Ik zei meteen dat ik dat niet wilde, maar volgens hem en zijn vriendin hechten ze niet zoveel waarde aan foto's, dus een paar semigoede foto's zijn goed genoeg.
Maarja, eigenlijk kijk ik er toch een beetje tegenop. Het is iig in 2013
Mja, het lastige is, is dat het niet zomaar even rondhangen is. Het bruidspaar wil dat wellicht niet, en ik zou iemand echt goed moeten kennen wil ik zoiets doen. Mijn deel2 heeft het een keer gedaan, en die was best tijd kwijt aan het ook aansturen van degene die meeliep. Ik weet niet of ik dat zou kunnen (qua geduldquote:Op zondag 5 februari 2012 11:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat zou ik persoonlijk wel eens willen doen trouwens.
Tsjah, hoe moet ik dat regelen? Ik heb geen enkele connectie met een bruiloftfotograaf (voor zover ik weetquote:Op zondag 5 februari 2012 11:04 schreef SP22 het volgende:
Vantevoren een keertje een andere bruiloft als 2e fotograaf meelopen en dan beslissen?
Ik zal dan iig even een andere camera+lens lenen/huren (collega heeft een 1dm3 met 17-40+580EXII)quote:Op zondag 5 februari 2012 11:08 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou het zeker doen. De foto's gaan je zeker lukken, je hebt de techniek wel onder de knie. Je krijgt erg weinig kansen om eigenlijk zonder druk zoiets te doen. Bevalt het je, dan heb je goeie oefening gehad. Vind je het niets, dan is dat ook duidelijk.
Trust me, go for it. Ik wil je best wat pointers geven van tevoren, zodat je een beetje weet wat je te wachten staat.
Gewoon doen!quote:Op zondag 5 februari 2012 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmmmmmm...... Vriend van me gaat binnenkort trouwen en vroeg of ik foto's wil maken. Ik zei meteen dat ik dat niet wilde, maar volgens hem en zijn vriendin hechten ze niet zoveel waarde aan foto's, dus een paar semigoede foto's zijn goed genoeg.
Maarja, eigenlijk kijk ik er toch een beetje tegenop. Het is iig in 2013
Yeah, ik ga er heen om de herdenking van de Tsunami bij te wonen met vrienden daar. Dus echt veel reizen ga ik niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:13 schreef freud het volgende:
@kano: ik weet niet wat je hebt, maar ik zou niet te exotisch gaan. Je moet wel een beetje automagisch alles kunnen vinden. Je wilt niet op het moment supreme moeten zoeken naar de instelling om de flits te triggeren oid. Ik gebruik altijd een 5Dmk2 en 7D. Ik zou gaat voor de 5Dmk2 en 24-70L. De 17-40 is leuk, maar niet alles, en vertekend teveel imo.
@doodkapje: tof man! Staat ook bij mij op het lijstje om ooit heen te gaan...
Sowieso ga ik dan van te voren goed oefenen zodat ik het technisch gezien helemaal door heb. Nadeel is wel dat ik niemand met een 5Dmk2 ken hier in de buurt.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:13 schreef freud het volgende:
@kano: ik weet niet wat je hebt, maar ik zou niet te exotisch gaan. Je moet wel een beetje automagisch alles kunnen vinden. Je wilt niet op het moment supreme moeten zoeken naar de instelling om de flits te triggeren oid. Ik gebruik altijd een 5Dmk2 en 7D. Ik zou gaat voor de 5Dmk2 en 24-70L. De 17-40 is leuk, maar niet alles, en vertekend teveel imo.
@doodkapje: tof man! Staat ook bij mij op het lijstje om ooit heen te gaan...
Ik zou voor een goed Bmerk gaan en niet een 1 of ander raar accutje. Je koopt een camera van 2000 euro, dan is het zonde als je hem kapot laat gaan door zo'n goedkope mogelijk slechte accu.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Mensen hier ervaring met batterijen van andere merken? Deze ziet er goed uit en werkt zelfs met de originele oplader...
Ook mensen ervaring met batterij grips van andere merken?
Wat? 5 uur lang op de grond? Gatver, wat een begin. Zit ze nog op Heatrow?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vriendinnetje in tranen aan de telefoon, 5 uur lang in een vliegtuigstoel gezeten aan de grond, half 5 ingecheckt in een hotel, moesten er om 11 uur alweer uit. Gisteren 24 uur op geweest en nu schijnt de vlucht van vanavond gecancelled te zijn. Pfoei stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |