Iso omhoog met canon? Vaak is dat ruis als een mallequote:
ISO 1250 op mijn Sony A700, donderdag geschoten. Verder achteraf behoorlijk lichter gemaakt (blacks naar 0 enzo). Nu is de techniek achter de A700 ook alweer iets van 4 jaar oud en zou het mij niet verbazen als het een (grove) upgrade is van de KM D7D.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:04 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja, de iso bij deze foto was niet zo bijster hoog... 640 maar.
Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je echt serieus hiermee aan de slag wilt gaan, dan zul je toch aan een sterke camera moeten. En ja, lichtsterke objectieven zijn erg duur, maar die gaan ook vaak langer mee dan één camera.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Iso omhoog met canon? Vaak is dat ruis als een malle
Gaat dus om dit soort foto's maar dan in een slecht verlichte hal.
[ afbeelding ]
ff een foto geript van onze sponsor als voorbeeld.
Maar dus een goed objectief zou het dus ook moeten doen, probleem is dat je dan wel met bereik van je lens zit, wat prime is denk ik niet heel handig hiervoor en een tele met vereiste licht sterkte zal duurder zijn dan me camera.
Ik gebruik een 600D, maar ik dacht dat ik met een flitser een duur objectief wel kon ontwijken.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
ISO 1250 op mijn Sony A700, donderdag geschoten. Verder achteraf behoorlijk lichter gemaakt (blacks naar 0 enzo).
[ link | afbeelding ]
RE5 Emmerich by Sporingerdam, on Flickr
[..]
Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je echt serieus hiermee aan de slag wilt gaan, dan zul je toch aan een sterke camera moeten. En ja, lichtsterke objectieven zijn erg duur, maar die gaan ook vaak langer mee dan één camera.
Ouch. En tja, 600D is consumentencam, en dus voor algemene situaties imo. Ga je lastigere situaties hebben dan normaal in het zonnetje, dan heb je gewoon goed spul nodig. Lichtsterke lenzen zijn inderdaad duur. Als je die met een flitser kon vervangen, zouden ze er niet zijn. Ruis valt overigens best mee, maar dan zit je wel in de hogere prijsklasses qua bodies.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik een 600D, maar ik dacht dat ik met een flitser een duur objectief wel kon ontwijken.
Hoe zit dat dan met verzekeringen? aangezien de lenzen wel wat aan treffers kunnen krijgen.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:44 schreef freud het volgende:
[..]
Ouch. En tja, 600D is consumentencam, en dus voor algemene situaties imo. Ga je lastigere situaties hebben dan normaal in het zonnetje, dan heb je gewoon goed spul nodig. Lichtsterke lenzen zijn inderdaad duur. Als je die met een flitser kon vervangen, zouden ze er niet zijn. Ruis valt overigens best mee, maar dan zit je wel in de hogere prijsklasses qua bodies.
Waarom huur je niet gewoon goed spul? Doe ik ook met de exotischere lenzen. Ik ga bijv. echt geen 300mm F2.8L kopen. We hebben hier een standaard setje van 24mm tot 200 mm L glas, en de rest is zo gehuurd.
EENS!!!!quote:Op maandag 30 januari 2012 00:02 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga wel is bij konijnenberg langs en daar is informeren.
Nuttig. Als je in mensenmassa's fotografeert dan is er een grotere kans dat je ergens tegenaan loopt en is het zonde als je je frontelement beschadigt. Scherpteverlies zie je niet en bij sommige hoeken heb je meer last van flares, maar dat weegt bij mij niet op tegen de bescherming tegen krasjes.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat vinden jullie van uv filters eigenlijk? Meningen zijn er vaak nogal verdeeld over op internet namelijk...
Twijfel om er een voor mijn 17-40 te halen...
Ik heb er 1 op m'n 17-40 zitten. Vooral voor m'n eigen peace of mind. Ik zie in elk geval geen verschil met of zonder filter, en ik veeg toch liever het zand en zout van m'n uv-filter dan van m'n lens.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat vinden jullie van uv filters eigenlijk? Meningen zijn er vaak nogal verdeeld over op internet namelijk...
Of bier...quote:Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb er 1 op m'n 17-40 zitten. Vooral voor m'n eigen peace of mind. Ik zie in elk geval geen verschil met of zonder filter, en ik veeg toch liever het zand en zout van m'n uv-filter dan van m'n lens.
Wat!quote:Op maandag 30 januari 2012 11:44 schreef Doodkapje het volgende:
Toch maar geen 14-24 dit jaar; wel naar Japan wsch in maart
Als er een manier was om geld te klonen, sure...quote:Op maandag 30 januari 2012 12:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat!Naar Japan zonder 14-24? Dat kan toch helemaal niet!
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!quote:Op maandag 30 januari 2012 08:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Heb je dat wel eens gehad? Gaat zo'n paintball er niet doorheen? Lijkt me iig zonde om je hele camera onder de verf te hebbenquote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!
Of CTRL+Zquote:Op maandag 30 januari 2012 12:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik gebruik ze als ik getroffen wordt met paint, dan snel even verwisselen en klaar!
Ik heb wel eens gehad jaquote:Op maandag 30 januari 2012 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je dat wel eens gehad? Gaat zo'n paintball er niet doorheen? Lijkt me iig zonde om je hele camera onder de verf te hebben
Supervet zeg! Ook leuke timelapse stukken tussendoorquote:
Z'n portretten mogen wel wat hogerquote:
Nouja, dat zullen mensen ook bij voetbal denken. En ik denk dat ie er rondom ook nog wel wat doetquote:Op maandag 30 januari 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
Ik kan me alleen niet indenken dat enkel foto's maken bij paintball je niet gaat vervelen na een paar weken.
Niks aan het handje, gewoon je accu's dicht op je lichaam bewaren. En ga naar "Pulkvedim neviens neraksta (Nobody Writes to the Colonel)," is een leuke tent!quote:Op maandag 30 januari 2012 15:50 schreef problematiQue het volgende:
Kou teistert Oost- en Midden-Europa
Ik ga vrijdag tot maandag naar Riga:
[ afbeelding ]
Bij mij?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...
Op Ebay zo rond de 200/250 euroquote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iemand enig idee wat ik voor een Nikon 50mm AF f1.4 kan krijgen? Natuurlijk in mint staat...
Yup, meestal is 2/3 van de nieuwprijs een goede maatstaf...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op Ebay zo rond de 200/250 euro
Nee 'Nikkor AF 50mm 1:1.4'. Met metalen lenshood ookquote:Op maandag 30 januari 2012 17:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bij mij?Is het een 50mm AF-S 1.4G?
Like!quote:Op maandag 30 januari 2012 18:56 schreef problematiQue het volgende:
Exploding Fruits and Vegetables
[ afbeelding ]
Gesleuteld of niet, de compositie is al geniaalquote:Op maandag 30 januari 2012 20:52 schreef problematiQue het volgende:
De laatste boston big picture is weer om van te schmüllen: http://www.boston.com/bigpicture/2012/01/coal.html
[ afbeelding ]
was een grapje.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Valt nog mee hoor, dan moet 't iets van -30 zijn voordat je ijsklontjes pist.
Lekker contrast! Ik zou wel de vouwen in je achtergrond even eruit soepen (rechtsboven).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Gesleuteld of niet, de compositie is al geniaal
Hier mijn Nijmegen Big Picture. Zonet Black Bottle Riot geportretteerd
[ afbeelding ]
Nee. Is MP geen leuke referentie?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maareh: mensen dus geen idee wat de waarde van mijn Nikon 50mm AF 1:1.4 is?
[ afbeelding ]
Thanks, maar dat is gewoon slecht stucwerkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:16 schreef freud het volgende:
[..]
Lekker contrast! Ik zou wel de vouwen in je achtergrond even eruit soepen (rechtsboven).
Pfft,... hmm de D versie is zo rond de 250-270 Eur nieuw en wat jij aanbiedt is een wat ouder model... dus ergens tussen de 125-150 misschien?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:19 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Nja ik dacht zo van: hier hebben mensen er meer verstand van
In dat geval zou ik het stucwerk wat gladstrijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Thanks, maar dat is gewoon slecht stucwerk
Probleem is dat je met di schaduwpartijen zit. 'Strijk' je het glad, dan komt het ook zo bewerkt over en op zich vind ik het rauwe niet verkeerd staan. Valt het je gewoon op of is het storend?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:17 schreef freud het volgende:
[..]
In dat geval zou ik het stucwerk wat gladstrijken.
Mwoah, het is even klooien, maar je schaduw lijdt er niet onder denk ik. Het stoort niet echt, maar het haalde bij mij wel ietsje de aandacht. Het blijft jouw foto he, en ik ben een enorme zeikerdquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Probleem is dat je met di schaduwpartijen zit. 'Strijk' je het glad, dan komt het ook zo bewerkt over en op zich vind ik het rauwe niet verkeerd staan. Valt het je gewoon op of is het storend?
Hier iemand interesse wellicht?!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Pfft,... hmm de D versie is zo rond de 250-270 Eur nieuw en wat jij aanbiedt is een wat ouder model... dus ergens tussen de 125-150 misschien?
Absoluut, haal anders ff een bakjes Satanskoffie in Café Touché op de Korenmarktquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo maar eens naar het altijd bruisende Arnhem
Whehe... misschien dat ik er nog even met de clonestamp langs ga, maar volgens mij was de band al happy er mee.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:33 schreef freud het volgende:
[..]
Mwoah, het is even klooien, maar je schaduw lijdt er niet onder denk ik. Het stoort niet echt, maar het haalde bij mij wel ietsje de aandacht. Het blijft jouw foto he, en ik ben een enorme zeikerd.
Could not locate remote serverquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:40 schreef Doodkapje het volgende:
Dafuq?
http://www.detuinen.nl/sp(...)-penisdeodorant.html
En dan aan de verkoopster om een product-demonstratie vragen.
Neem jij je 5D mee op de fietsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
Vanmiddag de MTB maar eens uitgelaten, het was zo mooi buiten.
Toch bijna 40km gemaakt, was op zich goed te doen.. alleen de modder onder de sneeuw die nog niet bevroren was en de diepe moddersporen die wél bevroren waren waren wel een uitdaging soms. Ook leuk als je denkt uit te klikken maar je schoen zit vastgevroren
. Daarna weer inklikken is ook lastig
.
Camera mee, paar sfeerplaatjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tsjah, je zat al tussen crop en FF inquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo mijn eerste FF camera is een feit
Ik wou net zeggen, ben al bang om mijn 400D mee te nemenquote:
Ik heb mijn spul niet verzekert, misschien toch wel handig aangezien het nu alles bij elkaar ook zo'n 1000 euro kost.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:54 schreef Isdatzo het volgende:
Nouja, meer omdat 't gewoon onhandig fietst. Ben niet zo bang, ze kunnen wel iets hebben hè. Sowieso heb ik m'n cameraspul verzekerd.. doe er wel gekkere dingen mee
.
En handig fotograferen is het ook niet echt, je helm zit in de weg dus je ziet de zoeker maar half en door een vieze fietsbril kijken werkt ook niet ideaal.
Als je fietst dan valt 't wel mee maar als je ff stilstaat beslaat 'ie vrij rap. 't Was een beetje gokken.
Waar heb jij 'm verzekert?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
Verzekering is ook niet zo duur, zou 't gewoon doen.
Hmmmmmmmmmmquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het was liefde op het eerste gezicht
[ afbeelding ]
Je bent altijd welkomquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmm
Die wil ik wel eens vasthouden.
Geniet echt van deze foto's!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
Vanmiddag de MTB maar eens uitgelaten, het was zo mooi buiten.
Toch bijna 40km gemaakt, was op zich goed te doen.. alleen de modder onder de sneeuw die nog niet bevroren was en de diepe moddersporen die wél bevroren waren waren wel een uitdaging soms. Ook leuk als je denkt uit te klikken maar je schoen zit vastgevroren
. Daarna weer inklikken is ook lastig
.
Camera mee, paar sfeerplaatjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch nog iemand uit deze SC die het licht gezien heeftquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:16 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Geniet echt van deze foto's!
Btw.. Ik wil jullie allemaal ff erop wijzen dat wij een maandelijkse fotografie wedstrijd hebben hier op Fok! alleen dat er helaas weinig deelnemers zijn.
Nu zie ik hier toch veel fotograven, en ik dacht bij mezelf.. 1 foto per maand moet niet al te moeilijk zijn.![]()
Dus.. Mee doen!![]()
Maandelijkse fotowedstrijd - Februari 2012: Black & White
Ik wil problematiQue fotograferen terwijl hij ijsblokjes pist tegen één of andere commy-standbeeld in Riga... epic-win.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch nog iemand uit deze SC die het licht gezien heeft
Blijft mooi speelgoed ja... Fotografie ligt hier redelijk op z'n gatje op het moment, dus even geen investeringen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het was liefde op het eerste gezicht
[ afbeelding ]
Het was een waanzinnige deal, en één van mijn camera zijn lamellen is kaduk, dus het was eigenlijk een noodzaak om hem toch maar te halenquote:Op woensdag 1 februari 2012 08:23 schreef freud het volgende:
[..]
Blijft mooi speelgoed ja... Fotografie ligt hier redelijk op z'n gatje op het moment, dus even geen investeringen.
Ah, vroeg me al af waaorm ik het op FB voorbij zag komen. Dit verklaart een hoop. Ik hoop dat hij snel weer gevonden is. Sterkte!quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:59 schreef SP22 het volgende:
Ook hier maar even..
http://www.politie.nl/gro(...)groningenvermist.asp
Is broer van 1 van mn beste vriendinnen..
Of 10-20quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:12 schreef jack4ya het volgende:
Ow hier...
Ik vroeg het idd al, wat doet groothoek meer dan een 18mm? Besides the obvious...
Wat 'doet' het tegen het 'plat slaan'?
Ik had al eens een (in mijn ogen de briljante Tokina) maar die matched slecht met 450D.
Op papier past had, maar de lenzen (3 geprobeerd) hadden frontfocus issues op mijn en een ander 450D, op een 600D knetterscherp.
Dus ik wil tzt wel over naar een 600D met Tokina, maar ik moet eerst de 450D 'op' maken van mezelf...
Of de canon 10-22
of de gezellige sigma 8-16
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |