Volgens mij zijn we met schoolkamp met 25 kinderen in de bossen van Epe geweest. 's Nachts zelfs nog een vossenjacht gedaan. Maar als t zou lukken is het wel heel cool!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef SP22 het volgende:
We kunnen denk ik alleen niet met 10 man sterk de bos in..
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
50mm f1.8 toch gekochtMet korting ¤83 en na cashback dus nog maar ¤68. Dan is het toch een leuk dingetje
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
klopt, maar voor mijn gebruik te fragiel gok ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef SP22 het volgende:
[..]
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.
ik zou hem gebruiken om Paintball mee te fotograferen, en heb ding uit elkaar gezien en een direct hit zou ie niet overleven ben ik bang.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:23 schreef SP22 het volgende:
Hij is lichtgewicht ja, maar hij voelt niet extreem fragiel aan. tis echt een klein maar fijn dingetje.
Tenzij je ermee gaat tennissen, komt het wel goed denk ik.
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja maar met een gewone adapter kan je niet lekker focussen lees ik?
Ja, maar er zijn (goedkope) adapters die ervoor zorgen dat je niet meer tot oneindig kunt scherpstellen. Misschien bedoelt Peter_Aragorn dat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.
Canon 600D kan ditquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:10 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kan ik zien of mijn camera (600D) een flitser draadloos kan aansturen?
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:18 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Canon 600D kan dit
http://www.canon.nl/For_H(...)D/index.aspx?specs=1
Onderdeel "Flits"
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:28 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dus: als ik oude Canon FD lenzen wil gebruiken, welke adapter heb ik dan nodig?
Eigenlijk is het shitty dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:50 schreef freud het volgende:
[..]
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.
Kortom: Laat maar zittenquote:
Is er iemand die me hier wat tips over kan geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:30 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.
Flitsers van andere aanbieders durf ik je niks over te vertellen..
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
50mm een groothoek?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.
Precies. En dat ding is dan van plastic, maar niet van poppenstront.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ach de 1.8 versie van Canon werkt ook prima op FF. En door cashback en mm-korting is hij maar ¤68. Kun je eigenlijk nooit een miskoop aan hebben
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony)
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Flitsers zuigen, daarom. Niks sexy aan.
Tenzij je er mee om kunt gaanquote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Ja, vertel mij wat. Vorige week weer 1 voor 6 km/h te snel.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Toch kan je er een hoop toffe dingen mee!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Website. Hebben ze een tijd gezegd erover... Vraag 't mij verder niet, ik heb een 1.4quote:
APS-C en FF in de A-mount's. Waar we wachten op een nieuwe FF. Huidige FF's zijn de 850 en de 900 en daarvan schijnt men de productie gestopt te hebben.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).
Of doet sony ook aan midden-formaat camera's? Dat wist ik nog niet
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.
Op een statief etc. En ik heb weinig andere opties, dus ja kunnen ze wel zuigen maar ik heb licht nodig
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de bodyquote:
Ghosting,... like a boss...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Die kerel mist een deel van z'n hoofd wjooo.
En iso flink omhoog.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de body![]()
Vorige zomer gemaakt van Puro Instinct:
[ afbeelding ]
Koop een paar flitsers en wat hotshoe's (male/female), wat bekabeling en een verloopje. Hotshoe's op een statief, kabeltje ertussen, 1 hotshoe op je flitsschoen en onder je camera een framepje waarop je nog een hotshoe bij kan plaatsen, naast je lens, met je laatste flitsers. Kost wat, heb je ook wat en bijv. TTL kan je blijven gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.
Mja, de iso bij deze foto was niet zo bijster hoog... 640 maar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |