Windows heeft ook een downloadbaar pakket waarmee verkenner ook met RAW overweg kan en wel thumbnails maakt: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8802quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef over_hedge het volgende:
Vraagje, ik heb 700 fotos. Maar zijn in raw geschoten dus ik heb geen Thumbnails in windows. En om nou 700 fotos in photoshop te laden om er een paar uittezoeken is ook erg veel werk. Met welk progamma kan dit makkelijk?? Normaal zou ik het met lightroom doen alleen mijn laptop doet raar waardoor lightroom het niet meer doet. Hebben jullie hier een ander progamma voor?
Dankjequote:Op donderdag 26 januari 2012 14:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Windows heeft ook een downloadbaar pakket waarmee verkenner ook met RAW overweg kan en wel thumbnails maakt: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=8802
Er staat alleen Nikon en Canon, maar volgens mij doen met uitzondering van de nieuwste modellen de RAW bestanden van andere fabrikanten het ook gewoon.
Gevonden. Superquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:09 schreef problematiQue het volgende:
Oh, dan moet je even verder googlen, ik heb 'm voor Vista en hij zal er voor 7 vast ook wel zijn.
Uberhaupt mensen die naar de MM gaan?!?!?!@? ik vind het de meest belachelijke winkel ooit!quote:
Ja ik loop er ook wel is binnen om even iets te kijken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:20 schreef problematiQue het volgende:
Ik loop er altijd even binnen als ik er langs loop om aan de nieuwste cameras te voelen
Dat van die btw is niet waar. Ze hebben de prijs 6% omhoog gegooid. En je krijgt 19% korting. Dus eigenlijk 13% dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik loop er ook wel is binnen om even iets te kijken.
Maar het feit dat ze tweedehands dingen als nieuw verkopen.
Personeel hebben zonder enige "know how" en ronduit brutaal.
En bijna altijd vele malen duurder dan anderen. (alleen soms goede aanbiedingen)
En ie btw hebben ze eerder deze week gewoon bij de prijs opgeteld hoor
Ja maar aangezien het niet 19% is klopt er nog steeds geen zak van.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat van die btw is niet waar. Ze hebben de prijs 6% omhoog gegooid. En je krijgt 19% korting. Dus eigenlijk 13% dus.
Naja weet niet precies hoeveel % je korting krijgt. Maar wel dat ze de prijzen eerst 6% omhoog doen. En dan die actie beginnen. Maar je hebt als nog wel korting.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar aangezien het niet 19% is klopt er nog steeds geen zak van.
Media markt is voor tokkies die elke verdiende cent meteen weer uitgeven.
1e Stap is verwijzen naar Tech-Repair.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hmm, toch maar eens proberen coulance aan te vragen
Jajaquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:05 schreef Doodkapje het volgende:
Heeft Peter_Aragorn die 5dmkii nou gekocht?
't Is op zich een heerlijk lensje en zal hem niet zo snel de deur wijzen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de f/4 persoonlijk toch vaak te beperkt vind. Die stop extra van de 24-70 zou bij mij vaak wel welkom zijn, maar ik heb het 70-105mm bereik en het mindere gewicht van de 24-105 er destijds niet voor op willen offeren.quote:Lees over de 24-105 f4 IS L veel goede dingen
Meer eten en trainen, dan maakt het gewicht niet meer uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:59 schreef Omniej het volgende:
Cheap is 'ie wel ja, maar ach, voor het geld kun je er volgens mij toch wel leuke dingen mee doen, ook op zo'n body.
[..]
't Is op zich een heerlijk lensje en zal hem niet zo snel de deur wijzen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de f/4 persoonlijk toch vaak te beperkt vind. Die stop extra van de 24-70 zou bij mij vaak wel welkom zijn, maar ik heb het 70-105mm bereik en het mindere gewicht van de 24-105 er destijds niet voor op willen offeren.
Dilemma's, dilemma's....
Ha, die heb ik dan weer. Volgende keer dat we meeten mag je 'm wel lenen. Wil ik jouw 24-105quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:43 schreef Omniej het volgende:
5D2 met de 17-40 erop is fijn.
De 50/1.8 wil ik er eigenlijk ook nog steeds een keertje op knallen, gewoon voor de gein. Gek genoeg heb ik nog nooit met dat objectief gespeeld.
Van meer eten en trainen wordt m'n tas niet sterker.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 06:21 schreef kanovinnie het volgende:
Meer eten en trainen, dan maakt het gewicht niet meer uitEn je doet je vriendin er ook nog eens een plezier mee
Sgoed.quote:Ha, die heb ik dan weer. Volgende keer dat we meeten mag je 'm wel lenen. Wil ik jouw 24-105
Ik heb zijn 10-20 gekocht (en 450D). en ook nog een keer in Doel geweest met een groepje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Meeten jullie wel eens dan?
Maar de plastic fantastic 50mm f1.8 is dus ook op de 5D Mark II een leuke lens? Hij is zo lekker goedkoop
Maar je armen wel! Je tas kan dat toch wel aan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Van meer eten en trainen wordt m'n tas niet sterker.En m'n vriendin doe ik ook geen plezier door meer te eten/trainen en een 24-70 te nemen, want ze vindt de 24-105 al veel te zwaar.
[..]
Sgoed. [ afbeelding ]
Kweenie. Woon je in de buurt van a'dam? Kan je mijne wel een keer proberenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Meeten jullie wel eens dan?
Maar de plastic fantastic 50mm f1.8 is dus ook op de 5D Mark II een leuke lens? Hij is zo lekker goedkoop
Ah, ik dacht wie de oudste camera had.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meets zijn er om trachten te bekijken wie de langste foto piemel heeft.
True, maar om m'n armen gaat het niet zozeer. Vind het geen probleem met een zware camera te fotograferen, maar ik wil m'n spul graag in een simpelere schoudertas kwijt als ik gewoon op een normale dag over straat loop, en met een laptop en alles erbij hangt er dan aardig wat aan je schouder te trekken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:32 schreef kanovinnie het volgende:
Maar je armen wel! Je tas kan dat toch wel aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:39 schreef Puala het volgende:
Jup, d'r word wel eens gemeet. Kunnen we eigenlijk wel weer eens doen. Wie heeft er een idee wat we kunnen doen?
Het gaat niet om de lengte, maar om de dikte... gelukkig gebruik ik vaker 77mm filter thread objectieven, dus dat zit wel snorquote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meets zijn er om trachten te bekijken wie de langste foto piemel heeft.
Dan moet je een heel strak tasje hebben!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:49 schreef Omniej het volgende:
[..]
En nou ja, heb ook liever niet dat m'n tas uitscheurt ofzo, dus hoe lichter m'n objectieven hoe beter dan.
Man, je wil niet weten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
Dan moet je een heel strak tasje hebben!
Klinkt niet verkeerd. Alleen beginnen de meets meestal niet zo vroeg dat je de ochtendglorie mee krijgt :pquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...En ook een leuke setting om modellen te fotograferen.
Het gouden uur,... welke fotograaf wil daar niet om 5:00 voor opstaan?!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Klinkt niet verkeerd. Alleen beginnen de meets meestal niet zo vroeg dat je de ochtendglorie mee krijgt :p
Strand oid is ook wel leuk denk ik. Duinen, modellen enzo :p
Zou ook vergelijken met een 2e hands 17-35L f2.8.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zou hem wel keertje willen dan idd, om dan denk ik snel naar de 50mm f1.4 te gaan
Maargoed: 17-40 lijkt me als eerste objectief erg mooiZeker voor ¤475 na cashback
Daarna de 24-70 of 24-105...
Ik weet redelijk de weg in de bossen/heide rond Epe.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met z'n allen de Veluwe op van de lente? Bronstige herten, ochtendglorie, mist...En ook een leuke setting om modellen te fotograferen.
Volgens mij zijn we met schoolkamp met 25 kinderen in de bossen van Epe geweest. 's Nachts zelfs nog een vossenjacht gedaan. Maar als t zou lukken is het wel heel cool!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef SP22 het volgende:
We kunnen denk ik alleen niet met 10 man sterk de bos in..
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
50mm f1.8 toch gekochtMet korting ¤83 en na cashback dus nog maar ¤68. Dan is het toch een leuk dingetje
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
klopt, maar voor mijn gebruik te fragiel gok ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:35 schreef SP22 het volgende:
[..]
Hij heet niet voor niets de Plastic Fantastic. Tis een geweldig lensje voor die prijs.
ik zou hem gebruiken om Paintball mee te fotograferen, en heb ding uit elkaar gezien en een direct hit zou ie niet overleven ben ik bang.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:23 schreef SP22 het volgende:
Hij is lichtgewicht ja, maar hij voelt niet extreem fragiel aan. tis echt een klein maar fijn dingetje.
Tenzij je ermee gaat tennissen, komt het wel goed denk ik.
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:17 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja maar met een gewone adapter kan je niet lekker focussen lees ik?
Ja, maar er zijn (goedkope) adapters die ervoor zorgen dat je niet meer tot oneindig kunt scherpstellen. Misschien bedoelt Peter_Aragorn dat?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:41 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij Canon weet ik dat niet, bij Pentax is het geen enkel probleem.
Canon 600D kan ditquote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:10 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kan ik zien of mijn camera (600D) een flitser draadloos kan aansturen?
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:18 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Canon 600D kan dit
http://www.canon.nl/For_H(...)D/index.aspx?specs=1
Onderdeel "Flits"
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:28 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar is een flitser dan geschikt als ie slave heeft en ie voor canon is? of moet ik op nog iets letten? (sorry als ik obvious vragen stel, maar heb boekje nu niet hier)
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:22 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dus: als ik oude Canon FD lenzen wil gebruiken, welke adapter heb ik dan nodig?
Eigenlijk is het shitty dusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:50 schreef freud het volgende:
[..]
Een FD - EF adapter. Ik heb er eentje. Niet alle lenzen werken er goed mee is mijn ervaring, en je moet handmatig focussen (uiteraard) en F stop handmatig doen.
Kortom: Laat maar zittenquote:
Is er iemand die me hier wat tips over kan geven?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:30 schreef MrManuel het volgende:
[..]
De flitsers van Canon zelf werken iig in slave modus.
Flitsers van andere aanbieders durf ik je niks over te vertellen..
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik die haal, of de Canon EF 50mm f/1.4 USM. de 1.8 schijnt niet zo heel stevig te zijn, echt een dunne plastic huls.
50mm een groothoek?quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony) Is de lens die ik, na de 18-70, het meest gebruik.
Precies. En dat ding is dan van plastic, maar niet van poppenstront.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ach de 1.8 versie van Canon werkt ook prima op FF. En door cashback en mm-korting is hij maar ¤68. Kun je eigenlijk nooit een miskoop aan hebben
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).quote:Op zondag 29 januari 2012 00:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb welliswaar Sony, maar ik heb afgelopen jaar direct voor een 1.4 gekozen. Behalve de lichtsterkte ook meteen een full frame prime terwijl de 50 1.8 toch een groothoek is (bij Sony)
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Flitsers zuigen, daarom. Niks sexy aan.
Tenzij je er mee om kunt gaanquote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Ja, vertel mij wat. Vorige week weer 1 voor 6 km/h te snel.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Toch kan je er een hoop toffe dingen mee!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef problematiQue het volgende:
Website. Hebben ze een tijd gezegd erover... Vraag 't mij verder niet, ik heb een 1.4quote:
APS-C en FF in de A-mount's. Waar we wachten op een nieuwe FF. Huidige FF's zijn de 850 en de 900 en daarvan schijnt men de productie gestopt te hebben.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als een 50mm lens een groothoeklens is, dan heb je blijkbaar een sensor die groter is dan kleinbeeldformaat (meer dan fullframe dus).
Of doet sony ook aan midden-formaat camera's? Dat wist ik nog niet
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik wil ze als externe flitser gebruiken.
Op een statief etc. En ik heb weinig andere opties, dus ja kunnen ze wel zuigen maar ik heb licht nodig
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Flitsers is vooral een kwestie van try&error. Wat wil je ermee doen?
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de bodyquote:
Ghosting,... like a boss...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:53 schreef Isdatzo het volgende:
Die kerel mist een deel van z'n hoofd wjooo.
En iso flink omhoog.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lichtsterke lenzen + lange sluitertijd + omgevingslicht + inflitsen (SB-800) gewoon op de body![]()
Vorige zomer gemaakt van Puro Instinct:
[ afbeelding ]
Koop een paar flitsers en wat hotshoe's (male/female), wat bekabeling en een verloopje. Hotshoe's op een statief, kabeltje ertussen, 1 hotshoe op je flitsschoen en onder je camera een framepje waarop je nog een hotshoe bij kan plaatsen, naast je lens, met je laatste flitsers. Kost wat, heb je ook wat en bijv. TTL kan je blijven gebruiken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Foto's maken van sport met te weinig licht. Maar wil graag geen lelijk flits effect dus mijn flits van verschillende plekken kunnen laten komen ipv recht boven me camera.
Mja, de iso bij deze foto was niet zo bijster hoog... 640 maar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |