abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107034269

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_107034300
Overigens is die gast die met die postbuidel rondloopt in het ene filmpje nog een klant die de post aanneemt. Schijnt een ex-tc te zijn van de beruchte Koperstraat.
  Redactie Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 17:16:17 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107034962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag ook veel Overtoom. Dikke pillen die niet in brievenbus passen. Veel geschreven dat ze het mogen afhalen bij een PAG >:)
Vreemd dat ze ook gedeeltelijk bij de briefpost terecht komen: bij de pakketdienst hebben we ze er namelijk ook in grote getale bij zitten deze week.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107035240
Bij uitbetalingen staat volgens mij een oude lijst, loopt maar tot januari 2012.
Is er al een nieuwe?
pi_107035314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:24 schreef gridjuh het volgende:
Bij uitbetalingen staat volgens mij een oude lijst, loopt maar tot januari 2012.
Is er al een nieuwe?
Iig niet op intranet
pi_107036738
Ok, ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef, maar ik heb gisteren mijn uren opgevraagd bij HR office en nu blijkt dat ik een slordige 50 uur tekort kom (over een periode van 3 weken). Dit terwijl ik altijd alles netjes heb doorgegeven, soms wat laat weliswaar, maar toch.

Mijn VBG is onderhand opgedoekt, en TC's zijn geen TC's meer enz. Weten jullie waar ik precies heen moet om m'n uren uitbetaald te krijgen? Thanks :)
pi_107036789
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok, ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef, maar ik heb gisteren mijn uren opgevraagd bij HR office en nu blijkt dat ik een slordige 50 uur tekort kom (over een periode van 3 weken). Dit terwijl ik altijd alles netjes heb doorgegeven, soms wat laat weliswaar, maar toch.

Mijn VBG is onderhand opgedoekt, en TC's zijn geen TC's meer enz. Weten jullie waar ik precies heen moet om m'n uren uitbetaald te krijgen? Thanks :)
Bij dat servicecentrum van die postbezorgers :').
Ff serieus, lijkt mij dat nummer wat op je salarisstrookje zou moeten bellen.
pi_107037768
Hoe willen ze buidelgedoe met fietswijken gaan doen?
pi_107039051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:13 schreef carboni het volgende:

[..]

Bij dat servicecentrum van die postbezorgers :').
Ff serieus, lijkt mij dat nummer wat op je salarisstrookje zou moeten bellen.
Bij de salarisadministratie kunnen ze voor zover ik weet niets met uren die niet doorgegeven zijn. Bij mij zijn een aantal uren niet goed doorgegeven toen ik een nieuw (vast) contract kreeg, maar ze konden er op die afdeling niets mee. Ik moest naar mijn leidinggevende... maar goed, als alles opgedoekt is, kun je dat misschien toch proberen.

Het leuke is, ze rekken bij mij het uitbetalen ervan nu al een jaar lang :(. Ja pietje zou dat doen, maar die is vertrokken. Ja sorry, ik ben het vergeten. Ja ehm het is lastig, heb meer tijdig nodig. Ja ik kom er niet uit, ik ga mijn leidinggevende vragen. Nee ik heb nog geen antwoorden, hopelijk volgende week. Enzovoort. En een face to face afspraak houden ze af (als bezorger mag ik niet ongevraagd daar aan komen zetten :')). Nu gaat het niet om een mega bedrag (maak niet zoveel uren).. maar ja. Ga nu weer een poging wagen en als ze me weer afschepen ga ik toch gewoon maar eens lang. Niet dat het veel uit zal halen :') maar ik laat het er sowieso niet bij zitten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:42:04 #10
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107039728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Bij de salarisadministratie kunnen ze voor zover ik weet niets met uren die niet doorgegeven zijn. Bij mij zijn een aantal uren niet goed doorgegeven toen ik een nieuw (vast) contract kreeg, maar ze konden er op die afdeling niets mee. Ik moest naar mijn leidinggevende... maar goed, als alles opgedoekt is, kun je dat misschien toch proberen.

Het leuke is, ze rekken bij mij het uitbetalen ervan nu al een jaar lang :(. Ja pietje zou dat doen, maar die is vertrokken. Ja sorry, ik ben het vergeten. Ja ehm het is lastig, heb meer tijdig nodig. Ja ik kom er niet uit, ik ga mijn leidinggevende vragen. Nee ik heb nog geen antwoorden, hopelijk volgende week. Enzovoort. En een face to face afspraak houden ze af (als bezorger mag ik niet ongevraagd daar aan komen zetten :')). Nu gaat het niet om een mega bedrag (maak niet zoveel uren).. maar ja. Ga nu weer een poging wagen en als ze me weer afschepen ga ik toch gewoon maar eens lang. Niet dat het veel uit zal halen :') maar ik laat het er sowieso niet bij zitten.
Schandalig dat ze daar zo mee omgaan!
Blij dat ik niet in jouw voeten sta want ik dat die betrokkene echt bij z'n haren gesleurd.
Jij behoord te krijgen wat je toekomt. Daar moet men niet moeilijk om doen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_107042328
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe willen ze buidelgedoe met fietswijken gaan doen?
In het filmpje fietst ie er gewoon mee
pi_107043249
Je mag toch kiezen of je met de schoudertas of buideltas mag lopen?
Ik kies denk maar voor die buidel lijkt mij wel handig zo te zien :)
pi_107044130
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:52 schreef postfiets het volgende:
Je mag toch kiezen of je met de schoudertas of buideltas mag lopen?
Ik kies denk maar voor die buidel lijkt mij wel handig zo te zien :)
Ik zie die buidel niet zo zitten. Je zit helemaal ingesnoerd, en als het regent wordt alles zeiknat. Die vakkentas is in feite een uitklapbare schoudertas, maar omdat er ook een heupband bij zit hangt niet het volle gewicht aan je schouder. Omdat 24 uurs post bijna allemaal a5-formaat HSM geschikte post is, kun je denk ik het beste lopen met de 48 uurspost op je arm, en de 24 uurs post in je hand. En dan die schoudertas alleen voor het hah gebruiken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_107044410
Deze week bijzonder weinig post en HAH ontvangen. Heb normaal veel meer.... Weet niet wat de postbezorger deze week heeft uitgevreten... heb 'm ook niet zien lopen ofzo. Ook die Vriendenloterij HAH niet gehad, of komt ie morgen? Denk dat 't morgen wel weer een rustig dagje zal worden. Is tegenwoordig echt weinig post meer op zaterdag (of is dat juist stilte voor de storm als de zaterdag veel meer HAH krijgt?)
pi_107047356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Schandalig dat ze daar zo mee omgaan!
Blij dat ik niet in jouw voeten sta want ik dat die betrokkene echt bij z'n haren gesleurd.
Jij behoord te krijgen wat je toekomt. Daar moet men niet moeilijk om doen.
Ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen om een paar tientjes.. maar ja, ik wil hier de laatste paar maandjes van mijn studie nog prettig werken, dus ik ga nog maar even niet al te hard tekeer. Maar zodra het einde nadert en het is er nog steeds niet.. })
pi_107051827
gekkewiebel, mijn VBG is ook opgedoekt een paar jaar terug en er waren echt een stuk of 20 mensen die hun uren nooit hebben gekregen en er hebben wat mensen aardig gezeurd en van alles gebeld, maar hoe langer het duurde hoe meer er niemand vanaf wist.
Het zijn hele enge spelletjes. TC's die in het groen moeten draaien om een bonus te krijgen,dat soort dingen. Dat jij je rekeningen niet kan betalen maakt dan niks uit.

Werk je er nu nog steeds of ben je helemaal weg?? Een paar collega's hadden zich ziekgemeld, precies de hoeveelheid uren die ze tekort hadden.
Niet leuk om te doen...maar ja..
pi_107059935
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

dit is nog maar het begin van de ellende,hoop voor je dat het spoedig wordt opgelost
pi_107059954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zie die buidel niet zo zitten. Je zit helemaal ingesnoerd, en als het regent wordt alles zeiknat. Die vakkentas is in feite een uitklapbare schoudertas, maar omdat er ook een heupband bij zit hangt niet het volle gewicht aan je schouder. Omdat 24 uurs post bijna allemaal a5-formaat HSM geschikte post is, kun je denk ik het beste lopen met de 48 uurspost op je arm, en de 24 uurs post in je hand. En dan die schoudertas alleen voor het hah gebruiken.
buiten dat het totaal niet efficient is,word je ook niet meer vol aangezien,
met zo n ding om.
pi_107059976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:31 schreef Troeta het volgende:
gekkewiebel, mijn VBG is ook opgedoekt een paar jaar terug en er waren echt een stuk of 20 mensen die hun uren nooit hebben gekregen en er hebben wat mensen aardig gezeurd en van alles gebeld, maar hoe langer het duurde hoe meer er niemand vanaf wist.
Het zijn hele enge spelletjes. TC's die in het groen moeten draaien om een bonus te krijgen,dat soort dingen. Dat jij je rekeningen niet kan betalen maakt dan niks uit.

Werk je er nu nog steeds of ben je helemaal weg?? Een paar collega's hadden zich ziekgemeld, precies de hoeveelheid uren die ze tekort hadden.
klopt helemaal,het draait om een ding: geld
hoe ze dat regelen,dat maakt ze niet uit,mensen tellen niet meer.
daarom is het mij nog steeds een raadsel,dat er nog steeds volk komt werken.
pi_107060567
Ben ontslagen want ze hadden geen uitzendkrachten meer nodig ;( Verdorie, ik vond het net zo leuk werken. Baal ik toch wel een beetje (boel) van :(
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_107063375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:31 schreef Troeta het volgende:

Ik werk er nu niet meer, er is simpelweg geen werk meer. Voor de duidelijkheid; mijn complete VBG is opgeheven, waaronder dus de +/- 6 vestigingen.
Mijn TC('s) hebben dus ook andere functies gekregen. Ik vroeg om een urenoverzicht van de afgelopen tijd maar dat konden ze al niet meer leveren. Laat staan dat ze m'n uren op orde kunnen brengen... Daar komt natuurlijk bij dat ik nu officieel gezien uit dienst ben, dus mij dubbel inboeken oid gaat niet werken.

Ik zal HR nog een keer bellen, zij konden me ook de uitdraai geven, misschien dat zij ook de boel op orde kunnen brengen.
Hoe heette anders dat systeem bij onenigheid tussen werknemer en TC? Een gele kaart ofzo?
pi_107064652
Wat een waardeloos weer ... wind, wind, wind en ook nog wat regen. Niet heel veel post en HAH overigens.

Andere vraag. Ik kreeg net mijn verlofurenoverzicht waarop stond ik dat er nog maar vier verlofuren had. Paar maanden geleden waren dat er nog 25. Ze kunnen toch niet ineens die verlofuren afnemen?
pi_107064691
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:59 schreef gekkewiebel het volgende:
Hoe heette anders dat systeem bij onenigheid tussen werknemer en TC? Een gele kaart ofzo?
Dat ja, maar het leuke van dat systeem is dat die kaart ook een verklaring + handtekening van je (niet meewerkende) TC vereist.
pi_107065287
Een collega en ik hebben onze HaH vandaag eens inelkaar gevouwen. Kijken of dat tijd scheelt. Wat wel scheelt; een hele hoop frustratie. Irritante kleine kaartjes er bij..

Heb er vandaag 2.15u over gedaan ipv 3u.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:24:42 #25
110987 ErwinRommel
pi_107065761
Wat een verschil met waar ik normaal werk :D
In mijn eigen gebied moeten we de posttassen naar de depots en steunpunten brengen, en op postcode netjes neerleggen.
In Gorinchem, tevens mijn woonplaats, is het autobedrijf nu de eerste zaterdag ingegaan. Van onze TC hoeven we dat niet meer te doen, en kunnen we gewoon vanaf de laadklep kleppenauto de tassen post dumpen en de bezorgers er veel plezier mee wensen :D
pi_107068410
Weinig post zeg voor een zaterdag, kan nu eens lekker fit het weekend in :)
pi_107068835
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:24 schreef ErwinRommel het volgende:
In mijn eigen gebied moeten we de posttassen naar de depots en steunpunten brengen, en op postcode netjes neerleggen.
In Gorinchem, tevens mijn woonplaats, is het autobedrijf nu de eerste zaterdag ingegaan. Van onze TC hoeven we dat niet meer te doen, en kunnen we gewoon vanaf de laadklep kleppenauto de tassen post dumpen en de bezorgers er veel plezier mee wensen :D
Belachelijk.
pi_107069347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat 'dumpen' ken ik ja. Als je ziet hoe de tassen soms op 't depot gedumpt zijn... schande! Tassen op de kop, of gewoon vanuit de achterklep gegooid in het depot.... Denk ook eens aan de mensen die de post moeten ontvangen of bezorgen. Heb vaak zat met KAPOTTE pakjes gelopen wat niet zo had hoeven zijn als ze normaal de tassen hadden neergezet. Maar ja, autobedrijf kan 't niet schelen hoe 't er staat, als 't er maar staat.

Niets persoonlijk tegen jou hoor, jij zal het vast wel beter doen, maar je heb sommige subco's erbij zitten... :(

Vandaag viel op zich wel mee, ware het niet dat het de HELE TIJD regende en er een flinke wind stond en het dus vreselijk koud was! :( En die kaartjes i.c.m. met C1000 was geen succes. Liep niet makkelijk weg. Kaartjes glipte de hele tijd weg of VSP had weer verkeerd gesorteerd. Soms wel 5 van die kaartjes, dan een folder, dan weer kaartje, folder etc. Man, volgens mij gaat HAH met de hand zetten soms nog veel sneller.

Maar vandaag bewees maar weer eens dat júist voor een baan als de post wel een hoger salaris betaald mag worden. Wij moeten door weer en wind tegen het laagste minimumloon etc. (no way dat ik dus straks postbezorger wordt ipv zaterdagbesteller). Tuurlijk, als het zomer is heb je er geen last van, maar de afgelopen tijd wel.

Bij een normale kantoorbaan maakt het niet uit of het buiten nou regent, onweert, sneeuwt, vriest of de pleuris uitgebroken is. Het werk gaat daar gewoon door en je zit lekker veilig, droog en warm binnen.... Dat lijken ze op het hoofdkantoor (waar ze dus ook lekker veilig droog binnen zitten) soms wel eens even te 'vergeten'...
pi_107070058
Jezus wat was dat hah weer slecht in elkaar gezet. Dit keer hadden ze nauwelijks de moeite genomen om de bandjes ook maar enigzins strak te zetten. Enorm losse bundels waar niet veel aan viel te redden, ook te veel kleine dingetjes. Zo slecht was er echt nog nooit gezet hier qua hah, die machine mag van mij opflikkeren.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 januari 2012 @ 17:00:02 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107070268
Rustig dagje bij ons. Kwam mij wel goed uit, want ik had een lange bestelroute. Heerlijk op mijn gemakje gedaan en ruim eerder binnen dan ik vantevoren verwacht had.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107070802
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:26 schreef Deezertje het volgende:

Maar vandaag bewees maar weer eens dat júist voor een baan als de post wel een hoger salaris betaald mag worden. Wij moeten door weer en wind tegen het laagste minimumloon etc. (no way dat ik dus straks postbezorger wordt ipv zaterdagbesteller). Tuurlijk, als het zomer is heb je er geen last van, maar de afgelopen tijd wel.

Bij een normale kantoorbaan maakt het niet uit of het buiten nou regent, onweert, sneeuwt, vriest of de pleuris uitgebroken is. Het werk gaat daar gewoon door en je zit lekker veilig, droog en warm binnen.... Dat lijken ze op het hoofdkantoor (waar ze dus ook lekker veilig droog binnen zitten) soms wel eens even te 'vergeten'...
Ben daarom ook al hard op zoek naar een binnenbaan :P Eind 2012 is het hier ook einde verhaal en wil voor die tijd toch wel een nieuwe bijbaan.
pi_107070989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Een collega en ik hebben onze HaH vandaag eens inelkaar gevouwen. Kijken of dat tijd scheelt. Wat wel scheelt; een hele hoop frustratie. Irritante kleine kaartjes er bij..

Heb er vandaag 2.15u over gedaan ipv 3u.
Was gelukkig niet veel HAH vandaag maar die irritante kleine kaartjes die vielen elke keer ertussen uit of waaiden weg })
pi_107071016
Vandaag was niet de leukste dag nee. Stomme kaartjes, stom weer. Pff! Gelukkig geen Makro erbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Herfstblad op 21-01-2012 17:35:24 ]
pi_107071119
Bij ons wel Macro erbij.
pi_107071159
Ik had de Makro gisteren, dus vandaar :).
pi_107071363
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef postfiets het volgende:

[..]

Was gelukkig niet veel HAH vandaag maar die irritante kleine kaartjes die vielen elke keer ertussen uit of waaiden weg })
Welnee joh, zaten stevig tussen de C1000 en Poiesz!

Ben een kwartier bezig geweest met invouwen, heeft me uiteindelijk 3 kwartier op straat gescheeld. Geen vallende/wegwaaiende flyers whatsoever B-)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 19:18:19 #37
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_107073784
Vandaag was ik vrij! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_107074919
Helemaal geen hah hier vandaag. Lekker vroeg klaar.
pi_107074999
Hetzelfde hier (geen HAH), baalde wel heel even op het moment dat het zo hard regende dat ik niets meer kon zien.
Daarna werd blies de harde wind mij snel droog.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:02:51 #40
110987 ErwinRommel
pi_107075184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:10 schreef VKV het volgende:

[..]

Belachelijk.
Tja, zo gaat het, en zo is het hen in Gorinchem verteld. Daar kan ik verder ook niks aan veranderen.
pi_107075237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Andere vraag. Ik kreeg net mijn verlofurenoverzicht waarop stond ik dat er nog maar vier verlofuren had. Paar maanden geleden waren dat er nog 25. Ze kunnen toch niet ineens die verlofuren afnemen?
Als ik zo een beetje google is dit dus blijkbaar wel mogelijk?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 20:05:42 #42
110987 ErwinRommel
pi_107075284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat 'dumpen' ken ik ja. Als je ziet hoe de tassen soms op 't depot gedumpt zijn... schande! Tassen op de kop, of gewoon vanuit de achterklep gegooid in het depot.... Denk ook eens aan de mensen die de post moeten ontvangen of bezorgen. Heb vaak zat met KAPOTTE pakjes gelopen wat niet zo had hoeven zijn als ze normaal de tassen hadden neergezet. Maar ja, autobedrijf kan 't niet schelen hoe 't er staat, als 't er maar staat.

Niets persoonlijk tegen jou hoor, jij zal het vast wel beter doen, maar je heb sommige subco's erbij zitten... :(
Zelf vandaag wilde ik de tassen op de juiste plek neerzetten totdat de chauffeur, een postbode die overgegaan is naar Autobedrijf me vertelde dat we dat niet hoeven te doen. Ik ben in opleiding nl. voor bepaalde routes in Gorinchem.
Voor mij is dat in het gebied waar ik normaliter werk bij alle chauffeurs gewoon standaard, dat we het netjes op code neerzetten.
pi_107076696
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:04 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Als ik zo een beetje google is dit dus blijkbaar wel mogelijk?
Dit vraag ik me ook af want heb ook ongeveer 25 uren en wil over een paar weken verlof aanvragen en o wee dat het afgenomen is, ga hard klagen!
The dead ball specialist!
pi_107076873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:45 schreef MervinMinky het volgende:

[..]

Dit vraag ik me ook af want heb ook ongeveer 25 uren en wil over een paar weken verlof aanvragen en o wee dat het afgenomen is, ga hard klagen!
Ik vrees van wel, er is blijkbaar een nieuwe wet aangenomen waar je verlof na 6 maanden al vervalt.
pi_107082883
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:51 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik vrees van wel, er is blijkbaar een nieuwe wet aangenomen waar je verlof na 6 maanden al vervalt.
Volgens mij na 18 maanden. Het verlof wat je op 1 januari 2012 krijgt toegekend vervalt op 1 juli 2013.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_107083051
Hier moet het bij het ene depot wel en bij de andere niet.
Ligt er geloof ik aan of je de bus kwijt kan of niet. In een van de straatjes hou je dan het verkeer onwijs op.
En sommige depots hebben een depotchef,postbezorger met een extra taak, die het netjes neerzet en het depot opgeruimd houd.
pi_107083096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij na 18 maanden. Het verlof wat je op 1 januari 2012 krijgt toegekend vervalt op 1 juli 2013.
Ik heb sinds juni 2010 in dienst - met vooral extra uren in de zomer van 2010 en 2011 - en heb zo'n dertig verlof uren opgebouwd. Kan dat in per 1 januari 2012 ineens verdwenen zijn?
pi_107083141
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik heb sinds juni 2010 in dienst - met vooral extra uren in de zomer van 2010 en 2011 - en heb zo'n dertig verlof uren opgebouwd. Kan dat in per 1 januari 2012 ineens verdwenen zijn?
Nee, de wet is pas dit jaar ingegaan en geldt dus alleen voor verlof opgebouwd vanaf dit jaar. Voor ouder verlof geldt nog de verjaringstermijn van 5 jaar.
pi_107083349
Okay, bedankt! Dan zal ik er komende week maar weer achteraan gaan.
  zondag 22 januari 2012 @ 00:17:03 #50
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_107084346
'Hoi,

Ik heb vorige week ontslag genomen als zaterdagbezorger omdat ik het niet meer kan combineren met sport en studie. Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn ontslag (opzegtermijn van 1 maand) en een formulier dat ik op moest sturen, ter verzoek van uitbetaling van een winstuitkering. Ik had geen idee dat ik hier recht op heb, maar ook geen idee hoeveel dat zal zijn. Kan iemand mij een grove inschatting geven (18 jaar, uurloon van 6 euro nog wat, in dienst sinds juni) van wat ze mij zullen overmaken?
  zondag 22 januari 2012 @ 00:24:47 #51
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107084611
Sinds 3 dagen werk ik met een aangepaste route van de orginele georoute. Heb zelf me wijzigingen er op mogen doorgeven. En dat is bijna helemaal goed doorgevoerd.
En dan komt de zaterdag, de-verpest-de-sortering-maar-want-de-postbezorger-zoekt-het-wel-uit-dag... Dus ik ernstig benieuwd. En of het nu de nieuwheid was of dat ze het gewoon begrijpen... Gewoon maar 1 stukje verkeerd gesorteerd.
Ik ben nog nooit zo snel klaar geweest op zaterdag. Begon om 1 uur en was om kwart over 4 klaar. Ben benieuwd of ze dat vol houden.

Verwachten van selektvracht vandaag een pakketje. Zou aangeboden worden voor 1 uur. Niemand gezien (de rest van de 4+ mensen in dit huis ook niet). Log ik vanavond in om te kijken waar dat kreng is gebleven... Aangeboden, niemand thuis... Ja me hoela, de voordeur stond de halve dag open ivm verf activiteiten. Die zijn niet eens in de buurt geweest. De concurrent maakt er dus bij tijd en wijle ook een zooitje van. Wel kut, nu moet ik wachten tot dinsdag (ach maar dat geeft niet, me paard had z'n supplementen ook weer niet zo hard nodig, hmm)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107089000
JochemP, ik denk dat je met 10 euro winstuitkering blij moet zijn.
Maar gewoon opsturen hoor,dat formulier!
pi_107089092
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:17 schreef JochemP het volgende:
'Hoi,

Ik heb vorige week ontslag genomen als zaterdagbezorger omdat ik het niet meer kan combineren met sport en studie. Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn ontslag (opzegtermijn van 1 maand) en een formulier dat ik op moest sturen, ter verzoek van uitbetaling van een winstuitkering. Ik had geen idee dat ik hier recht op heb, maar ook geen idee hoeveel dat zal zijn. Kan iemand mij een grove inschatting geven (18 jaar, uurloon van 6 euro nog wat, in dienst sinds juni) van wat ze mij zullen overmaken?
Ik denk geen cent, want volgens mij moet je minstens een jaar in dienst geweest zijn om recht te hebben op een winstuitkering.
pi_107089365
Even over het verlof. Die korte verjaringstijd geld volgens mij alleen over je contracturen. Verlof wat je opbouwt door meeruren blijft 5 jaar geldig.
pi_107089828
Klopt het trouwens dat de fietsvergoeding voor zaterdagmedewerkers halverwege vorig jaar is afgeschaft? Mei '11 was de laatste keer dat ik hem op de salarisstrook tegen ben gekomen. Gezien er nog steeds geen nieuwe CAO is, kan die toch niet zo uit de arbeidsvoorwaarden geschrapt zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door HetBrabandertje op 22-01-2012 11:24:27 ]
pi_107090420
Nu je het zegt, ik heb het ook al een tijd niet meer gezien en ik woon nu een stuk verder.

Ben je misschien van wijk gewisseld/ Als je een karretjeswijk hebt en je woont dichtbij krijg je namelijk geen fietsvergoeding!
pi_107090456
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:51 schreef HetBrabandertje het volgende:
Klopt het trouwens dat de fietsvergoeding voor zaterdagmedewerkers halverwege vorig jaar is afgeschaft? Mei '11 was de laatste keer dat ik hem op de salarisstrook tegen ben gekomen. Gezien er nog steeds geen nieuwe CAO is die toch niet zo uit de arbeidsvoorwaarden geschrapt zijn?
De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.
pi_107090599
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:12 schreef Danx het volgende:
Even over het verlof. Die korte verjaringstijd geld volgens mij alleen over je contracturen. Verlof wat je opbouwt door meeruren blijft 5 jaar geldig.
Ik heb het even gegoogled, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Die nieuwe verjaringstermijn van een half jaar (dwz verlof toegekend in 2012 moet medio 2013 op zijn, dus strikt genomen is de verjaringstermijn eigenlijk 1,5 jar) geldt alleen voor het wettelijke verlof. En het wettelijke verlof is 4 weken per jaar. Als zaterdagbesteller krijg je echter 5 weken, dus voor week nr 5 geldt dit sowieso niet. En ook niet voor extra verlof opgebouwd door gemaakte meeruren. Die blijven gewoon 5 jaar geldig!
pi_107091458
o, zal even kijken bij november.
Maar bij ons is het bij welke wijk je op papier staat ingedeeld.
Dat je verder overal komt heb ik maar nooit moeilijk over gedaan, je blijft zeuren.
pi_107091568
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.
Ik zie het al, mijn salarisstrookje van november lag ergens anders, en daar staat inderdaad een fietsvergoeding op. Lijkt er op dat ze de fietsvergoeding per half jaar zijn gaan uitbetalen ipv per kwartaal (bedrag is kwartaal x2 + cent bonus).
pi_107093191
Wist niet eens dat er een PostNL mdw topic was haha :P Aangezien ik er ook werk laat ik dan ook maar eens meelezen/meeposten :P
Anyway ik werk dus bij Collectie dus weet niet of er meer van zijn hier? Of dat de meesten van jullie bij Bezorgen werken? :P
pi_107122518
zo, was zaterdag toch best weer een druk dagje. Had de industriewijken toebedeeld gekregen. Laatst vroeg iemand hoe lang de autoritten waren, PSM geloof ik? Deze bij ons (stukje buitengebied, verder allemaal industrie) is 3,5 - 4,5 uur.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107156347

Sommige mensen willen duidelijk geen post ontvangen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 januari 2012 @ 21:45:54 #64
Maffe Fries
pi_107156754
nice :P

Heb wel eens een deur opzij moeten zetten voordat ik er bij kon :P

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:12 schreef sbientje het volgende:
zo, was zaterdag toch best weer een druk dagje. Had de industriewijken toebedeeld gekregen. Laatst vroeg iemand hoe lang de autoritten waren, PSM geloof ik? Deze bij ons (stukje buitengebied, verder allemaal industrie) is 3,5 - 4,5 uur.
Dat was ik ja. Ik vroeg het omdat er op ons kantoor nogal wat korte autoroutes zijn op twee na
pi_107157067
Ik kon overigens niet bestellen, want de ruimte tussen de kast en de deur was veel te nauw.

Er was natuurlijk wel een verdwaalde Ziggo envelop in de tussenruimte gegooid, bezorgd door de concurrent :')
pi_107160040
Afgelopen zaterdag mijn laatste dagje gehad bij de post. Na 5 jaar als zaterdagmedewerker met veel extra uren doordeweeks en 's avonds stop ik ermee omdat ik een nieuwe baan heb gevonden die goed aansluit bij mijn opleiding.
Heb wel een mooie tijd gehad bij de post ondanks alle veranderingen, veel leuke collega's en er werd nog genoeg gelachen gelukkig! Ook een mooie afscheidsborrel gehad zaterdagmiddag!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 januari 2012 @ 00:23:59 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107164860
Ik zit er over te denken om te solliciteren op een zaterdagbezorgbaan, er moet immers toch wat geld binnenstromen he ^O^.
Heb al ervaring met bezorgen want folders en HAH-lokale krant gehad, en mijn moeder bezorgt nu voor Sandd, dus het lijkt mij ook wel weer wat.

Ik zie hier: http://content.postnljobs(...)ensten_bezorger.aspx staan dat ik 3.98 (bruto) verdien, maar dat zal toch wel afhangen van de hoeveelheid post (evt gewichtstoeslagen oid?)

Verder nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik besluit?
pi_107167715
Ik ben ''uitgenodigd'' voor werkoverleg op 31 Januari. Moet ik daar naar toe? Ik heb helemaal geen zin om 2 uur te praten over postbezorging :')
pi_107168657
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik zit er over te denken om te solliciteren op een zaterdagbezorgbaan, er moet immers toch wat geld binnenstromen he ^O^.
Heb al ervaring met bezorgen want folders en HAH-lokale krant gehad, en mijn moeder bezorgt nu voor Sandd, dus het lijkt mij ook wel weer wat.

Ik zie hier: http://content.postnljobs(...)ensten_bezorger.aspx staan dat ik 3.98 (bruto) verdien, maar dat zal toch wel afhangen van de hoeveelheid post (evt gewichtstoeslagen oid?)

Verder nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik besluit?
Hoi!

Je krijgt gewoon die 3,98 bruto per uur betaald. Er wordt bij PostNL niet gekeken naar aantallen of gewicht.
Oh, en voor je besluit; je moet net als ons in weer en wind op de fiets! ;)
pi_107169559
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 06:47 schreef Selestha het volgende:
Ik ben ''uitgenodigd'' voor werkoverleg op 31 Januari. Moet ik daar naar toe? Ik heb helemaal geen zin om 2 uur te praten over postbezorging :')
Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaan :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_107169569
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaan :)
Goed idee ;) Ga ik zo eens doen
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 januari 2012 @ 10:14:01 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107170618
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoi!

Je krijgt gewoon die 3,98 bruto per uur betaald. Er wordt bij PostNL niet gekeken naar aantallen of gewicht.
Oh, en voor je besluit; je moet net als ons in weer en wind op de fiets! ;)
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
pi_107170900
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
Het is erg weinig zelfs :P
Maar het voordeel daar van is weer dat er vrijwel niks vanaf gaat.
pi_107172761
quote:

[..]

Volgens mij gaat er dan ook bijna niks meer vanaf. Dus dan zal je ook wel ongev. zoiets overhouden denk ik :P
pi_107174867
quote:

[..]

Pino, naar mijn mening kan je beter iets anders gaan zoeken ipv voor 4 euro je uit de naad rennen :)
pi_107175613
Wat is nu het verschil tussen een zaterdag medewerker en een zaterdag postbezorger ? afgezien van het salaris.
pi_107176283
Sorella, ik als zaterdagmedewerker begin om 06.00 of 08.30 en zodoende sorteer ik ook eerst een x aantal uren de post. Vervolgens bezorg ik ook nog 1/2 wijken.
pi_107177737
Met het sluiten van het kantoor in Houten komen er meteen klachten.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)ezorging-houten.html
pi_107177850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bowler01 het volgende:

Tja, je kan ook niet verwachten dat zo'n overgang vlekkeloos verloopt
pi_107178021
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bowler01 het volgende:

Als dat alles is. Wat vertraging of opstartproblemen klinkt het nog best goed. Eens zien hoe het over een paar weken is :)
pi_107178234
en mensen letten erop als ze weten dat het dichtgaat, en hangen meteen ind e telefoon denk ik. Het is ook niet altijd overzichtelijk voor de klanten wie nou wat rondbrengt.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:02:46 #82
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_107178292
is 20 uur per week het max dat je kan werken bij postnl?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_107178911
Vandaag voor het eerst de post op ons nieuwe depot gehaald.
We hebben een mooie ruime (kil, koud, beton, schimmel, stank) loods gekregen!

Ging gelijk al mis, collega's die verkeerde zakken kregen geleverd etc, niemand nam de telefoon op op het kantoor, daar sta je dan.. Ook zijn zo'n beetje alle steunpunten verdwenen, wat inhoud dat sommige collega's 3x heen en weer moeten fietsen.

Jeuj!
pi_107181608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:10 schreef Drassss het volgende:
Sorella, ik als zaterdagmedewerker begin om 06.00 of 08.30 en zodoende sorteer ik ook eerst een x aantal uren de post. Vervolgens bezorg ik ook nog 1/2 wijken.
Okee, ik vroeg het me al af mijn zoon begint zaterdag,s meestal om 9 uur om post te sorteren en daarna zijn 2 wijken te lopen maar het komt ook weleens voor dat hij alleen zijn 2 wijken moet lopen.
Dus omdat mijn zoon ook post sorteerd krijgt hij bijna het dubbele, ik blijf het raar vinden maar hij verdient er een leuk centje mee.
Lullig voor zijn maat die dus bijna de helft minder verdient als postbezorger.
pi_107182248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:39 schreef Sorella het volgende:

[..]

Okee, ik vroeg het me al af mijn zoon begint zaterdag,s meestal om 9 uur om post te sorteren en daarna zijn 2 wijken te lopen maar het komt ook weleens voor dat hij alleen zijn 2 wijken moet lopen.
Dus omdat mijn zoon ook post sorteerd krijgt hij bijna het dubbele, ik blijf het raar vinden maar hij verdient er een leuk centje mee.
Lullig voor zijn maat die dus bijna de helft minder verdient als postbezorger.
Tja, het verschil is dus eenmaal dat een zaterdagmedewerker ook mag sorteren/vossen + bezorgen. Dat feest is straks wel overal voorbij met die 7? hoofdvestigingen in het land. Het is dat ik nog een contract verlenging heb gekregen van 9 maanden.. ;)
pi_107182930
Zo dat was een leuk dagje. Blij dat ik thuis ben ;)

En ik heb nog een kerstpakket gekregen! De eerste die ik in mijn leven heb gekregen, toch leuk *O*
pi_107183375
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef Anonymousz het volgende:
is 20 uur per week het max dat je kan werken bij postnl?
Ik heb een contract voor 4 uur en wanneer ik het aangeef kan ik + 20 uur werken, maar jij bedoelt waarschijnlijk contractueel gezien en dat weet ik niet.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:42:06 #88
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107183739
Hee is houten niet waar ze ook net zijn begonnen met dat 3 bundel systeem?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107183873
Yep, en over het algemeen allemaal nieuwe voorbereiders. En ook Georoute (al was dat misschien al zo)
pi_107184063
Is er ook een gewoon telefoonnummer dat gebeld kan worden voor contact met klantenservice?
0.45ct per minuut op een 0900-nummer is me wat te dol voor een vraag over een pakket uit het buitenland.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 16:56:32 #91
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107184244
Fijne puinhoop krijgen de bezorgers daar dan voor hun kiezen.
Loesje
pi_107184316
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Fijne puinhoop krijgen de bezorgers daar dan voor hun kiezen.
Ach, dat zal vast wel goed gaan binnen afzienbare tijd :)
pi_107184374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Tijntjes het volgende:
Is er ook een gewoon telefoonnummer dat gebeld kan worden voor contact met klantenservice?
0.45ct per minuut op een 0900-nummer is me wat te dol voor een vraag over een pakket uit het buitenland.
0900 0990 is gewoon 10 cent per minuut bij mijn weten.
pi_107184672
0900-0570 (voor pakketten) is 0.45 =/
pi_107184694
058 - 2333333?
076 - 5272727?
058 - 2333330?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 17:17:55 #96
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_107185056
idd je kent toch wel de site 0900 alternatieven?
BAM dit is 3KB
pi_107185964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Tijntjes het volgende:
Nee. Sinds 1-1-11 niet meer.:X
Als ik het goed heb.
pi_107185997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:19 schreef Selestha het volgende:
Zo dat was een leuk dagje. Blij dat ik thuis ben ;)

En ik heb nog een kerstpakket gekregen! De eerste die ik in mijn leven heb gekregen, toch leuk *O*
Nu nog?:P
Iig mooie tas dan:+
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:28:42 #99
189430 Anonymousz
pi_107187507
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:08 schreef gekkewiebel het volgende:
058 - 2333333?
076 - 5272727?
058 - 2333330?
correctie het 058 2333331 :)
pi_107187558
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:40 schreef H-D het volgende:

[..]

Nu nog?:P
Iig mooie tas dan:+
Ja ze hadden ze over zei de TC, dus ik kreeg er nog een. Toch wel leuk :) Met die tas kan ik eindelijk mn post droog houden met regen en dat kookboek kan ik wel waarderen, ik hou van koken :)
pi_107187730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:30 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ze hadden ze over zei de TC, dus ik kreeg er nog een. Toch wel leuk :) Met die tas kan ik eindelijk mn post droog houden met regen en dat kookboek kan ik wel waarderen, ik hou van koken :)
Zijn er geen echte schoudertassen meer over? Stukken beter dan dat ding uit het kerstpakket...

Die vergadering hoor je gewoon doorbetaald te krijgen, wel leuk dat ze het tijdens de pauze-uren van de voorbereiders doen, in de kantine. Of we even stil kunnen zijn, levert altijd leuke ruzies op :')
pi_107188020
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:34 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Zijn er geen echte schoudertassen meer over? Stukken beter dan dat ding uit het kerstpakket...

Die vergadering hoor je gewoon doorbetaald te krijgen, wel leuk dat ze het tijdens de pauze-uren van de voorbereiders doen, in de kantine. Of we even stil kunnen zijn, levert altijd leuke ruzies op :')
Ik heb nog helemaal niets van PostNL gekregen verder, ik heb nog geen kleding en dus ook geen echte tas.. Ik ben al blij dat ik iets heb. Mn kleding is vorige week bestelt dus als het goed is komt dat nog. Zou wel fijn zijn als het echt koud wordt.

Ik heb van mijn TC inderdaad te horen gekregen dat ik betaalt wordt voor de vergadering, dus daar ga ik wel heen, zeker omdat ik volgende week toch vrijdag en zaterdag vrij ben. Het schijnt over de werktijden te gaan; dus ik ben heel benieuwd..
pi_107189465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:30 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh ja dan is die tas wel handig inderdaad! Ben zelf geen bezorger/postbode dus heb er zelf niet zoveel aan vanuit postoogpunt zegmaar :P . Verder vond ik inderdaad het kookboek ook wel geinig. Handdoek is verder altijd handig. :)
pi_107190601
Was die schoudertas uit het kerstpakket serieus bedoeld voor tijdens het werk? Dacht dat het een gewone tas was. Wat een onding als je daarmee de post moet bezorgen.
pi_107191195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:45 schreef Blobje het volgende:
Was die schoudertas uit het kerstpakket serieus bedoeld voor tijdens het werk? Dacht dat het een gewone tas was. Wat een onding als je daarmee de post moet bezorgen.
Het is ook een gewone tas :P
pi_107192198
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:58 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Het is ook een gewone tas :P
Ik zag er vandaag toch echt iemand mee bezorgen...
Maar de tas die iedereen heeft, heb ik gewoon aan TC gevraagd, of ze er eentje over hadden...
En ik moest vanmiddag toch zo lachen, zat op mijn post te wachten, heerlijk ontspannend in een boerendorp, komt daar het busje van "tnt" zit daar mijn TC in die bus, echt waar...
Met nog 2 anderen in het busje, en ik maar zeggen is het dan zoveel dat jullie met 3 man komen...
Het waren 3 tassenpost en 1 hah...
pi_107192248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:42 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb nog helemaal niets van PostNL gekregen verder, ik heb nog geen kleding en dus ook geen echte tas.. Ik ben al blij dat ik iets heb. Mn kleding is vorige week bestelt dus als het goed is komt dat nog. Zou wel fijn zijn als het echt koud wordt.

Ik heb van mijn TC inderdaad te horen gekregen dat ik betaalt wordt voor de vergadering, dus daar ga ik wel heen, zeker omdat ik volgende week toch vrijdag en zaterdag vrij ben. Het schijnt over de werktijden te gaan; dus ik ben heel benieuwd..
Die vergadering hebben wij begin januari gehad :). Ik zou vorige of deze week gebeld worden erover, maar nog niets gehoord.
Ik ben blij dat ik wel een schoudertas heb gekregen aan het begin. Vind het fijne dingen. Collega's hier gebruiken ze niet allemaal.

Wat een hoop HAH vandaag hier. 6 stuks maar liefst. Jumbo (die is hier net opengegaan), C1000, Gamma, Blokker, AH (die volgende week opengaat) en Aldi. Pff! Er was meer HAH dan post.
Normaal krijgen we per mail een schema, maar nu niet. Durfden ze zeker niet te sturen :').
pi_107193292
^O^ Lijkt mij ideaal als je zo,n schema krijgt dan weet je zo ongeveer hoeveel folders je krijgt...........
pi_107193384
Och ik zie wel wat er ligt :P
pi_107194633
Ja, het schema is ook erg handig. Alleen de afgelopen 3 weken al 2 keer niet gehad :P. Ik schrok wel een beetje vanmorgen dus.
pi_107198254
Ik vind die normale PostNL schoudertassen dus helemaal niks! Er past weinig in, de schouderband kan niet lang genoeg.. Niks aan.
Gebruik die uit het kerstpakket welleens met HaH, ook niet ideaal, krijg er ontzettend pijn van in m'n rug.
pi_107198477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:45 schreef Blobje het volgende:
Nee was ie ook niet:P. Maar ik vind 'm niet zo handig/mooi eigenlijk.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:46:46 #113
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_107200493
Volgens mij is het al eerder besproken in het forum.. maar weet iemand of je op 2 vestigingen van postNL mag werken? Bijvoorbeeld in Tilburg en Den bosch?

En heeft iemand ervaring met nachtwerk?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:55:34 #114
110987 ErwinRommel
pi_107201017
Vandaag weer in het diepe gegooid te Gorinchem. Autobestelling, nog nooit gereden.
Ik werk immers op andere lokatie. Succes!!
TomTom erbij gepakt, en wat bleek, was een auto bestelling van 2 lange straten in het buitengebied. Weer vette mats dus :D
pi_107201058
Laatste tijd geen HAH of maar 1x HAH.
:9
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:57:27 #116
110987 ErwinRommel
pi_107201124
En wel fijn dat er een regelnicht op enkele depots is om de posttassen op code te zetten. Om alles zelf op code te zetten ben je weer goed een half uur verder terwijl je daarna weer steunpunten en depots kan rijden.
gewoon dumpen dus in depot op 1 hoop ^O^
pi_107201321
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:46 schreef CHEVHB het volgende:
Volgens mij is het al eerder besproken in het forum.. maar weet iemand of je op 2 vestigingen van postNL mag werken? Bijvoorbeeld in Tilburg en Den bosch?

En heeft iemand ervaring met nachtwerk?
Waarom niet? Ik werk ook verschillende vestigingen. In overleg met m'n TC natuurlijk want hij regelt de uren in Harmony.
pi_107204124
ik gebruik die schoudertas uit het kerstpakket nu voor als ik ga sporten. Doe ik daar mijn schoenen in en een handdoek enzo.. lekekr makkelijk ;) doet ie nog ergens dienst voor
pi_107209644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef ErwinRommel het volgende:
En wel fijn dat er een regelnicht op enkele depots is om de posttassen op code te zetten. Om alles zelf op code te zetten ben je weer goed een half uur verder terwijl je daarna weer steunpunten en depots kan rijden.
gewoon dumpen dus in depot op 1 hoop ^O^
Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.
pi_107209774
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.
Ben je gek, hun taak is alleen postbezorgen :P Nee, ik snap je wel.. echt veel hulp om het even iets sneller te doen zit er vaak niet in, beetje jammer!
pi_107210133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:15 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ben je gek, hun taak is alleen postbezorgen :P Nee, ik snap je wel.. echt veel hulp om het even iets sneller te doen zit er vaak niet in, beetje jammer!
Ondertussen wel klagen dat de post laat is en dan niet zorgen dat je zelf sneller weg kan :X
pi_107210285
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ondertussen wel klagen dat de post laat is en dan niet zorgen dat je zelf sneller weg kan :X
Uiteraard :P
pi_107210813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef sbientje het volgende:
ik gebruik die schoudertas uit het kerstpakket nu voor als ik ga sporten. Doe ik daar mijn schoenen in en een handdoek enzo.. lekekr makkelijk ;) doet ie nog ergens dienst voor
Het was ook gewoon jammer dat er geen wijn in zat dit jaar :'( :+
pi_107210889
quote:

Wat zeiden ze toen je ze vroeg om te helpen?
Ik denk niet dat de meeste te beroerd zijn om je te helpen of ligt dat anders?

Hier gooien ze de containers met post gewoon in het depot en soms staat het wel op code.
pi_107210947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat zeiden ze toen je ze vroeg om te helpen?
Ik denk niet dat de meeste te beroerd zijn om je te helpen of ligt dat anders?

Hier gooien ze de containers met post gewoon in het depot en soms staat het wel op code.
Dan volgt er een oh ja, oké.
Ze zijn niet te beroerd, maar het zijn van die mensen die het werk nog niet zien staan als het ze in het gezicht spuugt.
pi_107211004
Op mijn oude depot werd altijd wel even meegeholpen door iedereen. Op dit depot ben ik er nog niet geweest toen ze post kwamen brengen.
En hier staat het altijd netjes op de juiste code.
pi_107211016
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:00 schreef Jesse_ het volgende:

Dan volgt er een oh ja, oké.
Ze zijn niet te beroerd, maar het zijn van die mensen die het werk nog niet zien staan als het ze in het gezicht spuugt.
:D
pi_107218872
Lekker dagje wel, ik was in een uur klaar :D
pi_107219005
quote:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik dat dan wel weer begrijpen. Het is hun werk niet, maar dat van jou. Zeker als je gewoon je vaste tijden krijgt en geen uren mag schrijven. Het is een beetje de cultuur die het bedrijf zelf kweekt: iedereen precies zijn afgebakende stukje werk.
pi_107220510
2 zakken vandaag, dus ging lekker snel.

En in een straat hebben mensen mijn elastieken gejat op 2 na. :')
pi_107220627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:59 schreef Herfstblad het volgende:
En in een straat hebben mensen mijn elastieken gejat op 2 na. :')
:') Wat een buit.

Af en toe vraag ik me weleens af of er mensen zijn die pakjes e.d. zouden stelen.
Ik heb mijn fiets bijna altijd in het zicht staan, maar dan nog..
pi_107220788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') Wat een buit.

Af en toe vraag ik me weleens af of er mensen zijn die pakjes e.d. zouden stelen.
Ik heb mijn fiets bijna altijd in het zicht staan, maar dan nog..
Ja dat vraag ik me ook af. Ik heb het nog niet gehad, maar je weet het nooit. Ik heb hem ook niet overal in het zicht.
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:19:44 #133
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107221291
Hier halen ze de tassen nooit uit die rolrekken. Nu die mogen ze ook gewoon zelf slepen dan.
Overigens zetten ze die vaak ook niet binnen. Buiten laten staan is makkelijker.

Had vandaag iemand die naar me toe kwam "Jongedame heb jij hier gisteren ook gelopen?" op mijn ja, geeft ie me een stapeltje post van allemaal adressen... Dus ik geef ze terug met de tekst, "dat is door Sandd bezorgt meneer, niet door mij". Krijg je terug, "Nou dat is dan jou mazzel weer, anders had ik een klacht ingediend over je..."

Naah..., het begon zo leuk met jongedame.
Loesje
pi_107226960
Hallo allemaal,

Wat leuk dat er een topic is voor postmedewerkers, zelf werk ik sinds 1,5 maand bij postnl als zaterdagmedewerker (maar wordt doordeweek ook volop ingezet, zowel sorteren als bezorgen) en doe dit met veel plezier.
pi_107230371
Ik heb vandaag maar weer aangebeld, dat iemand de volledige sleutelbos aan de brievenbus had laten hangen...
Ik kreeg wel een compliment dat ik een super goede en lieve postbode ben :)
pi_107247564
Ik vandaag helemaal blij dat ik mn kledingpakket heb.

Zitten er 3 t-shirts in, een sjaal en een muts.

Terwijl ik om een jas en een broek gevraagd heb, omdat ik al twee kapotte jassen heb door het werk.

:')
pi_107247632
Ligt nog zat in het magazijn, kan ik je zo wel mee helpen ;)
pi_107247690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:55 schreef Mirgeam het volgende:
Ligt nog zat in het magazijn, kan ik je zo wel mee helpen ;)
Ah ok super.. Hoewel mn TC er ook naar zou kijken. Maar liever snel een oplossing met de komende kou inderdaad ;)
pi_107247756
6 tot 13 ofzo :P
pi_107247772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:00 schreef Mirgeam het volgende:
6 tot 13 ofzo :P
Ik heb je even een DM gestuurd ;)
pi_107252667
Ik hoop ook snel een kledingpakket te krijgen, heb maar 1 shirtje en een jas maatje xxl, dus dat ziet er niet uit als ik op straat loop. Lijk wel een oranje ijsbeer.....
Bovendien is de jas zo groot dat ik regelmatig met mijn stuur vast kom te zitten in het stuk jas wat uitbolt. Gisteren lag ik weer in de prikkelbosjes daardoor.
pi_107253080
Waarom gebruik je die jas dan?
pi_107253417
Omdat het de enige is en ik moet een jas dragen van mijn TC. Maar goed, binnenkort kledingpakket bestellen en dan komt het helemaal goed.
pi_107256226
quote:
13s.gif Op donderdag 26 januari 2012 08:51 schreef Selestha het volgende:
Ik vandaag helemaal blij dat ik mn kledingpakket heb.

Zitten er 3 t-shirts in, een sjaal en een muts.

Terwijl ik om een jas en een broek gevraagd heb, omdat ik al twee kapotte jassen heb door het werk.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef alias25 het volgende:
Maar goed, binnenkort kledingpakket bestellen en dan komt het helemaal goed.
pi_107256508
Altijd al vaag gevonden; sommige mensen hebben echt nauwelijks postkleren en het wel nodig altijd en anderen hebben het niet heel vaak nodig en krijgen zo ongeveer een OD aan postkleren :P Ik kreeg ook meteen echt ènorm veel.
pi_107257994
Toen er nieuwe broeken kwamen een paar jaar terug heb ik die wel gekregen, maar in al die jaren heeft men de moeite niet genomen om een kledingpakket te bestellen (niet dat ik daar achteraan gegaan ben). Toen ik iemand meekreeg in opleiding en uit het magazijn ook een jas moest komen, gelijk maar even gekeken of er iets tussenlag, maar het was allemaal veel te groot. Hopen dus dat het Post NL kledingpakket een beetje snel gaat komen nu. Scheelt weer vragen in onbekende wijken van bejaarden of je de postbode bent..
pi_107258279
Magazijn is meestal idd flut qua maten.Maja heb toch meeeeer dan genoeg nu. Gebruik niet eens alles. Sommige dingen zitten gewoon ècht niet lekker.
pi_107258458
Ik heb op m'n eerste dag ook wat (tweedehands) kleding meegekregen. Broek, trui, jas, regenkleding en een blousje. Ik vind die trui verschrikkelijk zitten, veelste kort en veelste wijd! Ik draag nu altijd een zwart shirt met dat blousje eroverheen.

Voor de rest hoeft het van mij allemaal niet zo.

Vandaag trouwens 2 1/2 zakken post, was wel even schrikken. Normaal heb ik donderdag zo'n 1 1/2 tas. Twee uurtjes en twintig minuten, zit nu lekker aan de koffie!
pi_107259291
Ik heb echt veel:
2 broeken
1 overhemd
1 t shirt
Pet
Sjaal
handschoenen
Een band voor om je hoofd

Ik draag die broeken niet, want ze zitten niet lekker.
Op dit moment draag ik alleen het t-shirt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 januari 2012 @ 15:10:30 #150
Maffe Fries
pi_107259452
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb echt veel:
2 broeken
1 overhemd
1 t shirt
Pet
Sjaal
handschoenen
Een band voor om je hoofd

Ik draag die broeken niet, want ze zitten niet lekker.
Op dit moment draag ik alleen het t-shirt.
dat is nog weinig:
ik heb ook nog:
2 extra shirts
1 trui
1 poloshirt met lange mouwen
sokken
1 jas die zowel in zomer als winter kan worden gebruikt
1 regenpak
2 stropdassen :') (ja, die zaten echt in mijn pakket dat destijds geleverd is)
pi_107259632
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog weinig:
ik heb ook nog:
2 extra shirts
1 trui
1 poloshirt met lange mouwen
sokken
1 jas die zowel in zomer als winter kan worden gebruikt
1 regenpak
2 stropdassen :') (ja, die zaten echt in mijn pakket dat destijds geleverd is)
Ik vond het voor een zaterdagwerker nog best veel :P
En o ja.. ik heb ook nog een regenpak en twee jassen :')
pi_107259635
@Mirgeam: Bedankt voor de hulp, jammer dat ik toch nog op de nabestelling moet wachten ;)
Die heupen van mij passen helaas niet in erg veel kleding.

3 tassen post vandaag, en man wat een ''onprettig'' weer :') Ik ben ijskoud tot op het bot.
pi_107259742
Laat ik ook meedoen met kleding opsommen :P
1x Jas
1x Sweater
1x Handschoenen
2x Afritsproek
2x Jeans
3x Winter overhemd
4x Overhemd lange mouw
3x Overhemd korte mouw
3x Polo korte mouw
2x Polo lange mouw
1x Pantalon
2x Stropdas
pi_107259929
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'

Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
pi_107260280
Ik heb alleen een regenjas. :P. ik moet het kledingpakket nog bestellen, maar moet nog steeds eens een registratienummer hebben om te bestellen.
De meeste collega's hier hebben of niets of 1 regenjas.
Wat verschilt het wie wat heeft. :o.

Ik hoef gelukkig nooit te wachten eigenlijk, omdat de post er altijd wel is. Wel raar dat ze het niet meer uitbetalen.
pi_107260714
Ja dat verschil bedoel ik dus :') terwijl ik het tegenwoordig bijna nooit meer draag :@ vroeg wel altijd overhemd en stropdas als ik bupo had ofzo.
pi_107260736
Ik heb ook niets en hoef eigenlijk ook niks te hebben. Prima zo :)
pi_107261076
Haha. Mij werd verteld dat die jas ook voor de zomer/winter was, maar dat de binnenste jas ontbrak. Nou maar goed ook, ik zweet me met die enkele jas al de pleuris!
Straks met de lente gewoon een trui + blouse aan, als je bezig bent ben je ook zo warm.

Die broeken zijn ook niet helemaal fijn.. Heb die blauwe stretch broeken met oranje stiksels. Maat 40 zat veulste strak, en maat 42 slobbert me om de kont heen. Een eigen broek aantrekken is uit den boze, dus we zullen het hier wel mee moeten doen :)
pi_107261138
Krijgen jullie geen sms als de post op het depot staat?
Wij werken met ASK, die stuurt een bericht wanneer en welke post klaar staat.
Scheelt ellendig wachten.
pi_107261222
Nee, alleen als het te laat is.
pi_107261388
Nee krijg nooit een smsje of email als het te laat is. Dat is nog wel een handige tip die ik op de eerstvolgende vergadering maar even inbreng.
pi_107262257
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.

Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pas :') ook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan :{ of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt O-)

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen :P).
pi_107262604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:

Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pas :') ook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan :{ of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt O-)

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen :P).
Bij ons kwam een fotograaf op bezoek joh :P
En toch heb ik de pasfoto die ik zeven jaar geleden ingeleverd heb op m'n pasje staan :')
pi_107263097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:24 schreef Blobje het volgende:
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'

Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:

"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."

Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.

Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:57:35 #165
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_107263445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:

"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."

Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.

Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
Het zou ook te gek zijn als dat niet vergoed wordt. Je hebt toch afgesproken hoe laat je begint. En of je nu thuis zit te wachten of op dat depot: je bent nog steeds aan het wachten.
pi_107264379
Hmm vaag...

Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.

Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.

Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
pi_107264528
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
pi_107265227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Hmm vaag...

Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.

Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.

Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:16:40 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107265712
2 uur is ook wel erg laat om nog met een wijk te beginnen. Merk regelmatig hier dat je dan net wat flexibiliteit te kort komt. Maar ik heb dan wel een wijk op piekdagen van 3,5 uur.

Kleding heb ik niet, moet volgens mij wachten tot de postnl kleding komt.
Jammer, want ik zou voor volgende week best een setje handschoenen enzo kunnen gebruiken.
Loesje
pi_107265912
Moet je wel die vingertoppen eraf knippen, want anders werkt het voor geen meter ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:42:20 #171
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107266397
Nah ik zie het niet gebeuren dat ik ze krijg eigenlijk :)
Loesje
pi_107267911
Vingerloze handschoenen hebben ze bij de V&D. Ik heb ze daar zelf maar gekocht, al vind ik het met handschoenen niet echt lekker lopen. Ook niet zonder vingers :P

Hier is de tijd voor de wijken een halfuur later gezet sinds de nieuwe depots er zijn. Mijn wijk was er om 11 uur, nu 11.30. En dan is het er ook eigenlijk altijd wel.

Morgen maar eens kijken of ik de pb+ te pakken krijg. Op het oude depot staan nog spullen. Werd vandaag door de eigenaar van het depot aangesproken of ik even door wilde geven dat er nog zakken en zo staan. Ben er niet verrast door :').
pi_107268664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Ik heb qua kleding:

2x jeans broek
2x afritsbroek
3x polo t-shirt
3x overhemd t-shirt
1x pet
1x hoofdband
1x sjaal
1x wanten
1x handschoenen zonder vingertoppen
1x regenjas+broek
1x all seasonsjacks

Mis alleen een warme trui, maar goed ik klaag niet, heb maanden toen achter dit pakket moeten aanzitten
pi_107268856
Ah ja, sjaal en wanten etc kreeg ik als zaterdagbezorger niet. Die krijg je hier alleen als je meer dagen werkt of zo :')
pi_107270267
Altijd leuk als je niet zeker weet of je nou wel of niet moet werken morgen. :{
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_107270503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
dat is nu net waar ze met de doelgroep mee in de mist gaan,
je bent er meer dan de uren per dag mee bezig.
pi_107271923
Kleding die ik heb:
1 keer jeansbroek
2 keer polo-shirt korte mouwen
1 keer polo-shirt lange mouwen
1 keer trui
1 keer regenpak
1 keer pet
1 keer binnenjas
1 keer buitenjas.
binnenjas nooit aangehad is ook veel te warm,die trui doe ik aan als het heel koud is.
Handschoenen zelf gekocht bij xenos.

Als bij ons de post na 13.00 uur er niet is dan mogen wij bellen.
pi_107272580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.
Goh.. ja, daar heb ik nog niet echt bij stilgestaan..
Moet wel zeggen dat de post wel altijd voor 12u klaar staat. Maar dan nog.
Zal mijn TC even aanspreken dan!
pi_107278980
De nieuwe cao moet ik toch maar eens gaan doorlezen. Ik zal het ze zeker even onder de neus drukken.
pi_107298001
Wat een heerlijk weertje vandaag! :) En weinig post, paar tijdschriften. En vooral veel boetes uit Leeuwarden.
pi_107298427
Lekker weertje ja. :) Compenseerde m'n vervelende villa-fietswijk toch wel flink. Hoewel ik de stad niet uit ben geweest kwam ik bij nameten in Google Earth op ruim 20 kilometer fietsen vanaf kantoor tot terug op kantoor (mede door wegwerkzaamheden en verkeerd rijden). Blij dat ik die wijk niet op een piekdag had, dan was het aantal kilometers wel verder toegenomen, aangezien het depot als ik het goed zag ook 2,5 kilometer enkele reis van de wijk ligt.
pi_107298437
Tip voor vanavond, Zembla;

http://www.tvgids.nl/programma/12193056/Zembla

Van de frontpage;

quote:
Zelfstandige pakketbezorgers die rijden voor PostNL spannen een rechtszaak aan tegen hun opdrachtgever. De Stichting Subcontractors Vervoersbedrijven die namens de pakketbezorgers spreekt, stelt dat tussen PostNL en de zzp'ers sprake is van een arbeidsovereenkomst.

Veel van deze eenpitters werken fulltime voor PostNL en hebben geen andere opdrachtgever. Hoogleraar arbeidsrecht Ronald Beltzer concludeert dat sprake is van een arbeidsovereenkomst. Hij bestudeerde de contracten van de zzp'ers voor een uitzending van Zembla, die vrijdagavond wordt uitgezonden.

De pakketbezorgers eisen daarom dezelfde arbeidsvoorwaarden als de vaste medewerkers van PostNL. Ze willen pensioen opbouwen, overuren uitbetaald krijgen en vakantiedagen.

PostNL bevestigt in de uitzending van Zembla dat het een convenant heeft afgesloten met de Belastingdienst over zzp'ers, maar het bedrijf wil niets zeggen over de inhoud. Voorzitter van de stichting Dirk den Besten vermoedt dat in het convenant is afgesproken om af te wijken van de wettelijke regels rond zzp'ers.

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2012 16:18:25 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:38:15 #183
110987 ErwinRommel
pi_107299196
ZZP'ers, weet je hoeveel die per uur krijgen van PostNL?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 16:42:37 #184
Maffe Fries
pi_107299330
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:38 schreef ErwinRommel het volgende:
ZZP'ers, weet je hoeveel die per uur krijgen van PostNL?
die zullen vast uitgeknepen worden
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:45:01 #185
110987 ErwinRommel
pi_107299399
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die zullen vast uitgeknepen worden
Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uur :')
Daar moeten ze de auto van leasen, hun pensioen van betalen, andere sociale premies etc etc.
Kortom, als ZZP'er kom je er bekaaid vanaf. Dan mag je blij zijn dat je ¤5 netto per uur overhoudt.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:47:24 #186
110987 ErwinRommel
pi_107299470
tante Pos was een mooie bedrijf, maar kapot gemaakt door de grootaandeelhouders en incababele "managers".
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 16:51:08 #187
Maffe Fries
pi_107299596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uur :')
Daar moeten ze de auto van leasen, hun pensioen van betalen, andere sociale premies etc etc.
Kortom, als ZZP'er kom je er bekaaid vanaf. Dan mag je blij zijn dat je ¤5 netto per uur overhoudt.
Dat is echt een schijntje ja ...
pi_107299661
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 16:56:40 #189
Maffe Fries
pi_107299796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Of zie ik dat verkeerd?
het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:58:53 #190
110987 ErwinRommel
pi_107299876
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.
Dit dus ^O^
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:01:54 #191
110987 ErwinRommel
pi_107299980
Ik mag echt blij zijn dat ik als een van de zeer weinige uitzendkrachten nog werkzaam ben binnen het autobedrijf. Zelfs dan verdien je meer dan een ZZP'er. Ik heb met ze te doen hoor. Die werken héle lange dagen om hun brood te winnen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:03:16 #192
341900 Atmosphere82
pi_107300027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
tante Pos was een mooie bedrijf, maar kapot gemaakt door de grootaandeelhouders en incababele "managers".
Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:06:29 #193
110987 ErwinRommel
pi_107300154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:03 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben :)
pi_107300216
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben :)
Mooi voor je! :) Maar dan kan ik ook wel begrijpen dat die subco's er soms een potje van maken.. Het hoort niet natuurlijk, maar ze worden wel flink uitgebuit door TNT..
Moderne slavernij heet dat.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:10:03 #195
110987 ErwinRommel
pi_107300296
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mooi voor je! :) Maar dan kan ik ook wel begrijpen dat die subco's er soms een potje van maken.. Het hoort niet natuurlijk, maar ze worden wel flink uitgebuit door TNT..
Moderne slavernij heet dat.
Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ers ;)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:10:05 #196
341900 Atmosphere82
pi_107300299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo! :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:12:23 #197
110987 ErwinRommel
pi_107300394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo! :D
Sure we can _O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 17:14:58 #198
Maffe Fries
pi_107300505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ers ;)
Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagen
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:17:34 #199
110987 ErwinRommel
pi_107300609
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagen
Dat niet alleen. Ze doen ook vaak de haalritten, en de ABS op zaterdag en maandag. Idem op maandag de brengritten.
pi_107300737
Oh oké, en wat doen ZZP-ers dan precies?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:24:19 #201
110987 ErwinRommel
pi_107300863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oké, en wat doen ZZP-ers dan precies?
ZZP'ers zijn Zelfstandigen Zonder Personeel.
Subco's zijn oa lieden die werken onder een koeriersbedrijf. Die heeft nog een baas boven zich. En die Subco valt veelal onder de CAO van die baas die PostNL/TNT inhuurt.
Correct me if I am wrong.
pi_107301008
Ik bedoelde de werkzaamheden, of doen zij hetzelfde als Subco's?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:28:34 #203
110987 ErwinRommel
pi_107301013
Ohh ja, wat doen ZZP'ers dan?

hetzelfde als een subco of een chauffeur van het autobedrijf. Enkel, ze krijgen veel minder!
pi_107301660
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers? :+

En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers? :+
pi_107302738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers? :+

En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers? :+
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58:09 #206
110987 ErwinRommel
pi_107303595
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
Zal pas gebeuren als de "overcompleten" met vervroegd pensioen gaan binnen autobedrijf.
Leeftijd van hen is 55+.
Ik ben een jonkie daarbinnen, en een zeldzaamheid.
pi_107303601
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval ;)) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.

Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.

Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:01:40 #208
110987 ErwinRommel
pi_107303692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval ;)) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.

Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen :')

Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
pi_107303717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Of zie ik dat verkeerd?
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:03:59 #210
110987 ErwinRommel
pi_107303757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:02 schreef carboni het volgende:

[..]

Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
pi_107303803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen :')

Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:06:26 #212
110987 ErwinRommel
pi_107303816
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus :)
pi_107303834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus :)
Zet je auto stil in een tunnel :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:08:00 #214
110987 ErwinRommel
pi_107303860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan :')
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:08:44 #215
110987 ErwinRommel
pi_107303883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:

[..]

Zet je auto stil in een tunnel :D
Ik ken nog 1 manier. Een stoorzendertje aanschaffen ;)
Kun je zo kopen op internet :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:11:32 #216
110987 ErwinRommel
pi_107303977
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel :')
pi_107304091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel :')
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd (brengrit).
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:17:48 #218
110987 ErwinRommel
pi_107304205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd.
Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas :)
pi_107304343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas :)
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:26:59 #220
110987 ErwinRommel
pi_107304557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
Dat laatste is logisch gezien juist.
Echter als je er te laat bent is het geen punt. Zolang je maar gescanned hebt.
In een regio waar ik dan werk moet je je echt haasten, want bruggen gaan open, of erg veel verkeer. Dan is het flink aanpoten.
Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden. Bij mij gaat het prima, maar met subco's en ZZP'ers? Dat is weer een ander verhaal. Gelukkig ben ik ingeleerd door goede oude PTT beambtes :)
pi_107304607
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd ;)) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen. :6
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:30:05 #222
110987 ErwinRommel
pi_107304678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:28 schreef Danx het volgende:
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd ;)) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen. :6
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 19:43:48 #223
Maffe Fries
pi_107305236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
Zaterdagwerkers zijn alleen maar goedkoper omdat ze er geen voorzieningen voor pensioenen en dergelijke voor hoeven te regelen. Ook qua premies zijn de loonkosten voor een zaw een stuk lager dan een vaste kracht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
Ik kan er over meepraten hoe gemakkelijk vroeger de haalritten waren. Heb enkele jaren geleden wel eens op regelmatige basis mogen doen en er zat een marge van minimaal een half uur op, dus dan kon ik tussendoor me wel even met het passé bezig houden of andere nuttige dingen doen.
pi_107314540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
Als je die barcode van een kopie scant om 19:05 denkt het systeem dat je die brievenbus dan pas gedaan hebt. Dat is volgens mij wel algemeen bekend hoe fraudegevoelig het systeem eigenlijk is. Ooit komen die subco's er ook wel achter en daar zal het (nieuwe) management wel even over doen waarom er zoveel klachten binnenkomen terwijl de scores 100% zijn. Zonder dat je kan vertrouwen op je medewerkers ben je gewoon nergens. Maar daar komen ze nog wel eens achter.

Oh en te laat komen kon je hier wel doen maar veel bedrijven sluiten gewoon de poort om 17 uur die gaan echt niet op de postbode wachten. Dit resulterende weer in een dikke klacht natuurlijk.
Ook dat brievenbus pas na 17u. Schijnt nu door het autobedrijf hier streng te worden nageleefd. Bij ons was dat gewoon vanzelfsprekend, denk dat het aantal keren dat een brievenbus niet was gescand op 2 handen te tellen is. Laat staan dat een brievenbus werd vergeten, dat schijnt dus nu vaak te gebeuren. Vreemd want die gasten rijden elke keer dezelfde route, terwijl bij ons toen nog erg vaak van ritten werd gewisseld.

[ Bericht 1% gewijzigd door carboni op 27-01-2012 23:16:15 ]
pi_107315073
Overigens iemand nog die zembla uitzending gezien?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236806

Wat een mooie bestelbussen weer! En wat worden die subco's genaaid.

[ Bericht 22% gewijzigd door carboni op 27-01-2012 23:32:43 ]
pi_107316145
Goede uitzending. En inderdaad, wat worden ze genaaid zeg. :{

Ik pak normaal niets aan voor de buren, maar dat zal ik nu wel gaan doen, denk ik.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 00:02:38 #227
Maffe Fries
pi_107316185
Ik wist dat het erg was, maar zo erg ...

imo lappen ze juridisch gezien alle regels aan hun laars. Zou zo nooit weer een pakketje via PostNL gaan versturen ...
pi_107316274
Het autobedrijf had hier ook een vos koeriers rondrijden uit Almere met een Marcel... Volgens mij leek ie er ook nog op. Maar die zijn er dus in september uitgeflikkerd. Hoop niet voor ze dat het dezelfde zijn, want die waren gewoon heel slecht. Waren dezelfde die een auto hadden waarvan de achterwielen blokkeerde en 6 keer over de kop sloeg.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 00:08:35 #229
Maffe Fries
pi_107316396
kan bijna geen toeval zijn dan, maar er blijft dan overeind staan dat ze uitgeknepen worden.
pi_107316730
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
kan bijna geen toeval zijn dan, maar er blijft dan overeind staan dat ze uitgeknepen worden.
Jep. Wel strakke interne documenten die ze hadden. Lijken me eens nuttige kamervragen over dat covenant. Maar het meeste was mij al bekend, van niet betaald krijgen per niet bezorgd pakket (lijkt me nog het meeste klote als ik kijk naar hoeveel aangetekenden wij altijd mee terug namen).
Ook lachen is dat als je bus te afgeragd is, je het pand niet meer inkomt. Vraag mij af hoe afgeragd je bus dan moet zijn.
Maar wel lekker handig dat ie nog even een adres vermeld waar pakketten in de kliko's liggen. Daarom weet ik dat ie uit Almere komt. Steven Vennecoolstraat, Almere is in de Bouwmeesterbuurt.
Maar dit is de toekomst dus, mensen in een wurgcontract duwen en dan tegen de pers zeggen dat ze horen van de subco's dat het naar behoren werkt :')

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 28-01-2012 00:26:11 ]
  Redactie Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 06:50:34 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_107320704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zou je ons niet allemaal over een kam willen scheren? :{

Er loopt inderdaad wel wat mensen rond die voldoen aan je omschrijving, maar ik denk dat dat misschien 10% zal zijn...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_107321097
Mee eens, Dennis. Ik ben ook gedeeltelijk subco (heb ook nog een klein contract bij de post), en kan me echt niet vinden in de beschrijving van subco's zoals die hier regelmatig beschreven wordt.

Ik rijd in een nette auto, 12.000 km op de teller momenteel en ik draag gewoon TNT kleding en belangrijkste van alles; ik doe mijn werk naar behoren. En de rest van de subco's op mijn kantoor doen het al net zo prima.
pi_107328762
Grmbl, beloven ze dat ik om 12.00 ipv 13.00 kan beginnen omdat het anders te krap is.. staat er om 12.00 niks. Bel je, blijkt het nog op de vestiging te staan -O-

Uiteindelijk werd het om 12.35 gebracht. Dat mogen ze mooi betalen dan.. :(
Neem mooi toch ff pauze, dan maar na 5 uur klaar. Ze doen het zelf..
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:21:30 #234
110987 ErwinRommel
pi_107329275
@Dennis en Nutricia, tuurlijk zijn er subco's die hun werk meer dan uitstekend doen en ook in goede auto's rijden.
Ik constateer alleen wat ik zie en meemaak ;)
Op 1 vestiging waar ik werk lopen die subco's er echt bij zoals ik beschreven had. Mooi-boys aka "Guido's" :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:22:19 #235
110987 ErwinRommel
pi_107329300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Grmbl, beloven ze dat ik om 12.00 ipv 13.00 kan beginnen omdat het anders te krap is.. staat er om 12.00 niks. Bel je, blijkt het nog op de vestiging te staan -O-

Uiteindelijk werd het om 12.35 gebracht. Dat mogen ze mooi betalen dan.. :(
Neem mooi toch ff pauze, dan maar na 5 uur klaar. Ze doen het zelf..
Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 15:26:24 #236
Maffe Fries
pi_107329399
Bij ons was de HSM ook te laat, maar door creatief omgaan met de wijken die er wel waren, pauze en enkele andere werkzaamheden die er nog lagen konden we wel doorgaan. Had wel tot gevolg dat we later ook weer andere wijken met meer man moesten sorteren, maar dat was geen probleem.
pi_107330070
Of er zit een poes in je posttas wanneer je terugloopt naar je fiets :)
pi_107330184
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Haha. Grappig :).
Ik zie 1 van mijn katten dat zo doen.

Hier waren 3 straten te laat, misschien ook een HSM die er geen zin in had?
pi_107330200
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:56 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Haha. Grappig :).
Ik zie 1 van mijn katten dat zo doen.

Hier waren 3 straten te laat, misschien ook een HSM die er geen zin in had?
Zijn vriendje zat naast mijn fiets ook al te loeren :P

Hier liep alles prima. Rabo had een mailing, maar voor de rest weinig bijzonders + geen HAH.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 15:59:16 #240
Maffe Fries
pi_107330245
quote:
Ik had twee weken terug eentje die op de postkar sprong.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:09:52 #241
110987 ErwinRommel
pi_107330526
Op VBG Gorinchem hebben we een huiskat. Die is voor niks en niemand bang, ook niet voor de kleppenbakken :)
pi_107331542
quote:
Bijna..

Zo onweerstaanbaar, de geur van posttassen.
pi_107333035
Hahaha what the fuck, ik had vandaag 13 blauwe bakken. |:( En vier rode (maar dat is vrij normaal tegenwoordig).

Was de enige wijk met zo absurd veel blauwe bakken ;( de rest hadden er hooguit 3 of 4. Ben zo blij dat ik die wijk voortaan niet meer alleen hoef te bestellen. :') Maar wat heb ik lang binnen gezeten, sjongejonge!
pi_107333085
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bijna..

[ afbeelding ]

Op dat plekje stoppen wel meer postbodes zo te zien. ;)
pi_107333184
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.
Hier was degene die het weg zou brengen ziek en hadden ze er niet aan gedacht een ander te regelen.. faal :')

Ze weten ook dat als ik twee wijken moet lopen, dat ik om 11.00 wil beginnen. Nu kwamen ze me tegemoet met die belofte van 12 uur, wordt het alsnog weer laat.. tja :')

Maar zal denk ik zo ergens in april wel afgelopen zijn. Dan gaan ze de wijken herindelen en ze willen wijken van 3 uur. Aangezien ik 6 uur lopen op een dag teveel vind, zal het dal wel 3 uur per week worden. Wel vervelend voor de bezorgers die niet meer dan 2 uur willen lopen, die hebben we hier ook.

Werd ook weer straal genegeerd toen ik mailde over de paar tientjes loon die ik nog te goed heb.. :')! Dan lopen we maar gewoon eens zonder afspraak binnen :X

En aw @ kat O+
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:00:24 #246
341900 Atmosphere82
pi_107337007
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 17:44 schreef ellenatmars het volgende:
Hahaha what the fuck, ik had vandaag 13 blauwe bakken. |:( En vier rode (maar dat is vrij normaal tegenwoordig).

Was de enige wijk met zo absurd veel blauwe bakken ;( de rest hadden er hooguit 3 of 4. Ben zo blij dat ik die wijk voortaan niet meer alleen hoef te bestellen. :') Maar wat heb ik lang binnen gezeten, sjongejonge!
Dat zuigt enorm.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:01:57 #247
341900 Atmosphere82
pi_107337062
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat laatste is logisch gezien juist.
In een regio waar ik dan werk moet je je echt haasten, want bruggen gaan open, of erg veel verkeer. Dan is het flink aanpoten.
Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden. Bij mij gaat het prima, maar met subco's en ZZP'ers? Dat is weer een ander verhaal. Gelukkig ben ik ingeleerd door goede oude PTT beambtes :)
Ik ook, toen was het nog gewoon vier dagen in een verschillende wijk ingewerkt worden hè! ^O^
pi_107337358
Neem je toch een kopietje mee van de barcode die je moet scannen :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:10:47 #249
341900 Atmosphere82
pi_107337378
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef Troeta het volgende:
Neem je toch een kopietje mee van de barcode die je moet scannen :P
Waar heeft dat betrekking op? ;)
pi_107337505
oja sorry...op dit :D

Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:25:45 #251
341900 Atmosphere82
pi_107337937
Irritant inderdaad, altijd op die tijden letten. Het is al jaren een drama...
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:58:22 #252
189430 Anonymousz
pi_107338901
quote:

[..]

Bijna..

[ afbeelding ]

de poes wilde aan je vragen: heb ik ook post?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 21:01:10 #253
Maffe Fries
pi_107339007
gek op elastieken ;)
pi_107346161
Prima dagje. Weinig wind, zonnetje en weinig HAH. Mooi snel klaar.
pi_107346367
Volgens mij zijn het ook die fietstassen waar van dat visspul in zit.
Maar die elastieken meuren ook ja. Vooral die zakken met nieuwe elastieken. Die liggen ook in de postbuskasten, ga je soms van bijna over je nek om zes uur s'ochtends.
pi_107352127
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:00 schreef carboni het volgende:
Volgens mij zijn het ook die fietstassen waar van dat visspul in zit.
Maar die elastieken meuren ook ja. Vooral die zakken met nieuwe elastieken. Die liggen ook in de postbuskasten, ga je soms van bijna over je nek om zes uur s'ochtends.
Ik weet niet of het door de tassen komt. De vorige generatie tassen, die van leer waren, en niet zoals nu van kunststof, had ook vaak de warme belangstelling van katten.
pi_107360618
Worden op zondag alle brievenbussen geleegd?
pi_107360686
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:24 schreef Dipstaart het volgende:
Worden op zondag alle brievenbussen geleegd?
Eenlingbussen niet
pi_107360847
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:25 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Eenlingbussen niet
Wat bedoel je daarmee? :P Ik bedoel de oranje bussen met die twee gleuven waar je je post in kan doen om te versturen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 januari 2012 @ 14:31:16 #260
Maffe Fries
pi_107361042
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:27 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? :P Ik bedoel de oranje bussen met die twee gleuven waar je je post in kan doen om te versturen.
Die worden wel geleegd.

Eenlingbussen zijn kleine brievenbussen die veelal in buitengebieden staan, zoals in gehuchten. Deze worden tijdens de autoroutes (bij het bezorgen van de post dus) geleegd.
pi_107361198
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:27 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

Een eenling heeft één gleuf :P
  zondag 29 januari 2012 @ 21:40:01 #262
342418 VKV
Plausibel
pi_107378728
Leuk, ze geven voor komende zaterdag overdag(!) -5 tot -10 graden Celsius aan ;(
pi_107379645
Ik heb al een muts gekocht,
ik ben er klaar voor.
pi_107379847
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:40 schreef VKV het volgende:
Leuk, ze geven voor komende zaterdag overdag(!) -5 tot -10 graden Celsius aan ;(
Ik zag het :'(
pi_107379904
Ach of het gaat sneeuwen en dan is het jammer. Of het is heel koud, maar daardoor heb je geen wind en volle zon :) Heerlijk toch.
  zondag 29 januari 2012 @ 22:32:16 #266
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_107381937
quote:

[..]

Bijna..

[ afbeelding ]

Haha dat heb ik nu ook al 4 a 5 keer gehad.
Paar dagen geleden lag er zelfs een op mijn tas te slapen toen ik terug kwam van rondje huizen.
pi_107391583
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:58 schreef Drassss het volgende:
Ach of het gaat sneeuwen en dan is het jammer. Of het is heel koud, maar daardoor heb je geen wind en volle zon :) Heerlijk toch.
Ze hadden juist voorspeld dat het zo koud zou worden door de wind. Dus dat giert dan lekker overal doorheen.
pi_107392857
Heb ik weer mazzel met een week binnendienst w/ zolang er niemand spontaan ziek wordt zoals afgelopen zaterdag :')
pi_107392978
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ze hadden juist voorspeld dat het zo koud zou worden door de wind. Dus dat giert dan lekker overal doorheen.
Zal wel meevallen en een beetje lopen doet al wonderen tijdens je dienst ;)
pi_107392982
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Mirgeam het volgende:
Heb ik weer mazzel met een week binnendienst w/ zolang er niemand spontaan ziek wordt zoals afgelopen zaterdag :')
Ja, dat is dan wel fijn ;)

Ik hoef maar 3 dagen te werken, vrijdag en zaterdag vrij en dan zou het gaan sneeuwen *)
pi_107393026
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja, dat is dan wel fijn ;)

Ik hoef maar 3 dagen te werken, vrijdag en zaterdag vrij en dan zou het gaan sneeuwen *)
Vorig jaar door 50cm sneeuw baggeren vond ik juist erg leuk :P
pi_107393046
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:47 schreef Drassss het volgende:

[..]

Vorig jaar door 50cm sneeuw baggeren vond ik juist erg leuk :P
Lijkt mij niets. Ik moet alleen al n uur heen en weer fietsen vanaf mn huis naar mn wijk. Dan ben ik echt achterlijk lang bezig.
pi_107393119
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Lijkt mij niets. Ik moet alleen al n uur heen en weer fietsen vanaf mn huis naar mn wijk. Dan ben ik echt achterlijk lang bezig.
Dat is uiteraard een ander verhaal. Ik had toen een vaste wijk om het kantoor heen. Lekker 3/4u baggeren met snowboots aan. Vond dat wel een heerlijke gratis conditietraining waar ik ook nog iets op verdiende ;)
pi_107393340
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:50 schreef Drassss het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een ander verhaal. Ik had toen een vaste wijk om het kantoor heen. Lekker 3/4u baggeren met snowboots aan. Vond dat wel een heerlijke gratis conditietraining waar ik ook nog iets op verdiende ;)
Ja precies dan lijkt het me ook niet erg, opzich heb ik niets tegen sneeuw, dat vind ik juist wel leuk. Maar zo'n end fietsen met die gladheid of gewoon zo veel sneeuw dat ik alles moet lopen daar zit ik niet op te wachten ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 januari 2012 @ 10:29:23 #275
Maffe Fries
pi_107393961
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:

[..]

mja, de verwachtingen zijn weer wat bijgesteld. De -15 gaan we echt niet halen zoals het nu staat.
pi_107394086
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, de verwachtingen zijn weer wat bijgesteld. De -15 gaan we echt niet halen zoals het nu staat.
Gelukkig maar, -15 met sterke wind lijkt me geen succes.
pi_107395990
Krijg je ook de extra uren uitbetaald? Stel je moet lopend door de sneeuw, en je bent zoveel uur extra bezig.
pi_107399228
Ik ben nu toch wel erg blij met mijn wijk. Ik zou het prima kunnen lopen vanaf mijn huis (maximaal 15 min tot de verste straat). Wel jammer dat het depot verhuisd is, anders was het helemaal ideaal.
Maar liever helemaal geen sneeuw.
pi_107399402
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben nu toch wel erg blij met mijn wijk. Ik zou het prima kunnen lopen vanaf mijn huis (maximaal 15 min tot de verste straat). Wel jammer dat het depot verhuisd is, anders was het helemaal ideaal.
Maar liever helemaal geen sneeuw.
Oh ik vind dat heerlijk! :D Lekker in de sneeuw banjeren en tegelijkertijd ook nog wat geld verdienen, ideaal!

Lijkt me voor fietsroutes niet bepaald lekker, dus voor jullie hoop ik dat het droog blijft ;)
pi_107399732
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh ik vind dat heerlijk! :D Lekker in de sneeuw banjeren en tegelijkertijd ook nog wat geld verdienen, ideaal!

Lijkt me voor fietsroutes niet bepaald lekker, dus voor jullie hoop ik dat het droog blijft ;)
O+
pi_107399769
Mijn wijk op zaterdag is eigenlijk drie kwartier / twintig minuten fietsen van huis.
Ik heb mijn fiets bij het vgb staan en kom met het ov, lekker lui dus.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:27:37 #282
110987 ErwinRommel
pi_107405114
Net PostNL zakelijk gebeld, ik ga waarschijnlijk ook een haalklant worden :D
pi_107406053
Deze kwam ik vandaag tegen :')

En dit is een muur van onze kantine, wel het delen waard dacht ik
  maandag 30 januari 2012 @ 16:52:29 #284
110987 ErwinRommel
pi_107406082
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef Mirgeam het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
WTF!!!! _O-
  maandag 30 januari 2012 @ 16:53:37 #285
110987 ErwinRommel
pi_107406117
Ik zie het trouwens steeds vaker dat men dingen verstuurd in de meest maffe verpakkingen. Zelf een vuilniszak gebruikt men als verpakkingsmateriaal.
  maandag 30 januari 2012 @ 16:53:52 #286
110987 ErwinRommel
pi_107406132
Maar dit slaat werkelijk alles :D
pi_107406183
Toch wel bij de porten gegooid he? :)
pi_107407318
Morgen is het weekend alweer voorbij.. En de week begint met een vergadering over de werktijden!

Ik dacht dat ik deze baan had, om dingen als vergaderingen te vermijden ;)
pi_107407368
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef Mirgeam het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Interessant idee over verpakkingen heeft die persoon :')
  maandag 30 januari 2012 @ 17:33:15 #290
110987 ErwinRommel
pi_107407589
Eens een envelope gehad. Geen adres. Enkel een "naam" wel plaatsnaam: Voor die gek boven de friettent Smulkanon.

_O-
pi_107407718
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Eens een envelope gehad. Geen adres. Enkel een "naam" wel plaatsnaam: Voor die gek boven de friettent Smulkanon.

_O-
Haha geweldig zulke mensen :D
pi_107409247
Je jas is trouwens gewoon in backorder hoorde ik, Selestha :P
Ze zijn een beetje op ofzo -O-
pi_107409504
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Mirgeam het volgende:
Leveren jullie uberhaupt nog tnt kleding dan?
pi_107409870
quote:
6s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Mirgeam het volgende:
Ja daar kwam ik ook achter via TC, ik had de bon niet goed gelezen en nog nooit van een backorder gehoord ;)

Beetje kut alleen dus deze week dat mn winterjas kapot is en mn regenjas het enige is dat ik heb met dit weer. Dat wordt 3 lagen kleding eronder ofzo :')
pi_107416058
Wat heb je met dat etos pakketje gedaan? Hoe kan het uberhaupt verzonden zijn net een neppe postzegel?
pi_107416251
Morgen hier een gevoelstemperatuur van -27 met windkracht 5. Ben benieuwd hoe het gaat.
pi_107416605
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:01 schreef Blobje het volgende:
Morgen hier een gevoelstemperatuur van -27 met windkracht 5. Ben benieuwd hoe het gaat.
Bij ons morgen gevoelstemperatuur - 10 maar min 27 is wel erg koud }:|
pi_107417025
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat heb je met dat etos pakketje gedaan? Hoe kan het uberhaupt verzonden zijn net een neppe postzegel?
Die wordt gewoon beport, zelfde met brieven waar geen of te weinig porto op zit
pi_107417098
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:28 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Leveren jullie uberhaupt nog tnt kleding dan?
Blijkbaar wel? Misschien wordt dat inderdaad 4 maanden wachten op een PostNogLater jas :)
  maandag 30 januari 2012 @ 22:59:26 #300
341900 Atmosphere82
pi_107422920
Ik vroeg van de week aan mijn teamleider of en wanneer
we nog nieuwe bedrijfskleding mogen ontvangen (met logo PostNL dus).

Hij zei: 'Ja dat weet ik niet hoor, niemand weet dat hier!'

Eeuwig zonde, hoe het machtige PTT Post tenslotte afzakte naar
retardbedrijf TNT Post/PostNl... 8)7
  maandag 30 januari 2012 @ 23:00:24 #301
341900 Atmosphere82
pi_107422965
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

WTF!!!! _O-
Op zich wel tof! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')