Vreemd dat ze ook gedeeltelijk bij de briefpost terecht komen: bij de pakketdienst hebben we ze er namelijk ook in grote getale bij zitten deze week.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag ook veel Overtoom. Dikke pillen die niet in brievenbus passen. Veel geschreven dat ze het mogen afhalen bij een PAG
Iig niet op intranetquote:Op vrijdag 20 januari 2012 17:24 schreef gridjuh het volgende:
Bij uitbetalingen staat volgens mij een oude lijst, loopt maar tot januari 2012.
Is er al een nieuwe?
Bij dat servicecentrum van die postbezorgersquote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:11 schreef gekkewiebel het volgende:
Ok, ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef, maar ik heb gisteren mijn uren opgevraagd bij HR office en nu blijkt dat ik een slordige 50 uur tekort kom (over een periode van 3 weken). Dit terwijl ik altijd alles netjes heb doorgegeven, soms wat laat weliswaar, maar toch.
Mijn VBG is onderhand opgedoekt, en TC's zijn geen TC's meer enz. Weten jullie waar ik precies heen moet om m'n uren uitbetaald te krijgen? Thanks
Bij de salarisadministratie kunnen ze voor zover ik weet niets met uren die niet doorgegeven zijn. Bij mij zijn een aantal uren niet goed doorgegeven toen ik een nieuw (vast) contract kreeg, maar ze konden er op die afdeling niets mee. Ik moest naar mijn leidinggevende... maar goed, als alles opgedoekt is, kun je dat misschien toch proberen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:13 schreef carboni het volgende:
[..]
Bij dat servicecentrum van die postbezorgers.
Ff serieus, lijkt mij dat nummer wat op je salarisstrookje zou moeten bellen.
Schandalig dat ze daar zo mee omgaan!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Bij de salarisadministratie kunnen ze voor zover ik weet niets met uren die niet doorgegeven zijn. Bij mij zijn een aantal uren niet goed doorgegeven toen ik een nieuw (vast) contract kreeg, maar ze konden er op die afdeling niets mee. Ik moest naar mijn leidinggevende... maar goed, als alles opgedoekt is, kun je dat misschien toch proberen.
Het leuke is, ze rekken bij mij het uitbetalen ervan nu al een jaar lang. Ja pietje zou dat doen, maar die is vertrokken. Ja sorry, ik ben het vergeten. Ja ehm het is lastig, heb meer tijdig nodig. Ja ik kom er niet uit, ik ga mijn leidinggevende vragen. Nee ik heb nog geen antwoorden, hopelijk volgende week. Enzovoort. En een face to face afspraak houden ze af (als bezorger mag ik niet ongevraagd daar aan komen zetten
). Nu gaat het niet om een mega bedrag (maak niet zoveel uren).. maar ja. Ga nu weer een poging wagen en als ze me weer afschepen ga ik toch gewoon maar eens lang. Niet dat het veel uit zal halen
maar ik laat het er sowieso niet bij zitten.
In het filmpje fietst ie er gewoon meequote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe willen ze buidelgedoe met fietswijken gaan doen?
Ik zie die buidel niet zo zitten. Je zit helemaal ingesnoerd, en als het regent wordt alles zeiknat. Die vakkentas is in feite een uitklapbare schoudertas, maar omdat er ook een heupband bij zit hangt niet het volle gewicht aan je schouder. Omdat 24 uurs post bijna allemaal a5-formaat HSM geschikte post is, kun je denk ik het beste lopen met de 48 uurspost op je arm, en de 24 uurs post in je hand. En dan die schoudertas alleen voor het hah gebruiken.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:52 schreef postfiets het volgende:
Je mag toch kiezen of je met de schoudertas of buideltas mag lopen?
Ik kies denk maar voor die buidel lijkt mij wel handig zo te zien
Ik snap ook niet waarom ze zo moeilijk doen om een paar tientjes.. maar ja, ik wil hier de laatste paar maandjes van mijn studie nog prettig werken, dus ik ga nog maar even niet al te hard tekeer. Maar zodra het einde nadert en het is er nog steeds niet..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schandalig dat ze daar zo mee omgaan!
Blij dat ik niet in jouw voeten sta want ik dat die betrokkene echt bij z'n haren gesleurd.
Jij behoord te krijgen wat je toekomt. Daar moet men niet moeilijk om doen.
dit is nog maar het begin van de ellende,hoop voor je dat het spoedig wordt opgelostquote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Bij de salarisadministratie kunnen ze voor zover ik weet niets met uren die niet doorgegeven zijn. Bij mij zijn een aantal uren niet goed doorgegeven toen ik een nieuw (vast) contract kreeg, maar ze konden er op die afdeling niets mee. Ik moest naar mijn leidinggevende... maar goed, als alles opgedoekt is, kun je dat misschien toch proberen.
Het leuke is, ze rekken bij mij het uitbetalen ervan nu al een jaar lang. Ja pietje zou dat doen, maar die is vertrokken. Ja sorry, ik ben het vergeten. Ja ehm het is lastig, heb meer tijdig nodig. Ja ik kom er niet uit, ik ga mijn leidinggevende vragen. Nee ik heb nog geen antwoorden, hopelijk volgende week. Enzovoort. En een face to face afspraak houden ze af (als bezorger mag ik niet ongevraagd daar aan komen zetten
). Nu gaat het niet om een mega bedrag (maak niet zoveel uren).. maar ja. Ga nu weer een poging wagen en als ze me weer afschepen ga ik toch gewoon maar eens lang. Niet dat het veel uit zal halen
maar ik laat het er sowieso niet bij zitten.
buiten dat het totaal niet efficient is,word je ook niet meer vol aangezien,quote:Op vrijdag 20 januari 2012 21:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zie die buidel niet zo zitten. Je zit helemaal ingesnoerd, en als het regent wordt alles zeiknat. Die vakkentas is in feite een uitklapbare schoudertas, maar omdat er ook een heupband bij zit hangt niet het volle gewicht aan je schouder. Omdat 24 uurs post bijna allemaal a5-formaat HSM geschikte post is, kun je denk ik het beste lopen met de 48 uurspost op je arm, en de 24 uurs post in je hand. En dan die schoudertas alleen voor het hah gebruiken.
klopt helemaal,het draait om een ding: geldquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:31 schreef Troeta het volgende:
gekkewiebel, mijn VBG is ook opgedoekt een paar jaar terug en er waren echt een stuk of 20 mensen die hun uren nooit hebben gekregen en er hebben wat mensen aardig gezeurd en van alles gebeld, maar hoe langer het duurde hoe meer er niemand vanaf wist.
Het zijn hele enge spelletjes. TC's die in het groen moeten draaien om een bonus te krijgen,dat soort dingen. Dat jij je rekeningen niet kan betalen maakt dan niks uit.
Werk je er nu nog steeds of ben je helemaal weg?? Een paar collega's hadden zich ziekgemeld, precies de hoeveelheid uren die ze tekort hadden.
Niet leuk om te doen...maar ja..
Ik werk er nu niet meer, er is simpelweg geen werk meer. Voor de duidelijkheid; mijn complete VBG is opgeheven, waaronder dus de +/- 6 vestigingen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:31 schreef Troeta het volgende:
gekkewiebel, mijn VBG is ook opgedoekt een paar jaar terug en er waren echt een stuk of 20 mensen die hun uren nooit hebben gekregen en er hebben wat mensen aardig gezeurd en van alles gebeld, maar hoe langer het duurde hoe meer er niemand vanaf wist.
Het zijn hele enge spelletjes. TC's die in het groen moeten draaien om een bonus te krijgen,dat soort dingen. Dat jij je rekeningen niet kan betalen maakt dan niks uit.
Werk je er nu nog steeds of ben je helemaal weg?? Een paar collega's hadden zich ziekgemeld, precies de hoeveelheid uren die ze tekort hadden.
Niet leuk om te doen...maar ja..
Dat ja, maar het leuke van dat systeem is dat die kaart ook een verklaring + handtekening van je (niet meewerkende) TC vereist.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:59 schreef gekkewiebel het volgende:
Hoe heette anders dat systeem bij onenigheid tussen werknemer en TC? Een gele kaart ofzo?
Belachelijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een verschil met waar ik normaal werk
In mijn eigen gebied moeten we de posttassen naar de depots en steunpunten brengen, en op postcode netjes neerleggen.
In Gorinchem, tevens mijn woonplaats, is het autobedrijf nu de eerste zaterdag ingegaan. Van onze TC hoeven we dat niet meer te doen, en kunnen we gewoon vanaf de laadklep kleppenauto de tassen post dumpen en de bezorgers er veel plezier mee wensen
Dat 'dumpen' ken ik ja. Als je ziet hoe de tassen soms op 't depot gedumpt zijn... schande! Tassen op de kop, of gewoon vanuit de achterklep gegooid in het depot.... Denk ook eens aan de mensen die de post moeten ontvangen of bezorgen. Heb vaak zat met KAPOTTE pakjes gelopen wat niet zo had hoeven zijn als ze normaal de tassen hadden neergezet. Maar ja, autobedrijf kan 't niet schelen hoe 't er staat, als 't er maar staat.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:24 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een verschil met waar ik normaal werk
In mijn eigen gebied moeten we de posttassen naar de depots en steunpunten brengen, en op postcode netjes neerleggen.
In Gorinchem, tevens mijn woonplaats, is het autobedrijf nu de eerste zaterdag ingegaan. Van onze TC hoeven we dat niet meer te doen, en kunnen we gewoon vanaf de laadklep kleppenauto de tassen post dumpen en de bezorgers er veel plezier mee wensen
Ben daarom ook al hard op zoek naar een binnenbaanquote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:26 schreef Deezertje het volgende:
Maar vandaag bewees maar weer eens dat júist voor een baan als de post wel een hoger salaris betaald mag worden. Wij moeten door weer en wind tegen het laagste minimumloon etc. (no way dat ik dus straks postbezorger wordt ipv zaterdagbesteller). Tuurlijk, als het zomer is heb je er geen last van, maar de afgelopen tijd wel.
Bij een normale kantoorbaan maakt het niet uit of het buiten nou regent, onweert, sneeuwt, vriest of de pleuris uitgebroken is. Het werk gaat daar gewoon door en je zit lekker veilig, droog en warm binnen.... Dat lijken ze op het hoofdkantoor (waar ze dus ook lekker veilig droog binnen zitten) soms wel eens even te 'vergeten'...
Was gelukkig niet veel HAH vandaag maar die irritante kleine kaartjes die vielen elke keer ertussen uit of waaiden wegquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Een collega en ik hebben onze HaH vandaag eens inelkaar gevouwen. Kijken of dat tijd scheelt. Wat wel scheelt; een hele hoop frustratie. Irritante kleine kaartjes er bij..
Heb er vandaag 2.15u over gedaan ipv 3u.
Welnee joh, zaten stevig tussen de C1000 en Poiesz!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:27 schreef postfiets het volgende:
[..]
Was gelukkig niet veel HAH vandaag maar die irritante kleine kaartjes die vielen elke keer ertussen uit of waaiden weg
Tja, zo gaat het, en zo is het hen in Gorinchem verteld. Daar kan ik verder ook niks aan veranderen.quote:
Als ik zo een beetje google is dit dus blijkbaar wel mogelijk?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
Andere vraag. Ik kreeg net mijn verlofurenoverzicht waarop stond ik dat er nog maar vier verlofuren had. Paar maanden geleden waren dat er nog 25. Ze kunnen toch niet ineens die verlofuren afnemen?
Zelf vandaag wilde ik de tassen op de juiste plek neerzetten totdat de chauffeur, een postbode die overgegaan is naar Autobedrijf me vertelde dat we dat niet hoeven te doen. Ik ben in opleiding nl. voor bepaalde routes in Gorinchem.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat 'dumpen' ken ik ja. Als je ziet hoe de tassen soms op 't depot gedumpt zijn... schande! Tassen op de kop, of gewoon vanuit de achterklep gegooid in het depot.... Denk ook eens aan de mensen die de post moeten ontvangen of bezorgen. Heb vaak zat met KAPOTTE pakjes gelopen wat niet zo had hoeven zijn als ze normaal de tassen hadden neergezet. Maar ja, autobedrijf kan 't niet schelen hoe 't er staat, als 't er maar staat.
Niets persoonlijk tegen jou hoor, jij zal het vast wel beter doen, maar je heb sommige subco's erbij zitten...
Dit vraag ik me ook af want heb ook ongeveer 25 uren en wil over een paar weken verlof aanvragen en o wee dat het afgenomen is, ga hard klagen!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Als ik zo een beetje google is dit dus blijkbaar wel mogelijk?
Ik vrees van wel, er is blijkbaar een nieuwe wet aangenomen waar je verlof na 6 maanden al vervalt.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:45 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af want heb ook ongeveer 25 uren en wil over een paar weken verlof aanvragen en o wee dat het afgenomen is, ga hard klagen!
Volgens mij na 18 maanden. Het verlof wat je op 1 januari 2012 krijgt toegekend vervalt op 1 juli 2013.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik vrees van wel, er is blijkbaar een nieuwe wet aangenomen waar je verlof na 6 maanden al vervalt.
Ik heb sinds juni 2010 in dienst - met vooral extra uren in de zomer van 2010 en 2011 - en heb zo'n dertig verlof uren opgebouwd. Kan dat in per 1 januari 2012 ineens verdwenen zijn?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij na 18 maanden. Het verlof wat je op 1 januari 2012 krijgt toegekend vervalt op 1 juli 2013.
Nee, de wet is pas dit jaar ingegaan en geldt dus alleen voor verlof opgebouwd vanaf dit jaar. Voor ouder verlof geldt nog de verjaringstermijn van 5 jaar.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik heb sinds juni 2010 in dienst - met vooral extra uren in de zomer van 2010 en 2011 - en heb zo'n dertig verlof uren opgebouwd. Kan dat in per 1 januari 2012 ineens verdwenen zijn?
Ik denk geen cent, want volgens mij moet je minstens een jaar in dienst geweest zijn om recht te hebben op een winstuitkering.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:17 schreef JochemP het volgende:
'Hoi,
Ik heb vorige week ontslag genomen als zaterdagbezorger omdat ik het niet meer kan combineren met sport en studie. Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn ontslag (opzegtermijn van 1 maand) en een formulier dat ik op moest sturen, ter verzoek van uitbetaling van een winstuitkering. Ik had geen idee dat ik hier recht op heb, maar ook geen idee hoeveel dat zal zijn. Kan iemand mij een grove inschatting geven (18 jaar, uurloon van 6 euro nog wat, in dienst sinds juni) van wat ze mij zullen overmaken?
De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.quote:Op zondag 22 januari 2012 10:51 schreef HetBrabandertje het volgende:
Klopt het trouwens dat de fietsvergoeding voor zaterdagmedewerkers halverwege vorig jaar is afgeschaft? Mei '11 was de laatste keer dat ik hem op de salarisstrook tegen ben gekomen. Gezien er nog steeds geen nieuwe CAO is die toch niet zo uit de arbeidsvoorwaarden geschrapt zijn?
Ik heb het even gegoogled, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Die nieuwe verjaringstermijn van een half jaar (dwz verlof toegekend in 2012 moet medio 2013 op zijn, dus strikt genomen is de verjaringstermijn eigenlijk 1,5 jar) geldt alleen voor het wettelijke verlof. En het wettelijke verlof is 4 weken per jaar. Als zaterdagbesteller krijg je echter 5 weken, dus voor week nr 5 geldt dit sowieso niet. En ook niet voor extra verlof opgebouwd door gemaakte meeruren. Die blijven gewoon 5 jaar geldig!quote:Op zondag 22 januari 2012 10:12 schreef Danx het volgende:
Even over het verlof. Die korte verjaringstijd geld volgens mij alleen over je contracturen. Verlof wat je opbouwt door meeruren blijft 5 jaar geldig.
Ik zie het al, mijn salarisstrookje van november lag ergens anders, en daar staat inderdaad een fietsvergoeding op. Lijkt er op dat ze de fietsvergoeding per half jaar zijn gaan uitbetalen ipv per kwartaal (bedrag is kwartaal x2 + cent bonus).quote:Op zondag 22 januari 2012 11:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.
Dat was ik ja. Ik vroeg het omdat er op ons kantoor nogal wat korte autoroutes zijn op twee naquote:Op zondag 22 januari 2012 23:12 schreef sbientje het volgende:
zo, was zaterdag toch best weer een druk dagje. Had de industriewijken toebedeeld gekregen. Laatst vroeg iemand hoe lang de autoritten waren, PSM geloof ik? Deze bij ons (stukje buitengebied, verder allemaal industrie) is 3,5 - 4,5 uur.
Hoi!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik zit er over te denken om te solliciteren op een zaterdagbezorgbaan, er moet immers toch wat geld binnenstromen he.
Heb al ervaring met bezorgen want folders en HAH-lokale krant gehad, en mijn moeder bezorgt nu voor Sandd, dus het lijkt mij ook wel weer wat.
Ik zie hier: http://content.postnljobs(...)ensten_bezorger.aspx staan dat ik 3.98 (bruto) verdien, maar dat zal toch wel afhangen van de hoeveelheid post (evt gewichtstoeslagen oid?)
Verder nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik besluit?
Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 06:47 schreef Selestha het volgende:
Ik ben ''uitgenodigd'' voor werkoverleg op 31 Januari. Moet ik daar naar toe? Ik heb helemaal geen zin om 2 uur te praten over postbezorging
Goed ideequote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaan
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Hoi!
Je krijgt gewoon die 3,98 bruto per uur betaald. Er wordt bij PostNL niet gekeken naar aantallen of gewicht.
Oh, en voor je besluit; je moet net als ons in weer en wind op de fiets!
Het is erg weinig zelfsquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
Volgens mij gaat er dan ook bijna niks meer vanaf. Dus dan zal je ook wel ongev. zoiets overhouden denk ikquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
Pino, naar mijn mening kan je beter iets anders gaan zoeken ipv voor 4 euro je uit de naad rennenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
Tja, je kan ook niet verwachten dat zo'n overgang vlekkeloos verlooptquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bowler01 het volgende:
Met het sluiten van het kantoor in Houten komen er meteen klachten.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ezorging-houten.html
Als dat alles is. Wat vertraging of opstartproblemen klinkt het nog best goed. Eens zien hoe het over een paar weken isquote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:49 schreef Bowler01 het volgende:
Met het sluiten van het kantoor in Houten komen er meteen klachten.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ezorging-houten.html
Okee, ik vroeg het me al af mijn zoon begint zaterdag,s meestal om 9 uur om post te sorteren en daarna zijn 2 wijken te lopen maar het komt ook weleens voor dat hij alleen zijn 2 wijken moet lopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:10 schreef Drassss het volgende:
Sorella, ik als zaterdagmedewerker begin om 06.00 of 08.30 en zodoende sorteer ik ook eerst een x aantal uren de post. Vervolgens bezorg ik ook nog 1/2 wijken.
Tja, het verschil is dus eenmaal dat een zaterdagmedewerker ook mag sorteren/vossen + bezorgen. Dat feest is straks wel overal voorbij met die 7? hoofdvestigingen in het land. Het is dat ik nog een contract verlenging heb gekregen van 9 maanden..quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:39 schreef Sorella het volgende:
[..]
Okee, ik vroeg het me al af mijn zoon begint zaterdag,s meestal om 9 uur om post te sorteren en daarna zijn 2 wijken te lopen maar het komt ook weleens voor dat hij alleen zijn 2 wijken moet lopen.
Dus omdat mijn zoon ook post sorteerd krijgt hij bijna het dubbele, ik blijf het raar vinden maar hij verdient er een leuk centje mee.
Lullig voor zijn maat die dus bijna de helft minder verdient als postbezorger.
Ik heb een contract voor 4 uur en wanneer ik het aangeef kan ik + 20 uur werken, maar jij bedoelt waarschijnlijk contractueel gezien en dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:02 schreef Anonymousz het volgende:
is 20 uur per week het max dat je kan werken bij postnl?
Ach, dat zal vast wel goed gaan binnen afzienbare tijdquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Fijne puinhoop krijgen de bezorgers daar dan voor hun kiezen.
0900 0990 is gewoon 10 cent per minuut bij mijn weten.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Tijntjes het volgende:
Is er ook een gewoon telefoonnummer dat gebeld kan worden voor contact met klantenservice?
0.45ct per minuut op een 0900-nummer is me wat te dol voor een vraag over een pakket uit het buitenland.
Nee. Sinds 1-1-11 niet meer.:Xquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:51 schreef Tijntjes het volgende:
Is er ook een gewoon telefoonnummer dat gebeld kan worden voor contact met klantenservice?
0.45ct per minuut op een 0900-nummer is me wat te dol voor een vraag over een pakket uit het buitenland.
Nu nog?:Pquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:19 schreef Selestha het volgende:
Zo dat was een leuk dagje. Blij dat ik thuis ben
En ik heb nog een kerstpakket gekregen! De eerste die ik in mijn leven heb gekregen, toch leuk
correctie het 058 2333331quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:08 schreef gekkewiebel het volgende:
058 - 2333333?
076 - 5272727?
058 - 2333330?
Ja ze hadden ze over zei de TC, dus ik kreeg er nog een. Toch wel leukquote:
Zijn er geen echte schoudertassen meer over? Stukken beter dan dat ding uit het kerstpakket...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ze hadden ze over zei de TC, dus ik kreeg er nog een. Toch wel leukMet die tas kan ik eindelijk mn post droog houden met regen en dat kookboek kan ik wel waarderen, ik hou van koken
Ik heb nog helemaal niets van PostNL gekregen verder, ik heb nog geen kleding en dus ook geen echte tas.. Ik ben al blij dat ik iets heb. Mn kleding is vorige week bestelt dus als het goed is komt dat nog. Zou wel fijn zijn als het echt koud wordt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:34 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Zijn er geen echte schoudertassen meer over? Stukken beter dan dat ding uit het kerstpakket...
Die vergadering hoor je gewoon doorbetaald te krijgen, wel leuk dat ze het tijdens de pauze-uren van de voorbereiders doen, in de kantine. Of we even stil kunnen zijn, levert altijd leuke ruzies op
Oh ja dan is die tas wel handig inderdaad! Ben zelf geen bezorger/postbode dus heb er zelf niet zoveel aan vanuit postoogpunt zegmaarquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ze hadden ze over zei de TC, dus ik kreeg er nog een. Toch wel leukMet die tas kan ik eindelijk mn post droog houden met regen en dat kookboek kan ik wel waarderen, ik hou van koken
Het is ook een gewone tasquote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:45 schreef Blobje het volgende:
Was die schoudertas uit het kerstpakket serieus bedoeld voor tijdens het werk? Dacht dat het een gewone tas was. Wat een onding als je daarmee de post moet bezorgen.
Ik zag er vandaag toch echt iemand mee bezorgen...quote:
Die vergadering hebben wij begin januari gehadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niets van PostNL gekregen verder, ik heb nog geen kleding en dus ook geen echte tas.. Ik ben al blij dat ik iets heb. Mn kleding is vorige week bestelt dus als het goed is komt dat nog. Zou wel fijn zijn als het echt koud wordt.
Ik heb van mijn TC inderdaad te horen gekregen dat ik betaalt wordt voor de vergadering, dus daar ga ik wel heen, zeker omdat ik volgende week toch vrijdag en zaterdag vrij ben. Het schijnt over de werktijden te gaan; dus ik ben heel benieuwd..
Nee was ie ook niet:P. Maar ik vind 'm niet zo handig/mooi eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 19:45 schreef Blobje het volgende:
Was die schoudertas uit het kerstpakket serieus bedoeld voor tijdens het werk? Dacht dat het een gewone tas was. Wat een onding als je daarmee de post moet bezorgen.
Waarom niet? Ik werk ook verschillende vestigingen. In overleg met m'n TC natuurlijk want hij regelt de uren in Harmony.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:46 schreef CHEVHB het volgende:
Volgens mij is het al eerder besproken in het forum.. maar weet iemand of je op 2 vestigingen van postNL mag werken? Bijvoorbeeld in Tilburg en Den bosch?
En heeft iemand ervaring met nachtwerk?
Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:57 schreef ErwinRommel het volgende:
En wel fijn dat er een regelnicht op enkele depots is om de posttassen op code te zetten. Om alles zelf op code te zetten ben je weer goed een half uur verder terwijl je daarna weer steunpunten en depots kan rijden.
gewoon dumpen dus in depot op 1 hoop
Ben je gek, hun taak is alleen postbezorgenquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.
Ondertussen wel klagen dat de post laat is en dan niet zorgen dat je zelf sneller weg kanquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ben je gek, hun taak is alleen postbezorgenNee, ik snap je wel.. echt veel hulp om het even iets sneller te doen zit er vaak niet in, beetje jammer!
Uiteraardquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ondertussen wel klagen dat de post laat is en dan niet zorgen dat je zelf sneller weg kan
Het was ook gewoon jammer dat er geen wijn in zat dit jaarquote:Op woensdag 25 januari 2012 00:20 schreef sbientje het volgende:
ik gebruik die schoudertas uit het kerstpakket nu voor als ik ga sporten. Doe ik daar mijn schoenen in en een handdoek enzo.. lekekr makkelijkdoet ie nog ergens dienst voor
Wat zeiden ze toen je ze vroeg om te helpen?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:10 schreef Jesse_ het volgende:
Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.
Dan volgt er een oh ja, oké.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat zeiden ze toen je ze vroeg om te helpen?
Ik denk niet dat de meeste te beroerd zijn om je te helpen of ligt dat anders?
Hier gooien ze de containers met post gewoon in het depot en soms staat het wel op code.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:00 schreef Jesse_ het volgende:
Dan volgt er een oh ja, oké.
Ze zijn niet te beroerd, maar het zijn van die mensen die het werk nog niet zien staan als het ze in het gezicht spuugt.
Eerlijk gezegd kan ik dat dan wel weer begrijpen. Het is hun werk niet, maar dat van jou. Zeker als je gewoon je vaste tijden krijgt en geen uren mag schrijven. Het is een beetje de cultuur die het bedrijf zelf kweekt: iedereen precies zijn afgebakende stukje werk.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het ergste vind ik daarbij nog altijd dat die postbezorgers, vaak, een beetje schaapachtig voor zich uit staan te kijken terwijl ik twee rolcontainers aan het uitladen ben en op code zet.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:59 schreef Herfstblad het volgende:
En in een straat hebben mensen mijn elastieken gejat op 2 na.
Ja dat vraag ik me ook af. Ik heb het nog niet gehad, maar je weet het nooit. Ik heb hem ook niet overal in het zicht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Wat een buit.
Af en toe vraag ik me weleens af of er mensen zijn die pakjes e.d. zouden stelen.
Ik heb mijn fiets bijna altijd in het zicht staan, maar dan nog..
Ah ok super.. Hoewel mn TC er ook naar zou kijken. Maar liever snel een oplossing met de komende kou inderdaadquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:55 schreef Mirgeam het volgende:
Ligt nog zat in het magazijn, kan ik je zo wel mee helpen
quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:51 schreef Selestha het volgende:
Ik vandaag helemaal blij dat ik mn kledingpakket heb.
Zitten er 3 t-shirts in, een sjaal en een muts.
Terwijl ik om een jas en een broek gevraagd heb, omdat ik al twee kapotte jassen heb door het werk.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef alias25 het volgende:
Maar goed, binnenkort kledingpakket bestellen en dan komt het helemaal goed.
dat is nog weinig:quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb echt veel:
2 broeken
1 overhemd
1 t shirt
Pet
Sjaal
handschoenen
Een band voor om je hoofd
Ik draag die broeken niet, want ze zitten niet lekker.
Op dit moment draag ik alleen het t-shirt.
Ik vond het voor een zaterdagwerker nog best veelquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog weinig:
ik heb ook nog:
2 extra shirts
1 trui
1 poloshirt met lange mouwen
sokken
1 jas die zowel in zomer als winter kan worden gebruikt
1 regenpak
2 stropdassen(ja, die zaten echt in mijn pakket dat destijds geleverd is)
Bij ons kwam een fotograaf op bezoek johquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.
Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pasook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan
of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt
![]()
Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet
Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen).
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:24 schreef Blobje het volgende:
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'
Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
Het zou ook te gek zijn als dat niet vergoed wordt. Je hebt toch afgesproken hoe laat je begint. En of je nu thuis zit te wachten of op dat depot: je bent nog steeds aan het wachten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:
"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."
Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.
Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Hmm vaag...
Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.
Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.
Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
Ik heb qua kleding:quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.
Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pasook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan
of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt
![]()
Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet
Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen).
dat is nu net waar ze met de doelgroep mee in de mist gaan,quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
Goh.. ja, daar heb ik nog niet echt bij stilgestaan..quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.
quote:Zelfstandige pakketbezorgers die rijden voor PostNL spannen een rechtszaak aan tegen hun opdrachtgever. De Stichting Subcontractors Vervoersbedrijven die namens de pakketbezorgers spreekt, stelt dat tussen PostNL en de zzp'ers sprake is van een arbeidsovereenkomst.
Veel van deze eenpitters werken fulltime voor PostNL en hebben geen andere opdrachtgever. Hoogleraar arbeidsrecht Ronald Beltzer concludeert dat sprake is van een arbeidsovereenkomst. Hij bestudeerde de contracten van de zzp'ers voor een uitzending van Zembla, die vrijdagavond wordt uitgezonden.
De pakketbezorgers eisen daarom dezelfde arbeidsvoorwaarden als de vaste medewerkers van PostNL. Ze willen pensioen opbouwen, overuren uitbetaald krijgen en vakantiedagen.
PostNL bevestigt in de uitzending van Zembla dat het een convenant heeft afgesloten met de Belastingdienst over zzp'ers, maar het bedrijf wil niets zeggen over de inhoud. Voorzitter van de stichting Dirk den Besten vermoedt dat in het convenant is afgesproken om af te wijken van de wettelijke regels rond zzp'ers.
die zullen vast uitgeknepen wordenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:38 schreef ErwinRommel het volgende:
ZZP'ers, weet je hoeveel die per uur krijgen van PostNL?
Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uurquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die zullen vast uitgeknepen worden
Dat is echt een schijntje ja ...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uur![]()
Daar moeten ze de auto van leasen, hun pensioen van betalen, andere sociale premies etc etc.
Kortom, als ZZP'er kom je er bekaaid vanaf. Dan mag je blij zijn dat je ¤5 netto per uur overhoudt.
het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
Dit dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.
Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
tante Pos was een mooie bedrijf, maar kapot gemaakt door de grootaandeelhouders en incababele "managers".
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar benquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...
Mooi voor je!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben
Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mooi voor je!Maar dan kan ik ook wel begrijpen dat die subco's er soms een potje van maken.. Het hoort niet natuurlijk, maar ze worden wel flink uitgebuit door TNT..
Moderne slavernij heet dat.
Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben
Sure we canquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo!
Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ers
Dat niet alleen. Ze doen ook vaak de haalritten, en de ABS op zaterdag en maandag. Idem op maandag de brengritten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagen
ZZP'ers zijn Zelfstandigen Zonder Personeel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oké, en wat doen ZZP-ers dan precies?
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers?![]()
En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers?
Zal pas gebeuren als de "overcompleten" met vervroegd pensioen gaan binnen autobedrijf.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.
Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen![]()
Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
Zet je auto stil in een tunnelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan
Ik ken nog 1 manier. Een stoorzendertje aanschaffenquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel
Tja, dat zijn de contracttijden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd.
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas
Dat laatste is logisch gezien juist.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:28 schreef Danx het volgende:
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen.
Zaterdagwerkers zijn alleen maar goedkoper omdat ze er geen voorzieningen voor pensioenen en dergelijke voor hoeven te regelen. Ook qua premies zijn de loonkosten voor een zaw een stuk lager dan een vaste kracht.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
Ik kan er over meepraten hoe gemakkelijk vroeger de haalritten waren. Heb enkele jaren geleden wel eens op regelmatige basis mogen doen en er zat een marge van minimaal een half uur op, dus dan kon ik tussendoor me wel even met het passé bezig houden of andere nuttige dingen doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
Als je die barcode van een kopie scant om 19:05 denkt het systeem dat je die brievenbus dan pas gedaan hebt. Dat is volgens mij wel algemeen bekend hoe fraudegevoelig het systeem eigenlijk is. Ooit komen die subco's er ook wel achter en daar zal het (nieuwe) management wel even over doen waarom er zoveel klachten binnenkomen terwijl de scores 100% zijn. Zonder dat je kan vertrouwen op je medewerkers ben je gewoon nergens. Maar daar komen ze nog wel eens achter.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
Jep. Wel strakke interne documenten die ze hadden. Lijken me eens nuttige kamervragen over dat covenant. Maar het meeste was mij al bekend, van niet betaald krijgen per niet bezorgd pakket (lijkt me nog het meeste klote als ik kijk naar hoeveel aangetekenden wij altijd mee terug namen).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
kan bijna geen toeval zijn dan, maar er blijft dan overeind staan dat ze uitgeknepen worden.
Zou je ons niet allemaal over een kam willen scheren?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen![]()
Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Grmbl, beloven ze dat ik om 12.00 ipv 13.00 kan beginnen omdat het anders te krap is.. staat er om 12.00 niks. Bel je, blijkt het nog op de vestiging te staan![]()
Uiteindelijk werd het om 12.35 gebracht. Dat mogen ze mooi betalen dan..
Neem mooi toch ff pauze, dan maar na 5 uur klaar. Ze doen het zelf..
Haha. Grappigquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Of er zit een poes in je posttas wanneer je terugloopt naar je fiets
Zijn vriendje zat naast mijn fiets ook al te loerenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Haha. Grappig.
Ik zie 1 van mijn katten dat zo doen.
Hier waren 3 straten te laat, misschien ook een HSM die er geen zin in had?
Ik had twee weken terug eentje die op de postkar sprong.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Of er zit een poes in je posttas wanneer je terugloopt naar je fiets
Bijna..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Of er zit een poes in je posttas wanneer je terugloopt naar je fiets
Op dat plekje stoppen wel meer postbodes zo te zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bijna..
[ afbeelding ]
Zo onweerstaanbaar, de geur van posttassen.
Hier was degene die het weg zou brengen ziek en hadden ze er niet aan gedacht een ander te regelen.. faalquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.
Dat zuigt enorm.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:44 schreef ellenatmars het volgende:
Hahaha what the fuck, ik had vandaag 13 blauwe bakken.En vier rode (maar dat is vrij normaal tegenwoordig).
Was de enige wijk met zo absurd veel blauwe bakkende rest hadden er hooguit 3 of 4. Ben zo blij dat ik die wijk voortaan niet meer alleen hoef te bestellen.
Maar wat heb ik lang binnen gezeten, sjongejonge!
Ik ook, toen was het nog gewoon vier dagen in een verschillende wijk ingewerkt worden hè!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste is logisch gezien juist.
Echter als je er te laat bent is het geen punt. Zolang je maar gescanned hebt.
In een regio waar ik dan werk moet je je echt haasten, want bruggen gaan open, of erg veel verkeer. Dan is het flink aanpoten.
Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden. Bij mij gaat het prima, maar met subco's en ZZP'ers? Dat is weer een ander verhaal. Gelukkig ben ik ingeleerd door goede oude PTT beambtes
Waar heeft dat betrekking op?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef Troeta het volgende:
Neem je toch een kopietje mee van de barcode die je moet scannen
de poes wilde aan je vragen: heb ik ook post?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bijna..
[ afbeelding ]
Zo onweerstaanbaar, de geur van posttassen.
Ik weet niet of het door de tassen komt. De vorige generatie tassen, die van leer waren, en niet zoals nu van kunststof, had ook vaak de warme belangstelling van katten.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:00 schreef carboni het volgende:
Volgens mij zijn het ook die fietstassen waar van dat visspul in zit.
Maar die elastieken meuren ook ja. Vooral die zakken met nieuwe elastieken. Die liggen ook in de postbuskasten, ga je soms van bijna over je nek om zes uur s'ochtends.
Eenlingbussen nietquote:Op zondag 29 januari 2012 14:24 schreef Dipstaart het volgende:
Worden op zondag alle brievenbussen geleegd?
Wat bedoel je daarmee?quote:
Die worden wel geleegd.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:27 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?Ik bedoel de oranje bussen met die twee gleuven waar je je post in kan doen om te versturen.
Een eenling heeft één gleufquote:Op zondag 29 januari 2012 14:27 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?Ik bedoel de oranje bussen met die twee gleuven waar je je post in kan doen om te versturen.
Ik zag hetquote:Op zondag 29 januari 2012 21:40 schreef VKV het volgende:
Leuk, ze geven voor komende zaterdag overdag(!) -5 tot -10 graden Celsius aan
Haha dat heb ik nu ook al 4 a 5 keer gehad.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bijna..
[ afbeelding ]
Zo onweerstaanbaar, de geur van posttassen.
Ze hadden juist voorspeld dat het zo koud zou worden door de wind. Dus dat giert dan lekker overal doorheen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:58 schreef Drassss het volgende:
Ach of het gaat sneeuwen en dan is het jammer. Of het is heel koud, maar daardoor heb je geen wind en volle zonHeerlijk toch.
Zal wel meevallen en een beetje lopen doet al wonderen tijdens je dienstquote:Op maandag 30 januari 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ze hadden juist voorspeld dat het zo koud zou worden door de wind. Dus dat giert dan lekker overal doorheen.
Ja, dat is dan wel fijnquote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Mirgeam het volgende:
Heb ik weer mazzel met een week binnendienstzolang er niemand spontaan ziek wordt zoals afgelopen zaterdag
Vorig jaar door 50cm sneeuw baggeren vond ik juist erg leukquote:Op maandag 30 januari 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, dat is dan wel fijn
Ik hoef maar 3 dagen te werken, vrijdag en zaterdag vrij en dan zou het gaan sneeuwen
Lijkt mij niets. Ik moet alleen al n uur heen en weer fietsen vanaf mn huis naar mn wijk. Dan ben ik echt achterlijk lang bezig.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vorig jaar door 50cm sneeuw baggeren vond ik juist erg leuk
Dat is uiteraard een ander verhaal. Ik had toen een vaste wijk om het kantoor heen. Lekker 3/4u baggeren met snowboots aan. Vond dat wel een heerlijke gratis conditietraining waar ik ook nog iets op verdiendequote:Op maandag 30 januari 2012 09:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lijkt mij niets. Ik moet alleen al n uur heen en weer fietsen vanaf mn huis naar mn wijk. Dan ben ik echt achterlijk lang bezig.
Ja precies dan lijkt het me ook niet erg, opzich heb ik niets tegen sneeuw, dat vind ik juist wel leuk. Maar zo'n end fietsen met die gladheid of gewoon zo veel sneeuw dat ik alles moet lopen daar zit ik niet op te wachtenquote:Op maandag 30 januari 2012 09:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een ander verhaal. Ik had toen een vaste wijk om het kantoor heen. Lekker 3/4u baggeren met snowboots aan. Vond dat wel een heerlijke gratis conditietraining waar ik ook nog iets op verdiende
mja, de verwachtingen zijn weer wat bijgesteld. De -15 gaan we echt niet halen zoals het nu staat.quote:Op maandag 30 januari 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ze hadden juist voorspeld dat het zo koud zou worden door de wind. Dus dat giert dan lekker overal doorheen.
Gelukkig maar, -15 met sterke wind lijkt me geen succes.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de verwachtingen zijn weer wat bijgesteld. De -15 gaan we echt niet halen zoals het nu staat.
Oh ik vind dat heerlijk!quote:Op maandag 30 januari 2012 13:45 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben nu toch wel erg blij met mijn wijk. Ik zou het prima kunnen lopen vanaf mijn huis (maximaal 15 min tot de verste straat). Wel jammer dat het depot verhuisd is, anders was het helemaal ideaal.
Maar liever helemaal geen sneeuw.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh ik vind dat heerlijk!Lekker in de sneeuw banjeren en tegelijkertijd ook nog wat geld verdienen, ideaal!
Lijkt me voor fietsroutes niet bepaald lekker, dus voor jullie hoop ik dat het droog blijft
WTF!!!!quote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef Mirgeam het volgende:
Deze kwam ik vandaag tegen
[ afbeelding ]
En dit is een muur van onze kantine, wel het delen waard dacht ik
[ afbeelding ]
Interessant idee over verpakkingen heeft die persoonquote:Op maandag 30 januari 2012 16:51 schreef Mirgeam het volgende:
Deze kwam ik vandaag tegen
[ afbeelding ]
En dit is een muur van onze kantine, wel het delen waard dacht ik
[ afbeelding ]
Haha geweldig zulke mensenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Eens een envelope gehad. Geen adres. Enkel een "naam" wel plaatsnaam: Voor die gek boven de friettent Smulkanon.
Leveren jullie uberhaupt nog tnt kleding dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Mirgeam het volgende:
Je jas is trouwens gewoon in backorder hoorde ik, Selestha
Ze zijn een beetje op ofzo
Ja daar kwam ik ook achter via TC, ik had de bon niet goed gelezen en nog nooit van een backorder gehoordquote:Op maandag 30 januari 2012 18:21 schreef Mirgeam het volgende:
Je jas is trouwens gewoon in backorder hoorde ik, Selestha
Ze zijn een beetje op ofzo
Bij ons morgen gevoelstemperatuur - 10 maar min 27 is wel erg koudquote:Op maandag 30 januari 2012 21:01 schreef Blobje het volgende:
Morgen hier een gevoelstemperatuur van -27 met windkracht 5. Ben benieuwd hoe het gaat.
Die wordt gewoon beport, zelfde met brieven waar geen of te weinig porto op zitquote:Op maandag 30 januari 2012 20:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat heb je met dat etos pakketje gedaan? Hoe kan het uberhaupt verzonden zijn net een neppe postzegel?
Blijkbaar wel? Misschien wordt dat inderdaad 4 maanden wachten op een PostNogLater jasquote:Op maandag 30 januari 2012 18:28 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Leveren jullie uberhaupt nog tnt kleding dan?
Op zich wel tof!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |