abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:24:19 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107300863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oké, en wat doen ZZP-ers dan precies?
ZZP'ers zijn Zelfstandigen Zonder Personeel.
Subco's zijn oa lieden die werken onder een koeriersbedrijf. Die heeft nog een baas boven zich. En die Subco valt veelal onder de CAO van die baas die PostNL/TNT inhuurt.
Correct me if I am wrong.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_107301008
Ik bedoelde de werkzaamheden, of doen zij hetzelfde als Subco's?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:28:34 #203
110987 ErwinRommel
pi_107301013
Ohh ja, wat doen ZZP'ers dan?

hetzelfde als een subco of een chauffeur van het autobedrijf. Enkel, ze krijgen veel minder!
pi_107301660
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers? :+

En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers? :+
pi_107302738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers? :+

En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers? :+
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:58:09 #206
110987 ErwinRommel
pi_107303595
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
Zal pas gebeuren als de "overcompleten" met vervroegd pensioen gaan binnen autobedrijf.
Leeftijd van hen is 55+.
Ik ben een jonkie daarbinnen, en een zeldzaamheid.
pi_107303601
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval ;)) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.

Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.

Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:01:40 #208
110987 ErwinRommel
pi_107303692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval ;)) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.

Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen :')

Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
pi_107303717
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:03:59 #210
110987 ErwinRommel
pi_107303757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:02 schreef carboni het volgende:

[..]

Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
pi_107303803
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen :')

Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:06:26 #212
110987 ErwinRommel
pi_107303816
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus :)
pi_107303834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus :)
Zet je auto stil in een tunnel :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:08:00 #214
110987 ErwinRommel
pi_107303860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan :')
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:08:44 #215
110987 ErwinRommel
pi_107303883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:

[..]

Zet je auto stil in een tunnel :D
Ik ken nog 1 manier. Een stoorzendertje aanschaffen ;)
Kun je zo kopen op internet :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:11:32 #216
110987 ErwinRommel
pi_107303977
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel :')
pi_107304091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel :')
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd (brengrit).
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:17:48 #218
110987 ErwinRommel
pi_107304205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:

[..]

[..]

Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd.
Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas :)
pi_107304343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas :)
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:26:59 #220
110987 ErwinRommel
pi_107304557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
Dat laatste is logisch gezien juist.
Echter als je er te laat bent is het geen punt. Zolang je maar gescanned hebt.
In een regio waar ik dan werk moet je je echt haasten, want bruggen gaan open, of erg veel verkeer. Dan is het flink aanpoten.
Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden. Bij mij gaat het prima, maar met subco's en ZZP'ers? Dat is weer een ander verhaal. Gelukkig ben ik ingeleerd door goede oude PTT beambtes :)
pi_107304607
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd ;)) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen. :6
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:30:05 #222
110987 ErwinRommel
pi_107304678
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:28 schreef Danx het volgende:
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd ;)) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen. :6
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 19:43:48 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107305236
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
Zaterdagwerkers zijn alleen maar goedkoper omdat ze er geen voorzieningen voor pensioenen en dergelijke voor hoeven te regelen. Ook qua premies zijn de loonkosten voor een zaw een stuk lager dan een vaste kracht.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
Ik kan er over meepraten hoe gemakkelijk vroeger de haalritten waren. Heb enkele jaren geleden wel eens op regelmatige basis mogen doen en er zat een marge van minimaal een half uur op, dus dan kon ik tussendoor me wel even met het passé bezig houden of andere nuttige dingen doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107314540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
Als je die barcode van een kopie scant om 19:05 denkt het systeem dat je die brievenbus dan pas gedaan hebt. Dat is volgens mij wel algemeen bekend hoe fraudegevoelig het systeem eigenlijk is. Ooit komen die subco's er ook wel achter en daar zal het (nieuwe) management wel even over doen waarom er zoveel klachten binnenkomen terwijl de scores 100% zijn. Zonder dat je kan vertrouwen op je medewerkers ben je gewoon nergens. Maar daar komen ze nog wel eens achter.

Oh en te laat komen kon je hier wel doen maar veel bedrijven sluiten gewoon de poort om 17 uur die gaan echt niet op de postbode wachten. Dit resulterende weer in een dikke klacht natuurlijk.
Ook dat brievenbus pas na 17u. Schijnt nu door het autobedrijf hier streng te worden nageleefd. Bij ons was dat gewoon vanzelfsprekend, denk dat het aantal keren dat een brievenbus niet was gescand op 2 handen te tellen is. Laat staan dat een brievenbus werd vergeten, dat schijnt dus nu vaak te gebeuren. Vreemd want die gasten rijden elke keer dezelfde route, terwijl bij ons toen nog erg vaak van ritten werd gewisseld.

[ Bericht 1% gewijzigd door carboni op 27-01-2012 23:16:15 ]
pi_107315073
Overigens iemand nog die zembla uitzending gezien?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236806

Wat een mooie bestelbussen weer! En wat worden die subco's genaaid.

[ Bericht 22% gewijzigd door carboni op 27-01-2012 23:32:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')