ZZP'ers zijn Zelfstandigen Zonder Personeel.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:20 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh oké, en wat doen ZZP-ers dan precies?
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoe kan het dan dat TNT niet alle subco's/chauffeurs ontslaat en inruilt voor ZZP'ers?![]()
En alle postbezorgers inruilen voor socialewerkplaats-mensen/WW-ers?
Zal pas gebeuren als de "overcompleten" met vervroegd pensioen gaan binnen autobedrijf.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:27 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat zullen ze ook wel erg graag willen zien.
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Die subco's kunnen zzp'ers zijn. Of een hele gare constructie met een half familiebedrijf waar jan (ali in dit geval) en alleman met post rondrijd zoals hier. Maar ben wel benieuwd wat er in dat convenant staat, lijkt me kamervragen waard. Zover ik weet moet je als zzp'er 3 opdrachtgevers hebben en iets lijkt mij dat de plaatselijke pakketali niet veel tijd heeft naast 6 dagen van 9 tot 19 pakket bezorgen.
Die medewerkers in het autobedrijf zullen ze ook wel wegjagen lijkt mij. Genoeg truukjes. Zal wel beginnen tegelijk met die hubs en die gps. Kun je elke meter afwijking gaan verantwoorden ofzo.
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Plus dat je een subco zoveel makkelijker eruit kan trappen dan een medewerker als er gezeik ontstaat.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Juist, onder het mom van "leveren van ondermaatse kwaliteit".
Ik heb ze zien komen en gaan die ZZP'ers en Subco's.
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen![]()
Dat GPS gaat er zeker komen. Dat is een feit.
Zet je auto stil in een tunnelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor 1 steunpunt rit staat btw 1 uur. Wil ik graag zo houden. Ik doe er in de praktijk maar 30 minuten over. met GPS valt dat dus te traceren.
Ik doe nu niks meer in depots dumpen, maar zet het netjes voor de bezorger op code. Tijd rekken dus
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Tsja zie die subco's hier soms in een TNT jasje maar daar houd het op ja, niet zo gek aangezien ze die kleding zelf moeten dokken en straks waarschijnlijk ook nog voor nieuwe kleding moeten dokken. Niet iets wat je associeert met een professioneel bedrijf. Vermoed dat ze ook al wat klanten zijn kwijt geraakt in het afgelopen jaar.
Hier zijn ook al wat subco's afgevoerd. Maar nog steeds zien die auto's er niet uit. Was laatst s'avonds op het parkeerterrein sinds lange tijd. Wat een teringzooi, allemaal van die ouwe bestelbussen kriskras geparkeerd en dan heb je de laatste paar collega's die dan met de neus naar voren moeten staan
Ik ken nog 1 manier. Een stoorzendertje aanschaffenquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat sinds 16 januarie in Gorinchem de subco's in nette lange bestelbussen rijden. Een verschil met waar ik 2 weken terug werkte.
Het kan dus wel.
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
"gemist" "te vroeg" dat mag absoluut niet.
"te laat" dat mag dan weer wel
Tja, dat zijn de contracttijden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
[..]
[..]
Das wel wtf hoor. Vroeger (als in geen autobedrijf) kreeg je wel gezeik als je bijvoorbeeld 10 minuten te laat kwam. Die bedrijven gaan gewoon dicht om vijf uur. Als dat de mentaliteit is dan denk ik niet dat dat autobedrijf een succes word.
Overigens vond ik altijd super kansloos om 10 minuten voor een toch al open bedrijf te wachten om de contracttijd.
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, dat zijn de contracttijden.
En soms is het echt haasten om van de ene naar de andere klant te gaan om die tijden maar te halen. Gekkenwerk soms. met name als het verkeer tegen zit.
Zelf als ik moet wachten een 20 minuten dan ga ik ff naar se supermarkt, ff alvast inkopen doen in de tijd van de baas
Dat laatste is logisch gezien juist.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Het ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moesHet ergerde me eigenlijk alleen tijdens de brengritten. De enige reden om het te wachten is omdat voor de managers die scores 100% moesten. De klant is alleen maar blij als ie de post eerder krijgt, vaak de enige reden om die contracttijd later te doen is zodat je niet voor een dichte deur komt te staan. Helemaal ergelijk werd het als je eerst 20 minuten moest wachten en dan racen.t wachten en dan racen.
Bij haalritten zijn die vanaf tijden wel logisch. Bedrijven willen niet nog met post/pakketten staan omdat de chauffer een half uur eerder kwam.
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:28 schreef Danx het volgende:
Vroeger op zondag had ik een bepaalde brievenbus die pas om 19:00 gescand mocht worden. Frustrerende is dat sommige scanners vaak iets achterlopen. Dus om 19:00:40 scannen was ik soms net te vroeg. (tijd is tijd) Uiteindelijk foto van de barcode genomen, photoshoppen/printen en voortaan op dat printje scannen.
Zaterdagwerkers zijn alleen maar goedkoper omdat ze er geen voorzieningen voor pensioenen en dergelijke voor hoeven te regelen. Ook qua premies zijn de loonkosten voor een zaw een stuk lager dan een vaste kracht.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:58 schreef carboni het volgende:
Maar die 22 klopt wel ja, ze krijgen per correct uitgevoerde rit betaald. Tarief ligt er een beetje aan wat voor auto er nodig is (kleppenauto is meer). Maar ik denk nog steeds dat het goedkoper was met zaterdagwerkers. Op zaterdag staan er nu 4 autos de hele dag op het parkeertterrein.
Ik kan er over meepraten hoe gemakkelijk vroeger de haalritten waren. Heb enkele jaren geleden wel eens op regelmatige basis mogen doen en er zat een marge van minimaal een half uur op, dus dan kon ik tussendoor me wel even met het passé bezig houden of andere nuttige dingen doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:15 schreef carboni het volgende:
Haalritten waren meestal een makkie om op tijd te komen. Moet zeker nu zo zijn als ik kijk welke bedrijven hier allemaal failliet gegaan/verhuisd zijn dit jaar.
Als je die barcode van een kopie scant om 19:05 denkt het systeem dat je die brievenbus dan pas gedaan hebt. Dat is volgens mij wel algemeen bekend hoe fraudegevoelig het systeem eigenlijk is. Ooit komen die subco's er ook wel achter en daar zal het (nieuwe) management wel even over doen waarom er zoveel klachten binnenkomen terwijl de scores 100% zijn. Zonder dat je kan vertrouwen op je medewerkers ben je gewoon nergens. Maar daar komen ze nog wel eens achter.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je dat dan doet. Vant de scanner is aangesloten qua tijd op het systeem van uitlezen. Daar kun je denk ik niet mee sjoemelen.
Jep. Wel strakke interne documenten die ze hadden. Lijken me eens nuttige kamervragen over dat covenant. Maar het meeste was mij al bekend, van niet betaald krijgen per niet bezorgd pakket (lijkt me nog het meeste klote als ik kijk naar hoeveel aangetekenden wij altijd mee terug namen).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
kan bijna geen toeval zijn dan, maar er blijft dan overeind staan dat ze uitgeknepen worden.
Zou je ons niet allemaal over een kam willen scheren?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's, zoals ik die ken zijn dat lieden die werken voor koeriersbedrijven. Ze doen hun ding, maar daar is alles ook mee gezegd.
Ze lopen rond in eigen kleding, met een diamanten oorbelletje en langgepunte schoenen![]()
Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Grmbl, beloven ze dat ik om 12.00 ipv 13.00 kan beginnen omdat het anders te krap is.. staat er om 12.00 niks. Bel je, blijkt het nog op de vestiging te staan![]()
Uiteindelijk werd het om 12.35 gebracht. Dat mogen ze mooi betalen dan..
Neem mooi toch ff pauze, dan maar na 5 uur klaar. Ze doen het zelf..
Haha. Grappigquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Of er zit een poes in je posttas wanneer je terugloopt naar je fiets
Zijn vriendje zat naast mijn fiets ook al te loerenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Haha. Grappig.
Ik zie 1 van mijn katten dat zo doen.
Hier waren 3 straten te laat, misschien ook een HSM die er geen zin in had?
Ik had twee weken terug eentje die op de postkar sprong.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Bijna..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:52 schreef Drassss het volgende:
Op dat plekje stoppen wel meer postbodes zo te zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bijna..
[ afbeelding ]
Zo onweerstaanbaar, de geur van posttassen.
Hier was degene die het weg zou brengen ziek en hadden ze er niet aan gedacht een ander te regelen.. faalquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons had de HSM weer eens kuren. De buitengebieden bleven dus ook verstoken van post. Pas na 12:00 kunden we het er heen brengen.
Dat zuigt enorm.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:44 schreef ellenatmars het volgende:
Hahaha what the fuck, ik had vandaag 13 blauwe bakken.En vier rode (maar dat is vrij normaal tegenwoordig).
Was de enige wijk met zo absurd veel blauwe bakkende rest hadden er hooguit 3 of 4. Ben zo blij dat ik die wijk voortaan niet meer alleen hoef te bestellen.
Maar wat heb ik lang binnen gezeten, sjongejonge!
Ik ook, toen was het nog gewoon vier dagen in een verschillende wijk ingewerkt worden hè!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste is logisch gezien juist.
Echter als je er te laat bent is het geen punt. Zolang je maar gescanned hebt.
In een regio waar ik dan werk moet je je echt haasten, want bruggen gaan open, of erg veel verkeer. Dan is het flink aanpoten.
Met name als je enkele PAG's hebt, en je geen plek meer hebt in de kleppenauto. Kun je terug naar de HUB, lossen en nieuwe rolcontainers erin doen. Dat kost vreselijk veel tijd, en je zit steeds te letten op die tijden. Bij mij gaat het prima, maar met subco's en ZZP'ers? Dat is weer een ander verhaal. Gelukkig ben ik ingeleerd door goede oude PTT beambtes
Waar heeft dat betrekking op?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef Troeta het volgende:
Neem je toch een kopietje mee van de barcode die je moet scannen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |