dat is nu net waar ze met de doelgroep mee in de mist gaan,quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:32 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
Goh.. ja, daar heb ik nog niet echt bij stilgestaan..quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.
quote:Zelfstandige pakketbezorgers die rijden voor PostNL spannen een rechtszaak aan tegen hun opdrachtgever. De Stichting Subcontractors Vervoersbedrijven die namens de pakketbezorgers spreekt, stelt dat tussen PostNL en de zzp'ers sprake is van een arbeidsovereenkomst.
Veel van deze eenpitters werken fulltime voor PostNL en hebben geen andere opdrachtgever. Hoogleraar arbeidsrecht Ronald Beltzer concludeert dat sprake is van een arbeidsovereenkomst. Hij bestudeerde de contracten van de zzp'ers voor een uitzending van Zembla, die vrijdagavond wordt uitgezonden.
De pakketbezorgers eisen daarom dezelfde arbeidsvoorwaarden als de vaste medewerkers van PostNL. Ze willen pensioen opbouwen, overuren uitbetaald krijgen en vakantiedagen.
PostNL bevestigt in de uitzending van Zembla dat het een convenant heeft afgesloten met de Belastingdienst over zzp'ers, maar het bedrijf wil niets zeggen over de inhoud. Voorzitter van de stichting Dirk den Besten vermoedt dat in het convenant is afgesproken om af te wijken van de wettelijke regels rond zzp'ers.
die zullen vast uitgeknepen wordenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:38 schreef ErwinRommel het volgende:
ZZP'ers, weet je hoeveel die per uur krijgen van PostNL?
Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uurquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die zullen vast uitgeknepen worden
Dat is echt een schijntje ja ...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die krijgen van PostNL wel ¤22 per uur![]()
Daar moeten ze de auto van leasen, hun pensioen van betalen, andere sociale premies etc etc.
Kortom, als ZZP'er kom je er bekaaid vanaf. Dan mag je blij zijn dat je ¤5 netto per uur overhoudt.
het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het dan juist niet goedkoper om die mensen in dienst te nemen?
Het lijkt mij dat je als ZZP-er meer premies etc betaald dan het bedrijf zelf.
Of zie ik dat verkeerd?
Dit dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het in dienst nemen van die mensen is duurder. Het betekent namelijk ook dat PostNL zelf de auto's moet leasen en onderhouden. Daarnaast moet het bedrijf dan de werknemers een minimumloon per uur gaan betalen en dit kost vanwege allerlei premies veel meer geld. Kortom, je komt ipv 22 euro dan uit op misschien wel 33 euro per uur.
Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
tante Pos was een mooie bedrijf, maar kapot gemaakt door de grootaandeelhouders en incababele "managers".
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar benquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Inderdaad, de sloop begon al een jaar of acht, negen geleden helaas...
Mooi voor je!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben
Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mooi voor je!Maar dan kan ik ook wel begrijpen dat die subco's er soms een potje van maken.. Het hoort niet natuurlijk, maar ze worden wel flink uitgebuit door TNT..
Moderne slavernij heet dat.
Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch, naast af en toe plaatsvervangende schaamte, ben ik blij dat ik er werk. Omdat ik als chauffeur mijn werk méér dan uitstekend doe en breed inzetbaar ben
Sure we canquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hehe, ja dat heb ik ook. Al ben ik dan zapo!
Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Subco's zijn weer wat anders dan ZZP'ers
Dat niet alleen. Ze doen ook vaak de haalritten, en de ABS op zaterdag en maandag. Idem op maandag de brengritten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jup. Subco's doen met name pakketten en worden per afgeleverd pakje betaald. Ook zij maken extreem lange dagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |