abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107259632
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is nog weinig:
ik heb ook nog:
2 extra shirts
1 trui
1 poloshirt met lange mouwen
sokken
1 jas die zowel in zomer als winter kan worden gebruikt
1 regenpak
2 stropdassen :') (ja, die zaten echt in mijn pakket dat destijds geleverd is)
Ik vond het voor een zaterdagwerker nog best veel :P
En o ja.. ik heb ook nog een regenpak en twee jassen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_107259635
@Mirgeam: Bedankt voor de hulp, jammer dat ik toch nog op de nabestelling moet wachten ;)
Die heupen van mij passen helaas niet in erg veel kleding.

3 tassen post vandaag, en man wat een ''onprettig'' weer :') Ik ben ijskoud tot op het bot.
pi_107259742
Laat ik ook meedoen met kleding opsommen :P
1x Jas
1x Sweater
1x Handschoenen
2x Afritsproek
2x Jeans
3x Winter overhemd
4x Overhemd lange mouw
3x Overhemd korte mouw
3x Polo korte mouw
2x Polo lange mouw
1x Pantalon
2x Stropdas
pi_107259929
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'

Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
pi_107260280
Ik heb alleen een regenjas. :P. ik moet het kledingpakket nog bestellen, maar moet nog steeds eens een registratienummer hebben om te bestellen.
De meeste collega's hier hebben of niets of 1 regenjas.
Wat verschilt het wie wat heeft. :o.

Ik hoef gelukkig nooit te wachten eigenlijk, omdat de post er altijd wel is. Wel raar dat ze het niet meer uitbetalen.
pi_107260714
Ja dat verschil bedoel ik dus :') terwijl ik het tegenwoordig bijna nooit meer draag :@ vroeg wel altijd overhemd en stropdas als ik bupo had ofzo.
pi_107260736
Ik heb ook niets en hoef eigenlijk ook niks te hebben. Prima zo :)
pi_107261076
Haha. Mij werd verteld dat die jas ook voor de zomer/winter was, maar dat de binnenste jas ontbrak. Nou maar goed ook, ik zweet me met die enkele jas al de pleuris!
Straks met de lente gewoon een trui + blouse aan, als je bezig bent ben je ook zo warm.

Die broeken zijn ook niet helemaal fijn.. Heb die blauwe stretch broeken met oranje stiksels. Maat 40 zat veulste strak, en maat 42 slobbert me om de kont heen. Een eigen broek aantrekken is uit den boze, dus we zullen het hier wel mee moeten doen :)
pi_107261138
Krijgen jullie geen sms als de post op het depot staat?
Wij werken met ASK, die stuurt een bericht wanneer en welke post klaar staat.
Scheelt ellendig wachten.
pi_107261222
Nee, alleen als het te laat is.
pi_107261388
Nee krijg nooit een smsje of email als het te laat is. Dat is nog wel een handige tip die ik op de eerstvolgende vergadering maar even inbreng.
pi_107262257
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.

Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pas :') ook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan :{ of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt O-)

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen :P).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_107262604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:

Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pas :') ook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan :{ of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt O-)

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen :P).
Bij ons kwam een fotograaf op bezoek joh :P
En toch heb ik de pasfoto die ik zeven jaar geleden ingeleverd heb op m'n pasje staan :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_107263097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:24 schreef Blobje het volgende:
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'

Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:

"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."

Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.

Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:57:35 #165
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_107263445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:

"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."

Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.

Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
Het zou ook te gek zijn als dat niet vergoed wordt. Je hebt toch afgesproken hoe laat je begint. En of je nu thuis zit te wachten of op dat depot: je bent nog steeds aan het wachten.
pi_107264379
Hmm vaag...

Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.

Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.

Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
pi_107264528
Leuk dat sms-systeem, maar je moet als werknemer toch van een tijd uit kunnen gaan? Voor 3 uurtjes betaald krijgen per dag kan je toch niet de hele dag beschikbaar zijn?
wat als je je kind om 3 uur van school moet halen?
pi_107265227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Hmm vaag...

Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.

Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.

Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:16:40 #169
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107265712
2 uur is ook wel erg laat om nog met een wijk te beginnen. Merk regelmatig hier dat je dan net wat flexibiliteit te kort komt. Maar ik heb dan wel een wijk op piekdagen van 3,5 uur.

Kleding heb ik niet, moet volgens mij wachten tot de postnl kleding komt.
Jammer, want ik zou voor volgende week best een setje handschoenen enzo kunnen gebruiken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107265912
Moet je wel die vingertoppen eraf knippen, want anders werkt het voor geen meter ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 18:42:20 #171
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107266397
Nah ik zie het niet gebeuren dat ik ze krijg eigenlijk :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107267911
Vingerloze handschoenen hebben ze bij de V&D. Ik heb ze daar zelf maar gekocht, al vind ik het met handschoenen niet echt lekker lopen. Ook niet zonder vingers :P

Hier is de tijd voor de wijken een halfuur later gezet sinds de nieuwe depots er zijn. Mijn wijk was er om 11 uur, nu 11.30. En dan is het er ook eigenlijk altijd wel.

Morgen maar eens kijken of ik de pb+ te pakken krijg. Op het oude depot staan nog spullen. Werd vandaag door de eigenaar van het depot aangesproken of ik even door wilde geven dat er nog zakken en zo staan. Ben er niet verrast door :').
pi_107268664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:

Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet

Ik heb qua kleding:

2x jeans broek
2x afritsbroek
3x polo t-shirt
3x overhemd t-shirt
1x pet
1x hoofdband
1x sjaal
1x wanten
1x handschoenen zonder vingertoppen
1x regenjas+broek
1x all seasonsjacks

Mis alleen een warme trui, maar goed ik klaag niet, heb maanden toen achter dit pakket moeten aanzitten
pi_107268856
Ah ja, sjaal en wanten etc kreeg ik als zaterdagbezorger niet. Die krijg je hier alleen als je meer dagen werkt of zo :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_107270267
Altijd leuk als je niet zeker weet of je nou wel of niet moet werken morgen. :{
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')