Ik vond het voor een zaterdagwerker nog best veelquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is nog weinig:
ik heb ook nog:
2 extra shirts
1 trui
1 poloshirt met lange mouwen
sokken
1 jas die zowel in zomer als winter kan worden gebruikt
1 regenpak
2 stropdassen(ja, die zaten echt in mijn pakket dat destijds geleverd is)
Bij ons kwam een fotograaf op bezoek johquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.
Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pasook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan
of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt
![]()
Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet
Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen).
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:24 schreef Blobje het volgende:
Om 11 uur hoort de post bij ons altijd op het depot te staan. Op de piekdagen lukt dit al nooit en ga ik om 12 uur heen. Sta ik dan alsnog een hele tijd in de kou te wachten dan declareer ik die tijd gewoon als werktijd. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Nu willen ze daar vanaf. 'Dan ga je maar om 14.00 uur, dan weet je zeker dat je niet moet wachten. Wachttijd kan vanaf heden niet meer gedeclareerd worden.'
Hoezo gemotiveerde postbezorgers kweken op deze manier? Belachelijk. Heb het halfuurtje wachten ook gewoon gedeclareerd vandaag. Dan moeten ze de post maar op tijd aanleveren. Ze zorgen maar dat ze het uitbetalen.
Het zou ook te gek zijn als dat niet vergoed wordt. Je hebt toch afgesproken hoe laat je begint. En of je nu thuis zit te wachten of op dat depot: je bent nog steeds aan het wachten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan zou ik maar even de nieuwe CAO voor postbezorgers downloaden van de site van de BVPP en ze daarmee om de oren slaan. In artikel 2.1 staat namelijk heel duidelijk hoe er met wachttijd omgegaan dient te worden:
"Elke wijk heeft een vaste starttijd. Vanaf dat moment kan de postbezorger beginnen met zijn werk.
1) Als de post te laat beschikbaar is, en deze vertraging is vooraf niet of minder dan 1 uur van tevoren gemeld, dan heeft de postbezorger recht op uitbetaling van deze wachttijd.
2) Als de postbezorger wel minimaal een uur van tevoren op de hoogte is gesteld van de vertraging dan wordt de wachttijd indien en voor zover deze meer is dan een half uur betaald."
Dus stel, jouw wijk hoort om 11.00 uur op het depot te liggen, en hij ligt er pas om 12.00 uur, en er is niet aan jou doorgegeven dat de post later zou zijn (of het wordt pas na 10.00 uur doorgegeven), dan moeten ze dat uur wachttijd uitbetalen.
Als ze de vertraging wel om uiterlijk 10.00 aan jou hebben doorgegeven, dan ontslaat ze dat alleen van de betalingsverplichting van het 1e half uur wachttijd. Dus dan moeten ze je alsnog 30 min. wachttijd betalen.
Die ASK is leuk en aardig, maar dat neemt niet weg dat er vaste tijden zijn waarop wijken op de depots horen te staan. Bijv. voor de ochtendwijken (1e rit) om 11.00 uur, en voor middagwijken (2e rit) 13.00 uur. En als ze sms-en dat jouw wijk er om 12 uur ligt (en dat zou 11.00 uur moeten zijn) dan moeten ze gewoon een uur wachttijd betalen. Of je die wachttijd op het depot hebt doorgebracht of elders doet er niet toe. Als je dat sms-je minstens een uur voor je aanvangstijd versturen hoeven ze van je totale wachttijd alleen het 1e half uur niet uit te betalen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Hmm vaag...
Wij hebben vanaf de kerst dat ASK smssysteem. Wij krijgen elke ochtend een smsje wanneer de post klaar staat (eerst op de vestiging, nu op het depot.) Bij ons is er dus geen sprake van wachttijd.
Voor die tijd was er zover mij bekend is ook geen vaste ''nu moet de post klaar staan''-tijd.
Voor wie dit niet geldt; schuif die CAO dan maar onder de neus van je TC!!
Ik heb qua kleding:quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier krijgen we een sms als de post te laat is.
Kreeg net een brief, oude pasjes moeten ingeleverd worden, als je nog geen pas had moet je een foto sturen. Ik werk er nu bijna 4 jaar en heb nog geen pasook geen pasfoto's, dus die moet ik gaan maken dan
of ik jat de foto die mijn moeder de laatste keer in heeft gepikt
![]()
Kleding.. ik heb:
2x polo korte mouw
1x polo lange mouw
1x blouse
1x afritsbroek
2x binnenjas
1x buitenjas
1x regenpak
1x pet
Heb overigens nooit die broek aan, altijd een eigen spijkerbroek of zo. Als ik een jas aan heb is het meestal die binnenjas. De buitenjas vind ik niet fijn.. doe ik alleen er over aan als het echt erg koud is (deze 'winter' nog niet gedragen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |