ja dat is bij mij in de zomer ook al eerder gebeurd. TC zal eht wel goed bedoelen, uren sparen, maar ik heb veel te veel verlofuren en heb liever een wat hoger salaris! Baal er echt van, 1,5 overuurquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zou ik zeker doen, dat geintje hebben ze mij ook al 2x geflikt. En op 2e Kerstdag zijn ze ook al mijn VOF (Verlof Op Feestdag) "vergeten".
heb normaal nooit problemen metm ijn uren, gelukkig, want daar heb ik zo'n hekel aan. Ik werk altijd hard en doe vaak wat extra's, dan heb ik echt geen zin om iedere maand gezever over mijn uren te hebben.. Gelukkig is dat dus ook meestal niet zo, maar nu wel en dat is maar stomquote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mij heeft het een keer binnenvallen bij de teamcoach destijds goed gewerkt. Kreeg er zonder moeite mijn tijd die ik tekort kwam bij.
En dat salaris over januari is bij mij meer dan verwacht
met fiets rond,is vaak een prob als je nergens je fiets tegen een hek kan zetten.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:24 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Klopt. Een (voormalig..) collega van mij heeft de hele week al geen post ontvangen, dus ook geen HAH. Bij mijzelf is het vooralsnog goedgegaan. Qua planning schijnt het lastig te zijn.
Ik heb een zo'n postbuidel omgehad en ik vond het maar niks. Heb er ook nog niemand serieus mee zien lopen trouwens. Ik vond hem te strak/stug, waardoor hij niet netjes om je lichaam heen wou zitten. Ik heb geen eens geprobeerd er een bundel post in te doen, maar dat lijkt me erg onhandig om de adressen te zien; en wat te denken van bukken/brievenbussen op de vloer?
Ben nu dus ontslagen; maar uit het beperkte contact dat ik nog heb met PBZ'ers viel me op dat ze de georoutes ook niet zoveel soeps vonden. Ik heb de georoutes allemaal zelf in kunnen zien en vanaf het kaartje leek het zo gek nog niet; de bij elkaar geselecteerde straten leken goed bij elkaar te passen (enigszins los van de postcodes dus, maar ook weer niet volledig). Maar wat blijkt, geo/tnt heeft het typische 'rondjes lopen' in de ban gedaan. Ze willen eigenlijk dat je lange einden gaat lopen met de fiets aan de hand...
Verder verdwijnt er ook een heel aantal depots hier. Van de 10 depots (ofzo?) verdwijnen er 3. De wijken waar die karretjes vooral werden gebruikt liggen nu dus op
800 / 1000 meter van het depot, wat natuurlijk te ver is om te lopen met je karretje, laat staan op piekdagen als je weet ik hoe vaak op en neer kan naar het depot
Sorry voor het chaotische verhaal, er is zoveel over te vertellen dat ik het spoor een beetje bijster raakte denk ik
bij zo n groot bedrijf met zoveel vraag naar inzet etc..quote:Op vrijdag 20 januari 2012 11:01 schreef sbientje het volgende:
[..]
heb normaal nooit problemen metm ijn uren, gelukkig, want daar heb ik zo'n hekel aan. Ik werk altijd hard en doe vaak wat extra's, dan heb ik echt geen zin om iedere maand gezever over mijn uren te hebben.. Gelukkig is dat dus ook meestal niet zo, maar nu wel en dat is maar stom
Jij bent gewoon Henk en Ingrid samengesmolten in één persoon of niet?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
bij zo n groot bedrijf met zoveel vraag naar inzet etc..
moet het juist meer dan kloppen wil je mensen nog gemotiveerd houden.
zelf zullen ze vast wel de zaakjes op orde hebben.
doodziek word je er van,
tot en met 31 december ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:23 schreef V__L_N het volgende:
Zijn de uren die je nu uit betaald heb gekregen tot 1 januari?
?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Jij bent gewoon Henk en Ingrid samengesmolten in één persoon of niet?
als je de solidariteit onder de bezorgers kan stimuleren, en dan een kleine 20kquote:
Alleen maar negatieve dingen zien en de schuld aan het grote geld/privatisering toeschuivenquote:
het is toch negatief?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:17 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Alleen maar negatieve dingen zien en de schuld aan het grote geld/privatisering toeschuiven
Ik vind het werk niet meer dan minimumloon waard.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het is toch negatief?
of wil je zeggen als mensen voor 9,11 euro werken(slag in de rondte) positief is?
dat is waar maar je moet het altijd netjes houden, als het bedrijf echt reeele schadequote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Met de social media van tegenwoordig kun je heel wat voor elkaar krijgen
ik heb eens even bij de Rabobank gekeken Michel maar dat is niet veel soeps(btw ik werk niet bij Postnl)quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik vind het werk niet meer dan minimumloon waard.
Ik wel en ik verdien toch meer dan die 9.11quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb eens even bij de Rabobank gekeken Michel maar dat is niet veel soeps(btw ik werk niet bij Postnl)
De werkzaamheden zelf niet nee, maar de verantwoordelijkheid die je als bezorger met je meedraagt rechtvaardigt mijn inziens wel een wat hoger loon dan minimumloon.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik vind het werk niet meer dan minimumloon waard.
Omdat de inhoud van de boodschap die je bezorgt misschien belangrijker is dan die van een folderbezorger hoef je van mij niet meer te verdienen. Van beiden wordt toch verwacht dat ze netjes hun spul bezorgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:35 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
De werkzaamheden zelf niet nee, maar de verantwoordelijkheid die je als bezorger met je meedraagt rechtvaardigt mijn inziens wel een wat hoger loon dan minimumloon.
Dat is erg afhankelijk. De routes die ik rij variéren héél erg. de ene keer anderhalf uur voor een klein prutritje. De andere kan goed 5 tot wel 6 uur duren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang duurt een gemiddelde autoroute eigenlijk? Dat vraag ik me wel eens af omdat er bij ons routes zijn die inclusief aan en afvoerroute ruim 4,5 uren duren.
En vergeet ook niet dat het werk fysiek behoorlijk zwaar is (zeker op de piekdagen), en dat er onder alle weersomstandigheden doorgewerkt moet worden, ook als dit gevaar voor lichamelijk letsel met zich mee brengt (bijv. door harde windstoten of ijzel). Dat in aanmerking genomen is EUR 9,11 inderdaad vrij karig. Zeker als je bedenkt dat die EUR 9,11 het absolute maximum is wat je verdient. Hoger kan het niet zijn, lager wel.....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:35 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
De werkzaamheden zelf niet nee, maar de verantwoordelijkheid die je als bezorger met je meedraagt rechtvaardigt mijn inziens wel een wat hoger loon dan minimumloon.
hahahaquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
oh gewoon. Was eens benieuwd, omdat je met die lange routes gewoon echt op tijd de weg op moet wil je niet op de vestiging het licht uit moeten doen.
Op zaterdag zijn er gelukkig geen haal/brengrittenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hahaha
Laat ik zo zeggen, voorafgaande aan de autobestelling heb ik ook nog eens een brengrit plus steunpunten rijden. Pas daarna kan je aan de autobestelling beginnen. Met name in de verre uitgestrekte gebieden zoals regio Gorinchem. Daar zijn de routes lang.
Dat klopt. Wel weer steunpuntenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Op zaterdag zijn er gelukkig geen haal/brengritten
En mensen zoals ik doen het voor ¤5,60quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En vergeet ook niet dat het werk fysiek behoorlijk zwaar is (zeker op de piekdagen), en dat er onder alle weersomstandigheden doorgewerkt moet worden, ook als dit gevaar voor lichamelijk letsel met zich mee brengt (bijv. door harde windstoten of ijzel). Dat in aanmerking genomen is EUR 9,11 inderdaad vrij karig. Zeker als je bedenkt dat die EUR 9,11 het absolute maximum is wat je verdient. Hoger kan het niet zijn, lager wel.....
Inderdaad, voor mijn dienst staat bijna 6 uur en als ik haast hem doe ik hem in drie en een halfquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat klopt. Wel weer steunpunten
Maar verder mbt die autobestellingen, er staat een x-aantal uren voor, laten we zeggen 6 uur totaal. Op den duur doe je die rit in 4 uur, incl HaH. Omdat je handigheid krijgt in de beste route. Hoe het gezet is is soms erg onlogisch, na verloop van tijd trek je je eigen plan.
En rijden? Je hebt heerlijk veel vrijheid
I love my job!!
Als er bv 6 uur voor een rit staat, en ik rij hem in 4 uur, schrijf ik er toch 6 uur voor. Want dat staat ervoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Inderdaad, voor mijn dienst staat bijna 6 uur en als ik haast hem doe ik hem in drie en een half
Maar daar heb ik niks aan aangezien hier uren geschreven worden
Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk, omdat veel mensen meerdere loten hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een kut dingen van de Postcode Loterij vandaag zeg. Doosjes met koekblikken
Het mag allemaal wat kosten. Op 1 depot waar ik normaal op een vrijdag 7 tassen post heen breng was het vandaag meer dan het dubbele vanwege die k*tkrengen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Susi het volgende:
[..]
Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk.
Belachelijk, degeen die het heeft aangenomen van 'dat doen we wel even'.
zoveel marge zit er niet op onze routes hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Inderdaad, voor mijn dienst staat bijna 6 uur en als ik haast hem doe ik hem in drie en een half
Maar daar heb ik niks aan aangezien hier uren geschreven worden
Wij zijn vervoerder van buspakjes dus komt dat bij ons terecht. Ik vraag me alleen af of er wel nog wat op verdiend wordt door de post. Hier onlangs ook 3 pallets van die dingen weggewerkt. Kost per wijk gewoon uren extra.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Susi het volgende:
[..]
Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk, omdat veel mensen meerdere loten hebben.
Belachelijk, degeen die het heeft aangenomen van 'dat doen we wel even'.
Hier ook niet voor invoering van het autobedrijfquote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoveel marge zit er niet op onze routes hoor
Jij zit bij het autobedrijf?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 15:53 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier ook niet voor invoering van het autobedrijf
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:31 schreef carboni het volgende:
Oh ja en wat ook een giller is.
http://www.metafoormedia.nl/436/instructiefilm-3/
Die jongen met de postbuidel flikkert zo even HAH in een stickeradres
Dat viel me ook al op ja.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 16:31 schreef carboni het volgende:
Oh ja en wat ook een giller is.
http://www.metafoormedia.nl/436/instructiefilm-3/
Die jongen met de postbuidel flikkert zo even HAH in een stickeradres
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |