abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2012 @ 00:24:47 #51
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107084611
Sinds 3 dagen werk ik met een aangepaste route van de orginele georoute. Heb zelf me wijzigingen er op mogen doorgeven. En dat is bijna helemaal goed doorgevoerd.
En dan komt de zaterdag, de-verpest-de-sortering-maar-want-de-postbezorger-zoekt-het-wel-uit-dag... Dus ik ernstig benieuwd. En of het nu de nieuwheid was of dat ze het gewoon begrijpen... Gewoon maar 1 stukje verkeerd gesorteerd.
Ik ben nog nooit zo snel klaar geweest op zaterdag. Begon om 1 uur en was om kwart over 4 klaar. Ben benieuwd of ze dat vol houden.

Verwachten van selektvracht vandaag een pakketje. Zou aangeboden worden voor 1 uur. Niemand gezien (de rest van de 4+ mensen in dit huis ook niet). Log ik vanavond in om te kijken waar dat kreng is gebleven... Aangeboden, niemand thuis... Ja me hoela, de voordeur stond de halve dag open ivm verf activiteiten. Die zijn niet eens in de buurt geweest. De concurrent maakt er dus bij tijd en wijle ook een zooitje van. Wel kut, nu moet ik wachten tot dinsdag (ach maar dat geeft niet, me paard had z'n supplementen ook weer niet zo hard nodig, hmm)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_107089000
JochemP, ik denk dat je met 10 euro winstuitkering blij moet zijn.
Maar gewoon opsturen hoor,dat formulier!
pi_107089092
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 00:17 schreef JochemP het volgende:
'Hoi,

Ik heb vorige week ontslag genomen als zaterdagbezorger omdat ik het niet meer kan combineren met sport en studie. Ik kreeg een brief met de bevestiging van mijn ontslag (opzegtermijn van 1 maand) en een formulier dat ik op moest sturen, ter verzoek van uitbetaling van een winstuitkering. Ik had geen idee dat ik hier recht op heb, maar ook geen idee hoeveel dat zal zijn. Kan iemand mij een grove inschatting geven (18 jaar, uurloon van 6 euro nog wat, in dienst sinds juni) van wat ze mij zullen overmaken?
Ik denk geen cent, want volgens mij moet je minstens een jaar in dienst geweest zijn om recht te hebben op een winstuitkering.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_107089365
Even over het verlof. Die korte verjaringstijd geld volgens mij alleen over je contracturen. Verlof wat je opbouwt door meeruren blijft 5 jaar geldig.
pi_107089828
Klopt het trouwens dat de fietsvergoeding voor zaterdagmedewerkers halverwege vorig jaar is afgeschaft? Mei '11 was de laatste keer dat ik hem op de salarisstrook tegen ben gekomen. Gezien er nog steeds geen nieuwe CAO is, kan die toch niet zo uit de arbeidsvoorwaarden geschrapt zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door HetBrabandertje op 22-01-2012 11:24:27 ]
pi_107090420
Nu je het zegt, ik heb het ook al een tijd niet meer gezien en ik woon nu een stuk verder.

Ben je misschien van wijk gewisseld/ Als je een karretjeswijk hebt en je woont dichtbij krijg je namelijk geen fietsvergoeding!
pi_107090456
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:51 schreef HetBrabandertje het volgende:
Klopt het trouwens dat de fietsvergoeding voor zaterdagmedewerkers halverwege vorig jaar is afgeschaft? Mei '11 was de laatste keer dat ik hem op de salarisstrook tegen ben gekomen. Gezien er nog steeds geen nieuwe CAO is die toch niet zo uit de arbeidsvoorwaarden geschrapt zijn?
De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_107090599
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 10:12 schreef Danx het volgende:
Even over het verlof. Die korte verjaringstijd geld volgens mij alleen over je contracturen. Verlof wat je opbouwt door meeruren blijft 5 jaar geldig.
Ik heb het even gegoogled, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Die nieuwe verjaringstermijn van een half jaar (dwz verlof toegekend in 2012 moet medio 2013 op zijn, dus strikt genomen is de verjaringstermijn eigenlijk 1,5 jar) geldt alleen voor het wettelijke verlof. En het wettelijke verlof is 4 weken per jaar. Als zaterdagbesteller krijg je echter 5 weken, dus voor week nr 5 geldt dit sowieso niet. En ook niet voor extra verlof opgebouwd door gemaakte meeruren. Die blijven gewoon 5 jaar geldig!
pi_107091458
o, zal even kijken bij november.
Maar bij ons is het bij welke wijk je op papier staat ingedeeld.
Dat je verder overal komt heb ik maar nooit moeilijk over gedaan, je blijft zeuren.
pi_107091568
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De fietsvergoeding is niet afgeschaft. Ik heb 'm in november nog gekregen en hij wordt 1x per 3 maanden uitbetaald. Ik krijg trouwens altijd hetzelfde bedrag, ongeacht welke wijken ik gelopen heb. Dit alle brieven die ik heb mogen ontvangen over omzetting van vaste naar variabele fietsvergoeding ten spijt.
Ik zie het al, mijn salarisstrookje van november lag ergens anders, en daar staat inderdaad een fietsvergoeding op. Lijkt er op dat ze de fietsvergoeding per half jaar zijn gaan uitbetalen ipv per kwartaal (bedrag is kwartaal x2 + cent bonus).
pi_107093191
Wist niet eens dat er een PostNL mdw topic was haha :P Aangezien ik er ook werk laat ik dan ook maar eens meelezen/meeposten :P
Anyway ik werk dus bij Collectie dus weet niet of er meer van zijn hier? Of dat de meesten van jullie bij Bezorgen werken? :P
pi_107122518
zo, was zaterdag toch best weer een druk dagje. Had de industriewijken toebedeeld gekregen. Laatst vroeg iemand hoe lang de autoritten waren, PSM geloof ik? Deze bij ons (stukje buitengebied, verder allemaal industrie) is 3,5 - 4,5 uur.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107156347

Sommige mensen willen duidelijk geen post ontvangen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 januari 2012 @ 21:45:54 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_107156754
nice :P

Heb wel eens een deur opzij moeten zetten voordat ik er bij kon :P

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:12 schreef sbientje het volgende:
zo, was zaterdag toch best weer een druk dagje. Had de industriewijken toebedeeld gekregen. Laatst vroeg iemand hoe lang de autoritten waren, PSM geloof ik? Deze bij ons (stukje buitengebied, verder allemaal industrie) is 3,5 - 4,5 uur.
Dat was ik ja. Ik vroeg het omdat er op ons kantoor nogal wat korte autoroutes zijn op twee na
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_107157067
Ik kon overigens niet bestellen, want de ruimte tussen de kast en de deur was veel te nauw.

Er was natuurlijk wel een verdwaalde Ziggo envelop in de tussenruimte gegooid, bezorgd door de concurrent :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_107160040
Afgelopen zaterdag mijn laatste dagje gehad bij de post. Na 5 jaar als zaterdagmedewerker met veel extra uren doordeweeks en 's avonds stop ik ermee omdat ik een nieuwe baan heb gevonden die goed aansluit bij mijn opleiding.
Heb wel een mooie tijd gehad bij de post ondanks alle veranderingen, veel leuke collega's en er werd nog genoeg gelachen gelukkig! Ook een mooie afscheidsborrel gehad zaterdagmiddag!
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 januari 2012 @ 00:23:59 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107164860
Ik zit er over te denken om te solliciteren op een zaterdagbezorgbaan, er moet immers toch wat geld binnenstromen he ^O^.
Heb al ervaring met bezorgen want folders en HAH-lokale krant gehad, en mijn moeder bezorgt nu voor Sandd, dus het lijkt mij ook wel weer wat.

Ik zie hier: http://content.postnljobs(...)ensten_bezorger.aspx staan dat ik 3.98 (bruto) verdien, maar dat zal toch wel afhangen van de hoeveelheid post (evt gewichtstoeslagen oid?)

Verder nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik besluit?
pi_107167715
Ik ben ''uitgenodigd'' voor werkoverleg op 31 Januari. Moet ik daar naar toe? Ik heb helemaal geen zin om 2 uur te praten over postbezorging :')
pi_107168657
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:23 schreef Pino112 het volgende:
Ik zit er over te denken om te solliciteren op een zaterdagbezorgbaan, er moet immers toch wat geld binnenstromen he ^O^.
Heb al ervaring met bezorgen want folders en HAH-lokale krant gehad, en mijn moeder bezorgt nu voor Sandd, dus het lijkt mij ook wel weer wat.

Ik zie hier: http://content.postnljobs(...)ensten_bezorger.aspx staan dat ik 3.98 (bruto) verdien, maar dat zal toch wel afhangen van de hoeveelheid post (evt gewichtstoeslagen oid?)

Verder nog dingen waar ik aan moet denken voordat ik besluit?
Hoi!

Je krijgt gewoon die 3,98 bruto per uur betaald. Er wordt bij PostNL niet gekeken naar aantallen of gewicht.
Oh, en voor je besluit; je moet net als ons in weer en wind op de fiets! ;)
pi_107169559
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 06:47 schreef Selestha het volgende:
Ik ben ''uitgenodigd'' voor werkoverleg op 31 Januari. Moet ik daar naar toe? Ik heb helemaal geen zin om 2 uur te praten over postbezorging :')
Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaan :)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_107169569
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Eerst vragen in wiens tijd het is. Is het in je eigen tijd, dan niet gaan :)
Goed idee ;) Ga ik zo eens doen
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 januari 2012 @ 10:14:01 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107170618
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:37 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoi!

Je krijgt gewoon die 3,98 bruto per uur betaald. Er wordt bij PostNL niet gekeken naar aantallen of gewicht.
Oh, en voor je besluit; je moet net als ons in weer en wind op de fiets! ;)
Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
pi_107170900
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ja dat laatste weet ik. Hoeveel zal er ongeveer overblijven van die 3.98? Tis niet megaveel..
Het is erg weinig zelfs :P
Maar het voordeel daar van is weer dat er vrijwel niks vanaf gaat.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_107172761
quote:

[..]

Volgens mij gaat er dan ook bijna niks meer vanaf. Dus dan zal je ook wel ongev. zoiets overhouden denk ik :P
pi_107174867
quote:

[..]

Pino, naar mijn mening kan je beter iets anders gaan zoeken ipv voor 4 euro je uit de naad rennen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')