Ben van DV over gestapt op DLSR, ik film nu acht jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:43 schreef KaMo het volgende:
Er is vast al een topic over dit onderwerp, maar ik kan hem echt niet vinden.
Helemaal met je eens, Het ligt er natuurlijk ook aan wat je filmt. Voor mij was de insteek vooral om momenten te filmen, waar je snel moet reageren. Als je op vakantie door Botswana trekt, kun je die olifant niet even vragen of die even wil wachten tot je de goede lens op je camera gezet hebt, de compositie goed hebt gezet, even focussen, en dan ga maar verder.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:02 schreef Stefan het volgende:
Het is niet je apparatuur maar wat je er mee kan. dit bijvoorbeeld
Ziet er goed uit, maar volgende keer niet vergeten een betere witbalans te maken, het is nogal geel allemaalquote:Op zondag 15 januari 2012 15:21 schreef Stefan het volgende:
Dit is niet mijn filmpje, het is een voorbeeld
Dit is mijn filmpje, eerste dat ik schoot met de 5d
Owja? Heeft de 5D microfoonlevel?quote:Op zondag 15 januari 2012 23:49 schreef Stefan het volgende:
Vooralsnog heb ik controle genoeg, met de laatste firmware kan ik microfoon level regelen, dat is wat ik nodig heb.
Ik maak de video's voor de krant.
Haha nee, als je achteraf wilt croppen naar bijvoorbeeld 2,35:1 ipv 16:9quote:Op maandag 16 januari 2012 11:42 schreef Stefan het volgende:
oke, als je m wil omzetten naar 35mm ofzo?
Ik krijg ook metertjes maar niet als ik terugkeer naar het filmscherm.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:07 schreef KaMo het volgende:
Ja, dan krijg je metertjes, zal straks wel eens een fototje maken van mijn screen
Ja, die ga ik waarschijnlijk ook weghalen ja, heb ze niet meer nodig.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:20 schreef Stefan het volgende:
Die lijnen vind ik niet handig, zou wel safetyzone lijnen leuk vinden
Geen idee eigenlijk,maar denk het niet.quote:
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:26 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb vrijdag een hele draaidag voor mijn werk gehad. Allemaal gefilmed met een 550D. Ik zal binnenkort eens een filmpje er van posten
Ik vind jouw interviews altijd erg mooi, lekker shallow depth of field!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:19 schreef Stefan het volgende:
http://www.youtube.com/stefantetelepta#g/u
Zal er eens op letten. Mooie van filmen in HD dat je zonder kwaliteitsverlies kunt herframen, met Tinkebellfilmpje bv gedaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:32 schreef KaMo het volgende:
Wel nog een tip voor het framen van een persoon... probeer altijd de ogen van het persoon op 1/3 van de hoogte te krijgen. Dat mis ik wel erg bij dat interview met Ernst.
Ik vind fotograferen met DSLR niks. Heb die 5D en mn fotos zien er niet uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ik blijf dat hele filmen met een dslr maar kut vinden.. kan er gewoon niet aan wennen.
Ik denk dat fotografen ook niet moeten filmen en filmers niet moeten fotograferen. Ik heb de 5D alleen gekocht voor film. Ben erg blij met dat besluit.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
Ruilen? Uit mijn 5D komen wel prima foto's maar filmen lukt niet.
http://www.dealextreme.co(...)r-dslr-cameras-65789quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:22 schreef KaMo het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke rig?
http://www.pixmania.be/be(...)ouder-ondersteu.html
Of andere goedkope suggesties?
Ja, lijkt me ook wat, maar ik heb mijn vorige bestelling van 2 maanden geleden nog steeds niet binnenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
http://www.dealextreme.co(...)r-dslr-cameras-65789
Dat hoop ik dan weer niet in mijn geval!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kreeg ooit een bestelling meer dan een jaar later. Was 'm alweer helemaal vergeten.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik ben net begonnen met filmen met m'n 600D. Gaat goed, alleen manual focus veranderen tijdens filmen is lastig, precisiewerk. Dit lijkt me dan ook wel handig: http://www.dslrsolutions.net/dslr-follow-focus-canon-50mm-18-55mm
Ik heb ook nog naar de GH2 gekeken, maar kan eerlijk gezegd niet goed verklaren waarom het de Canon is gewordenquote:Op woensdag 8 februari 2012 00:51 schreef shiznuts het volgende:
Whehe, het blijft DX hè.
Een kameraad van me en ik willen wat serieuzer de video-/filmscene betreden. Geïnspireerd door de grote community 'filmmakers' op YouTube die met Canon dSLRs schieten (5D/7D/550D/600D). Hij heeft al een tijdje een Canon 600D met Magic Lantern hack, standaard 18-55 kitlens en vorige week de 50mm 1.8 binnengekregen. Wel leuk, vooral als je 'flat' schiet en het wat colorgrade in premier/after effects/sony vegas pro. Je kunt vrij tof scenes dramatisch en cinematic maken.
Ik wilde al een tijdje een wat serieuzere camera hebben, die ook goed dienst zou doen als allround foto-/videocamera met allround lens, vrij compact in een tas. Na wekenlang tobben en video's kijken en vergelijken wilde ik in december een 600D met 18-135 of een Panasonic GH2 kopen, met 14-140mm lens, maar wilde CES afwachten voor een mogelijke aankondiging van de GH3. Die kwam niet.Dus toen was ik laatst bij de Saturn, was een demomodel GH2 met 14-42 voor 595,-. De verkoper zei echter dat een van de redenen dat 'ie nu zo afgeprijsd was omdat GH2 uitgefaseerd wordt en ze de GH3 al voor de lente aangekondigd gekregen hadden. Meh, dus ik nu in afwachting van CP+ in Japan. Ik hoop niet dat die verkoper ernaast zat en 'ie pas in september met Photokina aangekondigd wordt en dan tegen de decemberdagen eens in de schappen ligt en de hack pas in 2013 voor handen is.
De GH2 is voor mij een betere keuze dan een Canon dSLR. Formfactor, maar ook vooral de autofocus en mogelijkheid om gebruik te maken van andere (en verouderde) lenzen. En de briljante Driftwood bitratehack. Ideaal voor video eigenlijk. Verder heb ik een Zoom H1 recorder van eBay geplukt voor de externe audio. Momenteel via een hotshoemount bovenop m'n Canon Powershot SX1 IS. Maar argh... de 1080p is leuk, maar in low-light heb je beter glas en een betere sensor nodig.
Maar goed, op het moment is het alleen experimenteren met de 600D.
het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de Zoom H1 is wel fijn.Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?
Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de Zoom H1 is wel fijn.Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?
Zag ook iemand met een Rode-mic. Bevalt die goed? Is deze shockmounted?
Ben trouwens wel benieuwd of mensen weleens video schieten met een dolly en of er tevens ervaringen zijn met (goedkope) steadicams (of dat mensen een van deze zelf gemaakt hebben?).
In die laatste categorie heb ik een wel wat deals gevonden, maar geen idee of het in het echt wat is.
› Opteka steadicam
› Smoothshot steadicam
› Manfrotto 585 Modosteady
› Lensse Midpro steadicam
› Flycam nano steadicam
Dat, handheld, of gebruiken jullie zo'n minirigding als deze?
Hebben jullie speciale lighting equipment? Gebruiken jullie vaak polarizing en ND-/graduated-filters? Tripods zijn ook belangrijk. Wat gebruiken jullie wat dat betreft en doen jullie dat in combinatie met een speciale video fluidhead?
Ah ok, cool.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:21 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.
Laatst wat geëxperimenteerd met wat zaklampen en grote witte voorwerpen als reflectors. Ies wel geinig. Misschien binnenkort ook maar eens wat greenscreenwerk doen, lijkt me ook wel hip.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.
Dolly of steadycam heb ik niet, zou ik wel graag willen.
Qua lighting heb ik niks on camera, terwijl ik bij grotere projecten wel graag lighting kits gebruik (minimaal 3 point lighting)
foto lenzenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
je hebt toch daar gewoon een videocamera voor die altijd betere beelden geeft?
Uitmuntende beeldkwaliteit, goedkoper, handzaam, goedkoper, uitmuntende beeldkwaliteitquote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
quote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Liefste wil je natuurlijk een Gitzo, Manfrotto of Slik... alleen: duur. Het liefste wil je ook een fluidhead, maar again: duur.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:00 schreef KaMo het volgende:
Heeft hier iemand tips voor statieven? Ik heb nu een goedkope van een euro of 35, maar het pannen of tilten gaat daar gewoon echt niet goed genoeg mee.
Iemand een tip wat ik het beste in kan investeren? Het liefst niet al te duur of zwaar!
Ik denk dat je weinig beter hebt. Nieuwste is natuurlijk phasedetection, maar dat heb ik nog niet beter zien presteren eigenlijk.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:33 schreef KaMo het volgende:
Ja, hoe werkt die autofocus in die GH2? Is hij fijn?
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven?quote:
Autofocus op DSLR heeft 3 tot 5 sec nodig om scherp te stellen dus bij bewegend beeld krijg je niks scherpquote:Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef shiznuts het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven?Er zijn shots te bedenken, in mijn geval in ieder geval, dat een onderwerp met zo'n snelheid en groter wordende factor op je af komt, dat je dat nooit netjes spot on continu in focus kunt hebben wanneer je dat handmatig zou doen kijkend naar een klein schermpje.
Dan zet ik de F waarde op 20.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:16 schreef shiznuts het volgende:
... probeer die handmatig eens continu in focus te hebben. I
Is dat jouw set up joh?quote:
En? heb je werk wat je kan laten zien?quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:00 schreef Molurus het volgende:
Hoop Canon hier. Ik doe het (naar volle tevredenheid) met een Sony A55 + Sigma 17-70mm.
(Verkapte tvp)
Draai juist op 50 shutter zodat er een mooie motionblur is, alleen wanneer je de scherpte van de lens wil beoordelen is het nogal verlijdelijk om te zeggen dat het beeld niet scherp is.quote:
Dat is de F waarde, das toch wat anders dan sluitertijd of ben ik de war?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:40 schreef bart13 het volgende:
Misschien helpt een foto wat meer.
http://farm7.staticflickr.com/6116/6370227775_180a5dcedc_b.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
Niet iedereen heeft het budget van een productiemaatschappij en wil meteen het beste van het beste tegen welke kosten dan ook. Je moet ergens beginnen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 11:11 schreef Stefan het volgende:
Gewoon een goede manfrotto, ik zou niet bezuinigen op accessoires
Op mijn 550D is het wel echt een toevoeging, maar ook zonder ML kan je prima focussen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ha kenners, he ik heb sinds een paar dagen een 600D,
Maaarre met filmen kan je bijna niet zonder magic lantern he .. Of mis ik iets..
Het is echt! lastig te zien of je focus dead on staat ..
Vanmiddag maar is magic lantarn eropzetten of zijn er ook nadelen ?
Die buttonfocus gebruik ik echt nooit, heb veel beter gevoel met mijn vingers ervoorquote:Op maandag 16 april 2012 10:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Owkeeee... dus je kan wel met de digitale zoom de live view vergroten zegmaar ?
Het makkelijke van ML is die .. uhh.. weet niet hoe het heet focus, dat je met button up/down kan focussen, dat gaat heel soepeltjes ..
Alleen nog een externe mic kopen, dat lensgeluid is niet om aan te horen
Ow en die interval is heel vet ja, mooie time lapse gezien op youtube net.. vetjes
Idd, gewoon digitaal vergroten en handmatig focussen. gebruik de autofocus alleen als het heel druk is en ik snelle shots moet maken maar het is altijd minder dan handmatigquote:Op maandag 16 april 2012 10:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Die buttonfocus gebruik ik echt nooit, heb veel beter gevoel met mijn vingers ervoor
Ik werk alleen maar met liveview. Je kan op de 5d het scherpstelpunt bepalen omdat ie gezichten herkent. Maar vind het vaak toch niet scherp genoeg.quote:Op maandag 16 april 2012 10:45 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm ok, maar als je digitaal inzoomt dan gebeurt dat alleen op je display als ik het goed begrijp ?
Dan is handmatig focussen wel te doen ja.
Ok, maar als je digitaal inzoomt dan gebeurt dat alleen op je display als ik het goed begrijp ?quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik werk alleen maar met liveview. Je kan op de 5d het scherpstelpunt bepalen omdat ie gezichten herkent. Maar vind het vaak toch niet scherp genoeg.
Ik stel zelf scherp op de ogen of anders de huid. Of als t ver weg is op letters
Ja, alles van filmen gaat via liveview. De shutter is namelijk gesloten danquote:Op maandag 16 april 2012 10:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ok, maar als je digitaal inzoomt dan gebeurt dat alleen op je display als ik het goed begrijp ?
Nee, de zoom kun je niet filmenquote:Op maandag 16 april 2012 11:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
De shutter is open bedoel je, maar wat ik bedoel als je dus inzoomt om je focus te checken dat inzoomen zie je niet terug in het eindresultaat ?
Heb ik ook gewoon hoor, al zet ik hem voor het resultaat toch liever dichter bij het onderwerp met een boompolequote:Op maandag 16 april 2012 11:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Pfff wat een geld...
Wrm niet een mic op de hot-shoe ?
quote:Op maandag 16 april 2012 11:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
Pfff wat een geld...
Wrm niet een mic op de hot-shoe ?
O wacht ff, jij bent DE stefan ? Van fok tv o.aquote:Op maandag 16 april 2012 11:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb ik ook. Maar ik maak ook docu's en reportages, en gebruik de camera professioneel dus het is nodig bij sommige producties'
Dan moet je sowieso een externe mic hebben en dit als je m op de hotshoe zetquote:Op maandag 16 april 2012 11:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Van alles en nog wat, het gaat mij erom dat ik de lens niet meer hoor en niet zo'n last heb van wind, Dat is zo afschuwelijk
Jahquote:Op maandag 16 april 2012 11:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
O wacht ff, jij bent DE stefan ? Van fok tv o.a?
De Lens maakt als je de stabilisator aan hebt geluid, je camerabody maakt geluid, dat hoor je op als je de microfoon direct op de camera hebt zitten met de verkeerde hotshoehouder. Al heb je een mic van 500 euro hoor je dat nog, ik heb sinds kort deze en nu hoor ik m niet meerquote:Op maandag 16 april 2012 11:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
![]()
Maar er is geen hotshoe mic waarbij je de lens niet hoort dus..
Kak... Heb nu wel een grip en batterij besteld op eBay, maar die zijn er nooit op tijd.quote:Op maandag 16 april 2012 11:56 schreef bart13 het volgende:
Dat verschilt, ga je aan een stuk door recorden? dan red je het niet. Maar, een -goede- replica batterij kost maar iets van 20/25 euro. Ik gebruik die zelf ook, heb er 2 in me grip en werkt perfekt.
Wat is er grappig? Ik film niet zonderquote:
Meen van wel.quote:Op maandag 16 april 2012 19:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
@ Stefan :
@ shiznuts : Ja ga ik zo maar is doen, heb de youtube filmpjes gezien ziet er goed uit, maar is dat dus ook TIJDENS het filmen.. en niet als die digi zoom alleen VOOR het filmen..
Come on canon.. konden ze nou echt niet een focus indicator bedenken voor tijdens het filmen..
Ja, maar als je met een 600D schiet en niet met een 60D of 5DmkIII of RED, dan schiet je in het algemeen onder een ander budget en voor andere doeleinden, dus dat oogt dan al snel overkill.quote:Op maandag 16 april 2012 19:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat is er grappig? Ik film niet zonder
[ afbeelding ]
Dan gebruik je het niet. Je zal t wel merken als je bewegende dingen filmt midden als de zon schijntquote:Op maandag 16 april 2012 20:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeetje ...alleen om fatsoenlijk te focussen .. come on zeg
Zo bedoelde ik het niet .. Hahaha ik geloof je gelijk.. Alleen jammer dat ze niet net een beetje meer moeite erin hebben gestoken mbt focus aids ..quote:Op maandag 16 april 2012 21:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dan gebruik je het niet. Je zal t wel merken als je bewegende dingen filmt midden als de zon schijnt
Laat mij maar een paar uurtjes in de werkplaats staan voor dat geld pfffquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.manfrotto.us/category/8374.1018696.0.0.0/Sympla_Rig
prijzen staan er nu ook bij. complete set voor 1150 US dollar.
maar voor zo'n systeem mag je dat er best voor betalen
Die hier ook voorbij kwam, maar dan via E-bay. Zag dat pixmania aardig wat verzendkosten rekent.quote:
Die prijzen vallen wel mee ja, welke componenten hebben jullie?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:12 schreef Stefan het volgende:
Ik heb mn rig in gedeeltes gekocht via cinegearpro, deze week is ie zo goed als klaar
Heb btw, deze nog via DX aangeschaft...quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:30 schreef shiznuts het volgende:
Je hebt ook veel shizzle in China places... www.chinaprices.us / www.dx.com / www.aliexpress.com voor je DSLR.
Echt goede rigs komen o.a. van Cinevate en Redrock.Maar inderdaad prijzig...
Zijn op Ebay ook wel geinige dingen te vinden. Zoals verschillende soorten stabilizers.
En? is het wat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:55 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Heb btw, deze nog via DX aangeschaft...
http://www.dealextreme.co(...)-cgr-d16s-more-42304
follow focus is in deze USB sturing (dus alleen met AF objectieven). maar goed het blijven rods en ik neem aan dat andere FFers er ook op passen.quote:
Heb al een aantal malen H.264 ge-edit, ik werk in Premiere CS 5.5, maar mijn ervaring is dat het met CUDA toch echt beter gaat. Bloedsnel scrubben, ondanks een Core i7, nog steeds niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:01 schreef KaMo het volgende:
Ik edit H.264 ja, gaat prima
https://vimeo.com/35279898
Check deze short film, ook gewoon gefilmd met een 550D!
Mijn i7 doet het prima hier, en ik heb geen flauw idee wat CUDA is of doetquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:05 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Heb al een aantal malen H.264 ge-edit, ik werk in Premiere CS 5.5, maar mijn ervaring is dat het met CUDA toch echt beter gaat. Bloedsnel scrubben, ondanks een Core i7, nog steeds niet.
Komt mooi uit, heb laatst een enorme hoop tie-ribs gekocht.
Oh ja, van die gast..quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:57 schreef Drommelsch85 het volgende:
Van het weekend op een strandfeest voor de tweede keer gefilmd met een geleende 550D, Røde Videomic Pro en Sigma 30mm 1.4 lens! Beviel echt heel erg goed, zeker omdat ik eigenlijk altijd al filmde met een Canon XH-A1 of vergelijkbaar. MiniDV is uit de tijd, capturen is tijdrovend, de beelden zijn minder strak, idem voor de lichtgevoeligheid. Interviews filmde ik toch al amper dus XLR is voor nu minder belangrijk.
Ben erg tevreden met wat ik heb geschoten, zeker voor de 2e keer filmen met een dSLR. Ik ben dan ook zeker van plan een 600D aan te schaffen vanwege het draaibare LCD. Mijn røde videomic (gewone versie, niet de pro) kan ik bij de 600D nog wel hergebruiken. Van lenzen heb ik weinig verstand maar vond die Sigma al aardig fijn werkenEen Follow Focus wil ik ook, maar kan nu niet al te veel uitgeven. Wie weet waar ik dit ding koop behalve eBay?
[ afbeelding ]
En editen jullie native H.264 (onder Premiere met CUDA), of conventeren jullie het naar AVID of ProRes (Final Cut?)
Dat weet ik nog niet. De 12e besteld en ze moeten mijn order nog 'shippen'quote:
Euh ja, maar niet om in te editten, h264 is ridicuul zwaar. Formaten als ProRes zijn niet voor niets uitgevonden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:14 schreef shiznuts het volgende:
Enne... h.264 is gewoon een goede solid standaard.
Als afleverformaat ja, neemt weinig ruimte in vergelijking met vergelijkbare standaarden maar is geen ideaal edit-formaat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:14 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Enne... h.264 is gewoon een goede solid standaard.
Dat is dan ook niet waar AE voor gemaakt is.quote:Op woensdag 18 april 2012 07:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Heeft iemand nog tips/sites over het werken en editten van video in After Effects?
Veel sites gaan over animeren e.d. Maar weinig over dus echt videobeelden verwerken.
Ik heb ook vaak ge-edit via Premiere. Dat heb ik aardig onder de knie. Althans de basis...quote:Op woensdag 18 april 2012 08:00 schreef Stefan het volgende:
After Effects is weer een stapje verder, eerst maar eens het gewone monteren onder de knie krijgen lijkt me
Het compleet monteren gebeurd er natuurlijk niet in. Maar je kan wel vaak goeie/handige effecten/correcties maken in AE op behaalde clips, toch?quote:Op woensdag 18 april 2012 08:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet waar AE voor gemaakt is.
Klopt, maar daar vraag je niet om.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Het compleet monteren gebeurd er natuurlijk niet in. Maar je kan wel vaak goeie/handige effecten/correcties maken in AE op behaalde clips, toch?
Sorry...quote:Op woensdag 18 april 2012 09:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Klopt, maar daar vraag je niet om.
Wat wil je precies doen?
Tracking is leuk, maar begint bij video wat er eigenlijk speciaal voor gemaakt is.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Sorry...![]()
Maar ik wil inspiratie opdoen met de mogelijkheden met video en AE, wat niet kan in Premiere.
Zoals Tracking waar ik dan wel de nodige info over heb.
Die naam heb ik wel eens voorbij zien komen ja. Thnx voor de tip!quote:Op woensdag 18 april 2012 10:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Tracking is leuk, maar begint bij video wat er eigenlijk speciaal voor gemaakt is.
Als je engels een beetje goed is moet je deze training maar eens volgen
http://www.videocopilot.net/basic/
Tweehands danquote:Op woensdag 18 april 2012 10:03 schreef Helpmefok het volgende:
En dat dan relatief goede kwaliteit maar ook relatief lage prijs, vat jij 'm nog?.
Wat raden jullie aan?.
Ík zou om te beginnen de stabilator aanzetten, of een lens nemen die dat heeft, dit kijkt voor geen meter.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:51 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb ook vaak ge-edit via Premiere. Dat heb ik aardig onder de knie. Althans de basis...
Even dan maar een voorbeeld:
Zoals ik al zei, deze is gefilmd met een Kokak Zi8quote:Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ík zou om te beginnen de stabilator aanzetten, of een lens nemen die dat heeft, dit kijkt voor geen meter.
Niet voor mij maar voor je kijkersquote:Op woensdag 18 april 2012 10:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Straks dus met de D3100 en VR lens dus dat moet beter gaan. Zal m'n best doen voor je
Dat is zo'n "roldingetje" met tandwielen die de focus voor je regelt.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:56 schreef Stefan het volgende:
Er is amper 2e hands te koop helaas
Je followfocus is dat zo'n klein dingetje?
Dat valt toch reuze mee?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:13 schreef Stefan het volgende:
Ja die heb ik ook alleen dan van Cinegearpro. Maar als je deze hebt en je wil er een rig bij kom je al snel uit op 300 a 400 euro
Heb je dan voorbeeldjes van wat toch aardig uitkomt?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef shiznuts het volgende:
Voor budget moet je toch echt kijken in China (chinaprices.us) en op Ebay (USA/UK) / Amazon (co.uk/de).
Maar goed, je betaalt ook voor wat je krijgt in het algemeen hè.
Dan zijn er ook nog DIY-projecten... is maar net hoe handig je bent...
Is geweldig.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:36 schreef KaMo het volgende:
Maar hoe ged werkt zo'n follow focus dan? Is die dan niet erg crappy?
Verbaas me echt soms over die prijzen.quote:
Ja, maar zo'n goedkope uit die link ook?quote:
Veel fijner, omdat je je focuswiel kunt laten 'uitrollen' en daardoor meer accuraat kan zijn. Verder kun je markeringen gebruiken om focuspunten te onthouden.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:36 schreef KaMo het volgende:
Maar hoe ged werkt zo'n follow focus dan? Is die dan niet erg crappy?
Vorige week mijn bestelling gedaan voor een 160 LED lamp voor de camera. helaas nog niet shipped...quote:Op woensdag 18 april 2012 15:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
I'm in..
Ga ook vd week bij dealextreme een viewfinder bestellen.. Dus mochten er meer mensen zijn die iets willen van DX .. Laat maar weten ..
1 is genoeg toch?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:03 schreef Drommelsch85 het volgende:
Is het geen idee om een inkoopactie te doen van zo'n siliconen potopener? Genoeg mensen hier die er vast minimaal 3 willen hebben..
Geen idee, werk niet met een prime lensquote:Op woensdag 18 april 2012 20:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja, diafragma hoger zetten .. Zo is ff doen .. Maar met een prime lens is dat allemaal minder toch ?
Ideaal om bv op een festival te filmen o.i.d
Een timelapse maken kun je ook wel met Quicktime en een GoPro camera.. dit is vrij makkelijk te editen. Ik heb de voorkeur voor Adobe Premiere, daar werk ik ook al vrij lang mee.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:33 schreef mitchelll0181 het volgende:
@ 1:42.. Waar maak ik zoiets mee ? welke video editing software kan dit ?
Wel een beetje ervaring met powerdirector 10.. leuk als je een simpel iets wilt maken maar tis allemaal een beetje speelgoed achtig..
Je F waarde op 12, je lens vollledig uitzoomen, tikje inzoomen ivm vervorming. scherp stellen op de muur, draaienquote:Op woensdag 18 april 2012 20:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm zo eerst die diaframa maar s proberen, maaar als ik de F hoog zet dus.. Zou ik als ik ronddraai in mn woonkamer alles scherp erop moetten hebben ? Nu is dat dus gwn absoluut NIET mogelijk ..
Kan je me een linkje geven, ik zie nergens die info staan .. Ook niet op youtube filmpjes oidquote:Op donderdag 19 april 2012 11:21 schreef Stefan het volgende:
Als je in de handmatige modus draait kun je alles instellen
Iso, sluitertijd, diafragma en witbalans.
Hij moet dan wel in de handmatige modus staan
quote:First off be sure you have the camera set for manual exposure in video mode. In video mode press the menu button and find the item for Exposure, two choices: Auto and Manual. Set to Manual (you've likely already done that).
't Is niet alsof ze bij Canon totaal geen idee hebben van wat ze doen.quote:Once there, you could manually adjust just about anything you want with the Q button and the thumb wheel (e.g., White Balance, Picture Style, Auto Lighting Optimizer, still photo quality, video quality and the AF mode)
quote:Op donderdag 19 april 2012 13:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
BEn benieuwd.. In dat lijstje staan allemaal dingen die ik niet bedoel..
Iso ?
Shutter ?
Diagragma ?
gast, leer eerst eens je camera kennenquote:Op donderdag 19 april 2012 13:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
BEn benieuwd.. In dat lijstje staan allemaal dingen die ik niet bedoel..
Iso ?
Shutter ?
Diafragma ?
Maja kijk wel ff
Thnx allen!!
mja, en dan maar verwachten dat anderen het wel voor hun uitzoeken.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:51 schreef shiznuts het volgende:
Inderdaad. Bekijk het maar ff.Maar serieus. Het klinkt echt alsof je nul komma nul afweet van je camera. Dan is het niet echt handig hier allerlei vragen te gaan stellen. We gaan je niet aan de hand door je set-up nemen, kom op, het is de freaking' basis van foto- / videografie, die moet je zelf onder de knieën kunnen krijgen. En wil je dat spelenderwijs zonder je in te lezen, dat moet je zelf weten natuurlijk, maar dan is het niet gek dat je je afvraagt hoe alles werkt.
Lui die denken dat wanneer ze een 'dure' camera kopen gelijk klaar zijn.![]()
Schattig.
Je zegtquote:
Ga eerst maar eens leren wat diafragma, iso en sluitertijd doetquote:Op donderdag 19 april 2012 14:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja waar ik die instellingen kan vinden. niet wat het is of doet..
dat begrijp ik allemaal wel.
Dit was gewoon zo'n vraagje waarvan ik dacht dat iemand 'ff' snel antwoord kon geven als in : oooooow dan moet je ff dit en dat doen.
Blijkbaar duurde dat 3 pagina's .. Sorry daarvoor ..
Daar ben ik bekend mee anders wil ik niet mn diafragma aanpassen.. Maargoed allemaal zonde van t topic dit.. wou 'ff' snel weten hoe ik dat moest instellen op deze specifieke camera ..quote:Op donderdag 19 april 2012 14:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens leren wat diafragma, iso en sluitertijd doet
nee, het is makkelijker om het boekje even open te slaanquote:Op donderdag 19 april 2012 14:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja en nee .. Ik begrijp wel dat het zo overkomt.
Ik wou alleen FF weten hoe ik het diafragma van mn nieuwe camera instel.. En wat is er makkelijk dan het aan mensen vragen die er waarschijnlijk ook een hebben.
Dat zou je denken ja.. Niet dus .. Kijk zelf maar .. Staat er gewoon niet duidelijk inquote:Op donderdag 19 april 2012 14:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, het is makkelijker om het boekje even open te slaan
ik denk er niet aanquote:Op donderdag 19 april 2012 15:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dat zou je denken ja.. Niet dus .. Kijk zelf maar .. Staat er gewoon niet duidelijk in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |