Ja, lijkt me ook wat, maar ik heb mijn vorige bestelling van 2 maanden geleden nog steeds niet binnenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:15 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
http://www.dealextreme.co(...)r-dslr-cameras-65789
Dat hoop ik dan weer niet in mijn geval!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kreeg ooit een bestelling meer dan een jaar later. Was 'm alweer helemaal vergeten.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 01:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik ben net begonnen met filmen met m'n 600D. Gaat goed, alleen manual focus veranderen tijdens filmen is lastig, precisiewerk. Dit lijkt me dan ook wel handig: http://www.dslrsolutions.net/dslr-follow-focus-canon-50mm-18-55mm
Ik heb ook nog naar de GH2 gekeken, maar kan eerlijk gezegd niet goed verklaren waarom het de Canon is gewordenquote:Op woensdag 8 februari 2012 00:51 schreef shiznuts het volgende:
Whehe, het blijft DX hè.
Een kameraad van me en ik willen wat serieuzer de video-/filmscene betreden. Geïnspireerd door de grote community 'filmmakers' op YouTube die met Canon dSLRs schieten (5D/7D/550D/600D). Hij heeft al een tijdje een Canon 600D met Magic Lantern hack, standaard 18-55 kitlens en vorige week de 50mm 1.8 binnengekregen. Wel leuk, vooral als je 'flat' schiet en het wat colorgrade in premier/after effects/sony vegas pro. Je kunt vrij tof scenes dramatisch en cinematic maken.
Ik wilde al een tijdje een wat serieuzere camera hebben, die ook goed dienst zou doen als allround foto-/videocamera met allround lens, vrij compact in een tas. Na wekenlang tobben en video's kijken en vergelijken wilde ik in december een 600D met 18-135 of een Panasonic GH2 kopen, met 14-140mm lens, maar wilde CES afwachten voor een mogelijke aankondiging van de GH3. Die kwam niet.Dus toen was ik laatst bij de Saturn, was een demomodel GH2 met 14-42 voor 595,-. De verkoper zei echter dat een van de redenen dat 'ie nu zo afgeprijsd was omdat GH2 uitgefaseerd wordt en ze de GH3 al voor de lente aangekondigd gekregen hadden. Meh, dus ik nu in afwachting van CP+ in Japan. Ik hoop niet dat die verkoper ernaast zat en 'ie pas in september met Photokina aangekondigd wordt en dan tegen de decemberdagen eens in de schappen ligt en de hack pas in 2013 voor handen is.
De GH2 is voor mij een betere keuze dan een Canon dSLR. Formfactor, maar ook vooral de autofocus en mogelijkheid om gebruik te maken van andere (en verouderde) lenzen. En de briljante Driftwood bitratehack. Ideaal voor video eigenlijk. Verder heb ik een Zoom H1 recorder van eBay geplukt voor de externe audio. Momenteel via een hotshoemount bovenop m'n Canon Powershot SX1 IS. Maar argh... de 1080p is leuk, maar in low-light heb je beter glas en een betere sensor nodig.
Maar goed, op het moment is het alleen experimenteren met de 600D.
het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de Zoom H1 is wel fijn.Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?
Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de Zoom H1 is wel fijn.Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?
Zag ook iemand met een Rode-mic. Bevalt die goed? Is deze shockmounted?
Ben trouwens wel benieuwd of mensen weleens video schieten met een dolly en of er tevens ervaringen zijn met (goedkope) steadicams (of dat mensen een van deze zelf gemaakt hebben?).
In die laatste categorie heb ik een wel wat deals gevonden, maar geen idee of het in het echt wat is.
› Opteka steadicam
› Smoothshot steadicam
› Manfrotto 585 Modosteady
› Lensse Midpro steadicam
› Flycam nano steadicam
Dat, handheld, of gebruiken jullie zo'n minirigding als deze?
Hebben jullie speciale lighting equipment? Gebruiken jullie vaak polarizing en ND-/graduated-filters? Tripods zijn ook belangrijk. Wat gebruiken jullie wat dat betreft en doen jullie dat in combinatie met een speciale video fluidhead?
Ah ok, cool.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:21 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.
Laatst wat geëxperimenteerd met wat zaklampen en grote witte voorwerpen als reflectors. Ies wel geinig. Misschien binnenkort ook maar eens wat greenscreenwerk doen, lijkt me ook wel hip.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.
Dolly of steadycam heb ik niet, zou ik wel graag willen.
Qua lighting heb ik niks on camera, terwijl ik bij grotere projecten wel graag lighting kits gebruik (minimaal 3 point lighting)
foto lenzenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
je hebt toch daar gewoon een videocamera voor die altijd betere beelden geeft?
Uitmuntende beeldkwaliteit, goedkoper, handzaam, goedkoper, uitmuntende beeldkwaliteitquote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
quote:Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Liefste wil je natuurlijk een Gitzo, Manfrotto of Slik... alleen: duur. Het liefste wil je ook een fluidhead, maar again: duur.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:00 schreef KaMo het volgende:
Heeft hier iemand tips voor statieven? Ik heb nu een goedkope van een euro of 35, maar het pannen of tilten gaat daar gewoon echt niet goed genoeg mee.
Iemand een tip wat ik het beste in kan investeren? Het liefst niet al te duur of zwaar!
Ik denk dat je weinig beter hebt. Nieuwste is natuurlijk phasedetection, maar dat heb ik nog niet beter zien presteren eigenlijk.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:33 schreef KaMo het volgende:
Ja, hoe werkt die autofocus in die GH2? Is hij fijn?
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven?quote:
Autofocus op DSLR heeft 3 tot 5 sec nodig om scherp te stellen dus bij bewegend beeld krijg je niks scherpquote:Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef shiznuts het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven?Er zijn shots te bedenken, in mijn geval in ieder geval, dat een onderwerp met zo'n snelheid en groter wordende factor op je af komt, dat je dat nooit netjes spot on continu in focus kunt hebben wanneer je dat handmatig zou doen kijkend naar een klein schermpje.
Dan zet ik de F waarde op 20.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:16 schreef shiznuts het volgende:
... probeer die handmatig eens continu in focus te hebben. I
Is dat jouw set up joh?quote:
En? heb je werk wat je kan laten zien?quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:00 schreef Molurus het volgende:
Hoop Canon hier. Ik doe het (naar volle tevredenheid) met een Sony A55 + Sigma 17-70mm.
(Verkapte tvp)
Draai juist op 50 shutter zodat er een mooie motionblur is, alleen wanneer je de scherpte van de lens wil beoordelen is het nogal verlijdelijk om te zeggen dat het beeld niet scherp is.quote:
Dat is de F waarde, das toch wat anders dan sluitertijd of ben ik de war?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:40 schreef bart13 het volgende:
Misschien helpt een foto wat meer.
http://farm7.staticflickr.com/6116/6370227775_180a5dcedc_b.jpg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |