abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:44:38 #51
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107724910
quote:
Ja, lijkt me ook wat, maar ik heb mijn vorige bestelling van 2 maanden geleden nog steeds niet binnen
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:51:13 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_107725280
Ik kreeg ooit een bestelling meer dan een jaar later. Was 'm alweer helemaal vergeten :') .
Huilen dan.
pi_107725966
Mijn bestellingen zijn tot nu toe allemaal vrij snel binnengekomen. Deze ziet er wel fijn uit!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:13:29 #54
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107726441
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
Ik kreeg ooit een bestelling meer dan een jaar later. Was 'm alweer helemaal vergeten :') .
Dat hoop ik dan weer niet in mijn geval!
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:51:16 #55
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107738530
Whehe, het blijft DX hè. :P

Een kameraad van me en ik willen wat serieuzer de video-/filmscene betreden. Geïnspireerd door de grote community 'filmmakers' op YouTube die met Canon dSLRs schieten (5D/7D/550D/600D). Hij heeft al een tijdje een Canon 600D met Magic Lantern hack, standaard 18-55 kitlens en vorige week de 50mm 1.8 binnengekregen. Wel leuk, vooral als je 'flat' schiet en het wat colorgrade in premier/after effects/sony vegas pro. Je kunt vrij tof scenes dramatisch en cinematic maken.

Ik wilde al een tijdje een wat serieuzere camera hebben, die ook goed dienst zou doen als allround foto-/videocamera met allround lens, vrij compact in een tas. Na wekenlang tobben en video's kijken en vergelijken wilde ik in december een 600D met 18-135 of een Panasonic GH2 kopen, met 14-140mm lens, maar wilde CES afwachten voor een mogelijke aankondiging van de GH3. Die kwam niet. :P Dus toen was ik laatst bij de Saturn, was een demomodel GH2 met 14-42 voor 595,-. De verkoper zei echter dat een van de redenen dat 'ie nu zo afgeprijsd was omdat GH2 uitgefaseerd wordt en ze de GH3 al voor de lente aangekondigd gekregen hadden. Meh, dus ik nu in afwachting van CP+ in Japan. Ik hoop niet dat die verkoper ernaast zat en 'ie pas in september met Photokina aangekondigd wordt en dan tegen de decemberdagen eens in de schappen ligt en de hack pas in 2013 voor handen is. :'(

De GH2 is voor mij een betere keuze dan een Canon dSLR. Formfactor, maar ook vooral de autofocus en mogelijkheid om gebruik te maken van andere (en verouderde) lenzen. En de briljante Driftwood bitratehack. Ideaal voor video eigenlijk. Verder heb ik een Zoom H1 recorder van eBay geplukt voor de externe audio. Momenteel via een hotshoemount bovenop m'n Canon Powershot SX1 IS. Maar argh... de 1080p is leuk, maar in low-light heb je beter glas en een betere sensor nodig.

Maar goed, op het moment is het alleen experimenteren met de 600D. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:57:23 #56
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107738667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 01:30 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik ben net begonnen met filmen met m'n 600D. Gaat goed, alleen manual focus veranderen tijdens filmen is lastig, precisiewerk. Dit lijkt me dan ook wel handig: http://www.dslrsolutions.net/dslr-follow-focus-canon-50mm-18-55mm
:P http://www.ebay.com/itm/T(...)&hash=item746d106265
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_107740443
Geniaal! Ga ik bestellen!
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:47:26 #58
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107742047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:51 schreef shiznuts het volgende:
Whehe, het blijft DX hè. :P

Een kameraad van me en ik willen wat serieuzer de video-/filmscene betreden. Geïnspireerd door de grote community 'filmmakers' op YouTube die met Canon dSLRs schieten (5D/7D/550D/600D). Hij heeft al een tijdje een Canon 600D met Magic Lantern hack, standaard 18-55 kitlens en vorige week de 50mm 1.8 binnengekregen. Wel leuk, vooral als je 'flat' schiet en het wat colorgrade in premier/after effects/sony vegas pro. Je kunt vrij tof scenes dramatisch en cinematic maken.

Ik wilde al een tijdje een wat serieuzere camera hebben, die ook goed dienst zou doen als allround foto-/videocamera met allround lens, vrij compact in een tas. Na wekenlang tobben en video's kijken en vergelijken wilde ik in december een 600D met 18-135 of een Panasonic GH2 kopen, met 14-140mm lens, maar wilde CES afwachten voor een mogelijke aankondiging van de GH3. Die kwam niet. :P Dus toen was ik laatst bij de Saturn, was een demomodel GH2 met 14-42 voor 595,-. De verkoper zei echter dat een van de redenen dat 'ie nu zo afgeprijsd was omdat GH2 uitgefaseerd wordt en ze de GH3 al voor de lente aangekondigd gekregen hadden. Meh, dus ik nu in afwachting van CP+ in Japan. Ik hoop niet dat die verkoper ernaast zat en 'ie pas in september met Photokina aangekondigd wordt en dan tegen de decemberdagen eens in de schappen ligt en de hack pas in 2013 voor handen is. :'(

De GH2 is voor mij een betere keuze dan een Canon dSLR. Formfactor, maar ook vooral de autofocus en mogelijkheid om gebruik te maken van andere (en verouderde) lenzen. En de briljante Driftwood bitratehack. Ideaal voor video eigenlijk. Verder heb ik een Zoom H1 recorder van eBay geplukt voor de externe audio. Momenteel via een hotshoemount bovenop m'n Canon Powershot SX1 IS. Maar argh... de 1080p is leuk, maar in low-light heb je beter glas en een betere sensor nodig.

Maar goed, op het moment is het alleen experimenteren met de 600D. ^O^
Ik heb ook nog naar de GH2 gekeken, maar kan eerlijk gezegd niet goed verklaren waarom het de Canon is geworden :P
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:28:18 #59
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107750328
Omdat 'ie mainstream is en de Pana toch de underdog? :P
De grotere APS-C sensor is natuurlijk ook een aardige reden.
Driftwood is leuk voor de bitrate e.d. maar menuhacks als Magic Lantern is wel ff wat anders.
Betere accuduur? Ergonomischer? Meer standaard erop te gooien lenzen? Megaveel accessoires?
Goedkoper? In principe genoeg redenen ook wel. :D

Voor mij is de Pana ongeslagen op autofocus gebied, wat in sommige situaties toch wel erg verdraaid handig kan zijn heb ik gemerkt (betekent niet dat je niet manual kunt focussen). De touchscreen is natuurlijk meer een gimmick dan een superhandige functie, maar tof vind ik het wel. En hij is gewoon vrij compact, dus je wopt 'em er zo bij je tas in als een alledaagse camera (zeker met een pancake prime erop, dan kan 'ie zelfs in je jaszak). Meer err... komt er straks een GH3 met super verbeterde sensor, OLED EVF ofzo, betere batterijduur en al die dingen waar ze naar hebben kunnen luisteren wat mensen graag verbeterd zouden zijn aan hun GH2 en dan wil ik niet met een GH2 zitten, dan wil ik die GH3. Maar de grote vraag ies natuurlijk, wanneer 'ie nou komt? :+
pi_107750635

+

behaal ik prima resultaten mee en kun je ook nog het geluid plaatselijk/apart opnemen en van een afstand filmen.
.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:02:16 #61
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107751635
Ja, de Zoom H1 is wel fijn. :D Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?

Zag ook iemand met een Rode-mic. Bevalt die goed? Is deze shockmounted?

Ben trouwens wel benieuwd of mensen weleens video schieten met een dolly en of er tevens ervaringen zijn met (goedkope) steadicams (of dat mensen een van deze zelf gemaakt hebben?).
In die laatste categorie heb ik een wel wat deals gevonden, maar geen idee of het in het echt wat is.

Opteka steadicam
Smoothshot steadicam
Manfrotto 585 Modosteady
Lensse Midpro steadicam
Flycam nano steadicam
Dat, handheld, of gebruiken jullie zo'n minirigding als deze?

Hebben jullie speciale lighting equipment? Gebruiken jullie vaak polarizing en ND-/graduated-filters? Tripods zijn ook belangrijk. Wat gebruiken jullie wat dat betreft en doen jullie dat in combinatie met een speciale video fluidhead?
pi_107752248
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de Zoom H1 is wel fijn. :D Het nadeel van de H1 is alleen dat 'ie wat plastic aanvoelt en je alle aanrakingen/bewegingen hoort. Heb je 'em via de hotshoemount op je camera, of plaats je 'em echt apart ergens (fix)?
het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.
.
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:10:10 #63
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107754098
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:02 schreef shiznuts het volgende:

Zag ook iemand met een Rode-mic. Bevalt die goed? Is deze shockmounted?

Ben trouwens wel benieuwd of mensen weleens video schieten met een dolly en of er tevens ervaringen zijn met (goedkope) steadicams (of dat mensen een van deze zelf gemaakt hebben?).
In die laatste categorie heb ik een wel wat deals gevonden, maar geen idee of het in het echt wat is.

Opteka steadicam
Smoothshot steadicam
Manfrotto 585 Modosteady
Lensse Midpro steadicam
Flycam nano steadicam
Dat, handheld, of gebruiken jullie zo'n minirigding als deze?

Hebben jullie speciale lighting equipment? Gebruiken jullie vaak polarizing en ND-/graduated-filters? Tripods zijn ook belangrijk. Wat gebruiken jullie wat dat betreft en doen jullie dat in combinatie met een speciale video fluidhead?
Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.

Dolly of steadycam heb ik niet, zou ik wel graag willen.

Qua lighting heb ik niks on camera, terwijl ik bij grotere projecten wel graag lighting kits gebruik (minimaal 3 point lighting)
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:59:49 #64
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107767734
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:21 schreef Golden_Pauper het volgende:

[..]

het is wel een beetje een toy ja, laatst in de kou had ie ook kuren, werd heel sluggish en ging uit als ik op rec drukte. Maar de opname is heel goed, alsmede de prijs en het formaat. Vaak heb ik 'm direct via hot shoe idd vastzitten boven op mijn handle en met een aux kabel direct naar de input van de dslr. Ik wil er nog een shockmount, waar het geheel in elastieken hangt, voor bouwen.
Ah ok, cool. :Y Shockmount voor de H1 is inderdaad wat lastiger. Vooral omdat de meeste shockmounts (Ebay $9,99) de 5/8 micstandaardgrootte hanteren en je dan weer een hotshoe to 5/8 mount (Ebay $16,50) moet hebben en een mic doorgaans wat dunner is.
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:10 schreef KaMo het volgende:

[..]

Ik heb de Rode Videomic ja, en in combinatie met Magic Lantern is dat ideaal. Het heeft standaart een shockmount en soms zet ik hem ook op een paal als boom mic.

Dolly of steadycam heb ik niet, zou ik wel graag willen.

Qua lighting heb ik niks on camera, terwijl ik bij grotere projecten wel graag lighting kits gebruik (minimaal 3 point lighting)
Laatst wat geëxperimenteerd met wat zaklampen en grote witte voorwerpen als reflectors. Ies wel geinig. Misschien binnenkort ook maar eens wat greenscreenwerk doen, lijkt me ook wel hip. :D

Maken jullie ook weleens gebruik van Magic Bullet en Twixtor? Of andere add-on pakketten die aan te bevelen zijn?
  woensdag 8 februari 2012 @ 21:22:49 #65
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_107769391
Twixtor heb ik wel eens mee ge-experimenteerd, al heb ik het nooit echt in een project toegepast.

Magic Bullet niet, maar ik vind de resultaten daarvan ook meestal té
pi_107925899
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
je hebt toch daar gewoon een videocamera voor die altijd betere beelden geeft?
pi_107926710
quote:
15s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:31 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb nog steeds niet gehoord waarom iemand nou zo nodig met zijn DSLR een video moet maken.
foto lenzen
.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:09:09 #68
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_107927029
quote:
Uitmuntende beeldkwaliteit, goedkoper, handzaam, goedkoper, uitmuntende beeldkwaliteit
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 13 februari 2012 @ 13:10:01 #69
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_107927060
quote:
;(

Wat dacht je van het feit dat..

.. je met een dSLR keuze hebt uit tientallen, dan wel honderden, verschillende lenzen en daarmee de creatieve keuze hebt om bijvoorbeeld te gaan voor een lens met een lage F-stop, oftewel een grotere aperture, die daarmee beter geschikt is voor low light condities en een zorgt voor een betere depth of field, iets wat bijdraagt beelden 'cinematic' te maken.

.. je met een aparte lens betere handmatige controle hebt over zoom en focus.

.. de sensor van een dSLR vaak velen malen groter is dan die van een pro-/consumer videocamera. Grotere sensor = meer lichtvangst = betere performance/kwaliteit en minder crop. Zo schiet je met een Canon 5D mkII al in 35mm-formaat, zonder tienduizenden uit te geven voor een professioneel systeem. Professionele systemen, zoals de RED Epic, Canon C300, Panasonic AG-AF100 en Sony NEX-FS100 en F3 berusten trouwens min of meer op hetzelfde principe. Een aparte/compacte body met controls voor zaken als ISO, aperture, shutterspeed, white balance enz etc en voorop de camera een mountplaat zodat je lensen kunt monteren en uitwisselen. De basics zijn hierdoor min of meer hetzelfde als het schieten van video met een dSLR. Zeker met hacks zoals Magic Lantern voor de Canons en voor Panasonic een Driftwoodhack, is er een scale aan mogelijkheden. Histograms, bitrate, cinemacrop layovers, etc.

.. met een pro-/consumer videocamera heb je een vast platform: je camera. Met een dSLR kun je schieten zoals je wilt. Je kunt uit de hand schieten, je kunt 'em op een rig monteren en zowaar uitrusten met follow focus, filter box, french flags, externe HD-monitor, externe high-quality audiomic, videolight, enz etc.

Voor videoproductie is een dSLR dus de beste keuze kwa prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit.

Het enige wat je mist bij Canons is autofocus, wat een pro-/consumer camera wel heeft. De Panasonic GH2 doet dat wel, en goed ook. De Sony dSLRs willen dat ook wel kunnen in iets mindere mate dan de Pana. Nikon en video vind ik wat minder samengaan. :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:00:46 #70
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_108032188
Heeft hier iemand tips voor statieven? Ik heb nu een goedkope van een euro of 35, maar het pannen of tilten gaat daar gewoon echt niet goed genoeg mee.

Iemand een tip wat ik het beste in kan investeren? Het liefst niet al te duur of zwaar!
pi_108032455
Tvp :)

Hier ben ik zelf ook mee bezig
Canon 500D
pi_108033517
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:00 schreef KaMo het volgende:
Heeft hier iemand tips voor statieven? Ik heb nu een goedkope van een euro of 35, maar het pannen of tilten gaat daar gewoon echt niet goed genoeg mee.

Iemand een tip wat ik het beste in kan investeren? Het liefst niet al te duur of zwaar!
Liefste wil je natuurlijk een Gitzo, Manfrotto of Slik... alleen: duur. Het liefste wil je ook een fluidhead, maar again: duur. :P Goeie dingen zijn wel waar je onder in het midden een haak hebt om 'em te verzwaren. Ik heb zelf zo'n gare aluminium tripod van 9 euro, in 2010 gekocht in Japan. :') Statisch en binnen, ok. Maar buiten en pannen, drama. Het kutte is ook dat je die frakking clipjes van elk been elke keer moet openen (drie per been) om de hoogte aan te passen. Op sommige Manfrotto's heb je bijvoorbeeld een easy release system (of hoe ze dat noemen). Vaak kun je ook de middelste stang ondersteboven monteren en je camera op de quick release plate dus ondersteboven monteren, waarmee hele lage shots mogelijk zijn. Al kun je dan net zo goed je camera op een zandzak zetten. :+

Vele fotografen (al geldt dat vast ook voor videoschieters) zeggen dat je gewoon een keer een goede tripod met pan- en tilthead (fluid dampened, voor fotografie eerder een ballhead) moet kopen en dat je er dan echt veel plezier van hebt en dat het dat geld echt waard is. Ligt er denk ik vooral maar net aan hoe professioneel je aan de slag wilt gaan denk ik en het budget dat je daarbij voor ogen hebt. :Y

Misschien ff op Amazon kijken. Velbon Ultra, Sony, Giotto, Hahnel, Fancier, Vanguard en Camlink hebben bijvoorbeeld ook wel aardig oogende shizzle. Hama's zou ik trouwens keihard links laten liggen. Zal zelf ook eens kijken.

En deze blijft leuk:

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 16-02-2012 01:16:48 ]
pi_108033953
Ik heb enige tijd geleden de Manfrotto MK394-H gekocht, deze gebruik ik ook voor videografie. Tot nu toe erg tevreden over!
  maandag 19 maart 2012 @ 00:00:55 #74
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109259916
Vandaag opnames gehad voor onze shortfilm met mijn 550D.

Ik hou jullie op de hoogte als hij klaar is!
  maandag 19 maart 2012 @ 00:07:41 #75
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_109260165
Binnenkort maar wat raakschieten met m'n Pana GH2 (14-140) en Zoom H1! *O*
Geen moire, wel autofocus en bitratehack, ben benieuwd.
Misschien ff erbij een oude lichtgevoelige Nikkor kopen o.i.d. :D
  maandag 19 maart 2012 @ 00:33:12 #76
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109260864
Ja, hoe werkt die autofocus in die GH2? Is hij fijn?
  maandag 19 maart 2012 @ 01:54:38 #77
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109262171
DSLR en autofocus zou ik snel afleren.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:50:27 #78
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_109269997
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:33 schreef KaMo het volgende:
Ja, hoe werkt die autofocus in die GH2? Is hij fijn?
Ik denk dat je weinig beter hebt. Nieuwste is natuurlijk phasedetection, maar dat heb ik nog niet beter zien presteren eigenlijk. :) Zie ook Gordon Laings testvideo:
Zelf heb ik 'em sinds zaterdag en ben logeren bij m'n ouders, dus veel gespeeld heb ik nog niet. Wat ik wel gemerkt heb, dat wanneer je snel wilt veranderen tussen dichtbij en ver, of als je aan het zoomen geslagen bent, dan zoekt 'ie ff. Maar gewoon statische shots met een veranderende omgeving, dan blijft alles goed in focus zonder merkbaar gezoek (geluid/optisch) wat je wel hebt bij de Nikons en Sony's.
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 01:54 schreef Stefan het volgende:
DSLR en autofocus zou ik snel afleren.
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven? :P Er zijn shots te bedenken, in mijn geval in ieder geval, dat een onderwerp met zo'n snelheid en groter wordende factor op je af komt, dat je dat nooit netjes spot on continu in focus kunt hebben wanneer je dat handmatig zou doen kijkend naar een klein schermpje. Mijn lens is dan ook een flexibele 14-140mm, aardig zware glasbak trouwens, en begint pas bij f4.0. Prima voor mij in de meeste situaties. Voor ander situaties, echte geplande scenes, gebruik je natuurlijk liever een lichtsterkere primelens ofzo van lager dan f2.0 en paar je dat met handmatige focus. :Y Ligt er maar net aan wanneer je wat gebruikt. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, het is net waar de situatie om vraagt en dan ben ik blij dat ik in ieder geval de optie heb. :+
  maandag 19 maart 2012 @ 13:25:09 #79
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109270961
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef shiznuts het volgende:

[..]

[..]

Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven? :P Er zijn shots te bedenken, in mijn geval in ieder geval, dat een onderwerp met zo'n snelheid en groter wordende factor op je af komt, dat je dat nooit netjes spot on continu in focus kunt hebben wanneer je dat handmatig zou doen kijkend naar een klein schermpje.
Autofocus op DSLR heeft 3 tot 5 sec nodig om scherp te stellen dus bij bewegend beeld krijg je niks scherp

Je kan beter een followfocus nemen en leren te focuspullen
  maandag 19 maart 2012 @ 18:16:29 #80
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_109280901
Neem nou dat voorbeeld van die skilift (wat eigenlijk een berglift is). Perfect voorbeeld waarbij de autofocus prima werk aflevert dat je nooit met de hand zo netjes had kunnen doen. Maar ook een voorbijgaande auto die van ver komt en voor je langs passeert... probeer die handmatig eens continu in focus te hebben. In die situaties is zo'n GH2 in z'n element. Een Sony/Nikon zie ik in zulke situaties moeite hebben, maar da's dan ook een van de redenen dat het de Panasonic is geworden, die doet dat net een stuk beter en vooral ook stiller. Zou niet weten waarom je dat niet zou (willen) gebruiken? :P

Vind het dus echt geen overbodige functie. Ik heb ook al wat met de 600D geschoten en manual focus, das ook geen probleem, maar die werd ook anders ingezet. Vooral als je vooral alles instelt en bijvoorbeeld een interview of scene ergens voor filmt, dan wil je die handmatige controle en zekerheid uitoefenen. Jij vertelt wat je wilt hebben, dan krijg je dat ook. Kun je veel creatiever inzetten en dat zal ik zeker ook doen, als de situatie daar om vraagt. :Y
  maandag 19 maart 2012 @ 18:32:52 #81
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109281431
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:16 schreef shiznuts het volgende:
... probeer die handmatig eens continu in focus te hebben. I
Dan zet ik de F waarde op 20.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:41:11 #82
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109324823
Weten jullie of het een probleem is om op NTSC te filmen ipv PAL? Daar kan je namelijk meer fps mee opnemen dan in PAL. Komt het dan goed tijdens het editten?
pi_109358030

:)
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:47:53 #84
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_109358459
Jeutje. :D
pi_109358956
Hoop Canon hier. Ik doe het (naar volle tevredenheid) met een Sony A55 + Sigma 17-70mm. :)

(Verkapte tvp)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:24:00 #86
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109359886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:35 schreef bart13 het volgende:
[ afbeelding ]

:)
Is dat jouw set up joh?

Is dat nou fijn filmen? Met zo'n dikke lens ervoor?
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:27:34 #87
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109360031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:00 schreef Molurus het volgende:
Hoop Canon hier. Ik doe het (naar volle tevredenheid) met een Sony A55 + Sigma 17-70mm. :)

(Verkapte tvp)
En? heb je werk wat je kan laten zien?

Dit korte promofilmpje heb ik laatst afgeleverd.
https://vimeo.com/38834139

Verder ben ik nu in de post productie van een short film en een videoclip.

Leuk dit :D
pi_109361535
Het is best wel goed te doen ja, tis de 70-200 mark II dus met IS. Er hangt nu een 7D aan maar bezit zelf de 60D.

'k Ga binnenkort ook een clip draaien voor iemand, ben benieuwd aangezien het me 1e clip zal zijn toch denk ik dat het niet veel anders is dan de rest.
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:47:56 #89
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109363932
Vooral het editten is veel werk heb ik gemerkt. Na 3 halve dagen rondrijden door Nederland hadden we wel footage genoeg. Maar iets editten waar de focus ligt op 1 persoon zonder het saai te laten worden is moeilijk!

70 mm lijkt me niet ideaal met filmen eerlijk gezegd, heb het idee dat ik met mijn 50 mm al zo ver van mijn onderwerp moet gaan staan. Erg vervelend in kleinere ruimtes.

Ben toch benieuwd naar hoe materiaal met die lens eruit ziet :)

Geen voorbeeldjes?
pi_109368704
Dit was voor een optreden van rock bands. We hadden primes 14 mm(samyang) 28 mm(canon) 35mm(sigma) 50 mm (canon) en de 70-200.

Heb ff wat screenshots gemaakt, ruw materiaal op iso 800, niet het beste voorbeeld dus. Ze lijken ook niet tack sharp maar dat komt door de motionblur en heb hier zo nu ff geen HD scherm.

Niet de beste voorbeelden denk ik maargoed. Als ik ze bewegend kan laten zien zal ik ze ff tonen.

En ja, editten is veeeel werk inderdaad, en echt heel belangrijk!

edit: WOW! ze zijn echt heeel erg compressed bij het uploaden, nja sorry :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:33:35 #91
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109369171
Sluitertijd dan gewoon hoger zetten
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:35:30 #92
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_109369253
Ziet er prima uit hoor :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:40:36 #93
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109369476
Achtbaanfilm screencap sluitertijd 2500

pi_109369483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:33 schreef Stefan het volgende:
Sluitertijd dan gewoon hoger zetten
Draai juist op 50 shutter zodat er een mooie motionblur is, alleen wanneer je de scherpte van de lens wil beoordelen is het nogal verlijdelijk om te zeggen dat het beeld niet scherp is.

Misschien helpt een foto wat meer.
http://farm7.staticflickr.com/6116/6370227775_180a5dcedc_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7196/6944339799_82fdc1c3e5_b.jpg

edit: vet shot vooral door die gast in het rode shirt!
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:41:56 #95
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109369537
quote:
Dat is de F waarde, das toch wat anders dan sluitertijd of ben ik de war?
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:44:26 #96
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109369654
Mijn video van achtbaan testen, shot waarin ik zelf 360 meedraai is op 2500 shutter gedraaid, F12 of hoger omdat ik alles scherp wilde hebben

http://www.leidschdagblad(...)etest-en-goedgekeurd
pi_109369735
F waarde is diafagma, die is in de foto's wel erg open (2.8) maar ook de sluitertijd is daar hoger waardoor de foto's helemaal scherp zijn. Bij mijn 3e screencap zie je dat haar arm niet scherp is, dit komt omdat ze die beweegd en de shutter op 50 staat

hier hebben ze het er wel over volgensmij
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:54:10 #98
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_109370133
Ik gebruik graag diepte/scherpte overgangen in mn filmpjes, niet teveel maar hier en daar wel mooi

Vandaag drie verstopt in mn filmpje http://www.leidschdagblad(...)r-Poolse-First-Lady-
  FOK!fotograaf woensdag 21 maart 2012 @ 23:24:56 #99
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_109371575
Mag je ook niet eigen werk tonen? Ik heb hier een tof filmpje (prof.videoclip) dat gemaakt is met een Canon 5D Mark II met Carl Zeiss ZE Distagon prime lens, door Dux Deluxe media.
Ik kwam dit topic tegen en dacht dat het hier wel leuk zou passen als voorbeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 6 april 2012 @ 22:13:28 #100
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_110002880
http://www.dslrnewsshoote(...)tto-to-unveil-‘;game-changing’-sympla-range-of-rigs-at-nab-2012/
manfrotto gaat eindelijk ook aan de Zacuto/RedRock en alle slappe chinees aftreksels ervan (caruba, sevenoak, optica) race meedoen :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')