Ben van DV over gestapt op DLSR, ik film nu acht jaarquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:43 schreef KaMo het volgende:
Er is vast al een topic over dit onderwerp, maar ik kan hem echt niet vinden.
Helemaal met je eens, Het ligt er natuurlijk ook aan wat je filmt. Voor mij was de insteek vooral om momenten te filmen, waar je snel moet reageren. Als je op vakantie door Botswana trekt, kun je die olifant niet even vragen of die even wil wachten tot je de goede lens op je camera gezet hebt, de compositie goed hebt gezet, even focussen, en dan ga maar verder.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:02 schreef Stefan het volgende:
Het is niet je apparatuur maar wat je er mee kan. dit bijvoorbeeld
Ziet er goed uit, maar volgende keer niet vergeten een betere witbalans te maken, het is nogal geel allemaalquote:Op zondag 15 januari 2012 15:21 schreef Stefan het volgende:
Dit is niet mijn filmpje, het is een voorbeeld
Dit is mijn filmpje, eerste dat ik schoot met de 5d
Owja? Heeft de 5D microfoonlevel?quote:Op zondag 15 januari 2012 23:49 schreef Stefan het volgende:
Vooralsnog heb ik controle genoeg, met de laatste firmware kan ik microfoon level regelen, dat is wat ik nodig heb.
Ik maak de video's voor de krant.
Haha nee, als je achteraf wilt croppen naar bijvoorbeeld 2,35:1 ipv 16:9quote:Op maandag 16 januari 2012 11:42 schreef Stefan het volgende:
oke, als je m wil omzetten naar 35mm ofzo?
Ik krijg ook metertjes maar niet als ik terugkeer naar het filmscherm.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:07 schreef KaMo het volgende:
Ja, dan krijg je metertjes, zal straks wel eens een fototje maken van mijn screen
Ja, die ga ik waarschijnlijk ook weghalen ja, heb ze niet meer nodig.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:20 schreef Stefan het volgende:
Die lijnen vind ik niet handig, zou wel safetyzone lijnen leuk vinden
Geen idee eigenlijk,maar denk het niet.quote:
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:26 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb vrijdag een hele draaidag voor mijn werk gehad. Allemaal gefilmed met een 550D. Ik zal binnenkort eens een filmpje er van posten
Ik vind jouw interviews altijd erg mooi, lekker shallow depth of field!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:19 schreef Stefan het volgende:
http://www.youtube.com/stefantetelepta#g/u
Zal er eens op letten. Mooie van filmen in HD dat je zonder kwaliteitsverlies kunt herframen, met Tinkebellfilmpje bv gedaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:32 schreef KaMo het volgende:
Wel nog een tip voor het framen van een persoon... probeer altijd de ogen van het persoon op 1/3 van de hoogte te krijgen. Dat mis ik wel erg bij dat interview met Ernst.
Ik vind fotograferen met DSLR niks. Heb die 5D en mn fotos zien er niet uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
Ik blijf dat hele filmen met een dslr maar kut vinden.. kan er gewoon niet aan wennen.
Ik denk dat fotografen ook niet moeten filmen en filmers niet moeten fotograferen. Ik heb de 5D alleen gekocht voor film. Ben erg blij met dat besluit.quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
Ruilen? Uit mijn 5D komen wel prima foto's maar filmen lukt niet.
http://www.dealextreme.co(...)r-dslr-cameras-65789quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:22 schreef KaMo het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke rig?
http://www.pixmania.be/be(...)ouder-ondersteu.html
Of andere goedkope suggesties?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |