Hier staan wat uitstekende voorbeelden van wat er mogelijk is qua filmen met een dslr.
Zelf ben ik pas vorig jaar wat gaan prutsen met filmen en heb nog lang niet wat ik hebben wil (geinvesteerd in een Canon 7d en nu is het geld weer even op).
Setups zijn er in eindeloze variaties en je kunt er zoveel geld tegenaan smijten als je zelf wilt maar het grote voordeel volgens mij, is dat je met relatief weinig middelen professionele kwaliteit kunt behalen (wat materiaal betreft dan: eigen talent (of gebrek aan) speelt natuurlijk ook een grote rol).
Je kunt bijvoorbeeld natuurlijk voor superdure objectieven gaan (Canon L glas b.v.) maar het is ook mogelijk om oude handmatige objectieven (oude Zeiss Distagon b.v.) m.b.v. een adapter op je camera te zetten. Vaak hebben deze lenzen qua glas en snelheid een fantastische kwaliteit maar hebben geen autofocus. Het punt is dat je met filmen vaak toch niet zoveel aan die autofocus hebt (het hapert of is altijd net te laat wat een slecht resultaat geeft).
Zo is het met bijna alle onderdelen die je nodig hebt om leuke filmpjes te maken: je hoeft niet het duurste van het duurste aan te schaffen om iets moois te maken, van betaalbare lenzen tot zelfgemaakte dolly's en sliders.