quote:
Ik denk dat je weinig beter hebt. Nieuwste is natuurlijk phasedetection, maar dat heb ik nog niet beter zien presteren eigenlijk.

Zie ook Gordon Laings testvideo:
Zelf heb ik 'em sinds zaterdag en ben logeren bij m'n ouders, dus veel gespeeld heb ik nog niet. Wat ik wel gemerkt heb, dat wanneer je snel wilt veranderen tussen dichtbij en ver, of als je aan het zoomen geslagen bent, dan zoekt 'ie ff. Maar gewoon statische shots met een veranderende omgeving, dan blijft alles goed in focus zonder merkbaar gezoek (geluid/optisch) wat je wel hebt bij de Nikons en Sony's.
quote:
Waarom zouden autofocus en manual focus niet naast elkaar kunnen leven?

Er zijn shots te bedenken, in mijn geval in ieder geval, dat een onderwerp met zo'n snelheid en groter wordende factor op je af komt, dat je dat nooit netjes spot on continu in focus kunt hebben wanneer je dat handmatig zou doen kijkend naar een klein schermpje. Mijn lens is dan ook een flexibele 14-140mm, aardig zware glasbak trouwens, en begint pas bij f4.0. Prima voor mij in de meeste situaties. Voor ander situaties, echte geplande scenes, gebruik je natuurlijk liever een lichtsterkere primelens ofzo van lager dan f2.0 en paar je dat met handmatige focus.

Ligt er maar net aan wanneer je wat gebruikt. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten, het is net waar de situatie om vraagt en dan ben ik blij dat ik in ieder geval de optie heb.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz