quote:
Op vrijdag 20 april 2012 21:41 schreef Stefan het volgende:Nee, heb een senheiserboommike, 540 euro. Net nieuw gekocht
Heb ook nog senheiserdasspeld, met die sounddevice, kan ik t weer allebei opnemen en koptelefoon opzetten.
Heb nu 3 senheiserboommikes, 1 nieuw, 2 oud die t nog wel doen maar die gebruik ik met slecht weer.
Vanavond voor t eerst gewerkt met mn shouldermount en grips, wel wennen maar gaat lekker. Alleen was ik de counterweight vergeten. Daarvoor gebruik ik de batterij van mn oude lamp.
Ach so. Sennheisert.

Lijkt me wel grappig werken met zo'n rig/shouldermount. Verschil met zo'n XL2 is natuurlijk dat je alles nu voor je hebt in plaats van naast je eigenlijk. Lijkt me lastig in je eentje om de focus te pullen, maar voor alles geldt natuurlijk practus makes purfect.
quote:
Op vrijdag 20 april 2012 21:46 schreef xSouL het volgende:[..]
Ik heb nog een NIKKOR 50mm 1.8 te koop uit de oude doos.
Sinds ik de 1.8G heb gehaald met auto-focus is mijn oude 1.8D niet meer nodig.
De lens is erg goed en nog een vrij goede staat, alleen ben ik voor de 1.8G gegaan
aangezien ik die lens had gekocht in de winkel en wist niet dat er geen auto-focus motor in mijn D3100 zat en dat ik lenzen moest kopen met AF-motor ingebouwd.
Had dus een Manual Focus-only lens op mijn camera

Op andere camera's uit een hogere segment waar wel AF zit ingebouwd kan je hem
gewoon gebruiken.
Ik bedoelde toen eigenlijk Rokkor.

Die twee haal je makkelijk door elkaar.

Al is de Nikkor 50mm 1.8 zowel als de Canon 50mm 1.8 natuurlijk ook erg interessant om te spelen met depth of field en low light.

Ik heb trouwens nu ervaring met twee C-mount (CCTV) lenzen die volledig handmatig gaan (de Fujian 35mm f1.7 en 25mm f1.4). En eerst was ik wat angstig hoe dat zou bevallen, maar dat werkt eigenlijk probleemloos en fijn. Na het proberen daarmee dus van marktplaats een Rokkor 50mm 1.7 gehaald. Maar de Minolta mount moet nog binnenkomen. Verkoper had er wel een vintage camera (XG-1) bijgedaan, dus heb zo een beetje kunnen kijken hoe dat werkt.
quote:
Nikon F-mount of met mount-adapter op vrijwel alle.
[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 20-04-2012 22:14:00 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz