Dat is nog erger. Want dan weet je dus niet waar je dat moet zoeken, wat dus betekent dat je je camera niet kent. Waarom je iets op een bepaalde manier in moet stellen, dat vergt tenminste nog begrip van de filosofie van het vastleggen, in plaats van de camera en settings op je camera weten te vinden. Maar goed.
En de 600D heeft inderdaad geen rode knop die je in welke mode ook kan indrukken om video op te nemen, dus wat dat betreft moet je inderdaad telkens meteen naar de videocamera-mode met je dial, de 'M' is dan alleen voor foto's, maar de manier waarop je exposure instelt blijft natuurlijk hetzelfde.
In videomode moet je via de MENU-functie de EXPOSURE naar MANUAL ipv AUTO zetten. En dan kun je dus met de Q-menuknop verschillende dingen aanpassen. Via de het tandwieltje/thumb wheel zijn nog altijd de directe settings voor exposure aan te passen dus: shutterspeed, en thumbwheel + Av-knop = diafragma/aperture.
Maar zoals gezegd is het niet 'wtf Canon, waarom kan dit niet?' maar is het een kwestie van 'wtf, ik begrijp er niks van, ik moet eerst maar eens doornemen waar alles nu voor is en waar alles te vinden is op mijn camera'.

Dus ga je inderdaad maar ff inlezen en pak je handleiding erbij, zoek ook op Google en YouTube naar '600D' en 'T3i' (Amerikaanse naam voor de 600D) in combinatie met 'how to <vul in>', bijvoorbeeld: 'change shutterspeed in manual movie mode' e.d.. En volg een foto- en/of videografie introductie ergens om begrip te hebben wat welke setting doet en waarom je in sommige situaties voor sommige settings moet kiezen. De filosofie voor het vastleggen van licht als film is universeel. Wil je die toepassen op jouw camera, moet je eerst weten waar je alles kunt vinden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz