spruitenquote:Op maandag 9 januari 2012 17:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Spruiten, droge rollade en aardappels alla mama (en maar een grote kwak appelmoes overheen gegooid)
Denk dat ik deze week weer es wat vaker ga koken!
quote:
Lekker ja!quote:Op maandag 9 januari 2012 18:25 schreef Bluezz het volgende:
Wij hier ook spruiten maar dan als stamppot met kerrieappeltjes en spekkies erdoor. Apart en lekkah
Wat zijn cabrales?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:06 schreef cinnamon_M het volgende:
Ja en nu heb ik zin in boerenkool door dat plaatje.
Maar t wordt vanavond: quiche met gecarameliseerde witlof, appeltjes en cabrales. Ook lekker
Is spaanse blauwschimmelkaasquote:Op maandag 9 januari 2012 18:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat zijn cabrales?
Toetje is stoofpeertjesyoghurt
Net op, was ook lekker! Moet nog even stoeien met de verhoudingen volgende keer, mocht wel meer witlof in en iets minder appel. Maar desondanks jummie!quote:Op maandag 9 januari 2012 18:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh lijkt me een heel lekkere quiche!
Waarom niet? Niet gelukt, of de smaak van lamslever zelf gewoon niet fijn?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:59 schreef uniekhoorn het volgende:
spruitjes waren lekker, lamslever niet!
Morgen ook boerkoolstamppot, eerst die gallige boerenkoolstruik schoonmaken
Lever is lekker als je er van houdt, lam daar moet je ook van houden.. Koteletten lust ik nog wel maar de combinatie met die aparte smaken... Ieuw!quote:Op maandag 9 januari 2012 19:30 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet gelukt, of de smaak van lamslever zelf gewoon niet fijn?
Mm, kan ik me wel voorstellen ja (ik vrees dat ik het sowieso niet lekker zou vinden, helaas kan ik de smaak van de meeste soorten orgaanvlees niet zo waarderenquote:Op maandag 9 januari 2012 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lever is lekker als je er van houdt, lam daar moet je ook van houden.. Koteletten lust ik nog wel maar de combinatie met die aparte smaken... Ieuw!
Nu zoute stokjes, straks een ei met rookvlees
Ik draag nu schoenen zonder vetersquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:38 schreef MaximusTG het volgende:
Ik kan mn veters strikken met een hand!
What's up doc?quote:
Lekker! En jeuj, je bent weer terug!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuurkoolstampot met hemaworst en spek, heb voor een heel weeshuis gemaakt, vries porties in...
Idemquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:29 schreef Goodbye het volgende:
Stamppot boerenkool met een stukje rookworst
Gisteren zo een enorme pan boerenkool gemaak en portiegewijs ingevroren.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:27 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Lekker! En jeuj, je bent weer terug!
Ik had een vispizza, maar wel zelf gemaakt. Erg lekker en was lang geleden want heb een paar maanden geen oven gehad, wat een gemis zeg (zowel die oven als pizza!)quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:18 schreef Zonnetje1981 het volgende:
pizza salami vanavond, geen zin om te koken
Moet ik ook eens gaan doenquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gisteren zo een enorme pan boerenkool gemaak en portiegewijs ingevroren.
mmmm klinkt lekker!quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Twee boterhammen en een bakje fruitsalade van de AH, 250 gram gemengd fruit!
En vanavond ga ik deze uitproberen:
[ afbeelding ]
Tagliatelle met champignons en witlof
Klote dat we nooit échte parmezaan kunnen vinden...quote:Op maandag 2 januari 2012 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
voor 4 personen
400 g Spaghetti
400 g Spek, gerookt, droog
4 grote Eieren
50 g Boter
Pout en Zeper
1 Snuf muskaat
2 teen knoflook
pecorino of parmezaan, geraspt, flinke berg
quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:19 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, bobotie! Welk recept gebruik je?
http://www.whatsforlunchh(...)african-bobotie.htmlquote:Op woensdag 11 januari 2012 17:19 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, bobotie! Welk recept gebruik je?
quote:
Was best te eten. Wel jammer dat we geen échte parmezaan hebben (ofwel dat werdt van die droge - poederachtige - kaas uit zakjesquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:15 schreef Iemand91 het volgende:
Er staat een grote pan snert met worst te pruttelen op het gas, daar een deel van vanavond.
Dan nog wat Pasta Carbonara erbij. Ik denk dit recept van Piet:
[..]
Klote dat we nooit échte parmezaan kunnen vinden...
Het was laat he? Weet niet precies hoe laat maar na 12.30u lus ik wel aardappels en prei hoorquote:Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef Bienelientjee het volgende:
Brrrr, ontbijten met aardappels en prei?
Nooit geweten dat mensen dat ook atenquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:00 schreef golfer het volgende:
Stukken in het zuur ingelegde sepia met olie en knoflook van de Tapaswinkel.
Hoezo kun je nooit echte parmezaan vinden?quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Was best te eten. Wel jammer dat we geen échte parmezaan hebben (ofwel dat werdt van die droge - poederachtige - kaas uit zakjes)
Niet te vinden in de supermarkt.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:24 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Hoezo kun je nooit echte parmezaan vinden?
Nee, maar dan ga je toch naar de kaasboer?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet te vinden in de supermarkt.
Aparte midnightsnackquote:Op donderdag 12 januari 2012 00:20 schreef cinnamon_M het volgende:
Midnightsnack van gebakken courgette met knof, tomaat, salie, zout, peper en balsamico. Toch wel fijn!
Jemig... elke beetje grote supermarkt heeft tegenwoordig toch een kaasafdeling incl. parmezaan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik kan alleen van die kleine zakjes met poederachtige 'kaas' vinden. De rest zijn gewoon blokken/plakken kaas of standaard geraspte kaas. Maar d'r staat hier een 'koninklijke' kaasfabriek vlakbij dus misschien 'ns daar proberen...quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aparte midnightsnack.
[..]
Jemig... elke beetje grote supermarkt heeft tegenwoordig toch een kaasafdeling incl. parmezaan?
Gewoon op de kaasafdeling van de AH.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Idd zoals gezegd, bij de AH hebben ze gewoon stukken parmezaan. Wel minder lekker dan van de kaasboer. Maar in jouw woonplaats zit geen kaasboer dan?quote:Op donderdag 12 januari 2012 01:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik kan alleen van die kleine zakjes met poederachtige 'kaas' vinden. De rest zijn gewoon blokken/plakken kaas of standaard geraspte kaas. Maar d'r staat hier een 'koninklijke' kaasfabriek vlakbij dus misschien 'ns daar proberen...
Mja, ik had geen tijd om avondeten te eten dus de avond overleefd op nootjes en chips. Ik had dus toen ik 's nachts trek had wel zin in iets met groenvoer, ipv nog meer snacksquote:Op donderdag 12 januari 2012 01:21 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Aparte midnightsnack.
[..]
Jemig... elke beetje grote supermarkt heeft tegenwoordig toch een kaasafdeling incl. parmezaan?
Soort vola met meer voedingswaarde.quote:
Ooooooh, duidelijk!quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Soort vola met meer voedingswaarde.
Echt helemaal niks verder? Supers zijn nog openquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ga aardappelen koken, schillen en in de aanmaak-kaassaus doen. meer heb ik niet.
quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Soort vola met meer voedingswaarde.
Sow heé! Wat doe jij dat goed!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:45 schreef Boterbartje het volgende:
IK WAS TOCH ZO'N DIKKE BANAAN AAN HET ETEN, FUCKING LEKKER
dankjequote:Op donderdag 12 januari 2012 21:53 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Sow heé! Wat doe jij dat goed!Knappe jongen hoor!
![]()
Ik zit aan de glaasjes water!
quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
dankje
Gevalletje goede voornemens?
veel kip kalkoen, volkoren brood en mega water en het gaat heel snelquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:09 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Yep.....!
Ben wezen hardlopen voor de eerste keer vandaag. Stelt dan nog wel niet veel voor, maar toch. Dus glaasjes water om de boel bij te tanken!
wauw ziet er heerlijk uit!!quote:
Ik ben dol op pasta, als ik lekker wil eten ga ik zelf koken ipv mama's eten hahaquote:Op donderdag 12 januari 2012 22:25 schreef Roze_Marijn het volgende:
niet moeilijk te maken zenneen twas ook lekker
Mm die ziet er ook fijn uitquote:
Das een hoop!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hebben gehad: Hutspot (kg pp), koolvisfilet uit de oven, elk een kwart hema rookworst. Met daarbij komkommersalade, mosterd, augurk, zilverui.. en een heel klein kant en klare gehaktballetje
Nu: flesje bier en een kom cheese-union chips
Veel saus!quote:
Weinig sausquote:Op donderdag 12 januari 2012 23:12 schreef cinnamon_M het volgende:
Vandaag fijne simpele pasta spekjes tomatensaus
[ afbeelding ]
Met parmezaan.
(kleuren zijn wat grauwer dan irl, telefoonfoto)
Haha, het was wel veel saus hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Veel saus!
[..]
Weinig saus
Ik zat net chili kroepoek te snoepen
Dat is zo lekker ijs!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:24 schreef Stokstaart het volgende:
Bak B&J Cookie Dough + 2 croissantjes met oude kaas. Koffie
Bazenontbijtquote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:24 schreef Stokstaart het volgende:
Bak B&J Cookie Dough + 2 croissantjes met oude kaas. Koffie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is echt een vrouwending hequote:
de lekkerste zoutjes/chippies toch damesquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:37 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat is echt een vrouwending hedie moesten we ook altijd in huis hebben naast pom bar
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:40 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
de lekkerste zoutjes/chippies toch dames![]()
O ja!!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Allebei heerlijk, net als Pomtips
U2, en dat is de vaste start van de dagquote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:09 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
slaap lekker, morgen weer beginnen met
Heerlijk toch? En zo zout en hartigquote:Op zaterdag 14 januari 2012 00:52 schreef The_Hives het volgende:
die plakken zo aan je gebit
![]()
OT: als zakkertje een Soutern Comfort
Aardappelschijfjes, gehakt, zuurkool, aardappelschijfjes, kaas in een ronde ovenschaal. erop een mengsel van crème fraîche en ei, dan paneermeel. 40 min in de oven enquote:
Oh, een ovenschotel, ik zat aan een quiche met zuurkool te denken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:35 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Aardappelschijfjes, gehakt, zuurkool, aardappelschijfjes, kaas in een ronde ovenschaal. erop een mengsel van crème fraîche en ei, dan paneermeel. 40 min in de oven en
Je hebt echt zuurkooltaart, made by Rudolphquote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, een ovenschotel, ik zat aan een quiche met zuurkool te denken.
Lekker, die Rudolph kan echt goed koken altijdquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je hebt echt zuurkooltaart, made by Rudolph
http://www.24kitchen.nl/r(...)f[0]=bundle%3Arecipe
lekker receptje, ik denk dat wij mijn zuurkooltaart taart noemen omdat ik een ronde ovenschaal gebruik, en hij is stevig genoeg om punten te snijden..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:29 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Lekker, die Rudolph kan echt goed koken altijd![]()
OT: 4 appelflappen en een klodder slagroom. Koffie
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:19 schreef Bluezz het volgende:
Yoghurt, mandarijnen, thee, en nu home made groentesoep en vanavond Retro Etenwe zullen wel weer even een verslagje maken
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Stevige tanden voor nodig, niet?
behoorlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Stevige tanden voor nodig, niet?
Die links had mijn moeder dus een keer voor ons gekocht. Een rode en een blauwe. Niet te zuipen!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:03 schreef HAL9000S het volgende:
Lekkere indian pale van BrewDogs en ´10% Imperial Stout matured in stunning whisky casks from the Arran distillery´
[ afbeelding ]
Als je de extra hop in je Indian pale, en de bijbehorende sterke bittere smaak niet kan waarderen dan zal het niet zo lekker zijn idd. Maar dan hou je dus niet van Indian Pale, de extra hop, hogere alcoholpercentage en bittere smaak zijn een specifiek kenmerk. Ik daarentegen ben een groot liefhebber en drink met liefde zelfs een dubbele of tripple Indian pale weg die nog sterker zijn qua alcoholpercentage en bitterheidquote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:30 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Die links had mijn moeder dus een keer voor ons gekocht. Een rode en een blauwe. Niet te zuipen!
Is dat niet slecht voor je nek Piet ?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Stuk varkensnek aan het garen in de oven, met roseval aardappels, doppertjes, kwammersloeg en een roomsaus.
Oorsmeer!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:38 schreef HAL9000S het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele vrouw tegen ben gekomen die een Indian Pale kan waarderen. Vorig weekend vond iemand aan wie ik het liet proeven naar oorsmeer smaken
Ik heb ´m net op en ik ben er zeer, zeer over te spreken. In eerste instantie een explosie aan fruit en frisheid gevolgd door een heerlijke bittere afdronk. Prachtig in balans. Ik vind ´m beter in balans dan de Flying Dog IPA en een heel stuk frisser. Dit gaat waarschijnlijk wel een van m´n favouriete biertjes worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:07 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Oorsmeer!Voor mij leek het wel gewoon smerig rioolwater!
![]()
Ik heb weer een glaasje water....
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:10 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik heb ´m net op en ik ben er zeer, zeer over te spreken. In eerste instantie een explosie aan fruit en frisheid gevolgd door een heerlijke bittere afdronk. Prachtig in balans. Ik vind ´m beter in balans dan de Flying Dog IPA en een heel stuk frisser. Dit gaat waarschijnlijk wel een van m´n favouriete biertjes worden.
Serieus? Dat is wel erg makkelijk op te krijgen. NOM!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:37 schreef motorbloempje het volgende:
hoe krijg je het weg!
Wel smakelijk hoor, dát wel, maar de hoeveelheid!
In de pub hier in de buurt laatst een flinke hamburger gekregen, niet zo groot als deze, maar ook al flink en dat was nét aan dat ik die op kreegquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel erg makkelijk op te krijgen. NOM!
Het paste maar net en waarschijnlijk ook alleen maar omdat ik sinds vanochtend niets meer gegeten had. Maar lekker was het zekerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In de pub hier in de buurt laatst een flinke hamburger gekregen, niet zo groot als deze, maar ook al flink en dat was nét aan dat ik die op kreeg
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is zaterdag, dus fastfooddag.
[ afbeelding ]
Een three-quarter pounder with cheese, met rijpe zontomaatjes, sappige plakken komkommer en knapperige salade. Beat this, Ronald mac D!
Lijkt wel of er geen vlees op zitquote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is zaterdag, dus fastfooddag.
[ afbeelding ]
Een three-quarter pounder with cheese, met rijpe zontomaatjes, sappige plakken komkommer en knapperige salade. Beat this, Ronald mac D!
Hoest met je nek?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zaterdag is bij mij nu altijd de dag bij uitstek uitgebreid te koken
Jup, half kalf en half rund maakt heerlijk zachte burgersquote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:05 schreef Spanky78 het volgende:
Zelfgemaakte hamburgers, met huisgeklopte mayo, bacon, oude kaas, komkommer, tomaat, gebakken uitjes en ketchup.
En ja, met mager vlees gemaakt, gezond en toch sappig. Het kan gewoon met mager vlees, mengsel van mager rundergehakt en kalfs. Ik heb wel een klein beetje vals gespeeld, want wel wat rookaroma gebruikt.
Wat is een patatje flip?quote:Op zondag 15 januari 2012 16:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zou vnv tomatensoep met brood eten maar heb veel zin in patat dus ga vnv een patatje flip en een portie vlammetjes halen.
Dat is met mayonaise en pindasaus toch?quote:
Patatje oorlog horen toch geen uien in? Dat is patatje speciaal.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:35 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat is met mayonaise en pindasaus toch?
Oftewel een patatje oorlog zonder uien?
Jawel, patatje oorlog heeft mayo, pindasaus en uienquote:Op zondag 15 januari 2012 16:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Patatje oorlog horen toch geen uien in? Dat is patatje speciaal.
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:38 schreef Muck het volgende:
[..]
Jawel, patatje oorlog heeft mayo, pindasaus en uien
quote:Op zondag 15 januari 2012 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Patat flip: pindasaus en mayo
Patat oorlog: pindasaus, mayo, uitjes en soms curry.
Werd uiteindelijk toch soep met broodquote:Op zondag 15 januari 2012 16:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zou vnv tomatensoep met brood eten maar heb veel zin in patat dus ga vnv een patatje flip en een portie vlammetjes halen.
Ik ga al over mijn nek tijdens het lezenquote:Op zondag 15 januari 2012 18:32 schreef Naamah het volgende:
Rode bietjessalade, knoflookchampignons met heel veel knoflook en quiche met spinazie en gorgonzola. Lekker!!!
Doe eens lekker joh!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik ga al over mijn nek tijdens het lezen
Nee joh, klinkt juist super lekker!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Why?quote:Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk!quote:Op zondag 15 januari 2012 18:32 schreef Naamah het volgende:
Rode bietjessalade, knoflookchampignons met heel veel knoflook en quiche met spinazie en gorgonzola. Lekker!!!
Oehhh!quote:Op zondag 15 januari 2012 20:17 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk!
Wij eten wild konijn gestoofd in witte wijn, mosterd, pruimenjam, scheutje rum, wat groenten en kruiden, met gestoofde rode kool, paddestoelen en aardappel-aardpeer-winterposteleinstoemp. Ohja, en een chip van pancetta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |