SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
BrainTeaser's Gingerbread huisje in de maak:
EsseEi's geluksvogeltje (een van velen) voor het goede doel:
YPPY's kussen "on demand":
Brighteyes' reden voor een nieuwe bank:
HOOK ON!!
[ Bericht 6% gewijzigd door Spiegelei op 13-12-2011 22:32:39 (foto's toevoegen) ]klerkje
Ik heb ook Heather gemaakt, maar dan niet met royal maar met acryl van Pengouin - Pingofine 50, 50gram per bol ongeveer 170m per bol. Maar dit garen is wel dunner dan Royal.quote:0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:25 schreef annelotje het volgende:
leuke bloem!
Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.
Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
0 voor 3 ballen, dat wil ik ook wel!quote:Op woensdag 14 december 2011 20:27 schreef trovey het volgende:
Bedankt, zo levert de Kringloop steeds weer wat op wat je kunt recyclen.![]()
Vanmiddag een paar piepschuimballen gekocht bij de Xenos(0,00 voor 3)...ik ga een poging doen om kerstballen te haken, verder nog een krans bij de Kringloop om daar te proberen een krans met gehaakte figuurtjes van te maken.....als ik nog tijd heb.
Leuke sjaal ook, ben ik ook mee bezig...sjaal of cowl daar ben ik nog niet over uit.
Hee leuk!quote:Op woensdag 14 december 2011 20:26 schreef PM-girl het volgende:
Trovey, superleuk gedaan!!
YPPY, wat een mooie set zo!![]()
EsseEi, ik vind je vogeltje erg leuk!![]()
Mijn sjaal is af eindelijk af!
[ afbeelding ]
Dottey, wat een leuke kat! Echt super. Van een patroon of zelf gefröbeld?quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:04 schreef Dottey het volgende:
extra knuffeltje gemaakt voor een cadeautje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tis eigenlijk een beerquote:Op vrijdag 16 december 2011 11:57 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dottey, wat een leuke kat! Echt super. Van een patroon of zelf gefröbeld?
Bedankt...die paarse wol heb ik even niet dus maar gedaan met dategene wat ik in huis had..quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:04 schreef Dottey het volgende:
mooie colhood! vind die paarse helemaal mooi van kleur
halen danquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt...die paarse wol heb ik even niet dus maar gedaan met dategene wat ik in huis had..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Moet ik wel even een reis naar Amerika maken of het bestelllen via internet (wat me ook te duur isquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
halen dan![]()
van welk patroon is dat?
quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:26 schreef Dottey het volgende:
ben besmet met het virus :/Duidelijk te merken dat het winter is, de dekens vliegen je om de oren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., leuk begin.
[quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:46 schreef EsseEi het volgende:
zoo even compilatie gemaakt van mijn vogel familie!!
[ afbeelding ]
Morgen wordt er een swap uitgepakt, mag ik nog een foto posten met mn haaksels ^^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
ik zou hem verder doen zoals je de rand al was begonnen met stripes. mooi al hoor!quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef trui het volgende:
haha trovey, goeie oplossing.
en doobsie, handig ding! steken ze er niet allemaal doorheen, als je 'm dichtvouwt? of is ie gevoerd?
de poncho is ook eindelijk weer eens een stapje verder:
[ afbeelding ]
hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had dus ik moet nog wel wat extra randen eromheen maken, ben nog aan 't bedenken wat daar 't leukst voor is.
volgens mij is dat een dubbel stokje. zie bijv. deze en deze bron.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:38 schreef Mirjam het volgende:
zeg, als ik een patroon heb wat in US termen is, en ze hebben hety over een treble, is dat dan een stokje, of een dubbel stokje..?
Dragen dan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:24 schreef MissN het volgende:
tnx EsseiEI voor de tips! staan leuke dingen bij!
Oh trovey nu herinner je mij weer aan de col die ik vorig jaar heb gemaakt van multicolor van de zeeman(die nog in de kast op zolder ligt oeps)
[ afbeelding ]
toch he?quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:58 schreef trui het volgende:
[..]
volgens mij is dat een dubbel stokje. zie bijv. deze en deze bron.
Leuk mapjequote:Op zaterdag 17 december 2011 13:10 schreef Doobsie het volgende:
Mijn haaknaaldenmapje is af...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik blijf creatiefquote:Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef trui het volgende:
haha trovey, goeie oplossing.
en doobsie, handig ding! steken ze er niet allemaal doorheen, als je 'm dichtvouwt? of is ie gevoerd?
de poncho is ook eindelijk weer eens een stapje verder:
[ afbeelding ]
hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had dus ik moet nog wel wat extra randen eromheen maken, ben nog aan 't bedenken wat daar 't leukst voor is.
Dat was ook de reden dat ik handwarmers heb gemaaktquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:51 schreef trui het volgende:
trovey, waarom heb je 2 lapjes gehaakt, en niet 1 die je dubbelvouwt? scheelt je een hele naad!
of wacht, bedoel je dat je er in totaal 2 hebt gehaakt. dan heb ik niks gezegd.
verder lijkt dat garen me wel wat dik voor handschoenen, maar ik ben benieuwd naar je testresultaten.
nee, dat wordt volgens mij niet echt wat. maar ik heb al wat gekozen (in overleg met mevroi de ontvangster uiteraardquote:Op zondag 18 december 2011 05:28 schreef PM-girl het volgende:
Trui, hij is leuk! Zijn driehoekjes een optie, als rand?
Ik ben ook al het etiket van een potje aan het afweken.quote:Op zondag 18 december 2011 14:10 schreef Muck het volgende:
Oh trui, je poncho, wat issie tof geworden!
En spiegelei, wat een prachtige sjaal
Ik heb dit idee schaamteloos van kniertje overgenomen, als klein cadeautje voor mijn moeder:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval.quote:Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef SunshineFlower het volgende:
Er waren hier toch een paar mensen die zo'n vicking muts hadden gemaakt? Misschien is het wel leuk om deze er ook bij te maken![]()
![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/viking-beard
Hahahaha, graag gedaan hoorquote:Op zondag 18 december 2011 19:20 schreef trui het volgende:
[..]
en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval.(inclusief vikingmuts uiteraard... is er nog iemand die dat patroon voor me heeft misschien?
)
Ik doe niets officieelquote:Op maandag 19 december 2011 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Leuke dingen allemaal weerIk lees alles mee maar reageren komt er weinig van.
Even snel een update met de deken. Hij schiet niet zo erg op omdat ik weinig tijd heb om eraan te werken.
[ link | afbeelding ]
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 19 december 2011 08:06 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb op roze na alle kleurtjes voor mijn grannystripe-deken een keer gebruikt. Zal volgend weekend bij daglicht weer eens een foto maken. Het gepriegel valt me mee. Kreeg alleen spierpijn in mijn linkerhand, de "officiele" methode van het beethouden van de draad lukt me niet. Heb nu de draad maar 2 keer om mijn linkerpink. Hoe doen jullie dat?
Ik zie allemaal leuke projecten hier voorbij komen.
AUW!quote:Op maandag 19 december 2011 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi Kirsten!
Ik heb de draad 1 keer om mijn pink en dan loopt hij (zo uit mijn hoofd) over mijn wijsvinger.
woehoe, zo zie je maar. lenzen hebben ook gevoel!quote:Op maandag 19 december 2011 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest gisteren aan je denken.
Op het flesje lenzenvloeistof van F. staat: Speciaal geschikt voor dragers van lenzen met gevoelige ogen.![]()
Straks kijken ze ja aanquote:Op maandag 19 december 2011 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest gisteren aan je denken.
Op het flesje lenzenvloeistof van F. staat: Speciaal geschikt voor dragers van lenzen met gevoelige ogen.![]()
Eindelijk iets wat met die Sparkle te maken is?quote:Op maandag 19 december 2011 20:08 schreef Muck het volgende:
[..]
Straks kijken ze ja aan
Kirsten, wat wordt die deken vrolijk zeg!
Ik kon het niet laten, er staan nu drie potjes op mijn schoorsteenmantel tot ze naar mijn moeder verhuizen:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn niet zo goed te zien op de foto, maar ze zijn donkerblauw, paars en wit. Allemaal gehaakt met de Sparkle-wol van Zeeman
Leukquote:Op maandag 19 december 2011 20:09 schreef EsseEi het volgende:
oeeh ik zie allemaal mooie dingen, shawls en dekens en potjes enzo (wat ik zo snel uit m'n hoofd weet)
ik mocht ook ngo een foto laten zienHad een winterswap gedaan via twitter en dit heb ik gemaakt
[ afbeelding ]
3 raamhangers met sneeuwkristallen, heb er kleine goude kraaltjes op genaaid (zie je niet zo goed op deze foto). Een shawl, sneeuwman (had ik vorig jaar al gemaakt), sneeuwvlokpoppetje en vilten (genaaid van vilt) kerstboomhangers
Het blijft beroerd hakenquote:Op maandag 19 december 2011 21:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Eindelijk iets wat met die Sparkle te maken is?Welke naald heb je gebruikt want bij mij maakt het niet uit welke ik gebruik het blijft waardeloos haken
terwijl ik het juist zo leuke wol vind.
Wat trovey zegtquote:Leuk, vooral die sterren....iets om te onthouden.
Zit dat wel lekkerquote:Op maandag 19 december 2011 22:45 schreef Doobsie het volgende:
Ik kon ook niet overweg met die sparkle.
Heb ze aan mn schoonmoeder mee gegeven, die heeft er inmiddels een trui van gebreid voor mn oudste dochter
Ze draagt er inderdaad een hemdje onder, maar meer omdat het vrij open is dan voor het metaal wat er in zit, Heb haar er niet over gehoord, en tis echt een miep met kleding (je bent 12 en je wilt wat....)quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Zit dat wel lekker, volgens mij moet je er wel een t-shirt/hempje onder dragen want anders voel je toch steeds dat metaal langs je huid schuren...dat is ook de reden dat het zo beroerd haakt...dat metaal erin.
Ik ga doorzetten, eens moet het toch eens lukken er wat van te maken?
nooit, maar wel oudere mensen die er ernorm enthousiast op reageren als ik wat aan het maken ben.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Goedemorgen dames!
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig. Ik zag een aantal beginnentjes aan dekens, leukmaar ook leuke theelichthouders/potjes. En een mooi swappakket
Ik wil vandaag eigenlijk beginnen met een aantal vragen op jullie afvuren, voor mijn onderzoek. Iedereen is vrij om te reageren en het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou het wel heel leuk vinden
Ik ga voornamelijk met stellingen proberen te werken, maar er zullen ook een aantal gewonen vragen bij zitten.
Ik kijk even hoe het loopt, misschien dat ik aan vandaag genoeg heb en ander rek ik het tot morgen....maar we zien wel.
Iedereen die reageert, alvast bedankt!![]()
Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
Ow dat is fijn en altijd leuk jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
nooit, maar wel oudere mensen die er ernorm enthousiast op reageren als ik wat aan het maken ben.
mensen vinden het juist leuk als je ergens zit te haken, bv in t bejaardenhuis tijdens het zingen, of in de trein oid
Hahaha, vaak genoeg. Net zo als met breien, blijkbaar beseffen mensen niet wat voor leuke dingen je er mee kan maken en dat die sjaals die ze zelf dragen ook vaak gebreid/gehaakt zijn...quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Goedemorgen dames!
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig. Ik zag een aantal beginnentjes aan dekens, leukmaar ook leuke theelichthouders/potjes. En een mooi swappakket
Ik wil vandaag eigenlijk beginnen met een aantal vragen op jullie afvuren, voor mijn onderzoek. Iedereen is vrij om te reageren en het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou het wel heel leuk vinden
Ik ga voornamelijk met stellingen proberen te werken, maar er zullen ook een aantal gewonen vragen bij zitten.
Ik kijk even hoe het loopt, misschien dat ik aan vandaag genoeg heb en ander rek ik het tot morgen....maar we zien wel.
Iedereen die reageert, alvast bedankt!![]()
Eerste stelling:
nee. eerder de vraag of ik een shawl oid voor ze wil/kan makenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ow dat is fijn en altijd leuk jamaar ook nooit een rare reactie gehad van leeftijdsgenoten bijvoorbeeld?
En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:15 schreef Daste het volgende:
Ik denk dat de tijd ook wel aan het veranderen is. Een jaar of 5 geleden zou ik echt niet in het openbaar gaan haken, maar tegenwoordig wel. Ligt niet alleen aan mij, maar ook aan de omgeving. Breien en haken wordt veel minder gezien als oubollig. Dat komt, denk ik, ook omdat gebreide kleding 'in' is, deze winter. En ik zie sowieso meer mensen van mijn leeftijd haken en breien.
Als ik vertel dat ik haak, trekken mensen vaak wel een vreemd gezicht ja! Vooral leeftijdsgenoten (ben zelf 23). Maar mensen blijken dan vaak te denken aan van die witte tafelkleedjes, of gordijntjes (vooral filethaken dus eigenlijk). Zodra ik voorbeelden laat zien van wat ik maak (vooral amigurumi), worden mensen meteen veel enthousiaster en vinden ze het juist best hip!quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
Nou, dat niet zozeer, maar er zijn toch wel mensen die je vreemd aankijken. Ik krijg erg wisselende reacties; verschillende mensen vinden het suf en saai, maar die mening verandert dan wel als je laat zien wat je maakt. Dan zeggen ze meestal zoiets als: 'Ja...leuk hoor...maar niets voor mij.' Maar er zijn ook 2 collega's die het zo leuk vonden dat ze zelf ook aan het haken geslagen zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
Ik vermoed dat er wel een bepaalde ontwikkeling van trends in het haken heeft plaatsgevonden over de jaren. Zoals trui zegt, de filet-gehaakte gordijntjes zie je nu niet echt veel meer.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zijn er dan volgens jullie ook trends in het haken? BrainTeaser jij hebt het over filethaken....misschien was dat vroeger wel in. Maar wat is er volgens jullie nu in op haakgebied?
En doen jullie daar aan mee?
Ik denk dat het zeker een leuke manier kan zijn om met haken in aanraking te komen en de basis te leren. Vooral als je niemand in je directe omgeving hebt die je het kan leren.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
Hier sluit ik me volledig bij aan!quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:20 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker een leuke manier kan zijn om met haken in aanraking te komen en de basis te leren. Vooral als je niemand in je directe omgeving hebt die je het kan leren.
Zelf zou ik er niet zo'n behoefte aan hebben, ik heb mezelf min of meer leren haken en dat is prima bevallen! Maar ik ben sowieso iemand die liever zelf dingen uitvogelt, vooral omdat je tegenwoordig zo makkelijk antwoorden op vragen op internet kunt vinden als je ergens tegenaan loopt.
Daarom ben ik ook zo blij met dit topic en alle behulpzame haaksters hier!
Nee, want er zijn al vrouwen van mijn leeftijd oma dus het valt blijkbaar niet op.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
O^
Eerste stelling:
Ziet er goed uitquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:59 schreef Kniertje22 het volgende:
Hoi dames!![]()
Ik kom ook even weer buurten en ben inmiddels helemaal bijgelezen! Ik ben de laatste tijd zo druk geweest met het haken voor allerlei swaps, dat ik nauwelijks tijd had om hier alles te volgen...Maar de swaps zijn nu allemaal verstuurd, dus de komende tijd ben ik wel weer wat meer aanwezig hier!
Wat zijn er weer veel mooie dingen gemaakt zeg!Ik heb niet alles meer onthouden maar in ieder geval een aantal mooie (beginnetjes van) dekens, prachtige poncho en een hele leuke winterswap (dat sneeuwvlokpoppetje
)!
En ik zag mijn naam voorbij komen!Je candle cozy's zijn erg leuk geworden Muck!
![]()
Omdat een aantal swaps afgerond zijn, kan ik nu zelf ook eindelijk weer wat showen!![]()
Dit zijn de candle cozy's waar Muck op doelde en die ik zelf ook schaamteloos van Ravelry heb overgenomen.![]()
[ afbeelding ]
Voor een Kerstkaartenswap heb ik deze 'Bauble Decorations' van Lucy (Attic24) gemaakt.
[ afbeelding ]
En verder heb ik tussendoor nog een gewoon uiltje en een kerstuiltje gemaakt.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En ik heb nog meer gemaakt, maar dat kan ik nog niet laten zien omdat die swaps nog niet ontvangen en uitgepakt zijn en je weet maar nooit wie er allemaal meelezen....Meer foto's en de patroontjes van alles kun je trouwens vinden op mijn projectpagina op Ravelry
niets voor mij een workshopquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
valt reuze mee, maar je moet niet aan impulsaankopen doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke allemaal eenduidige antwoorden
Trovey, fijn dat je over wol begint![]()
Mijn volgende stelling daarom:
Wol/garen is duur!
Vooral wol waar dus inderdaad allerlei soorten echte wol in zit of fantasiegarens e.d. en dan is dat winkeltje van mij nog redelijk, die andere vraagt rustig 10-15 euro voor 100 gram...heb je hele aparte wol voor maar voor mij onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat voor wol is dat dan Trovey? moet ik aan aparte merken denken of echt alpaca wol bijvoorbeeld?
Mensen die ik het vertel handwerken zelf ook, breien, maken kleding. Die hebben die reactie niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
Maakt het uit of het een trend is of niet? Ik doe wat ik leuk vind. Nu is dat haken, volgende week sta ik een paar gordijnen door de naaimachine te halen. Mij maakt het dus niet uit. Voordeel van een trend is, is dat je makkelijk aan patronen/ideeën kan komen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[quote]Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?
en is dit dan een trend van bijvoorbeeld deze winter en volgend jaar hoor je er niemand meer over of blijft het denk je toch langer hangen
Als ik naar dat ene winkeltje ga wel maar de kwaliteit is daar wel goed.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wol/garen is duur!
Ik rij naar Trollenwol in Driebergen en wil nog een keer naar Bado in Zeist. Ik wil eerst weten welke merken, diktes en kleuren er zijn voordat ik online ga bestellen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
of bestel je vaker via internet (zo ja welke webshops dan)?
Via de wolwinkel (opruiming dus), Wibra, Zeeman, verder zit hier nog een goedkopere wolwinkel in de buurt die leuke wol heeft voor 1,40 per 50 gram (en heel veel kleuren), verder koop ik ook wel eens wat via Marktplaats van particulieren maar dan in de buurt zodat ik het zelf kan zien. Via Internet op dit moment eigenlijk niet maar dat heeft een andere reden dan dat ik het uit principe niet doe.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke het is dus voornamelijk uitkijken naar aanbiedingen en goed zoeken.....
Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
Ik schrijf dat ik juist een andere reden heb dat ik het niet doequote:Op dinsdag 20 december 2011 13:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
@ trovey hoezo uit principe niet? mag ik weten wat daar achter zit
@trui, Rowan Pure Wool DK is engelse wol toch? is dat hier ook te verkrijgen of bestel je dat ook op internet?
@ Oceanonix, nee tuurlijk maak het niet uit of het een trend is...maar sommige mensen zijn daar gevoelig voor en ik wil juist uitzoeken of dat bij haken ook zo werkt of dat iedereen toch meer zijn "eigen"ding doet.
Heb je veel verschillende hobbys dan? En als je aan iets nieuws begint, grijp je dan ook wel een terug op haken en andere dingen?
Aken, bij de hobbywinkelquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
ligt eraan, bij een grote doos haak ik niet af, maar als ik voor 2 bolletjes catania (wat makkelijk door de brievenbus past) 5 euro moet betalen, dan doe ik t nietquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry fout gelezenMaar wel duidelijk
Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Zit dat wel lekker, volgens mij moet je er wel een t-shirt/hempje onder dragen want anders voel je toch steeds dat metaal langs je huid schuren...dat is ook de reden dat het zo beroerd haakt...dat metaal erin.
Ik ga doorzetten, eens moet het toch eens lukken er wat van te maken?
internet, boekjes en duitse tijdschriftenquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden gevenquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
internet, boekjes en duitse tijdschriften
Internet, boekjes...tijdschriften zou ik wel willen maar tot op heden (vorige week) maar eentje gevonden waar dingen in stonden waar ik wat aan heb. Verder eigen inspiratie.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
Kleuren zijn ook altijd moeilijk te beoordelen op een foto, bij Marktplaats durf ik het dan wel aan, zeker omdat ik het zelf dan ga ophalen maar zo op het internet is het altijd even aawachten of de kleur precies zo is als op de foto.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:11 schreef Toverheks het volgende:
Ik lees jullie zo over verschillende merken, ook dat jullie via internet bestellen, ben ik nu de enigste die eerst de *wol* moet voelen, ja klinkt misschien gek, kijk wel eens op marktplaats of E-bay en zie zulke mooie knolletjes op een foto staan dat ik denk ja leuk, maar durf het toch niet te doen, moet gewoon eerst de *wol en katoen* voelen
Boeken voornamelijk waar haaksteken e.d. instaan dus niet kant en klare modellen. Aan een boek met haaksteken en technieken heb je meer waar voor je geld dan een boekje met kant en klare patronen....dat vind ik dan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven
Bij jou ook al?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:32 schreef trui het volgende:
toverheks, ik durf soms wel een gokje te wagen. en als het dan niet goed bevalt bestel ik dat gewoon niet nog een keer.
tylergirl, ik haal m'n inspiratie eigenlijk uit alles wat ik op haakgebied tegenkom. vooral via hier, ravelry, wat weblogs die ik zo her en der af en toe tegenkom, en flickr.
de lijst met wat ik nog zou willen haken groeit vanzelf langer en langer....
+1quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:39 schreef trui het volgende:
ja, des te frustrerender dat ik momenteel nauwelijks haaktijd heb...
hema heeft hele vrolijke gekleurde naalden en wibra en zeeman hebben ze ook welquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:23 schreef Chan het volgende:
Ik wil ook graag gaan hakenDus ik heb het filmpje uit de OP alvast bekeken en dat ziet eruit alsof dat iets is wat ik wel zou moeten kunnen leren.. Alleen.. ehm.. waar koop je haaknaalden?
Hebben ze zoiets bij de Hema of zo? Of moet je dan echt naar hobbywinkels?
Wat bedoel je hiermee? Ik snap het volgens mij niet helemaalquote:
Bado heeft vooral garens van Schayenmayerquote:[b]Op dinsdag 20 december 2011 13:22 schreef Oceanonix
Ik rij naar Trollenwol in Driebergen en wil nog een keer naar Bado in Zeist. Ik wil eerst weten welke merken, diktes en kleuren er zijn voordat ik online ga bestellen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Bij Zeeman en Wibra heb ik de eerste paar keer gekocht maar de kleurkeuze is daar niet reuze.
Nou, ik zie in winkels en in het restaurant/cafe waar ik werk (is ook een beetje een creatieve broedplek, vaak bands en exposities) wel eens briefjes liggen of hangen van mensen die een haakcursus aanbieden. En ik heb wel eens een poster van Kreadoe zien hangen ergens. Maar nee, over het algemeen eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.
Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?
En denken jullie dat dit aanzet tot kopen, maar ook aanzet tot leren haken?
Jeetje, je bent heel wat van plan. Maar hij klinkt er leuk en kleurvol! Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vanmiddag nog 14 bollen wol besteld!
Een deken van alleen maar regenboog werd me een beetje te hysterisch en dus wilde ik een middendeel van antracietgrijs maken met onderaan weer een regenboogdeel, maar er is geen mooie donkergrijs van de Phildar die ik gebruik. En dus gaat het een om-en-om streepje worden van jeansblauw en turquoise en dan aan het eind weer de regenbogen.
Flink work in progress dus. Ik zit nu op ongeveer een kwart, denk ik...
Ja. zijn prima naalden voor een zacht prijsje (1,50), jammer alleen dat ik niet de enige ben dit dat vindt want het schap is hier al een week leeg.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:29 schreef trui het volgende:
komen de maten bij de hema-haaknaalden wel overeen met de standaardmaten?
Mooie dingen komen er weer hier voorbij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mja, in het begin toch wel wat gefronste gezichten van leeftijdsgenoten (durven niet echt meteen iets te zeggen denk ik). Maar als ze zien wat ik maak (en dat weten ze nu) vinden ze het eigenlijk allemaal wel heel erg leuk en mooi. M'n moeder en vooral m'n oma vinden het heel erg leuk.Mensen van mijn leeftijd en iets jonger (ben zelf 32) die zelf niet haken denken meteen een Zpagetti en dat vinden ze vaal wel erg tof. Dat is wel een trend denk ik dat "tarn", zelf heb ik dat nog nooit gebruikt en dat ga ik ook niet zomaar doen. Ik vind het wel grappig om te zien en ik ga ook altijd even bij de voorbeelden kijken in de plaatselijke winkel. Maar ik vind de spullen (voor mij) niet praktisch (zware handtassen, grove kussens e.d.) en niet leuk genoeg. Ik zie daar niet zo'n uitdaging in ofzo.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zijn er dan volgens jullie ook trends in het haken? BrainTeaser jij hebt het over filethaken....misschien was dat vroeger wel in. Maar wat is er volgens jullie nu in op haakgebied?
En doen jullie daar aan mee?
Filethaken zag je vroeger wel veel volgens mij ja, m'n moeder en oma hebben echt een heleboel van dat soort gordijntjes gemaakt enzo.
Tja amigurumi zijn nieuw, als ik de oude bladen van m'n moeder bekijk zie je maar sporadisch iets wat op een knuffel lijkt tussen de haaksels en breisels.Tja en dat was voor mij ook een reden om te willen kunnen haken: beestjes maken!
Inmiddels vind ik andere dingen ook leuk, maar ja aan amigurumi enzo doe ik zeker mee.Harstikke leuk al zal ik er zelf niet zo vlug aan meedoen. Ik vind haken leuk, en ik vind praten met mensen/vrienden leuk en meestal praat je (ook) over iets dat je verbindt. Dus ja ik vind het hartstikke tof als mensen ook warm lopen voor haken en daaraan meedoen. Op z'n minst heb je een gezellige middag toch?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nuttig? Tja is haken nuttig? Kijk, ik ben altijd wel creatief bezig geweest, vaak in vlagen, maar uiteindelijk verbaasd het vrienden en familie niet dat ik nu haak. Ik vind het leuk om te doen en ik vind het leuk als mensen mijn haaksels waarderen, dus ja, dan is het nuttig voor MIJ (een ander kan daar anders over denken natuurlijk).
Het 'echte' haken? Wat is dat? Kijk als mensen er de lol van inzien gaan ze vanzelf wel op zoek op het internet en komen hier en/of op ravelry terecht. Zo gaat dat toch met alle trends, een hoop doen er even mee en pas nadat de trend voorbij is zie je voor wie het echt een blijvende hobby is en dat is nuttig denk ik (het hebben van een hobby).Ja en nee.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke allemaal eenduidige antwoorden
Trovey, fijn dat je over wol begint![]()
Wol/garen is duur!
Goedkoop garen van de Wibra/Zeeman voldoet prima voor amigurumi en is in best wat leuke (felle) kleuren te krijgen. Op den duur wil je misschien ook eens wat anders proberen of een mooie zachte sjaal maken ofzo en ja dan kan het huur duur zijn. Maar ja, veel hobby's hebben een prijskaartje, dus dat bepaal je zelf. Ach ik kijk er niet zo naar (het is toch vaak, hebbe, hebbe, hebbe).
quote]Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
[/quote]
Er is in mijn woonplaats één winkeltje met garen, niet heel veel bijzonders en ook geen geweldige prijzen, dus daar koop ik niet heel veel. Voor goedkoop garen ga ik naar de Zeeman of Wibra ook gewoon hier in mijn woonplaats.
Verder ben ik best lui, dus ik bestel veel online (hobbydoos).Tja dat hangt er vanaf hoe groot de eigenlijke bestelling is in verhouding met de verzendkosten. Bij de hobbydoos was het eerst geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag bestelde, maar dat is nu niet meer. Dat vind ik wel een tegenvaller hoor. Het is dat ik al het één en ander vorige keer in gedachten had dat ik het toch heb besteld, maar ik denk dat ik volgende keer toch nog even ergens anders kijk. Het bedrag van de verzendkosten weegt ook wel mee. Een paar euro, vind ik over het algemeen niet erg, tegen de 6/7 euro vind ik al veel worden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry fout gelezenMaar wel duidelijk
Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?Boekjes (ik hou van boekjes, ik heb ze ook graag fysiek dus ik heb best wat boekjes, ook veel Engelstalig vanuit de VK via Amazon, omdat ze daar vaak wel goedkoper zijn en het voor mij niet uitmaakt of het Engels of Nederlandstalig is.)quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bladen (heb abonnement op HobbyHandig en tegenwoordig staat er altijd wel iets te haken in, en laatst nog wat Amerikaanse haakbladen gekregen van een vriendin + bladen van de jaren '80 van mijn moeder!)
Ravelry,
Hier in dit topic en soms van blogs/sites (vooral als iemand ze hier linkt, ik zoek zelf vrij weinig)
Nederlands of Engels maakt me weinig uit en is geen belemmering voor mij.
Inspiratie doe ik ook wel op door gewoon door de stad te lopen of op een (kerst)markt rond te snuffelen. Ideetjes opdoen enzo. Ik zag laatst in Düsseldorf in de Zara woonwinkel gehaakte onderzetters en dan denk ik 'och dat kan ik makkelijk zelf maken'.Hmm ja, nou ja zoals gezegd ben ik sowieso wel creatief bezig. Ik heb ook een naaimachine waar ik wat mee aanrotzooi. Dus als er iets is met stoffen en handwerken dan ga ik daar wel eens heen ja. Maar niet specifiek om iets voor haken te kopen eerlijk gezegd. Meer om inspiratie op te doen en om stofjes te kopen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
<knip>
Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Zo ja, wat vond je daar dan van
Bedankt voor de complimenten!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:08 schreef EsseEi het volgende:
sorry weer alleen plaatjes gekeken, geloof dat jullie wel boeiende gespreksonderwerpen hadden (wat ik snel zag) maar te veel om even snel bij te lezen hihi
Kniertje wat een leuke dingen weer! Ik hou echt van die uiltjes
en die sfeerlichtjes vind ik ook heel leuk! (Die had muck ook gemaakt toch?) wat is het patroontje daarvan? vind dat het licht er zo mooi doorheen komt!
Ik had trouwens nog leuke sfeerlichten gezien, deze, maar dan om een fles heen en dat er dan een lange kaars in staat zeg maar!zag er heeel tof uit (met overlopende kleuren)
Ja, begin dit jaar met een kennisje en hier in de stad. Verder weg is vaak te duur wat betreft entree en reisgeld, dan moet ik wel heel zeker weten dat het iets is en Creadoe is me te druk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
+1
en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)
Maar goed ik dwaal af![]()
Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Nou, zoals beloofd nog een foto!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:41 schreef Kniertje22 het volgende:
En er is nóg een swap van mij ontvangen, dus ik kan straks nog een fotootje showen!
Super leuk zeg!!quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:23 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Nou, zoals beloofd nog een foto!![]()
De ontvangster vindt kabouters erg leuk, dus ik heb dit kabouterstel voor haar gemaakt.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
advertenties niet echt, maar de adventkalender van OZ staan altijd leuke dingen in waar ik dan wel als ik geen bollekes meer heb wel wat voor koopquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.
Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?
Ravelry, wat blogs, site van drops, maar ook OZVerlagquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven
is niets voor mij, die drukte vind ik niet prettigquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
+1
en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)
Maar goed ik dwaal af![]()
Ik let zelf niet echt heel erg op advertenties die met haken te maken hebben. In de krant of bladen zie ik het niet zo in ieder geval. Op internet wel (meer). Als ik iets zie wat me aantrekt (leuk poppetje, leuke kleuren, mooi motiefje) dan kijk ik wel eens, maar eigenlijk meer ter inspiratie. Trouwens over inspiratie: ik kijk ook wel eens op Etsy.com daar worden (o.a.) gehaakte dingen en patronen daarvoor verkocht. Om ideeën op te doen kijk ik daar ook wel zo nu en dan. Een handwerkbeurs vind ik op zich wel leuk, maar ik zou er niet stad en land voor afreizen, bovendien vind ik het wel fijn als het dan gecombineerd is met bijvoorbeeld een stoffenbeurs, maar dan nog, dan zou ik er niet voor naar Utrecht reizen bijvoorbeeld (ik woon in Zeeland).quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Meeste mensen zeggen: Haken?quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
ik heb hier geen idee van.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vinden jullie dan dat er te weinig beurzen zijn die echt gericht zijn op handwerken/haken?
Ligt aan de mode en aan hoeveel mensen het weer gaan doenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?
en is dit dan een trend van bijvoorbeeld deze winter en volgend jaar hoor je er niemand meer over of blijft het denk je toch langer hangen
Ik geef les aan vriendinnetjes die er om vragen. ook soort van workshopquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik vind sommige bollen wol idd erg duur. Ik neem geen bolletjes mee die 3,5 euro p bol zijn. Dan vind ik mijn hobby enorm uit de hand lopen qua prijs en dat kan ik niet bekostigen.quote:
Zeeman, wibra, acction, markt.. net waar ik voorbij schuif en ze wol hebben in een bepaalde kleur voor een klein prijsje. Ik heb zelf niet zo veel last van splijten van wol. Dus de goedkopere wolletjes vind ik wel lekker om mee te werken ^^.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik bestel nooit via internet. En dure bollen wol start ik voorlopig niet aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
inspiratie, verzin ze gewoon ter plekke, als ik een leuk voorbeeldje heb gezien probeer ik het na te maken of ik zoek een patroon op het internet op. bijvoorbeeld blogs van haaksters (nl of engels akt niets uit) of ravelry.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
nooit. wil nog wel eens gaan, ooit.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberenquote:@ Annelotje: Heather is heel schattig geworden!En die beesten zijn inderdaad huge hè?
Ik heb ooit Gertie het olifantje van Delicious Crochet gemaakt en die viel ook een stuk groter uit dan ik gedacht had!
Ja, gewoon proberen hoor!quote:Op woensdag 21 december 2011 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberen
Welkomquote:Op woensdag 21 december 2011 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
Oh hey, een haak topic! Wat leuk.
Ik heb hier al mijn haakwerkjes: http://www.ravelry.com/projects/Angelof9
Ben net aan een sjaal van Kristin Ohmdal begonnen, de Sprout. Heeeeeel makkelijk ontwerp, maar wel een beetje saai
Ooooh! Ik ga me meteen aanmelden!quote:Welkom, leuke dingen gemaakt....we hebben trouwens ook een FOK! groep op Ravelry.
Jemig, gelijk een aapje? Ik ben ook net begonnen en ik ben al reuze trots op mijn eerste tien steken achter elkaar...quote:Op woensdag 21 december 2011 20:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
hoihoi, ik kom ook even hier spieken, ben voor het eerst in mijn leven begonnen met haken..
Ben nu bezig met een aapje, maar nog wel lastig hoor!
Doe het voornamelijk om wat ontspanning te vinden, en dat is wel lekker...
Heeft iemand toevallig nog een leuk patroon, voor een niet te moeilijk mutsje? ik wil graag voor mijn meiden mutsjes haken. (2 jaar en 4 maanden zijn ze).
http://mrsannaaylings.blo(...)stitch-baby-hat.htmlquote:Heeft iemand toevallig nog een leuk patroon, voor een niet te moeilijk mutsje? ik wil graag voor mijn meiden mutsjes haken. (2 jaar en 4 maanden zijn ze).
volgens mij is er een soort blokkade op imageshack plaatjes op fok. dus je moet even een andere upload site kiezen. photobucket of flickr bijvoorbeeld doen het wel.quote:
Oh, ok. Dankjewel.quote:volgens mij is er een soort blokkade op imageshack plaatjes op fok. dus je moet even een andere upload site kiezen. photobucket of flickr bijvoorbeeld doen het wel.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:02 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vind het moeilijk om mooie foto's te maken omdat het de hele dag pikdonker is. Maar goed:
Meer foto's op Ravelry.
Mooi! Mooi ook die brede strepen, ga je drie keer heen en weer?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:27 schreef Oceanonix het volgende:
alle kleurtjes voor de granny-stripe deken een keer gebruikt.![]()
[ afbeelding ]
Die was ook echt heel leuk om te maken. Het enige nadeel was het wegwerken van duizenden draadjesquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:26 schreef trui het volgende:
prachtig, angelof9!! nu wil ik zeker weer aan die oldrose wrap beginnen!!!
Ik haak stevig doorquote:Op vrijdag 23 december 2011 22:14 schreef Spiegelei het volgende:
trovey! Jij moet onderhand toch ook wel een enorme berg wol hebben thuis!
Hoe vordert je kringloop-deken (weet even de term niet meer).
Wauw, netjes hoor!quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:10 schreef Serinde het volgende:
Angelof9, mooie dingen, vooral de baret is mijn smaak![]()
Hier: kussen af![]()
[ afbeelding ]
niet erg veel lichtinval hier maar moest foto's maken want ik geef hem straks alweer weg. Gaat hoop ik heel mooi staan bij de bruin/beige bank van m'n moeder!
ik ben jaloers op jouw kringloopquote:Op zaterdag 24 december 2011 11:28 schreef trovey het volgende:
Mooi kussen, chique.![]()
Succes trui, haak je niet over de kop.![]()
Gisteren bij de Kringloop heb ik ook zo'n kegel met wol gekocht voor een euro...de wol is echter wel heel apart, lijkt touwachtig maar is geen touw, heel ruw en wat kunnen we ermee...nou daar maak ik een mand van.Ik denk dat het materiaal is wat normaal op de onderkant van vloerkleedjes wordt gebruikt (en dan op een breimachine) of zoiets. Het haakt echter wel prima met een haaknaald 5 en voelt heel stevig aan...dan maar een opbergmand ervan maken, het is beige gemeleerd dus dus past prima in mijn interieur.
Ja! Bij ons ligt er nooit ietsquote:
ik haak ze aan elkaar, dit keer ervoor gekozen om door de hele V heen te haken van beide hexagons.quote:Op maandag 26 december 2011 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat tof Ynske! Hoe heb je ze aan elkaar gezet? Ik ben me aan het orienteren, voor als ik m'n Grannies aan elkaar ga zetten!
Ik heb nu 96 Grannies klaar
Ik zit even te proberen hierquote:Op maandag 26 december 2011 11:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik haak ze aan elkaar, dit keer ervoor gekozen om door de hele V heen te haken van beide hexagons.
dus twee met de goede kant tegen elkaar leggen, en dan door de laatste rand van ze allebei heenhaken.
normaal doe ik dat dan alleen door de buitenste rand van de V, maar vond dat in deze niet zo heel mooi.
ik vind het niet mooi om een tussenrand nog te haken, dus dat viel al snel af.
T gaat lekker snel, ziet er goed uit, en zit stevig vast. En je bent aan t haken en niet aan t naaiendat verveeld nl snel
Ja, goede kant op elkaar, naald door de twee V-tjes heen, met draad terughalen, en dan haal je die draad door t lusje op je naald heen, en dan weer door de volgende V insteken.quote:Op maandag 26 december 2011 11:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zit even te proberen hier![]()
Met de goede kant op elkaar, en dan steek je de haaknaald door twee v-tjes heen. Dan je draad door de twee v-tjes trekken? En zo doorgaan?
Ik snap m, denk ikquote:Op maandag 26 december 2011 12:03 schreef Ynske het volgende:
J
[..]
Ja, goede kant op elkaar, naald door de twee V-tjes heen, met draad terughalen, en dan haal je die draad door t lusje op je naald heen, en dan weer door de volgende V insteken.
Dus je maakt geen vaste maar halve vaste waarmee je ze vastzet
Ik kan het bevestigen, hij is echt gaafquote:Op maandag 26 december 2011 11:36 schreef Ynske het volgende:
Gister de eerste 75 hexagons van de deken aan elkaar gezet,hij is nu al tof!
Hij is nu 110 cm breed en 33 cm hoog, eerst maar eens op lengte maken, en dan zie ik wel of ik hem nog breder wil maken.
Er zitten nu 3,5 bol impact lichtgrijs in, bijna 2,5 bollen donkergrijs, net 2 bollen wit, en van kleur is nog heel weinig gebruikt
[ afbeelding ]
Die zwart/gestreepte kat (lijkt me een kussen) moet nog wel na te maken zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 14:43 schreef EsseEi het volgende:
kniertje ik weet niet of je die hier had gezet maar zie je kerst-uil op ravelry! die is cool haha
http://www.ravelry.com/projects/Kniertje22/pattern-little-owl-2
deze heeft zulke coole gehaakte beesten
http://willewopsie.blogspot.com/
helaas geen patronen, alleen kant en klaar
Hoe ga je die Nijn doen EsseEi? Dat klinkt wel heel tof en aangezien ik over een heel aantal maanden weer tante wordt, lijkt me dat wel een leuk iets om te maken (zeker als ik nog effe heb)!quote:Op maandag 26 december 2011 17:04 schreef EsseEi het volgende:
ohh dat zijn hele hoopgevende berichten!wil dekentje maken met een nijn erin, maar de nijn die ik heb gevonden moet ik 400 steken maken ongeveer, maar ik wil het met naald 3 doen (heb nog geen garen uitgezocht) dus kan wel een mooi formaat worden. En inderdaad ga maar proeflapje maken
sleutels werken ook ben ik achtergekomenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk erover om de kitty als kraamkadootje te doen voor vrienden, maar dan moet mijn regenboogdeken wel een beetje gaan vlotten.![]()
Ik moet over 3 weken een flink eind vliegen, dus potentieel zou ik dan veel kunnen haken, maar ik zit met het probleem dat het me wrsch niet gaat lukken een schaartje mee te nemen.
Mss toch binnenkort eens zo'n plastic babyschaar ergens vandaan toveren en kijken of ik touwtjes daarmee doorgeschuurd krijg ofzo.![]()
Ik vind trouwens die omhaakte potjes zo schattig!![]()
Inderdaad, gewoon zo'n groter exemplaar meenemen(die je vaak voor de teennagels gebruik...niet zo'n tang) , die werken uitstekend...eigen ervaring.quote:
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:03 schreef kwiwi het volgende:
Zo, ik was even afgehaakt () maar heb weer zin om te haken en kan ook weer even vooruit!
Heb 16 bollen nieuw garen
![]()
Allemaal gemengde kleuren behalve de rode en groene dikke bol.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:03 schreef kwiwi het volgende:
Zo, ik was even afgehaakt () maar heb weer zin om te haken en kan ook weer even vooruit!
Heb 16 bollen nieuw garen
![]()
Allemaal gemengde kleuren behalve de rode en groene dikke bol.
[ afbeelding ]
Sowieso een sjaal, maar eerst even een paar leuke kaarsenhouders maken voor m'n zusje die jarig isquote:
Ik heb ze uit amerika meegenomen. Je kunt ze ook wel bestellen op hun website maar dat kost best veel als je de verzend- en invoerkosten erbij opteltquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:09 schreef Mirjam het volgende:
wat een leuke wollen!
waar je koop je die?
Hema heeft trouwens ook Red Heart, alleen niet deze grote bollen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:09 schreef Mirjam het volgende:
wat een leuke wollen!
waar je koop je die?
Serieus? Ik heb ze hier nog nooit zien liggen bij de Hema, toch nog eens goed kijken want het is erg fijn garen moet ik zeggenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Hema heeft trouwens ook Red Heart, alleen niet deze grote bollen.
Hee mijn trapgat! En dekentjequote:Op dinsdag 27 december 2011 09:28 schreef EsseEi het volgende:
Mmmascha (geloof ik) had laatst een deken gemaakt met hello kitty, in gaatjes (paar topics terug), dat wil ik gaan doen.
Heb plaatje van nijn in pixels laten maken zeg maar, en dan de zwarte lijntjes worden "gaatjes" in de deken en de rest stokjes. Het idee is geloof ik: 3 stokjes is 1 vakje, en een gaatje is dus 3 losse (snap je het?)
(voor mij ook omdat ik weer tante wordt over paar maanden (6 ofzo)
dit is de deken dus:
[ afbeelding ]
Dank je EsseEi!quote:Op maandag 26 december 2011 14:43 schreef EsseEi het volgende:
kniertje ik weet niet of je die hier had gezet maar zie je kerst-uil op ravelry! die is cool haha
http://www.ravelry.com/projects/Kniertje22/pattern-little-owl-2
Niet elke Hema heeft het blijkbaar, gewoon verder speuren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb ze hier nog nooit zien liggen bij de Hema, toch nog eens goed kijken want het is erg fijn garen moet ik zeggen
Slim! Tx!quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:55 schreef lexie2011 het volgende:
BE, ik heb in het vliegtuig een doosje flosdraad meegenomen. Hiermee kun je prima draadjes doorsnijden! Nagelknipper mag officieel niet dacht ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |