abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:03:02 #126
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105815811
Oke het is dus voornamelijk uitkijken naar aanbiedingen en goed zoeken.....

Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
of bestel je vaker via internet (zo ja welke webshops dan)?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_105816212
Op zich hoeft wol niet duur te zijn, maar ik vind de verschillen soms zo groot. Zelf vind ik bijv. de wol van de Wibra prima om mee te haken (¤1/100gr). Alleen hebben ze daar lang niet altijd alle kleuren die ik nodig heb, waardoor je toch gedwongen bent om duurdere merken te kopen.
Als je dan bijv. ¤1/50gr betaalt vind ik dat ook nog best kunnen, maar bij veel merken zit je al gauw aan het (drie)dubbele daarvan...

Zelf haal ik zoals gezegd dus de meeste wol bij de Wibra. We hebben hier in de stad ook een handwerkwinkeltje zitten die nog veel meer keus heeft, maar die is wel prijzig. Daar haal ik eigenlijk alleen wol als ik het verder echt nergens kan vinden.
Daarnaast speur ik regelmatig online naar aanbiedingen, maar heb tot nu toe pas 1x wol online besteld (Hobbydoos.nl; erg goed bevallen).
Smile, tomorrow will be worse...
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:20:41 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105816501
ik bezoek regelmatig modilaine in utrecht, maar die heeft wel vrij dure wolletjes. ik heb verder oko geen enkel bezwaar tegen webshops, ben erg blij met de veel grotere keuze die dat heeft opgeleverd. :) en de concurrentie zal de prijzen ook wat drukken. heb een paar webshops waar ik regelmatig garen bestel, maar ik kijk ook wel naar aanbiedingen elders.

hobbydoos.nl
hobbygigant.nl
trendje.nl
wolhalla.nl
wolmarkt.nl
sylkamode.nl (laatste maand voor opheffing, heeft nog een paar dingen in de uitverkoop)

oh ik zie nu dat er weer allerlei Drops garens in de aanbieding zijn... :9~
tot mijn favorieten behoren: Drops Alpaca, Drops Muskat, Drops merino extra fine.
Verder ben ik ook dol op Rowan Pure Wool DK, Debbie Bliss garens, Scheepjes Softfun, diverse Phildar garens.
in de haak.
pi_105816590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
Mensen die ik het vertel handwerken zelf ook, breien, maken kleding. Die hebben die reactie niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[quote]0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Tyler-Girl het volgende:

En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?
en is dit dan een trend van bijvoorbeeld deze winter en volgend jaar hoor je er niemand meer over of blijft het denk je toch langer hangen
Maakt het uit of het een trend is of niet? Ik doe wat ik leuk vind. Nu is dat haken, volgende week sta ik een paar gordijnen door de naaimachine te halen. Mij maakt het dus niet uit. Voordeel van een trend is, is dat je makkelijk aan patronen/ideeën kan komen. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:

Mijn volgende stelling daarom:
Wol/garen is duur!
Als ik naar dat ene winkeltje ga wel maar de kwaliteit is daar wel goed.
Via Wibra en Zeeman is het spotgoedkoop.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:

Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
Ik rij naar Trollenwol in Driebergen en wil nog een keer naar Bado in Zeist. Ik wil eerst weten welke merken, diktes en kleuren er zijn voordat ik online ga bestellen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Bij Zeeman en Wibra heb ik de eerste paar keer gekocht maar de kleurkeuze is daar niet reuze.
pi_105816728
quote:

Via de wolwinkel (opruiming dus), Wibra, Zeeman, verder zit hier nog een goedkopere wolwinkel in de buurt die leuke wol heeft voor 1,40 per 50 gram (en heel veel kleuren), verder koop ik ook wel eens wat via Marktplaats van particulieren maar dan in de buurt zodat ik het zelf kan zien. Via Internet op dit moment eigenlijk niet maar dat heeft een andere reden dan dat ik het uit principe niet doe. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:31:00 #131
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105816988
@ trovey hoezo uit principe niet? mag ik weten wat daar achter zit ;)

@trui, Rowan Pure Wool DK is engelse wol toch? is dat hier ook te verkrijgen of bestel je dat ook op internet?

@ Oceanonix, nee tuurlijk maak het niet uit of het een trend is...maar sommige mensen zijn daar gevoelig voor en ik wil juist uitzoeken of dat bij haken ook zo werkt of dat iedereen toch meer zijn "eigen"ding doet.
Heb je veel verschillende hobbys dan? En als je aan iets nieuws begint, grijp je dan ook wel een terug op haken en andere dingen?
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:32:46 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105817058
ze zegt toch dat het NIET uit een principe voortkomt? of begrijp ik haar verkeerd.

rowan pure wool koop ik bij Modilaine, maar ik heb 't ook wel eens via webshops gekocht. sylka had het, en een winkel in engeland had een keer een leuke aanbieding. het is overigens geen engels merk, maar roemeens geloof ik.
in de haak.
pi_105817192
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
@ trovey hoezo uit principe niet? mag ik weten wat daar achter zit ;)

@trui, Rowan Pure Wool DK is engelse wol toch? is dat hier ook te verkrijgen of bestel je dat ook op internet?

@ Oceanonix, nee tuurlijk maak het niet uit of het een trend is...maar sommige mensen zijn daar gevoelig voor en ik wil juist uitzoeken of dat bij haken ook zo werkt of dat iedereen toch meer zijn "eigen"ding doet.
Heb je veel verschillende hobbys dan? En als je aan iets nieuws begint, grijp je dan ook wel een terug op haken en andere dingen?
Ik schrijf dat ik juist een andere reden heb dat ik het niet doe ;) ...praktische reden op dit moment dat ik weinig via het internet bestel,eigenlijk alleen dingen die door de brievenbus heengaan en dat is een beetje moeilijk met een berg wol, moet die man/vrouw zo proppen, bolletje voor bolletje :+
Op dit moment wel bezig met een boekje met haakpatronen via marktplaats, eens kijken wat daar uitkomt.
Optimist tot in de kist
pi_105817277
Uit het buitenland kan ik niet eens bestellen, geen creditcard (en die komt er ook niet) en van paypal snap ik de bieten, ik blijf wel lekker in Nederland. :P Trouwens nog vergeten te vermelden: de Kringloop als plek om wol te vinden. *O*
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:40:23 #135
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105817365
Sorry fout gelezen :@ Maar wel duidelijk :D

Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2011 @ 13:47:54 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105817631
quote:

Aken, bij de hobbywinkel
De Greef
en online bij de hobbydoos veelal
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2011 @ 13:49:29 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105817698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry fout gelezen :@ Maar wel duidelijk :D

Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
ligt eraan, bij een grote doos haak ik niet af, maar als ik voor 2 bolletjes catania (wat makkelijk door de brievenbus past) 5 euro moet betalen, dan doe ik t niet
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:13:53 #138
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105818601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 00:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Zit dat wel lekker :? , volgens mij moet je er wel een t-shirt/hempje onder dragen want anders voel je toch steeds dat metaal langs je huid schuren...dat is ook de reden dat het zo beroerd haakt...dat metaal erin. :') Ik ga doorzetten, eens moet het toch eens lukken er wat van te maken? :P
Dat vroeg ik me ook al af :o

Maar met een hemdje valt het waarschijnlijk wel mee :)
Is het wel een beetje te wassen eigenlijk?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:19:34 #139
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105818840
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 december 2011 @ 14:23:44 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105819010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
internet, boekjes en duitse tijdschriften
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:25:56 #141
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105819109
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

internet, boekjes en duitse tijdschriften
En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven ;)
pi_105820935
Ik lees jullie zo over verschillende merken, ook dat jullie via internet bestellen, ben ik nu de enigste die eerst de *wol* moet voelen, ja klinkt misschien gek, kijk wel eens op marktplaats of E-bay en zie zulke mooie knolletjes op een foto staan dat ik denk ja leuk, maar durf het toch niet te doen, moet gewoon eerst de *wol en katoen* voelen :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_105821100
Heb ik ook hoor :Y
Die Malabrigo Lace die ik laatst bestelde was de eerste die ik besteld heb zonder precies te weten wat ik kreeg. Durfde ik ook alleen maar aan vanwege de erg positieve commentaren overal.
pi_105821305
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Internet, boekjes...tijdschriften zou ik wel willen maar tot op heden (vorige week) maar eentje gevonden waar dingen in stonden waar ik wat aan heb. Verder eigen inspiratie. *) :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:11 schreef Toverheks het volgende:
Ik lees jullie zo over verschillende merken, ook dat jullie via internet bestellen, ben ik nu de enigste die eerst de *wol* moet voelen, ja klinkt misschien gek, kijk wel eens op marktplaats of E-bay en zie zulke mooie knolletjes op een foto staan dat ik denk ja leuk, maar durf het toch niet te doen, moet gewoon eerst de *wol en katoen* voelen :@
Kleuren zijn ook altijd moeilijk te beoordelen op een foto, bij Marktplaats durf ik het dan wel aan, zeker omdat ik het zelf dan ga ophalen maar zo op het internet is het altijd even aawachten of de kleur precies zo is als op de foto. :P
Optimist tot in de kist
pi_105821386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven ;)
Boeken voornamelijk waar haaksteken e.d. instaan dus niet kant en klare modellen. Aan een boek met haaksteken en technieken heb je meer waar voor je geld dan een boekje met kant en klare patronen....dat vind ik dan. :P Verder Ravelry en gewoon Crochetpattern intikken bij Google en zien wat er er uitkomt. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:29:45 #146
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105821650
Ik moet eerlijk bekennen dat ik laatst ook eerst wilde voelen voordat ik iets ging bestellen. maar dat ging echt over wol en dat prikt mij veel te snel. bij kantoen zou ik dat minder erg vinden. Wat ik idd erg hinderlijk vind zijn de kleuren op internet. Was laatst 3 sites aan het vergelijken met kleuren en overal hadden de wolletjes weer andere kleuren terwijl het dezelfde wol/kleurcode was :S
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:32:39 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105821780
toverheks, ik durf soms wel een gokje te wagen. en als het dan niet goed bevalt bestel ik dat gewoon niet nog een keer.

tylergirl, ik haal m'n inspiratie eigenlijk uit alles wat ik op haakgebied tegenkom. vooral via hier, ravelry, wat weblogs /patronensites die ik zo her en der af en toe tegenkom, en flickr.

en ik heb ook een paar boekjes. ik begon met amigurumi (' lieve diertjes zelf haken' ) en heb nu ook een voorkeur voor boeken met mooie steken en randjes.

de lijst met wat ik nog zou willen haken groeit vanzelf langer en langer.... :o
in de haak.
pi_105821891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:32 schreef trui het volgende:
toverheks, ik durf soms wel een gokje te wagen. en als het dan niet goed bevalt bestel ik dat gewoon niet nog een keer.

tylergirl, ik haal m'n inspiratie eigenlijk uit alles wat ik op haakgebied tegenkom. vooral via hier, ravelry, wat weblogs die ik zo her en der af en toe tegenkom, en flickr.

de lijst met wat ik nog zou willen haken groeit vanzelf langer en langer.... :o
Bij jou ook al? }:| :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:39:16 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105822090
ja, des te frustrerender dat ik momenteel nauwelijks haaktijd heb... }:|
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:44:41 #150
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105822316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:39 schreef trui het volgende:
ja, des te frustrerender dat ik momenteel nauwelijks haaktijd heb... }:|
+1

en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)

Maar goed ik dwaal af :P

Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Zo ja, wat vond je daar dan van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')