SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
BrainTeaser's Gingerbread huisje in de maak:
EsseEi's geluksvogeltje (een van velen) voor het goede doel:
YPPY's kussen "on demand":
Brighteyes' reden voor een nieuwe bank:
HOOK ON!!
[ Bericht 6% gewijzigd door Spiegelei op 13-12-2011 22:32:39 (foto's toevoegen) ]klerkje
Ik heb ook Heather gemaakt, maar dan niet met royal maar met acryl van Pengouin - Pingofine 50, 50gram per bol ongeveer 170m per bol. Maar dit garen is wel dunner dan Royal.quote:0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:25 schreef annelotje het volgende:
leuke bloem!
Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.
Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
0 voor 3 ballen, dat wil ik ook wel!quote:Op woensdag 14 december 2011 20:27 schreef trovey het volgende:
Bedankt, zo levert de Kringloop steeds weer wat op wat je kunt recyclen.![]()
Vanmiddag een paar piepschuimballen gekocht bij de Xenos(0,00 voor 3)...ik ga een poging doen om kerstballen te haken, verder nog een krans bij de Kringloop om daar te proberen een krans met gehaakte figuurtjes van te maken.....als ik nog tijd heb.
Leuke sjaal ook, ben ik ook mee bezig...sjaal of cowl daar ben ik nog niet over uit.
Hee leuk!quote:Op woensdag 14 december 2011 20:26 schreef PM-girl het volgende:
Trovey, superleuk gedaan!!
YPPY, wat een mooie set zo!![]()
EsseEi, ik vind je vogeltje erg leuk!![]()
Mijn sjaal is af eindelijk af!
[ afbeelding ]
Dottey, wat een leuke kat! Echt super. Van een patroon of zelf gefröbeld?quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:04 schreef Dottey het volgende:
extra knuffeltje gemaakt voor een cadeautje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tis eigenlijk een beerquote:Op vrijdag 16 december 2011 11:57 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dottey, wat een leuke kat! Echt super. Van een patroon of zelf gefröbeld?
Bedankt...die paarse wol heb ik even niet dus maar gedaan met dategene wat ik in huis had..quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:04 schreef Dottey het volgende:
mooie colhood! vind die paarse helemaal mooi van kleur
halen danquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt...die paarse wol heb ik even niet dus maar gedaan met dategene wat ik in huis had..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Moet ik wel even een reis naar Amerika maken of het bestelllen via internet (wat me ook te duur isquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
halen dan![]()
van welk patroon is dat?
quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:26 schreef Dottey het volgende:
ben besmet met het virus :/Duidelijk te merken dat het winter is, de dekens vliegen je om de oren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., leuk begin.
[quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:46 schreef EsseEi het volgende:
zoo even compilatie gemaakt van mijn vogel familie!!
[ afbeelding ]
Morgen wordt er een swap uitgepakt, mag ik nog een foto posten met mn haaksels ^^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
ik zou hem verder doen zoals je de rand al was begonnen met stripes. mooi al hoor!quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef trui het volgende:
haha trovey, goeie oplossing.
en doobsie, handig ding! steken ze er niet allemaal doorheen, als je 'm dichtvouwt? of is ie gevoerd?
de poncho is ook eindelijk weer eens een stapje verder:
[ afbeelding ]
hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had dus ik moet nog wel wat extra randen eromheen maken, ben nog aan 't bedenken wat daar 't leukst voor is.
volgens mij is dat een dubbel stokje. zie bijv. deze en deze bron.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:38 schreef Mirjam het volgende:
zeg, als ik een patroon heb wat in US termen is, en ze hebben hety over een treble, is dat dan een stokje, of een dubbel stokje..?
Dragen dan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:24 schreef MissN het volgende:
tnx EsseiEI voor de tips! staan leuke dingen bij!
Oh trovey nu herinner je mij weer aan de col die ik vorig jaar heb gemaakt van multicolor van de zeeman(die nog in de kast op zolder ligt oeps)
[ afbeelding ]
toch he?quote:Op zaterdag 17 december 2011 17:58 schreef trui het volgende:
[..]
volgens mij is dat een dubbel stokje. zie bijv. deze en deze bron.
Leuk mapjequote:Op zaterdag 17 december 2011 13:10 schreef Doobsie het volgende:
Mijn haaknaaldenmapje is af...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik blijf creatiefquote:Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef trui het volgende:
haha trovey, goeie oplossing.
en doobsie, handig ding! steken ze er niet allemaal doorheen, als je 'm dichtvouwt? of is ie gevoerd?
de poncho is ook eindelijk weer eens een stapje verder:
[ afbeelding ]
hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had dus ik moet nog wel wat extra randen eromheen maken, ben nog aan 't bedenken wat daar 't leukst voor is.
Dat was ook de reden dat ik handwarmers heb gemaaktquote:Op zaterdag 17 december 2011 21:51 schreef trui het volgende:
trovey, waarom heb je 2 lapjes gehaakt, en niet 1 die je dubbelvouwt? scheelt je een hele naad!
of wacht, bedoel je dat je er in totaal 2 hebt gehaakt. dan heb ik niks gezegd.
verder lijkt dat garen me wel wat dik voor handschoenen, maar ik ben benieuwd naar je testresultaten.
nee, dat wordt volgens mij niet echt wat. maar ik heb al wat gekozen (in overleg met mevroi de ontvangster uiteraardquote:Op zondag 18 december 2011 05:28 schreef PM-girl het volgende:
Trui, hij is leuk! Zijn driehoekjes een optie, als rand?
Ik ben ook al het etiket van een potje aan het afweken.quote:Op zondag 18 december 2011 14:10 schreef Muck het volgende:
Oh trui, je poncho, wat issie tof geworden!
En spiegelei, wat een prachtige sjaal
Ik heb dit idee schaamteloos van kniertje overgenomen, als klein cadeautje voor mijn moeder:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval.quote:Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef SunshineFlower het volgende:
Er waren hier toch een paar mensen die zo'n vicking muts hadden gemaakt? Misschien is het wel leuk om deze er ook bij te maken![]()
![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/viking-beard
Hahahaha, graag gedaan hoorquote:Op zondag 18 december 2011 19:20 schreef trui het volgende:
[..]
en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval.(inclusief vikingmuts uiteraard... is er nog iemand die dat patroon voor me heeft misschien?
)
Ik doe niets officieelquote:Op maandag 19 december 2011 10:20 schreef kirsten. het volgende:
Leuke dingen allemaal weerIk lees alles mee maar reageren komt er weinig van.
Even snel een update met de deken. Hij schiet niet zo erg op omdat ik weinig tijd heb om eraan te werken.
[ link | afbeelding ]
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 19 december 2011 08:06 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb op roze na alle kleurtjes voor mijn grannystripe-deken een keer gebruikt. Zal volgend weekend bij daglicht weer eens een foto maken. Het gepriegel valt me mee. Kreeg alleen spierpijn in mijn linkerhand, de "officiele" methode van het beethouden van de draad lukt me niet. Heb nu de draad maar 2 keer om mijn linkerpink. Hoe doen jullie dat?
Ik zie allemaal leuke projecten hier voorbij komen.
AUW!quote:Op maandag 19 december 2011 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Mooi Kirsten!
Ik heb de draad 1 keer om mijn pink en dan loopt hij (zo uit mijn hoofd) over mijn wijsvinger.
woehoe, zo zie je maar. lenzen hebben ook gevoel!quote:Op maandag 19 december 2011 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest gisteren aan je denken.
Op het flesje lenzenvloeistof van F. staat: Speciaal geschikt voor dragers van lenzen met gevoelige ogen.![]()
Straks kijken ze ja aanquote:Op maandag 19 december 2011 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest gisteren aan je denken.
Op het flesje lenzenvloeistof van F. staat: Speciaal geschikt voor dragers van lenzen met gevoelige ogen.![]()
Eindelijk iets wat met die Sparkle te maken is?quote:Op maandag 19 december 2011 20:08 schreef Muck het volgende:
[..]
Straks kijken ze ja aan
Kirsten, wat wordt die deken vrolijk zeg!
Ik kon het niet laten, er staan nu drie potjes op mijn schoorsteenmantel tot ze naar mijn moeder verhuizen:
[ afbeelding ]
De kleuren zijn niet zo goed te zien op de foto, maar ze zijn donkerblauw, paars en wit. Allemaal gehaakt met de Sparkle-wol van Zeeman
Leukquote:Op maandag 19 december 2011 20:09 schreef EsseEi het volgende:
oeeh ik zie allemaal mooie dingen, shawls en dekens en potjes enzo (wat ik zo snel uit m'n hoofd weet)
ik mocht ook ngo een foto laten zienHad een winterswap gedaan via twitter en dit heb ik gemaakt
[ afbeelding ]
3 raamhangers met sneeuwkristallen, heb er kleine goude kraaltjes op genaaid (zie je niet zo goed op deze foto). Een shawl, sneeuwman (had ik vorig jaar al gemaakt), sneeuwvlokpoppetje en vilten (genaaid van vilt) kerstboomhangers
Het blijft beroerd hakenquote:Op maandag 19 december 2011 21:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Eindelijk iets wat met die Sparkle te maken is?Welke naald heb je gebruikt want bij mij maakt het niet uit welke ik gebruik het blijft waardeloos haken
terwijl ik het juist zo leuke wol vind.
Wat trovey zegtquote:Leuk, vooral die sterren....iets om te onthouden.
Zit dat wel lekkerquote:Op maandag 19 december 2011 22:45 schreef Doobsie het volgende:
Ik kon ook niet overweg met die sparkle.
Heb ze aan mn schoonmoeder mee gegeven, die heeft er inmiddels een trui van gebreid voor mn oudste dochter
Ze draagt er inderdaad een hemdje onder, maar meer omdat het vrij open is dan voor het metaal wat er in zit, Heb haar er niet over gehoord, en tis echt een miep met kleding (je bent 12 en je wilt wat....)quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Zit dat wel lekker, volgens mij moet je er wel een t-shirt/hempje onder dragen want anders voel je toch steeds dat metaal langs je huid schuren...dat is ook de reden dat het zo beroerd haakt...dat metaal erin.
Ik ga doorzetten, eens moet het toch eens lukken er wat van te maken?
nooit, maar wel oudere mensen die er ernorm enthousiast op reageren als ik wat aan het maken ben.quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Goedemorgen dames!
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig. Ik zag een aantal beginnentjes aan dekens, leukmaar ook leuke theelichthouders/potjes. En een mooi swappakket
Ik wil vandaag eigenlijk beginnen met een aantal vragen op jullie afvuren, voor mijn onderzoek. Iedereen is vrij om te reageren en het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou het wel heel leuk vinden
Ik ga voornamelijk met stellingen proberen te werken, maar er zullen ook een aantal gewonen vragen bij zitten.
Ik kijk even hoe het loopt, misschien dat ik aan vandaag genoeg heb en ander rek ik het tot morgen....maar we zien wel.
Iedereen die reageert, alvast bedankt!![]()
Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
Ow dat is fijn en altijd leuk jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
nooit, maar wel oudere mensen die er ernorm enthousiast op reageren als ik wat aan het maken ben.
mensen vinden het juist leuk als je ergens zit te haken, bv in t bejaardenhuis tijdens het zingen, of in de trein oid
Hahaha, vaak genoeg. Net zo als met breien, blijkbaar beseffen mensen niet wat voor leuke dingen je er mee kan maken en dat die sjaals die ze zelf dragen ook vaak gebreid/gehaakt zijn...quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Goedemorgen dames!
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig. Ik zag een aantal beginnentjes aan dekens, leukmaar ook leuke theelichthouders/potjes. En een mooi swappakket
Ik wil vandaag eigenlijk beginnen met een aantal vragen op jullie afvuren, voor mijn onderzoek. Iedereen is vrij om te reageren en het hoeft natuurlijk niet, maar ik zou het wel heel leuk vinden
Ik ga voornamelijk met stellingen proberen te werken, maar er zullen ook een aantal gewonen vragen bij zitten.
Ik kijk even hoe het loopt, misschien dat ik aan vandaag genoeg heb en ander rek ik het tot morgen....maar we zien wel.
Iedereen die reageert, alvast bedankt!![]()
Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
nee. eerder de vraag of ik een shawl oid voor ze wil/kan makenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ow dat is fijn en altijd leuk jamaar ook nooit een rare reactie gehad van leeftijdsgenoten bijvoorbeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |