abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105702351
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:10 schreef Doobsie het volgende:
Mijn haaknaaldenmapje is af...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk mapje O+ ...ik ben mijn naaldenmapje even kwijt ;( ....moet ergens in een wolmand liggen maar welke van de 100.000. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:06 schreef trui het volgende:
haha trovey, goeie oplossing. :)

en doobsie, handig ding! steken ze er niet allemaal doorheen, als je 'm dichtvouwt? of is ie gevoerd?

de poncho is ook eindelijk weer eens een stapje verder:
[ afbeelding ]

hij valt alleen wat kleiner uit dan ik gedacht had dus ik moet nog wel wat extra randen eromheen maken, ben nog aan 't bedenken wat daar 't leukst voor is.
Ik blijf creatief :+ , leuke poncho, zoveel kleurtjes. *;

Hier zijn de handwarmers/schoentjes af.....straks even testen richting bioscoop. :P

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:19:11 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105702982
Dat heb je snel gedaan! :o Lijkt me lekker warm!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105703116
2 rechthoekige lapjes haken met haaknaald 8 gaat snel. ;)
Kol is in ieder geval lekker warm dus ik verwacht het ook wel van deze handwarmers, de wol is tenslotte 20% echte wol. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:51:40 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105706427
trovey, waarom heb je 2 lapjes gehaakt, en niet 1 die je dubbelvouwt? scheelt je een hele naad!
of wacht, bedoel je dat je er in totaal 2 hebt gehaakt. dan heb ik niks gezegd. 8-)
verder lijkt dat garen me wel wat dik voor handschoenen, maar ik ben benieuwd naar je testresultaten. :)
in de haak.
  zaterdag 17 december 2011 @ 22:28:09 #55
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105707846
@Dottey: oh haha solly :@ mijn eerste reactie was dat ik een kat zag, maar de staart is wel een beetje een give-away natuurlijk! Maar ik vind 'em serieus erg cute!

@Mariyette: grappige kerstsok-kerstkaartjes!

@trovey: leuke col, zoiets staat ook nog op mijn to-hook-lijstje.

@Doobsie: leuk haaknaaldenmapje.

@trui: leuke poncho daar zit ook veel werk in hoor. Valt hij echt veel te klein? En wat is klein?

Mijn WIP van de sjaal (waar ik dus een hoop van moest uithalen omdat ik een fout had gemaakt). Hij wordt nu echt groot/breed en eigenlijk moeten er na deze roos (nog niet af, maar onderkant zie je nu een beetje) nog 2 rozen in verwerkt worden. Als ik dat doe heb ik niet alleen te weinig garen maar is het meer tafelkleed. Dus ik denk dat ik het bij 1 roos hou en er dan een einde aan brei haak.

Maar zover is het nog niet, ik ga nu eerst 2 kerstsokken maken (niet haken overigens dus ga snel weg hier :P ).
klerkje
pi_105708240
Leuke vogeltjes EsseEi, leuk ook om ze zo op een rijtje te zien :)

trui wat een vrolijke poncho O+

Spiegelei wat een werk :o Het ziet er wel erg mooi uit, hoe breed is hij nu al?

Ik heb dit weekend een col gemaakt voor bij m'n muts, met Phildar Partner 6, lekker zacht O+
Van de donkerste kleur haal ik nog een bolletje morgen om toch nog een extra rand aan de muts te maken (die ik dan evt. om kan vouwen).

zaterdag 17 december 2011 @ 23:24:36 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105709874
netjes zeg, serinde!

spiegelei, komt het door de dikte van je garen, dat je sjaal zo groot uitvalt? ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

en het valt wel mee met de maat van de poncho, maar omdat m'n dochter geen franjes wil moesten we toch al iets anders verzinnen voor de rand. en ik ben een beetje bang dat alleen maar doorgaan met granny stripes het te saai maakt. maar ik kijk morgen wel weer verder. ze moet 'm eerst maar weer even passen.
in de haak.
  zaterdag 17 december 2011 @ 23:41:15 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105710445
Mooi Serinde! :Y

En die poncho is ook gaaf Trui! O+

die rode met die roos hierboven vind ik ook erg mooi worden! :Y
  zondag 18 december 2011 @ 05:28:32 #59
94046 PM-girl
pi_105715417
Trui, hij is leuk! Zijn driehoekjes een optie, als rand?
*
  zondag 18 december 2011 @ 05:29:31 #60
94046 PM-girl
pi_105715418
SpiegelEi, wat een werk zeg!! Wauw!

Serinde, leuke set zo!
*
pi_105717796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:51 schreef trui het volgende:
trovey, waarom heb je 2 lapjes gehaakt, en niet 1 die je dubbelvouwt? scheelt je een hele naad!
of wacht, bedoel je dat je er in totaal 2 hebt gehaakt. dan heb ik niks gezegd. 8-)
verder lijkt dat garen me wel wat dik voor handschoenen, maar ik ben benieuwd naar je testresultaten. :)
Dat was ook de reden dat ik handwarmers heb gemaakt :P ...vingers lukt even niet met dit garen. :P Proef is trouwens gelukt...warme handen. O+

Leuk setje Serinde en een donkere rand maakt inderdaad de hele set af O+ .

[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 18-12-2011 14:04:21 ]
Optimist tot in de kist
  zondag 18 december 2011 @ 13:01:16 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105720100
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 05:28 schreef PM-girl het volgende:
Trui, hij is leuk! Zijn driehoekjes een optie, als rand?
nee, dat wordt volgens mij niet echt wat. maar ik heb al wat gekozen (in overleg met mevroi de ontvangster uiteraard :+ ). nog 1 randje erbij en dan een rand bloemetjes als in de crescent moon shawl. O+
in de haak.
  zondag 18 december 2011 @ 14:10:16 #63
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105723001
Oh trui, je poncho, wat issie tof geworden! O+
En spiegelei, wat een prachtige sjaal _O_

Ik heb dit idee schaamteloos van kniertje overgenomen, als klein cadeautje voor mijn moeder:

[ Bericht 10% gewijzigd door Muck op 18-12-2011 16:46:50 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105728044
grrrr, wat een frustratie, ik ben al 5 dagen bezig om een begin te maken met een patroon, maar maak steeds ergens een fout,m en dan raak ik in de knoop en kan ik weer overnieuw beginnen :') ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105732004
Wat een leuke sjaasl, knuffeltje, vogeltjes, poncho, haaknaalden mapje en potjes! :D

Ik heb de middelste maat van deze gemaakt http://www.ravelry.com/patterns/library/aunt-aggies-trivets en heb het met gespannen in de hoop dat hij wat mooier plat wordt. De andere 2 ga ik ook nog maken om ze waarschijnlijk in een fotolijsjte te doen en ze op te hangen O+
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_105733111
meisjes meisjes wat een leuke mooie dingen weer, die poncho van Trui pppffftttt kan jij toch veel haken meid....nou gluur steeds mee ben aan het breien en gisteren in Duitsland weer mooie wolletjes gescoord :+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_105733402
Er waren hier toch een paar mensen die zo'n vicking muts hadden gemaakt? Misschien is het wel leuk om deze er ook bij te maken _O- :')
http://www.ravelry.com/patterns/library/viking-beard
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  zondag 18 december 2011 @ 18:44:35 #68
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105734974
:D
Ik heb een heleboel van die mutsen gemaakt, maar of iemand een baard wil.... :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105735401
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:10 schreef Muck het volgende:
Oh trui, je poncho, wat issie tof geworden! O+
En spiegelei, wat een prachtige sjaal _O_

Ik heb dit idee schaamteloos van kniertje overgenomen, als klein cadeautje voor mijn moeder:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik ben ook al het etiket van een potje aan het afweken. :')
Optimist tot in de kist
  zondag 18 december 2011 @ 19:20:16 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105736466
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:06 schreef SunshineFlower het volgende:
Er waren hier toch een paar mensen die zo'n vicking muts hadden gemaakt? Misschien is het wel leuk om deze er ook bij te maken _O- :')
http://www.ravelry.com/patterns/library/viking-beard
en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval. :o (inclusief vikingmuts uiteraard... is er nog iemand die dat patroon voor me heeft misschien? O-) )

een omhaakt jampotje wil ik ook nog maken als klein kerstcadeautje inderdaad. :)

toverheks, dank voor de complimenten! en wat ga je maken met je nieuwe wolletjes?

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 18-12-2011 19:45:30 ]
in de haak.
pi_105738277
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:20 schreef trui het volgende:

[..]

en bedankt, mijn zoon wil 'm nu, voor carnaval. :o (inclusief vikingmuts uiteraard... is er nog iemand die dat patroon voor me heeft misschien? O-) )
Hahahaha, graag gedaan hoor :9
-- Dalai Lama
  zondag 18 december 2011 @ 20:53:26 #72
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105741261
bedankt voor de complimentjes.
@trui, de sjaal is nu op het breedste punt 176 cm en dan te bedenken dat ik nog meer dan de helft van de roos moet doen! haha.Komt inderdaad door de dikste van de draad. Ik kijk eerlijk gezegd meestal niet naar wat er in het patroon wordt gebruikt/aangeraden, dus ja ...
klerkje
  zondag 18 december 2011 @ 21:58:41 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105745793
ik kwam nog iets tegen dat misschien interessant is voor mensen die van die 'pixel'achtige dingen haken. we hadden 't er een tijdje geleden toch over dat het al snel zo groot wordt, omdat je vierkantjes minimaal twee rondes groot moeten zijn? maar het kan dus wel, vierkantjes van maar 1 ronde. zie deze sjaal bijvoorbeeld. zodra je ze aan elkaar gaat maken trekt dat blijkbaar wel redelijk in een vierkant-vorm.
in de haak.
  zondag 18 december 2011 @ 22:11:20 #74
94046 PM-girl
pi_105746678
Mirjam, dat is zeer frustrerend!!

Muck wat leuk zo voor de feestdagen!

Trui, prima oplossing, maar wel franje-achtig?
*
pi_105760508
Ik heb op roze na alle kleurtjes voor mijn grannystripe-deken een keer gebruikt. Zal volgend weekend bij daglicht weer eens een foto maken. Het gepriegel valt me mee. Kreeg alleen spierpijn in mijn linkerhand, de "officiele" methode van het beethouden van de draad lukt me niet. Heb nu de draad maar 2 keer om mijn linkerpink. Hoe doen jullie dat?

Ik zie allemaal leuke projecten hier voorbij komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')