hema heeft hele vrolijke gekleurde naalden en wibra en zeeman hebben ze ook welquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:23 schreef Chan het volgende:
Ik wil ook graag gaan hakenDus ik heb het filmpje uit de OP alvast bekeken en dat ziet eruit alsof dat iets is wat ik wel zou moeten kunnen leren.. Alleen.. ehm.. waar koop je haaknaalden?
Hebben ze zoiets bij de Hema of zo? Of moet je dan echt naar hobbywinkels?
Wat bedoel je hiermee? Ik snap het volgens mij niet helemaalquote:
Bado heeft vooral garens van Schayenmayerquote:[b]Op dinsdag 20 december 2011 13:22 schreef Oceanonix
Ik rij naar Trollenwol in Driebergen en wil nog een keer naar Bado in Zeist. Ik wil eerst weten welke merken, diktes en kleuren er zijn voordat ik online ga bestellen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Bij Zeeman en Wibra heb ik de eerste paar keer gekocht maar de kleurkeuze is daar niet reuze.
Nou, ik zie in winkels en in het restaurant/cafe waar ik werk (is ook een beetje een creatieve broedplek, vaak bands en exposities) wel eens briefjes liggen of hangen van mensen die een haakcursus aanbieden. En ik heb wel eens een poster van Kreadoe zien hangen ergens. Maar nee, over het algemeen eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.
Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?
En denken jullie dat dit aanzet tot kopen, maar ook aanzet tot leren haken?
Jeetje, je bent heel wat van plan. Maar hij klinkt er leuk en kleurvol! Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vanmiddag nog 14 bollen wol besteld!
Een deken van alleen maar regenboog werd me een beetje te hysterisch en dus wilde ik een middendeel van antracietgrijs maken met onderaan weer een regenboogdeel, maar er is geen mooie donkergrijs van de Phildar die ik gebruik. En dus gaat het een om-en-om streepje worden van jeansblauw en turquoise en dan aan het eind weer de regenbogen.
Flink work in progress dus. Ik zit nu op ongeveer een kwart, denk ik...
Ja. zijn prima naalden voor een zacht prijsje (1,50), jammer alleen dat ik niet de enige ben dit dat vindt want het schap is hier al een week leeg.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:29 schreef trui het volgende:
komen de maten bij de hema-haaknaalden wel overeen met de standaardmaten?
Mooie dingen komen er weer hier voorbij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mja, in het begin toch wel wat gefronste gezichten van leeftijdsgenoten (durven niet echt meteen iets te zeggen denk ik). Maar als ze zien wat ik maak (en dat weten ze nu) vinden ze het eigenlijk allemaal wel heel erg leuk en mooi. M'n moeder en vooral m'n oma vinden het heel erg leuk.Mensen van mijn leeftijd en iets jonger (ben zelf 32) die zelf niet haken denken meteen een Zpagetti en dat vinden ze vaal wel erg tof. Dat is wel een trend denk ik dat "tarn", zelf heb ik dat nog nooit gebruikt en dat ga ik ook niet zomaar doen. Ik vind het wel grappig om te zien en ik ga ook altijd even bij de voorbeelden kijken in de plaatselijke winkel. Maar ik vind de spullen (voor mij) niet praktisch (zware handtassen, grove kussens e.d.) en niet leuk genoeg. Ik zie daar niet zo'n uitdaging in ofzo.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zijn er dan volgens jullie ook trends in het haken? BrainTeaser jij hebt het over filethaken....misschien was dat vroeger wel in. Maar wat is er volgens jullie nu in op haakgebied?
En doen jullie daar aan mee?
Filethaken zag je vroeger wel veel volgens mij ja, m'n moeder en oma hebben echt een heleboel van dat soort gordijntjes gemaakt enzo.
Tja amigurumi zijn nieuw, als ik de oude bladen van m'n moeder bekijk zie je maar sporadisch iets wat op een knuffel lijkt tussen de haaksels en breisels.Tja en dat was voor mij ook een reden om te willen kunnen haken: beestjes maken!
Inmiddels vind ik andere dingen ook leuk, maar ja aan amigurumi enzo doe ik zeker mee.Harstikke leuk al zal ik er zelf niet zo vlug aan meedoen. Ik vind haken leuk, en ik vind praten met mensen/vrienden leuk en meestal praat je (ook) over iets dat je verbindt. Dus ja ik vind het hartstikke tof als mensen ook warm lopen voor haken en daaraan meedoen. Op z'n minst heb je een gezellige middag toch?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
Nuttig? Tja is haken nuttig? Kijk, ik ben altijd wel creatief bezig geweest, vaak in vlagen, maar uiteindelijk verbaasd het vrienden en familie niet dat ik nu haak. Ik vind het leuk om te doen en ik vind het leuk als mensen mijn haaksels waarderen, dus ja, dan is het nuttig voor MIJ (een ander kan daar anders over denken natuurlijk).
Het 'echte' haken? Wat is dat? Kijk als mensen er de lol van inzien gaan ze vanzelf wel op zoek op het internet en komen hier en/of op ravelry terecht. Zo gaat dat toch met alle trends, een hoop doen er even mee en pas nadat de trend voorbij is zie je voor wie het echt een blijvende hobby is en dat is nuttig denk ik (het hebben van een hobby).Ja en nee.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke allemaal eenduidige antwoorden
Trovey, fijn dat je over wol begint![]()
Mijn volgende stelling daarom:
Wol/garen is duur!
Goedkoop garen van de Wibra/Zeeman voldoet prima voor amigurumi en is in best wat leuke (felle) kleuren te krijgen. Op den duur wil je misschien ook eens wat anders proberen of een mooie zachte sjaal maken ofzo en ja dan kan het huur duur zijn. Maar ja, veel hobby's hebben een prijskaartje, dus dat bepaal je zelf. Ach ik kijk er niet zo naar (het is toch vaak, hebbe, hebbe, hebbe).
quote]Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke het is dus voornamelijk uitkijken naar aanbiedingen en goed zoeken.....
Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
of bestel je vaker via internet (zo ja welke webshops dan)?
[/quote]
Er is in mijn woonplaats één winkeltje met garen, niet heel veel bijzonders en ook geen geweldige prijzen, dus daar koop ik niet heel veel. Voor goedkoop garen ga ik naar de Zeeman of Wibra ook gewoon hier in mijn woonplaats.
Verder ben ik best lui, dus ik bestel veel online (hobbydoos).Tja dat hangt er vanaf hoe groot de eigenlijke bestelling is in verhouding met de verzendkosten. Bij de hobbydoos was het eerst geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag bestelde, maar dat is nu niet meer. Dat vind ik wel een tegenvaller hoor. Het is dat ik al het één en ander vorige keer in gedachten had dat ik het toch heb besteld, maar ik denk dat ik volgende keer toch nog even ergens anders kijk. Het bedrag van de verzendkosten weegt ook wel mee. Een paar euro, vind ik over het algemeen niet erg, tegen de 6/7 euro vind ik al veel worden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry fout gelezenMaar wel duidelijk
Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?Boekjes (ik hou van boekjes, ik heb ze ook graag fysiek dus ik heb best wat boekjes, ook veel Engelstalig vanuit de VK via Amazon, omdat ze daar vaak wel goedkoper zijn en het voor mij niet uitmaakt of het Engels of Nederlandstalig is.)quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
Bladen (heb abonnement op HobbyHandig en tegenwoordig staat er altijd wel iets te haken in, en laatst nog wat Amerikaanse haakbladen gekregen van een vriendin + bladen van de jaren '80 van mijn moeder!)
Ravelry,
Hier in dit topic en soms van blogs/sites (vooral als iemand ze hier linkt, ik zoek zelf vrij weinig)
Nederlands of Engels maakt me weinig uit en is geen belemmering voor mij.
Inspiratie doe ik ook wel op door gewoon door de stad te lopen of op een (kerst)markt rond te snuffelen. Ideetjes opdoen enzo. Ik zag laatst in Düsseldorf in de Zara woonwinkel gehaakte onderzetters en dan denk ik 'och dat kan ik makkelijk zelf maken'.Hmm ja, nou ja zoals gezegd ben ik sowieso wel creatief bezig. Ik heb ook een naaimachine waar ik wat mee aanrotzooi. Dus als er iets is met stoffen en handwerken dan ga ik daar wel eens heen ja. Maar niet specifiek om iets voor haken te kopen eerlijk gezegd. Meer om inspiratie op te doen en om stofjes te kopen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
<knip>
Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Zo ja, wat vond je daar dan van
Bedankt voor de complimenten!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:08 schreef EsseEi het volgende:
sorry weer alleen plaatjes gekeken, geloof dat jullie wel boeiende gespreksonderwerpen hadden (wat ik snel zag) maar te veel om even snel bij te lezen hihi
Kniertje wat een leuke dingen weer! Ik hou echt van die uiltjes
en die sfeerlichtjes vind ik ook heel leuk! (Die had muck ook gemaakt toch?) wat is het patroontje daarvan? vind dat het licht er zo mooi doorheen komt!
Ik had trouwens nog leuke sfeerlichten gezien, deze, maar dan om een fles heen en dat er dan een lange kaars in staat zeg maar!zag er heeel tof uit (met overlopende kleuren)
Ja, begin dit jaar met een kennisje en hier in de stad. Verder weg is vaak te duur wat betreft entree en reisgeld, dan moet ik wel heel zeker weten dat het iets is en Creadoe is me te druk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
+1
en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)
Maar goed ik dwaal af![]()
Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Nou, zoals beloofd nog een foto!quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:41 schreef Kniertje22 het volgende:
En er is nóg een swap van mij ontvangen, dus ik kan straks nog een fotootje showen!
Super leuk zeg!!quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:23 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Nou, zoals beloofd nog een foto!![]()
De ontvangster vindt kabouters erg leuk, dus ik heb dit kabouterstel voor haar gemaakt.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
advertenties niet echt, maar de adventkalender van OZ staan altijd leuke dingen in waar ik dan wel als ik geen bollekes meer heb wel wat voor koopquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.
Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?
Ravelry, wat blogs, site van drops, maar ook OZVerlagquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven
is niets voor mij, die drukte vind ik niet prettigquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
+1
en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)
Maar goed ik dwaal af![]()
Ik let zelf niet echt heel erg op advertenties die met haken te maken hebben. In de krant of bladen zie ik het niet zo in ieder geval. Op internet wel (meer). Als ik iets zie wat me aantrekt (leuk poppetje, leuke kleuren, mooi motiefje) dan kijk ik wel eens, maar eigenlijk meer ter inspiratie. Trouwens over inspiratie: ik kijk ook wel eens op Etsy.com daar worden (o.a.) gehaakte dingen en patronen daarvoor verkocht. Om ideeën op te doen kijk ik daar ook wel zo nu en dan. Een handwerkbeurs vind ik op zich wel leuk, maar ik zou er niet stad en land voor afreizen, bovendien vind ik het wel fijn als het dan gecombineerd is met bijvoorbeeld een stoffenbeurs, maar dan nog, dan zou ik er niet voor naar Utrecht reizen bijvoorbeeld (ik woon in Zeeland).quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Meeste mensen zeggen: Haken?quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
ik heb hier geen idee van.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vinden jullie dan dat er te weinig beurzen zijn die echt gericht zijn op handwerken/haken?
Ligt aan de mode en aan hoeveel mensen het weer gaan doenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?
en is dit dan een trend van bijvoorbeeld deze winter en volgend jaar hoor je er niemand meer over of blijft het denk je toch langer hangen
Ik geef les aan vriendinnetjes die er om vragen. ook soort van workshopquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
Ik vind sommige bollen wol idd erg duur. Ik neem geen bolletjes mee die 3,5 euro p bol zijn. Dan vind ik mijn hobby enorm uit de hand lopen qua prijs en dat kan ik niet bekostigen.quote:
Zeeman, wibra, acction, markt.. net waar ik voorbij schuif en ze wol hebben in een bepaalde kleur voor een klein prijsje. Ik heb zelf niet zo veel last van splijten van wol. Dus de goedkopere wolletjes vind ik wel lekker om mee te werken ^^.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
ik bestel nooit via internet. En dure bollen wol start ik voorlopig niet aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
inspiratie, verzin ze gewoon ter plekke, als ik een leuk voorbeeldje heb gezien probeer ik het na te maken of ik zoek een patroon op het internet op. bijvoorbeeld blogs van haaksters (nl of engels akt niets uit) of ravelry.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
nooit. wil nog wel eens gaan, ooit.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberenquote:@ Annelotje: Heather is heel schattig geworden!En die beesten zijn inderdaad huge hè?
Ik heb ooit Gertie het olifantje van Delicious Crochet gemaakt en die viel ook een stuk groter uit dan ik gedacht had!
Ja, gewoon proberen hoor!quote:Op woensdag 21 december 2011 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |