abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:56:25 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105822873
neen. (geen beurzen bezocht).

en wat bedoel je met los gehaakt?
in de haak.
pi_105822949
Ik ben wel eens op Kreadoe geweest, vorig jaar, maar dat vond ik niet zo heel leuk. Ik had op iets meer wol en textielgerelateerde stands gehoopt en het was vooral HEEL VEEL scrapbooking. Maar ik kan me wel voorstellen dat andere -specifiekere- beurzen leuk zijn, ze zijn alleen vaak niet echt bij mij in de buurt - en ik ga er niet echt actief achteraan om ze op te zoeken ofzo..
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:03:42 #153
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105823212
@ trui, los gehaakt, als in grote steken en een opengewerkt motief. Dit is het patroon in kwestie
Mag ik ook vragen waarom je nooit een beurs hebt bezocht?

@NoralyZ, zou je er wel naar toe gaan als je weet dat er veel wol te krijgen is en dat het bij jou in de buurt is?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_105823290
Ja, denk het wel. Als ik zin heb. En tijd. Haha.
pi_105823532
Ik ben bij de Brei- en Haakdagen geweest in Nieuwegein en dat was wel heel leuk. Bij bijna ieder standje was wel wol te krijgen of anders leuke boeken of accessoires. Komend jaar is die weer en ik ben van plan weer te gaan.

En mijn inspiratie krijg ik vooral van rondsurfen. Gewoon een blog bekijken, linkje aanklikken, volgend blog bekijken. En Ravelry natuurlijk.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:12:51 #156
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105823591
Vinden jullie dan dat er te weinig beurzen zijn die echt gericht zijn op handwerken/haken?
pi_105823603
Ik ben laatst naar de Kreadoe geweest maar ik vond dat ze weinig wol hadden. Voornamelijk overal hetzelfde. Wel heb ik toen 2 bolletjes met katoen gekocht maar verder weinig voor het haken.
En ik ben ook naar de creatieve hobby en handwerkdagen geweest. Die was wel leuk. Daar stond het kaartenmaken ook apart.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:14:56 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105823668
het trekt me helemaal niet om naar zo'n beurs te gaan. ik denk niet dat ik daar veel te halen heb, en moet mezelf bovendien een beetje in bescherming nemen tegen teveel wol-aankopen. ;)
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:20:18 #159
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105823865
hahaha Trui, goede reden om thuis te blijven ;)

Ik moet volgens mij toch wel opzoek naar handwerkdagen hier in de buurt...ik had er dus nog echt nooit van gehoord...
pi_105823974
Ik wil ook graag gaan haken :) Dus ik heb het filmpje uit de OP alvast bekeken en dat ziet eruit alsof dat iets is wat ik wel zou moeten kunnen leren.. Alleen.. ehm.. waar koop je haaknaalden? :@ Hebben ze zoiets bij de Hema of zo? Of moet je dan echt naar hobbywinkels?
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:24:55 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105824051
en nu moet je TG? waarom? :P

zo'n haak/brei-café-idee (hoe heet 't ook weer, wekelijks ochtendje of avondje haken in een leuk cafeetje) lijkt me trouwens wel leuk. vrijblijvend aanschuiven. er was/is hier ergens wel zo'n clubje geloof ik. maar het past praktisch gezien totaal niet in mijn te volle week/dagen, dus ach. ik hou 't wel bij thuis/in de trein haken en er hier over kletsen.

Chan, welkom hier! Ik ben ze bij de Hema nog niet tegengekomen maar laatst schijnen ze daar wel haakpakketjes verkocht te hebben, dus je hebt kans dat ze ze nu wel hebben. Je kunt ze soms ook bij de wibra kopen, maar die maten wijken erg af van de standaard haaknaald maten, bovendien vind ik ze niet prettig in de hand liggen. kortom: ik zou je aanraden om naar een brei/wolwinkel te gaan en er daar een goede (of een paar) te kopen. ik ben zelf erg tevreden over de ergonomische naalden van Clover. die kun je bijvoorbeeld hier bestellen. ze hebben daar ook prima metalen naalden overigens.

kijk even op het label van het garen dat je koopt, daar staat een aanduiding voor de dikte van de naald waarmee je dat garen het best kunt haken / breien. pas daar dus de naald die je gebruikt op aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 20-12-2011 16:32:42 ]
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:26:59 #162
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105824149
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:23 schreef Chan het volgende:
Ik wil ook graag gaan haken :) Dus ik heb het filmpje uit de OP alvast bekeken en dat ziet eruit alsof dat iets is wat ik wel zou moeten kunnen leren.. Alleen.. ehm.. waar koop je haaknaalden? :@ Hebben ze zoiets bij de Hema of zo? Of moet je dan echt naar hobbywinkels?
hema heeft hele vrolijke gekleurde naalden en wibra en zeeman hebben ze ook wel :)
De meeste hobbywinkels hebben ook haaknaalden in het assortiment, maar deze zijn vaak wat duurder.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:29:51 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105824265
komen de maten bij de hema-haaknaalden wel overeen met de standaardmaten?
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 16:34:56 #164
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105824481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:24 schreef trui het volgende:
en nu moet je TG? waarom? :P
Wat bedoel je hiermee? Ik snap het volgens mij niet helemaal :?
Of doel je op die handwerkdagen....die moet ik niet opzoeken maar wil dan wel graag weten of we die hier in de buurt ook hebben
pi_105824853
Dank Trui! Handig om te weten ook dat dat op het garen staat, de naaldmaten. Voor nu ga ik op zoek naar de vrolijk gekleurde naalden bij de Hema :D
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:09:44 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105825965
TG, idd, je zei dat je nu op zoek moest naar handwerkdagen bij jou in de buurt. :)
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:11:43 #167
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105826031
Van mezelfd dan he.....:P ben wel benieuwd of dat dan echt meer gericht is op haken en/of wol en dat het beter is als de KreaDoe
pi_105827023
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 20 december 2011 13:22 schreef Oceanonix

Ik rij naar Trollenwol in Driebergen en wil nog een keer naar Bado in Zeist. Ik wil eerst weten welke merken, diktes en kleuren er zijn voordat ik online ga bestellen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Bij Zeeman en Wibra heb ik de eerste paar keer gekocht maar de kleurkeuze is daar niet reuze.
Bado heeft vooral garens van Schayenmayer :)
Leuk winkeltje met leuke mensen, al is de keuze wel beperkt.

En ik krijg eigenlijk zelden de reactie dat het ouderwets is. Aan trends doe ik niet. Garen vind ik best prijzig. Ik gebruik eigenlijk altijd Bravo of Catania, maar ik vind het prijzig. Saskia van de Wibra is ook fijn. Het garen koop ik vooral bij Bado en bij Modilaine. Online bijna nooit. Mede vanwege de vezendkosten en omdat ik vlakbij een hobbywinkel heb.

En zo nieuw zijn amigurumi's niet, ik heb een Adriadne uit 85 waar een amigurumi in staat. ;-).

Inspiratie haal ik van Ravelry, maar ook uit boekjes, tijdschriften en uit dit topic. :D boekjes zijn vooral van Christel apKrukkert, Annemarie Arts, Tessa van Riet en Ana Paula Rimoli. Tijdschriften vooral Hobbyhandig en oude Ariadnes.

Naar beurzen ben ik nog nooit geweest, wel een keer naar de amigurumidg bij Echtstudio.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:35:47 #169
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105827146
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.

Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?

En denken jullie dat dit aanzet tot kopen, maar ook aanzet tot leren haken?
pi_105828356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke dan een paar laatste vragen voor vandaag. Dan kan ik morgen rustig kijken wat ik heb verzameld aan info en ff mssn ff broeden op andere vragen.

Hebben jullie wel eens advertenties gezien, die betrekking hadden op haken (een beurs, advertentie van een nieuw boekje)?

Nou, ik zie in winkels en in het restaurant/cafe waar ik werk (is ook een beetje een creatieve broedplek, vaak bands en exposities) wel eens briefjes liggen of hangen van mensen die een haakcursus aanbieden. En ik heb wel eens een poster van Kreadoe zien hangen ergens. Maar nee, over het algemeen eigenlijk niet.
pi_105829588
http://www.interweave.com/free-eBooks-videos/

Onder deze link staan een stapel gratis e-books over haken en over breien.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:08:19 #172
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105833924
sorry weer alleen plaatjes gekeken, geloof dat jullie wel boeiende gespreksonderwerpen hadden (wat ik snel zag) maar te veel om even snel bij te lezen hihi ;)

Kniertje wat een leuke dingen weer! Ik hou echt van die uiltjes :D
en die sfeerlichtjes vind ik ook heel leuk! (Die had muck ook gemaakt toch?) wat is het patroontje daarvan? vind dat het licht er zo mooi doorheen komt!

Ik had trouwens nog leuke sfeerlichten gezien, deze, maar dan om een fles heen en dat er dan een lange kaars in staat zeg maar! :) zag er heeel tof uit (met overlopende kleuren)
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:27:42 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105835087
Ik heb vanmiddag nog 14 bollen wol besteld! *O*
Een deken van alleen maar regenboog werd me een beetje te hysterisch en dus wilde ik een middendeel van antracietgrijs maken met onderaan weer een regenboogdeel, maar er is geen mooie donkergrijs van de Phildar die ik gebruik. En dus gaat het een om-en-om streepje worden van jeansblauw en turquoise en dan aan het eind weer de regenbogen.

Flink work in progress dus. Ik zit nu op ongeveer een kwart, denk ik...
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:30:03 #174
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105835216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb vanmiddag nog 14 bollen wol besteld! *O*
Een deken van alleen maar regenboog werd me een beetje te hysterisch en dus wilde ik een middendeel van antracietgrijs maken met onderaan weer een regenboogdeel, maar er is geen mooie donkergrijs van de Phildar die ik gebruik. En dus gaat het een om-en-om streepje worden van jeansblauw en turquoise en dan aan het eind weer de regenbogen.

Flink work in progress dus. Ik zit nu op ongeveer een kwart, denk ik...
Jeetje, je bent heel wat van plan. Maar hij klinkt er leuk en kleurvol! Ik ben benieuwd!
pi_105835829
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:29 schreef trui het volgende:
komen de maten bij de hema-haaknaalden wel overeen met de standaardmaten?
Ja. zijn prima naalden voor een zacht prijsje (1,50), jammer alleen dat ik niet de enige ben dit dat vindt want het schap is hier al een week leeg. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:41:45 #176
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105835850
Hey Tyler-Girl ik zag je stellingen en vragen, ik heb ze even allemaal gequote en beantwoord, tis alleen een heel verhaal geworden dus even in een spoilertje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja, in het begin toch wel wat gefronste gezichten van leeftijdsgenoten (durven niet echt meteen iets te zeggen denk ik). Maar als ze zien wat ik maak (en dat weten ze nu) vinden ze het eigenlijk allemaal wel heel erg leuk en mooi. M'n moeder en vooral m'n oma vinden het heel erg leuk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zijn er dan volgens jullie ook trends in het haken? BrainTeaser jij hebt het over filethaken....misschien was dat vroeger wel in. Maar wat is er volgens jullie nu in op haakgebied?
En doen jullie daar aan mee?
Mensen van mijn leeftijd en iets jonger (ben zelf 32) die zelf niet haken denken meteen een Zpagetti en dat vinden ze vaal wel erg tof. Dat is wel een trend denk ik dat "tarn", zelf heb ik dat nog nooit gebruikt en dat ga ik ook niet zomaar doen. Ik vind het wel grappig om te zien en ik ga ook altijd even bij de voorbeelden kijken in de plaatselijke winkel. Maar ik vind de spullen (voor mij) niet praktisch (zware handtassen, grove kussens e.d.) en niet leuk genoeg. Ik zie daar niet zo'n uitdaging in ofzo.
Filethaken zag je vroeger wel veel volgens mij ja, m'n moeder en oma hebben echt een heleboel van dat soort gordijntjes gemaakt enzo.
Tja amigurumi zijn nieuw, als ik de oude bladen van m'n moeder bekijk zie je maar sporadisch iets wat op een knuffel lijkt tussen de haaksels en breisels.Tja en dat was voor mij ook een reden om te willen kunnen haken: beestjes maken!
Inmiddels vind ik andere dingen ook leuk, maar ja aan amigurumi enzo doe ik zeker mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
Harstikke leuk al zal ik er zelf niet zo vlug aan meedoen. Ik vind haken leuk, en ik vind praten met mensen/vrienden leuk en meestal praat je (ook) over iets dat je verbindt. Dus ja ik vind het hartstikke tof als mensen ook warm lopen voor haken en daaraan meedoen. Op z'n minst heb je een gezellige middag toch?
Nuttig? Tja is haken nuttig? Kijk, ik ben altijd wel creatief bezig geweest, vaak in vlagen, maar uiteindelijk verbaasd het vrienden en familie niet dat ik nu haak. Ik vind het leuk om te doen en ik vind het leuk als mensen mijn haaksels waarderen, dus ja, dan is het nuttig voor MIJ (een ander kan daar anders over denken natuurlijk).
Het 'echte' haken? Wat is dat? Kijk als mensen er de lol van inzien gaan ze vanzelf wel op zoek op het internet en komen hier en/of op ravelry terecht. Zo gaat dat toch met alle trends, een hoop doen er even mee en pas nadat de trend voorbij is zie je voor wie het echt een blijvende hobby is en dat is nuttig denk ik (het hebben van een hobby).

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke allemaal eenduidige antwoorden :D

Trovey, fijn dat je over wol begint ;)

Mijn volgende stelling daarom:
Wol/garen is duur!
Ja en nee.
Goedkoop garen van de Wibra/Zeeman voldoet prima voor amigurumi en is in best wat leuke (felle) kleuren te krijgen. Op den duur wil je misschien ook eens wat anders proberen of een mooie zachte sjaal maken ofzo en ja dan kan het huur duur zijn. Maar ja, veel hobby's hebben een prijskaartje, dus dat bepaal je zelf. Ach ik kijk er niet zo naar (het is toch vaak, hebbe, hebbe, hebbe :P ).

quote]0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke het is dus voornamelijk uitkijken naar aanbiedingen en goed zoeken.....

Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
of bestel je vaker via internet (zo ja welke webshops dan)?
[/quote]

Er is in mijn woonplaats één winkeltje met garen, niet heel veel bijzonders en ook geen geweldige prijzen, dus daar koop ik niet heel veel. Voor goedkoop garen ga ik naar de Zeeman of Wibra ook gewoon hier in mijn woonplaats.
Verder ben ik best lui, dus ik bestel veel online (hobbydoos).

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
Sorry fout gelezen :@ Maar wel duidelijk :D

Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
Tja dat hangt er vanaf hoe groot de eigenlijke bestelling is in verhouding met de verzendkosten. Bij de hobbydoos was het eerst geen verzendkosten als je boven een bepaald bedrag bestelde, maar dat is nu niet meer. Dat vind ik wel een tegenvaller hoor. Het is dat ik al het één en ander vorige keer in gedachten had dat ik het toch heb besteld, maar ik denk dat ik volgende keer toch nog even ergens anders kijk. Het bedrag van de verzendkosten weegt ook wel mee. Een paar euro, vind ik over het algemeen niet erg, tegen de 6/7 euro vind ik al veel worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
Boekjes (ik hou van boekjes, ik heb ze ook graag fysiek dus ik heb best wat boekjes, ook veel Engelstalig vanuit de VK via Amazon, omdat ze daar vaak wel goedkoper zijn en het voor mij niet uitmaakt of het Engels of Nederlandstalig is.)
Bladen (heb abonnement op HobbyHandig en tegenwoordig staat er altijd wel iets te haken in, en laatst nog wat Amerikaanse haakbladen gekregen van een vriendin + bladen van de jaren '80 van mijn moeder!)
Ravelry,
Hier in dit topic en soms van blogs/sites (vooral als iemand ze hier linkt, ik zoek zelf vrij weinig)

Nederlands of Engels maakt me weinig uit en is geen belemmering voor mij.

Inspiratie doe ik ook wel op door gewoon door de stad te lopen of op een (kerst)markt rond te snuffelen. Ideetjes opdoen enzo. Ik zag laatst in Düsseldorf in de Zara woonwinkel gehaakte onderzetters en dan denk ik 'och dat kan ik makkelijk zelf maken'.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]
<knip>

Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Zo ja, wat vond je daar dan van
Hmm ja, nou ja zoals gezegd ben ik sowieso wel creatief bezig. Ik heb ook een naaimachine waar ik wat mee aanrotzooi. Dus als er iets is met stoffen en handwerken dan ga ik daar wel eens heen ja. Maar niet specifiek om iets voor haken te kopen eerlijk gezegd. Meer om inspiratie op te doen en om stofjes te kopen.
Mooie dingen komen er weer hier voorbij! *O*
klerkje
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:41:59 #177
344363 Kniertje22
pi_105835860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:08 schreef EsseEi het volgende:
sorry weer alleen plaatjes gekeken, geloof dat jullie wel boeiende gespreksonderwerpen hadden (wat ik snel zag) maar te veel om even snel bij te lezen hihi ;)

Kniertje wat een leuke dingen weer! Ik hou echt van die uiltjes :D
en die sfeerlichtjes vind ik ook heel leuk! (Die had muck ook gemaakt toch?) wat is het patroontje daarvan? vind dat het licht er zo mooi doorheen komt!

Ik had trouwens nog leuke sfeerlichten gezien, deze, maar dan om een fles heen en dat er dan een lange kaars in staat zeg maar! :) zag er heeel tof uit (met overlopende kleuren)
Bedankt voor de complimenten! O+ En de anderen die gereageerd hebben ook bedankt natuurlijk!

Het patroontje van de candle cozy's vind je hier. Ze zijn heel simpel en snel te maken. Het enige waar je even op moet letten is dat de cozy mooi om je potje gaat passen, dus niet te veel, maar ook niet te weinig steken. ;)

En er is nóg een swap van mij ontvangen, dus ik kan straks nog een fotootje showen! :D
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:45:24 #178
244933 trovey
Nachtoele
pi_105836025
quote:

[..]

+1

en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)

Maar goed ik dwaal af :P

Hebben jullie ook wel eens beurzen bezocht, die betrekking hadden op haken of handwerken?
Ja, begin dit jaar met een kennisje en hier in de stad. Verder weg is vaak te duur wat betreft entree en reisgeld, dan moet ik wel heel zeker weten dat het iets is en Creadoe is me te druk. :') Vroeger ging ik wel met een ander kennisje regelmatig naar creatiefbeurzen toe maar die woont sinds 6 jaar aan de andere kant van het land dus dat gaat een beetje moeilijk nu. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:23:22 #179
344363 Kniertje22
pi_105838242
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 20:41 schreef Kniertje22 het volgende:
En er is nóg een swap van mij ontvangen, dus ik kan straks nog een fotootje showen! :D
Nou, zoals beloofd nog een foto! :D
De ontvangster vindt kabouters erg leuk, dus ik heb dit kabouterstel voor haar gemaakt.

Meer foto's hier
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:48:02 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105839608
O+ O+ !!
in de haak.
  dinsdag 20 december 2011 @ 21:57:19 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105840172
Wat ontzettend schattig! O+
Hetzelfde geldt trouwens voor dat sneeuwvlok-poppetje! :Y

Mijn work in progress:

Is ook meteen duidelijk waarom we een nieuwe bank moeten bij deze deken. ;)
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:22:58 #182
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_105841480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 21:23 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Nou, zoals beloofd nog een foto! :D
De ontvangster vindt kabouters erg leuk, dus ik heb dit kabouterstel voor haar gemaakt.

[ afbeelding ]

Meer foto's hier
Super leuk zeg!! *O*
  dinsdag 20 december 2011 @ 23:23:04 #183
338781 MissN
pi_105844768
Jeejj ik heb 1 bauble bal van lucy af! Nog zeket meer te gaan, foto's volgen
haken is cool
  woensdag 21 december 2011 @ 01:05:26 #184
32450 bietel
pi_105850156
TG: Mijn antwoorden op je vragen ('haak' een beetje laat in :P)

Ik kreeg in het begin wel eens reacties over oubollig inderdaad. Ik brei en keramiek ook, dus het past wel in het rijtje :P
Mijn close vrienden zijn zelf ook vaak bezig met creatieve dingen, dus die vonden het juist wel leuk. We inspireren elkaar ook wel, met onze verschillende technieken en media. Alleen maar leuk!

Ik denk dat het nu wel een trend is ja. Misschien heb ik het daarom ook wel weer opgepakt. Ik ben weer gaan haken door de knuffels van Anne Claire petit, maar haakte vroeger ook wel. Ik ben 2 jaar terug begonnen met knuffeltjes, maar maak inmiddels ook sjaals, tassen, kussens e.d.
Ik verwacht wel dat het over een paar jaar weer overwaait. De crisis heeft er denk ik inderdaad ook veel mee te maken. Vorige trend in handwerken was bijvoorbeeld in de jaren 80. Ook niet echt een top periode in de economie :P

Een workshop haken zou ik zelf niet zo snel volgen, omdat ik de basis wel goed weet en verder leer ik veel via youtube of andere websites.
Ik denk dat ze wel nuttig kunnen zijn als je het wil leren. Het lijkt me vooral gezellig eigenlijk :P

Wol/garen kan duur zijn, maar ik denk dat er wel wat te krijgen is in elke prijsklasse. Zoals al eerder genoemd: Zeeman en Wibra voor de goedkope wol, maar je hebt ook wel wol voor 20 euro/100 gr. Dat zou ik zelf alleen doen, als ik het echt hele mooie, bijzondere wol vind.

Ik bestel wel eens wat via het internet, maar ga ook wel naar de plaatselijke wol winkel. Voordeel van de winkel, vind ik, dat je de wol kan voelen. Maar via het internet vind ik juist ook wel de verassing leuk!
Ik heb een keer bij een aanbieding, allemaal bolletjes Drops garen besteld. Van elke soort (die in de aanbieding was) 1 bolletje. Daar zat ook wel wat tussen, wat ik geen fijne wol vond. Vooral omdat het dan kriebelt of stug ofzo, maar ik heb er ook mijn favoriet gevonden! Dat is de alpaca van Drops en de Andes (deels wol, deels alpaca). Ik vind Drops niet spotgoedkoop, maar ook niet onwijs duur.
Ik ben wel eens naar Amsterdam gegaan voor wol. Ik vind het wel leuk om nieuwe winkels te ontdekken :)
Qua verzendkosten: Als ik via een webshop garen bestel, is dat vaak wel voor meer dan een paar bolletjes. Dan vind ik die verzendkosten wel te doen. Voor 3 bolletjes, ga ik liever naar de winkel.

Inspiratie doe ik op via vrienden, internet (ravelry, google en hier) en soms zie ik iets leuks in een winkel of foldertje. (soms niet eens haakgerelateerd)

Een handwerkbeurs ben ik nog nooit heen geweest. Lijkt me op zich wel eens leuk.

Ik heb wel eens een advertentie gezien voor een beurs, boekje of garen. Ik denk dat het wel aan kan zetten tot kopen. De boekjes blader ik in de winkel wel door, maar ik ben niet zo goed in patroontjes volgen, dus ik zou niet zo snel een boekje kopen :P Als ik mooie wol op een foto zie, zou ik dat misschien wel willen kopen! Mits de prijs een beetje binnen mijn budget valt :P
  woensdag 21 december 2011 @ 07:11:54 #185
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105855041
die kaboutertjes zijn super mooi en schattig! :D:D
en verder leuke deken ^^
  woensdag 21 december 2011 @ 08:29:29 #186
314537 annelotje
pi_105855776
die kabouters zijn cool!!! En het deken vordert goed zeg!

Ik heb heather the pony af! (had helaas toch net te weinig aan 1 bol van de Zeeman dus 2 poten hebben een iets afwijkende kleur)

Hij is echt huge! Groter dan mn katten!

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 december 2011 @ 08:33:28 #187
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105855831
quote:

advertenties niet echt, maar de adventkalender van OZ staan altijd leuke dingen in waar ik dan wel als ik geen bollekes meer heb wel wat voor koop
maar ik zal niet snel bv een patroon online kopen oid, dan knutsel ik dat liever zelf in elkaar
zoals ik ook met de plu gedaan heb
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:25 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

En welke sites en boekjes dan? Kun je wat voorbeelden geven ;)
Ravelry, wat blogs, site van drops, maar ook OZVerlag
boekjes voornamelijk de oude van mn oma met steken ed
quote:

[..]

+1

en nu heb ik alweer een mooie sjaal gevonden en die wil ik maken/hebben (want hij is weer los gehaakt en dat kan ik niet :S)

Maar goed ik dwaal af :P

is niets voor mij, die drukte vind ik niet prettig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 21 december 2011 @ 08:48:22 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105856051
mooi gelukt, annelotje! ^O^

BE, goede vorderingen! jammer dat 't zo slecht bij jullie bank past, ik vind 'm nog steeds wel leuk. maar daar zou inderdaad een andere (en rustige) kleur bij moeten...

gisteren weer es in de trein gehaakt. bijna 3 geluksvogeltjes af! *O* (vleugels + snavel moeten er nog op gemaakt worden, en de oogjes).

de poncho begint nu ook z'n afronding te naderen, ik hoop vanavond te kunnen gaan blocken (vooral de bloemetjesrand heeft dat wel nodig, dat is nu wat erg rommelig).

[ Bericht 34% gewijzigd door trui op 21-12-2011 09:30:27 ]
in de haak.
  woensdag 21 december 2011 @ 09:27:19 #189
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105856762
Kniertje! wat zijn je haaksels mooi. Vooral die uiltjes vind ik erg tof.
BE: wat een werk zeg. Ik hik tot nu toch nog tegen het vele (zelfde) werk aan van zo'n project, alhoewel ik wel denk dat ik het een keer ga doen.
annelotje: oeh jammer dat het net niet lukte met 1 bol, alhoewel ik zo op de foto geen verschil zie geloof ik. Heather is leuk gelukt joh, ja en ik vond 'em ook groot haha.

Ik geloof dat ik een vraag van TG over het hoofd heb gezien dus nog even een antwoord van mijn kant op deze vraag:

quote:

Ik let zelf niet echt heel erg op advertenties die met haken te maken hebben. In de krant of bladen zie ik het niet zo in ieder geval. Op internet wel (meer). Als ik iets zie wat me aantrekt (leuk poppetje, leuke kleuren, mooi motiefje) dan kijk ik wel eens, maar eigenlijk meer ter inspiratie. Trouwens over inspiratie: ik kijk ook wel eens op Etsy.com daar worden (o.a.) gehaakte dingen en patronen daarvoor verkocht. Om ideeën op te doen kijk ik daar ook wel zo nu en dan. Een handwerkbeurs vind ik op zich wel leuk, maar ik zou er niet stad en land voor afreizen, bovendien vind ik het wel fijn als het dan gecombineerd is met bijvoorbeeld een stoffenbeurs, maar dan nog, dan zou ik er niet voor naar Utrecht reizen bijvoorbeeld (ik woon in Zeeland).
Boekjes? Ja daar heb ik wel een zwak voor. Zeker als ze niet te duur zijn, advertenties daarvan zie ik veel in een haakboekje zelf (zo'n klein foldertje met een selectie van dezelfde uitgever zit er dan in, werkt erg goed bij mij!).
klerkje
  woensdag 21 december 2011 @ 11:02:10 #190
253685 Dottey
+1
pi_105859076
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:

Eerste stelling:
"Ik krijg nog vaak de reactie dat haken een oude oma hobby is."
Meeste mensen zeggen: Haken? :r Dat is oudbollig.. tot ik vertel wat ik maak of iets laat zien en dan willen ze het ook leren.

ze hadden meer de ronde kleedjes over de bank in gedachten, dan poppetjes, mooie dekens, mutsen etc etc :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vinden jullie dan dat er te weinig beurzen zijn die echt gericht zijn op handwerken/haken?
ik heb hier geen idee van.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

En waar ligt het dan aan....dat breien weer in/hip is?
en is dit dan een trend van bijvoorbeeld deze winter en volgend jaar hoor je er niemand meer over of blijft het denk je toch langer hangen
Ligt aan de mode en aan hoeveel mensen het weer gaan doen :D
Ik denk dat het een tijdje blijft hangen. Zelf dingen maken is echt weer van deze tijd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
En wat vinden jullie workshops om te leren haken, die steeds meer lijken op te duiken. Denken jullie dat ze nuttig zijn en dat mensen daar "het echte haken" leren?
Ik geef les aan vriendinnetjes die er om vragen. ook soort van workshop :D ze vinden het met name gezelliger om het zo te leren dan via het internet of een boekje. Ikzelf heb het overigens van internet n boekjes dus het is niet nodig om het zo te leren. Maar soms is het wel makkelijker om het te kunnen vragen aan iemand die het rustig en 100 keer uitlegt dan dat je uren zit te priegelen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wol/garen is duur!
Ik vind sommige bollen wol idd erg duur. Ik neem geen bolletjes mee die 3,5 euro p bol zijn. Dan vind ik mijn hobby enorm uit de hand lopen qua prijs en dat kan ik niet bekostigen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
Maar waar halen jullie je garen dan? in fysieke winkels in de buurt of ben je bereid daar nog voor te reizen?
Zeeman, wibra, acction, markt.. net waar ik voorbij schuif en ze wol hebben in een bepaalde kleur voor een klein prijsje. Ik heb zelf niet zo veel last van splijten van wol. Dus de goedkopere wolletjes vind ik wel lekker om mee te werken ^^.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:40 schreef Tyler-Girl het volgende:

Haken jullie trouwens ook wel eens af als er te veel verzendkosten gevraagd worden? Er wordt bij sommige webshops (niet altijd voor wolletjes hoor) al 3 euro ofzo voor brievenbuspost gevraagd. Kijken jullie hier ook naar?
ik bestel nooit via internet. En dure bollen wol start ik voorlopig niet aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 14:19 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? (boekjes, sites, blogs, ravelry?)
En zijn dit dan Nederlandse sites of boekjes of kijk je ook naar buitenlandse sites?
inspiratie, verzin ze gewoon ter plekke, als ik een leuk voorbeeldje heb gezien probeer ik het na te maken of ik zoek een patroon op het internet op. bijvoorbeeld blogs van haaksters (nl of engels akt niets uit) of ravelry.
Soms uit de boeken en tijdschriften die ik heb gevonden in tweedehandswinkels of nieuw. En dan maak ik iets van die nieuwe of oude technieken of steken die ik mijzelf aan leer. OF ik priegel gewoon wat en ga daar op door. :D
quote:

[..]

nooit. wil nog wel eens gaan, ooit.

[ Bericht 77% gewijzigd door Dottey op 21-12-2011 11:25:52 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 21 december 2011 @ 11:18:47 #191
344363 Kniertje22
pi_105859568
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! O+

@ Brighteyes: wat een mooie deken!! :o Lekker fleurig en zo netjes gehaakt ook! ^O^
@ Annelotje: Heather is heel schattig geworden! O+ En die beesten zijn inderdaad huge hè? ;) Ik heb ooit Gertie het olifantje van Delicious Crochet gemaakt en die viel ook een stuk groter uit dan ik gedacht had!
  woensdag 21 december 2011 @ 11:26:23 #192
253685 Dottey
+1
pi_105859830
wat een schattige kabouters heb ik voorbij zien komen. O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 21 december 2011 @ 11:29:10 #193
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_105859942
quote:
@ Annelotje: Heather is heel schattig geworden! O+ En die beesten zijn inderdaad huge hè? ;) Ik heb ooit Gertie het olifantje van Delicious Crochet gemaakt en die viel ook een stuk groter uit dan ik gedacht had!
Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberen :)
  woensdag 21 december 2011 @ 11:29:21 #194
244933 trovey
Nachtoele
pi_105859950
Leuke kabouters en pony en die deken vordert gestaag. ^O^

Boekje over haken van Marktplaats is rond en met een beetje geluk komt het ding morgen. Nog een tweede gezien bij iemand anders...eens even een bod doen. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 21 december 2011 @ 11:33:43 #195
344363 Kniertje22
pi_105860091
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Ohhh, goed om te weten! Ik ben ooit 1x een beest begonnen te haken, maar da werd zo groot dat ik dacht dat ik het niet goed deed. Na 3x uithalen ben ik gestopt en doe niet veel anders meer dan sjaals, mutsen en dekens! Nu durf ik het nog wel weer eens te gaan proberen :)
Ja, gewoon proberen hoor! ;) Ik had voor de olifant als hoofdkleur lila, en ik geloof dat er wel 1,5 tot 2 bollen Scheepjes Softfun inzitten. Ik heb de olifant hier niet meer, dus ik kan het niet nameten, maar ik denk dat ze zittend toch wel 30/35 cm. was.
En je kan natuurlijk ook altijd op zoek gaan naar een patroon van een kleiner beestje hè, als je dit te groot vindt. Patroontjes genoeg! ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 11:47:56 #196
244933 trovey
Nachtoele
pi_105860559
Zo, bod gedaan op 3 dunne boekjes met 500 brei-, haak en borduursteken....eens afwachten wat daar uitkomt. 8-)

Overigens is mijn haakboek wat ik voor de verjaardag zou krijgen nog steeds niet binnen bij de boekhandel...die tweede druk komt maar niet. ;(
Optimist tot in de kist
  woensdag 21 december 2011 @ 14:53:47 #197
326851 Herfstblad
pi_105867728
Mooie uiltjes! Die kerstuil! :D.
De deken wordt ook mooi en die kabouters zijn ook tof!

En wat is Heather groot zeg!
  woensdag 21 december 2011 @ 15:07:51 #198
211083 Angelof9
I must go first
pi_105868270
Oh hey, een haak topic! Wat leuk.

Ik heb hier al mijn haakwerkjes: http://www.ravelry.com/projects/Angelof9

Ben net aan een sjaal van Kristin Ohmdal begonnen, de Sprout. Heeeeeel makkelijk ontwerp, maar wel een beetje saai :P
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 21 december 2011 @ 15:24:22 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105868887
welkom angelof9! wat lekker veel en mooie dingen heb je al gemaakt! ik zie dat je ook een old rose wrap aan het maken bent, wat ziet die er al mooi uit. staat bij mij ook nog steeds op de agenda. prachtig! en ik heb de sprout shawl even opgezocht, heel mooi inderdaad. succes, en laat je je eind (en/of tussen) resultaten zien?
in de haak.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:26:54 #200
211083 Angelof9
I must go first
pi_105868979
Zal ik zeker doen. De old rose wrap is al af, maar ik heb nog geen foto's van het eindresultaat genomen. Hij is prachtig en was een heel leuk project om te maken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')