abonnement Unibet Coolblue
pi_105477022
Het begon met dit topic: Stofzuiger robot

En sindsdien zijn er verschillende eigenaren op Fok! Stel hier je vragen, discuceer over welk merk het beste is, en vertel over de belevenissen van je stofzuiger robot.

De merken
iRobot Roomba
De Cleanmate Infinuvo
De Autocleaner Intelligent Floor Vac
De Kärcher RoboCleaner RC3000
De XV-11 van 'Neato Robotics'
De Samsung Furot II
De Smart Cleaner

Over de Roomba
Omdat Roomba's het meeste voorkomen, hier wat meer info:

Dit is Guppy's Roomba 563 PET.


Roomba is makkelijk in onderhoud, het schoonmaken is eenvoudig door de modulaire opbouw van het apparaat. Hij werkt volgens een willekeurig patroon de hele kamer af en keer wanneer hij klaar is weer terug naar zijn basisstation. De afvalbak zit achterop, en is makkelijk te verwijderen en leeg te maken. Lage drempels zijn geen probleem voor Roomba, en wanneer je alle snoeren wegwerkt, kan hij zonder problemen aan de slag.

En dat Roomba effectief is bewijst de foto van DennisMoore:


Roomba kan goed met huisdieren, en op YouTube zijn talloze filmpjes te vinden van katten die op de Roomba rondrijden, en honden die ze gefascineerd volgen. Hoewel de katten van Rewimo nog niet helemaal overtuigd waren:


Veel mensen geven hun Roomba een naam. In dit topic karren onder andere Data en Jozef rond. Op internet kun je ook stickers voor 'm kopen, of je kunt zelf creatief zijn een een pakje voor 'm naaien:


Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten

Met Roomba houd je meer tijd over voor de leuke dingen in het leven! Mess chores, more life, is hun motto. In de meeste gevallen is dat ook zo. Niet in alle gevallen overigens.

[ Bericht 8% gewijzigd door Light op 12-12-2011 07:05:02 (Oude topics weg) ]
pi_105478515
OP is regelrecht uit het vorige topic gekopieerd? :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_105479459
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Het vorige topic (deel #5) staat er niet bij.
pi_105482640
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 00:33 schreef JazzySOB het volgende:
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Het vorige topic (deel #5) staat er niet bij.
Het is een reeks, er hoeft helemaal geen link naar de vorige delen bij. Die zijn allemaal via de reeks terug te vinden.
  maandag 12 december 2011 @ 07:25:50 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_105482734
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 07:05 schreef Light het volgende:

[..]

Het is een reeks, er hoeft helemaal geen link naar de vorige delen bij. Die zijn allemaal via de reeks terug te vinden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_105502802
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 22:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat systeem is bagger geïmplementeerd. Roomba is vele malen beter in staat alles op te zuigen.
Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.
pi_105512717
Nou we zullen het zien.
Onze roomba is verstuurd dus verwacht hem/haar/het morgen rond de middag te hebben, ik ben zeer benieuwd!
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:37:16 #8
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105527331
quote:
Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.
Dit is best wel een goed punt, dit had ik me nog niet eerder bedacht. Zeker in mijn geval, waarbij de stofzuigert een behoorlijk oppervlak moet schoonmaken, ben ik bang dat de roomba niet overal komt, of de weg kwijtraakt. Eigenlijk zouden we een praktijktest moeten doen (zoals de spanjaarden) maar dan in een grotere (normale) ruimte.
pi_105530995
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:49 schreef lottumracing het volgende:

[..]

Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.
Hoezo niet eerlijk? De Samsung gaat toch op eigen houtje terug naar zijn basisstation. Niemand heeft hem opdracht gegeven dat hij terug naar zn mand moet. Dat doet hij zelf. Zo is hij namelijk geprogrammeerd.

Een erg grote kamer zou je simpelweg kunnen oplossen door een grote capaciteit (4400mah) accu te plaatsen. Dan stofzuigt hij 2 uur. En dat is meer dan voldoende voor hele grote appartementen.

Over mijn woonkamer en woonkeuken ca. 60m2. Doet hij 45-60 minuten over. En dan is hij toch echt overal geweest. (soms meerdere keren)

quote:
mol_air
Jus ex injuria non oritur quote:
. Dit is best wel een goed punt, dit had ik me nog niet eerder bedacht. Zeker in mijn geval, waarbij de stofzuigert een behoorlijk oppervlak moet schoonmaken, ben ik bang dat de roomba niet overal komt, of de weg kwijtraakt. Eigenlijk zouden we een praktijktest moeten doen (zoals de spanjaarden) maar dan in een grotere (normale) ruimte.
Hoe groot is jouw kamer? + je kunt hem 30 dagen uitproberen. ;-). Als ie niet volgens jouw eisen voldoet, stuur je hem terug.
pi_105531076
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 00:02 schreef TigerXtrm het volgende:
OP is regelrecht uit het vorige topic gekopieerd? :P
Kunnen de vergelijkingsfilmpjes niet in de OP? :-P
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:46:29 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105531153
Mijn Roomba oplader is nu dus echt helemaal naar filistijnen, heeft iemand er toevallig nog eentje over? :P

Edit: Heb hem uit elkaar gehaald en het lijkt erop dat het slechts een geknapte diode is:





Die krabbels die er naast staan zijn dan vreemd genoeg niet van mij.

[ Bericht 48% gewijzigd door Erasmo op 13-12-2011 13:29:04 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:04:59 #12
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105531780
quote:
Hoe groot is jouw kamer? + je kunt hem 30 dagen uitproberen. ;-). Als ie niet volgens jouw eisen voldoet, stuur je hem terug.
De woonkamer + keuken (één ruimte) is ongeveer 70m2 met veel obstakels (banken, tafels, stoelen, kasten)

wat betreft dat uitproberen: ik zie dat sommige websites (waar 'ie veel goedkoper is dan bij irobot zelf) een 14 dagen zichttermijn bieden. Even checken of dat ook uitpakken en uitproberen inhoudt!
pi_105531874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:04 schreef mol_air het volgende:

[..]

De woonkamer + keuken (één ruimte) is ongeveer 70m2 met veel obstakels (banken, tafels, stoelen, kasten)

wat betreft dat uitproberen: ik zie dat sommige websites (waar 'ie veel goedkoper is dan bij irobot zelf) een 14 dagen zichttermijn bieden. Even checken of dat ook uitpakken en uitproberen inhoudt!
Dat vind ik ook wel belangrijk. Het is een leuke hebbeding, maar het moet natuurlijk wel in mijn eigen huis prima werken, niet in een of ander huis waar het toevallig wel leuk werkt (en dus in een video voor komt).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105533853
Nou de roomba is net gearriveerd hoor.

Ik las net alweer wat heel positieve reviews en hopelijk is dat hier ook over een paar dagen.
Ben zo benieuwd, t is natuurlijk niet een aankoop van een tientje en zeker omdat we ook zo twijfelden tussen de qq2plus en de roomba dus.

Maar goed hij is aan het laden.
Moet wel even aan het formaat wennen.

Waar hebben jullie hem zoal staan? Ik dacht ik zet hem in een "hoekje"onder de box (die er over een tijdje uit gaat) maar lees dat dat eigenlijk niet handig is.
En de jongste hier vind het ook zeer interessant, vooral het knipperende oplaadlichtje ;)
  dinsdag 13 december 2011 @ 14:20:37 #15
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105534360
Is er hier eigenlijk iemand die een roomba in een normaal formaat huis (+/1 120m2) heeft rondzuigen? Hoe bevalt dat?
pi_105535062
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:20 schreef mol_air het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die een roomba in een normaal formaat huis (+/1 120m2) heeft rondzuigen? Hoe bevalt dat?
Zat. Lees de delen hiervoor maar eens terug, maar als je meerdere kamers hebt. is het handig om lighthouse te plaatsen bij iedere deuropening. Dan weet je zeker dat hij eerst de kamer schoonmaakt voordat hij naar een andere toe gaat.
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:41:44 #17
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105537723
quote:
Zat.
Ik had namelijk het idee dat veel FOKkers met een roomba (in dit topic) een wat meer bescheiden stulpje hebben (lees: <80m2). Misschien heb ik het verkeerd!
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:48:51 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_105537982
Ik heb 135 m2 en werkt prima. Ik gebruik geen lighthouse, pleur gewoon de kamerdeur dicht en doe het per kamer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_105539562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:20 schreef mol_air het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die een roomba in een normaal formaat huis (+/1 120m2) heeft rondzuigen? Hoe bevalt dat?
Heb hier een Neato die 2x per week het hele huis doet (zo'n 250m2). Dat gaat goed. Ik verplaats het dock mee naar de verdiepingen zodat ze tussentijds kan laden. Klein uurtje per verdieping en tussentijds een uurtje laden is voldoende.
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:30:51 #20
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105539588
laadt de roomba (555/581) ook tussentijds op?
pi_105539820
Ik zit er ook over na te denken om een Roomba aan te schaffen. Waarschijnlijk de Pet versie, want het gaat eigenlijk om de kattenharen die overal blijven liggen. In de woonkamer staan alle meubels op pootjes (10-12 cm denk ik), maar toch niet hoog genoeg om daar zelf goed te kunnen stofzuigen, dus zo een robot zou ideaal zijn.
Klussen deel 1 en 2
pi_105548072
HHhhmmzzz we hebben hem/haar/het net even een rondje laten rijden, willen eerst ff zelf kijken hoe het werkt etc. en hoe het gaat i.p.v. gelijk 's nachts of weet ik veel automatisch aanzetten (als we ff gelezen hebben hoe dat moet ;) )

Maar het heeft ong. een kleine 10 min. rondgereden met dit al als resultaat :@
Valt me ook mee wat voor klein grut dat ding allemaal opzuigt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_105557794
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:12 schreef het-is-mij het volgende:
HHhhmmzzz we hebben hem/haar/het net even een rondje laten rijden, willen eerst ff zelf kijken hoe het werkt etc. en hoe het gaat i.p.v. gelijk 's nachts of weet ik veel automatisch aanzetten (als we ff gelezen hebben hoe dat moet ;) )

Maar het heeft ong. een kleine 10 min. rondgereden met dit al als resultaat :@
Valt me ook mee wat voor klein grut dat ding allemaal opzuigt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, bizar hè. Dit was waarschijnlijk niet met het blote oog te zien. Moet je nagaan wat ie in een uur opzuigt.

En geloof het of niet, dit zal hij om de zoveel dagen bij elkaar verzamelen. Je huis is eigenlijk smeriger dan je denkt. Haha.
pi_105557857
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:58 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Ja, bizar hè. Dit was waarschijnlijk niet met het blote oog te zien. Moet je nagaan wat ie in een uur opzuigt.

En geloof het of niet, dit zal hij om de zoveel dagen bij elkaar verzamelen. Je huis is eigenlijk smeriger dan je denkt. Haha.
kun je nagaan wat er op allerlei andere plekken nog ligt ;)
pi_105564781
Ja boven is ie ook ff geweest en later beneden nog langer aangezet,geen foto van maar man.....best smerig.
Er zat zelfs een bewegend object tussen.

Hij was alleen aan t laden en dan zo n lichte kleur aan t oplichten steeds,toen werd ie groen dus opgeladen.
Maar ik verzette m iets en toen begon ie weer licht op te lichten,komt jullie dat bekend voor?hij leek er wel goed op te staan.
pi_105564950
Dan had je de contactjes even van de lader afgehaald. En als je hem er dan weer op zet gaat 'ie weer even opnieuw laden totdat hij ziet dat de accu al vol is (delta piekspanning) en weer stopt. In tegenstelling tot de meeste kruimeldieven e.d. die gewoon continu blijven laden bezit de Roomba gelukkig goede laadelectronica.

Heeft hij/zij trouwens al een naam? :P
pi_105565189
Oke thx......

Nee er moet nog wel een naam voor komen maar we zijn nog aan t broeden op een naam ;-)

Straks boven maar eens aan t werk zetten,heerlijk.
Gisteravond zat ik lekker achter laptop/foon en dat ding was bezig.
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:51:54 #28
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105691278
Ik zit er sterk aan te twijfelen om ook een robot te kopen.. Ik vond die van de Aldi qua prijs wel interessant, natuurlijk is die nu nergens meer te vinden. Bij de aldi hier lag er tot voorkort nog steeds 1tje in de schappen.. Nu niet meer uiteraard.
Is dit dezelfde: http://link.marktplaats.nl/512620771 ?
Iemand die toevallig nog zo een ding weet te vinden?
pi_105692248
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:51 schreef blup het volgende:
Ik zit er sterk aan te twijfelen om ook een robot te kopen.. Ik vond die van de Aldi qua prijs wel interessant, natuurlijk is die nu nergens meer te vinden. Bij de aldi hier lag er tot voorkort nog steeds 1tje in de schappen.. Nu niet meer uiteraard.
Is dit dezelfde: http://link.marktplaats.nl/512620771 ?
Iemand die toevallig nog zo een ding weet te vinden?

Ik ken nog iemand die zo n ding heeft. Zit nog in de doos + Garantie 2 jaar. Ze vraagt er wel evenveel voor als dat ze voor betaald heeft. omdat ie haast niet gebruikt is.
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:24:20 #30
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105692289
Aangezien ze 'm niet gebruikt.. Is het wat..? :{.
pi_105698479
Ik heb de Aldi versie en ben er erg tevreden over :)
pi_105711245
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:24 schreef blup het volgende:
Aangezien ze 'm niet gebruikt.. Is het wat..? :{.
haha, er zijn er zat die Roombas op marktplaats wegdoen. Betekent dit dan gelijk dat die robots niet goed hun werk doen? Integendeel. Je hebt de topic ook doorgelezen neem ik aan.

Maar er zijn redenen dat dit niet bij iedere huishuiden werkt. Mensen die toch tijd genoeg hebben om te stofzuigen, een dikke hoogpolige kleed in de woonkamer, Katten en Honden die er nerveus van worden, Impulsaankoop. etc. etc.
  zondag 18 december 2011 @ 00:52:34 #33
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105712448
Het klinkt allemaal wel ideaal, maar man wat is zo'n ding duur. Marktplaatsprijzen tot over de 500 euro! Dan koop ik wel een gewone stofzuiger...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105715052
Valt wel mee hoor. Een leuk middenmodel Roomba (555) heb je al voor rond de 300,-
pi_105742595
Ik denk dat ik binnenkort maar voor een 770 ga. Ik verkoop mijn 531. Staat binnenkort op marktplaats. :-)
pi_105742865
@Blup, Had jij nog interesse in de Aldi Stofzuiger?
  zondag 18 december 2011 @ 22:29:21 #37
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105747857
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 03:54 schreef JazzySOB het volgende:
Valt wel mee hoor. Een leuk middenmodel Roomba (555) heb je al voor rond de 300,-
Mja, blijft een hoop geld voor een stofzuiger. Vooral omdat ik al een conventionele heb.

Wat verbruikt dat ding eigenlijk als ie oplaadt? Hoeveel Watt?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_105785155
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:52 schreef Mikkie het volgende:
Het klinkt allemaal wel ideaal, maar man wat is zo'n ding duur. Marktplaatsprijzen tot over de 500 euro! Dan koop ik wel een gewone stofzuiger...
Ja dat is zo, ik/wij vonden het ook veel geld.

Maar we hebben "saartje" of "jufrouw Jannie" (het heeft al diverse benamingen o.a. door de vrienden ;) ) nu een week en ik ben er super blij mee!

Had ik van te voren neit gedacht dat ik er zo blij mee zou zijn.
Vorige week was ik de koffers voor een weekendje weg aan het pakken en de roomba had ik beneden even los gelaten ;)
Dag ervoor ook en blijf verbaasd wat dat apparaat opzuigt.
Het scheelt mij/ons echt veel tijd wat ik erg prettig vind en het voelt ook lekker schoon aan en we moeten wat beter opruimen ook voor het welzijn van de roomba en dat scheelt ook al ee nboel ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 09:26:47 #39
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105856748
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Roomba en de Klarstein.

Er is niemand hier die ze beide heeft gehad gok ik?
A grand adventure has begun.
pi_105858952
quote:
Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten
De Roomba is niet alleen via internetwinkels te koop, maar ook bij de 'gewone' winkels: http://www.asimotion.nl/Verkooppunten-14-0-0.html
pi_105868415
^^^

En op die website vond ik een pagina met nog wat vergelijkings-tests:

http://www.asimotion.nl/In%20de%20media-15-0-0.html
  woensdag 21 december 2011 @ 15:22:43 #43
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105868828
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:19 schreef Reeleezee het volgende:
@Blup, Had jij nog interesse in de Aldi Stofzuiger?
Ja, maar niet ala minuut. Zit nu krap en midden in een verhuizing!
pi_105889299
Misschien dat ik de Neato erbij neemt. Onze Roomba kan niet schedulen, maar een nieuwe Roomba is weer wat duur.
De Roomba kan schoner schoonmaken, dus kan de Neato dagelijks schoonmaken, en de Roomba 1x per week (of boven)

De Samsung lijkt niet echt goede recensies te hebben. Dus dan maar de Neato.

Helaas heeft die weer dit soort problemen...
  woensdag 21 december 2011 @ 22:17:01 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105889461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:15 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien dat ik de Neato erbij neemt. Onze Roomba kan niet schedulen, maar een nieuwe Roomba is weer wat duur.
De Roomba kan schoner schoonmaken, dus kan de Neato dagelijks schoonmaken, en de Roomba 1x per week (of boven)

De Samsung lijkt niet echt goede recensies te hebben. Dus dan maar de Neato.

Helaas heeft die weer dit soort problemen...
Wat is het probleem met de Roomba aanzetten voor je het huis verlaat?
pi_105892268
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:15 schreef athlonkmf het volgende:
Misschien dat ik de Neato erbij neemt. Onze Roomba kan niet schedulen, maar een nieuwe Roomba is weer wat duur.
De Roomba kan schoner schoonmaken, dus kan de Neato dagelijks schoonmaken, en de Roomba 1x per week (of boven)

De Samsung lijkt niet echt goede recensies te hebben. Dus dan maar de Neato.

Helaas heeft die weer dit soort problemen...
Dan zou ik er gewoon een Roomba 555 bij nemen. Die kan schedulen en ben je bovendien verzekerd dat je er altijd onderdelen van kan krijgen. En die Neato maakt niet goed schoon langs plinten. Iets met talkpoeder of zo.. ;)
pi_105896950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:17 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat is het probleem met de Roomba aanzetten voor je het huis verlaat?
De katten die dan niet beneden durven te komen terwijl de roomba draait.
Vorige maand meegemaakt dat ik de roomba aan deed terwijl we boodschappen gingen doen.
De Dock was weer verplaatst waardoor de roomba niet meer kon docken.
Toen we na anderhalf uur terugkwamen was de roomba dus nog bezig (als ie de dock niet zietm dan gaat ie net zolang door tot de accu leeg is. En laten we nou een extra sterke accu hebbn.

Maar wat was het proleem nou? Er lag een verse drol op de gang. Omsingeld door schoenen. De kat was blijkbaar te bang om naar de kattenbak te gaan terwijl de roomba bezig was. En 1,5 uur was iets te lang voor haar om uit te houden dus deed ze het in een 'veilige hoekje' in de gang.

Gelukkig kwam de roomba niet op de gang en had ie niet alles uitgesmeerd over het hele huis...

Vanaf dat incident gaat de roomba niet meer aan zonder toezicht.

Een neato is dan wat minder risicovol omdat die 15 minuten zal moeten werken ipv de 45+ minuten van de roomba.
pi_105897041
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:51 schreef JazzySOB het volgende:

[..]

Dan zou ik er gewoon een Roomba 555 bij nemen. Die kan schedulen en ben je bovendien verzekerd dat je er altijd onderdelen van kan krijgen. En die Neato maakt niet goed schoon langs plinten. Iets met talkpoeder of zo.. ;)
Ik gooi geen talkpoeder op de grond. Maar bedoeling is dat neato dagelijks het werkt doet. En de roomba 1x per week als we thuis zijn.
pi_105905113
Ik doelde dan ook meer op het testfilmpje waarbij talkpoeder (ze hadden beter testzand kunnen nemen) werd gestrooid in een badkamer waarbij de Roomba en de Neato werden getest.

[ Bericht 0% gewijzigd door JazzySOB op 23-12-2011 22:04:47 ]
pi_105952524
Helaas heeft Samantha een nieuw euvel. Ondanks dat ze op de juiste tijd staat (2 maal gecontrolleerd) gaat ze toch niet op de geprogrammeerde tijd van start. Ze zuigt wel, want er zit 's morgens stof in haar bakje. De conclussie is dan ook dat ze het ergens 's nachts doet. Dit is in principe niet erg, als de vloer dan maar vrij is gemaakt. Samsung dus maar weer eens aanschrijven. Het wisselen van het moederbord (terwijl ik batterijproblemen had) heeft haar geen goed gedaan. Sindsdien heeft ze allerlei kuren. Soms vertrekt ze midden op de dag om een paar minuten te zuigen en dan gaat ze weer terug naar haar station (rijd dan ook naar een punt ergens midden in de woning). Al een paar keer een reset gedaan maar dat mag niet meer baten.
Ben bang dat ze weer terug moet. :( Soms doet ze niets anders dan hopeloos een stukje vooruit en dan weer achteruit rijden. Dan schakel ik haar na een tijdje maar weer uit, reset (en opnieuw programmeren) en dan gaat het weer even goed.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_105964912
Geen samsung voor mij dus...
pi_105989506
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:05 schreef Yemanja het volgende:
Helaas heeft Samantha een nieuw euvel. Ondanks dat ze op de juiste tijd staat (2 maal gecontrolleerd) gaat ze toch niet op de geprogrammeerde tijd van start. Ze zuigt wel, want er zit 's morgens stof in haar bakje. De conclussie is dan ook dat ze het ergens 's nachts doet. Dit is in principe niet erg, als de vloer dan maar vrij is gemaakt.
Ik ken de robot niet, maar misschien heb je de tijd verkeerd ingesteld? Dat de robot op PM staat terwijl het AM is en dus om 2 uur 's nachts gaat zuigen in plaats van 2 uur 's middags.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_105993474
Vaak kun je ook een Europese tijd (24h) in stellen i.p.v. de Amerikaanse (AM/PM).
pi_105994078
Daar heb ik op gelet, er is inderdaad een am/pm tijd aanwezig, maar daar zit het probleem niet.
Ze zou 's morgens om 8 uur moeten beginnen, dan is iedereen de deur uit.
Ze begint niet om 8 uur 's avonds. Ook vanacht heeft ze wel weer gedraaid (zorg nu dat de vloer vrij is voor ik naar bed ga), geen idee hoe laat.
Gelukkig horen we haar boven niet. Ik heb Samsung wel al gemaild, maar zoals gewoonlijk nog geen reactie gehad. Doorgaans moet ik 2 a 3 herinneringen sturen voor ik reactie krijg.
Athlonkmf heeft gelijk, ook voor mij geen Samsung meer (geen enkele electronica van dat merk), de klantenservice is een ramp
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:28:13 #55
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_105994603
Weet iemand of de roomba's tussentijds opladen?

Dus: stofzuigen --> opladen --> verder stofzuigen?
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 12:49:34 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_105997552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:28 schreef mol_air het volgende:
Weet iemand of de roomba's tussentijds opladen?

Dus: stofzuigen --> opladen --> verder stofzuigen?
Die van mij volgens mij niet... Maar ik moet toegeven dat ik het nog nooit geprobeerd heb
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106023209
Dat hangt helemaal van de omstandigheden af.
Een Roomba zou zo'n 2 uur kunnen stofzuigen op één lading.
Je moet wel een héééle grote woonkamer hebben wil 'ie dat niet in die twee uur kunnen redden.
Maar stel dat je een grotere kamer zou hebben en hij niet aan die twee uur genoeg zou hebben, gaat ' ie volgens mij tussentijds laden om daarna zijn programma af te werken.
  zondag 25 december 2011 @ 13:41:55 #58
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_106030161
Nouja, de hele verdieping is 125m2, vandaar dat ik aanneem dat 'ie dat niet in één run kan stofzuigen...ervaringen?
pi_106032565
Bestaat die hele verdieping uit één ruimte of uit meerdere kamers?
Bij meerdere kamers is het makkelijk. Gewoon kamer voor kamer doen en tussentijds laten bijladen, wat 'ie automatisch doet als 'ie met de betreffende kamer klaar is (return to dock).
Tenzij je met vuurtorens e.d. wil gaan werken, maar dan wordt het zowiezo een ingewikkelder en duurder verhaal..
  zondag 25 december 2011 @ 16:09:26 #60
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_106033160
Het zijn meerdere (4) kamers. Wil m z'n rondje laten doen als ik maar m'n werk ben.

Hoe gaat dat kamer voor kamer in z'n werk dan zonder lighthouses?
pi_106033453
Ik weet niet welke roomba je in gedachten heb, maar ik ken er geen een die automatisch teruggaat om bij te laden en weer verder te gaan.

Mijn huis is 150m2 (boven+beneden) en op de standaard accu kan ie beide verdiepingen doen met 1 lading.
Nu ik een sterkere accu heb geinstalleerd (omdat de oude is overleden) kan ie makkelijk 2-3 sessies doen. 300-500m2 dus.

Als je de roomba echter zo lang wilt laten stofzuigen (we praten nu over 4+ uur) dan komen wel andere problemen bij kijken. Oververhitting bv. Kans bestaat dat de radaren gaan smelten.
pi_106037974
Meerdere kamers kun je eigenlijk alleen met lighthouses (en ik geloof ook virtuele walls) doen.
Dan zet je dus bij iedere ingang (deuropening) bijv. een virtuele wall en Roomba blijft in die kamer schoonmaken totdat 'ie vind dat de kamer klaar is. Normaal gesproken zou Roomba dan terug naar z'n dock gaan, maar nu gaat 'ie door de virtuele wall door naar het andere vertrek.
Volgens mij kun je dat met een virtuele wall doen als het alleen van het ene vertrek naar de andere is. Als hij nog meer vertrekken moet doen komt er dacht ik een lighthouse bij kijken.

Check!

Ik heb even informatie opgezocht op de iRobot site. Je moet dus de Roomba 581 hebben waar 3 lighthouses bij zitten. Dan kun je vier vertrekken doen.

Quote iRobot:
De iRobot Roomba 581-stofzuigrobot is een van onze robots van de nieuwe generatie. Deze uiterst geavanceerde stofzuigrobot is voorzien van de nieuwste innovaties voor sterk verbeterde prestaties, een grotere betrouwbaarheid en een langere levensduur. U kunt maximaal zeven schoonmaakbeurten per week plannen, zodat de Roomba schoonmaakt wanneer u dat uitkomt, of u nu thuis bent of onderweg.

Met één opgeladen batterij worden vier kamers systematisch schoongemaakt, inclusief de moeilijk bereikbare plaatsen langs de muur en onder uw meubels, terwijl trappen en andere afstapjes worden vermeden. De Roomba past zich automatisch aan van tapijt naar harde vloeren en vice versa.

Elke Virtual Wall® Lighthouse (3 meegeleverd) houdt de Roomba binnen één kamer totdat de hele vloer is gestofzuigd. Pas dan mag de Roomba verder naar de volgende kamer. Wanneer de Roomba klaar is met schoonmaken of wanneer de batterij bijna leeg is, keert de robot automatisch terug naar het compacte zelf opladende basisstation (Home Base™) waar hij weer wordt opgeladen.

Edit:

Ook zag ik dit er nog bijstaan:
Keert automatisch terug naar het zelf opladend basisstation en wordt daar tussen schoonmaakbeurten opgeladen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JazzySOB op 25-12-2011 21:29:02 ]
  zondag 25 december 2011 @ 22:21:37 #63
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_106040471
Dank! Dat laatste had ik ook gezien, maar dacht dat hiermee misschien de verschillende schoonmaakrondjes worden bedoeld. Dus stofzuigen --> laden --> volgende dag stofzuigen.
pi_106059233
Antwoord al gevonden (Schoonzusje heeft interesse en wilde verschil tussen 555 en pet weten, ze hebben nl. een hond en vragen zich af of het die 100 euro extra verschil maakt.)

[ Bericht 45% gewijzigd door het-is-mij op 26-12-2011 16:04:35 ]
pi_106061362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:28 schreef mol_air het volgende:
Weet iemand of de roomba's tussentijds opladen?

Dus: stofzuigen --> opladen --> verder stofzuigen?
Ik blijf 'm pluggen omdat ik er erg tevreden mee ben, maar waarom neem je geen Neato? Die kan dit nl. wel, zonder extra accessoires als lighthouses enz. Als ik de deuren open laat worden garage, bijkeuken, keuken kamer, werkkamer, toilet, garderobe en hal (150m2) een voor een gedaan. Neato rijdt bijvoorbeeld door 3 vertrekken terug om te laden en rijdt daarna terug naar de plek waar ze gestopt is om verder te gaan.
pi_106066355
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef het-is-mij het volgende:
Antwoord al gevonden (Schoonzusje heeft interesse en wilde verschil tussen 555 en pet weten, ze hebben nl. een hond en vragen zich af of het die 100 euro extra verschil maakt.)
De PET versie (564) heeft een AeroVac bakje en extra filters speciaal voor huisdier(haren).
Als je precies de verschillen per type wil zien klik dan hier.
pi_106306759
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef het-is-mij het volgende:
Antwoord al gevonden (Schoonzusje heeft interesse en wilde verschil tussen 555 en pet weten, ze hebben nl. een hond en vragen zich af of het die 100 euro extra verschil maakt.)
Veel. Een Aerovac bak is echt NODIG als je honden en kattenharen door het hele huis hebt zitten.

Geloof mij dat je echt geen zin hebt om al die haren tussen de borstels wilt halen steeds itt tot de PETversie. daarbij worden de haren in het bakjes gezogen, ipv rondgewikkeld in je borstel)
pi_106307374
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:34 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Veel. Een Aerovac bak is echt NODIG als je honden en kattenharen door het hele huis hebt zitten.

Geloof mij dat je echt geen zin hebt om al die haren tussen de borstels wilt halen steeds itt tot de PETversie. daarbij worden de haren in het bakjes gezogen, ipv rondgewikkeld in je borstel)
voor iets wat zo handig zou moeten zijn vink het wel complex worden zo :+
pi_106314260
Nee joh.

Niks moeilijks aan.


Het Aerovac systeem: Het Aerovac systeem is speciaal ontwikkeld voor mensen met huisdieren. In de Aerovac bak wordt het stof via de borstels opgezogen. Hierdoor worden haren e.d. meteen van de borstel afgezogen waardoor de borstels zelf beter schoon blijven en omdat het bakje niet in twee delen is verdeeld past er ook meer in.



Je ziet dat bij de Aerovac de haren van de borstels afgezogen wordt. Terwijl in de gewone bak de haren rond je borstels gaan zitten.

De nieuwe bakken (aerovac dus) Schijnt ook meer op te vangen. Vandaar dat dit op de nieuwe series standaard er op zit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Reeleezee op 02-01-2012 16:06:20 ]
pi_106317064
Ik heb ook een aerovac gekocht voor mijn roomba pet, en ben zeer tevreden! Borstels blijven inderdaad schoner en het bakje is veel makkelijker te legen en schoon te maken. Wat mij betreft een must have voor de roomba.
pi_106339083
En dat bakje kost maar 29,95 dus is altijd later aan te schaffen voor je bestaande Roomba.
Ik heb geen huisdieren en daarom voldoet het gewone bakje van m'n 555 voorlopig nog prima.
pi_106399809
We zijn ook aan het rondkijken voor een robot. Heeft er iemand een Roomba 521 (het basismodel)? En zijn jullie er tevreden over?
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:14:46 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106400361
Uhoh, mijn Roomba 555 zegt in de kamers met vloerbedekking Clean Brushes, terwijl die toch echt heel erg schoon zijn :'( Iemand nog een tip? Heb hem al helemaal uit elkaar gehad...
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106402472
Geeft 'ie die melding alleen in kamers met vloerbedekking en dus niet in kamers met een gladde/harde vloer? Dan zou het tapijt te veel "weerstand" kunnen geven o.i.d. dat Roomba denkt dat de borstels vastlopen. Hoogpolig tapijt toevallig? Zou een verklaring kunnen zijn.

Anders even een mailtje sturen naar iRobot.
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:14:05 #75
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106404948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:04 schreef JazzySOB het volgende:
Geeft 'ie die melding alleen in kamers met vloerbedekking en dus niet in kamers met een gladde/harde vloer? Dan zou het tapijt te veel "weerstand" kunnen geven o.i.d. dat Roomba denkt dat de borstels vastlopen. Hoogpolig tapijt toevallig? Zou een verklaring kunnen zijn.

Anders even een mailtje sturen naar iRobot.
Mja het rare is dus dat ik wel een half jaar lang gewoon heb kunnen stofzuigen inde kamers met tapijt. Is ook niet echt hoogpolig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106430917
Vandaag waarschijnlijk de PET versie bestellen *O* Goede aanbieding gezien
Klussen deel 1 en 2
pi_106430968
Niemand een Roomba 521? -O-
Wat zijn voor jullie dan de redenen waarom jullie een hoger model hebben gekocht? En hebben jullie een idee welke oppervlakte jullie Roomba aankan? Bij de 521 staat er 60m² en dat is hier krap (de living en keuken is één ruimte en die is groter), maar over de andere Roomba's vind ik geen maten van oppervlakte die ze aan kunnen.
pi_106434945
Ik wilde in eerste instantie ook een goedkoop model nemen, maar kocht later de 555 omdat deze maar een paar euro duurder bleek op sommige webshops. En deze is programmeerbaar wat wellicht eens van pas kan komen, maar zet hem momenteel gewoon zelf aan als ik weg ga.

Voor de rest is de 500 serie gelijk aan elkaar en zitten de verschillen vooral in de bijgeleverde zaken zoals virtuele walls, lighthouses, AeroVac bakje (PET versie).

Zie hier de verschillen.

Ik adviseer je wel om er een afstandsbediening bij te kopen, vooral als je van plan bent hem onder de bank o.i.d. te zetten.
pi_106437796
Thx JassySOB.
Is het dan niet dat model 555 bv een pak beter het stof opzuigt als het model 521 of 531? En kan elke Roomba uit de 5-reeks met afstandsbediening werken en is het gewoon dat ze er bij sommige bij zitten en bij andere niet?

Als ze voor de rest allemaal hetzelfde zijn, zou dat betekenen dat ze allemaal "maar" 60m² aankunnen en dan moeten we sowieso één kopen met een virtual wall.
pi_106439026
Ik heb zelf een 555 en heb er een afstandsbediening bij gekocht, maar achteraf gezien zou ik dat niet weer doen. Hij reageert naar mijn mening te slecht op de afstandsbediening, je moet hem er best dicht bij houden. Ik gebruik de afstandsbediening dan ook nooit meer.

Nou moet ik wel melden dat hij bij mij onder een kast staat, waar ik er nog relatief makkelijk bij kan.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_106439488
Met de afstandsbediening zou ik sowieso wachten aangezien we een afstandsbediening hebben waarop we verschillende toestellen kunnen installeren. En volgens de website zit iRobot tussen de fabrikanten, dus misschien kan een Roomba ook wel met die afstandsbediening aangestuurd worden.
pi_106439611
Ik gebruik gewoon mijn logitech harmony voor de roomba. Ben de originele afstandsbediening allang kwijt.
pi_106439715
Dat is goed om te horen! Nog even zoeken naar onze universele afstandsbediening, nu hebben we er er al 3 verschillende nodig :(
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:05:07 #84
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106439870
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:54 schreef leonieke het volgende:
Niemand een Roomba 521? -O-
Wat zijn voor jullie dan de redenen waarom jullie een hoger model hebben gekocht? En hebben jullie een idee welke oppervlakte jullie Roomba aankan? Bij de 521 staat er 60m² en dat is hier krap (de living en keuken is één ruimte en die is groter), maar over de andere Roomba's vind ik geen maten van oppervlakte die ze aan kunnen.
hier een woonkamer van 80 vierkante meter, gaat perfect
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:10:00 #86
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106440058
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:08 schreef leonieke het volgende:
En welke Roomba heb jij?
de 520, gaat al 2 jaar perfect. de accu is ook nog goed.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106440195
Als ik de 555 invoer bij mijn logitech harmony krijg ik de melding dat de 555 niet met de afstandsbediening kan worden bediend -O-
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_106440315
En hoe zit het met het vervangen van de borstels? Moet je dit regelmatig doen (maw is het handig om dit direct bij te bestellen)?
Stel dat we de 555 zouden kopen, daar zit geen borstelreiniger bij. Bestellen we die ook best direct of is dit geen handig toebehoren?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:21:09 #89
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106440389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:18 schreef leonieke het volgende:
En hoe zit het met het vervangen van de borstels? Moet je dit regelmatig doen (maw is het handig om dit direct bij te bestellen)?
Stel dat we de 555 zouden kopen, daar zit geen borstelreiniger bij. Bestellen we die ook best direct of is dit geen handig toebehoren?
ik heb hem nu ruim 2 jaar en gebruik hem wekelijks. Alle originele onderdelen zitten er nog in, dus ik zie daar het nut niet van in.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106440417
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:18 schreef leonieke het volgende:
En hoe zit het met het vervangen van de borstels? Moet je dit regelmatig doen (maw is het handig om dit direct bij te bestellen)?
Stel dat we de 555 zouden kopen, daar zit geen borstelreiniger bij. Bestellen we die ook best direct of is dit geen handig toebehoren?
Borstels vervangen heb ik nog niet hoeven doen, heb hem nu ruim een jaar. Maar als het nodig is, dan is dat vrij simpel, want je pakt ze er zo uit...

Als je dit bedoelt met een borstelreiniger, dan zat hij bij mij gewoon in de doos erbij:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_106440726
Die bedoel ik idd Rockfire.
Handig dat die in de doos erbij zat. Op de website van iRobot staat er namelijk een 0 bij borstelreiniger en Roomba 555.
pi_106440965
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:13 schreef Rockfire het volgende:
Als ik de 555 invoer bij mijn logitech harmony krijg ik de melding dat de 555 niet met de afstandsbediening kan worden bediend -O-
Je moet gewoon Roomba invoeren. Niet een specifiek nummer. Al die AB zijn uitwisselbaar.
pi_106441037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:18 schreef leonieke het volgende:
En hoe zit het met het vervangen van de borstels? Moet je dit regelmatig doen (maw is het handig om dit direct bij te bestellen)?
Stel dat we de 555 zouden kopen, daar zit geen borstelreiniger bij. Bestellen we die ook best direct of is dit geen handig toebehoren?
Ik heb 1x moeten vervangen omdat de borstel gescheurd was door een draad welke vastgedraaid was. Dat zorgde voor problemen bij dirt detect.

Maar nee, je moet er niet bij kopen. Als je nodig hebt, dan pas. Je kan op ebay immers ook goedkopere onderdelen krijgen
pi_106441774
Argh, ik zit echt te twijfelen:

Roomba 521 voor 259 euro
Roomba 531 voor 297 euro (met 1 virtual wall)
Roomba 555 voor 335 euro (met 1 virtual wall en programmeerbaar)

Ik vraag me echt af of die opties het prijsverschil waard zijn, als dit effectief de enige verschillen zijn.
pi_106441872
programmeerbaar is wel handig. Virtual wall gebruik ik nooit.

Dus als je denkt te willen schedulen... zo niet de goedkoopste nemen. Kan je het geld dat je bespaart uitgeven aan een sterkere accu van ebay.
pi_106476947
Samsung vandaag in de aanbieding bij de Wehkamp: http://www.wehkamp.nl/Blo(...)ybwLCjC-AfBfzT%0d%0a
pi_106477091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:56 schreef leonieke het volgende:
Argh, ik zit echt te twijfelen:

Roomba 521 voor 259 euro
Roomba 531 voor 297 euro (met 1 virtual wall)
Roomba 555 voor 335 euro (met 1 virtual wall en programmeerbaar)

Ik vraag me echt af of die opties het prijsverschil waard zijn, als dit effectief de enige verschillen zijn.
Ik gebruik de virtual wall om te voorkomen dat de roomba onder mijn tv-meubel komt. Ik heb daar namelijk nog allemaal snoeren losliggen die ik nodig eens moet opruimen. Op zich kan de roomba daar best mee overweg, maar toch trekt hij dan wel een beetje aan de snoeren...

Programmeerbaar vind ik ideaal! Ik heb hem nu geprogrammeerd dat hij als ik niet thuis ben zijn ding gaat doen, zodat ik er niet aan hoef te denken hem aan te zetten. Uiteraard kun je hem als je van huis weg gaat zelf de roomba aanzetten, maar ja ik heb dat ding omdat ik lui ben ;) dus dan wil ik daar ook niet aan hoeven denken :P

Kort samengevat: als je van mening bent dat je de roomba best aan kunt zetten als je van huis gaat dan heb je de mogelijkheid tot programmeren niet nodig. En als je niks in huis hebt wat hoeft te worden afgeschermd dan heb je geen virtual wall nodig.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:28:27 #98
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106477998
Nou, mijn Roomba weigert dus echt nog langer dienst op vloerbedekking. Het is niet eens hoogpolig ofzo. Nu maar eens mailen :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 12:38:18 #99
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106478271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:58 schreef wiebelaar het volgende:
Samsung vandaag in de aanbieding bij de Wehkamp: http://www.wehkamp.nl/Blo(...)ybwLCjC-AfBfzT%0d%0a
nice, zou er bijna nog eentje bijhalen voor een andere verdieping
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106478703
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:03 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ik gebruik de virtual wall om te voorkomen dat de roomba onder mijn tv-meubel komt. Ik heb daar namelijk nog allemaal snoeren losliggen die ik nodig eens moet opruimen. Op zich kan de roomba daar best mee overweg, maar toch trekt hij dan wel een beetje aan de snoeren...

Programmeerbaar vind ik ideaal! Ik heb hem nu geprogrammeerd dat hij als ik niet thuis ben zijn ding gaat doen, zodat ik er niet aan hoef te denken hem aan te zetten. Uiteraard kun je hem als je van huis weg gaat zelf de roomba aanzetten, maar ja ik heb dat ding omdat ik lui ben ;) dus dan wil ik daar ook niet aan hoeven denken :P

Kort samengevat: als je van mening bent dat je de roomba best aan kunt zetten als je van huis gaat dan heb je de mogelijkheid tot programmeren niet nodig. En als je niks in huis hebt wat hoeft te worden afgeschermd dan heb je geen virtual wall nodig.
Het is de 555 geworden :Y
Ik erger me zo hard aan mijn wasmachine en droogautomaat dat ze niet programmeerbaar zijn (ja, I know, het is maar op een knopje drukken ;) ) dat mijn man de bui al zag hangen als we een niet-programmeerbare zouden kiezen.
Maar hij is besteld *O*

Nu nog een naam kiezen :)
pi_106478818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:50 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het is de 555 geworden :Y
Ik erger me zo hard aan mijn wasmachine en droogautomaat dat ze niet programmeerbaar zijn (ja, I know, het is maar op een knopje drukken ;) ) dat mijn man de bui al zag hangen als we een niet-programmeerbare zouden kiezen.
Maar hij is besteld *O*

Nu nog een naam kiezen :)
^O^ Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:14:12 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106481897
Robotstofzuiger Waves.Type RVC-104170:

Stofreservoir 250 ml. Geschikt voor gladde vloeren, drie tijdsinstellingen: 20, 40 en 60 minuten. Beveiliging tegen vallen van trappen. incl. oplaadbare batterij.
2 jaar garantie.

89,25 incl. bij de Makro :P



http://makro.e3.mailplus.(...)710&command=openhtml
pi_106485869
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Robotstofzuiger Waves.Type RVC-104170:

Stofreservoir 250 ml. Geschikt voor gladde vloeren, drie tijdsinstellingen: 20, 40 en 60 minuten. Beveiliging tegen vallen van trappen. incl. oplaadbare batterij.
2 jaar garantie.

89,25 incl. bij de Makro :P

[ afbeelding ]

http://makro.e3.mailplus.(...)710&command=openhtml
Zag het ook, maar kan in de gauwigheid geen reviews vinden (stage). Zou het wat zijn?
pi_106486633
Even checken hier; een Aerovac bak past toch op alle 500 series ? Ook op de 521 toch ?

Heb echt zo'n bak nodig met 4 langharige katten (met opvangers erbij nu 8! katten), maar vind een Roomba pet te duur.

Programmeren is niet nodig want zal hem nooit laten rijden wanneer ik niet thuis ben ivm kattenkotsgevaar.
pi_106492578
Aerovac past op alle 500 series, staat ook op de website. Let wel op welke je besteld want je hebtver een voor de 500 serie en een voor de 700 serie!
pi_106496475
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Robotstofzuiger Waves.Type RVC-104170:

Stofreservoir 250 ml. Geschikt voor gladde vloeren, drie tijdsinstellingen: 20, 40 en 60 minuten. Beveiliging tegen vallen van trappen. incl. oplaadbare batterij.
2 jaar garantie.

89,25 incl. bij de Makro :P

[ afbeelding ]

http://makro.e3.mailplus.(...)710&command=openhtml
Oh, zo'n goedkoop ding had ik ook gehad. Absoluut waardeloos. Slechte algoritme en zuigkracht
  zaterdag 7 januari 2012 @ 10:02:38 #107
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_106518230
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 12:38 schreef Lesnar het volgende:

[..]

nice, zou er bijna nog eentje bijhalen voor een andere verdieping
zou ik niet doen, heb zelf een Samsung, ging na 5 maanden de batterij al niet meer langer dan een half uur mee. Opgestuurd, ipv dat ze een andere batterij geplaatst hebben, hebben ze een nieuw moederbord geplaatst.
Sindsdien niets anders dan ellende. De batterij gaat nu wel 3 kwartier mee (maar dat is niet genoeg voor mijn bovenverdieping), maar ze vertoont nu allerlei andere kuren.
Gaat niet meer op haar geprogrammeerde tijd beginnen, rijdt soms alleen maar wat doelloos voor en achter uit.
Na resetten doet ze het weer een tijdje, maar voor zoveel geld zou ik me de ellende niet op de hals halen.
Samsung geeft ook niet echt en reactie op de klachten. Kan haar voor de derde keeer voor een hoop geld opsturen.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:40:58 #108
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106519710
^^^

Aan mijn opmerking heb je nu niet veel meer, maar Samsung en support? :r

1 van de redenen waarom de Navibot voor mij afviel. Ook de reden waarom ik geen Galaxy S2 durf aan te schaffen, vanwege mijn ervaringen met Samsung. Maar dat is dan weer off-topic... :)
pi_106521494
We hebben vandaag de afstandsbediening binnen gekregen.
In de hoek vond ik "juffrouw Jannie" toch wat te lomp en te opzichtig dus ze is nu naar onder de bank verhuisd.
Ik had liever de afstandsbediening gelijk besteld maar goed, het werkt hier iig wel goed.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:02:50 #110
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_106526750
Is het eigenlijk mogelijk de programmeerbare roomba's twee keer op een dag te laten stofzuigen?
pi_106526982
Wachten duurt lang :( Hopelijk maandag tenminste een mail waarin staat dat ze de betaling ontvangen hebben en dat onze Roomba op de post gaat :Y
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 16:23:32 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_106527339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef mol_air het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk de programmeerbare roomba's twee keer op een dag te laten stofzuigen?
Ik zie niet in waarom niet. Maar er moet wel voldoende tijd zitten tussen de laadmomenten. En na een keer zuigen zou je wel een keer het bakje willen/moeten legen. Dus of het zinvol is, weet ik niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106531218
http://www.pixmania.nl/nl(...)-pet-stofzuiger.html

Pixmania heeft de 563 Pet nu in de aanbieding voor 347,05.
Was is het verschil met de 564?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:46:37 #114
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106534047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom niet. Maar er moet wel voldoende tijd zitten tussen de laadmomenten. En na een keer zuigen zou je wel een keer het bakje willen/moeten legen. Dus of het zinvol is, weet ik niet
inderdaad, na 2 keer zuigen moet hij bij mij echt goed schoongemaakt worden.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106535967
Met de aerovac kan de mijne best zes keer zuigen, en dan is ie nog niet vol...
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:34:05 #116
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106536129
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:30 schreef athlonkmf het volgende:
Met de aerovac kan de mijne best zes keer zuigen, en dan is ie nog niet vol...
bij mij zit er na 2 rondes overal haren tussen. Als ik die niet verwijder, loopt hij vast
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 20:48:02 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_106536786
Het ligt er ook aan wat voor huishouden je hebt ;) de twee mensen hier, ik en m'n vriend dus, hebben allebei lang haar, dat is al een aanslag op de borstels. Daarnaast wil het konijn nog wel eens met hooi knoeien. Dan is zo'n bakje zo vol!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106537070
Ik heb twee Maine coons, flinke langharige haarfabrieken dus. Voor de aerovac is de bakkie en borstels na 1 beurt vol. Nu gaat het veel langer mee. De borstels blijven vrij schoon en het haar komt luchtig in de aerovac.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:59:41 #119
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_106537282
Komen er binnenkort nieuwe roomba's ofzo? zie steeds minder zaken met bijv. de 555 op voorraad.
Borientus Permanentus!
pi_106537743
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:59 schreef Dance-Commander het volgende:
Komen er binnenkort nieuwe roomba's ofzo? zie steeds minder zaken met bijv. de 555 op voorraad.
Die is er al. Dat zijn de roomba's van de 700 serie
pi_106538715
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Het ligt er ook aan wat voor huishouden je hebt ;) de twee mensen hier, ik en m'n vriend dus, hebben allebei lang haar, dat is al een aanslag op de borstels. Daarnaast wil het konijn nog wel eens met hooi knoeien. Dan is zo'n bakje zo vol!
Jij hebt een 563 pet toch ?
Bevalt die goed, en is die ook programmeerbaar?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:41:52 #122
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106539042
waar kun je eigenlijk die aerovac bakjes kopen?
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106539647
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106539828
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:41 schreef Lesnar het volgende:
waar kun je eigenlijk die aerovac bakjes kopen?
Oa hier (weet niet of er verzendkosten zijn) http://www.cyberhuis.nl/aerovac-afvalbakje.html
of hier (geen verzendkosten bij ideal betaling ) http://www.snelwebshop.nl(...)759.html?language=nl
pi_106539890
Ik ga trouwens de 564 kopen, daar kan een RF afstandbediening op en op de 563 alleen RF.
Aangezien ik een harmony one heb moet het natuurlijk IR zijn _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:07:26 #126
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_106540110
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Oa hier (weet niet of er verzendkosten zijn) http://www.cyberhuis.nl/aerovac-afvalbakje.html
of hier (geen verzendkosten bij ideal betaling ) http://www.snelwebshop.nl(...)759.html?language=nl
thanx!
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_106540860
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106543940
quote:
5s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:59 schreef Dance-Commander het volgende:
Komen er binnenkort nieuwe roomba's ofzo? zie steeds minder zaken met bijv. de 555 op voorraad.
Dat komt omdat de 555 verreweg de populairste Roomba is en relatief gezien het meeste waar voor het geld biedt.
Ik had 'em zelf voor 305 euro, maar zie dat 'ie nou al weer duurder is bij de zelfde shop (329,-).

En inderdaad zat er gewoon een borstelreiniger bij. De info op de site van iRobot is dus niet helemaal accuraat..

[ Bericht 2% gewijzigd door JazzySOB op 07-01-2012 23:37:23 ]
pi_106552423
Onze 564 versie is binnen! Sinds gisteren al aan het opladen, nog een paar uurtjes en dan gaan we haar uittesten :)
Klussen deel 1 en 2
pi_106554709
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:16 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Onze 564 versie is binnen! Sinds gisteren al aan het opladen, nog een paar uurtjes en dan gaan we haar uittesten :)
Waar heb je haar besteld?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 8 januari 2012 @ 12:41:21 #131
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106555190
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef mol_air het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk de programmeerbare roomba's twee keer op een dag te laten stofzuigen?
Ik denk dat je bedoelt of je 2x per dag een tijd kan programmeren? Nee, dat kan niet. Je kan per dag 1 tijdstip programmeren.

Uiteraard kan je je Roomba meerdere keren per dag rondjes laten draaien, maar niet via een schedule.
  Moderator zondag 8 januari 2012 @ 13:11:01 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_106556099
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:41 schreef Sangroid het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt of je 2x per dag een tijd kan programmeren? Nee, dat kan niet. Je kan per dag 1 tijdstip programmeren.

Uiteraard kan je je Roomba meerdere keren per dag rondjes laten draaien, maar niet via een schedule.
Verrek, je hebt gelijk. Dat kan inderdaad niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 januari 2012 @ 13:22:40 #133
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_106556445
Da's jammer. Maar nu ik er beter over nadenk maakt het weinig uit. Mijn vrees is dat de roomba met lighthouses niet genoeg tijd per ruimte heeft, maar zonder lighthouse de kamer nieteens vindt!

Toen bedacht ik om de roomba tweemaal achter elkaar z'n rondje te laten maken, maar twee achtereenvolgende dagen komt dan op t zelfde neer eigenlijk.
pi_106556575
Niet te veel nadenken. Een roomba is efficienter dan je denkt. Gewoon aanzetten.

En als het vandaag niet helemaal lukt, de volgende dag is alles toch schoon.
pi_106557025
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Waar heb je haar besteld?
Bij bob shop geloof ik, die hadden een dag aanbieding voor 380 euro, gratis bezorging.

Eerste ervaring is positief, het bakje zat helemaal vol! Truus ;) kon onder en achter de bank waar we normaal gesproken niet goed bij kunnen. Minpuntjes waren dat Truus de eetbakjes van de katten kon verschuiven, en 2 keer vast kwam te zitten bij een drempel. Daar kunnen we wel zo een wall plaatsen.

De katten lijken het ook prima te vinden, niet echt bang maar ze hebben het hele proces wel geobserveerd.
Klussen deel 1 en 2
pi_106557478
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Bij bob shop geloof ik, die hadden een dag aanbieding voor 380 euro, gratis bezorging.

Eerste ervaring is positief, het bakje zat helemaal vol! Truus ;) kon onder en achter de bank waar we normaal gesproken niet goed bij kunnen. Minpuntjes waren dat Truus de eetbakjes van de katten kon verschuiven, en 2 keer vast kwam te zitten bij een drempel. Daar kunnen we wel zo een wall plaatsen.

De katten lijken het ook prima te vinden, niet echt bang maar ze hebben het hele proces wel geobserveerd.
En weer Truus fans erbij! *O*
En die knelpuntjes zijn vaak prima op te lossen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106559313
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2012 13:38 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Bij bob shop geloof ik, die hadden een dag aanbieding voor 380 euro, gratis bezorging.

Eerste ervaring is positief, het bakje zat helemaal vol! Truus ;) kon onder en achter de bank waar we normaal gesproken niet goed bij kunnen. Minpuntjes waren dat Truus de eetbakjes van de katten kon verschuiven, en 2 keer vast kwam te zitten bij een drempel. Daar kunnen we wel zo een wall plaatsen.

De katten lijken het ook prima te vinden, niet echt bang maar ze hebben het hele proces wel geobserveerd.
Goed te horen, zojuist besteld!!!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106592504
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Goed te horen, zojuist besteld!!!
Leuk! Al een naam bedacht?
Klussen deel 1 en 2
pi_106619024
Wij hebben Juffrouw Jannie nu geprogrammeerd voor 's nchts en dat doet ze nu al 2 nachten goed.
En man......ik kan wel reclame gaan maken voor tellsell ofzo haha, we izjn nog steeds verbaasd wat ze verzamelt binnen een dag.

Echt een geweldige uitvinding en nu hebben we er een afstandsbediening erbij dus ze staat nu onder de bank, opgeruimd staat netjes ;)
pi_106619522
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 08:57 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Leuk! Al een naam bedacht?
Ik denk aan Robin :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106621518
mijne heet stoffel
pi_106621879
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:29 schreef het-is-mij het volgende:

Echt een geweldige uitvinding en nu hebben we er een afstandsbediening erbij dus ze staat nu onder de bank, opgeruimd staat netjes ;)
Precies! ;)
pi_106708381
Roomba 564 PET is binnen, wat een geweldig ding zeg, ben nu al helemaal tevreden!!!!!
Heeft even een paar minuten gereden en staat nu te laden.

Morgen onder toezicht maar eens laten rijden, dan eens kijken wat ik nog moet doen om het huis robot proof te krijgen.

Wij hebben trouwen een houten verdiepingsvloer, daaroverheen OSB platen, dan isolatie en dan laminaat.
Ik hoor het toch wel een beetje bulderen als de roomba aan het rijden is, meer mensen hier last van?
De onderburen zullen niet blij zijn dan als ik hem in de late avond aan zet.

Ze hadden dat voorste wieltje ook beter van zacht materiaal kunnen maken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106712897
Mooie eerste ervaring,wij zijn nog steeds enthousiast.
Hebben redelijk nieuw huis maar afgelopen week was ik 2x wakker toen juffrouw jannie rond reed en t was der ik wist dat ze aanstond maar t was me een gebuts zeg,klinkt en hoort best lomp maar t is wel schoon ;-)
pi_106713250
Onze Roomba is ook geleverd *O* Hij is ondertussen volledig opgeladen, maar ik wacht nog tot vanavond om hem de eerste keer te laten rondrijden. Dan is mijn man er ook. Dan kan hij meegenieten van zijn eerst ritje ;)
pi_106714939
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:49 schreef junkiexp het volgende:
Roomba 564 PET is binnen, wat een geweldig ding zeg, ben nu al helemaal tevreden!!!!!
Heeft even een paar minuten gereden en staat nu te laden.

Morgen onder toezicht maar eens laten rijden, dan eens kijken wat ik nog moet doen om het huis robot proof te krijgen.

Wij hebben trouwen een houten verdiepingsvloer, daaroverheen OSB platen, dan isolatie en dan laminaat.
Ik hoor het toch wel een beetje bulderen als de roomba aan het rijden is, meer mensen hier last van?
De onderburen zullen niet blij zijn dan als ik hem in de late avond aan zet.

Ze hadden dat voorste wieltje ook beter van zacht materiaal kunnen maken.
Ik zal er eens op letten als Truus boven bezig is. De vorige keer dat ze boven aan stond hadden we beneden de TV aan maar ik heb eigenlijk niks gehoord... (Ook houten vloer)
Klussen deel 1 en 2
pi_106719291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:06 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Ik zal er eens op letten als Truus boven bezig is. De vorige keer dat ze boven aan stond hadden we beneden de TV aan maar ik heb eigenlijk niks gehoord... (Ook houten vloer)
Ik denk al dat ik weet hoe het komt, wij hebben laminaat met een V-groef, en daar rijdt ze dan haaks overheen en dat zal wel bonken.
Zal er vanavond eens naar kijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:53:12 #148
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_106719478
:W

Net via Groupon een Clatronic roboduster gekocht. Kon er vrij weinig over terug vinden maar voor 99,- durf ik het wel aan. Het zal geen Roomba zijn maar ik ben toch erg benieuwd :)
Trotse mamma :)
pi_106730281
Roomba is nu boven bezig waar we half hoogpolige vloerbedekkingen hebben.
Daar is alleen al minstens een jaar niet meer gestofzuigd :@

Ik heb alle kabels weggewerkt en ze past onder het bed dus ze kan lekker haar gang gaan ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106733589
Onze Roomba is aan het stofzuigen en ... I love it O+
Qua lawaai vind ik het heel goed meevallen (je kan nog op een gewone toon met elkaar spreken), rijdt netjes rond de poten van de stoelen etc., vertraagt netjes als hij dicht bij een obstakel is, ...
Voor zijn eerste ronde heb ik het hem wel een beetje gemakkelijk gemaakt door vandaag nog te poetsen, maar met een kind van 22 maand in huis liggen er natuurlijk alweer overal kruimels, dus hij heeft sowieso wel een (beetje) werk.
Ik vraag me nu vooral af hoe lang hij er over zal doen om de woonkamer/keuken te stofzuigen.

Hoe zou hij eigenlijk weten dat hij alle hoeken en kanten heeft gehad?
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:06:17 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106734299
Daar zit een algoritme achter, wiskundige berekening enzo, jeweetz.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106734506
Maar hoe kan dat ding nu weten hoe groot onze kamer is en dat er nergens nog achter een hoekje een extra ruimte is?
Ik mag het me eigenlijk niet afvragen, maar ik doe het toch :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:13:11 #153
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106734648
Wat vind je zoon van de Roomba Leonieke?

Wij gaan er binnenkort ook 1 bestellen! *O*
A grand adventure has begun.
pi_106735163
Thomas heeft hem nog niet zien rondrijden (ligt nu in zijn bed). Hij heeft wel al een keer op de knop gedrukt om hem te starten (nieuwsgierig ventje) maar schrok een beetje van het geluid (Thomas verschiet nogal van dingen die lawaai maken).
Ik denk dat ik dit weekend de Roomba eens zal laten rondrijden als Thomas wakker is.

Maar we zullen hem vooral 's nachts laten rijden of als we niet thuis zijn, dus zoveel last zal hij er niet van hebben, vermoed ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door leonieke op 12-01-2012 20:48:31 ]
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 20:57:08 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_106737067
:|W


:')


Note to self, meuk onder het bed vandaan voor Roomba aan de slag gaat :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106739030
Mijn Roomba heeft al 2 diepe krassen aan de bovenkant ;(
Had zichzelf vastgereden op een schuin stuk puntig metaal onder het bed, van de elektrische lattenbodem.

Dat is wel een volhoudertje hoor :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106746052
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:26 schreef junkiexp het volgende:
Mijn Roomba heeft al 2 diepe krassen aan de bovenkant ;(
Had zichzelf vastgereden op een schuin stuk puntig metaal onder het bed, van de elektrische lattenbodem.

Dat is wel een volhoudertje hoor :D
Dat is het mooie van Roomba. Voor een tientje koop je een nieuwe bovenkant / kap.
pi_106746121
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 20:10 schreef leonieke het volgende:
Maar hoe kan dat ding nu weten hoe groot onze kamer is en dat er nergens nog achter een hoekje een extra ruimte is?
Ik mag het me eigenlijk niet afvragen, maar ik doe het toch :+
iAdapt™-schoonmaaktechnologie
Wanneer u de Roomba, Scooba of Dirt Dog onder en langs meubels, rond planten en uit kleine ruimten ziet navigeren, dan ziet u de iAdapt-schoonmaaktechnologie aan het werk. iAdapt is een geavanceerd softwaresysteem met sensoren waarmee de Roomba, Scooba en Dirt Dog meer delen van de kamer schoonmaken en grondiger schoonmaken, omdat de robots op plekken komen waar u zelf niet gemakkelijk bij kunt.
Dankzij iAdapt kunnen onze robots meer dan 40 robotgedragingen vertonen en meer dan 60 beslissingen per seconde nemen om ervoor te zorgen dat overal in de kamer wordt schoongemaakt. De Roomba gaat zelfs meerdere keren over elk deel van de kamer. Deze schoonmaaktechnologie is afgestemd op de praktijk, waar vuil niet in nette rijtjes ligt en overhangend beddengoed geen grens is waarachter het vuil niet komt. Onze robots maken schoon zoals u dat zou doen, grondig en efficiënt.
pi_106747109
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:39 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Dat is het mooie van Roomba. Voor een tientje koop je een nieuwe bovenkant / kap.
Serieus?
Dat gaan we in de toekomst misschien nog wel eens doen dan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106752031
Oh, bij ons vind ik eigenlijk niet dat ie vertraagt bij een obstakel. Het is net een botsautotje.

Edit: Oops, overheen gekeken dat er inmiddels veel nieuwe posts waren. Maar ging dus over dat de Roomba vertraagt bij obstakels :P

[ Bericht 54% gewijzigd door sheonlydreams86 op 13-01-2012 09:41:17 ]
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:28:43 #161
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106752287
Die bovenkanten zijn wel duur hoor, die heb je niet voor een tientje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:46:57 #162
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106759752
De mijne is besteld! *O*

Ik ga 'm Goomba noemen. O+
en er ook nog een foute cover voor knutselen. :@
A grand adventure has begun.
pi_106759996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:16 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Oh, bij ons vind ik eigenlijk niet dat ie vertraagt bij een obstakel. Het is net een botsautotje.

Edit: Oops, overheen gekeken dat er inmiddels veel nieuwe posts waren. Maar ging dus over dat de Roomba vertraagt bij obstakels :P
Nee?
Bij ons komt hij er op af rijden, vertraagd dan er rijdt er zachtjes tegenaan :)
Ook de 564 pet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106760065
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:52 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee?
Bij ons komt hij er op af rijden, vertraagd dan er rijdt er zachtjes tegenaan :)
Ook de 564 pet.
Hmm, zal beter opletten de vorige keer, maar ik had niet het gevoel dat het zo was.
Klussen deel 1 en 2
pi_106760100
Wat trouwens wel grappig is en dat heb ik nu al een paar keer gezien, Roomba is rustig zijn werk aan het doen, dan opeens draait hij 180 graden en dan trekt hij het gas vol open om een paar meter verderop weer verder te gaan.

Hij lijkt dan ook wel harder te rijden dan normaal, een soort boost :D

Meer mensen die dit herkennen?

Ik heb trouwens ook ontdekt dat we een handgreep erop hebben zitten, erg handig ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106760173
Ik ben echt gestopt om de logica achter het apparaat te willen weten hoor :D
Ik zet 'm aan, en een tijdje later is ie klaar. En het lijkt dan of hij overal geweest is. :P
pi_106760220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:56 schreef lezzer het volgende:
Ik ben echt gestopt om de logica achter het apparaat te willen weten hoor :D
Ik zet 'm aan, en een tijdje later is ie klaar. En het lijkt dan of hij overal geweest is. :P
Hier is het nog nieuw, dus dan is het wel leuk :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:15 #168
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106760306
Ik wil hier wel eens mee aan de slag:

http://roomba.pbworks.com/w/page/11867509/FrontPage
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106760322
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:28 schreef Scorpie het volgende:
Die bovenkanten zijn wel duur hoor, die heb je niet voor een tientje.
http://www.cyberhuis.nl/o(...)aceplace-silver.html

8-)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:01:27 #170
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106760363
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106760365
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:58 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hier is het nog nieuw, dus dan is het wel leuk :D
:D
Ja, toen probeerde ik dat ook nog hoor :D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:02:46 #172
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106760413
quote:
Das toch niet de hele kap man, das alleen de face plate :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106760432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Das toch niet de hele kap man, das alleen de face plate :P
Die is ook beschadigd dus dat komt mooi uit :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106760449
Roomba spreekt nu ook NL trouwens, wist niet dat dat kon
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:17:28 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_106761065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:46 schreef Keshet het volgende:
.................
en er ook nog een foute cover voor knutselen. :@
Daar willen we hier dan wel een foto van zien *O*
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:14:40 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106765216
Maar natuurlijk. :D

Bij elk mailtje dat ik nu krijg zit ik te hopen dat 't een melding is dat Goomba verstuurd is. :')
A grand adventure has begun.
pi_106765420
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:55 schreef junkiexp het volgende:


Ik heb trouwens ook ontdekt dat we een handgreep erop hebben zitten, erg handig ^O^
Zit er op alle roomba s een handvat?
pi_106765475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:14 schreef Keshet het volgende:
Maar natuurlijk. :D

Bij elk mailtje dat ik nu krijg zit ik te hopen dat 't een melding is dat Goomba verstuurd is. :')
Haha goede koop hoor.
Waar heb je m.besteld?de 555?

Dacht dat de nieuwigheid er wel een x vanaaf zou gaan maar nog steeds mega enthousiast hier!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:39:19 #179
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106768488
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:46 schreef Keshet het volgende:
De mijne is besteld! *O*

Ik ga 'm Goomba noemen. O+
en er ook nog een foute cover voor knutselen. :@
De onze heet "Boemba", je snapt de naam wel als je hem hebt... ;)

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:55 schreef junkiexp het volgende:

Hij lijkt dan ook wel harder te rijden dan normaal, een soort boost :D

Meer mensen die dit herkennen?
Yep, waarom? Kweet ut niet.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:39:44 #180
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106768500
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:20 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Zit er op alle roomba s een handvat?
Yep.
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 17:43:49 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_106768657
Maar ik pak m altijd aan de zijkanten :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:45:31 #182
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106768719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:54 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Hmm, zal beter opletten de vorige keer, maar ik had niet het gevoel dat het zo was.
Ligt aan het obstakel, de breedte en de kleur. Witte obstakels gaan beter dan zwarte.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar ik pak m altijd aan de zijkanten :D
Dat mag ook hoor, wordtie niet boos van, toch? ;)
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 17:48:06 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_106768820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:45 schreef Sangroid het volgende:

Dat mag ook hoor, wordtie niet boos van, toch? ;)
Nou, gisteren had ie wel m'n iPhone lader opgegeten ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:49:39 #184
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106768885
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:49 schreef junkiexp het volgende:
Ze hadden dat voorste wieltje ook beter van zacht materiaal kunnen maken.
Misschien is dit wat voor je?

http://www.cyberhuis.nl/o(...)orwiel-assembly.html
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:50:45 #185
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106768927
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou, gisteren had ie wel m'n iPhone lader opgegeten ;(
Hehe, toevallig van de week bij ons ook een iPod-snoertje te pakken gehad.

"Boemba houdt van iPod-snoertjes".
pi_106771252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:49 schreef Sangroid het volgende:

[..]

Misschien is dit wat voor je?

http://www.cyberhuis.nl/o(...)orwiel-assembly.html
Jij bent heel goed bezig, ik wou zelf al wat maken maar dit is nog beter.
Thanx ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:55:13 #187
322179 nappel2
ex-nappel..
pi_106774038
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 17:18 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik blijf 'm pluggen omdat ik er erg tevreden mee ben, maar waarom neem je geen Neato? Die kan dit nl. wel, zonder extra accessoires als lighthouses enz. Als ik de deuren open laat worden garage, bijkeuken, keuken kamer, werkkamer, toilet, garderobe en hal (150m2) een voor een gedaan. Neato rijdt bijvoorbeeld door 3 vertrekken terug om te laden en rijdt daarna terug naar de plek waar ze gestopt is om verder te gaan.
Heej Coelho,
Wij hebben de neato nu al een tijdje en zijn ook zeer tevreden.
Een paar topics terug heb ik de neato ook proberen aan te prijzen, maar toen kwam iemand met een filmpje op de proppen waarbj een neato zo'n 5 tot 10 cm uit de hoek alles liet liggen. Daarna pakte een roomba het poeder wel mee (nou ja, maakte er strepen overheen en zwiepte alles in het rond). Dit is niet zoals de neato het bij mij doet.
Maar eerlijk is eerlijk; groot vuil binnen 1cm uit de hoek wordt niet aangezogen..

Mijn zus heeft thuis een roomba 7nogwat, die had ze aangeschaft vlak voordat ik de neato kreeg.
Nu wil ze een neato...
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
  zaterdag 14 januari 2012 @ 00:43:47 #188
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_106790501
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:55 schreef nappel2 het volgende:

[..]

Heej Coelho,
Wij hebben de neato nu al een tijdje en zijn ook zeer tevreden.
Een paar topics terug heb ik de neato ook proberen aan te prijzen, maar toen kwam iemand met een filmpje op de proppen waarbj een neato zo'n 5 tot 10 cm uit de hoek alles liet liggen. Daarna pakte een roomba het poeder wel mee (nou ja, maakte er strepen overheen en zwiepte alles in het rond). Dit is niet zoals de neato het bij mij doet.
Maar eerlijk is eerlijk; groot vuil binnen 1cm uit de hoek wordt niet aangezogen..

Mijn zus heeft thuis een roomba 7nogwat, die had ze aangeschaft vlak voordat ik de neato kreeg.
Nu wil ze een neato...
Kijk, een medestander :)

Voor mij is het makkelijk: mijn Neato is een hulp bij het huishouden, geen plaatsvervanger. Net zoals de vaatwasser er voor zorgt dat ik een rotklus niet hoef te doen, maar tegelijkertijd moet ik wel zelf inladen en uitruimen. Zo ook met Neato, maar mijns inziens ook met een Roomba, zo nu en dan moet je toch je 'echte' stofzuiger pakken voor de hoeken waar deze niet komt.

Met dit in gedachten kies ik liever voor een intelligent apparaat dat zelf van kamer naar kamer gaat zonder dat ik daar extra accessoires voor nodig heb en zich ook tussentijds oplaadt en weer verdergaat, een apparaat dat snel werkt en waarbij ik het idee heb dat het ook structureel werkt. Bovendien zijn zaken als gebruiksvriendelijkheid, makkelijk leegmaken van de afvalbak en weinig onderhoud ook meegenomen toen ik een keuze ging maken. En ondanks dat hier het sentiment richting Roomba gaat, ben ik echt van mening dat Neato de Roomba op al deze punten verslaat.
pi_106797877
^^^

Ja uh, maakt mij niet uit wat voor merk jij hebt, hoor. Het gaat hier over Stofzuiger robot(s) in het algemeen, toch?

Jij blij met je Neato, ik blij met de Roomba, wij allebei blij. ^O^

En laten we dat vooral zo houden en elkaar lekker informeren en vragen beantwoorden, als we elkaar gaan bashen over de keuzes die men gemaakt heeft, dan ben ik hier zo weer pleite.


[ Bericht 2% gewijzigd door Sangroid op 14-01-2012 16:53:55 (Geschreven woorden kunnen verwarring zaaien...) ]
pi_106798139
Stofzuigerrobotoorlog
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:33:39 #191
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_106804539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:34 schreef Sangroid het volgende:
^^^

Ja uh, maakt mij niet uit wat voor merk jij hebt, hoor. Het gaat hier over Stofzuiger robot(s) in het algemeen, toch?

Jij blij met je Neato, ik blij met de Roomba, wij allebei blij. ^O^

En laten we dat vooral zo houden en elkaar lekker informeren en vragen beantwoorden, als we elkaar gaan bashen over de keuzes die men gemaakt heeft, dan ben ik hier zo weer pleite.
Als je mijn post als bashen ziet dan ligt het of aan mijn schrijfstijl of aan jouw lezen, ik wilde nl. alleen maar duidelijk maken waarom IK voor Neato gekozen heb. Heb mijns inziens niemand beledigd en alleen MIJN mening onderbouwd. Uiteraard is het jouw goed recht om voor Roomba te kiezen, sterker nog, dat was ook mijn eerste keuze tot ik me in Neato ging verdiepen :)

Het enige wat ik probeer met het delen van mijn ervaringen is mensen laten zien dat er keuze is. Niet alleen de keuze tussen een 500 serie en een 700 serie, maar ook dat er serieuze alternatieven zijn.

Uiteindelijk gaat het er ons allemaal om dat we van een rotklus af zijn, en dat lijkt met beide merken te lukken. Mooi!

Nogmaals, als je aanstoot nam aan mijn post dan was dat zeker mijn bedoeling niet.
pi_106805150
Oh nee, zo heb ik het ook niet bedoeld!

Ik hoop juist dat er niet gebashed gaat worden!

Sorry, verkeerde posting van me geweest, geloof ik. :) Vergeet hem.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:51:20 #193
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_106805176
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
Stofzuigerrobotoorlog
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:37:10 #195
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106808839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
was deze al langs geweest?
_O_ dat kan de neato denk niet :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106811109
Morgen mijn harmony one eens instellen voor de Roomba, dan kan ik dit ook:


Ik was vanmiddag even aan het zagen geweest in huis en dan pak ik toch de normale stofzuiger, ook niet meer nodig dus :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 15 januari 2012 @ 11:25:30 #197
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_106827146
^^
Jeumig, heb je net je topic "De hoekmaisonette van Junkiexp" gelezen _O_

Sja, dan is een extra hulpje in de huishouding zeker handig! :+
pi_106827365
En de kleine (22 maand) heeft eens op het knopje clean gedrukt terwijl hij dat eigenlijk niet mocht. Resultaat: ik denk dat hij niet meer opnieuw zal doen, zo'n schrik. Het leek natuurlijk alsof de stofzuiger op hem af kwam aangezien hij er net bij stond en dus rende hij in paniek de keuken in. Koos de stofzuiger net die kant om op te gaan. Kortom: ik denk dat hij dacht opgegeten te worden ofzo.
Geen succes dus :N (of misschien net wel aangezien hij niet aan de stofzuiger mag komen) Een dag na de gebeurtenis blijft hij onder de indruk en moet de stofzuiger naar huis (zijn oplaadstation) of naar buiten (ook al is het daar koud ;) ).
pi_106829908
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:25 schreef Sangroid het volgende:
^^
Jeumig, heb je net je topic "De hoekmaisonette van Junkiexp" gelezen _O_

Sja, dan is een extra hulpje in de huishouding zeker handig! :+
Daarom, en ik heb alles drempelloos gemaakt dus ik gooi in de ochtend de deur open ze kan haar gang gaan >:)
Gisteren wezen kijken voor een dressoir, en de grootste voorwaarde is dat het robotproof is.
Dus hoog op poten of hangend aan de muur :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106831394
Hier ook een nieuwe roomba eigenaar (bijna dan).
Heb via marktplaats een mooie deal kunnen maken voor een ouder model roomba.
Borsteltje was er uit gehaald om schoon te maken maar ze kregen het niet meer terug.
Mijn vriend is erg handig dus waarschijnlijk geen probleem voor ons.
Dat het een ouder model is vind ik niet erg,de technologie is hetzelfde.
Maandag of dinsdag komt hij binnen,ben echt zo nieuwschierig en benieuwd hoe dat er nou in het echt uitziet en hoe hij het gaat doen!
Waarschijnlijk beter als ik :9
Heb een verharende kat een een laagpolig tapijt waar al die haartjes zo lekker in blijven zitten,ook al stofzuig ik dat kleed een kwartier,perfect is het nooit |:(
Dat mag roomba nu lekker voor mij gaan doen :D
  maandag 16 januari 2012 @ 09:00:51 #201
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106861113


D'n onze is binnen! M'n dreumes vond hem in eerste instantie erg interessant (zie foto) maar is er doodsbang voor nadat haar vader zei dat 't een stofzuiger was. :')

HIM, het is inderdaad de 555.

Tot nu toe ben ik er echt superblij mee! Ik had wat plantjes verpot en er lag flink wat aarde op de grond > bzzzzzzz > weg! Ook kan hij precies onder onze bank, stoelen en andere meubels, echt perfect! Superding! *O*
A grand adventure has begun.
  maandag 16 januari 2012 @ 09:08:28 #202
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106861259
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:48 schreef junkiexp het volgende:
Morgen mijn harmony one eens instellen voor de Roomba, dan kan ik dit ook:


Ik was vanmiddag even aan het zagen geweest in huis en dan pak ik toch de normale stofzuiger, ook niet meer nodig dus :D
Ik heb het geprobeerd dit werkend te krijgen met mijn 555, maar dat werkt dus niet. Als jou het wel lukt hoor ik het graag :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106862023
quote:
Dank je. Wilde het net voor hem gaan opzoeken. ;)
pi_106894660
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 09:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd dit werkend te krijgen met mijn 555, maar dat werkt dus niet. Als jou het wel lukt hoor ik het graag :P
Volgens mij zijn/waren er ook roomba's met RF bedieningen, daar heb je dan niks aan met een Harmony want die is IR.
Als ik wat meer tijd heb ga ik het proberen, ik laat het wel weten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_106928269
Mijn roomba is aangekomen! En, big suprise, het is een nieuwer model roomba als gedacht! Dit was ( ja was ) positief omdat er meer onderdelen van te krijgen zijn.
Maar nu blijkt dus dat,in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde,de borsteltjes helemaal niet stuk zijn maar de accu! Nu hebben we de batterij een hard reset gegeven en moet ie 72 uur aan de lader maar heb er een hard hoofd in. Maargoed een nieuwe lader erin en hij zal weer rijden.Valt weer mee we waren eerst bang dat heel het ding stuk was. Gelukkig ging hij op een gegeven moment zingen dus dat gaf ons weer goede hoop.
Het is een roomba 400 green trouwens ;)
pi_106949117
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik heb geen antwoord gevonden op de volgende vragen:

- Hoe reageert de Roomba op een hoogpolig kleed in de woonkamer? Rijdt hij eromheen? Kan het een probleem vormen?
- Zijn er hier mensen die hun Roomba op een gietvloer gebruiken? Laat 'ie geen krassen achter?
- Zijn er andere dingen in huis die een Roomba kan vernachelen? Ik begrijp dat hij vrij hard tegen bijvoorbeeld plinten aan beukt.

Zo, nu even verder teruglezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:14:25 #207
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106949276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik heb geen antwoord gevonden op de volgende vragen:

- Hoe reageert de Roomba op een hoogpolig kleed in de woonkamer? Rijdt hij eromheen? Kan het een probleem vormen?
Het ligt eraan. Bij een vriend van mij geprobeerd -> ene keer ging hij eromheen, andere punten waar het laag genoeg was ging hij de berg beklimmen :D al had hij gauw door dat het niet goed was en ging hij terug.

quote:
- Zijn er hier mensen die hun Roomba op een gietvloer gebruiken? Laat 'ie geen krassen achter?
Gietvloer? Geen idee. Ik heb nog geen beschadigingen kunnen ontdekken van de wieltjes (plastic), en volgens mij zijn die vrij zacht. Je kan ook een draaiwieltje (hardste wieltje dat de Roomba heeft) vervangen door een zachter rubberwieltje.

quote:
- Zijn er andere dingen in huis die een Roomba kan vernachelen? Ik begrijp dat hij vrij hard tegen bijvoorbeeld plinten aan beukt.
Ik heb staande speakers in huis, van die dingen op paaltjes, en daar rijdt hij over heen en kan hij krassen op achter laten. Das een leermomentje geweest. Verder beukt hij soms wel hard tegen iets aan, maar als je op de voorkant een schuimrubber strip monteert tussen de sensoren in is er niks aan de hand.
Zo, nu even verder teruglezen.
[/quote]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:15:21 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106949309
Mijn vervangende borstelcage is er geweest, en gefixed _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106949901
Dank, Scorpie!

Ik ga hem maar gewoon bestellen. In het ergste geval moet ik het kleed even over de bank gooien als ik de deur uitga. Ik verwacht geen krassen op de 'gietvloer' (we hebben geen echte gietvloer) maar ik houd het in de gaten. En verder zal dat ding vast niet meer kunnen vernielen dan 2 kinderen kunnen. Toch? :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106950094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Scorpie!

Ik ga hem maar gewoon bestellen. In het ergste geval moet ik het kleed even over de bank gooien als ik de deur uitga. Ik verwacht geen krassen op de 'gietvloer' (we hebben geen echte gietvloer) maar ik houd het in de gaten. En verder zal dat ding vast niet meer kunnen vernielen dan 2 kinderen kunnen. Toch? :+
Mijn zoon denkt dat de stofzuiger hem zal vernielen :')
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:37:44 #211
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_106950155
Zeker niet, die Roomba is een schatje vergeleken bij koters.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_106957862
Hier hebben we ook al weer meer dan een half jaar een Roomba rondrijden, erg handig in combinatie met een konijn dat het hele huis doorhuppelt: die zorgt ervoor dat een dag na een goeie stofzuigbeurt het hele huis alweer bezaaid is met stro, haar en andere troep :)

Misschien handig om te weten voor anderen: vorige week weigerde de Roomba ineens om nog iets op te zuigen. De boel opengehaald en erachter gekomen dat één van de draaiborstels het plastic waar hij in vastzit helemaal kapot had gedraaid: het 'draaielement' had dus geen grip meer op de borstel, de borstel draaide niet meer, en de stofzuiger zoog daardoor niks meer naar binnen.

De (web)winkel opgebeld voor hulp, maar daar was de reactie simpel: terugsturen naar de winkel, zij zouden 'm weer opsturen naar de fabrikant, die zou het repareren, terugsturen naar de webwinkel, en via hun weer terug naar mij. Aangezien me dat eigenlijk wat zonde (en tijdrovend, en zonde van de portokosten) leek voor iets dat opgelost zou zijn met een paar nieuwe onderdeeltjes, heb ik toch maar even direct met iRobot gebeld.

Afgezien van dat ik daar (via een Nederlands nummer) een Engelse klantenservice aan de lijn kreeg, waren ze erg behulpzaam en hebben ze nadat ik een paar fototjes van het probleem + kopie van de bon had opgestuurd, gratis een hele nieuwe "borstelkop" toegestuurd. Dingetje vervangen, en alles werkt weer top.

Prima service dus voor de mensen die niet bang zijn om zelf een paar schroefjes los en weer vast te draaien *O*
pi_106974562
Heb je de roomba maar een half jaar? Dan is het advies van de webwinkel pure onzin.
Je kan namelijk direct bij irobot een rma aanvragen. Simpelweg je probleem beschrijven en ze zullen UPS langssturen om roomba kosteloos op te halen. Binnen een week krijg je het gerepareerd terug of je krijgt een refurbished model (allemaal nieuwe onderdelen dus)

Kosteloos.
pi_106986165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:53 schreef Faithz het volgende:
:W

Net via Groupon een Clatronic roboduster gekocht. Kon er vrij weinig over terug vinden maar voor 99,- durf ik het wel aan. Het zal geen Roomba zijn maar ik ben toch erg benieuwd :)
En, inmidels al binnen?
pi_106986286
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, Scorpie!

Ik ga hem maar gewoon bestellen. In het ergste geval moet ik het kleed even over de bank gooien als ik de deur uitga. Ik verwacht geen krassen op de 'gietvloer' (we hebben geen echte gietvloer) maar ik houd het in de gaten. En verder zal dat ding vast niet meer kunnen vernielen dan 2 kinderen kunnen. Toch? :+
Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.
Voelt en zieter ook gelijk opgeruimder uit.
Ik heb haar op de don.ochtenden zowieso geprogrammeerd dan be nik toch aan het werk.
Heerlijk, ik kwam thuis, kinders in bed, wasje draait en stofzuigen is klaar.
Vandaar nu tijd om achter de laptop te zitten ;)

De jongens vinden het interessant maar wel een beetje spannend ;)
pi_106999026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.
Voelt en zieter ook gelijk opgeruimder uit.

Dat je het zelf opgeruimder houdt herken ik wel, hier lagen altijd overal kattenspeeltjes op de vloer, nu doe ik ze steeds netjes in een bak. De katten pakken ze er zelf wel weer uit maar dat is elke keer minder opruimwerk dan de eerste keer, toen heb ik echt een karrevracht speelgoed uit alle hoeken en gaten gehaald wat zich in de loop der tijd had opgebouwd. Bij zelf stofzuigen gooiden we dat speelgoed gewoon terug naar een plek die al gestofzuigd was :@

Hier zat net één van de opvangkatten onder de bank, ik wilde hem terugzetten in zijn eigen kamer maar hij was niet van plan eronder uit te komen.
Ik heb onze Cylon voor de zithoek gezet en ingeschakeld, het ding verdween braaf onder de bank en toen kwam de kat ineens vanzelf tevoorschijn en ging gedwee naar z'n kamer. Multifunctioneel inzetbaar, zo'n Roomba *O* (al voel ik me een klein beetje een ontaarde kattenmama :@ het was wel erg handig )
pi_107001884
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar ik heb geen antwoord gevonden op de volgende vragen:

- Hoe reageert de Roomba op een hoogpolig kleed in de woonkamer? Rijdt hij eromheen? Kan het een probleem vormen?
lOp zich geen probleem. Wij hebbem een witte en roze vloerkleed in de slaapkamer. Beide hoogpolig. Gaat ie gewoon overheen.

Als het maar geen zwarte vloerkleed is.

quote:
Zo, nu even verder teruglezen.
Vergeet de filmpjes niet in het vorige deel :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Reeleezee op 19-01-2012 20:04:29 ]
pi_107002431
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:52 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

lOp zich geen probleem. Wij hebbem een witte en roze vloerkleed in de slaapkamer. Beide hoogpolig. Gaat ie gewoon overheen.

Als het maar geen zwarte vloerkleed is.
Waarom geen zwart vloerkleed?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_107002479
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:04 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Waarom geen zwart vloerkleed?
Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.


Je ziet dat hij achteruit rijdt. Als de hele vloerkleed zwart is dan klemt hij zichzelf (achteruitrijdend) tegen de muur
pi_107002727
RoomBa vs Neato. ''kuch''

Neato:


Roomba



[ Bericht 0% gewijzigd door Reeleezee op 19-01-2012 21:28:57 ]
pi_107004729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.


Je ziet dat hij achteruit rijdt. Als de hele vloerkleed zwart is dan klemt hij zichzelf (achteruitrijdend) tegen de muur
Dank u
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:58:37 #222
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107005001
quote:
Owned _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:14:00 #223
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107005699
En donker laminaat? Niet zwart, maar toch.
pi_107006544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:14 schreef mol_air het volgende:
En donker laminaat? Niet zwart, maar toch.
Nee dat is geen probleem. Je bedoelt waarschijnlijk dat hele donker bruine?

Ik dacht trouwens dat jij ook een roomba had.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:32:49 #225
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107006658
Nog (steeds) niet :-( ben de vrouw des huizes nog aan t overtuigen.
pi_107007428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:32 schreef mol_air het volgende:
Nog (steeds) niet :-( ben de vrouw des huizes nog aan t overtuigen.
Laat ze maar een keer contact met mij opnemen,blijf er enthousiast over......;-)

Waarom is ze nog niet overtuigd?
Mn man leek t eerst ook nog niet wat maar die is om.
pi_107008869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:32 schreef mol_air het volgende:
Nog (steeds) niet :-( ben de vrouw des huizes nog aan t overtuigen.
Er staat nu een roomba 521 te koop voor 125. Marktplaats. Als ze het niks vindt verkoop je hem voor meer door.
pi_107009450
Zo mijn roomba heeft vandaag zijn eerste rondje gereden en wat een berg troep kwam eruit zeg! Toch moet ik wel opmerken dat ie niet alles oppikt,op het vloerkleed (laagpolig) liggen nog steeds haren. Wel veel minder dan toen hij begon,dat absoluut maar ze liggen er nog wel.Haal ik mijn hand over de vloer,dan voel ik soms nog wel een beetje zand. Of ben ik nu te veeleisend voor mijn lieve roombaatje?
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:26:16 #229
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_107009477
quote:
Resultaat is overtuigend, absoluut mee eens. Ik begrijp het alleen niet goed, omdat de Neato op het voorste stukje tussen de plankjes na alles mee lijkt te nemen. Ik herken ook niet uit de praktijk dat er zo veel achter zou blijven, zeker midden op de vloer niet. Wij hebben bijvoorbeeld een parkiet en om de kooi ligt met enige regelmaat een fikse hoeveelheid voer (zwemmen in een voerbak???). Misschien dat er af en toe 1 of 2 korreltjes blijven liggen, maar de rest is weg. Evenzo voor zand in de garage etc. Maar goed, na deze filmpjes overtuig ik jullie toch niet meer ;)

Voor een volgende test zouden ze ook tijd mee moeten nemen, als je Neato 3x in dezelfde ruimte aan zet ben je evenveel tijd onderweg als Roomba en dat zal zeker het resultaat beïnvloeden.
pi_107010561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:26 schreef Coelho het volgende:

[..]

Resultaat is overtuigend, absoluut mee eens. Ik begrijp het alleen niet goed, omdat de Neato op het voorste stukje tussen de plankjes na alles mee lijkt te nemen. Ik herken ook niet uit de praktijk dat er zo veel achter zou blijven, zeker midden op de vloer niet. Wij hebben bijvoorbeeld een parkiet en om de kooi ligt met enige regelmaat een fikse hoeveelheid voer (zwemmen in een voerbak???). Misschien dat er af en toe 1 of 2 korreltjes blijven liggen, maar de rest is weg. Evenzo voor zand in de garage etc. Maar goed, na deze filmpjes overtuig ik jullie toch niet meer ;)

Voor een volgende test zouden ze ook tijd mee moeten nemen, als je Neato 3x in dezelfde ruimte aan zet ben je evenveel tijd onderweg als Roomba en dat zal zeker het resultaat beïnvloeden.
Allereerst: in geen geval wil ik je afvallen. Ik ben blij voor je dat je zo tevreden bent met de Neato! :)

Dat voorste stukje tussen die plankjes vind ik toch best cruciaal. In mijn woonkamer zijn toch best veel van dat soort hoekjes... Ik heb geen zin om telkens alles aan de kant te moeten zetten voor de stofzuiger, ik heb dat ding immers omdat ik lui ben ;) :P
Ik geloof best dat er bij jou normaal niet zoveel achterblijft, dat meel wat ze hier gebruiken is natuurlijk ook niet direct te vergelijken met alle verschillende soorten vuil die je in een normaal huis kunt aantreffen. En die paar korreltjes die je noemt... bij mij met mijn roomba blijft er ook wel eens een korreltje liggen ;)

Wat je echter zegt over een volgende test ben ik echt niet met je eens. Tuurlijk zal de Neato na 3x meer opzuigen dan na 1x. Maar... dan moet je hem dus wel 3x opnieuw aanzetten, dat neemt toch een hoop van het gemak van een stofzuigrobot weg ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_107022495
quote:
Ik geloof best dat er bij jou normaal niet zoveel achterblijft, dat meel wat ze hier gebruiken is natuurlijk ook niet direct te vergelijken met alle verschillende soorten vuil die je in een normaal huis kunt aantreffen. En die paar korreltjes die je noemt... bij mij met mijn roomba blijft er ook wel eens een korreltje liggen
Het is geen meel, maar testzand, wat alle stofzuigerfabrikanten gebruikt voor zulk soort testen. ;)

maar om een indruk te geven:

Neato


Roomba



Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet om de Neato af te kraken, als Coelho blij is met het apparaat, wie ben ik dan. ;). Alleen vind het resultaat zo tegenvallen voor een apparaat dat zo duur is. En idd, wat Rockfire zegt. Het gebruiksgemak is weg, als je hem 3 x aan moet zetten.
pi_107022977
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:19 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Het is geen meel, maar testzand, wat alle stofzuigerfabrikanten gebruikt voor zulk soort testen. ;)

maar om een indruk te geven:

Neato


Roomba



Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet om de Neato af te kraken, als Coelho blij is met het apparaat, wie ben ik dan. ;). Alleen vind het resultaat zo tegenvallen voor een apparaat dat zo duur is. En idd, wat Rockfire zegt. Het gebruiksgemak is weg, als je hem 3 x aan moet zetten.

Hmm, ik vind dat ze de vinkjes wel heel makkelijk zetten. Die Roomba 780 heeft slechts één van de drie batterijen daadwerkelijk "opgezogen", maar toch krijgt hij daar een vinkje voor...

Waar blijven ze bij de Neato eigenlijk? Ze zijn niet opgezogen, maar ik zie ze ook niet meer terug?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_107023134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:15 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Ja en dat is ook wel weer een fijne bijkomstigheid bij de roomba's want t zorgt ervoor dat we zo goed als iedere avond het speelgoed ff op en in de kratten zetten, schoenen in de gang etc. zodat juffrouw jannie haar gang kan gaan.
Voelt en zieter ook gelijk opgeruimder uit.
Ik heb haar op de don.ochtenden zowieso geprogrammeerd dan be nik toch aan het werk.
Heerlijk, ik kwam thuis, kinders in bed, wasje draait en stofzuigen is klaar.
Vandaar nu tijd om achter de laptop te zitten ;)

De jongens vinden het interessant maar wel een beetje spannend ;)
Idem hier. Een veel opgeruimder gevoel, zelfs voor onze eettafel. Vroeger lagen er altijd stapeltjes papieren op, nu zetten we 's avonds voor we gaan slapen vaak de stoelen op tafel dus moet er plaats zijn.
En in de slaapkamer: geen stofkatten meer onder bed, minder lang kleren op de grond, ...

(en stiekem vind ik het eigenlijk wel een heerlijke bijkomstigheid ;) ).
pi_107023837
quote:
Waar blijven ze bij de Neato eigenlijk? Ze zijn niet opgezogen, maar ik zie ze ook niet meer terug?
Je ziet dat ze alleen het bakje leegt, en niet het apparaat omdraait, wat betekent dat ze in de borstels/ gleuf onderkant, zijn blijven hangen.

quote:
Die Roomba 780 heeft slechts één van de drie batterijen daadwerkelijk "opgezogen", maar toch krijgt hij daar een vinkje voor...
Nah de 531 paktze wel op, dus hij kan het wel ;) . Als ie het nu niet oppakt, pakt ie het de volgende keer wel. :P
pi_107025161
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:01 schreef athlonkmf het volgende:
Heb je de roomba maar een half jaar? Dan is het advies van de webwinkel pure onzin.
Je kan namelijk direct bij irobot een rma aanvragen. Simpelweg je probleem beschrijven en ze zullen UPS langssturen om roomba kosteloos op te halen. Binnen een week krijg je het gerepareerd terug of je krijgt een refurbished model (allemaal nieuwe onderdelen dus)

Kosteloos.
De winkel zei ook dat iRobot het niet kan waarderen als mensen zelf aan de stofzuiger gaan sleutelen, maar dat kan ik me juist niet voorstellen, gezien hoe modulair 't ding is opgebouwd en de beschikbaarheid van losse onderdelen. Waarschijnlijk geen experts dus.. maargoed, moraal is dus: als je problemen hebt, gewoon iRobot bellen of mailen :)
pi_107061246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:05 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Omdat ie dan een foutmelding geeft. Zwart weerkaatst niet. (sensor onderop). Dus dan denkt hj dat hij van de trap valt.


Je ziet dat hij achteruit rijdt. Als de hele vloerkleed zwart is dan klemt hij zichzelf (achteruitrijdend) tegen de muur
Overigens is de nieuwere 7xx-serie hiervoor niet zo gevoelig meer. Zelfs de los verkrijgbare zwarte strips en het matje reageert onze 780 niet meer op, hij rolt er zo overheen!

Ik bedoel deze matjes:
http://www.cyberhuis.nl/robot-addons/keepoff-mat-56-45cm.html

(die disclaimer over de 700-serie stond er pas nadat ik ze teruggestuurd had... :) )

Vond ik op zich wel jammer (want goedkope oplossing), maar ik heb via ebay een stuk of wat extra vuurtorens besteld (2x2e hands en 4 nieuwe) daar kon ik de boel mee oplossen. Die hebben natuurlijk wel weer als nadeel dat er batterijen in moeten.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 14:05:53 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_107137213
Wij hebben dus een nieuw zwart vloerkleed gekocht... Dom, dom, want Roomba kan er ten eerste niet op komen (te hoog) en als je hem er dan op zet, verzet ie geen wiel. Want, zwart = enge trap.

}:|

Nou ja, dan maar af en toe het kleed even met de stofzuiger zuigen dan. Komt dat ding ook nog eens uit de kast
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 23 januari 2012 @ 14:14:53 #238
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107137512
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben dus een nieuw zwart vloerkleed gekocht... Dom, dom, want Roomba kan er ten eerste niet op komen (te hoog) en als je hem er dan op zet, verzet ie geen wiel. Want, zwart = enge trap.

}:|

Nou ja, dan maar af en toe het kleed even met de stofzuiger zuigen dan. Komt dat ding ook nog eens uit de kast
Muts :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 23 januari 2012 @ 14:37:58 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_107138286
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Muts :P
Jamaar hij was mooi ;(

Nog steeds wel hoor! Maar een beetje stom is het wel :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107152900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:14 schreef Scorpie het volgende:

Gietvloer? Geen idee. Ik heb nog geen beschadigingen kunnen ontdekken van de wieltjes (plastic), en volgens mij zijn die vrij zacht. Je kan ook een draaiwieltje (hardste wieltje dat de Roomba heeft) vervangen door een zachter rubberwieltje.
Om hierop terug te komen: hoe kom ik aan zo'n rubberwieltje?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 januari 2012 @ 21:02:50 #241
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107153894
quote:
5s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Om hierop terug te komen: hoe kom ik aan zo'n rubberwieltje?
http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staan
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107160160
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben dus een nieuw zwart vloerkleed gekocht... Dom, dom, want Roomba kan er ten eerste niet op komen (te hoog) en als je hem er dan op zet, verzet ie geen wiel. Want, zwart = enge trap.

}:|

Nou ja, dan maar af en toe het kleed even met de stofzuiger zuigen dan. Komt dat ding ook nog eens uit de kast
Stom. Breng het kleed terug dan :)

Dat komt niet omdat het kleed te hoog is, maar omdat hij zwart ontwijkt. Een hoogpolig witte of bruine, pakt ie gewoon mee.

Zelfs een drempel naar de badkamer van 2cm , klimt overheen.
pi_107165339
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staan
http://www.cyberhuis.nl/r(...)ly-209.html?___SID=U

Ik wou het gisterenavond bestellen maar toen was het opeens niet meer op voorraad, hopen dat het nog wel komt.
Ik heb me opgegeven voor een melding als het weer op voorraad is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107177379
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

http://www.cyberhuis.nl/onderdelen/roomba-500.html hier zou hij bij moeten staan
Is dat dit wieltje?



Ik word een beetje nerveus van het draaiwieltje. Ik ben bang dat 'ie toch wel krassen op mijn vloer achterlaat, maar ik weet het niet zeker. (Als ik met mijn neus bovenop de vloer ga staan zie ik alles. :Y))

Ik kan niet wachten om dat wieltje te vervangen, want het is zo'n geweldig ding, die Roomba. :D


Elders gevonden!



[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 24-01-2012 13:46:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107179103
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:42 schreef junkiexp het volgende:

[..]

http://www.cyberhuis.nl/r(...)ly-209.html?___SID=U

Ik wou het gisterenavond bestellen maar toen was het opeens niet meer op voorraad, hopen dat het nog wel komt.
Ik heb me opgegeven voor een melding als het weer op voorraad is.
Anders lees ik even wat beter. :')

Om het goed te maken: ik heb gemaild en kreeg ontzettend snel een reactie terug. Inmiddels zijn er weer wat op voorraad!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107204508
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Anders lees ik even wat beter. :')

Om het goed te maken: ik heb gemaild en kreeg ontzettend snel een reactie terug. Inmiddels zijn er weer wat op voorraad!
Aha top, bedankt voor je melding.
Ik had me ingeschreven voor een mail indien op voorraad maar die heb ik nog niet gekregen, dat werkt dus blijkbaar niet.

Ik heb gelijk een order gemaakt, samen met een zwarte stootstrip, nu is roomba echt hufterproof en klaar voor het echte werk *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:54:56 #247
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107232826
Ik heb een vraagje voor de kenners..

Ik vind het vrij lastig om de laadtijd en zuigtijd te vinden van elk apparaat. Zuigt met 1 acculading vier kamers schoon'' zegt mij niets want ik weet niet hoe groot de 'kamers' zijn. Mijn huiskamer incl open keuken is iets van 70m2. Gaat dat in 1 zuigbeurt? En hoe ver kan de Roomba max. van het thuisstation af zijn?

[ Bericht 43% gewijzigd door Faithz op 26-01-2012 15:49:34 ]
Trotse mamma :)
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:25:27 #248
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107237397
70m2 moet hij redden. De 555 heefft idd timer. Verder zit er niet zo heel veel verschil in de modellen, gaat voornamelijk om de accessoires.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:46:26 #249
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107238680
schijnbaar heeft de 700-serie een betere batterijduur, tot 4 uur. Dus die zou ook een grotere actieradius moeten hebben.
  woensdag 25 januari 2012 @ 23:24:23 #250
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107240882
Edit

[ Bericht 96% gewijzigd door Faithz op 26-01-2012 15:50:35 ]
Trotse mamma :)
pi_107248335
Faithz, wij hebben ook ongeveer zo'n ruimte en Roomba doet het goed in 1 beurt :Y
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:48:58 #252
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107260858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 09:29 schreef leonieke het volgende:
Faithz, wij hebben ook ongeveer zo'n ruimte en Roomba doet het goed in 1 beurt :Y
Thanks :)
Trotse mamma :)
pi_107261050
Ik heb een Roomba 563 Pet en die heeft aan de borstels van die gele knopjes zitten en die moeten er bij het schoonmaken ook afgehaald worden want er gaat ook haar om de asjes er onder zitten.Wist ik niet maar kreeg later van de verkoper er een mail over. Misschien was dat hier al aan de orde gekomen maar heb geen zin om alles terug te lezen.
pi_107261956
Pff net met mijn auto naar de wasstraat geweest. Is er ook al een roomba voor een auto? 8)7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:35:58 #255
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_107262668
Borientus Permanentus!
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:38:00 #256
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107262730
quote:
Das zeker nice!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107263370
quote:
Ook de 780 :Y
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:58:18 #258
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_107263470
Zal wel uit concurrentie oogpunt zijn met de mediamarkt actie, maar de MM heeft de roomba niet op hun website staan, dus kan t niet controleren.
Borientus Permanentus!
pi_107268912
quote:
Ik betaalde 344+ verzendekosten bij Pixmania een paar weken geleden dus dit is wel erg netjes :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107273896
quote:
Zeker, er hier 379 voor betaald :Y
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:14:13 #261
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_107302325
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:55 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ook de 780 :Y
:( Met een HELE leuke korting...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:33:25 #262
21865 WaVe
WaVe detected
pi_107304796
De accu van mijn roomba begint na 2 jaar toch wel minder te worden. iemand nog tips voor een goed adresje voor een vervangende en wellicht ervaring met de niet-originele vervangers? Ik vind de originele Roomba batterij wel wat prijzig (of zijn er dus redenen waarom een originele toch een stuk beter is). Ik heb een 532 overigens.
pi_107309331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:33 schreef WaVe het volgende:
De accu van mijn roomba begint na 2 jaar toch wel minder te worden. iemand nog tips voor een goed adresje voor een vervangende en wellicht ervaring met de niet-originele vervangers? Ik vind de originele Roomba batterij wel wat prijzig (of zijn er dus redenen waarom een originele toch een stuk beter is). Ik heb een 532 overigens.
http://www.ibatteries.eu/(...)&group_id=10&lang=NL
  zaterdag 28 januari 2012 @ 11:46:36 #264
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107323670
Ik wilde me even aanmelden als de trotse bezitter van een Samsung Navibot :)
Domo Arigato!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:07:21 #265
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107324103
Mijn Roomba _O_ ik ben verliefd _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107324485
Ze doet hier ook braaf haar werk :9

Het was wel even 'spelen' in t begin met de virtuele muur enzo, en ze paste niet onder de salontafel, dus we hebben een andere tafel gekocht :@ :')

Van de week had ze zich een keer klemgereden onder de verwarming :') Gordijn hing er voor, en roomba -> tegen gordijn -> net stukje onder verwarming resulteerde er in dat ze dan dus niet meer terug kon omdat het gordijn er tussen zat en dat afremde. Maar verder geen gekke dingen gehad ^O^
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:26:40 #267
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107324572
Ik heb hem pas sinds gister en ondanks dat het testrondje erg goed ging merkte ik wel dat we nog best veel kleine dingetjes op de grond hebben liggen. Zal dus even wennen worden :P
Domo Arigato!
pi_107324629
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:26 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb hem pas sinds gister en ondanks dat het testrondje erg goed ging merkte ik wel dat we nog best veel kleine dingetjes op de grond hebben liggen. Zal dus even wennen worden :P
Wat achter is gelaten door de Roomba bedoel je? of gewoon dingen die er horen te liggen (speelgoed van kinderen of dieren ofzo).

We gooien hier wel altijd ff het kattenspeelgoed aan kant, want Truus die gaat nogal enthousiast daar op af, en laatst er zelf over, en toen had ze dus een balletje opgezogen :')
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:38 #269
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107324718
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat achter is gelaten door de Roomba bedoel je? of gewoon dingen die er horen te liggen (speelgoed van kinderen of dieren ofzo).

We gooien hier wel altijd ff het kattenspeelgoed aan kant, want Truus die gaat nogal enthousiast daar op af, en laatst er zelf over, en toen had ze dus een balletje opgezogen :')
Draadje van de ochtendjas, draadje van de audio van de laptop naar de tv (hangt er altijd aan voor wanneer we willen kijken), draadje van de muis van de laptop die naast het bed ligt, stang van een dumbell, enz. Gewoon dingen waar je normaal niet bij stil staat maar die nu er voor zorgen dat of een obstakel wordt of dat het wordt opgezogen.
Domo Arigato!
pi_107324885
Zo zie je maar, Roomba zorgt er zelfs voor dat je huis er opgeruimder uit gaat zien! ;)
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:40:20 #271
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107324951
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:37 schreef JazzySOB het volgende:
Zo zie je maar, Roomba zorgt er zelfs voor dat je huis er opgeruimder uit gaat zien! ;)
Stiekem ook 1 van de redenen dat ik er graag 1tje wilde ;) Ik ken mezelf in dat opzicht :P

Trouwens het is dus geen Roomba maar een Navibot :@ Misschien moet ik hem maar Avatar noemen :P
Domo Arigato!
pi_107325329
Is het een blauwe? :P
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:54:57 #273
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107325383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:53 schreef JazzySOB het volgende:
Is het een blauwe? :P
JA! :D

Domo Arigato!
pi_107325633
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 12:26 schreef Black_Ninja het volgende:
Ik heb hem pas sinds gister en ondanks dat het testrondje erg goed ging merkte ik wel dat we nog best veel kleine dingetjes op de grond hebben liggen. Zal dus even wennen worden :P
Gisteren had Cylon een dopje van een kerstbal gevonden ( :? ), alle andere keren blijkbaar gemist.

Kattenspeeltjes worden meestal vooruit geduwd maar ook wel eens opgegeten;



Het was ook geen klein muisje ofzo;

  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:22:43 #275
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107326141
Daar zal 'pet' dan wel voor staan :')
Trotse mamma :)
pi_107326217
Whaha, dit is een 521. Pet vond ik te duur en deze blijkt met een aerovac bakje erop ook prima te werken met 4 kortharige en 4 langharige katten in huis. Misschien dat de pet juist minder speelgoed opvreet :P
pi_107326254
Wij hebben een kattenspeeltje:


Daar draaide een stukje van in Roomba's wiel en toen heeft ze het hele huis rond gereden met dat ding achter haar aan :')

Het verbaast me wel hoe goed het apparaat is opgebouwd.
Als er wat klem zit in de wielen, of er moet schoongemaakt worden dan click je alles zonder gereedschap uit elkaar en het is maar op 1 manier weer in elkaar te zetten.

Ook geen bros plastic waarvan je het gevoel hebt dat het makkelijk kan afbreken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:44:45 #278
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107326723
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Whaha, dit is een 521. Pet vond ik te duur en deze blijkt met een aerovac bakje erop ook prima te werken met 4 kortharige en 4 langharige katten in huis. Misschien dat de pet juist minder speelgoed opvreet :P
Wat maakt een Pet uitvoering nauw eigenlijk een Pet uitvoering?
Domo Arigato!
pi_107326744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:44 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Wat maakt een Pet uitvoering nauw eigenlijk een Pet uitvoering?
Volgens mij de aerovac bakjes, voor de rest weet ik niet of er verschil in zit?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:46:26 #280
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107326778
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Volgens mij de aerovac bakjes, voor de rest weet ik niet of er verschil in zit?
Aerovac bakjes? :@
Domo Arigato!
pi_107326833
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:46 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Aerovac bakjes? :@
Lees je ff in ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107326852

Kat vind het al minder spannend :D
Op het einde loopt de roomba ook vast, dat is dan wel weer jammer :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:59:49 #283
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107327168
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Lees je ff in ;)
Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat en zoveel haren verliest de kat ook weer niet :P
Domo Arigato!
pi_107327384
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:59 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat en zoveel haren verliest de kat ook weer niet :P
Once you go Roomba....... ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:11:55 #285
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107327503
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 14:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Once you go Roomba....... ;)
Die optie had ik niet, lang verhaal, ik kon alleen voor de Navibot gaat maar het verschil is gelukkig erg klein :)
Domo Arigato!
  zaterdag 28 januari 2012 @ 15:53:45 #286
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107330115
Waarom staat de Navibot eigenlijk niet in de OP? :(

:P
Domo Arigato!
pi_107331545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:44 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Wat maakt een Pet uitvoering nauw eigenlijk een Pet uitvoering?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 13:46 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Aerovac bakjes? :@
Het Aerovac bakje voorkomt dat er haren rond je borstels gaan zitten, daarnaast pikt het ook meer haren op.


quote:
Black_Ninja
Ninja's bestaan! Waarom staat de Navibot eigenlijk niet in de OP?
Omdat ie slecht scoort. :9

quote:
Black_Ninja
Ninja's bestaan! quote:
Op zaterdag 28 januari 2012 14:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Once you go Roomba.......
Die optie had ik niet, lang verhaal, ik kon alleen voor de Navibot gaat maar het verschil is gelukkig erg klein
Je bedoelt verschil in diameter? :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Reeleezee op 28-01-2012 16:58:29 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:59:42 #288
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_107331712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:53 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

[..]

Het Aerovac bakje voorkomt dat er haren rond je borstels gaan zitten, daarnaast pikt het ook meer haren op.


[..]

Omdat ie slecht scoort. :9

[..]

Je bedoelt verschil in diameter? :D

Dat van die score valt reuze mee. Overal komt ie maar net iets onder de roomba uit.
Domo Arigato!
pi_107341184
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:59 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Dat van die score valt reuze mee. Overal komt ie maar net iets onder de roomba uit.
nouw...




Het grootste nadeel van de navibot is dat hij overal maar 1 keer komt. Hij (lees: robotstofzuigers in het algemeen) heeft gewoonweg niet genoeg vermogen om vuil in 1x op te pakken.

En waar haal jij onderdelen als dat ding buiten de garanteperiode kapot gaat?

[ Bericht 6% gewijzigd door Reeleezee op 28-01-2012 22:11:42 ]
pi_107342029
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba. :)

Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?

http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
pi_107344308
Kun je de stoelen niet aan de eettafel hangen voor je de Roomba aanzet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107344495
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:07 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je de stoelen niet aan de eettafel hangen voor je de Roomba aanzet?
Da's een takkewerk. We hebben een zespersoonstafel die altijd vol ligt. Bovendien staan er drie stoelen zo dicht bij de muur dat je óf je knokkels óf de stoelen openhaalt aan de structuur als je ze op tafel probeert te krijgen.

Hiernaast 'hangen' ze niet erg stabiel als ik ze op tafel zet, met het risico dat de hond er op een onbewaakt ogenblik één door het raam plettert.
pi_107345922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba. :)

Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?

http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
Helaas, grote kans dat de roomba daarop vastloopt.
Je kan misschien de stoelen verhogen met wat plakviltjes?
pi_107346300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba. :)

Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?

http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
Dat is een beetje teveel van het goede. Een Roomba heeft een 30 dagen niet goed, geld terug regeling.

Probeer het uit zou ik zeggen..
  zondag 29 januari 2012 @ 16:42:07 #295
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107366783
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een Roomba 780! Ben benieuwd!
  zondag 29 januari 2012 @ 16:53:55 #296
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107367165
Roomba _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107367263
Hallo, als roomba 581 bezitter ben ik ook de eigenaar van de Neato XV-15.
Robotshop heeft het toestel eveneens getest (http://www.robotshop.com/robot-vacuum-challenge.html) en de Neato is de koning van de robotstofzuigers. Ik heb mijn toestel via stofzuigerstore nu 3 weken en kan de volgende punten aanstippen:
* mijn oude roomba is een "kruimeldief" tov de nieuwe Neato: gooi gewoon een lepel koffie op de grond en laat een roomba en een neato erover rijden: de roomba wrijft alles open en de neato neemt alles mee. Hou gewoon de "hand" achter het apparaat en je weet dat het totaal anders is
* mijn meubilair wordt niet meer beschadigd
* het toestel reinigt een heel verdiep zonder die vervelende kastjes te zetten in de deuren
* het apparaat rijdt gestructureerd rond en rijdt de oppervlakte in 1/3 van de tijd. Mijn 581 rijdt tijdsgebaseerd tussen de kamers en de woonkamer is nooit volledig gedaan. Hij is steeds weg naar de keuken. Ook heeft de roomba geen geheugen, dus weet hij nooit wat hij al gereinigd heeft. Maw, ik moest de vuurtorens steeds in de kamers verzetten.
* de neato rijdt probleemloos over mijn utp kabels, de roomba blijft vastzitten
* mijn tapijt met een neato is beter gereinigd dan met de roomba
* de neato heeft geen onderhoud nodig, terwij de roomba borstels evenveel haar pakken als een haarborstel.

Ik was tevreden over mijn 581, niettemin is de Neato XV-11 of XV-15 van een andere orde. Zet ze naast elkaar en de roomba komt nooit meer uit de kast.
Alleen maakt die veel meer lawaai dan mijn 581, dat is een nadeel. Ook is hij 10cm hoog, hetgeen iets hoger is dan mijn roomba.
pi_107375343
79 DB. daar wordt je kneiter gek van. Dan maar een iets slechtere score. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_107377704
De Neato is een rondrijdende stofzuiger, inderdaad.
Mijn Neato maakt 77db lawaai op een plavuizen vloer, een roomba 581 maakt 70dB lawaai (http://socialcompare.com/(...)f-robots-aspirateurs).

Voor die 9dB extra krijg ik met mijn nieuw toestel:
* zuigkracht die het 15-voudige is van mijn 581 (vergelijk gewoon de batterijen even en je ziet al het verschil)
* de mogelijkheid dat 4 slaakamers en een badkamer worden gereinigd door gewoon de deur open te zetten. Mijn 581 reed als een zot rond in die kamers (geen patroon). Mijn neato rijdt kamer per kamer op een geordende manier. Ik moet geen kastje zetten.... Hij herlaadt zich tussentijds.
* geen vuil meer aan de hoofdborstel en zijborstel. Ik had dagelijks 7min onderhoud aan het borsteldek van mijn 581. De hoofdborstel van de Neato is proper. Om de 2 weken checken volstaat. (Gebruiksgemak staat voorop, ik ben geen slaaf van zo'n ding).

Ik had ook mijn reserves toen ik hem ging halen. Zet de 2 toestellen echter 5minuten naast elkaar in de kamer en mijn oude 581 gooi ik op marktplaats.

Dus voor 9dB krijg ik een stofzuiger die lawaai maakt als een Dyson. (Voor een duurdere prijs had ik anders de 780 moeten kopen, die nog steeds overal tegenbotst en 48W zuigkracht heeft).

Lees even hier: http://robotbg.com/reviews/neato_xv_11_xv_12_xv_15_review?page=4


Greetz;

F.

[ Bericht 7% gewijzigd door FreddyTex op 29-01-2012 21:36:29 ]
pi_107379749
Not again :'(
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107414548
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba. :)

Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?

http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
Dit vraag ik me eigenlijk ook af, iemand hier ervaring mee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')