Stom van mij om het niet eerder te vermelden, maar heb hier ook een afstandsbediening van Roomba liggen die ik niet gebruik. maar voor diegene die interesse hebben. Ik heb em nog. Mag van mij part voor 20 euro weg. Is misschien 1 keer uitgetest.quote:Ik heb haar trouwens een mooi plaatsje gegeven onder de bank. Het probleem is nu echter dat ik er niet bij kan komen om haar aan te zetten. Moet iedere keer de bank naar voren...
Daarom heb ik bij iRobot voor 29,- maar een afstandsbediening besteld zodat ik haar makkelijk aan kan zetten.
Omdat je voor onder de 20 euro al een Harmony heb die je ook voor andere dingen kan gaan gebruikenquote:Op maandag 5 december 2011 20:07 schreef JazzySOB het volgende:
@ athlonkmf:
Dat wist ik, maar waarom een uitgebreide Harmony kopen als ik alleen maar de basisfuncties van Rosie wil gebruiken? Ze hoeft alleen maar op commando onder de bank vandaan te kruipen
Ja dat snap ik ook niet, je moet er voor zorgen dat er geen obstakels zijn als kabels e.d. en dan zou je toch verwachten dat ze daar bij een apparaat van 400 euro wel over nagedacht hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:04 schreef JazzySOB het volgende:
Daar heb je een punt.
Maar ik heb inmiddels de remote ontvangen (jammer van die van Reeleezee, anders had ik die wel gekocht!)
Ik vind trouwens dat basisstation echt belachelijk licht van gewicht. Als je er naar blaast valt 'ie al om.. Al een paar keer kon Rosie niet goed docken omdat ze het basisstation scheef had weggeduwd op mijn tegelvloer.
Waarom ze daar nou niet een stuk ijzer in hebben gedaan is mij een raadsel. Nog beter was het geweest als ze de voeding er gewoon hadden ingebouwd, had je ook die losse voedingsadapter niet gehad met bijbehorende snoerentroep en was het basisstation teminste wat zwaarder.
Ik heb dat ding dan maar met dubbelzijdig tape op de vloer vastgezet en nu staat 'ie stevig en duwt Rosie 'm niet meer weg.
Tja, dat krijg je met zo'n handveger-en-blik botsauto. Mijn nieuwe Neato gaat netjes om de spullen heen en parkeert zichzelf met beleid tegen zijn oplader aan.quote:Op donderdag 8 december 2011 07:30 schreef Yemanja het volgende:
Bij de Samsung hetzelfde euvel. Ik heb er een stukje antislip onder gelegd.
Datzelfde heb ik bij mijn staande lampen gedaan, anders gaat ze daar ook mee aan de wanderl.
Werkt prima. Ik heb het basisstation expres ook iets scheef gezet.
Ze staat onder een hangende keukenkast. Onze kamer/keuken is best groot (85m2). Om te voorkomen dat ze de voorkamer het laatst doet en het laadstation niet meer kan vinden, dwing ik haar op die manier om de keuken het laatst te doen.
Ik ben afgestapt van de virtual guards omdat die per maand 10 euro aan batterijen kosten.
Is die goed? :pquote:Op donderdag 8 december 2011 08:22 schreef het-is-mij het volgende:
Er is er nu bij groupon weer één,straks de specs maat eens bekijken.
Nee joh. Troep uit china. Heel het forum van Trosradar staat vol met klachten over die dingen.quote:
Over de schoonmaakkwaliteit heb ik niets te klagen. Ook de Samsung werkt met herkenning, en werkt methodisch de ruimte af. Alleen doordat het hier erg groot is, en er best wel veel obstakels zijn; voorkamer: 2 banken, 1 armstoel salontafel, eettafel met 6 stoelen, achterkamer: eettafel met 4 stoelen, rotan zitje met 2 stoelen en een tafeltje en nog staande lampen en andere decoraties en dan nog aanstluitend de open keuken. (deze ruimtes lopen allemaal in elkaar over )quote:Op donderdag 8 december 2011 10:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met zo'n handveger-en-blik botsauto. Mijn nieuwe Neato gaat netjes om de spullen heen en parkeert zichzelf met beleid tegen zijn oplader aan.
Zonder gekheid, ben super tevreden. Wist niet echt wat ik moest verwachten ondanks tientallen filmpjes, maar dit is echt super. Kamer na kamer wordt gezogen (zonder virtuele muren, puur op herkenning van deuropeningen), alles in nette rechte banen en met een tempo waar je U tegen zegt.
Hij Het ZIJ heeft alleen moeite met het hoogpolige tapijt (type gepelde Samson) maar dat is haar vergeven.
wat een kutargument. ik hoop dat een 'stofzuiger' van 400 euro toch wel de kwaliteit heeft dat ie bijna nooit binnen 2 jaar stuk gaat.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:39 schreef athlonkmf het volgende:
Bedenk echter wel dat je in eu 2 jaar garantie hebt. Hoeveel is dat in Amerika?
Haha ik zie die kat al denken wat is dat voor een raar beest.quote:Op zaterdag 10 december 2011 19:52 schreef Knavia het volgende:
Vandaag heerlijk op de bank gezeten en de Roomba z'n rondje laten doen. Leuk om 'm zo z'n gang te zien gaan. Alleen moet m'n kat wat beter opletten. Nu 2x botsing Roomba op kat meegemaakt maar poesbeest lijkt nog niet onder de indruk. Blijft gewoon zitten en de Roomba draait keurig om
Je mag altijd hopen, maar mijn 2 roomba's gingen wel stuk binnen 15 maanden. Voor beiden heb ik een vervangend model ontvangen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat een kutargument. ik hoop dat een 'stofzuiger' van 400 euro toch wel de kwaliteit heeft dat ie bijna nooit binnen 2 jaar stuk gaat.
als het product echt zo vaak kaduuk gaat ga ik er nie aan beginnenquote:Op zaterdag 10 december 2011 20:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Je mag altijd hopen, maar mijn 2 roomba's gingen wel stuk binnen 15 maanden. Voor beiden heb ik een vervangend model ontvangen.
Het vervangend model heeft wel de nieuwste upgrades welke de problemen heeft opgelost.
Ondertussen is mijn roomba ook 3 jaar. Nieuwe accu gegeven, en nieuwe borstels. (en een aerovac upgrude, maar da's eigen keuze). de borstelkast is nu ook wel aan vervanging toequote:Op zaterdag 10 december 2011 23:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Roomba tikt over drie maanden de twee jaar aan. Probleemloos. 1x nieuwe borstels+filter en een nieuw voorwiel. das alles
Niemand die het je probeert te verkopen hoor.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als het product echt zo vaak kaduuk gaat ga ik er nie aan beginnen
Aan deze zitten wij ook te denken,tot vanavond voor 199euro zag ik.quote:Op zondag 11 december 2011 11:42 schreef peeth het volgende:
Heb vrijdag een cleanmate QQ2plus gekregen. Heb hem na aanleiding van dit forum gekocht, maar was toch een beetje afwachtend. Na 2 rondjes ben ik overtuigt. Beste aankoop van 2011. Alleen onze poes vindt het nog een beetje eng. Maar dat zal wel wennen en zo niet, dan gaat ze maar naar boven als de rondjes gedraaid worden.....
Duurt stofzuigen dan niet verschrikkelijk lang?quote:Op zondag 11 december 2011 12:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Roomba is inderdaad willekeurig, maar ondanks dat, ontzettend nauwkeurig. En hij doet het terwijl je niet thuis bent, dus who cares!
Hij kan tot ongeveer anderhalf uur doen met een batterij. Daarna is ie leeg en stopt ie. Of gaat ie terug naar z'n basisstation.quote:Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Duurt stofzuigen dan niet verschrikkelijk lang?
En hoe doen jullie het met meerdere verdiepingen? Gewoon mee naar boven nemen dat ding?
En tijdplanningen kan je maken op deze dingen? Dus elke 3 dagen om 14:00 gaan stofzuigen is een optie?
Ik zie hem nu idd bij o.a. pixmania en beste keus voor 300.(de 555)quote:Op zondag 11 december 2011 12:26 schreef JazzySOB het volgende:
Weet je het zeker?
Leg 100 euro bij en ga voor het origineel..
Weet je teminste ook zeker dat je na de garantietermijn nog (betaalbaar) aan onderdelen kan komen.
Roomba 555 vs. Cleanmate QQ-2 Plus
Roomba 555 vs. Samsung Navibot SR8855
De Cleanmate is verschrikkelijk traag, de Samsung de snelste en de Roomba de grondigste...
het is niet geheel willekeurig maar er is een iAdapt programma,quote:Op zondag 11 december 2011 12:38 schreef JazzySOB het volgende:
Juist dat (schijnbaar) willekeurige patroon zorgt ervoor dat de Roomba echt overal komt, en dat meerdere keren. Zie ook de Spaanse filmpjes door Reeleezee gepost in dit topic (aantal pagina's terug).
De Roomba heeft dirt detect en die gaat op plekken waar er meer rotzooi ligt ook grondiger te werk. Op de deurmat gaat hij inderdaad een grondig te werk.quote:De Roomba gebruikt iAdapt™-schoonmaaktechnologie, ons geavanceerde systeem van software en sensoren dat actief reageert op de omgeving om zo intelligente schoonmaakbeslissingen te nemen. Het is de actiefste intuïtieve technologie in zijn soort. De omgeving wordt meer dan 60 keer per seconde gescand en de robot regeert direct met meer dan 40 mobiliteitsacties. Expliciete acties zorgen voor effectief schoonmaken. De robot is voorzien van een gevoelige stootrand, navigatie om rommel heen en Dirt Detect™. Verder volgt hij de muur en kan hij niet vast komen te zitten.
Omdat iAdapt™-technologie werkt op basis van sensoren en niet op basis van een kamerindeling, verkent de Roomba de kamer beter en levert een beter resultaat.
Stofzuigrobots die aan het begin een route plannen en vervolgens die route afwerken, zijn kwetsbaar voor hindernissen, die leiden tot systematisch overslaan van zones. De sensoren van de robot maken beter onderscheid tussen harde en zachte hindernissen, zoals de bekleding van een bank, afhangende randen en gordijnen. Hierdoor maakt deze robot ook schoon onder het bed en onder de bank.
Zo vaak gaat ie niet kapot. Heb er 1 van 2 jaar. Niks aan het handje. Dan heeft ie waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar. Daarnaast. Echt ieder onderdeel is op Ebay of marktplaats te koop voor een paar tientjes. (Net LEGO) . Dus echt niks om je zorgen over te maken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 22:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als het product echt zo vaak kaduuk gaat ga ik er nie aan beginnen
Hij heeft idd geen vaste route. Hij berekend iedere keer wat de efficientste route is.quote:Op zondag 11 december 2011 12:36 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik dit filmpje zie:
Dan rijdt hij zomaar wat rond? Willekeurig? Heeft hij geen vaste route? En is dit niet verschrikkelijk inefficiënt? Of zijn andere beter/handiger?
Het leuke van dat ding is juist omdat je dat ding aan kan zetten wanneer je niet thuis bent. Zodat je later in een gestofzuigd huis komt. Anders kan je het net zo goed zelf doen.quote:Op zondag 11 december 2011 12:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Duurt stofzuigen dan niet verschrikkelijk lang?
En hoe doen jullie het met meerdere verdiepingen? Gewoon mee naar boven nemen dat ding?
En tijdplanningen kan je maken op deze dingen? Dus elke 3 dagen om 14:00 gaan stofzuigen is een optie?
Ja of je zet hem gewoon aan voor je de deur uitgaat.quote:Op zondag 11 december 2011 16:27 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Het leuke van dat ding is juist omdat je dat ding aan kan zetten wanneer je niet thuis bent. Zodat je later in een gestofzuigd huis komt. Anders kan je het net zo goed zelf doen.
volgens mij heb jij nog nooit een infinuvo gezien want die maakt een combinatie van die bewegingen waardoor die op de meeste plekken komt, en dit is ook wat de roomba doet. De roomba heeft een aantal handige algoritmes maar geen ruimtedetectie dus hij berekent echt geen route ofzo hoor. Dan moet je bij Samsung of Neato zijn.quote:Op zondag 11 december 2011 16:23 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Zo vaak gaat ie niet kapot. Heb er 1 van 2 jaar. Niks aan het handje. Dan heeft ie waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar. Daarnaast. Echt ieder onderdeel is op Ebay of marktplaats te koop voor een paar tientjes. (Net LEGO) . Dus echt niks om je zorgen over te maken.
[..]
Hij heeft idd geen vaste route. Hij berekend iedere keer wat de efficientste route is.
In tegenstelling tot de Infinuvo Cleanmate. Dan moet je vantevoren instellen wat voor (vast patroon) hij moet maken : Rondjes, S-vorm, U vorm, of combinatie hiervan.
In mijn ogen is het dan geen Robot zoals neato, samsung en roomba, maar een apparaat.
Dat systeem is bagger geïmplementeerd. Roomba is vele malen beter in staat alles op te zuigen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:47 schreef lottumracing het volgende:
[..]
volgens mij heb jij nog nooit een infinuvo gezien want die maakt een combinatie van die bewegingen waardoor die op de meeste plekken komt, en dit is ook wat de roomba doet. De roomba heeft een aantal handige algoritmes maar geen ruimtedetectie dus hij berekent echt geen route ofzo hoor. Dan moet je bij Samsung of Neato zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |