abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105111053
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Beertje van Inu:

Sjaal van Tyler-Girl

Kerstdingetjes van EsseEi:

Gevoerde tas van Trui:

Keesje de Eend van KiwiEllen:

HOOK ON!! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door BrainTeaser op 02-12-2011 22:00:35 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105112074
Oh, nu heeft dit topic precies dezelfde titel -O-
Dat was niet helemaal de bedoeling...
pi_105114112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh, nu heeft dit topic precies dezelfde titel -O-
Dat was niet helemaal de bedoeling...
Geef het even aan in de CRE feedback dan ;) Met de gewenste titel, dan kunnen ze het wel veranderen.

Oja, en dan moet je ook kijken of jij/zij het aantal foto's in de OP kunnen verminderen naar 4. Dit voor de gebruiksvriendelijkheid bij mobiele layout ;)
pi_105114505
Mooi begin van de grannystripe deken, Nijna. Hoe breed is ie?
Ik ben begonnen met eentje van Soft van Zeeman, zal morgen even een foto maken :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef Muck het volgende:

[...]

Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggen :)

Lief! Maar niet nodig: ik heb tijdens er tijdens het tv kijken twee bolletjes van gemaakt, dat ging nog best snel en was niet eens zo vervelend om te doen!
pi_105115209
Serinde, ik heb nog niet gemeten, 240 lossen met haaknaald 5, de rest ben ik met nr 4 aan het doen.
Fake it till you make it...
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:16:36 #6
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105116412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:56 schreef Nijna het volgende:
Serinde, ik heb nog niet gemeten, 240 lossen met haaknaald 5, de rest ben ik met nr 4 aan het doen.
Moet je wel eventjes opletten dat je niet te strak gaat haken, want dan krimpt je deken weer.

Hij wordt wel leuk :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_105119635
Ik kijk en lees al heeeel lang mee in dit topic en ik vond het nu toch wel tijd worden om me even voor te stellen! Ik ben Belliex, 22 jaar en ben sinds 2 jaar helemaal verslingerd aan haken.

Twee creaties!

Naar aanleiding van een link van een paar topics terug. Vriendje is nog in de maak :)

(en nu nog uitvinden hoe ik hem verklein..)

[ Bericht 28% gewijzigd door belliex op 02-12-2011 23:27:02 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:37:50 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105126790
leuk, belliex!
in de haak.
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 10:00:21 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_105127030
Wat een leuk konijntje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:20:26 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105127295
oh lief tasje en lief konijntje :D
en granny stripe deken die mooi groeit ^^

thnx vor het patroon :D (denk stiekem niet dat ik 'm ga maken maar vind 'm gewoon cool om te hebben)
pi_105127432
TG, ik heb niet het idee dat ie krimpt ofzo, het lijkt alsof de lossen toch wat strakker zijn dan de rest, terwijl ik ook die lossen vrij los heb gehaakt.
Maar niet dramatisch en de acryl rekt ook wat meer dan de katoen waar ik mn eerste streepjes mee maakte (daar deed ik ook alles met dezelfde naald en waren de lossen te strak). Dus ik denk dat het goed komt ;)
pi_105129025
Konijntje is schattig! :D

@EsseEi: ik ben het patroon nu eerst voor mezelf aan het vertalen, zodat ik dat tijdens het haken niet steeds hoef te doen. Maar het is toch best lastig vind ik... Het huisje zelf valt nog wel mee, maar juist alle details (dakpannetjes, snoepjes, sneeuwrandjes, etc.) zijn toch wel ingewikkeld.
En die vind ik nu juist het leukst! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:01:27 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105129109
komt dat allemaal door die breipen/haaknaald in je teen??? wat is er allemaal aan het handje"? (nieuwsgierig, arts in spe enzo)

ik haak wel gewoon vanaf engels patroon enzo :) vind ik nu bijna makkelijker dan nederlands
pi_105129253
Nou respect voor dat vanaf het patroon haken dan, ik kom er soms echt niet uit. Maar ik zie het als een mooie leerervaring! ;)

Nee, die naald-in-teen was iemand anders ;) Ik heb al een aantal maanden een teen die moeilijk doet. Eerst lag m'n nagel er helemaal af, toen groeide-ie eerst netjes terug, maar het laatste puntje begon in te groeien. Dus een deel van de nagel chirurgisch verwijderd, maar nu heb ik aan dezelfde teen maar aan de andere kant precies hetzelfde }:| Daar bovenop gaat de boel steeds ontsteken / wordt heel m'n voet dik van 't vocht / etc. Dusja... :{
pi_105130101
Ja hoi, ik was dus de stuntel met de breinaald in de voet. :P Is overigens helemaal genezen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef belliex het volgende:
Ik kijk en lees al heeeel lang mee in dit topic en ik vond het nu toch wel tijd worden om me even voor te stellen! Ik ben Belliex, 22 jaar en ben sinds 2 jaar helemaal verslingerd aan haken.

Twee creaties!
[ afbeelding ]

Naar aanleiding van een link van een paar topics terug. Vriendje is nog in de maak :)
[ afbeelding ]
(en nu nog uitvinden hoe ik hem verklein..)
Welkom en leuke creaties...we verwachten echter nog wel veel meer. :Y)

Hier bezig met het sierrandje langs de verjaardagsjaal, als het licht nog goed genoeg is maak ik daarna een foto.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:47:58 #16
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105133430
Welkom Belliex! Hoe meer hoe gezelliger!

Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden :D :P
klerkje
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:51:19 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105133537
mooi spiegelei!
in de haak.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:12:21 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105134111
wow spiegelei die is gaaf!! :D:D

trouwens, die Hello Kitty deken (van wie ookalweer?) is dat tunisch gehaakt? lijkt me tof om ook eens zoiets te maken
pi_105134481
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Spiegelei het volgende:

Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden :D :P
[ afbeelding ]
Mooi O+ , wil ik ook maken...alleen nog het goede patroon vinden voor de wol die ik heb (haaknaald 12)

Mijn cadeausjaal is af.

Nu afwachten of ze morgen ook de verjaardag viert of dat het later gaat worden. :')
Misschien maak ik ook nog even een mandje voor wat baddermateriaal wat ik nog voor haar heb gekocht.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:29:33 #20
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105134514
O die wol ken ik! Dat is mooi geworden zeg!

quote:

[ afbeelding ]
Mooi zeg! Dat ziet eruit als een heel ingewikkeld patroon met die rand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:12 schreef EsseEi het volgende:
wow spiegelei die is gaaf!! :D:D

trouwens, die Hello Kitty deken (van wie ookalweer?) is dat tunisch gehaakt? lijkt me tof om ook eens zoiets te maken
Die was van mij! (Morgen eens kijken of mijn nichtje er nog iets van heel heeft gelaten. Kreeg vandeweek een berichtje van mijn schoonzus dat ze eronder lag te slapen O+ )
Ik heb het niet tunisch gehaakt maar met lossen en stokjes. Het patroon bestaat uit dichte en open vakjes. Een open maak je met 2 lossen en 1 vaste en een dichte maak je met 3 vasten.
Wil je meer uitleg of het patroontje ofzo, geef je maar een gil.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:43:08 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105134828
het patroontje zou ik heel cool vinden :) heb ook 2 heeeeele lieve nichtjes (en in juni misschien wel 3 :D (of 2 nichtjes en een neefje, dat is dan het alternatief zeg maar ;)) die verdienen ook wel zoiets moois :D (en als ik het idee snap kan ik er ook een ander figuur in maken :D)

Trovey die shawl is mooi :) ziet er ingewikkeld uit, leuk met zo'n doorsteek gat erin! :D

stom trouwens, ik weet dan nog dat die deken is van iemand met een roze avatar, maar wie...haha ;) vind het ook altijd heel irritant als iemand z'n plaatje veranderd want daar kijk ik vooral naar als ik snel lees :)
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:56:13 #22
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105135169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef EsseEi het volgende:
het patroontje zou ik heel cool vinden :) heb ook 2 heeeeele lieve nichtjes (en in juni misschien wel 3 :D (of 2 nichtjes en een neefje, dat is dan het alternatief zeg maar ;)) die verdienen ook wel zoiets moois :D (en als ik het idee snap kan ik er ook een ander figuur in maken :D)
Ik zal het even netjes uittekenen en een foto van maken. Moet even kijken wanneer ik dat doe want ik ga een paar dagen weg.
En zeker als je het idee snapt dan kan je zelf patronen maken! Dat vind ik het leuke hieraan. Ik heb er al meerdere zelf gemaakt maar die Hello Kitty is wel de leukste tot nu toe. (Zal als ik het patroon plaats er nog wel even een tip bijzetten. Ik was nl niet 100% tevreden over het eindresultaat maar ik was al te ver om um nog uit te halen.)

quote:
stom trouwens, ik weet dan nog dat die deken is van iemand met een roze avatar, maar wie...haha ;) vind het ook altijd heel irritant als iemand z'n plaatje veranderd want daar kijk ik vooral naar als ik snel lees :)
:D Dat heb ik ook altijd! Ik lees de namen eigenlijk niet, ik kijk alleen plaatjes :+

O en ik heb ook nog een interressante teen :P Eind januari gebroken, nog steeds pijnlijk en ik kan um niet buigen. Heb over 3 weken een afspraak bij de orthopeed. Ben heel benieuwd wat die ervan vindt.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:02:37 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105135375
Dank jullie wel!
Eigenlijk is het idee hetzelfde als de deken die Mascha heeft gemaakt met die Hello Kitty's. In het ruiten patroon komen nog 'afbeeldingen" van rozen (helemaal bovenaan zie je al een beginnetje van dichte blokjes. Alleen bij mij is het 'lege' gedeelte open en worden de afbeeldingen "dichte" hokjes. Bij de Hello Kitty's van Mmascha is dat net andersom.

De rand is ook niet zo moeilijk hoor. In het begin moet je goed opletten, maar op den duur zie je het vanzelf.

En wat Mmascha zegt, ik je kan zelf patronen bedenken ja, dat kan heel leuk zijn. (Alhoewel ik nu niets zelf heb bedacht hoor, gewoon van een bestaand patroon)
klerkje
pi_105137290
quote:

[ afbeelding ]
heel mooi! wat voor patroon is dat?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105139560
Hahaha....op Ravelry heb ik nu al een reactie van iemand die naar het patroon van mijn sjaal vraagt...staat al op papier maar nu nog vertalen.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:27:22 #26
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105139657
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

heel mooi! wat voor patroon is dat?
Gratis patroon van ravelry, -klik-.
Ik maak 'em alleen wel met dikker garen, dus mijne wordt echt heul groot, maar goed ik zie wel.
klerkje
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 19:03:24 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_105140772
Het wit voor m'n squares is op }:| bummer...

Wie heef er een goede tip voor een webshop die de witte Catania Color verkoopt (106)? Ik heb uiteraard al wel een en ander gezien, maar als iemand nog een aanrader heeft?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105142568
Volgens mij is echtstudio.nl het goedkoopste met catania: met 2,10 euro goedkoper dan hobbydoos.

Belliex: leuk tasje!! En een schattig konijn :)
Trovey: ik hoop dat de sjaal in de smaak valt. Is dat van die wol van Zeeman?
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:59:50 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105147197
spiegelei, dus je vult die hokjes in jouw patroon dus achteraf, in plaats van tijdens het haken zoals bij filet-haken? en zo ja, hoe doe je dat dan?

leuke sjaal, trovey! ^O^
in de haak.
pi_105159502
Net terug uit Kopenhagen en ik heb me toch een mooi wolletje gekocht O+

En veel andere wolwinkels gezien, maar alles veel te duur ;( Nog ideeën voor wat te doen? Ik heb 2 bollen... Ik zat te denken aan deze; http://www.scribd.com/doc/211933/Lacyflap-Felted-Bag, maar dan zonder de bloemetjes
  zondag 4 december 2011 @ 11:05:24 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105159632
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 10:58 schreef Inu het volgende:
Net terug uit Kopenhagen en ik heb me toch een mooi wolletje gekocht O+

[ afbeelding ]

En veel andere wolwinkels gezien, maar alles veel te duur ;( Nog ideeën voor wat te doen? Ik heb 2 bollen... Ik zat te denken aan deze; http://www.scribd.com/doc/211933/Lacyflap-Felted-Bag, maar dan zonder de bloemetjes
prachtige wol zeg O+ en een leuk idee! ik kan alleen niet goed inschatten of 2 bollen daarvoor genoeg zijn?
in de haak.
pi_105159658
Die wol O+
Ik krijg na de tweede keer je link laden wel de werkbeschrijving maar ik zie geen plaatje van wat het moet worden, jammer.

Ook hier is een Koosje geboren:

En m'n dekentje in progress:

Ik heb de ketting lossen opgezet met 4,5 en ben verder gegaan met 3,5. Ik hoop dat het los genoeg is, met opspannen moet ik straks een heel eind komen. Hij is bijna 1m breed.
  zondag 4 december 2011 @ 11:08:54 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105159704
mooi, serinde! al vind ik koosje wel een tikkeltje boos kijken.
in de haak.
pi_105159714
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:05 schreef trui het volgende:

[..]

prachtige wol zeg O+ en een leuk idee! ik kan alleen niet goed inschatten of 2 bollen daarvoor genoeg zijn?
7 oz is 200 gram en ik heb 200 gram, dus in principe zou het genoeg moeten zijn :) En mijn wol is ook voor naald 4,5-5 en een K-hook is 5, dus dat zou ook moeten kloppen...

quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 11:06 schreef Serinde het volgende:
Die wol O+
Ik krijg na de tweede keer je link laden wel de werkbeschrijving maar ik zie geen plaatje van wat het moet worden, jammer.

Ook hier is een Koosje geboren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En m'n dekentje in progress:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb de ketting lossen opgezet met 4,5 en ben verder gegaan met 3,5. Ik hoop dat het los genoeg is, met opspannen moet ik straks een heel eind komen. Hij is bijna 1m breed.

Maar dan dus zonder de bloemetjes :)

Leuk dekentje! En Koosje is altijd lief O+
  zondag 4 december 2011 @ 11:11:03 #35
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105159738
mooie wol!! :D:D
koosje is lief en leuke shawl in wording!

Gister sint gedobbeld en een zak wolletjes gescoord, hele oude die ook oud ruiken ;) maar wel heel zacht zijn. Baal een beetje want alleen een zpagetti haaknaald bij me, en m'n zpagetti is op...dus kan er niks mee doen (en heb verder ook niks te doen :S)
pi_105160081
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:11 schreef EsseEi het volgende:
mooie wol!! :D:D
koosje is lief en leuke shawl in wording!

Gister sint gedobbeld en een zak wolletjes gescoord, hele oude die ook oud ruiken ;) maar wel heel zacht zijn. Baal een beetje want alleen een zpagetti haaknaald bij me, en m'n zpagetti is op...dus kan er niks mee doen (en heb verder ook niks te doen :S)
Hier, ga maar mooie wolletjes kijken ;)

http://www.knittedknots.c(...)tegory_id=2&Itemid=4
pi_105161044
Jeeej! De lieve Sint is gisteren al bij ons geweest en hij had hele leuke cadeautjes bij! *O*

En er is nog een haaknaald onderweg!
pi_105161957
Ik wilde even mededelen dat ik niets geks aan mijn tenen heb :+

hiihi wat is dat toch met die voeten van de haaksters hier?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_105163316
Mooie wol Inu, ga je het ook vervilten voor die tas?
Leuk nijntje Serinde al heeft hij/zij inderdaad een beetje een boze bui, maar dat kan de foto ook zijn. ;) en een goed begin van de deken. ^O^
Hier alleen Sinteterij met Sinterklaas, verder doen we er niet aan. :P
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Dottey het volgende:

We hebben onze handen nodig dus krijgen we maar verwondingen aan onze voeten...haken met je voeten werkt toch niet. :+

Hier is het mandje voor de badderspullen ook af...heb het alleen vandaag nog niet nodig want de verjaardag is later. :') Enfin, ben ik wel lekker op tijd. :Y)

Ik zie nu op de foto dat mijn tafelloper met de verkeerde kant boven ligt :|W
Optimist tot in de kist
pi_105163754
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Dottey het volgende:

Haha, wees er maar blij mee! ;) Echt stom hoeveel last je van zoiets onbenulligs als een teen kunt hebben!

Mooi mandje, trovey! :D
  zondag 4 december 2011 @ 16:03:01 #41
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105169539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef trui het volgende:
spiegelei, dus je vult die hokjes in jouw patroon dus achteraf, in plaats van tijdens het haken zoals bij filet-haken? en zo ja, hoe doe je dat dan?

leuke sjaal, trovey! ^O^
Nee hoor, het is gewoon filet-haken. Dus tijdens het haken de juiste vakjes vullen. Alleen op mijn foto ben ik nog maar net aan de onderkant begonnen van de afbeelding. Ik ben inmiddels wel verder, zal straks even een nieuwe foto laten zien.
klerkje
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 16:46:01 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_105171257
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij is echtstudio.nl het goedkoopste met catania: met 2,10 euro goedkoper dan hobbydoos.

Ik heb het hier besteld, daar was het 1,95 per bolletje. Ben benieuwd hoe lang het duurt :) ik wil m'n squares afmaken
pi_105176380
Dawn toussaint heeft korting op haar website, als je de code DEC20 gebruikt, elk weekend in december oid. Het staat in haar group op ravelry. 20% korting :)
pi_105179109
Ik heb te veel afgemaakt vandaag: een robotachtige, 2 popjes, een katje en nog zo'n kuiken. Plus nog een popje gehaakt.

Zal morgen wel even foto's maken als ik eraan denk.
pi_105180594
zeg, misschien weten jullie dit?

collega's van mij hebben het over een soort vestje/bolero, het is eigenljk 1 grote cirkel, met 2 gaten erin voor je armen.

dan slaat de bovenkant rond je nek dubbel, en is het dus een soort vest/bolero.
moet heel makkelijk te maken zijn, maar ik heb geen idee hoe het zou kunnen heten of waar ik op moet zoeken.
jullie?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105182844
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Mirjam het volgende:

collega's van mij hebben het over een soort vestje/bolero, het is eigenljk 1 grote cirkel, met 2 gaten erin voor je armen.

moet heel makkelijk te maken zijn, maar ik heb geen idee hoe het zou kunnen heten of waar ik op moet zoeken.
jullie?
http://www.ravelry.com/pa(...)=crochet&query=shrug ?

Ik had al anderhalve bol in de tas zitten, maar heb het toch maar weer uitgehaald :') Hij was ongeveer anderhalf keer zo breed als de flap en die paar minderinkjes gingen het niet meer doen... en ik moest nog een end omhoog vond ik :{ Dus nu maar opnieuw begonnen met kleinere naald, kleinere bodem (6 rijen ipv 10) en ietsjes minder steken in de rondte...
  zondag 4 december 2011 @ 21:06:26 #47
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105183274
Sint is lief geweest voor jou zet BT!! :D

en dat mandje is leuk Trovey ^^

Zeg mensen die Zpagetti kopen....hoe is de kwaliteit? ik haak er nu redelijk veel mee, voor Hoooked zelf, maar het is voor mij dus gratis. En ik vind er soms echt hele lelijke stukken tussen zitten...dat ik blij ben dat ik er niet voor betaald heb zeg maar. Hebben jullie dat dan niet? stukken met veel gaten of waar het lijkt alsof er lijm op zit ofzo, of bruinige schroei plekken...

en mmmascha...ik heb nu dat programma dat je pixels kan maken en wil nu heeeel graag zo'n deken maken haha maar wil/moet nog zo veel ;)
  zondag 4 december 2011 @ 21:10:36 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105183561
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef EsseEi het volgende:
Zeg mensen die Zpagetti kopen....hoe is de kwaliteit? ik haak er nu redelijk veel mee, voor Hoooked zelf, maar het is voor mij dus gratis. En ik vind er soms echt hele lelijke stukken tussen zitten...dat ik blij ben dat ik er niet voor betaald heb zeg maar. Hebben jullie dat dan niet? stukken met veel gaten of waar het lijkt alsof er lijm op zit ofzo, of bruinige schroei plekken...

Waar ik me soms aan erger bij Zpagetti is dat je soms op 1 bol, veel van die aanhechtingen hebt. de ene keer is het gewoon aan elkaar geknoopt dan weer met een (vaak oranje) draadje en dat lijkt dan niet eens heel stevig....
Maar lijm of schroei plekken heb ik volgens mij nog niet ontdekt.
En ook zitten er soms rafelige stukjes tussen, het is dan net of het bijna knapt....

Maar mag ik vragen waarom jij voor Hoooked mag haken....of hoe je dat "baantje" bent gekomen? ;)
  zondag 4 december 2011 @ 21:12:49 #49
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105183684
hihi jawel...het is eigenlijk m'n moeder die dat doet....een vriendin van haar werkt daar, en zo is ze daaraan gekomen. Het is gewoon vrijwillig, en ik vind het ook wel leuk om af en toe iets te doen :D het zijn dan showmodellen voor winkels enzo:)
  zondag 4 december 2011 @ 21:39:58 #50
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105185438
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Mirjam het volgende:

jullie?
Ik heb deze laatst gemaakt:

(ik moet um eigenlijk nog afmaken. Ik heb de mouwen iets korter gemaakt en nu moet het vestje zelf nog iets groter)
Patroon:
http://www.garnstudio.com(...)nr=99&d_id=3&lang=nl

EsseEi: welk programma gebruik jij? ik heb al wel wat verschillende voorbij zien komen. Maar nu moet ik er toch ook maar eens aan beginnen. Misschien makkelijk om uitgetekende patronen netjes te krijgen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 4 december 2011 @ 21:40:16 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105185462
Leuk! Kom je bij het winkelen ook nog een dingen van jezelf tegen :D Lijkt mee idd erg leuk om te doen.
pi_105185832
BT: jij bent lief geweest dit jaar! Leuke kado's van de Sint :)
Ik zelf mag ook niet klagen, ik heb het boekje: superlieve figuurtjes haken van Ana Paula Rimoli (ofzo;)) gekregen, een een zelfgemaakt haaknaalden hoesje met daarin naald 5,6,7, schaar en stopnaald! Helemaal happy dus.

Mijn deken schiet al lekker op, ik heb alleen de kleur indeling veranderd waardoor ik nu bollen te kort ga krijgen van 1 bepaalde kleur. Zaterdag maar even kijken of ik daar nog 2 extra bollen van kan krijgen, hopelijk is ie niet op.

Ik heb nog nooit met zpagetti oid gehaakt, ik vind het zelf vaak niet zo heel mooi, te grof. Voor een poef vind ik het wel leuk, maar verder eigenlijk niet.
  zondag 4 december 2011 @ 21:56:41 #53
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105186540
ik gebruik kg-chart (sinds vandaag hoor ;)) is voor borduurpatronen maar werkt hier ook wel voor, krijg je in ieder geval de pixels te zien! :D
  zondag 4 december 2011 @ 22:19:55 #54
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105188132
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef EsseEi het volgende:
ik gebruik kg-chart (sinds vandaag hoor ;)) is voor borduurpatronen maar werkt hier ook wel voor, krijg je in ieder geval de pixels te zien! :D
:{ }:| Alleen voor Windows. Tss.

Er zijn wel andere programma's geschikt voor Mac. Even verder neuzen dus nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door mmascha op 04-12-2011 22:25:02 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 4 december 2011 @ 22:58:47 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105190499
ik ben weer eens wat opgeschoten met de poncho voor m'n dochter.

in de haak.
pi_105191925
quote:

Het scheelt dat Sint degene was die mij verslaafd heeft gekregen aan het haken! ;)

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
BT: jij bent lief geweest dit jaar! Leuke kado's van de Sint :)

Ik ben altijd lief! O-)

@Trui: fleurige poncho! :D
  zondag 4 december 2011 @ 23:32:30 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105192434
ja, geinspireerd door foto's van deze. :)
in de haak.
pi_105193148
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:32 schreef trui het volgende:
ja, geinspireerd door foto's van deze. :)
die is ook echt leuk!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 5 december 2011 @ 00:15:04 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105194530
mirjam, hier zijn ook wat voorbeelden van rondgehaakte vestjes te zien. ik ben er doorgaans zelf niet zo'n fan van, vind 't teveel een tafelkleedje-op-je-rug-effect hebben.
in de haak.
pi_105204425
Bedankt voor de complimentjes allemaal, hopelijk vindt de ontvangster het straks ook leuk. :P
quote:

en dat mandje is leuk Trovey ^^

en mmmascha...ik heb nu dat programma dat je pixels kan maken en wil nu heeeel graag zo'n deken maken haha maar wil/moet nog zo veel ;)
Ik gebruik wel Ztringz en dat heeft heel soms een knoopje (wat je dan wel goed moet wegwerken) maar gaten e.d. heb ik nooit...wellicht bij jou wel omdat het gratis is? :Y)

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef trui het volgende:
ik ben weer eens wat opgeschoten met de poncho voor m'n dochter.

[ afbeelding ]
Kleurtjes O+
Optimist tot in de kist
pi_105209162
Ben geveld door een gevoel van niet lekker zijn, dus dagje thuis. -O- Even naar de winkel geweest om wat voor mijn keel te kopen,
En toen kon ik het niet laten om even een paar leuke bollen wol te kopen. Want ik heb mijn haakwerk waar ik aan bezig was vergeten bij mijn ouders. |:( En die wonen niet naast de deur dus dan moet ik wachten tot het weekend. (hoezo verslaafd?)

Vond het lastig om te bepalen hoeveel wol ik nodig heb dus maar 4 bollen meegenomen :+
  maandag 5 december 2011 @ 15:12:57 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105210454
goeie smoezen, zonnestraal! ;) haak-ze! wat ga je maken?

esseEi, ik heb niet zo heel veel zpagetti ervaring, maar vond de paar klossen die ik had wel heel verschillend in kwaliteit en dikte.
in de haak.
pi_105212072
Ik wil eigenlijk een etui haken waar ik mijn haaknaalden in kan doen. En dan voeren met een leuk stofje (wat ik nog op de kop moet zien te tikken)

Idee is gewoon een lap zo groot dat er haaknaalden, schaar e,d in kunnen. en dan voeren met een stof en vakjes maken zodat het erin blijft zitten..ik had laatst ergens een plaatje gezien. Ga zo even zoeken.

Oh en waar kan ik (zo goedkoop mogelijk) stopnaalden krijgen met groot oog? Heb wel wat naalden gezien in de winkel maar die ogen zijn allemaal zo klein.

Een beetje dit idee http://4.bp.blogspot.com/(...)en+etui+by+miekk.jpg
Alleen dan met gehaakte buitenkant en binnenin een leuk stofje.
Zit nog ff te dubben welke steek ik gebruiken zal, stokjes, of gewoon vasten? Die laatste gingen wel lekker bij mn andere haakwerkje alleen is het ook wel weer leuk om stokjes te proberen :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Zonne-straaltje op 05-12-2011 16:22:21 ]
  maandag 5 december 2011 @ 16:48:09 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105214308
zonnestraaltje, er staan ook leuke patroontjes voor zo'n mapje op ravelry. zie bijv. deze van mijsje.
(en het oorpronkelijke linkje daarvan)
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 17:17:46 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105215492
Lekker vrolijk die poncho Trui! :Y

Ik heb gisteren weer even gehaakt en geen uitslag gekregen! *O* Ik kan dus gewoon verder! *O*
pi_105216077
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 14:43 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben geveld door een gevoel van niet lekker zijn, dus dagje thuis. -O- Even naar de winkel geweest om wat voor mijn keel te kopen,
En toen kon ik het niet laten om even een paar leuke bollen wol te kopen. Want ik heb mijn haakwerk waar ik aan bezig was vergeten bij mijn ouders. |:( En die wonen niet naast de deur dus dan moet ik wachten tot het weekend. (hoezo verslaafd?)

Vond het lastig om te bepalen hoeveel wol ik nodig heb dus maar 4 bollen meegenomen :+
Voordeel van veel wol in huis hebben...je grijpt nooit mis. :X :')
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker vrolijk die poncho Trui! :Y

Ik heb gisteren weer even gehaakt en geen uitslag gekregen! *O* Ik kan dus gewoon verder! *O*
Heb het even nagevraagd bij een bevriende bioloog....van acryl kun je geen allergie krijgen omdat het een kunstvezel is *O* , schijnt alleen bij natuurlijke vezels te kunnen (mijn kennis heeft dat b.v. bij verse wol waar nog wat lanoline (wolvet) inzit)....dus zolang je met acryl blijft haken zou je daar geen problemen van kunnen verwachten.....recent nog met wol(mix) gewerkt? :P

Ik ben nu bezig om een omhulsel te maken voor een rieten mand die nogal te lijden heeft gehad van de katten en van omgevallen beits }:| maar ideaal is om de WIP's in te bewaren....maak ik er gewoon een hoes voor dan is het ding beter beschermd en zie je de beschadigingen niet. :6 :') Overigens weer met Zeeman Multicolour maar nu in de donkerblauwe mixversie...grote stappen (naald 10) en snel thuis. *O*
Optimist tot in de kist
  maandag 5 december 2011 @ 17:41:43 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105216477
Ik dacht dat eigenlijk ook al wel trovey, het leek me gewoon onlogisch omdat het hele leven vol met acryl-achtige materialen zit zeg maar.
De enige overgebleven optie is mijn haarverf.
Mijn voeten jeukten ook heel even verschrikkelijk bij het uitspoelen, maar dat trok eig. meteen weer weg. Maar ik heb zeg maar om een uur of 11 mijn haar geverfd en die avond begon de jeuk en kwam bij vlagen een paar dagen lang terug
...

Anyay... Ik kan nu gewoon serieus aan de slag met die deken! *O*
pi_105216616
Houden we het op de haarverf....niet meer gebruiken dan dat merk. ;)
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 december 2011 @ 18:07:15 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105217427
25 hexagons klaar met roze
25 hexagons klaar met paars
nu de lila tint nog, en dan t eerste deel eens aan elkaar zetten.

is zo lekker he, die kleine dingen gaan zo lekker vlot
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105217784
Maar daarna begint de ellende pas goed met draadjes afhechten en alles aan elkaar vastmaken. :X :Y)
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 december 2011 @ 18:26:21 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105218095
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef trovey het volgende:
Maar daarna begint de ellende pas goed met draadjes afhechten en alles aan elkaar vastmaken. :X :Y)
draadjes haak ik meteen mee vast, dus daar hoeft niets meer mee gedaan te worden
en door steeds 25 van iedere kleur te maken, en dan meteen vast te haken aan elkaar is dat een minder grote klus dan wachten tot het einde
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105218253
Aha, iemand die de boel goed zit voor te bereiden. *)
Optimist tot in de kist
pi_105220563
Ik vind 6060.etsy.com zo fijn. Ze had niet genoeg oogjes erop staan, maakt ze gewoon even een aparte listing. Ook dezelfde dag nog *O*
pi_105228304
Voor de personen die nog een patroontje zoeken voor een deken...deze persoon heeft ze allemaal :o al gemaakt. :')

http://www.ravelry.com/projects/belqt70
Optimist tot in de kist
  maandag 5 december 2011 @ 21:50:32 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105228987
heeft die persoon geen leven ofzo? :o wat een hoop dekens, wat moet je ermee! (lees dat ze nu wel wat "verkoopt" voor de MS stichting maar verder alles weggeeft....)
ze zijn wel mooi trouwens!!

En trui, ik vind je poncho ook vet mooi! ben niet zo'n poncho fan eigenlijk...maar vind de grannys/kleuren wel tof
pi_105229674
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:48 schreef trui het volgende:
zonnestraaltje, er staan ook leuke patroontjes voor zo'n mapje op ravelry. zie bijv. deze van mijsje.
(en het oorpronkelijke linkje daarvan)
Leuke site, jammer dat mijn engels niet zo geweldig is haha. Ben toch met stokjes begonnen. Lukt redelijk geloof ik :)
  maandag 5 december 2011 @ 22:08:03 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105230043
OMG wat verschrikkelijk veel inderdaad. :D :D :D en ik vind ze lang niet allemaal zo heel mooi eerlijk gezegd. maar goed, het is echt ongelooflijk veel zeg. en ze ziet er op het fotootje ook niet uit alsof ze al 80 jaar de tijd gehad heeft om die allemaal te maken. zij moet wel een heel gezonde haakhouding hebben dat ze er nog geen RSI aan overgehouden heeft. :)

dankje EsseEi, ik hoop dat ie ook echt mooi zal vallen. ik ben nog bezig met 't uitvogelen van wat nou de mooiste manier is om 'm te 'vouwen'.

je hebt bijvoorbeeld deze manier:

maar ook deze

(het wordt waarschijnlijk de tweede)
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 22:25:53 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105231047

*O*
  maandag 5 december 2011 @ 22:33:51 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105231537
mooi & warm!
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 22:36:19 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105231671
Hij is op de foto wel iets doffer en donkerder dan het echie. De
Iichtste kleur is mintgroen ter referentie.

En die ravelry dame! :o
En idd vind ik ze er hier en daar best slordig uit zien.
  maandag 5 december 2011 @ 22:37:54 #81
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105231754
Oeh BE, De kleuren zijn echt heel mooi bij elkaar O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 5 december 2011 @ 22:39:36 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105231841
ik vind die dekens niet slordig, maar sommige kleurencombinaties en patronen zijn niet helemaal mijn smaak. hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar dan denk ik wel 'och jee, wat veel werk, voor zoiets ehmmm saaais!' :o
in de haak.
pi_105241313
woww die vrouw werkt echt hard! Die stash van haar vind ik wel echt geweldig!!

Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

dinsdag 6 december 2011 @ 08:37:58 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105241349
oh wat mooi annelotje!!! O+ prachtig afgewerkt!
in de haak.
pi_105242948
Super Annelotje! Ook leuk dat het konijntje dezelfde kleurstelling heeft als het dekentje O+ Leuk met dat vilt ook! Ook mooi zo!
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:11:30 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105243056
Wat mooi Annelotje! :Y Mooie kleurencombi ook voor het dekentje! O+
pi_105244749
Hij wordt mooi, Brighteyes! :D

Lief konijntje annelotje! :Y En dat dekentje is er idd leuk bij zo in dezelfde kleuren!

Net terug uit het ziekenhuis, heb me geïnstalleerd op de bank (waar ik de rest van de dag niet meer vanaf mag }:| ) met al m'n haakspulletjes, dus nu eindelijk alle tijd voor m'n gingerbread huisje! :D Wish me luck! :9
pi_105245629
quote:
Mooi, leuke kleuren! :Y

Brain Teaser, succes! En hoop dat je snel weer van de bank af mag, lijkt me lastig om de hele tijd te moeten blijven zitten...

Edit :Annelotje schattig konijntje, vergeet ik helemaal te schrijven. En leuk dat het bij het dekentje past.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zonne-straaltje op 06-12-2011 11:44:48 ]
pi_105246083
Ik moet echt heel hard opzoek naar mijn fototoestel want ik heb van die leuke wol..word er zelf blij van. :) Foto met mijn mobiel doe ik maar niet want de kwaliteit is daarvan niet zo best :+
pi_105246498
Ooh Annelotje wat een leuk setje! O+ Jullie zijn allemaal bezig met van die mooie, leuke dingen!
Echt respect voor die vrouw met al die dekens! Ik heb al moeite met mijn ene babydekentje :') Maar het begint er inmiddels al wel op te lijken!

Oh, en veel succes BT! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
pi_105248936
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:39 schreef trui het volgende:
ik vind die dekens niet slordig, maar sommige kleurencombinaties en patronen zijn niet helemaal mijn smaak. hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar dan denk ik wel 'och jee, wat veel werk, voor zoiets ehmmm saaais!' :o
Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet. :+ :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:

Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

[ afbeelding ]
*;
Optimist tot in de kist
pi_105249067
quote:

[ afbeelding ]
Wat een mooie kleuren O+ , en jee het lijkt wel eentje uit een winkel, zo mooi strak en nauwkeurig gemaakt! ^O^ O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_105249390
Ik ben nu tegelijk bezig met mijn Log Cabin deken, een rechthoekige sjaal en een kussenhoes...buiten dan de dingen die even in winterslaap staan. :P Te erg. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:25:07 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105249400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet. :+ :P
Srsly? :o Dat verklaart idd wel de hier en daar flink aparte keuze voor kleuren! :o
pi_105249560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Srsly? :o Dat verklaart idd wel de hier en daar flink aparte keuze voor kleuren! :o
:Y , lees hieronder maar, haar hospita lijkt er ook een beetje last van te hebben als ik zo kijk naar de tweede deken linksboven. :P

SPOILER
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:41:14 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105249957
:D :D (al vind ik die 2e nog meevallen, ik heb meer moeite met de pastellerige combinaties.)
in de haak.
pi_105250483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:29 schreef trovey het volgende:

[..]

:Y , lees hieronder maar, haar hospita lijkt er ook een beetje last van te hebben als ik zo kijk naar de tweede deken linksboven. :P

SPOILER
Hehe, ik zou toch niet graag kleuren voor iemand anders uitzoeken hoor..! Ben zelf af en toe ook aardig kleurendoof :+
pi_105252030
Ik heb mijn patroon voor de sjaal zitten te vertalen...nu even doorgeven aan mijn "klantje". :P
Optimist tot in de kist
pi_105252567
Hmm...ik geloof dat mijn huis iets kleiner wordt dan die in het patroon... :P
Volgens het patroon wordt-ie 8.5 inch breed, dus ongeveer 21,5cm. En de mijne komt nu uit op 12! :X
pi_105254238
Dat scheelt wel ja. :P Is dat niet lastiger om dan de details te maken? Lijkt me gepriegel :D
pi_105254706
Haha, ja daar ben ik dus ook bang voor! :P
pi_105254879
Mja aan de andere kant heb je wel de tijd om te priegelen nu je niet van de bank af mag. :P
pi_105260761
Mn tas zit nu in de wasmachine *O*

Heb hem maar op 40 gedaan, want iemand anders had hem op 60 gedaan en toen was ie de helft gekrompen, das wel iets te voor de mijne ;)

dinsdag 6 december 2011 @ 17:55:25 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105260894
Mooi inu!! Ik ben benieuwd hoe hij eruit zal komen!
in de haak.
pi_105261054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:52 schreef Inu het volgende:
Mn tas zit nu in de wasmachine *O*

Heb hem maar op 40 gedaan, want iemand anders had hem op 60 gedaan en toen was ie de helft gekrompen, das wel iets te voor de mijne ;)

[ afbeelding ]
Alweer zo'n turbohaakster :') ...ben benieuwd. :P
Optimist tot in de kist
pi_105261284
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:45 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Mja aan de andere kant heb je wel de tijd om te priegelen nu je niet van de bank af mag. :P
Precies! ;)

Mooie tas Inu! :D

Ohja, en die ergonomische haaknaalden haken echt heerlijk zeg! :Y Ik merk ook dat ik m'n naald nu veel minder krampachtig vasthou!
pi_105265115
En uit de machine :)

Ik schrok wel een beetje van de flap, maar met wat geruk en getrek viel het wel weer mee :) Ik heb hem voor de zekerheid maar toch even vastgespeld voor het drogen...
pi_105269619
Wat cool die tas!! echt leuk zo :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:55:41 #109
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105269718
coole tas, mooie deken in wording en lief konijntje met bijpassend dekentje! :D:D

en ik wou nog iets zeggen maar weet het niet meer :)
pi_105272150
quote:

[ afbeelding ]
O+

mooi! netjes ook :D
pi_105279065
Mooi inu!!
haken is cool
  woensdag 7 december 2011 @ 00:10:28 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105280014
Goed gelukt inu! Maar waarom had je de flap eigenlijk niet al vastgemaakt voor het wassen?
in de haak.
pi_105283089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:10 schreef trui het volgende:
Goed gelukt inu! Maar waarom had je de flap eigenlijk niet al vastgemaakt voor het wassen?
ik was bang dat ie dan vast zou vilten aan de tas zelf..

maar ik kan hem nu denk ik wel met gewoon naaigaren onzichtbaar vastzetten, het is echt heel dik :)
pi_105285792
Mooie tas Inu! :D
pi_105296157
Hoe maken jullie die oogjes stevig vast aan zo'n knuffeltje. Bij mij puilen ze zo uit... (voorbeeld heb ik nu ff niet)/
  woensdag 7 december 2011 @ 15:10:53 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105296301
wat voor oogjes gebruik je dan, nijna? als je van die veiligheidsoogjes hebt, die moeten dwars door 't haakwerk heengestoken worden en aan de achterkant voorzien van zo'n schijfje dat, er eenmaal opgeschoven, vrijwel niet meer terugkan. die kun je dus zo strak aandrukken als je wil.
in de haak.
  woensdag 7 december 2011 @ 15:35:48 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105297195
Inu, leuke tas! ^O^

BE hoe is het met je dekentje, inmiddels tevreden met de kleuren?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105298538
Ik ben vandaag weer begonnen met het haken.. Ben afgelopen maandag geopereerd aan mijn neustussenschot dus mijn hoofd stond er totaal niet naar ;)

Ik hoop nu Zoey de Zebra binnenkort klaar te hebben. Hoelang hebben jullie over de zebra gedaan?
pi_105304301
@Joeno: kan ik me voor stellen, dat je hoofd er even niet naar stond! Hoewel ik het post-operatief haken juist wel een fijne afleiding vind! ;)

Hoe lang je over 1 beestje doet, hangt er er heel erg vanaf hoe snel je haakt, dat verschilt per persoon denk ik.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:26:57 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_105306798
Ik ook, toen ik te grazen was genomen door de kaakchirurg mocht ik niks. Maar haken wel :Y dat was fijn

M'n nieuwe wollies zijn vandaag gekomen, dus ik kan weer verder met de vierkantjes :) erg tevreden over deze webshop, hier ga ik vaker terugkomen :Y
pi_105310996
ik ben weer aan het freestylen B-)

Het gaat een schattig ijsbeertje worden :P
Vond de babydeken alleen zo weinig _O-
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:49:48 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_105311119
Freestylen is ook leuk :Y

Ik zit alweer als een neuroot het wit om m'n vierkantjes te haken :') Ik had namelijk de kleuren al gewoon verder gedaan, zodat als de witte wolletjes er waren, ik meteen weer verder kon
pi_105311279
ik ben beter in freestylen dan patronen opvolgen :+
  woensdag 7 december 2011 @ 20:57:07 #124
112545 Muck
pi_105311556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

*;
Ik ben ook kleurenblind :@
Daarom vraag ik regelmatig aan mijn vriend of dit echt blauw is en of kleuren bij elkaar passen :+

En oh inu, die tas is echt prachtig O+ _O_
pi_105311625
Dat is snel, Guppyfriend! :)

En ik doe meestal een dag of 4 over de meeste amigurumi's.
pi_105311743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:52 schreef Dottey het volgende:
ik ben beter in freestylen dan patronen opvolgen :+
Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg. :')
Optimist tot in de kist
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:59:59 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_105311779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:58 schreef Herfstblad het volgende:
Dat is snel, Guppyfriend! :)
Zeker, zondag besteld, en nu al aangekomen :Y heel netjes
pi_105312026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg. :')
hehe ja.. dat doe ik dus ook :D
Schrijf wel op hoeveel toeren etc als ik twee of meer van iets wil maken :D zodat het nog "ietswat"op elkaar lijkt. Gehandicapte beer leek me nou ook weer zoooooo :')
pi_105313050
Wat zijn er weel leuke dingen gemaakt!
Leuke poncho & kleed in wording, gevilte tas, konijntje, sjaal. En dat kleed met bijpassend konijntje, geweldig!!! O+

Inmiddels de sjaal aan mn collega gegeven en mutsje aan de andere collega, ze vonden ze geweldig gelukkig! Nu morgen nog even mutsje nummer 2 mee nemen naar mijn werk en hopen dat hij deze keer wel past bij haar dochtertje. :')
Ondertussen ben ik nog 2 sjaals aan het breien, vierkantjes aan het haken en nu ben ik begonnen aan deze: http://www.ravelry.com/pa(...)-ripple-baby-blanket
In de hoop dat mijn zus hem leuk gaat vinden om aan een collega van haar te geven die in verwachting is. :)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_105335742
Ik gooi hem hier ook even neer omdat het breitopic niet zo goed bezocht wordt. :P

Iemand ook bekend met de Engelse term voor de gerstekorrelsteek, ik wil een werkstuk maken waarbij ik in deze steek moet meerderen en minderen en ik wil even een video opzoeken hoe dat met deze steek het beste gaat...als ik wist wat de Engelse term was.

Ik wacht uw antwoord af oh bezige bijen. :+
Optimist tot in de kist
pi_105335902
gerstekorrel is om en om recht en averecht en de andere naald juist andersom toch? Lijkt me dat je dan net als bij gewoon recht en averecht moet minderen... Of is dat te simpel gedacht?
pi_105335982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:41 schreef annelotje het volgende:
gerstekorrel is om en om recht en averecht en de andere naald juist andersom toch? Lijkt me dat je dan net als bij gewoon recht en averecht moet minderen... Of is dat te simpel gedacht?
Geen idee :') , daarom zoek ik ook een video. :P Ik moet alzo nakijken hoe meerderen en minderen met breien ook alweer ging want ik snap niets van de schriftelijke beschrijving in mijn boeken. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 13:48:51 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105336126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:19 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat zijn er weel leuke dingen gemaakt!
Leuke poncho & kleed in wording, gevilte tas, konijntje, sjaal. En dat kleed met bijpassend konijntje, geweldig!!! O+

Inmiddels de sjaal aan mn collega gegeven en mutsje aan de andere collega, ze vonden ze geweldig gelukkig! Nu morgen nog even mutsje nummer 2 mee nemen naar mijn werk en hopen dat hij deze keer wel past bij haar dochtertje. :')
Ondertussen ben ik nog 2 sjaals aan het breien, vierkantjes aan het haken en nu ben ik begonnen aan deze: http://www.ravelry.com/pa(...)-ripple-baby-blanket
In de hoop dat mijn zus hem leuk gaat vinden om aan een collega van haar te geven die in verwachting is. :)
sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten. :)

trovey, ik weet te weinig van breien om je te kunnen antwoorden. is daar met de nl term geen youtube instructie van te vinden?
in de haak.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:48:59 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105336134
Ik heb het gevraagd aan mijn breiende amerikaanse collega maar ze wist het zo uit d'r hoofd niet...
  donderdag 8 december 2011 @ 13:50:15 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105336271
moss stitch
pi_105336283
ow ik zie dat ik net te laat ben :+
pi_105336671
Voor iedereen die overweegt om zo'n gingerbread huisje te gaan haken: weet waar je aan begint! :P
Wat een gepriegel soms zeg! (Vooral omdat de mijne om onverklaarbare redenen half zo klein is als die van het patroon :') )

Maar vind 'm stiekem al wel leuk worden! ;)
pi_105337235
Hoi allemaal!

Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie Octopus :D Hij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
pi_105337705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!

Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie Octopus :D Hij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
fotoooooooooooo's :P

en welkom :*
pi_105338578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:04 schreef BrainTeaser het volgende:
Voor iedereen die overweegt om zo'n gingerbread huisje te gaan haken: weet waar je aan begint! :P
Wat een gepriegel soms zeg! (Vooral omdat de mijne om onverklaarbare redenen half zo klein is als die van het patroon :') )

Maar vind 'm stiekem al wel leuk worden! ;)
Gewoon andere wol/naald dan het patroon?
pi_105338766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:59 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Gewoon andere wol/naald dan het patroon?
Heb idd wel andere wol, maar had expres dezelfde naald gepakt, zodat het -dacht ik- niet veel uit zou maken... Maar het scheelt echt bijna de helft!
Aan de andere kant is zo'n klein huisje ook wel weer schattig natuurlijk! ;)
pi_105342447
Ben benieuwd Brain Teaser :)

Mijn stokjes worden scheef, heb geminderd zonder dat het mijn bedoeling was denk ik -O-
Straks uithalen dus, en dan ja opnieuw. Was gelukkig nog niet heel ver. Ga vanavond toch niet zoveel meer doen want heb pijn aan mn enkel dus moet van mezelf even de voet omhoog. Kan ik mooi weer nieuw begin maken zo. Ga alleen nu weer twijfelen of ik niet over zal stappen op de vasten. :P
pi_105345225
Mijn dank is groot oh ijverige bijen. _O_ Nu maar zoeken. :P
Ik heb trouwens via marktplaats nog een boekje gekocht met allerlei randen in haakwerk, als het goed is komt het binnen een paar dagen.
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 20:41:52 #145
94046 PM-girl
pi_105352307
Wat gaan jullie hard allemaal! :o
Ik ben nog steeds met mijn sjaal bezig :')
*
pi_105353233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!

Welkom. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:41 schreef PM-girl het volgende:
Wat gaan jullie hard allemaal! :o
Ik ben nog steeds met mijn sjaal bezig :')
Nee, ik ben snel. :') ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 21:05:04 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105353600
gingerbreadhouse lijkt me zeker gepriegel ja!
ik heb een berg tasjes gehaakt voor Hoooked, is m'n moeder net op komen halen ben alleen vergeten een foto te maken ervan....

nu ga ik voor Shaun The Sheep :) (misschien niet nu nu, maar als eerstvolgende project)
pi_105353886
Ik wil het gingerbreadhuisje ook binnenkort eens gaan maken :)
pi_105354059
Op marktplaats iemand gezien die een patroon/pakket aanbod van kersballen van Zpagetti...eens kijken of dat goedkoper kan. :P
Optimist tot in de kist
pi_105354307
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
gingerbreadhouse lijkt me zeker gepriegel ja!
Heb het mezelf op de hals gehaald natuurlijk, dus het is het wel waard! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:10 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wil het gingerbreadhuisje ook binnenkort eens gaan maken :)
Ik vind het wel een leuk project, maar je moet wel van gepriegel houden! En veel kleine onderdeeltjes enzo! En ik ben al nooit zo'n kei in een logische volgorde aanhouden, dus hier zwerven nu allerlei losse raampjes, deurtjes en kransjes rond! :P
Ohja, en je moet ook even goed kijken naar de 'gauge' in het patroon, want de mijne wordt nu dus 2x zo klein! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
Op marktplaats iemand gezien die een patroon/pakket aanbod van kersballen van Zpagetti...eens kijken of dat goedkoper kan. :P
Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...
Verder vind ik Kerst wel een ideaal project om voor te haken, ben al zoveel leuke dingen tegengekomen! :Y
pi_105354667
quote:
[..]

Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...
Verder vind ik Kerst wel een ideaal project om voor te haken, ben al zoveel leuke dingen tegengekomen! :Y
Valt best mee als je de juiste kleuren gebruikt

http://hobby.marktplaats.(...)rstballen-haken.html
Optimist tot in de kist
pi_105355327
Er schijnt trouwens ook weer een variant van Zpagetti op de markt te zijn namelijk Trapilho(is goedkoper dan Zpagetti)...eens kijken of daar patronen van rondzwerven op the internetz. *)
Optimist tot in de kist
pi_105355611
Bij de Hema stond ook 'hema zpagetti' pakket, waar je een kussen van kon maken. 17,50. Helaas hadden ze het pakketje van rudolph hier niet, maar wij hebben dan ook een mini-hema.

Weer veeeel leuke dingen gezien, tas van Inu word mooi (niet echt mijn smaak, maar wel knap gedaan!)
deken met bijpassend konijn vond ik echt super!
Heb het zelf zo druk dat ik maar niet aan mijn deken toekom, hij ligt me telkens aan te staren 'ga nou verder met mij'! Maar helaas.. :+ volgende week misschien wel weer!
  Moderator donderdag 8 december 2011 @ 21:59:15 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_105356313
Wat is gauge eigenlijk? :@
pi_105356733
Ik weet niet waar Chrome last van heeft, maar ik kan niet quoten :'). Een klein huisje vind ik juist wel grappig.
En kleine onderdeeltjes gooi ik meestal in een bakje of schaaltje. Ik haak ook alles door elkaar heen namelijk.
  donderdag 8 december 2011 @ 22:22:30 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105357399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef Guppyfriend het volgende:
dat zegt iets over de verhouding tussen aantal steken en de afmeting die het haakwerk krijgt. bijvoorbeeld 10 steken = 5 cm. dat kan van belang zijn bij sommige patronen.
in de haak.
pi_105357419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Mja, weet er zo even het goede Nederlandse woord niet voor, maar zoiets als 'spanning' of 'stekenverhouding' ofzo. Het geeft aan hoeveel steken er bijv. in 10cm gaan (ik noem maar wat). Op die manier kun je eerst een proeflapje maken, om te kijken of je dezelfde verhouding hebt als het patroon.

Edit: Trui was me al voor! ;)
pi_105366304
Jullie gaan hard hier maar haken zeker mooie dingen!
Met jullie tips ben ik een heel end opgeschoten! Helaas nog geen eind resultaat kom er net achter dat mn minderingen gaten opleveren dus toch maar weer opnieuw!
pi_105366591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 06:58 schreef draculettetje het volgende:
Jullie gaan hard hier maar haken zeker mooie dingen!
Met jullie tips ben ik een heel end opgeschoten! Helaas nog geen eind resultaat kom er net achter dat mn minderingen gaten opleveren dus toch maar weer opnieuw!
Ik weet niet welke methode je gebruikt, maar als je het over gaten hebt dan klinkt het alsof je steken echt overslaat.

Wat ik je kan aanraden om geen gaten te krijgen is om het volgende te doen:
1. haal je haak door het voorste lusje van de steek die je over wil slaan ( het lusje wat dus aan de buitenkant/zichtbare van je werk zit)
2. haal dan je haak door het voorste lusje van de steek erna
3.dan heb je dus 2 lusjes van 2 steken op je haak, yarn over, trek de draad helemaal terug door de 2 lusjes.
4. maak de steek af zoals je een gewone vaste zou doen, dus als je hem terug hebt getrokken nog eenmaal yarn over en doorhalen door die lussen.

Probeer het even, ik ben even niet zeker van de laatste stap omdat ik altijd iets voor me moet hebben om dit te doen ;) Maar voor de visueel ingestelden: het is deze link uit de OP;
http://mygurumi.blogspot.(...)rease-invisibly.html
  vrijdag 9 december 2011 @ 08:17:47 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105366825
Tussenstand. :) Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.

En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past. ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 08:25:06 #161
94046 PM-girl
pi_105366890
Mooi BE! Wat een goed excuus voor een bank! :D
Welke steek is dit trouwens?
*
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 09:44:24 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_105368112
Wat mooi BE! Wat voor garen gebruik je hiervoor?
pi_105368212
Hij wordt mooi, BE! :Y O+
Ik krijg steeds meer zin om ook aan de mijne te beginnen, maar ik 'moet' eerst m'n huisje afmaken van mezelf! :@

@PM-girl: dit is de Granny Stripe :)
pi_105369971
Ik vind m super mooi brain teaser
pi_105370173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:54 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ik vind m super mooi brain teaser
Dankje, maar hij is van Brighteyes! ;) (snap de verwarring hoor, met BT en BE :P )
pi_105371933
Oh sorry ha ha. Brighteyes ja!
pi_105373762
Alvast een klein voorproefje:

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:05:53 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105374238
leuk BT!
in de haak.
pi_105374286
Oh, dat huisje O+

En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:13:20 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105374463
goed plan! als ze van deze kleurtjes houdt althans. :)
mooi gelukt hoor! ga je 'm nog voeren? :+
in de haak.
pi_105374477
wat een mooie dingen!!
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:27:32 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105374969
Ik vind die tas zo mooi! :Y

Het garen voor mijn deken is Phildar, bij de hobbydoos vandaan. :)

En dat huisje is echt gaaf BT! Wat een werk!
pi_105375138
Mooi Inu! :D Netjes gedaan hoor!
pi_105375959
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:13 schreef trui het volgende:
goed plan! als ze van deze kleurtjes houdt althans. :)
mooi gelukt hoor! ga je 'm nog voeren? :+
Ik denk dat ze deze kleuren niet zo vind, maar de echte wel ;)

Ik denk dat als ze hem gevoerd wil hebben dat ze dat beter zelf kan doen :')
pi_105376419
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant. :? Helaas.

vrijdag 9 december 2011 @ 16:27:41 #176
94046 PM-girl
pi_105381542
Leuk idee crotchetwitch!

Ik liep straks bij een handwerkwinjel voorbij, in de etalage allerlei leuke haakartikelen. Ik liep naar binnen, maar het was er zo smal en opgepropt binnen (en het stonk er naar rook :{ ) dat ik maar snel naar buiten ben gegaan met de wandelwagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door PM-girl op 09-12-2011 16:45:28 (Beter lezen :P) ]
*
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:48:22 #177
94046 PM-girl
pi_105382281
En ik zie nu pas het huisje, wat leuk, maar wat veel werk! :o
*
pi_105383554
MOoi inu! Leren hengsel lijkt wel leuk denk ik! donkerbruin ofzo
haken is cool
pi_105383572
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
haken is cool
pi_105384385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:27 schreef MissN het volgende:
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
Ja, anders gaat de boel hier trekken (en ik haak eigenlijk behoorlijk los :') ), gewoon 1-2 maten grotere haak nemen, ik neem altijd 2 maten groter dus b.v. haken met 6 en opzetten met 8.
Optimist tot in de kist
pi_105384468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
Ik ben benieuwd, voorproefje ziet er goed uit. ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

[ afbeelding ]

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
O+
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:06 schreef crochetwitch het volgende:
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant. :? Helaas.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, heb je dat verstevigd en met wat en oh ja patroontje? :P Vragen, vragen, vragen :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:51:40 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105386569
Ik heb met 4 opgezet, met 3,5 los verder gegaan en na een paar rijen terug naar 4 gegaan omdat ik met 3,5 te strak haakte. :+
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:35:18 #183
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105388302
hee dat huisje wordt leuk! :D
deken wordt ook mooi :D

verder mooie tas Inu ^^ en Die matroesjka (ofzo?) is ook tof :) vind borduren ook wel lastig altijd ja...

toch nog geen shaun the sheep begonnen, heb bedacht dat ik zelf kerstkaarten wou maken en ben daarvoor aan dehaak geslagen (gelukkig hoef ik niet zo veel kerstkaarten)
pi_105390702
Wauw BE, ik heb dezelfde kleurtjes volgens mij, maar andere volgorde. Ik zal van t weekend even foto maken!

Trui, ik had denk ik ook gewoon van die klem oogjes moeten halen, ik heb van die met een "steeltje" met een gaatje erin zeg maar. Dus die steek ik met dat steeltje in een gaatje, maar dan nog krijg ik ze niet netjes vast dat ze blijven zitten zeg maar. Ik ga op zoek naar andere oogjes, als ik tzt weer beestjes ga maken, want nu eerst bezig met mn stripes. En ik heb even een andere hobby erbij (mozaïk, ook erg leuk).
pi_105397575
Dat huisje begint er al erg schattig uit te zien zeg! Leuk beginnend kleedje ook en vervilt tasje :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:48 schreef trui het volgende:

[..]

sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten. :)

Nee, ik ben gewoon lekker begonnen :') Ik wou dat kleed sowieso al een keer maken dus ik vond dit wel een goed excuus :P
Daarnaast krijgt deze maar 4 kleurtjes (geel,wit,mint groen, wit, blauw, wit, roze allemaal babykleur) en ik denk eerlijk gezegd dat mijn zus zich er niks bij voor kan stellen als ik vertel hoe het wordt, aangezien ze niet haakt enz... ;)
Ik hou er van, al die projecten, dan heb ik tenminste de keuze wat ik wil gaan doen. Altijd handig als je in een van de projecten geen zin meer hebt :9
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:43:17 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105399167
ah, zelf weten! ;)

nijna, die oogjes ken ik niet. maar succes met toch maar zo diep mogelijk erin verwerken. en mozaiek, leuk! ik heb een nicht die daar professioneel mee bezig is, ze heeft er ook een mooi boek over geschreven.
in de haak.
pi_105408353

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
pi_105412509
Lief olifantje! :)

Toch eens even vragen voordat ik aan het dak begin.. Het is toch best lastig om in een halve vaste te haken? Want voor het dak van m'n huisje moet ik steeds één rij halve vasten haken, en dan in elke hv een stokje (en dan de volgende rij weer hv)...?

Maar ik vraag me serieus af of ik niet beter gewoon vasten kan doen?
En wat evt. het voordeel is van halve vasten?
Iemand een idee?
pi_105413517
De rij wordt platter met halve vasten (en volgens mij ook wat steviger) en als ik zo op het plaatje kijk, ziet het eruit, alsof het een beetje trapsgewijs loopt (dakpan effect), of moet je met de stokjes in het achterste/voorste lusje haken?
pi_105414311
Op het plaatje kun je het eigenlijk niet echt goed zien...
Ik moet eerst de fundering voor het dak maken, wat eigenlijk gewoon een rechthoekig lapje wordt (met dus afwisselend halve vasten en stokjes). En aan die rijen met stokjes maak je dan de dakpannen.

Dus die rijen met halve vasten zijn volgens mij alleen om wat ruimte te creeëren tussen de rijen met stokjes...

Ik kan het natuurlijk eerst even proberen, maar mij lijkt vasten gewoon makkelijker, omdat je er volgens mij met je naald niet zo makkelijk tussenkomt bij halve vasten...
pi_105416093
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tussenstand. :) Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.

[ afbeelding ]

En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past. ;)
O+
Erg mooi! Goed excuus voor een nieuw bank _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Tof!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, het ziet er nu al erg mooi uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

[ afbeelding ]

Mooi! Hoeveel is hij uiteindelijk gekrompen? Voeren is niet nodig als het zo vervilt is toch?
Een leren hengsel lijkt er goed bij te passen inderdaad.

Ik heb meegedaan aan de give-away op het blog van EsseEi en ik heb gewonnen :o *O* :D
M'n moeder gaat thuis een kerstboom zetten (eerste kerst in het woonhuis na verkoop van de zaak, daar stond de boom altijd in de kroeg :P ) maar heeft geen versiering (meer). Dus ik wilde dingetjes voor haar gaan haken & knutselen en was al bezig met kerststerren voor aan een slinger en nu win ik deze give away. Ik ben zo blij als een kind :@ *O*
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:30:55 #192
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105416448
Serinde wat goed te horen dat het zo goed van pas komt! :D:D

En dat olifantje is schattig :D
pi_105419956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:15 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
Leuk O+
Ik ben vanmiddag naar een creatiefbeurs geweest en heb daar kant en klaar haak en breiwerk gekocht :P , beide overigens voor een goed doel......gebreide vingerloze handschoenen en 3 tashangers met gehaakte bloemen (en ook nog twee met lintjes/kraaltjes), zachte prijsjes(2,00 en 2,50). Duidelijk is dat breien (en haken) weer in de lift zit bij het creatieve gebeuren want de vorige jaren dat ik op die beurs was was er nauwelijks brei- en haakwerk te vinden terwijl er nu 6 kramen stonden die volledig of voor het grootste deel dat hadden, andere kramen hadden het vaak nog erbij (handschoenen, slofjes en/of dasen) dus we zitten goed in dit topic. :7

Verder nog zelfgesponnen wol (zo van de eigen schapen van de standhoudster) gekocht, donkerbruin gemeleerd en grijs gemeleerd, ruim 100 gram voor 3,00 en voor zuivere wol vond ik dat best een leuke prijs. Helaas was de portemonee leeg anders had ik ook nog de (geel)witte versie gekocht. :') Genoeg bollen gekocht om in ieder geval een shrug te maken maar ik kan er ook kussen van maken, allemaal rechte lappen breien...dat moet ik zelfs kunnen. :+
Overigens heb ik een visitekaartje dus bij meer wol nodig kan ik zo bellen aangezien ze in een stadje woont wat zo'n beetje aansluit bij mijn eigen stad dus leuk adresje erbij op deze manier. *O* Overigens ook even Ravelry doorgegeven als tip en met name de FOK!groep.

Als laatst nog 2 potten zelfgemaakte jam gekocht: appeltaart en granaatappel en uiteraard eerst getest. *)
Ik maak morgen nog wel wat foto's van de haak/breispullen en de wol. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 12:49:30 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_105448763
Ik heb me ook maar eens aangemeld bij de Ravelry Fok! groep :Y

En even m'n vierkantjes showen, 48stuks tot nu toe!
pi_105449499
Wauw, mooi Guppyfriend! Heerlijke kleurtjes! O+
pi_105449610
Mooi zo die kleurtjes! :).
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 13:17:36 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_105449733
Dank je! Ik word er ook erg blij van :)
pi_105449781

Ik vorder gestaag...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:22:56 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105449921
hier ook even een statusupdate

Today is life -

Dale Carnegie
pi_105450266
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he? :D
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen :{

Ynske: mooie zeshoeken! :D
  zondag 11 december 2011 @ 13:32:53 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105450279
mooi ynske! O+

en guppyfriend schiet ook lekker op!

nijna, dat begint er op te lijken, leuk! en je fant, goed gelukt! :D

serinde, gefeliciteerd met de leuke kerst-versieringen van esseEi!

ik had 't van de week steeds erg druk met m'n werk, en nu heb ik al een paar dagen rugpijn + een algeheel grieperig gevoel, dus daar valt weinig bij te haken helaas. ik probeer af en toe wat viekantjes af te werken voor de poncho, maar 't schiet niet echt op.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:34:30 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105450319
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:32 schreef BrainTeaser het volgende:
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he? :D
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen :{

Ynske: mooie zeshoeken! :D
dat beginnen idd met een grote lap, das ook niets voor mij :D
daarom ook de hexagons, nog een paar, en dan ga ik beginnen met het vastzetten van de eerste 75
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105450903
BT, ik heb er 240 gemaakt met een haaknaald 5 en het is ongeveer 150 cm breed geworden.

Ynske, mooi zeg!

Guppy, leuke kleurtjes!
pi_105451098
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:51 schreef Nijna het volgende:
BT, ik heb er 240 gemaakt met een haaknaald 5 en het is ongeveer 150 cm breed geworden.

Ynske, mooi zeg!

Guppy, leuke kleurtjes!
Ah, thanks! :D Ik zat idd ook naar dat voorbeeld van Lucy te kijken en dat wilde ik ong. aanhouden! Dus zat ook aan 240 te denken ja! :Y
pi_105451650
Leuke beginnetjes van dekens :D
Hier de maar even de foto's van de "buit"van gisteren. :P

Grijze wol voor de shrug

Diepbruine wol van het zwarte schaap (kleur komt hier niet zo uit)

Handschoentje, inmiddels geanalyseerd en klaar om nagemaakt te worden. :P

En de tashangers, waarvan de kleuren zeer flets zijn op deze foto ;( maar die in werkelijkheidheid heldere kleurtjes hebben.

Optimist tot in de kist
  zondag 11 december 2011 @ 14:16:47 #206
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105451756
Wat een leuke WIPjes allemaal :D mooie kleuren enzo ^^
Die tashangers zijn leuk :D

Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes haken :) heb er 1 af ;)

Nog in ieder geval 6 te gaan :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 14:18:06 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105451808
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:

Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes haken :) heb er 1 af ;)
[ afbeelding ]
die zijn zo leuk he O+
k geef ze hier vaker weg, en ze zijn zo lekker snel klaar

tip voor het snaveltje, doen wat in t boekje staat, dan uiteinden dichtmaken en dan vastzetten, dan zijn t net wat meer snaveltjes dan als je dat niet dichtmaakt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105456831
Ik lees al een tijdje mee. Ik haak nog niet zo lang. Ben nu met twee projecten bezig.

Dit moet een deken worden van 1.50 m breed en 1.2 m lang. Deze deken moet de lelijke kussens van de caravan uit het zicht onttrekken. Het wordt een aardig karwei omdat ik deze maak met fijn garen en haaknaald 3.

En een omslagdoek (driehoek) voor mezelf als ik het gepriegel van het andere project even zat ben. ;)
pi_105458437
Leuk om je hier weer in het topic te zien BE! Leuke kleuren zo blij elkaar. O+

Konijn en deken afzonderlijk zijn leuk annelotje, maar bij elkaar echt geniaal. Die kleur vilt erbij, wat goed gevonden!

Inu, die vervilte tas is mooi geworden. Dat zou ik graag ook eens durven, maar ik ben zo bang dat het dan mis gaat. :') Dit zit er wel goed uit zo.

Guppyfriend, ook aan de catania. :) Blijf het fijn spul vinden. Mooie kleuren zo, lekker vrolijk.

Wow BT, dat huisje. O+ Totaal niks voor mij, dat gefriemel, des te dapperder en knapper vind ik het dat jij dat wel durft ;)

Zo'n winkel zou ik ook niks kopen PM, ben veel te bang dat ik dan tijden in de stank zit te haken.

Nijna. Netjes, de granny stripes. Dat haakt zo lekker makkelijk. Bij de zebra heb ik de oogjes ook gehaakt, ipv losse oogjes te gebruiken. Dat kon ik gewoon vastnaaien, erg stevig.

Gefeliciteerd met je prijs serinde. Esse's reclame kwam regelmatig op twitter voorbij. ;) Leuk dat de prijs naar een fok!ker ging.

Wat een stapels al Ynske!

Mooi doel EsseEi, voor SR. Succes met de rest van de bestellingen die vast zullen volgen. ;)

Caravankussens aan het zicht onttrekken klinkt bekend Oceanonix. :D Goed begonnen in ieder geval.

Voor een actie in OUD heb ik een cadeautje gemaakt. Een kussenhoesje, op verzoek met allemaal kleuren groen. Dit is het resultaat.

En bij de ontvangster. Hier is de kleur veel en veel beter.

Daarbij kreeg ze een tasje, met dezelfde kleuren groen:

Verder heb ik heel wat kussenhoesjes gehaakt de afgelopen tijd. Hier alvast een voorbeeld. De rest volgt nog een keer, anders wordt het zo'n gespam. :D

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 december 2011 @ 17:04:11 #210
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105458736
haha wat een enooooorm verschil in kleuren tussen die fotos!!! wel leuk kussen :D lekker fel groen ^^

je eigen kussen is ook leuk :D en tasje ook
pi_105459542
Wauw YPPY, jij hebt ook niet stilgezeten! :)
Dat groene kussen is echt mooi, vooral die kleuren op de tweede foto! ;) Lekker fel!

Oceanonix: mooie projecten hoor! :D En welkom! ;)
pi_105461924
Yppy actieveling!
  zondag 11 december 2011 @ 18:33:27 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105461965
:o Ik ben de tel kwijt! :o
Ik weet niet meer waar het begin van m'n ronde is, en ook qua toeren ben ik de tel kwijt :')

Ik haak ook weer eens wat :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 11 december 2011 @ 18:42:43 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105462331
ET, daar zijn wel trucjes voor, bijv. een draadje van een andere kleur ertussen stoppen op de plaats van de start van een bepaalde toer. wat ben je aan 't maken?
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 18:43:30 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105462362
YPPY, wat een mooie spullen, en ik zag dat de ontvanger er heel blij mee was, leuk!! O+ maar wat een verschil in kleurenweergave tussen die foto's zeg!!! :o

EsseEi, leuk vogeltje! ^O^
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 18:44:45 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105462407
Mooi ynske! :Y

Oh, er was nog veel meer!
Hoi Yps! :W Mooie dingen heb je gemaakt! :Y

En dat geluksvogeltje is ook leuk!

En ik zie ook mooie grannystripes langskomen. :Y

ET, wat ben je aan het maken?
pi_105465151
Yppy wat een mooie kleuren in dat kussen voor Oxy ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk, ga je ze verkopen?

Als mijn secretsanta-slachtoffer mij nou even raadt kan ik ook weer eens een projectje showen :P
  zondag 11 december 2011 @ 20:07:41 #218
3011 E.T.
pi_105466122
Gelukkig was/is het maar een klein dingetje :Y
Maar hij is zo schattig
Voor aan m'n advent-tas :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 11 december 2011 @ 20:10:04 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105466219
heb jij een advent tas?? wow. :)
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 20:15:05 #220
3011 E.T.
pi_105466417
  zondag 11 december 2011 @ 20:15:37 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105466445
Leuk! :Y
  zondag 11 december 2011 @ 20:19:42 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105466634
oh die! ja die is leuk, ik zag 'm op FB ook bij iemand. :)
in de haak.
pi_105466745
verdorie de draadjes van mijn Granny square laten los door de was :(
pi_105470283
Wat te doen met pak hem beet 25 granny squaresvan ongeveer 6x6cm?

Een lange sliert is te smal voor een sjaal. 2 vierkantjes naast elkaar, dan wordt het een kort sjaaltje.

Kussen of tas vallen af, dan moet je ook kunnen naaien...

Whelp?!
  zondag 11 december 2011 @ 21:23:01 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105470391
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken? zoals bijv. hier.
(daar doen ze 't ook met een heel ander kleurtje, die rand - kan dus best! )

[ Bericht 35% gewijzigd door trui op 11-12-2011 21:30:25 ]
in de haak.
pi_105470482
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef trui het volgende:
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken?
Ik heb die wol niet meer, waren al restjes van een ander project...
  zondag 11 december 2011 @ 21:32:32 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105471047
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
in de haak.
pi_105472202
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:32 schreef trui het volgende:
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
Weet ik niet? Geen flauw idee hoe dat werkt!
  zondag 11 december 2011 @ 22:08:14 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105473047
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 22:53:21 #230
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105475590
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 11 december 2011 @ 23:00:55 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105476000
Wat een leuke dingen weer...
Ik ben bezig met mijn eerste 'projectje'
Maar dat is eigenlijk vooral meters maken om er handigheid in te krijgen...

1 kleur, simpel, ;) sjaaltje voor mijn dochter van 16mnd...

Merk dat ik de laatste van de rij nog lastig vind... ben elke keer aan het zoeken hoe die laatste moet..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 11 december 2011 @ 23:06:49 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105476284
mmascha, ik denk dat ik zelf wat zou proberen. neem bijvoorbeeld als uitgangspunt zo'n bauble decoration van Lucy (met evt. een extra ronde ertussen), en dan een hulsje aan de onderkant om een tak in te kunnen stoppen en een punt op de bovenkant die je goed stevig vult?
succes!
in de haak.
pi_105482733
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef trui het volgende:
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
Misschien moet ik hier toch eens rustig voor gaan zitten en niet direct brullen dat het hogere wiskunde is. Een kussen zou toch wel leuk zijn bij het dekentje, is van dezelfde wol.
pi_105486047
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:53 schreef mmascha het volgende:
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
pi_105486204
Mmascha: Ik heb deze nog gevonden: http://www.ravelry.com/pa(...)ke-tree-top-ornament

Hier zou je een piek op kunnen baseren: http://www.ravelry.com/patterns/library/tree-star
  maandag 12 december 2011 @ 11:28:34 #236
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105487049
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
Dank je wel! Jij ook trui!

Ik had al zo'n idee dat een piek heel nederlands is. Ik ben al op zoek gegaan naar patronen met een ster. Dat lijkt me ook wel leuk. En dan knoop ik um gewoon aan de bovenste tak.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 12 december 2011 @ 16:00:30 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105495919
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-

Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?

En....ik heb met sinterklaas nog haaknaalden gekregen, maar ik ken ze helemaal niet en ik wordt er niet goed wijs uit welke maat ze zijn.

Er staan wel maten op, maar de kleinste staat 0 op en de grootste 4...(ik heb een naald 4 liggen en die is echt veel dikker) deze zijn heeeeel klein.
Help!
  maandag 12 december 2011 @ 16:25:06 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105497004
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
in de haak.
  maandag 12 december 2011 @ 16:37:18 #239
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105497564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
Nee ik wil dat hij maar tot de helft komt.....
Met 1 bol kan ik nu 7 rijen haken, en ik had uitgerekend dat als ik een rand ga haken ik met 1 bol ongeveer 2 tot 3 rijen kan haken. Hierdoor komt er op de lengte ook rijen bij en dan zou hij al snel de gewenste lengte aannemen...maar dan de breedte nog....

Daarom twijfel ik over wanneer te beginnen met de rand.
pi_105500525
Ik mag ook weer eens wat showen :D

Mijn SinterKerstKonijn voor de oud Secret Santa:

Hij heeft beweegbare gewrichten met een knoop erop.
pi_105500926
Wat een leuke dingen allemaal weer!
  maandag 12 december 2011 @ 18:23:57 #242
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105501859
heee dat sinterkerstkonijn is leuk!!! :D:D
(en alle andere dingen ook maar weet het even niet meeer)
die sprij....het lijkt me inderdaad mooier om eerst gewenste lengte te maken en daarna pas rand....

al 11 bestelde vogeltejs voor Serious Request ^^ en heb er pas 4 gehaakt ;) vanavond avondje studeren, morgen weer verder
pi_105501913
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
pi_105502007
Wat betreft die naalden...hebben stalen naalden geen andere nummering en zouden jouw naalden een stalennaaldnummering hebben? Ik roep het maar ook,kan ook zijn dat ik het volkomen mis heb. :')
Optimist tot in de kist
pi_105504078
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef bietel het volgende:
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
Ja daar was ik net ook naar aan het kijken op Ravelry, maar dan heb je weer meerdere naalden met dezelfde naam/ zelfde cijfer maar andere maatvoering :?
pi_105504853
die sprei! Dat zal zwaar worden met die zpaghetti! Succes met haken.

Dat konijn is echt te cool! Waar heb je het patroon vandaan? Of heb je die zelf bedacht/aangepast?

Vergeet ik gewoon op een hele pagina te reageren!!
Wat een leuke actie van die vogeltjes. Echt een goed idee!

Mooie dekens in wording. Ik heb hier ook nog een halve liggen. Ik heb er alleen geen doel voor. Dat is vermoedelijk de reden dat ie blijft liggen. Ik heb 3 katten en als ie af is kan ik m dus eigenlijk niet gebruiken haha.

Dat kussen is ook mooi! Echt enorm kleurverschil tussen de foto's inderdaad :)

Volgens mij vergeet ik nog de helft maar ik heb alleen maar mooie dingen gezien!!
pi_105507832
grmbl ik heb even hulp nodig!

Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
Ik moet de haartjes op de kop maken. Er staat in het patroon:
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.

Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??

Never mind! ik heb het per ongeluk zelf al uitgedokterd.

tadaaa

en ik heb ook nog een kerstcadeautje voor mn oma gemaakt!

[ Bericht 12% gewijzigd door annelotje op 12-12-2011 21:01:25 ]
  maandag 12 december 2011 @ 21:04:00 #248
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105509853
ohhhw lieve koeeee :D:D
en lief girafje ook ^^ en kussen is mooi :D
  maandag 12 december 2011 @ 21:14:25 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105510477
Bedankt voor jullie reacties! Ik wist helemaal niet dat ze in amerika andere maten hadden. Wel dat ze met letters werkte, maar niet dat er ook andere cijfers voor waren. Ik ga ze strax nog eens grondig bestuderen.

En wat mijn sprei betreft....ik weet t nog niet. Ik denk dat ik eerst een proefrandje ga maken en dan kijk hoe het eruit ziet. Dan kan ik nog altijd beslissen of ik door ga of niet.

Annelotje, wat een leuke koe en girafje! En je kussen is ook al zo leuk.
  maandag 12 december 2011 @ 21:17:45 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105510679
prachtig kerstkonijn, ophelia!! O+ _O_

en ik vind dat kussen ook heel mooi annelotje! en leuke koe&giraf! :) wat was nou de oplossing met die knoop?
in de haak.
pi_105511332
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:

Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.

Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??

tadaaa
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de dieren van CK zo O+
Goed gelukt! En mooi kussen inderdaad :)
pi_105512184
thnx voor de complimenten!!

De oplossing was elke lus apart vast zetten met een knoopje. Dat staat niet in de werkomschrijving maar het werkt wel. Geen baby die ze nu los krijgt! :P
pi_105513073
Leuk, annelotje! :D Ze zijn echt schattig!

Leuk is dat altijd hè, als ze zo'n "logisch" stapje weglaten? }:| Had het zelf net ook met Padma, z'n oren leken echt nergens op -O- bleek dat je die nog moest vouwen :')

Dat kerstkonijn is ook geweldig! :D
  maandag 12 december 2011 @ 22:05:50 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105513848
bij die oren van padma moest ik ook even goed nadenken inderdaad. je moest geloof ik ineens 12 steken overslaan ofzo, dus dan moet je daaruit maar afleiden dat ie dan dubbel gaat. dat had wel iets meer uitleg kunnen gebruiken...
in de haak.
pi_105514508
Ja, dat overslaan was inderdaad al vreemd vond ik. En daarna stond er 'bind af' en toen bleef er nog een stukje van z'n oor open... Maarja, dat moest je dus gewoon naar binnen vouwen :')

Zit nu nog steeds flink te klooien trouwens; de ene toer heb ik een steek over en de andere toer mis ik er weer een -O-
Maar hij wordt ondertussen al wel heel schattig! :D
Al is-ie een stuk kleiner dan ik dacht, maar dat gebeurt me de laatste tijd wel vaker :')
pi_105517493
Wat een ontzettend leuk idee E.T., zo'n adventtas. Maar ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen...

Ophelia, wat een geniaal konijn! O+

annelotje, jij was ook weer goed bezig, straks een dierentuin. :D

Het verschil met de kleuren in inderdaad wel ontzettend groot als ik dat hier zo op de foto's zie. :D

Het andere, bruin/rode hoesje, heeft die kleuren op verzoek. Er is een andere bijpassende bij:

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 december 2011 @ 23:18:24 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105518272
mooi zo samen zeg! O+
in de haak.
pi_105519186
Leuke koe, het plukje bovenop maakt hem wel af :Y

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Al is-ie een stuk kleiner dan ik dacht, maar dat gebeurt me de laatste tijd wel vaker :')
Iets grover garen pakken?

Mooie kussens Yppy!

Bedankt voor de konijnencomplimenten allemaal, ik was er zelf ook best tevreden mee :@

Ik heb hier nu vier strengen Malabrigo Lace liggen, mooi O+
En heel netjes en snel bezorgd met een persoonlijke boodschap op de factuur :D
  maandag 12 december 2011 @ 23:53:05 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105519851
Succes met het oprollen......!
in de haak.
pi_105520016
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:53 schreef trui het volgende:
Succes met het oprollen......!
-O- oO<
  dinsdag 13 december 2011 @ 06:22:46 #261
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105524080
woow mooi setje kussens zo samen!! :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:27:31 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105524767
Ophelia, wat een gaaf konijn! :Y O+

En die kussentjes zijn leuk samen Yppy!
pi_105532967
Padma is af! *O*

Cadeautje voor de kleine van een vriendin van me :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:49:07 #264
112545 Muck
pi_105533168
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:13 schreef trovey het volgende:
En de tashangers, waarvan de kleuren zeer flets zijn op deze foto ;( maar die in werkelijkheidheid heldere kleurtjes hebben.

[ afbeelding ]
he, die komen me bekend voor :D
pi_105533225
Leuke dingen allemaal weer en we zitten allemaal in de kussens. :P

Ik kom er weer achter dat breien , in mijn beleving, toch een stuk langzamer gaat dan haken en boordsteek helemaal....zeker als je een foutje ontdekt. :X

Ik heb dit boek gisteren nog gekocht, 7,95 en zeker de moeite waard als zijn de gebreide figuren wat te hoog voor me gegrepen. :')

http://www.wolhalla.nl/image:10366

Eerder dit boek gekocht

http://www.wolhalla.nl/image:10362

Ook een aanrader. Overigens gewoon in een boekhandel hier in de stad gekocht. ;)
Optimist tot in de kist
pi_105533244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:49 schreef Muck het volgende:

[..]

he, die komen me bekend voor :D
Nu ben ik nieuwsgierig. :P
Optimist tot in de kist
pi_105533291
wat een ubercute konijn!!!!! O+

die sprei zou ik qua lengte eerst afmaken dan pas de rand ;)

schattig olifantje :*

mooie kussens..en ik vergeet denk de rest, maar mooie dingen allemaal! :D
Gaat ook zo snel allemaal!
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:10 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105533334
dat lijken me leuke boeken, trovey!

en brainteaser, hoera voor je padma! *O* leuk idee met dat vlaggetje. :)
in de haak.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:47 #269
112545 Muck
pi_105533356
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig. :P
Deze verkoop ik in mijn webwinkel:

:D
pi_105536674
die padma is cute!! En die kussens zijn ook erg mooi! Zeker zo samen.

Ik ga vanavond beginnen met heather the pony van delicious crochet voor mn nichtje. Kan niet wachten om dr gezicht te zien als ie af is!
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:24:31 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105537091
oh die heeft ook zoveel lussen/haren, toch? succes!

en muck, loopt het eigenlijk een beetje, de verkoop via je webshop?
in de haak.
pi_105537408
ja die ja! Ik vind m zelf echt geweldig. Ik hoop snel een foto te kunnen plaatsen.
pi_105537714
Hmm...ik zit echt compleet vast met het dak van m'n gingerbreadhuisje -O-

Volgens het patroon moet je eerst de fundering van het dak maken, door afwisselend rijen van halve vasten en stokjes te maken... (22 rijen totaal)
Dit snap ik op zich wel, maar ik krijg m'n haaknaald nauwelijk in die halve vasten...

Vervolgens maak je aan die fundering de dakpannetjes, door in de rijen met stokjes te haken:
"working in top 2 lps of each dc"
Maar hoe kun je nu in die stokjes haken, als je daar al een rij met halve vasten in hebt gehaakt :?

Kan me voorstellen dat het niet echt duidelijk is, maar dat is ook het probleem...
Iemand een idee?

SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekst

[ Bericht 30% gewijzigd door BrainTeaser op 13-12-2011 15:52:15 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:52:00 #274
112545 Muck
pi_105538120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef trui het volgende:
oh die heeft ook zoveel lussen/haren, toch? succes!

en muck, loopt het eigenlijk een beetje, de verkoop via je webshop?
ik mag niet klagen :)
Door ziekte en wat andere dingen heeft het even op een laag pitje gestaan, maar nu ik weer full time thuis ben, ben ik de shop weer lekker aan het vullen :)
pi_105539279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm...ik zit echt compleet vast met het dak van m'n gingerbreadhuisje -O-

Volgens het patroon moet je eerst de fundering van het dak maken, door afwisselend rijen van halve vasten en stokjes te maken... (22 rijen totaal)
Dit snap ik op zich wel, maar ik krijg m'n haaknaald nauwelijk in die halve vasten...

Vervolgens maak je aan die fundering de dakpannetjes, door in de rijen met stokjes te haken:
"working in top 2 lps of each dc"
Maar hoe kun je nu in die stokjes haken, als je daar al een rij met halve vasten in hebt gehaakt :?

Kan me voorstellen dat het niet echt duidelijk is, maar dat is ook het probleem...
Iemand een idee?

SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekst
Is het niet zo dat de halve stokjes onder de stokjes komen te zitten (of juist andersom)?
Heb je een plaatje?
pi_105539525
@Ophelia: ja, aan zoiets zat ik ook te denken. Er staat niets over in het patroon, maar ik zou natuurlijk de halve vasten in de foundation alleen door de achterste lusjes kunnen doen, en dan de dakpannen door de voorste lusjes...

Dit is het duidelijkste plaatje dat ik heb...(klik om te vergroten)
De foundation is hier in het wit gedaan, en de dakpannen in multicolor
pi_105539851
ik denk er boven plaatsen. Heb je dat al getest?
pi_105539912
Als ik naar het plaatje kijk lijkt de eerste rij dakpannen onder die witte rand te beginnen. Is die witte rand de rij halve vasten?
pi_105539996
@Dottey: wat bedoel je precies?

@Ophelia: dat is dus het lastige; in het patroon hebben ze de hele foundation (dus zowel de rijen met stokjes als die met halve vasten) in het wit gedaan.
Dus dan heb je in feite gewoon een wit lapje, en vervolgens maken ze de gekleurde dakpannen aan die witte rijen met stokjes...
pi_105540044
Mijn insteek zou eerlijk gezegd zijn: beginnen en net zo vaak opnieuw beginnen tot het lijkt te kloppen.
pi_105540145
Ja, heb het nu uit frustratie even weggelegd :P
En dan kijk ik er vanavond of morgen nog wel een keer naar. En mocht ik er echt niet uitkomen, dan improviseer ik zelf wel wat! ;) Op zich is een dakje zo gemaakt
pi_105540260
de dakpannen komen lijkt mij op de stokjes. Dus daar een gat zoeken :P
pi_105540776
Ja, als ik het goed lees, komen de steken daarvan zelfs in de stokjes, maar ik snap dus niet hoe, aangezien er al andere steken in die stokjes zitten...

Maargoed, even wegleggen nu en dan met een frisse blik er weer tegenaan! :P
pi_105542282
EsseEi ik heb de envelop ontvangen en in het echt ziet het er nog mooier uit! Ik dacht dat ik best regelmatig/mooi kon haken maar vooral het rendier is _O_
Die hou ik dan ook lekker zelf, de andere dingetjes doe ik bij de kersthangertjes en sterretjes die ik zelf voor m'n moeder aan het haken ben, ook namens haar bedankt! O+
pi_105547256
Alweer zo veel leuke dingentjes voorbij zien komen. Vooral die kussentjes! :D

Mijn baby-kleedje vordert al lekker:
-- Dalai Lama
pi_105547663
Wauw, mooi SunshineFlower! :D
pi_105547886
oooh die wordt mooi!!! Deze staat ook nog op mn to hook list!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:19:32 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105548488
ff snel wat ineengeflansd om mn tas op te fleuren

Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:19:55 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105548512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:58 schreef SunshineFlower het volgende:
Alweer zo veel leuke dingentjes voorbij zien komen. Vooral die kussentjes! :D

Mijn baby-kleedje vordert al lekker:
[ afbeelding ]
dat is een mooie kleurencombi :Y
zo heb ik er eens eentje in t paars gemaakt, die ligt hier nog altijd op tafel O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105548812
leuke bloem!

Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.

Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
pi_105549231
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:

Tips anyone??

tadaaa
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Uit "mijn" boekje? ;)

Mooi geworden joh!
pi_105549305
Ben begonnen met het haken van een slof/sok. Heb keurig het schema van meerderen gevolgd en haaknaald nummer van de beschrijving genomen. Maar hij is veel te klein aan het worden..Toch grotere naald proberen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:35:47 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105549339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:34 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben begonnen met het haken van een slof/sok. Heb keurig het schema van meerderen gevolgd en haaknaald nummer van de beschrijving genomen. Maar hij is veel te klein aan het worden..Toch grotere naald proberen?
sloffen vallen vaak kleiner uit
ik heb in die gevallen idd een grotere naald genomen, of losser gehaakt
met welke naald heb je nu gehaakt?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105549714
Met 4.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:44:47 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105549783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:43 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Met 4.
en welk patroon?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105549865
Komt uit het boekje van tanja muller
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:48:06 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105550000
dan zou ik het proberen met een 4,5 en losser haken
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:50:09 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105550114
*leest maar half, kijkt vooral plaatjes*
Lieve padma! :D en leuke tashangers van iedereen ^^
En Serinde super bedankt voor het compliment!! :D:D

Vandaag op "het werk" wat haaksels laten zien (of eigenlijK: mijn ravelry pagina) en ze waren ook helemaal weg van het eland haha :D
Oh en ook nog 3 vogeltjes gehaakt daar (zo druk is het ;)), althans de onderdelen, nu "ff" in elkaar zetten
pi_105550130
Oke. Ga ik proberen :) Dank
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:05:10 #300
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_105554484
Oe dat gingerbreadhouse is gaaf, als het dak goed komt natuurlijk! En ook leuke tashangers, padma en veel kussens, dekens en kleedjes.

Aangezien het winter is, veel sjaals aan de kapstok. Van de week bij mijn ouders het volgende plaatje geschoten, allemaal mijn haaksels :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:22:01 #301
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105555596
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:25 schreef annelotje het volgende:
leuke bloem!

Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.

Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
Ik heb ook Heather gemaakt, maar dan niet met royal maar met acryl van Pengouin - Pingofine 50, 50gram per bol ongeveer 170m per bol. Maar dit garen is wel dunner dan Royal.
Ik heb 2 van die bollen gebruikt voor het bruine en voor een deel van de manen en staart.
Je zou de manen en staart ook van een andere kleur/kleuren kunnen maken, want daar gaat best veel garen inzitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')