SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Beertje van Inu:
Sjaal van Tyler-Girl
Kerstdingetjes van EsseEi:
Gevoerde tas van Trui:
Keesje de Eend van KiwiEllen:
HOOK ON!!
[ Bericht 13% gewijzigd door BrainTeaser op 02-12-2011 22:00:35 ]Smile, tomorrow will be worse...
Geef het even aan in de CRE feedback danquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh, nu heeft dit topic precies dezelfde titel![]()
Dat was niet helemaal de bedoeling...
Lief! Maar niet nodig: ik heb tijdens er tijdens het tv kijken twee bolletjes van gemaakt, dat ging nog best snel en was niet eens zo vervelend om te doen!quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef Muck het volgende:
[...]
Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggen
Moet je wel eventjes opletten dat je niet te strak gaat haken, want dan krimpt je deken weer.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:56 schreef Nijna het volgende:
Serinde, ik heb nog niet gemeten, 240 lossen met haaknaald 5, de rest ben ik met nr 4 aan het doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Welkom en leuke creaties...we verwachten echter nog wel veel meer.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef belliex het volgende:
Ik kijk en lees al heeeel lang mee in dit topic en ik vond het nu toch wel tijd worden om me even voor te stellen! Ik ben Belliex, 22 jaar en ben sinds 2 jaar helemaal verslingerd aan haken.
Twee creaties!
[ afbeelding ]
Naar aanleiding van een link van een paar topics terug. Vriendje is nog in de maak
[ afbeelding ]
(en nu nog uitvinden hoe ik hem verklein..)
Mooiquote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Spiegelei het volgende:
Welkom Belliex! Hoe meer hoe gezelliger!
Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Mooi zeg! Dat ziet eruit als een heel ingewikkeld patroon met die rand.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Spiegelei het volgende:
Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden![]()
![]()
[ afbeelding ]
Die was van mij! (Morgen eens kijken of mijn nichtje er nog iets van heel heeft gelaten. Kreeg vandeweek een berichtje van mijn schoonzus dat ze eronder lag te slapenquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:12 schreef EsseEi het volgende:
wow spiegelei die is gaaf!!:D
trouwens, die Hello Kitty deken (van wie ookalweer?) is dat tunisch gehaakt? lijkt me tof om ook eens zoiets te maken
Ik zal het even netjes uittekenen en een foto van maken. Moet even kijken wanneer ik dat doe want ik ga een paar dagen weg.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef EsseEi het volgende:
het patroontje zou ik heel cool vindenheb ook 2 heeeeele lieve nichtjes (en in juni misschien wel 3
(of 2 nichtjes en een neefje, dat is dan het alternatief zeg maar
) die verdienen ook wel zoiets moois
(en als ik het idee snap kan ik er ook een ander figuur in maken
)
quote:stom trouwens, ik weet dan nog dat die deken is van iemand met een roze avatar, maar wie...hahavind het ook altijd heel irritant als iemand z'n plaatje veranderd want daar kijk ik vooral naar als ik snel lees
heel mooi! wat voor patroon is dat?quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Spiegelei het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Gratis patroon van ravelry, -klik-.quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heel mooi! wat voor patroon is dat?
prachtige wol zegquote:Op zondag 4 december 2011 10:58 schreef Inu het volgende:
Net terug uit Kopenhagen en ik heb me toch een mooi wolletje gekocht
[ afbeelding ]
En veel andere wolwinkels gezien, maar alles veel te duurNog ideeën voor wat te doen? Ik heb 2 bollen... Ik zat te denken aan deze; http://www.scribd.com/doc/211933/Lacyflap-Felted-Bag, maar dan zonder de bloemetjes
7 oz is 200 gram en ik heb 200 gram, dus in principe zou het genoeg moeten zijnquote:Op zondag 4 december 2011 11:05 schreef trui het volgende:
[..]
prachtige wol zegen een leuk idee! ik kan alleen niet goed inschatten of 2 bollen daarvoor genoeg zijn?
quote:Op zondag 4 december 2011 11:06 schreef Serinde het volgende:
Die wol![]()
Ik krijg na de tweede keer je link laden wel de werkbeschrijving maar ik zie geen plaatje van wat het moet worden, jammer.
Ook hier is een Koosje geboren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En m'n dekentje in progress:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb de ketting lossen opgezet met 4,5 en ben verder gegaan met 3,5. Ik hoop dat het los genoeg is, met opspannen moet ik straks een heel eind komen. Hij is bijna 1m breed.
Hier, ga maar mooie wolletjes kijkenquote:Op zondag 4 december 2011 11:11 schreef EsseEi het volgende:
mooie wol!!:D
koosje is lief en leuke shawl in wording!
Gister sint gedobbeld en een zak wolletjes gescoord, hele oude die ook oud ruikenmaar wel heel zacht zijn. Baal een beetje want alleen een zpagetti haaknaald bij me, en m'n zpagetti is op...dus kan er niks mee doen (en heb verder ook niks te doen :S)
We hebben onze handen nodig dus krijgen we maar verwondingen aan onze voeten...haken met je voeten werkt toch niet.quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Dottey het volgende:
Ik wilde even mededelen dat ik niets geks aan mijn tenen heb![]()
hiihi wat is dat toch met die voeten van de haaksters hier?
Haha, wees er maar blij mee!quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef Dottey het volgende:
Ik wilde even mededelen dat ik niets geks aan mijn tenen heb![]()
hiihi wat is dat toch met die voeten van de haaksters hier?
Nee hoor, het is gewoon filet-haken. Dus tijdens het haken de juiste vakjes vullen. Alleen op mijn foto ben ik nog maar net aan de onderkant begonnen van de afbeelding. Ik ben inmiddels wel verder, zal straks even een nieuwe foto laten zien.quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:59 schreef trui het volgende:
spiegelei, dus je vult die hokjes in jouw patroon dus achteraf, in plaats van tijdens het haken zoals bij filet-haken? en zo ja, hoe doe je dat dan?
leuke sjaal, trovey!
Ik heb het hier besteld, daar was het 1,95 per bolletje. Ben benieuwd hoe lang het duurtquote:Op zaterdag 3 december 2011 20:02 schreef Serinde het volgende:
Volgens mij is echtstudio.nl het goedkoopste met catania: met 2,10 euro goedkoper dan hobbydoos.
http://www.ravelry.com/pa(...)=crochet&query=shrug ?quote:Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Mirjam het volgende:
zeg, misschien weten jullie dit?
collega's van mij hebben het over een soort vestje/bolero, het is eigenljk 1 grote cirkel, met 2 gaten erin voor je armen.
dan slaat de bovenkant rond je nek dubbel, en is het dus een soort vest/bolero.
moet heel makkelijk te maken zijn, maar ik heb geen idee hoe het zou kunnen heten of waar ik op moet zoeken.
jullie?
Waar ik me soms aan erger bij Zpagetti is dat je soms op 1 bol, veel van die aanhechtingen hebt. de ene keer is het gewoon aan elkaar geknoopt dan weer met een (vaak oranje) draadje en dat lijkt dan niet eens heel stevig....quote:Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef EsseEi het volgende:
Zeg mensen die Zpagetti kopen....hoe is de kwaliteit? ik haak er nu redelijk veel mee, voor Hoooked zelf, maar het is voor mij dus gratis. En ik vind er soms echt hele lelijke stukken tussen zitten...dat ik blij ben dat ik er niet voor betaald heb zeg maar. Hebben jullie dat dan niet? stukken met veel gaten of waar het lijkt alsof er lijm op zit ofzo, of bruinige schroei plekken...
Ik heb deze laatst gemaakt:quote:Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Mirjam het volgende:
zeg, misschien weten jullie dit?
collega's van mij hebben het over een soort vestje/bolero, het is eigenljk 1 grote cirkel, met 2 gaten erin voor je armen.
dan slaat de bovenkant rond je nek dubbel, en is het dus een soort vest/bolero.
moet heel makkelijk te maken zijn, maar ik heb geen idee hoe het zou kunnen heten of waar ik op moet zoeken.
jullie?
quote:Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef EsseEi het volgende:
ik gebruik kg-chart (sinds vandaag hoor) is voor borduurpatronen maar werkt hier ook wel voor, krijg je in ieder geval de pixels te zien!
Het scheelt dat Sint degene was die mij verslaafd heeft gekregen aan het haken!quote:
Ik ben altijd lief!quote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
BT: jij bent lief geweest dit jaar! Leuke kado's van de Sint
die is ook echt leuk!quote:
Ik gebruik wel Ztringz en dat heeft heel soms een knoopje (wat je dan wel goed moet wegwerken) maar gaten e.d. heb ik nooit...wellicht bij jou wel omdat het gratis is?quote:Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef EsseEi het volgende:
Sint is lief geweest voor jou zet BT!!
en dat mandje is leuk Trovey ^^
Zeg mensen die Zpagetti kopen....hoe is de kwaliteit? ik haak er nu redelijk veel mee, voor Hoooked zelf, maar het is voor mij dus gratis. En ik vind er soms echt hele lelijke stukken tussen zitten...dat ik blij ben dat ik er niet voor betaald heb zeg maar. Hebben jullie dat dan niet? stukken met veel gaten of waar het lijkt alsof er lijm op zit ofzo, of bruinige schroei plekken...
en mmmascha...ik heb nu dat programma dat je pixels kan maken en wil nu heeeel graag zo'n deken maken haha maar wil/moet nog zo veel
Kleurtjesquote:Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef trui het volgende:
ik ben weer eens wat opgeschoten met de poncho voor m'n dochter.
[ afbeelding ]
Voordeel van veel wol in huis hebben...je grijpt nooit mis.quote:Op maandag 5 december 2011 14:43 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben geveld door een gevoel van niet lekker zijn, dus dagje thuis.Even naar de winkel geweest om wat voor mijn keel te kopen,
En toen kon ik het niet laten om even een paar leuke bollen wol te kopen. Want ik heb mijn haakwerk waar ik aan bezig was vergeten bij mijn ouders.En die wonen niet naast de deur dus dan moet ik wachten tot het weekend. (hoezo verslaafd?)
Vond het lastig om te bepalen hoeveel wol ik nodig heb dus maar 4 bollen meegenomen
Heb het even nagevraagd bij een bevriende bioloog....van acryl kun je geen allergie krijgen omdat het een kunstvezel isquote:Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker vrolijk die poncho Trui!
Ik heb gisteren weer even gehaakt en geen uitslag gekregen!Ik kan dus gewoon verder!
draadjes haak ik meteen mee vast, dus daar hoeft niets meer mee gedaan te wordenquote:Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef trovey het volgende:
Maar daarna begint de ellende pas goed met draadjes afhechten en alles aan elkaar vastmaken.![]()
Leuke site, jammer dat mijn engels niet zo geweldig is haha. Ben toch met stokjes begonnen. Lukt redelijk geloof ikquote:Op maandag 5 december 2011 16:48 schreef trui het volgende:
zonnestraaltje, er staan ook leuke patroontjes voor zo'n mapje op ravelry. zie bijv. deze van mijsje.
(en het oorpronkelijke linkje daarvan)
Mooi, leuke kleuren!quote:
Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet.quote:Op maandag 5 december 2011 22:39 schreef trui het volgende:
ik vind die dekens niet slordig, maar sommige kleurencombinaties en patronen zijn niet helemaal mijn smaak. hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar dan denk ik wel 'och jee, wat veel werk, voor zoiets ehmmm saaais!'
quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:
woww die vrouw werkt echt hard! Die stash van haar vind ik wel echt geweldig!!
Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.
[ afbeelding ]
Wat een mooie kleurenquote:Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:
Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.
[ afbeelding ]
Srsly?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet.![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Srsly?Dat verklaart idd wel de hier en daar flink aparte keuze voor kleuren!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:29 schreef trovey het volgende:
[..], lees hieronder maar, haar hospita lijkt er ook een beetje last van te hebben als ik zo kijk naar de tweede deken linksboven.
Hehe, ik zou toch niet graag kleuren voor iemand anders uitzoeken hoor..! Ben zelf af en toe ook aardig kleurendoofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smile, tomorrow will be worse...
Alweer zo'n turbohaaksterquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:52 schreef Inu het volgende:
Mn tas zit nu in de wasmachine
Heb hem maar op 40 gedaan, want iemand anders had hem op 60 gedaan en toen was ie de helft gekrompen, das wel iets te voor de mijne
[ afbeelding ]
Precies!quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:45 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Mja aan de andere kant heb je wel de tijd om te priegelen nu je niet van de bank af mag.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:
[ afbeelding ]
ik was bang dat ie dan vast zou vilten aan de tas zelf..quote:Op woensdag 7 december 2011 00:10 schreef trui het volgende:
Goed gelukt inu! Maar waarom had je de flap eigenlijk niet al vastgemaakt voor het wassen?
Ik ben ook kleurenblindquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet.![]()
[..]
Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:52 schreef Dottey het volgende:
ik ben beter in freestylen dan patronen opvolgen
Zeker, zondag besteld, en nu al aangekomenquote:
hehe ja.. dat doe ik dus ookquote:Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg.
Geen ideequote:Op donderdag 8 december 2011 13:41 schreef annelotje het volgende:
gerstekorrel is om en om recht en averecht en de andere naald juist andersom toch? Lijkt me dat je dan net als bij gewoon recht en averecht moet minderen... Of is dat te simpel gedacht?
sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:19 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat zijn er weel leuke dingen gemaakt!
Leuke poncho & kleed in wording, gevilte tas, konijntje, sjaal. En dat kleed met bijpassend konijntje, geweldig!!!![]()
Inmiddels de sjaal aan mn collega gegeven en mutsje aan de andere collega, ze vonden ze geweldig gelukkig! Nu morgen nog even mutsje nummer 2 mee nemen naar mijn werk en hopen dat hij deze keer wel past bij haar dochtertje.![]()
Ondertussen ben ik nog 2 sjaals aan het breien, vierkantjes aan het haken en nu ben ik begonnen aan deze: http://www.ravelry.com/pa(...)-ripple-baby-blanket
In de hoop dat mijn zus hem leuk gaat vinden om aan een collega van haar te geven die in verwachting is.
fotoooooooooooo'squote:Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie OctopusHij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
Gewoon andere wol/naald dan het patroon?quote:Op donderdag 8 december 2011 14:04 schreef BrainTeaser het volgende:
Voor iedereen die overweegt om zo'n gingerbread huisje te gaan haken: weet waar je aan begint!![]()
Wat een gepriegel soms zeg! (Vooral omdat de mijne om onverklaarbare redenen half zo klein is als die van het patroon)
Maar vind 'm stiekem al wel leuk worden!
Heb idd wel andere wol, maar had expres dezelfde naald gepakt, zodat het -dacht ik- niet veel uit zou maken... Maar het scheelt echt bijna de helft!quote:Op donderdag 8 december 2011 14:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Gewoon andere wol/naald dan het patroon?
Welkom.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!
Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie OctopusHij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
Nee, ik ben snel.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:41 schreef PM-girl het volgende:
Wat gaan jullie hard allemaal!
Ik ben nog steeds met mijn sjaal bezig
Heb het mezelf op de hals gehaald natuurlijk, dus het is het wel waard!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
gingerbreadhouse lijkt me zeker gepriegel ja!
Ik vind het wel een leuk project, maar je moet wel van gepriegel houden! En veel kleine onderdeeltjes enzo! En ik ben al nooit zo'n kei in een logische volgorde aanhouden, dus hier zwerven nu allerlei losse raampjes, deurtjes en kransjes rond!quote:Op donderdag 8 december 2011 21:10 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wil het gingerbreadhuisje ook binnenkort eens gaan maken
Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...quote:Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
Op marktplaats iemand gezien die een patroon/pakket aanbod van kersballen van Zpagetti...eens kijken of dat goedkoper kan.
Valt best mee als je de juiste kleuren gebruiktquote:[..]
Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...
Verder vind ik Kerst wel een ideaal project om voor te haken, ben al zoveel leuke dingen tegengekomen!
dat zegt iets over de verhouding tussen aantal steken en de afmeting die het haakwerk krijgt. bijvoorbeeld 10 steken = 5 cm. dat kan van belang zijn bij sommige patronen.quote:
Mja, weet er zo even het goede Nederlandse woord niet voor, maar zoiets als 'spanning' of 'stekenverhouding' ofzo. Het geeft aan hoeveel steken er bijv. in 10cm gaan (ik noem maar wat). Op die manier kun je eerst een proeflapje maken, om te kijken of je dezelfde verhouding hebt als het patroon.quote:
Ik weet niet welke methode je gebruikt, maar als je het over gaten hebt dan klinkt het alsof je steken echt overslaat.quote:Op vrijdag 9 december 2011 06:58 schreef draculettetje het volgende:
Jullie gaan hard hier maar haken zeker mooie dingen!
Met jullie tips ben ik een heel end opgeschoten! Helaas nog geen eind resultaat kom er net achter dat mn minderingen gaten opleveren dus toch maar weer opnieuw!
Dankje, maar hij is van Brighteyes!quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:54 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ik vind m super mooi brain teaser
Ik denk dat ze deze kleuren niet zo vind, maar de echte welquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:13 schreef trui het volgende:
goed plan! als ze van deze kleurtjes houdt althans.
mooi gelukt hoor! ga je 'm nog voeren?
Ja, anders gaat de boel hier trekken (en ik haak eigenlijk behoorlijk losquote:Op vrijdag 9 december 2011 17:27 schreef MissN het volgende:
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
Ik ben benieuwd, voorproefje ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Alvast een klein voorproefje:
[ afbeelding ]
Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas
quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje![]()
En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;
[ afbeelding ]
Met lelijke telefoonfoto-kleurenIk ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel
Zal ik er een leren hengsel aan doen?
Leuk, heb je dat verstevigd en met wat en oh ja patroontje?quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:06 schreef crochetwitch het volgende:
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant.Helaas.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik ben gewoon lekker begonnenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:48 schreef trui het volgende:
[..]
sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten.
quote:Op vrijdag 9 december 2011 08:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tussenstand.Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.
[ afbeelding ]
En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past.
Tof!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, het ziet er nu al erg mooi uit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Alvast een klein voorproefje:
[ afbeelding ]
Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas
Mooi! Hoeveel is hij uiteindelijk gekrompen? Voeren is niet nodig als het zo vervilt is toch?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje![]()
En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;
[ afbeelding ]
Met lelijke telefoonfoto-kleurenIk ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel
Zal ik er een leren hengsel aan doen?
Leukquote:Op zaterdag 10 december 2011 10:15 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]
Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
dat beginnen idd met een grote lap, das ook niets voor mijquote:Op zondag 11 december 2011 13:32 schreef BrainTeaser het volgende:
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he?
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen![]()
Ynske: mooie zeshoeken!
Ah, thanks!quote:Op zondag 11 december 2011 13:51 schreef Nijna het volgende:
BT, ik heb er 240 gemaakt met een haaknaald 5 en het is ongeveer 150 cm breed geworden.
Ynske, mooi zeg!
Guppy, leuke kleurtjes!
die zijn zo leuk hequote:Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:
Wat een leuke WIPjes allemaalmooie kleuren enzo ^^
Die tashangers zijn leuk
Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes hakenheb er 1 af
[ afbeelding ]
Nog in ieder geval 6 te gaan
Leuk, ga je ze verkopen?quote:Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:
Wat een leuke WIPjes allemaalmooie kleuren enzo ^^
Die tashangers zijn leuk
Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes hakenheb er 1 af
[ afbeelding ]
Nog in ieder geval 6 te gaan
Ik heb die wol niet meer, waren al restjes van een ander project...quote:Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef trui het volgende:
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken?
Weet ik niet? Geen flauw idee hoe dat werkt!quote:Op zondag 11 december 2011 21:32 schreef trui het volgende:
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
Misschien moet ik hier toch eens rustig voor gaan zitten en niet direct brullen dat het hogere wiskunde is. Een kussen zou toch wel leuk zijn bij het dekentje, is van dezelfde wol.quote:Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef trui het volgende:
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.
als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.
lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.quote:Op zondag 11 december 2011 22:53 schreef mmascha het volgende:
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!
Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels?Tussen de ornaments vind ik niks.
Dank je wel! Jij ook trui!quote:Op maandag 12 december 2011 10:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.
Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!quote:Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo dames![]()
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers![]()
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?
Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....)![]()
Nee ik wil dat hij maar tot de helft komt.....quote:Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef trui het volgende:
[..]
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!
wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry.
Ja daar was ik net ook naar aan het kijken op Ravelry, maar dan heb je weer meerdere naalden met dezelfde naam/ zelfde cijfer maar andere maatvoeringquote:Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef bietel het volgende:
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
Ik vind de dieren van CK zoquote:Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:
grmbl ik heb even hulp nodig!
Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
Ik moet de haartjes op de kop maken. Er staat in het patroon:
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.
Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??
Never mind! ik heb het per ongeluk zelf al uitgedokterd.
tadaaa
[ afbeelding ]
en ik heb ook nog een kerstcadeautje voor mn oma gemaakt!
[ afbeelding ]
Iets grover garen pakken?quote:Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Al is-ie een stuk kleiner dan ik dacht, maar dat gebeurt me de laatste tijd wel vaker![]()
he, die komen me bekend voorquote:Op zondag 11 december 2011 14:13 schreef trovey het volgende:
En de tashangers, waarvan de kleuren zeer flets zijn op deze fotomaar die in werkelijkheidheid heldere kleurtjes hebben.
[ afbeelding ]
Nu ben ik nieuwsgierig.quote:
Deze verkoop ik in mijn webwinkel:quote:
SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door BrainTeaser op 13-12-2011 15:52:15 ]Smile, tomorrow will be worse...
ik mag niet klagenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef trui het volgende:
oh die heeft ook zoveel lussen/haren, toch? succes!
en muck, loopt het eigenlijk een beetje, de verkoop via je webshop?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm...ik zit echt compleet vast met het dak van m'n gingerbreadhuisje
Volgens het patroon moet je eerst de fundering van het dak maken, door afwisselend rijen van halve vasten en stokjes te maken... (22 rijen totaal)
Dit snap ik op zich wel, maar ik krijg m'n haaknaald nauwelijk in die halve vasten...
Vervolgens maak je aan die fundering de dakpannetjes, door in de rijen met stokjes te haken:
"working in top 2 lps of each dc"
Maar hoe kun je nu in die stokjes haken, als je daar al een rij met halve vasten in hebt gehaakt
Kan me voorstellen dat het niet echt duidelijk is, maar dat is ook het probleem...
Iemand een idee?Is het niet zo dat de halve stokjes onder de stokjes komen te zitten (of juist andersom)?SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een plaatje?
dat is een mooie kleurencombiquote:Op dinsdag 13 december 2011 19:58 schreef SunshineFlower het volgende:
Alweer zo veel leuke dingentjes voorbij zien komen. Vooral die kussentjes!![]()
Mijn baby-kleedje vordert al lekker:
[ afbeelding ]
Uit "mijn" boekje?quote:Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:
grmbl ik heb even hulp nodig!
Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
Ik moet de haartjes op de kop maken. Er staat in het patroon:
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.
Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??
Never mind! ik heb het per ongeluk zelf al uitgedokterd.
tadaaa
[ afbeelding ]
en ik heb ook nog een kerstcadeautje voor mn oma gemaakt!
[ afbeelding ]
sloffen vallen vaak kleiner uitquote:Op dinsdag 13 december 2011 20:34 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben begonnen met het haken van een slof/sok. Heb keurig het schema van meerderen gevolgd en haaknaald nummer van de beschrijving genomen. Maar hij is veel te klein aan het worden..Toch grotere naald proberen?
en welk patroon?quote:
Ik heb ook Heather gemaakt, maar dan niet met royal maar met acryl van Pengouin - Pingofine 50, 50gram per bol ongeveer 170m per bol. Maar dit garen is wel dunner dan Royal.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:25 schreef annelotje het volgende:
leuke bloem!
Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.
Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |