abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 21:40:16 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105185462
Leuk! Kom je bij het winkelen ook nog een dingen van jezelf tegen :D Lijkt mee idd erg leuk om te doen.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_105185832
BT: jij bent lief geweest dit jaar! Leuke kado's van de Sint :)
Ik zelf mag ook niet klagen, ik heb het boekje: superlieve figuurtjes haken van Ana Paula Rimoli (ofzo;)) gekregen, een een zelfgemaakt haaknaalden hoesje met daarin naald 5,6,7, schaar en stopnaald! Helemaal happy dus.

Mijn deken schiet al lekker op, ik heb alleen de kleur indeling veranderd waardoor ik nu bollen te kort ga krijgen van 1 bepaalde kleur. Zaterdag maar even kijken of ik daar nog 2 extra bollen van kan krijgen, hopelijk is ie niet op.

Ik heb nog nooit met zpagetti oid gehaakt, ik vind het zelf vaak niet zo heel mooi, te grof. Voor een poef vind ik het wel leuk, maar verder eigenlijk niet.
  zondag 4 december 2011 @ 21:56:41 #53
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105186540
ik gebruik kg-chart (sinds vandaag hoor ;)) is voor borduurpatronen maar werkt hier ook wel voor, krijg je in ieder geval de pixels te zien! :D
  zondag 4 december 2011 @ 22:19:55 #54
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105188132
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:56 schreef EsseEi het volgende:
ik gebruik kg-chart (sinds vandaag hoor ;)) is voor borduurpatronen maar werkt hier ook wel voor, krijg je in ieder geval de pixels te zien! :D
:{ }:| Alleen voor Windows. Tss.

Er zijn wel andere programma's geschikt voor Mac. Even verder neuzen dus nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door mmascha op 04-12-2011 22:25:02 ]
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 4 december 2011 @ 22:58:47 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105190499
ik ben weer eens wat opgeschoten met de poncho voor m'n dochter.

in de haak.
pi_105191925
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef EsseEi het volgende:
Sint is lief geweest voor jou zet BT!! :D

Het scheelt dat Sint degene was die mij verslaafd heeft gekregen aan het haken! ;)

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
BT: jij bent lief geweest dit jaar! Leuke kado's van de Sint :)

Ik ben altijd lief! O-)

@Trui: fleurige poncho! :D
Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 4 december 2011 @ 23:32:30 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105192434
ja, geinspireerd door foto's van deze. :)
in de haak.
pi_105193148
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:32 schreef trui het volgende:
ja, geinspireerd door foto's van deze. :)
die is ook echt leuk!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 5 december 2011 @ 00:15:04 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105194530
mirjam, hier zijn ook wat voorbeelden van rondgehaakte vestjes te zien. ik ben er doorgaans zelf niet zo'n fan van, vind 't teveel een tafelkleedje-op-je-rug-effect hebben.
in de haak.
pi_105204425
Bedankt voor de complimentjes allemaal, hopelijk vindt de ontvangster het straks ook leuk. :P
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:06 schreef EsseEi het volgende:
Sint is lief geweest voor jou zet BT!! :D

en dat mandje is leuk Trovey ^^

Zeg mensen die Zpagetti kopen....hoe is de kwaliteit? ik haak er nu redelijk veel mee, voor Hoooked zelf, maar het is voor mij dus gratis. En ik vind er soms echt hele lelijke stukken tussen zitten...dat ik blij ben dat ik er niet voor betaald heb zeg maar. Hebben jullie dat dan niet? stukken met veel gaten of waar het lijkt alsof er lijm op zit ofzo, of bruinige schroei plekken...

en mmmascha...ik heb nu dat programma dat je pixels kan maken en wil nu heeeel graag zo'n deken maken haha maar wil/moet nog zo veel ;)
Ik gebruik wel Ztringz en dat heeft heel soms een knoopje (wat je dan wel goed moet wegwerken) maar gaten e.d. heb ik nooit...wellicht bij jou wel omdat het gratis is? :Y)

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:58 schreef trui het volgende:
ik ben weer eens wat opgeschoten met de poncho voor m'n dochter.

[ afbeelding ]
Kleurtjes O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105209162
Ben geveld door een gevoel van niet lekker zijn, dus dagje thuis. -O- Even naar de winkel geweest om wat voor mijn keel te kopen,
En toen kon ik het niet laten om even een paar leuke bollen wol te kopen. Want ik heb mijn haakwerk waar ik aan bezig was vergeten bij mijn ouders. |:( En die wonen niet naast de deur dus dan moet ik wachten tot het weekend. (hoezo verslaafd?)

Vond het lastig om te bepalen hoeveel wol ik nodig heb dus maar 4 bollen meegenomen :+
  maandag 5 december 2011 @ 15:12:57 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105210454
goeie smoezen, zonnestraal! ;) haak-ze! wat ga je maken?

esseEi, ik heb niet zo heel veel zpagetti ervaring, maar vond de paar klossen die ik had wel heel verschillend in kwaliteit en dikte.
in de haak.
pi_105212072
Ik wil eigenlijk een etui haken waar ik mijn haaknaalden in kan doen. En dan voeren met een leuk stofje (wat ik nog op de kop moet zien te tikken)

Idee is gewoon een lap zo groot dat er haaknaalden, schaar e,d in kunnen. en dan voeren met een stof en vakjes maken zodat het erin blijft zitten..ik had laatst ergens een plaatje gezien. Ga zo even zoeken.

Oh en waar kan ik (zo goedkoop mogelijk) stopnaalden krijgen met groot oog? Heb wel wat naalden gezien in de winkel maar die ogen zijn allemaal zo klein.

Een beetje dit idee http://4.bp.blogspot.com/(...)en+etui+by+miekk.jpg
Alleen dan met gehaakte buitenkant en binnenin een leuk stofje.
Zit nog ff te dubben welke steek ik gebruiken zal, stokjes, of gewoon vasten? Die laatste gingen wel lekker bij mn andere haakwerkje alleen is het ook wel weer leuk om stokjes te proberen :D

[ Bericht 13% gewijzigd door Zonne-straaltje op 05-12-2011 16:22:21 ]
  maandag 5 december 2011 @ 16:48:09 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105214308
zonnestraaltje, er staan ook leuke patroontjes voor zo'n mapje op ravelry. zie bijv. deze van mijsje.
(en het oorpronkelijke linkje daarvan)
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 17:17:46 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105215492
Lekker vrolijk die poncho Trui! :Y

Ik heb gisteren weer even gehaakt en geen uitslag gekregen! *O* Ik kan dus gewoon verder! *O*
pi_105216077
quote:
17s.gif Op maandag 5 december 2011 14:43 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben geveld door een gevoel van niet lekker zijn, dus dagje thuis. -O- Even naar de winkel geweest om wat voor mijn keel te kopen,
En toen kon ik het niet laten om even een paar leuke bollen wol te kopen. Want ik heb mijn haakwerk waar ik aan bezig was vergeten bij mijn ouders. |:( En die wonen niet naast de deur dus dan moet ik wachten tot het weekend. (hoezo verslaafd?)

Vond het lastig om te bepalen hoeveel wol ik nodig heb dus maar 4 bollen meegenomen :+
Voordeel van veel wol in huis hebben...je grijpt nooit mis. :X :')
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:17 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker vrolijk die poncho Trui! :Y

Ik heb gisteren weer even gehaakt en geen uitslag gekregen! *O* Ik kan dus gewoon verder! *O*
Heb het even nagevraagd bij een bevriende bioloog....van acryl kun je geen allergie krijgen omdat het een kunstvezel is *O* , schijnt alleen bij natuurlijke vezels te kunnen (mijn kennis heeft dat b.v. bij verse wol waar nog wat lanoline (wolvet) inzit)....dus zolang je met acryl blijft haken zou je daar geen problemen van kunnen verwachten.....recent nog met wol(mix) gewerkt? :P

Ik ben nu bezig om een omhulsel te maken voor een rieten mand die nogal te lijden heeft gehad van de katten en van omgevallen beits }:| maar ideaal is om de WIP's in te bewaren....maak ik er gewoon een hoes voor dan is het ding beter beschermd en zie je de beschadigingen niet. :6 :') Overigens weer met Zeeman Multicolour maar nu in de donkerblauwe mixversie...grote stappen (naald 10) en snel thuis. *O*
Optimist tot in de kist
  maandag 5 december 2011 @ 17:41:43 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105216477
Ik dacht dat eigenlijk ook al wel trovey, het leek me gewoon onlogisch omdat het hele leven vol met acryl-achtige materialen zit zeg maar.
De enige overgebleven optie is mijn haarverf.
Mijn voeten jeukten ook heel even verschrikkelijk bij het uitspoelen, maar dat trok eig. meteen weer weg. Maar ik heb zeg maar om een uur of 11 mijn haar geverfd en die avond begon de jeuk en kwam bij vlagen een paar dagen lang terug
...

Anyay... Ik kan nu gewoon serieus aan de slag met die deken! *O*
pi_105216616
Houden we het op de haarverf....niet meer gebruiken dan dat merk. ;)
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 december 2011 @ 18:07:15 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105217427
25 hexagons klaar met roze
25 hexagons klaar met paars
nu de lila tint nog, en dan t eerste deel eens aan elkaar zetten.

is zo lekker he, die kleine dingen gaan zo lekker vlot
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105217784
Maar daarna begint de ellende pas goed met draadjes afhechten en alles aan elkaar vastmaken. :X :Y)
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 5 december 2011 @ 18:26:21 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105218095
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef trovey het volgende:
Maar daarna begint de ellende pas goed met draadjes afhechten en alles aan elkaar vastmaken. :X :Y)
draadjes haak ik meteen mee vast, dus daar hoeft niets meer mee gedaan te worden
en door steeds 25 van iedere kleur te maken, en dan meteen vast te haken aan elkaar is dat een minder grote klus dan wachten tot het einde
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105218253
Aha, iemand die de boel goed zit voor te bereiden. *)
Optimist tot in de kist
pi_105220563
Ik vind 6060.etsy.com zo fijn. Ze had niet genoeg oogjes erop staan, maakt ze gewoon even een aparte listing. Ook dezelfde dag nog *O*
pi_105228304
Voor de personen die nog een patroontje zoeken voor een deken...deze persoon heeft ze allemaal :o al gemaakt. :')

http://www.ravelry.com/projects/belqt70
Optimist tot in de kist
  maandag 5 december 2011 @ 21:50:32 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105228987
heeft die persoon geen leven ofzo? :o wat een hoop dekens, wat moet je ermee! (lees dat ze nu wel wat "verkoopt" voor de MS stichting maar verder alles weggeeft....)
ze zijn wel mooi trouwens!!

En trui, ik vind je poncho ook vet mooi! ben niet zo'n poncho fan eigenlijk...maar vind de grannys/kleuren wel tof
pi_105229674
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:48 schreef trui het volgende:
zonnestraaltje, er staan ook leuke patroontjes voor zo'n mapje op ravelry. zie bijv. deze van mijsje.
(en het oorpronkelijke linkje daarvan)
Leuke site, jammer dat mijn engels niet zo geweldig is haha. Ben toch met stokjes begonnen. Lukt redelijk geloof ik :)
  maandag 5 december 2011 @ 22:08:03 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105230043
OMG wat verschrikkelijk veel inderdaad. :D :D :D en ik vind ze lang niet allemaal zo heel mooi eerlijk gezegd. maar goed, het is echt ongelooflijk veel zeg. en ze ziet er op het fotootje ook niet uit alsof ze al 80 jaar de tijd gehad heeft om die allemaal te maken. zij moet wel een heel gezonde haakhouding hebben dat ze er nog geen RSI aan overgehouden heeft. :)

dankje EsseEi, ik hoop dat ie ook echt mooi zal vallen. ik ben nog bezig met 't uitvogelen van wat nou de mooiste manier is om 'm te 'vouwen'.

je hebt bijvoorbeeld deze manier:

maar ook deze

(het wordt waarschijnlijk de tweede)
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 22:25:53 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105231047

*O*
  maandag 5 december 2011 @ 22:33:51 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105231537
mooi & warm!
in de haak.
  maandag 5 december 2011 @ 22:36:19 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105231671
Hij is op de foto wel iets doffer en donkerder dan het echie. De
Iichtste kleur is mintgroen ter referentie.

En die ravelry dame! :o
En idd vind ik ze er hier en daar best slordig uit zien.
  maandag 5 december 2011 @ 22:37:54 #81
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105231754
Oeh BE, De kleuren zijn echt heel mooi bij elkaar O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  maandag 5 december 2011 @ 22:39:36 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105231841
ik vind die dekens niet slordig, maar sommige kleurencombinaties en patronen zijn niet helemaal mijn smaak. hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar dan denk ik wel 'och jee, wat veel werk, voor zoiets ehmmm saaais!' :o
in de haak.
pi_105241313
woww die vrouw werkt echt hard! Die stash van haar vind ik wel echt geweldig!!

Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

dinsdag 6 december 2011 @ 08:37:58 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105241349
oh wat mooi annelotje!!! O+ prachtig afgewerkt!
in de haak.
pi_105242948
Super Annelotje! Ook leuk dat het konijntje dezelfde kleurstelling heeft als het dekentje O+ Leuk met dat vilt ook! Ook mooi zo!
  dinsdag 6 december 2011 @ 10:11:30 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105243056
Wat mooi Annelotje! :Y Mooie kleurencombi ook voor het dekentje! O+
pi_105244749
Hij wordt mooi, Brighteyes! :D

Lief konijntje annelotje! :Y En dat dekentje is er idd leuk bij zo in dezelfde kleuren!

Net terug uit het ziekenhuis, heb me geïnstalleerd op de bank (waar ik de rest van de dag niet meer vanaf mag }:| ) met al m'n haakspulletjes, dus nu eindelijk alle tijd voor m'n gingerbread huisje! :D Wish me luck! :9
pi_105245629
quote:
Mooi, leuke kleuren! :Y

Brain Teaser, succes! En hoop dat je snel weer van de bank af mag, lijkt me lastig om de hele tijd te moeten blijven zitten...

Edit :Annelotje schattig konijntje, vergeet ik helemaal te schrijven. En leuk dat het bij het dekentje past.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zonne-straaltje op 06-12-2011 11:44:48 ]
pi_105246083
Ik moet echt heel hard opzoek naar mijn fototoestel want ik heb van die leuke wol..word er zelf blij van. :) Foto met mijn mobiel doe ik maar niet want de kwaliteit is daarvan niet zo best :+
pi_105246498
Ooh Annelotje wat een leuk setje! O+ Jullie zijn allemaal bezig met van die mooie, leuke dingen!
Echt respect voor die vrouw met al die dekens! Ik heb al moeite met mijn ene babydekentje :') Maar het begint er inmiddels al wel op te lijken!

Oh, en veel succes BT! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!
pi_105248936
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:39 schreef trui het volgende:
ik vind die dekens niet slordig, maar sommige kleurencombinaties en patronen zijn niet helemaal mijn smaak. hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar dan denk ik wel 'och jee, wat veel werk, voor zoiets ehmmm saaais!' :o
Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet. :+ :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:

Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

[ afbeelding ]
*;
Optimist tot in de kist
pi_105249067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een mooie kleuren O+ , en jee het lijkt wel eentje uit een winkel, zo mooi strak en nauwkeurig gemaakt! ^O^ O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_105249390
Ik ben nu tegelijk bezig met mijn Log Cabin deken, een rechthoekige sjaal en een kussenhoes...buiten dan de dingen die even in winterslaap staan. :P Te erg. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:25:07 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105249400
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet. :+ :P
Srsly? :o Dat verklaart idd wel de hier en daar flink aparte keuze voor kleuren! :o
pi_105249560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Srsly? :o Dat verklaart idd wel de hier en daar flink aparte keuze voor kleuren! :o
:Y , lees hieronder maar, haar hospita lijkt er ook een beetje last van te hebben als ik zo kijk naar de tweede deken linksboven. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:41:14 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105249957
:D :D (al vind ik die 2e nog meevallen, ik heb meer moeite met de pastellerige combinaties.)
in de haak.
pi_105250483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:29 schreef trovey het volgende:

[..]

:Y , lees hieronder maar, haar hospita lijkt er ook een beetje last van te hebben als ik zo kijk naar de tweede deken linksboven. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe, ik zou toch niet graag kleuren voor iemand anders uitzoeken hoor..! Ben zelf af en toe ook aardig kleurendoof :+
pi_105252030
Ik heb mijn patroon voor de sjaal zitten te vertalen...nu even doorgeven aan mijn "klantje". :P
Optimist tot in de kist
pi_105252567
Hmm...ik geloof dat mijn huis iets kleiner wordt dan die in het patroon... :P
Volgens het patroon wordt-ie 8.5 inch breed, dus ongeveer 21,5cm. En de mijne komt nu uit op 12! :X
pi_105254238
Dat scheelt wel ja. :P Is dat niet lastiger om dan de details te maken? Lijkt me gepriegel :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')