abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105254706
Haha, ja daar ben ik dus ook bang voor! :P
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105254879
Mja aan de andere kant heb je wel de tijd om te priegelen nu je niet van de bank af mag. :P
pi_105260761
Mn tas zit nu in de wasmachine *O*

Heb hem maar op 40 gedaan, want iemand anders had hem op 60 gedaan en toen was ie de helft gekrompen, das wel iets te voor de mijne ;)

dinsdag 6 december 2011 @ 17:55:25 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105260894
Mooi inu!! Ik ben benieuwd hoe hij eruit zal komen!
in de haak.
pi_105261054
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:52 schreef Inu het volgende:
Mn tas zit nu in de wasmachine *O*

Heb hem maar op 40 gedaan, want iemand anders had hem op 60 gedaan en toen was ie de helft gekrompen, das wel iets te voor de mijne ;)

[ afbeelding ]
Alweer zo'n turbohaakster :') ...ben benieuwd. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105261284
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:45 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Mja aan de andere kant heb je wel de tijd om te priegelen nu je niet van de bank af mag. :P
Precies! ;)

Mooie tas Inu! :D

Ohja, en die ergonomische haaknaalden haken echt heerlijk zeg! :Y Ik merk ook dat ik m'n naald nu veel minder krampachtig vasthou!
pi_105265115
En uit de machine :)

Ik schrok wel een beetje van de flap, maar met wat geruk en getrek viel het wel weer mee :) Ik heb hem voor de zekerheid maar toch even vastgespeld voor het drogen...
pi_105269619
Wat cool die tas!! echt leuk zo :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:55:41 #109
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105269718
coole tas, mooie deken in wording en lief konijntje met bijpassend dekentje! :D:D

en ik wou nog iets zeggen maar weet het niet meer :)
pi_105272150
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 08:34 schreef annelotje het volgende:
woww die vrouw werkt echt hard! Die stash van haar vind ik wel echt geweldig!!

Ik heb weer een konijntje gehaakt en een bijpassend dekentje. En ik heb ook nog een guusje giraf gehaakt maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

[ afbeelding ]
O+

mooi! netjes ook :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_105279065
Mooi inu!!
haken is cool
  woensdag 7 december 2011 @ 00:10:28 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105280014
Goed gelukt inu! Maar waarom had je de flap eigenlijk niet al vastgemaakt voor het wassen?
in de haak.
pi_105283089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:10 schreef trui het volgende:
Goed gelukt inu! Maar waarom had je de flap eigenlijk niet al vastgemaakt voor het wassen?
ik was bang dat ie dan vast zou vilten aan de tas zelf..

maar ik kan hem nu denk ik wel met gewoon naaigaren onzichtbaar vastzetten, het is echt heel dik :)
pi_105285792
Mooie tas Inu! :D
pi_105296157
Hoe maken jullie die oogjes stevig vast aan zo'n knuffeltje. Bij mij puilen ze zo uit... (voorbeeld heb ik nu ff niet)/
Fake it till you make it...
  woensdag 7 december 2011 @ 15:10:53 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105296301
wat voor oogjes gebruik je dan, nijna? als je van die veiligheidsoogjes hebt, die moeten dwars door 't haakwerk heengestoken worden en aan de achterkant voorzien van zo'n schijfje dat, er eenmaal opgeschoven, vrijwel niet meer terugkan. die kun je dus zo strak aandrukken als je wil.
in de haak.
  woensdag 7 december 2011 @ 15:35:48 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105297195
Inu, leuke tas! ^O^

BE hoe is het met je dekentje, inmiddels tevreden met de kleuren?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105298538
Ik ben vandaag weer begonnen met het haken.. Ben afgelopen maandag geopereerd aan mijn neustussenschot dus mijn hoofd stond er totaal niet naar ;)

Ik hoop nu Zoey de Zebra binnenkort klaar te hebben. Hoelang hebben jullie over de zebra gedaan?
pi_105304301
@Joeno: kan ik me voor stellen, dat je hoofd er even niet naar stond! Hoewel ik het post-operatief haken juist wel een fijne afleiding vind! ;)

Hoe lang je over 1 beestje doet, hangt er er heel erg vanaf hoe snel je haakt, dat verschilt per persoon denk ik.
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 19:26:57 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_105306798
Ik ook, toen ik te grazen was genomen door de kaakchirurg mocht ik niks. Maar haken wel :Y dat was fijn

M'n nieuwe wollies zijn vandaag gekomen, dus ik kan weer verder met de vierkantjes :) erg tevreden over deze webshop, hier ga ik vaker terugkomen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105310996
ik ben weer aan het freestylen B-)

Het gaat een schattig ijsbeertje worden :P
Vond de babydeken alleen zo weinig _O-
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:49:48 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_105311119
Freestylen is ook leuk :Y

Ik zit alweer als een neuroot het wit om m'n vierkantjes te haken :') Ik had namelijk de kleuren al gewoon verder gedaan, zodat als de witte wolletjes er waren, ik meteen weer verder kon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105311279
ik ben beter in freestylen dan patronen opvolgen :+
  woensdag 7 december 2011 @ 20:57:07 #124
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105311556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ze is dan ook kleurenblind en wellicht de persoon die haar helpt de kleuren uit te zoeken ook....zonder dat ze het weet. :+ :P

[..]

*;
Ik ben ook kleurenblind :@
Daarom vraag ik regelmatig aan mijn vriend of dit echt blauw is en of kleuren bij elkaar passen :+

En oh inu, die tas is echt prachtig O+ _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105311625
Dat is snel, Guppyfriend! :)

En ik doe meestal een dag of 4 over de meeste amigurumi's.
pi_105311743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:52 schreef Dottey het volgende:
ik ben beter in freestylen dan patronen opvolgen :+
Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg. :')
Optimist tot in de kist
  Moderator woensdag 7 december 2011 @ 20:59:59 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_105311779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:58 schreef Herfstblad het volgende:
Dat is snel, Guppyfriend! :)
Zeker, zondag besteld, en nu al aangekomen :Y heel netjes
pi_105312026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ben nu met drie dingen bezig waarbij ik niet aan een patroon doe. Ik freestyle meer dan ik echt een patroon volg zelfs als ik een patroon volg. :')
hehe ja.. dat doe ik dus ook :D
Schrijf wel op hoeveel toeren etc als ik twee of meer van iets wil maken :D zodat het nog "ietswat"op elkaar lijkt. Gehandicapte beer leek me nou ook weer zoooooo :')
pi_105313050
Wat zijn er weel leuke dingen gemaakt!
Leuke poncho & kleed in wording, gevilte tas, konijntje, sjaal. En dat kleed met bijpassend konijntje, geweldig!!! O+

Inmiddels de sjaal aan mn collega gegeven en mutsje aan de andere collega, ze vonden ze geweldig gelukkig! Nu morgen nog even mutsje nummer 2 mee nemen naar mijn werk en hopen dat hij deze keer wel past bij haar dochtertje. :')
Ondertussen ben ik nog 2 sjaals aan het breien, vierkantjes aan het haken en nu ben ik begonnen aan deze: http://www.ravelry.com/pa(...)-ripple-baby-blanket
In de hoop dat mijn zus hem leuk gaat vinden om aan een collega van haar te geven die in verwachting is. :)
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_105335742
Ik gooi hem hier ook even neer omdat het breitopic niet zo goed bezocht wordt. :P

Iemand ook bekend met de Engelse term voor de gerstekorrelsteek, ik wil een werkstuk maken waarbij ik in deze steek moet meerderen en minderen en ik wil even een video opzoeken hoe dat met deze steek het beste gaat...als ik wist wat de Engelse term was.

Ik wacht uw antwoord af oh bezige bijen. :+
Optimist tot in de kist
pi_105335902
gerstekorrel is om en om recht en averecht en de andere naald juist andersom toch? Lijkt me dat je dan net als bij gewoon recht en averecht moet minderen... Of is dat te simpel gedacht?
pi_105335982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:41 schreef annelotje het volgende:
gerstekorrel is om en om recht en averecht en de andere naald juist andersom toch? Lijkt me dat je dan net als bij gewoon recht en averecht moet minderen... Of is dat te simpel gedacht?
Geen idee :') , daarom zoek ik ook een video. :P Ik moet alzo nakijken hoe meerderen en minderen met breien ook alweer ging want ik snap niets van de schriftelijke beschrijving in mijn boeken. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 13:48:51 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105336126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:19 schreef SunshineFlower het volgende:
Wat zijn er weel leuke dingen gemaakt!
Leuke poncho & kleed in wording, gevilte tas, konijntje, sjaal. En dat kleed met bijpassend konijntje, geweldig!!! O+

Inmiddels de sjaal aan mn collega gegeven en mutsje aan de andere collega, ze vonden ze geweldig gelukkig! Nu morgen nog even mutsje nummer 2 mee nemen naar mijn werk en hopen dat hij deze keer wel past bij haar dochtertje. :')
Ondertussen ben ik nog 2 sjaals aan het breien, vierkantjes aan het haken en nu ben ik begonnen aan deze: http://www.ravelry.com/pa(...)-ripple-baby-blanket
In de hoop dat mijn zus hem leuk gaat vinden om aan een collega van haar te geven die in verwachting is. :)
sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten. :)

trovey, ik weet te weinig van breien om je te kunnen antwoorden. is daar met de nl term geen youtube instructie van te vinden?
in de haak.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:48:59 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105336134
Ik heb het gevraagd aan mijn breiende amerikaanse collega maar ze wist het zo uit d'r hoofd niet...
  donderdag 8 december 2011 @ 13:50:15 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105336271
moss stitch
pi_105336283
ow ik zie dat ik net te laat ben :+
pi_105336671
Voor iedereen die overweegt om zo'n gingerbread huisje te gaan haken: weet waar je aan begint! :P
Wat een gepriegel soms zeg! (Vooral omdat de mijne om onverklaarbare redenen half zo klein is als die van het patroon :') )

Maar vind 'm stiekem al wel leuk worden! ;)
pi_105337235
Hoi allemaal!

Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie Octopus :D Hij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
pi_105337705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!

Ik ben ook aan het haken geslagen.. ik heb nu mijn eerste knnuffeltje af.. Okkie Octopus :D Hij si heel lief geworden.. het volgende op het menu is een Uiltje
fotoooooooooooo's :P

en welkom :*
pi_105338578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:04 schreef BrainTeaser het volgende:
Voor iedereen die overweegt om zo'n gingerbread huisje te gaan haken: weet waar je aan begint! :P
Wat een gepriegel soms zeg! (Vooral omdat de mijne om onverklaarbare redenen half zo klein is als die van het patroon :') )

Maar vind 'm stiekem al wel leuk worden! ;)
Gewoon andere wol/naald dan het patroon?
pi_105338766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:59 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Gewoon andere wol/naald dan het patroon?
Heb idd wel andere wol, maar had expres dezelfde naald gepakt, zodat het -dacht ik- niet veel uit zou maken... Maar het scheelt echt bijna de helft!
Aan de andere kant is zo'n klein huisje ook wel weer schattig natuurlijk! ;)
pi_105342447
Ben benieuwd Brain Teaser :)

Mijn stokjes worden scheef, heb geminderd zonder dat het mijn bedoeling was denk ik -O-
Straks uithalen dus, en dan ja opnieuw. Was gelukkig nog niet heel ver. Ga vanavond toch niet zoveel meer doen want heb pijn aan mn enkel dus moet van mezelf even de voet omhoog. Kan ik mooi weer nieuw begin maken zo. Ga alleen nu weer twijfelen of ik niet over zal stappen op de vasten. :P
pi_105345225
Mijn dank is groot oh ijverige bijen. _O_ Nu maar zoeken. :P
Ik heb trouwens via marktplaats nog een boekje gekocht met allerlei randen in haakwerk, als het goed is komt het binnen een paar dagen.
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 20:41:52 #145
94046 PM-girl
pi_105352307
Wat gaan jullie hard allemaal! :o
Ik ben nog steeds met mijn sjaal bezig :')
*
pi_105353233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:20 schreef wiebke het volgende:
Hoi allemaal!

Welkom. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 20:41 schreef PM-girl het volgende:
Wat gaan jullie hard allemaal! :o
Ik ben nog steeds met mijn sjaal bezig :')
Nee, ik ben snel. :') ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 8 december 2011 @ 21:05:04 #147
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105353600
gingerbreadhouse lijkt me zeker gepriegel ja!
ik heb een berg tasjes gehaakt voor Hoooked, is m'n moeder net op komen halen ben alleen vergeten een foto te maken ervan....

nu ga ik voor Shaun The Sheep :) (misschien niet nu nu, maar als eerstvolgende project)
pi_105353886
Ik wil het gingerbreadhuisje ook binnenkort eens gaan maken :)
pi_105354059
Op marktplaats iemand gezien die een patroon/pakket aanbod van kersballen van Zpagetti...eens kijken of dat goedkoper kan. :P
Optimist tot in de kist
pi_105354307
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:05 schreef EsseEi het volgende:
gingerbreadhouse lijkt me zeker gepriegel ja!
Heb het mezelf op de hals gehaald natuurlijk, dus het is het wel waard! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:10 schreef Herfstblad het volgende:
Ik wil het gingerbreadhuisje ook binnenkort eens gaan maken :)
Ik vind het wel een leuk project, maar je moet wel van gepriegel houden! En veel kleine onderdeeltjes enzo! En ik ben al nooit zo'n kei in een logische volgorde aanhouden, dus hier zwerven nu allerlei losse raampjes, deurtjes en kransjes rond! :P
Ohja, en je moet ook even goed kijken naar de 'gauge' in het patroon, want de mijne wordt nu dus 2x zo klein! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:14 schreef trovey het volgende:
Op marktplaats iemand gezien die een patroon/pakket aanbod van kersballen van Zpagetti...eens kijken of dat goedkoper kan. :P
Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...
Verder vind ik Kerst wel een ideaal project om voor te haken, ben al zoveel leuke dingen tegengekomen! :Y
pi_105354667
quote:
[..]

Zou dat van Zpaghetti niet te grof worden dan? Ligt eraan hoe groot je ze maakt natuurlijk...
Verder vind ik Kerst wel een ideaal project om voor te haken, ben al zoveel leuke dingen tegengekomen! :Y
Valt best mee als je de juiste kleuren gebruikt

http://hobby.marktplaats.(...)rstballen-haken.html
Optimist tot in de kist
pi_105355327
Er schijnt trouwens ook weer een variant van Zpagetti op de markt te zijn namelijk Trapilho(is goedkoper dan Zpagetti)...eens kijken of daar patronen van rondzwerven op the internetz. *)
Optimist tot in de kist
pi_105355611
Bij de Hema stond ook 'hema zpagetti' pakket, waar je een kussen van kon maken. 17,50. Helaas hadden ze het pakketje van rudolph hier niet, maar wij hebben dan ook een mini-hema.

Weer veeeel leuke dingen gezien, tas van Inu word mooi (niet echt mijn smaak, maar wel knap gedaan!)
deken met bijpassend konijn vond ik echt super!
Heb het zelf zo druk dat ik maar niet aan mijn deken toekom, hij ligt me telkens aan te staren 'ga nou verder met mij'! Maar helaas.. :+ volgende week misschien wel weer!
  Moderator donderdag 8 december 2011 @ 21:59:15 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_105356313
Wat is gauge eigenlijk? :@
pi_105356733
Ik weet niet waar Chrome last van heeft, maar ik kan niet quoten :'). Een klein huisje vind ik juist wel grappig.
En kleine onderdeeltjes gooi ik meestal in een bakje of schaaltje. Ik haak ook alles door elkaar heen namelijk.
  donderdag 8 december 2011 @ 22:22:30 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105357399
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef Guppyfriend het volgende:
dat zegt iets over de verhouding tussen aantal steken en de afmeting die het haakwerk krijgt. bijvoorbeeld 10 steken = 5 cm. dat kan van belang zijn bij sommige patronen.
in de haak.
pi_105357419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Mja, weet er zo even het goede Nederlandse woord niet voor, maar zoiets als 'spanning' of 'stekenverhouding' ofzo. Het geeft aan hoeveel steken er bijv. in 10cm gaan (ik noem maar wat). Op die manier kun je eerst een proeflapje maken, om te kijken of je dezelfde verhouding hebt als het patroon.

Edit: Trui was me al voor! ;)
pi_105366304
Jullie gaan hard hier maar haken zeker mooie dingen!
Met jullie tips ben ik een heel end opgeschoten! Helaas nog geen eind resultaat kom er net achter dat mn minderingen gaten opleveren dus toch maar weer opnieuw!
pi_105366591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 06:58 schreef draculettetje het volgende:
Jullie gaan hard hier maar haken zeker mooie dingen!
Met jullie tips ben ik een heel end opgeschoten! Helaas nog geen eind resultaat kom er net achter dat mn minderingen gaten opleveren dus toch maar weer opnieuw!
Ik weet niet welke methode je gebruikt, maar als je het over gaten hebt dan klinkt het alsof je steken echt overslaat.

Wat ik je kan aanraden om geen gaten te krijgen is om het volgende te doen:
1. haal je haak door het voorste lusje van de steek die je over wil slaan ( het lusje wat dus aan de buitenkant/zichtbare van je werk zit)
2. haal dan je haak door het voorste lusje van de steek erna
3.dan heb je dus 2 lusjes van 2 steken op je haak, yarn over, trek de draad helemaal terug door de 2 lusjes.
4. maak de steek af zoals je een gewone vaste zou doen, dus als je hem terug hebt getrokken nog eenmaal yarn over en doorhalen door die lussen.

Probeer het even, ik ben even niet zeker van de laatste stap omdat ik altijd iets voor me moet hebben om dit te doen ;) Maar voor de visueel ingestelden: het is deze link uit de OP;
http://mygurumi.blogspot.(...)rease-invisibly.html
  vrijdag 9 december 2011 @ 08:17:47 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105366825
Tussenstand. :) Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.

En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past. ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 08:25:06 #161
94046 PM-girl
pi_105366890
Mooi BE! Wat een goed excuus voor een bank! :D
Welke steek is dit trouwens?
*
  Moderator vrijdag 9 december 2011 @ 09:44:24 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_105368112
Wat mooi BE! Wat voor garen gebruik je hiervoor?
pi_105368212
Hij wordt mooi, BE! :Y O+
Ik krijg steeds meer zin om ook aan de mijne te beginnen, maar ik 'moet' eerst m'n huisje afmaken van mezelf! :@

@PM-girl: dit is de Granny Stripe :)
pi_105369971
Ik vind m super mooi brain teaser
pi_105370173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 10:54 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ik vind m super mooi brain teaser
Dankje, maar hij is van Brighteyes! ;) (snap de verwarring hoor, met BT en BE :P )
pi_105371933
Oh sorry ha ha. Brighteyes ja!
pi_105373762
Alvast een klein voorproefje:

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:05:53 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105374238
leuk BT!
in de haak.
pi_105374286
Oh, dat huisje O+

En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:13:20 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105374463
goed plan! als ze van deze kleurtjes houdt althans. :)
mooi gelukt hoor! ga je 'm nog voeren? :+
in de haak.
pi_105374477
wat een mooie dingen!!
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:27:32 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105374969
Ik vind die tas zo mooi! :Y

Het garen voor mijn deken is Phildar, bij de hobbydoos vandaan. :)

En dat huisje is echt gaaf BT! Wat een werk!
pi_105375138
Mooi Inu! :D Netjes gedaan hoor!
pi_105375959
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:13 schreef trui het volgende:
goed plan! als ze van deze kleurtjes houdt althans. :)
mooi gelukt hoor! ga je 'm nog voeren? :+
Ik denk dat ze deze kleuren niet zo vind, maar de echte wel ;)

Ik denk dat als ze hem gevoerd wil hebben dat ze dat beter zelf kan doen :')
pi_105376419
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant. :? Helaas.

vrijdag 9 december 2011 @ 16:27:41 #176
94046 PM-girl
pi_105381542
Leuk idee crotchetwitch!

Ik liep straks bij een handwerkwinjel voorbij, in de etalage allerlei leuke haakartikelen. Ik liep naar binnen, maar het was er zo smal en opgepropt binnen (en het stonk er naar rook :{ ) dat ik maar snel naar buiten ben gegaan met de wandelwagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door PM-girl op 09-12-2011 16:45:28 (Beter lezen :P) ]
*
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:48:22 #177
94046 PM-girl
pi_105382281
En ik zie nu pas het huisje, wat leuk, maar wat veel werk! :o
*
pi_105383554
MOoi inu! Leren hengsel lijkt wel leuk denk ik! donkerbruin ofzo
haken is cool
pi_105383572
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
haken is cool
pi_105384385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:27 schreef MissN het volgende:
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
Ja, anders gaat de boel hier trekken (en ik haak eigenlijk behoorlijk los :') ), gewoon 1-2 maten grotere haak nemen, ik neem altijd 2 maten groter dus b.v. haken met 6 en opzetten met 8.
Optimist tot in de kist
pi_105384468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
Ik ben benieuwd, voorproefje ziet er goed uit. ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

[ afbeelding ]

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
O+
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:06 schreef crochetwitch het volgende:
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant. :? Helaas.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, heb je dat verstevigd en met wat en oh ja patroontje? :P Vragen, vragen, vragen :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:51:40 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105386569
Ik heb met 4 opgezet, met 3,5 los verder gegaan en na een paar rijen terug naar 4 gegaan omdat ik met 3,5 te strak haakte. :+
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:35:18 #183
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105388302
hee dat huisje wordt leuk! :D
deken wordt ook mooi :D

verder mooie tas Inu ^^ en Die matroesjka (ofzo?) is ook tof :) vind borduren ook wel lastig altijd ja...

toch nog geen shaun the sheep begonnen, heb bedacht dat ik zelf kerstkaarten wou maken en ben daarvoor aan dehaak geslagen (gelukkig hoef ik niet zo veel kerstkaarten)
pi_105390702
Wauw BE, ik heb dezelfde kleurtjes volgens mij, maar andere volgorde. Ik zal van t weekend even foto maken!

Trui, ik had denk ik ook gewoon van die klem oogjes moeten halen, ik heb van die met een "steeltje" met een gaatje erin zeg maar. Dus die steek ik met dat steeltje in een gaatje, maar dan nog krijg ik ze niet netjes vast dat ze blijven zitten zeg maar. Ik ga op zoek naar andere oogjes, als ik tzt weer beestjes ga maken, want nu eerst bezig met mn stripes. En ik heb even een andere hobby erbij (mozaïk, ook erg leuk).
pi_105397575
Dat huisje begint er al erg schattig uit te zien zeg! Leuk beginnend kleedje ook en vervilt tasje :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:48 schreef trui het volgende:

[..]

sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten. :)

Nee, ik ben gewoon lekker begonnen :') Ik wou dat kleed sowieso al een keer maken dus ik vond dit wel een goed excuus :P
Daarnaast krijgt deze maar 4 kleurtjes (geel,wit,mint groen, wit, blauw, wit, roze allemaal babykleur) en ik denk eerlijk gezegd dat mijn zus zich er niks bij voor kan stellen als ik vertel hoe het wordt, aangezien ze niet haakt enz... ;)
Ik hou er van, al die projecten, dan heb ik tenminste de keuze wat ik wil gaan doen. Altijd handig als je in een van de projecten geen zin meer hebt :9
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:43:17 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105399167
ah, zelf weten! ;)

nijna, die oogjes ken ik niet. maar succes met toch maar zo diep mogelijk erin verwerken. en mozaiek, leuk! ik heb een nicht die daar professioneel mee bezig is, ze heeft er ook een mooi boek over geschreven.
in de haak.
pi_105408353

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
pi_105412509
Lief olifantje! :)

Toch eens even vragen voordat ik aan het dak begin.. Het is toch best lastig om in een halve vaste te haken? Want voor het dak van m'n huisje moet ik steeds één rij halve vasten haken, en dan in elke hv een stokje (en dan de volgende rij weer hv)...?

Maar ik vraag me serieus af of ik niet beter gewoon vasten kan doen?
En wat evt. het voordeel is van halve vasten?
Iemand een idee?
pi_105413517
De rij wordt platter met halve vasten (en volgens mij ook wat steviger) en als ik zo op het plaatje kijk, ziet het eruit, alsof het een beetje trapsgewijs loopt (dakpan effect), of moet je met de stokjes in het achterste/voorste lusje haken?
pi_105414311
Op het plaatje kun je het eigenlijk niet echt goed zien...
Ik moet eerst de fundering voor het dak maken, wat eigenlijk gewoon een rechthoekig lapje wordt (met dus afwisselend halve vasten en stokjes). En aan die rijen met stokjes maak je dan de dakpannen.

Dus die rijen met halve vasten zijn volgens mij alleen om wat ruimte te creeëren tussen de rijen met stokjes...

Ik kan het natuurlijk eerst even proberen, maar mij lijkt vasten gewoon makkelijker, omdat je er volgens mij met je naald niet zo makkelijk tussenkomt bij halve vasten...
pi_105416093
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tussenstand. :) Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.

[ afbeelding ]

En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past. ;)
O+
Erg mooi! Goed excuus voor een nieuw bank _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Tof!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, het ziet er nu al erg mooi uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

[ afbeelding ]

Mooi! Hoeveel is hij uiteindelijk gekrompen? Voeren is niet nodig als het zo vervilt is toch?
Een leren hengsel lijkt er goed bij te passen inderdaad.

Ik heb meegedaan aan de give-away op het blog van EsseEi en ik heb gewonnen :o *O* :D
M'n moeder gaat thuis een kerstboom zetten (eerste kerst in het woonhuis na verkoop van de zaak, daar stond de boom altijd in de kroeg :P ) maar heeft geen versiering (meer). Dus ik wilde dingetjes voor haar gaan haken & knutselen en was al bezig met kerststerren voor aan een slinger en nu win ik deze give away. Ik ben zo blij als een kind :@ *O*
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:30:55 #192
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105416448
Serinde wat goed te horen dat het zo goed van pas komt! :D:D

En dat olifantje is schattig :D
pi_105419956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:15 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
Leuk O+
Ik ben vanmiddag naar een creatiefbeurs geweest en heb daar kant en klaar haak en breiwerk gekocht :P , beide overigens voor een goed doel......gebreide vingerloze handschoenen en 3 tashangers met gehaakte bloemen (en ook nog twee met lintjes/kraaltjes), zachte prijsjes(2,00 en 2,50). Duidelijk is dat breien (en haken) weer in de lift zit bij het creatieve gebeuren want de vorige jaren dat ik op die beurs was was er nauwelijks brei- en haakwerk te vinden terwijl er nu 6 kramen stonden die volledig of voor het grootste deel dat hadden, andere kramen hadden het vaak nog erbij (handschoenen, slofjes en/of dasen) dus we zitten goed in dit topic. :7

Verder nog zelfgesponnen wol (zo van de eigen schapen van de standhoudster) gekocht, donkerbruin gemeleerd en grijs gemeleerd, ruim 100 gram voor 3,00 en voor zuivere wol vond ik dat best een leuke prijs. Helaas was de portemonee leeg anders had ik ook nog de (geel)witte versie gekocht. :') Genoeg bollen gekocht om in ieder geval een shrug te maken maar ik kan er ook kussen van maken, allemaal rechte lappen breien...dat moet ik zelfs kunnen. :+
Overigens heb ik een visitekaartje dus bij meer wol nodig kan ik zo bellen aangezien ze in een stadje woont wat zo'n beetje aansluit bij mijn eigen stad dus leuk adresje erbij op deze manier. *O* Overigens ook even Ravelry doorgegeven als tip en met name de FOK!groep.

Als laatst nog 2 potten zelfgemaakte jam gekocht: appeltaart en granaatappel en uiteraard eerst getest. *)
Ik maak morgen nog wel wat foto's van de haak/breispullen en de wol. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 12:49:30 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_105448763
Ik heb me ook maar eens aangemeld bij de Ravelry Fok! groep :Y

En even m'n vierkantjes showen, 48stuks tot nu toe!
pi_105449499
Wauw, mooi Guppyfriend! Heerlijke kleurtjes! O+
pi_105449610
Mooi zo die kleurtjes! :).
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 13:17:36 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_105449733
Dank je! Ik word er ook erg blij van :)
pi_105449781

Ik vorder gestaag...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:22:56 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105449921
hier ook even een statusupdate

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105450266
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he? :D
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen :{

Ynske: mooie zeshoeken! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')