abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:27:41 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105381542
Leuk idee crotchetwitch!

Ik liep straks bij een handwerkwinjel voorbij, in de etalage allerlei leuke haakartikelen. Ik liep naar binnen, maar het was er zo smal en opgepropt binnen (en het stonk er naar rook :{ ) dat ik maar snel naar buiten ben gegaan met de wandelwagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door PM-girl op 09-12-2011 16:45:28 (Beter lezen :P) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 9 december 2011 @ 16:48:22 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_105382281
En ik zie nu pas het huisje, wat leuk, maar wat veel werk! :o
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_105383554
MOoi inu! Leren hengsel lijkt wel leuk denk ik! donkerbruin ofzo
haken is cool
pi_105383572
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
haken is cool
pi_105384385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:27 schreef MissN het volgende:
Ik heb ook zin om een grannystripe blanket te maken....maar is zoveel werk :P
Zetten jullie de opzetsteken met een grotere naald op?
Ja, anders gaat de boel hier trekken (en ik haak eigenlijk behoorlijk los :') ), gewoon 1-2 maten grotere haak nemen, ik neem altijd 2 maten groter dus b.v. haken met 6 en opzetten met 8.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105384468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Alvast een klein voorproefje:

[ afbeelding ]

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
Ik ben benieuwd, voorproefje ziet er goed uit. ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;

[ afbeelding ]

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
O+
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:06 schreef crochetwitch het volgende:
Last minute kadootje. Was niet tevreden ove rhet gezicht, maar gezichtjes borduren is niet mijn sterkste kant. :? Helaas.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk, heb je dat verstevigd en met wat en oh ja patroontje? :P Vragen, vragen, vragen :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:51:40 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105386569
Ik heb met 4 opgezet, met 3,5 los verder gegaan en na een paar rijen terug naar 4 gegaan omdat ik met 3,5 te strak haakte. :+
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:35:18 #183
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105388302
hee dat huisje wordt leuk! :D
deken wordt ook mooi :D

verder mooie tas Inu ^^ en Die matroesjka (ofzo?) is ook tof :) vind borduren ook wel lastig altijd ja...

toch nog geen shaun the sheep begonnen, heb bedacht dat ik zelf kerstkaarten wou maken en ben daarvoor aan dehaak geslagen (gelukkig hoef ik niet zo veel kerstkaarten)
pi_105390702
Wauw BE, ik heb dezelfde kleurtjes volgens mij, maar andere volgorde. Ik zal van t weekend even foto maken!

Trui, ik had denk ik ook gewoon van die klem oogjes moeten halen, ik heb van die met een "steeltje" met een gaatje erin zeg maar. Dus die steek ik met dat steeltje in een gaatje, maar dan nog krijg ik ze niet netjes vast dat ze blijven zitten zeg maar. Ik ga op zoek naar andere oogjes, als ik tzt weer beestjes ga maken, want nu eerst bezig met mn stripes. En ik heb even een andere hobby erbij (mozaïk, ook erg leuk).
Fake it till you make it...
pi_105397575
Dat huisje begint er al erg schattig uit te zien zeg! Leuk beginnend kleedje ook en vervilt tasje :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:48 schreef trui het volgende:

[..]

sunshine flower, heb je het plaatje van die ster-deken eerst aan je zus laten zien? ik kan me best voorstellen dat dat namelijk iets is wat nogal smaak-gevoelig is, dus voor je er al die moeite in steekt zou ik 't wel met haar overleggen. en heerlijk al die lopende projecten. :)

Nee, ik ben gewoon lekker begonnen :') Ik wou dat kleed sowieso al een keer maken dus ik vond dit wel een goed excuus :P
Daarnaast krijgt deze maar 4 kleurtjes (geel,wit,mint groen, wit, blauw, wit, roze allemaal babykleur) en ik denk eerlijk gezegd dat mijn zus zich er niks bij voor kan stellen als ik vertel hoe het wordt, aangezien ze niet haakt enz... ;)
Ik hou er van, al die projecten, dan heb ik tenminste de keuze wat ik wil gaan doen. Altijd handig als je in een van de projecten geen zin meer hebt :9
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:43:17 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105399167
ah, zelf weten! ;)

nijna, die oogjes ken ik niet. maar succes met toch maar zo diep mogelijk erin verwerken. en mozaiek, leuk! ik heb een nicht die daar professioneel mee bezig is, ze heeft er ook een mooi boek over geschreven.
in de haak.
pi_105408353

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
pi_105412509
Lief olifantje! :)

Toch eens even vragen voordat ik aan het dak begin.. Het is toch best lastig om in een halve vaste te haken? Want voor het dak van m'n huisje moet ik steeds één rij halve vasten haken, en dan in elke hv een stokje (en dan de volgende rij weer hv)...?

Maar ik vraag me serieus af of ik niet beter gewoon vasten kan doen?
En wat evt. het voordeel is van halve vasten?
Iemand een idee?
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105413517
De rij wordt platter met halve vasten (en volgens mij ook wat steviger) en als ik zo op het plaatje kijk, ziet het eruit, alsof het een beetje trapsgewijs loopt (dakpan effect), of moet je met de stokjes in het achterste/voorste lusje haken?
pi_105414311
Op het plaatje kun je het eigenlijk niet echt goed zien...
Ik moet eerst de fundering voor het dak maken, wat eigenlijk gewoon een rechthoekig lapje wordt (met dus afwisselend halve vasten en stokjes). En aan die rijen met stokjes maak je dan de dakpannen.

Dus die rijen met halve vasten zijn volgens mij alleen om wat ruimte te creeëren tussen de rijen met stokjes...

Ik kan het natuurlijk eerst even proberen, maar mij lijkt vasten gewoon makkelijker, omdat je er volgens mij met je naald niet zo makkelijk tussenkomt bij halve vasten...
pi_105416093
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 08:17 schreef Brighteyes het volgende:
Tussenstand. :) Blij mee, maar nog heeeeeel veel te gaan.

[ afbeelding ]

En we gaan een nieuwe bank kopen waar de deken bij past. ;)
O+
Erg mooi! Goed excuus voor een nieuw bank _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 12:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Alvast een klein voorproefje:

[ afbeelding ]

Het ziet er nu nog wat slap uit, maar dat komt vanzelf goed -hoop ik- als ik 'm verstevig met wat karton/plastic canvas ;)
Tof!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, het ziet er nu al erg mooi uit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:07 schreef Inu het volgende:
Oh, dat huisje O+

En voor de laatste keer mijn in elkaar genaaide tas;

[ afbeelding ]

Met lelijke telefoonfoto-kleuren :') Ik ga hem denk ik aan mn schoonmoeder geven, want ik heb zelf de most awesome rode satchel O+ Zal ik er een leren hengsel aan doen?
Mooi! Hoeveel is hij uiteindelijk gekrompen? Voeren is niet nodig als het zo vervilt is toch?
Een leren hengsel lijkt er goed bij te passen inderdaad.

Ik heb meegedaan aan de give-away op het blog van EsseEi en ik heb gewonnen :o *O* :D
M'n moeder gaat thuis een kerstboom zetten (eerste kerst in het woonhuis na verkoop van de zaak, daar stond de boom altijd in de kroeg :P ) maar heeft geen versiering (meer). Dus ik wilde dingetjes voor haar gaan haken & knutselen en was al bezig met kerststerren voor aan een slinger en nu win ik deze give away. Ik ben zo blij als een kind :@ *O*
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:30:55 #192
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105416448
Serinde wat goed te horen dat het zo goed van pas komt! :D:D

En dat olifantje is schattig :D
pi_105419956
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:15 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]

Olifantje.
Moet mn stripes nog even op de foto zetten...
Leuk O+
Ik ben vanmiddag naar een creatiefbeurs geweest en heb daar kant en klaar haak en breiwerk gekocht :P , beide overigens voor een goed doel......gebreide vingerloze handschoenen en 3 tashangers met gehaakte bloemen (en ook nog twee met lintjes/kraaltjes), zachte prijsjes(2,00 en 2,50). Duidelijk is dat breien (en haken) weer in de lift zit bij het creatieve gebeuren want de vorige jaren dat ik op die beurs was was er nauwelijks brei- en haakwerk te vinden terwijl er nu 6 kramen stonden die volledig of voor het grootste deel dat hadden, andere kramen hadden het vaak nog erbij (handschoenen, slofjes en/of dasen) dus we zitten goed in dit topic. :7

Verder nog zelfgesponnen wol (zo van de eigen schapen van de standhoudster) gekocht, donkerbruin gemeleerd en grijs gemeleerd, ruim 100 gram voor 3,00 en voor zuivere wol vond ik dat best een leuke prijs. Helaas was de portemonee leeg anders had ik ook nog de (geel)witte versie gekocht. :') Genoeg bollen gekocht om in ieder geval een shrug te maken maar ik kan er ook kussen van maken, allemaal rechte lappen breien...dat moet ik zelfs kunnen. :+
Overigens heb ik een visitekaartje dus bij meer wol nodig kan ik zo bellen aangezien ze in een stadje woont wat zo'n beetje aansluit bij mijn eigen stad dus leuk adresje erbij op deze manier. *O* Overigens ook even Ravelry doorgegeven als tip en met name de FOK!groep.

Als laatst nog 2 potten zelfgemaakte jam gekocht: appeltaart en granaatappel en uiteraard eerst getest. *)
Ik maak morgen nog wel wat foto's van de haak/breispullen en de wol. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 12:49:30 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_105448763
Ik heb me ook maar eens aangemeld bij de Ravelry Fok! groep :Y

En even m'n vierkantjes showen, 48stuks tot nu toe!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105449499
Wauw, mooi Guppyfriend! Heerlijke kleurtjes! O+
pi_105449610
Mooi zo die kleurtjes! :).
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 13:17:36 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_105449733
Dank je! Ik word er ook erg blij van :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105449781

Ik vorder gestaag...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:22:56 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105449921
hier ook even een statusupdate

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105450266
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he? :D
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen :{

Ynske: mooie zeshoeken! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')