abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105470482
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef trui het volgende:
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken?
Ik heb die wol niet meer, waren al restjes van een ander project...
  zondag 11 december 2011 @ 21:32:32 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105471047
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
in de haak.
pi_105472202
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:32 schreef trui het volgende:
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
Weet ik niet? Geen flauw idee hoe dat werkt!
  zondag 11 december 2011 @ 22:08:14 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105473047
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 22:53:21 #230
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105475590
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 11 december 2011 @ 23:00:55 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105476000
Wat een leuke dingen weer...
Ik ben bezig met mijn eerste 'projectje'
Maar dat is eigenlijk vooral meters maken om er handigheid in te krijgen...

1 kleur, simpel, ;) sjaaltje voor mijn dochter van 16mnd...

Merk dat ik de laatste van de rij nog lastig vind... ben elke keer aan het zoeken hoe die laatste moet..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 11 december 2011 @ 23:06:49 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105476284
mmascha, ik denk dat ik zelf wat zou proberen. neem bijvoorbeeld als uitgangspunt zo'n bauble decoration van Lucy (met evt. een extra ronde ertussen), en dan een hulsje aan de onderkant om een tak in te kunnen stoppen en een punt op de bovenkant die je goed stevig vult?
succes!
in de haak.
pi_105482733
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef trui het volgende:
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
Misschien moet ik hier toch eens rustig voor gaan zitten en niet direct brullen dat het hogere wiskunde is. Een kussen zou toch wel leuk zijn bij het dekentje, is van dezelfde wol.
pi_105486047
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:53 schreef mmascha het volgende:
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
pi_105486204
Mmascha: Ik heb deze nog gevonden: http://www.ravelry.com/pa(...)ke-tree-top-ornament

Hier zou je een piek op kunnen baseren: http://www.ravelry.com/patterns/library/tree-star
  maandag 12 december 2011 @ 11:28:34 #236
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105487049
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
Dank je wel! Jij ook trui!

Ik had al zo'n idee dat een piek heel nederlands is. Ik ben al op zoek gegaan naar patronen met een ster. Dat lijkt me ook wel leuk. En dan knoop ik um gewoon aan de bovenste tak.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 12 december 2011 @ 16:00:30 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105495919
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-

Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?

En....ik heb met sinterklaas nog haaknaalden gekregen, maar ik ken ze helemaal niet en ik wordt er niet goed wijs uit welke maat ze zijn.

Er staan wel maten op, maar de kleinste staat 0 op en de grootste 4...(ik heb een naald 4 liggen en die is echt veel dikker) deze zijn heeeeel klein.
Help!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 12 december 2011 @ 16:25:06 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105497004
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
in de haak.
  maandag 12 december 2011 @ 16:37:18 #239
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105497564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
Nee ik wil dat hij maar tot de helft komt.....
Met 1 bol kan ik nu 7 rijen haken, en ik had uitgerekend dat als ik een rand ga haken ik met 1 bol ongeveer 2 tot 3 rijen kan haken. Hierdoor komt er op de lengte ook rijen bij en dan zou hij al snel de gewenste lengte aannemen...maar dan de breedte nog....

Daarom twijfel ik over wanneer te beginnen met de rand.
pi_105500525
Ik mag ook weer eens wat showen :D

Mijn SinterKerstKonijn voor de oud Secret Santa:

Hij heeft beweegbare gewrichten met een knoop erop.
pi_105500926
Wat een leuke dingen allemaal weer!
  maandag 12 december 2011 @ 18:23:57 #242
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105501859
heee dat sinterkerstkonijn is leuk!!! :D:D
(en alle andere dingen ook maar weet het even niet meeer)
die sprij....het lijkt me inderdaad mooier om eerst gewenste lengte te maken en daarna pas rand....

al 11 bestelde vogeltejs voor Serious Request ^^ en heb er pas 4 gehaakt ;) vanavond avondje studeren, morgen weer verder
pi_105501913
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
pi_105502007
Wat betreft die naalden...hebben stalen naalden geen andere nummering en zouden jouw naalden een stalennaaldnummering hebben? Ik roep het maar ook,kan ook zijn dat ik het volkomen mis heb. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_105504078
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef bietel het volgende:
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
Ja daar was ik net ook naar aan het kijken op Ravelry, maar dan heb je weer meerdere naalden met dezelfde naam/ zelfde cijfer maar andere maatvoering :?
pi_105504853
die sprei! Dat zal zwaar worden met die zpaghetti! Succes met haken.

Dat konijn is echt te cool! Waar heb je het patroon vandaan? Of heb je die zelf bedacht/aangepast?

Vergeet ik gewoon op een hele pagina te reageren!!
Wat een leuke actie van die vogeltjes. Echt een goed idee!

Mooie dekens in wording. Ik heb hier ook nog een halve liggen. Ik heb er alleen geen doel voor. Dat is vermoedelijk de reden dat ie blijft liggen. Ik heb 3 katten en als ie af is kan ik m dus eigenlijk niet gebruiken haha.

Dat kussen is ook mooi! Echt enorm kleurverschil tussen de foto's inderdaad :)

Volgens mij vergeet ik nog de helft maar ik heb alleen maar mooie dingen gezien!!
pi_105507832
grmbl ik heb even hulp nodig!

Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
Ik moet de haartjes op de kop maken. Er staat in het patroon:
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.

Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??

Never mind! ik heb het per ongeluk zelf al uitgedokterd.

tadaaa

en ik heb ook nog een kerstcadeautje voor mn oma gemaakt!

[ Bericht 12% gewijzigd door annelotje op 12-12-2011 21:01:25 ]
  maandag 12 december 2011 @ 21:04:00 #248
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105509853
ohhhw lieve koeeee :D:D
en lief girafje ook ^^ en kussen is mooi :D
  maandag 12 december 2011 @ 21:14:25 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105510477
Bedankt voor jullie reacties! Ik wist helemaal niet dat ze in amerika andere maten hadden. Wel dat ze met letters werkte, maar niet dat er ook andere cijfers voor waren. Ik ga ze strax nog eens grondig bestuderen.

En wat mijn sprei betreft....ik weet t nog niet. Ik denk dat ik eerst een proefrandje ga maken en dan kijk hoe het eruit ziet. Dan kan ik nog altijd beslissen of ik door ga of niet.

Annelotje, wat een leuke koe en girafje! En je kussen is ook al zo leuk.
  maandag 12 december 2011 @ 21:17:45 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105510679
prachtig kerstkonijn, ophelia!! O+ _O_

en ik vind dat kussen ook heel mooi annelotje! en leuke koe&giraf! :) wat was nou de oplossing met die knoop?
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')