Ik heb die wol niet meer, waren al restjes van een ander project...quote:Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef trui het volgende:
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken?
Weet ik niet? Geen flauw idee hoe dat werkt!quote:Op zondag 11 december 2011 21:32 schreef trui het volgende:
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
Misschien moet ik hier toch eens rustig voor gaan zitten en niet direct brullen dat het hogere wiskunde is. Een kussen zou toch wel leuk zijn bij het dekentje, is van dezelfde wol.quote:Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef trui het volgende:
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.
als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.
lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.quote:Op zondag 11 december 2011 22:53 schreef mmascha het volgende:
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!
Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels?Tussen de ornaments vind ik niks.
Dank je wel! Jij ook trui!quote:Op maandag 12 december 2011 10:53 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.
Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!quote:Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo dames![]()
Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers![]()
Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?
Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....)![]()
Nee ik wil dat hij maar tot de helft komt.....quote:Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef trui het volgende:
[..]
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!
wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry.
Ja daar was ik net ook naar aan het kijken op Ravelry, maar dan heb je weer meerdere naalden met dezelfde naam/ zelfde cijfer maar andere maatvoeringquote:Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef bietel het volgende:
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |