abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2011 @ 13:32:53 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105450279
mooi ynske! O+

en guppyfriend schiet ook lekker op!

nijna, dat begint er op te lijken, leuk! en je fant, goed gelukt! :D

serinde, gefeliciteerd met de leuke kerst-versieringen van esseEi!

ik had 't van de week steeds erg druk met m'n werk, en nu heb ik al een paar dagen rugpijn + een algeheel grieperig gevoel, dus daar valt weinig bij te haken helaas. ik probeer af en toe wat viekantjes af te werken voor de poncho, maar 't schiet niet echt op.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 13:34:30 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105450319
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:32 schreef BrainTeaser het volgende:
Nijna: ziet er mooi uit! Altijd fijn aan die Granny Stripe, dat je meteen resultaat ziet he? :D
Van de week toch echt eens beginnen aan de mijne! ff kijken hoeveel opzetlossen ik doe
Dat is wel echt het mindere van zo'n deken vind ik, die opzetlossen :{

Ynske: mooie zeshoeken! :D
dat beginnen idd met een grote lap, das ook niets voor mij :D
daarom ook de hexagons, nog een paar, en dan ga ik beginnen met het vastzetten van de eerste 75
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_105450903
BT, ik heb er 240 gemaakt met een haaknaald 5 en het is ongeveer 150 cm breed geworden.

Ynske, mooi zeg!

Guppy, leuke kleurtjes!
Fake it till you make it...
pi_105451098
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:51 schreef Nijna het volgende:
BT, ik heb er 240 gemaakt met een haaknaald 5 en het is ongeveer 150 cm breed geworden.

Ynske, mooi zeg!

Guppy, leuke kleurtjes!
Ah, thanks! :D Ik zat idd ook naar dat voorbeeld van Lucy te kijken en dat wilde ik ong. aanhouden! Dus zat ook aan 240 te denken ja! :Y
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105451650
Leuke beginnetjes van dekens :D
Hier de maar even de foto's van de "buit"van gisteren. :P

Grijze wol voor de shrug

Diepbruine wol van het zwarte schaap (kleur komt hier niet zo uit)

Handschoentje, inmiddels geanalyseerd en klaar om nagemaakt te worden. :P

En de tashangers, waarvan de kleuren zeer flets zijn op deze foto ;( maar die in werkelijkheidheid heldere kleurtjes hebben.

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 december 2011 @ 14:16:47 #206
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105451756
Wat een leuke WIPjes allemaal :D mooie kleuren enzo ^^
Die tashangers zijn leuk :D

Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes haken :) heb er 1 af ;)

Nog in ieder geval 6 te gaan :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 11 december 2011 @ 14:18:06 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105451808
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:

Ik ben bezig met een actie voor Serious Request: geluksvogeltjes haken :) heb er 1 af ;)
[ afbeelding ]
die zijn zo leuk he O+
k geef ze hier vaker weg, en ze zijn zo lekker snel klaar

tip voor het snaveltje, doen wat in t boekje staat, dan uiteinden dichtmaken en dan vastzetten, dan zijn t net wat meer snaveltjes dan als je dat niet dichtmaakt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105456831
Ik lees al een tijdje mee. Ik haak nog niet zo lang. Ben nu met twee projecten bezig.

Dit moet een deken worden van 1.50 m breed en 1.2 m lang. Deze deken moet de lelijke kussens van de caravan uit het zicht onttrekken. Het wordt een aardig karwei omdat ik deze maak met fijn garen en haaknaald 3.

En een omslagdoek (driehoek) voor mezelf als ik het gepriegel van het andere project even zat ben. ;)
pi_105458437
Leuk om je hier weer in het topic te zien BE! Leuke kleuren zo blij elkaar. O+

Konijn en deken afzonderlijk zijn leuk annelotje, maar bij elkaar echt geniaal. Die kleur vilt erbij, wat goed gevonden!

Inu, die vervilte tas is mooi geworden. Dat zou ik graag ook eens durven, maar ik ben zo bang dat het dan mis gaat. :') Dit zit er wel goed uit zo.

Guppyfriend, ook aan de catania. :) Blijf het fijn spul vinden. Mooie kleuren zo, lekker vrolijk.

Wow BT, dat huisje. O+ Totaal niks voor mij, dat gefriemel, des te dapperder en knapper vind ik het dat jij dat wel durft ;)

Zo'n winkel zou ik ook niks kopen PM, ben veel te bang dat ik dan tijden in de stank zit te haken.

Nijna. Netjes, de granny stripes. Dat haakt zo lekker makkelijk. Bij de zebra heb ik de oogjes ook gehaakt, ipv losse oogjes te gebruiken. Dat kon ik gewoon vastnaaien, erg stevig.

Gefeliciteerd met je prijs serinde. Esse's reclame kwam regelmatig op twitter voorbij. ;) Leuk dat de prijs naar een fok!ker ging.

Wat een stapels al Ynske!

Mooi doel EsseEi, voor SR. Succes met de rest van de bestellingen die vast zullen volgen. ;)

Caravankussens aan het zicht onttrekken klinkt bekend Oceanonix. :D Goed begonnen in ieder geval.

Voor een actie in OUD heb ik een cadeautje gemaakt. Een kussenhoesje, op verzoek met allemaal kleuren groen. Dit is het resultaat.

En bij de ontvangster. Hier is de kleur veel en veel beter.

Daarbij kreeg ze een tasje, met dezelfde kleuren groen:

Verder heb ik heel wat kussenhoesjes gehaakt de afgelopen tijd. Hier alvast een voorbeeld. De rest volgt nog een keer, anders wordt het zo'n gespam. :D

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 december 2011 @ 17:04:11 #210
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105458736
haha wat een enooooorm verschil in kleuren tussen die fotos!!! wel leuk kussen :D lekker fel groen ^^

je eigen kussen is ook leuk :D en tasje ook
pi_105459542
Wauw YPPY, jij hebt ook niet stilgezeten! :)
Dat groene kussen is echt mooi, vooral die kleuren op de tweede foto! ;) Lekker fel!

Oceanonix: mooie projecten hoor! :D En welkom! ;)
pi_105461924
Yppy actieveling!
Fake it till you make it...
  zondag 11 december 2011 @ 18:33:27 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_105461965
:o Ik ben de tel kwijt! :o
Ik weet niet meer waar het begin van m'n ronde is, en ook qua toeren ben ik de tel kwijt :')

Ik haak ook weer eens wat :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 11 december 2011 @ 18:42:43 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105462331
ET, daar zijn wel trucjes voor, bijv. een draadje van een andere kleur ertussen stoppen op de plaats van de start van een bepaalde toer. wat ben je aan 't maken?
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 18:43:30 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105462362
YPPY, wat een mooie spullen, en ik zag dat de ontvanger er heel blij mee was, leuk!! O+ maar wat een verschil in kleurenweergave tussen die foto's zeg!!! :o

EsseEi, leuk vogeltje! ^O^
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 18:44:45 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105462407
Mooi ynske! :Y

Oh, er was nog veel meer!
Hoi Yps! :W Mooie dingen heb je gemaakt! :Y

En dat geluksvogeltje is ook leuk!

En ik zie ook mooie grannystripes langskomen. :Y

ET, wat ben je aan het maken?
pi_105465151
Yppy wat een mooie kleuren in dat kussen voor Oxy ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:16 schreef EsseEi het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk, ga je ze verkopen?

Als mijn secretsanta-slachtoffer mij nou even raadt kan ik ook weer eens een projectje showen :P
  zondag 11 december 2011 @ 20:07:41 #218
3011 E.T.
pi_105466122
Gelukkig was/is het maar een klein dingetje :Y
Maar hij is zo schattig
Voor aan m'n advent-tas :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 11 december 2011 @ 20:10:04 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105466219
heb jij een advent tas?? wow. :)
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 20:15:05 #220
3011 E.T.
pi_105466417
  zondag 11 december 2011 @ 20:15:37 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105466445
Leuk! :Y
  zondag 11 december 2011 @ 20:19:42 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105466634
oh die! ja die is leuk, ik zag 'm op FB ook bij iemand. :)
in de haak.
pi_105466745
verdorie de draadjes van mijn Granny square laten los door de was :(
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_105470283
Wat te doen met pak hem beet 25 granny squaresvan ongeveer 6x6cm?

Een lange sliert is te smal voor een sjaal. 2 vierkantjes naast elkaar, dan wordt het een kort sjaaltje.

Kussen of tas vallen af, dan moet je ook kunnen naaien...

Whelp?!
  zondag 11 december 2011 @ 21:23:01 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105470391
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken? zoals bijv. hier.
(daar doen ze 't ook met een heel ander kleurtje, die rand - kan dus best! )

[ Bericht 35% gewijzigd door trui op 11-12-2011 21:30:25 ]
in de haak.
pi_105470482
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:23 schreef trui het volgende:
lange sliert, en dan nog een mooie rand eromheen haken?
Ik heb die wol niet meer, waren al restjes van een ander project...
  zondag 11 december 2011 @ 21:32:32 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105471047
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
in de haak.
pi_105472202
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 21:32 schreef trui het volgende:
arual, en voor een kussenhoes hoef je toch niet enorm goed te kunnen naaien?
Weet ik niet? Geen flauw idee hoe dat werkt!
  zondag 11 december 2011 @ 22:08:14 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105473047
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
in de haak.
  zondag 11 december 2011 @ 22:53:21 #230
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105475590
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 11 december 2011 @ 23:00:55 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105476000
Wat een leuke dingen weer...
Ik ben bezig met mijn eerste 'projectje'
Maar dat is eigenlijk vooral meters maken om er handigheid in te krijgen...

1 kleur, simpel, ;) sjaaltje voor mijn dochter van 16mnd...

Merk dat ik de laatste van de rij nog lastig vind... ben elke keer aan het zoeken hoe die laatste moet..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 11 december 2011 @ 23:06:49 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105476284
mmascha, ik denk dat ik zelf wat zou proberen. neem bijvoorbeeld als uitgangspunt zo'n bauble decoration van Lucy (met evt. een extra ronde ertussen), en dan een hulsje aan de onderkant om een tak in te kunnen stoppen en een punt op de bovenkant die je goed stevig vult?
succes!
in de haak.
pi_105482733
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef trui het volgende:
als je zowel voor als achterkant haakt is het een kwestie van GS'jes aan elkaar vastmaken (haken of naaien), een achterkant haken en die twee ook weer aan elkaar haken. mogelijk moet je nog een rand om het vierkant van GS'jes heen haken om op de goede maat uit te komen.

als liever alleen een voorkant maakt en deze dan vastzet op een bestaande kussenhoes is het eerste deel hetzelfde als hierboven, en vervolgens een kwestie van naald & draad pakken, de rand van je gehaakte vierkant vastmaken op de rand van het bestaande hoesje. afhankelijkvan hoe stug die stof was is dat redelijk te doen hoor. losse eind-draadjes goed wegwerken en klaar ben je.

lucy heeft ook een heel mooie tutorial van hoe je een achterkant kunt maken van een trui. maar dan moet je dus wel een trui overhebben voor zoiets.
Misschien moet ik hier toch eens rustig voor gaan zitten en niet direct brullen dat het hogere wiskunde is. Een kussen zou toch wel leuk zijn bij het dekentje, is van dezelfde wol.
pi_105486047
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:53 schreef mmascha het volgende:
Wat zijn jullie weer goed bezig! Leuke dekentjes en lieve SecretSanta
kado's!

Ik heb gister een denneboom van de Veluwe gehaald. Nou vind ik
het zielig om zijn top af te knippen voor eeen piek. Dan haak ik
er wel een. Maar hoe zoek ik een patroon voor een piek op ravelry?
Wat is piek in het engels? :D Tussen de ornaments vind ik niks.
Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
pi_105486204
Mmascha: Ik heb deze nog gevonden: http://www.ravelry.com/pa(...)ke-tree-top-ornament

Hier zou je een piek op kunnen baseren: http://www.ravelry.com/patterns/library/tree-star
  maandag 12 december 2011 @ 11:28:34 #236
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105487049
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een piek zoals wij die kennen hoogst ongebruikelijk in Angelsaksische landen (en dus ook de USA). Bovenop de kerstboom plaatst men daar meestal een ster of een engel. Dat is natuurlijk ook erg leuk om te zien en heet een 'christmas tree topper'.

Slechte nieuws is dat Ravelry hier geen enkel haakpatroon van heeft.
Dank je wel! Jij ook trui!

Ik had al zo'n idee dat een piek heel nederlands is. Ik ben al op zoek gegaan naar patronen met een ster. Dat lijkt me ook wel leuk. En dan knoop ik um gewoon aan de bovenste tak.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 12 december 2011 @ 16:00:30 #237
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105495919
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-

Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?

En....ik heb met sinterklaas nog haaknaalden gekregen, maar ik ken ze helemaal niet en ik wordt er niet goed wijs uit welke maat ze zijn.

Er staan wel maten op, maar de kleinste staat 0 op en de grootste 4...(ik heb een naald 4 liggen en die is echt veel dikker) deze zijn heeeeel klein.
Help!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 12 december 2011 @ 16:25:06 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105497004
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hallo dames :W

Wat zijn jullie weer allemaal goed bezig! En wat een leuke dekens. Ik ben jaloers :@

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben aan mijn sprei van RibbonXL begonnen.....maar nu heb ik weer eens te strak gehaakt.....en hij past niet helemaal op mijn bed -O-
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb mijn derde bol bijna op en heb nog een nummer vier hier liggen. Nu wil ik een rand erom heen maken, zodat de sprei dadelijk toch iets over mijn bed heen hangt.
Maar....zal ik nu met de vierde bol eerst nog doorhaken en dan een vijfde bol (en misschien zesde) kopen om een rand te maken. Of al met bol nummer 4 aan de rand beginnen?

Of zou ik hem moeten spreiden (of hoe noem je dat ook alweer, als je hem nat maakt en dan met naalden vast zet zodat hij wat oprekt en dan opdroogt....) :?
ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
in de haak.
  maandag 12 december 2011 @ 16:37:18 #239
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105497564
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:25 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou eerst in deze breedte doorhaken tot hij de gewenste lengte heeft. dan kun je 'm inderdaad misschien nog wat oprekken aan het eind en op basis van dat resultaat een passende rand eromheen haken. wel een duur geintje als je je hele bed ermee wil bedekken...!

wat die naalden betreft heb ik geen idee, sorry. :+
Nee ik wil dat hij maar tot de helft komt.....
Met 1 bol kan ik nu 7 rijen haken, en ik had uitgerekend dat als ik een rand ga haken ik met 1 bol ongeveer 2 tot 3 rijen kan haken. Hierdoor komt er op de lengte ook rijen bij en dan zou hij al snel de gewenste lengte aannemen...maar dan de breedte nog....

Daarom twijfel ik over wanneer te beginnen met de rand.
pi_105500525
Ik mag ook weer eens wat showen :D

Mijn SinterKerstKonijn voor de oud Secret Santa:

Hij heeft beweegbare gewrichten met een knoop erop.
pi_105500926
Wat een leuke dingen allemaal weer!
  maandag 12 december 2011 @ 18:23:57 #242
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105501859
heee dat sinterkerstkonijn is leuk!!! :D:D
(en alle andere dingen ook maar weet het even niet meeer)
die sprij....het lijkt me inderdaad mooier om eerst gewenste lengte te maken en daarna pas rand....

al 11 bestelde vogeltejs voor Serious Request ^^ en heb er pas 4 gehaakt ;) vanavond avondje studeren, morgen weer verder
pi_105501913
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
pi_105502007
Wat betreft die naalden...hebben stalen naalden geen andere nummering en zouden jouw naalden een stalennaaldnummering hebben? Ik roep het maar ook,kan ook zijn dat ik het volkomen mis heb. :')
Optimist tot in de kist
pi_105504078
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:25 schreef bietel het volgende:
Mooi konijn!
TG: zijn het geen amerikaanse maten haaknaalden? Geloof dat 0 daar iets van 2 mm is ofzo. Staat een linkje in de spoiler van de OP.
Ja daar was ik net ook naar aan het kijken op Ravelry, maar dan heb je weer meerdere naalden met dezelfde naam/ zelfde cijfer maar andere maatvoering :?
pi_105504853
die sprei! Dat zal zwaar worden met die zpaghetti! Succes met haken.

Dat konijn is echt te cool! Waar heb je het patroon vandaan? Of heb je die zelf bedacht/aangepast?

Vergeet ik gewoon op een hele pagina te reageren!!
Wat een leuke actie van die vogeltjes. Echt een goed idee!

Mooie dekens in wording. Ik heb hier ook nog een halve liggen. Ik heb er alleen geen doel voor. Dat is vermoedelijk de reden dat ie blijft liggen. Ik heb 3 katten en als ie af is kan ik m dus eigenlijk niet gebruiken haha.

Dat kussen is ook mooi! Echt enorm kleurverschil tussen de foto's inderdaad :)

Volgens mij vergeet ik nog de helft maar ik heb alleen maar mooie dingen gezien!!
pi_105507832
grmbl ik heb even hulp nodig!

Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
Ik moet de haartjes op de kop maken. Er staat in het patroon:
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.

Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??

Never mind! ik heb het per ongeluk zelf al uitgedokterd.

tadaaa

en ik heb ook nog een kerstcadeautje voor mn oma gemaakt!

[ Bericht 12% gewijzigd door annelotje op 12-12-2011 21:01:25 ]
  maandag 12 december 2011 @ 21:04:00 #248
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105509853
ohhhw lieve koeeee :D:D
en lief girafje ook ^^ en kussen is mooi :D
  maandag 12 december 2011 @ 21:14:25 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105510477
Bedankt voor jullie reacties! Ik wist helemaal niet dat ze in amerika andere maten hadden. Wel dat ze met letters werkte, maar niet dat er ook andere cijfers voor waren. Ik ga ze strax nog eens grondig bestuderen.

En wat mijn sprei betreft....ik weet t nog niet. Ik denk dat ik eerst een proefrandje ga maken en dan kijk hoe het eruit ziet. Dan kan ik nog altijd beslissen of ik door ga of niet.

Annelotje, wat een leuke koe en girafje! En je kussen is ook al zo leuk.
  maandag 12 december 2011 @ 21:17:45 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105510679
prachtig kerstkonijn, ophelia!! O+ _O_

en ik vind dat kussen ook heel mooi annelotje! en leuke koe&giraf! :) wat was nou de oplossing met die knoop?
in de haak.
pi_105511332
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:

Ik heb stella de koe gemaakt van Christel Krukkert maar nu moet ik nog 1 ding en ik snap er geen fluit van hihi.
leg een knoop in het uiteinde van een bruine draad. Haal deze door en ruimte tussen de steken en dward door een steek zodat de draad goed vastzit. Gebruik een dikke haaknaald of een stokje om de lussen te maken.

Begrijp ik dan goed dat de draad dan maar op 1 plaats vast zit. Het is voor een baby dus het moet wel echt echt goed vastzitten.
Tips anyone??

tadaaa
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind de dieren van CK zo O+
Goed gelukt! En mooi kussen inderdaad :)
pi_105512184
thnx voor de complimenten!!

De oplossing was elke lus apart vast zetten met een knoopje. Dat staat niet in de werkomschrijving maar het werkt wel. Geen baby die ze nu los krijgt! :P
pi_105513073
Leuk, annelotje! :D Ze zijn echt schattig!

Leuk is dat altijd hè, als ze zo'n "logisch" stapje weglaten? }:| Had het zelf net ook met Padma, z'n oren leken echt nergens op -O- bleek dat je die nog moest vouwen :')

Dat kerstkonijn is ook geweldig! :D
  maandag 12 december 2011 @ 22:05:50 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105513848
bij die oren van padma moest ik ook even goed nadenken inderdaad. je moest geloof ik ineens 12 steken overslaan ofzo, dus dan moet je daaruit maar afleiden dat ie dan dubbel gaat. dat had wel iets meer uitleg kunnen gebruiken...
in de haak.
pi_105514508
Ja, dat overslaan was inderdaad al vreemd vond ik. En daarna stond er 'bind af' en toen bleef er nog een stukje van z'n oor open... Maarja, dat moest je dus gewoon naar binnen vouwen :')

Zit nu nog steeds flink te klooien trouwens; de ene toer heb ik een steek over en de andere toer mis ik er weer een -O-
Maar hij wordt ondertussen al wel heel schattig! :D
Al is-ie een stuk kleiner dan ik dacht, maar dat gebeurt me de laatste tijd wel vaker :')
pi_105517493
Wat een ontzettend leuk idee E.T., zo'n adventtas. Maar ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen, ik mag er niet aan beginnen...

Ophelia, wat een geniaal konijn! O+

annelotje, jij was ook weer goed bezig, straks een dierentuin. :D

Het verschil met de kleuren in inderdaad wel ontzettend groot als ik dat hier zo op de foto's zie. :D

Het andere, bruin/rode hoesje, heeft die kleuren op verzoek. Er is een andere bijpassende bij:

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 december 2011 @ 23:18:24 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105518272
mooi zo samen zeg! O+
in de haak.
pi_105519186
Leuke koe, het plukje bovenop maakt hem wel af :Y

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 22:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Al is-ie een stuk kleiner dan ik dacht, maar dat gebeurt me de laatste tijd wel vaker :')
Iets grover garen pakken?

Mooie kussens Yppy!

Bedankt voor de konijnencomplimenten allemaal, ik was er zelf ook best tevreden mee :@

Ik heb hier nu vier strengen Malabrigo Lace liggen, mooi O+
En heel netjes en snel bezorgd met een persoonlijke boodschap op de factuur :D
  maandag 12 december 2011 @ 23:53:05 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105519851
Succes met het oprollen......!
in de haak.
pi_105520016
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:53 schreef trui het volgende:
Succes met het oprollen......!
-O- oO<
  dinsdag 13 december 2011 @ 06:22:46 #261
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105524080
woow mooi setje kussens zo samen!! :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:27:31 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105524767
Ophelia, wat een gaaf konijn! :Y O+

En die kussentjes zijn leuk samen Yppy!
pi_105532967
Padma is af! *O*

Cadeautje voor de kleine van een vriendin van me :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:49:07 #264
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_105533168
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:13 schreef trovey het volgende:
En de tashangers, waarvan de kleuren zeer flets zijn op deze foto ;( maar die in werkelijkheidheid heldere kleurtjes hebben.

[ afbeelding ]
he, die komen me bekend voor :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_105533225
Leuke dingen allemaal weer en we zitten allemaal in de kussens. :P

Ik kom er weer achter dat breien , in mijn beleving, toch een stuk langzamer gaat dan haken en boordsteek helemaal....zeker als je een foutje ontdekt. :X

Ik heb dit boek gisteren nog gekocht, 7,95 en zeker de moeite waard als zijn de gebreide figuren wat te hoog voor me gegrepen. :')

http://www.wolhalla.nl/image:10366

Eerder dit boek gekocht

http://www.wolhalla.nl/image:10362

Ook een aanrader. Overigens gewoon in een boekhandel hier in de stad gekocht. ;)
Optimist tot in de kist
pi_105533244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:49 schreef Muck het volgende:

[..]

he, die komen me bekend voor :D
Nu ben ik nieuwsgierig. :P
Optimist tot in de kist
pi_105533291
wat een ubercute konijn!!!!! O+

die sprei zou ik qua lengte eerst afmaken dan pas de rand ;)

schattig olifantje :*

mooie kussens..en ik vergeet denk de rest, maar mooie dingen allemaal! :D
Gaat ook zo snel allemaal!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:10 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105533334
dat lijken me leuke boeken, trovey!

en brainteaser, hoera voor je padma! *O* leuk idee met dat vlaggetje. :)
in de haak.
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:47 #269
112545 Muck
pi_105533356
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig. :P
Deze verkoop ik in mijn webwinkel:

:D
pi_105536674
die padma is cute!! En die kussens zijn ook erg mooi! Zeker zo samen.

Ik ga vanavond beginnen met heather the pony van delicious crochet voor mn nichtje. Kan niet wachten om dr gezicht te zien als ie af is!
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:24:31 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105537091
oh die heeft ook zoveel lussen/haren, toch? succes!

en muck, loopt het eigenlijk een beetje, de verkoop via je webshop?
in de haak.
pi_105537408
ja die ja! Ik vind m zelf echt geweldig. Ik hoop snel een foto te kunnen plaatsen.
pi_105537714
Hmm...ik zit echt compleet vast met het dak van m'n gingerbreadhuisje -O-

Volgens het patroon moet je eerst de fundering van het dak maken, door afwisselend rijen van halve vasten en stokjes te maken... (22 rijen totaal)
Dit snap ik op zich wel, maar ik krijg m'n haaknaald nauwelijk in die halve vasten...

Vervolgens maak je aan die fundering de dakpannetjes, door in de rijen met stokjes te haken:
"working in top 2 lps of each dc"
Maar hoe kun je nu in die stokjes haken, als je daar al een rij met halve vasten in hebt gehaakt :?

Kan me voorstellen dat het niet echt duidelijk is, maar dat is ook het probleem...
Iemand een idee?

SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 30% gewijzigd door BrainTeaser op 13-12-2011 15:52:15 ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 15:52:00 #274
112545 Muck
pi_105538120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef trui het volgende:
oh die heeft ook zoveel lussen/haren, toch? succes!

en muck, loopt het eigenlijk een beetje, de verkoop via je webshop?
ik mag niet klagen :)
Door ziekte en wat andere dingen heeft het even op een laag pitje gestaan, maar nu ik weer full time thuis ben, ben ik de shop weer lekker aan het vullen :)
pi_105539279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm...ik zit echt compleet vast met het dak van m'n gingerbreadhuisje -O-

Volgens het patroon moet je eerst de fundering van het dak maken, door afwisselend rijen van halve vasten en stokjes te maken... (22 rijen totaal)
Dit snap ik op zich wel, maar ik krijg m'n haaknaald nauwelijk in die halve vasten...

Vervolgens maak je aan die fundering de dakpannetjes, door in de rijen met stokjes te haken:
"working in top 2 lps of each dc"
Maar hoe kun je nu in die stokjes haken, als je daar al een rij met halve vasten in hebt gehaakt :?

Kan me voorstellen dat het niet echt duidelijk is, maar dat is ook het probleem...
Iemand een idee?

SPOILER: Voor de liefhebber de originele tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het niet zo dat de halve stokjes onder de stokjes komen te zitten (of juist andersom)?
Heb je een plaatje?
pi_105539525
@Ophelia: ja, aan zoiets zat ik ook te denken. Er staat niets over in het patroon, maar ik zou natuurlijk de halve vasten in de foundation alleen door de achterste lusjes kunnen doen, en dan de dakpannen door de voorste lusjes...

Dit is het duidelijkste plaatje dat ik heb...(klik om te vergroten)
De foundation is hier in het wit gedaan, en de dakpannen in multicolor
pi_105539851
ik denk er boven plaatsen. Heb je dat al getest?
pi_105539912
Als ik naar het plaatje kijk lijkt de eerste rij dakpannen onder die witte rand te beginnen. Is die witte rand de rij halve vasten?
pi_105539996
@Dottey: wat bedoel je precies?

@Ophelia: dat is dus het lastige; in het patroon hebben ze de hele foundation (dus zowel de rijen met stokjes als die met halve vasten) in het wit gedaan.
Dus dan heb je in feite gewoon een wit lapje, en vervolgens maken ze de gekleurde dakpannen aan die witte rijen met stokjes...
pi_105540044
Mijn insteek zou eerlijk gezegd zijn: beginnen en net zo vaak opnieuw beginnen tot het lijkt te kloppen.
pi_105540145
Ja, heb het nu uit frustratie even weggelegd :P
En dan kijk ik er vanavond of morgen nog wel een keer naar. En mocht ik er echt niet uitkomen, dan improviseer ik zelf wel wat! ;) Op zich is een dakje zo gemaakt
pi_105540260
de dakpannen komen lijkt mij op de stokjes. Dus daar een gat zoeken :P
pi_105540776
Ja, als ik het goed lees, komen de steken daarvan zelfs in de stokjes, maar ik snap dus niet hoe, aangezien er al andere steken in die stokjes zitten...

Maargoed, even wegleggen nu en dan met een frisse blik er weer tegenaan! :P
pi_105542282
EsseEi ik heb de envelop ontvangen en in het echt ziet het er nog mooier uit! Ik dacht dat ik best regelmatig/mooi kon haken maar vooral het rendier is _O_
Die hou ik dan ook lekker zelf, de andere dingetjes doe ik bij de kersthangertjes en sterretjes die ik zelf voor m'n moeder aan het haken ben, ook namens haar bedankt! O+
pi_105547256
Alweer zo veel leuke dingentjes voorbij zien komen. Vooral die kussentjes! :D

Mijn baby-kleedje vordert al lekker:
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_105547663
Wauw, mooi SunshineFlower! :D
pi_105547886
oooh die wordt mooi!!! Deze staat ook nog op mn to hook list!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:19:32 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105548488
ff snel wat ineengeflansd om mn tas op te fleuren

Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:19:55 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105548512
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:58 schreef SunshineFlower het volgende:
Alweer zo veel leuke dingentjes voorbij zien komen. Vooral die kussentjes! :D

Mijn baby-kleedje vordert al lekker:
[ afbeelding ]
dat is een mooie kleurencombi :Y
zo heb ik er eens eentje in t paars gemaakt, die ligt hier nog altijd op tafel O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105548812
leuke bloem!

Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.

Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
pi_105549231
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:32 schreef annelotje het volgende:

Tips anyone??

tadaaa
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Uit "mijn" boekje? ;)

Mooi geworden joh!
pi_105549305
Ben begonnen met het haken van een slof/sok. Heb keurig het schema van meerderen gevolgd en haaknaald nummer van de beschrijving genomen. Maar hij is veel te klein aan het worden..Toch grotere naald proberen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:35:47 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105549339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:34 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Ben begonnen met het haken van een slof/sok. Heb keurig het schema van meerderen gevolgd en haaknaald nummer van de beschrijving genomen. Maar hij is veel te klein aan het worden..Toch grotere naald proberen?
sloffen vallen vaak kleiner uit
ik heb in die gevallen idd een grotere naald genomen, of losser gehaakt
met welke naald heb je nu gehaakt?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105549714
Met 4.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:44:47 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105549783
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:43 schreef Zonne-straaltje het volgende:
Met 4.
en welk patroon?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_105549865
Komt uit het boekje van tanja muller
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2011 @ 20:48:06 #297
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_105550000
dan zou ik het proberen met een 4,5 en losser haken
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:50:09 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105550114
*leest maar half, kijkt vooral plaatjes*
Lieve padma! :D en leuke tashangers van iedereen ^^
En Serinde super bedankt voor het compliment!! :D:D

Vandaag op "het werk" wat haaksels laten zien (of eigenlijK: mijn ravelry pagina) en ze waren ook helemaal weg van het eland haha :D
Oh en ook nog 3 vogeltjes gehaakt daar (zo druk is het ;)), althans de onderdelen, nu "ff" in elkaar zetten
pi_105550130
Oke. Ga ik proberen :) Dank
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:05:10 #300
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_105554484
Oe dat gingerbreadhouse is gaaf, als het dak goed komt natuurlijk! En ook leuke tashangers, padma en veel kussens, dekens en kleedjes.

Aangezien het winter is, veel sjaals aan de kapstok. Van de week bij mijn ouders het volgende plaatje geschoten, allemaal mijn haaksels :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')