Als de parkeerplaats open is werk ik altijd. Ik huur het terrein dus ik heb er niks over te zeggen. Heb nu een pasje waarmee ik de auto's binnen laat. Ik merk dat mensen het veel leuker vinden om tegen iemand te praten dan alleen zon automaat. Dit is dus juist een groot pluspunt voor mijn bedrijf en bij mij betaal je contant wat mensen ook erg fijn vinden.quote:Ja ik reageer veel. Ondernemer hé... niets te doen ik doe administratie / boekhouding / belastingaangiftes en ook beetje websites / internetmarketing.
Ben jij constant aanwezig ook bij je parkeerplaats dan? In principe kan je toch een slagboom plaatsen met een automaat?
Ik was laatst in zandvoort even naar HC, toen was parkeren daar ook voor. Reden we wat door, was ook zo'n parkeerruimte en kwam ook zo'n vet naar ons toe lopen ja is ¤ 7.50 voor de hele avond. Hij had gewoon zo'n bord neergezet en zat in zo'n hokje. We dachten zelf ook al, elke gek kan daar rond gaan lopen en geld vragen voor parkeren hahaha.
Al nagevraagd in FB.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
Appearently not, kan een mod daar wat aan doen oid.?
Ja oke dat is waar. Wel geinig als mensen vragen wat doe je? Ja ik heb een eigen parkeerterreinquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:19 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Als de parkeerplaats open is werk ik altijd. Ik huur het terrein dus ik heb er niks over te zeggen. Heb nu een pasje waarmee ik de auto's binnen laat. Ik merk dat mensen het veel leuker vinden om tegen iemand te praten dan alleen zon automaat. Dit is dus juist een groot pluspunt voor mijn bedrijf en bij mij betaal je contant wat mensen ook erg fijn vinden.
Zit gelukkig binnen in een mooi hokje met een kachel, iPad erbij dus dikke prima hier.
Ondernemers zijn dit soort vragen gewoon vóór en regelen dit zelf!quote:
VOF is bij mij uitgesloten, mijn vader is hier zo'n 20 jaar geleden flink het schip mee ingegaan dus dat is een van de wijze lessen die ik heb meegekregenquote:Op zondag 4 december 2011 21:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Welkom nieuwe ondernemers.
Opvallend veel webshops. Mijne al een tijdje geleden uitgestapt (bestaat nog wel, zitten nog 2 gasten in) ivm. weinig opbrengsten, geen tijd, veel meningsverschillen.
Mijn tip is dan ook dat startende ondernemers het beste alleen kunnen opereren en niet met vennoten, tenzij je elkaar echt goed kent.
Zat bij mij destijds in het template geïntegreerd. Ik had er wel een blog bij om wat relevante linkjes te kunnen plaatsen uit de vakbranche.quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Teeno het volgende:
Aan alle webshoppers.. doen jullie SEO zelf of is het uitbesteedt, en wat voor budget moet je daarbij in gedachten nemen?
Ik heb wel wat verstand van SEO en webshops, ezee webshops zegt me niet zoveel maar ziet er standaard uit. Misschien kan ik je wel ergens mee helpen????quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Teeno het volgende:
Aan alle webshoppers.. doen jullie SEO zelf of is het uitbesteedt, en wat voor budget moet je daarbij in gedachten nemen?
Ezeee is een verkapte licentie van Interspire Shopping Cart Ultimate (ISC), vrij lastig te customizen omdat het barst van de globals die ik nergens kan vinden. Zal je even de link pm'en, kijk maar of je er wat mee kanquote:Op zondag 4 december 2011 22:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb wel wat verstand van SEO en webshops, ezee webshops zegt me niet zoveel maar ziet er standaard uit. Misschien kan ik je wel ergens mee helpen????
M'n BMW slurpt ook nogal veel olie de laatste tijd
Het is inderdaad per categorie en product mogelijk om de meta keywords en omschrijving in te geven.. t'is alleen zo'n werk he.quote:Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees het inderdaad net, maar als je beetje gaat snuffelen valt meestal alles wel te editten. Maar als ik de site zo lees hebben ze wel redelijk aan SEO gedacht. Nou is dat bij een webshop altijd wat lastiger dan een gewone site.
Haha dat wist ik van te voren inderdaad al. Ik hoef niet te concurreren met een bol.com / play.com of wat dan ook. Ik hoef maar een "klein" stukje van de markt. Het is een soort uit de hand gelopen hobby.quote:Op zondag 4 december 2011 12:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Lastige markt, lage marges. Dan moet je hopen op een soort vast klantenkring of dat je goed staat in de pricewatch & budgetgaming. Dat laatste lijkt me heel lastig omdat grotere shops gewoon lagere marges kunnen hanteren.
Ken je toevallig deze: http://www.zuiderpark-games.nl
Is ook een vrij klein webwinkeltje voor games. Wel goeie service en heel persoonlijk (tenminste, hij mailed vaak over nieuwe games en over hoe die dingen gaat veranderen aan de webshop etc.) maar of hij nou veel winst maak betwijfel ik eerlijk gezegd. De goedkoopste is ie vaak niet, maar voor een paar euro gun ik het zo iemand wel meer dan play.com of zavvi, maar als het echt een tientje scheelt dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
Haha dat zien we tegen die tijd dan wel ;-). Over het algemeen willen ze best wachten voor een lagere prijs ;-).quote:Op maandag 5 december 2011 12:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies een grote vriendenkring is dan wel handig, totdat je een keer een spel niet op tijd kan leveren ofzo als ze bij je gepreordered hebben en dan worden ze woest
Toevallig ben ik ook net bezig een pagina aan te maken, voor een webshop in goederen van voornamelijk hetzelfde merk (264 van de 276 producten zijn van Valvoline), is het dan handig om een "Bedrijf, organisatie of instelling" te maken of een "Merk of product" pagina?quote:Op maandag 5 december 2011 23:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Weten jullie hoe je op je facebook (bedrijfs) pagina een afbeelding kan plaatsen, die '' unlocked '' wordt nadat je pagina geliked is?
Kan er namelijk niets over vinden.
Ik zou kiezen voor bedrijf. Je bent immers een bedrijf dat producten verkoopt. Een merk pagina suggereert meer naar de 'fabrikant' van het officiële merk en niet direct een webshop.quote:Op maandag 5 december 2011 23:49 schreef Teeno het volgende:
[..]
Toevallig ben ik ook net bezig een pagina aan te maken, voor een webshop in goederen van voornamelijk hetzelfde merk (264 van de 276 producten zijn van Valvoline), is het dan handig om een "Bedrijf, organisatie of instelling" te maken of een "Merk of product" pagina?
Normaal gesproken moet je die gewoon betalen, tenzij ze je bij de verkeerde branche gerekend hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:50 schreef Burdie het volgende:
Gezellig, kreeg een dikke envelop van HBD/HBA, of ik even 190 euro wil dokken.
Iemand ervaring met bezwaar maken daartegen?
quote:Als u als ondernemer actief bent in een branche waarvoor een product- of bedrijfschap actief is dan bent u wettelijk verplicht de vastgestelde heffing te betalen. Dat staat in de Wet op de Bedrijfsorganisatie. Hiermee blijven de kosten voor de individuele ondernemer laag en wordt voorkomen dat niet-betalende bedrijven gratis meeprofiteren van het werk van de bedrijfschappen.
Nouja, ze hebben zegmaar voor drie verschillende bedrijfsactiviteiten een rekening gestuurd, terwijl ik dat allemaal niet doe (heb mijn bedrijfsactiviteiten bewust heel breed gemaakt op advies van de KVK). Ik ben het sowieso niet eens met de heffing, het is een onduidelijke rekening, niet gespecifieerd, en ik moet betalen aan Ambachten, én aan Ambachten-Schoonheidsspecialiste??? Dubbele lasten voor hetzelfde hoofdbedrijfschap. Snap er niets van...quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet je die gewoon betalen, tenzij ze je bij de verkeerde branche gerekend hebben.
[..]
Even contact met ze zoeken maar ik heb dezelfde rekening gekregen, andere branche wel. Nee dat kan niet. Je moet dit sowieso gaan betalen, is verplicht, maar de hoogte kan je misschien nog wijzigen. Ik vind het ook maar een vage instantie..quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben zegmaar voor drie verschillende bedrijfsactiviteiten een rekening gestuurd, terwijl ik dat allemaal niet doe (heb mijn bedrijfsactiviteiten bewust heel breed gemaakt op advies van de KVK). Ik ben het sowieso niet eens met de heffing, het is een onduidelijke rekening, niet gespecifieerd, en ik moet betalen aan Ambachten, én aan Ambachten-Schoonheidsspecialiste??? Dubbele lasten voor hetzelfde hoofdbedrijfschap. Snap er niets van...
Ik denk dat ik mijn bedrijfsactiviteiten maar allemaal ga laten vervallen bij de KVK , kan dat eigenlijk?
SEO is niet alleen goede url's en alt teksten bij afbeeldingen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Zat bij mij destijds in het template geïntegreerd. Ik had er wel een blog bij om wat relevante linkjes te kunnen plaatsen uit de vakbranche.
Kijk even bij biedmeerwebwinkel of mijnwebwinkel.nlquote:Op woensdag 7 december 2011 00:22 schreef Gekkenhuisje het volgende:
[..]
SEO is niet alleen goede url's en alt teksten bij afbeeldingen.
Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen weer een webshop beginnen. In veel gevallen zijn het vaak hobbyprojecten die niet veel mogen kosten en toch veel moeten opleveren
Daarnaast verbaas ik me vaak over de beperkte kennis mbt online marketing Veel verder als titles en een nieuwsbrief maken komen veel kleine webshops niet
Geen slecht woord over de mensen hier die een webshop hebben verder, ken de shops niet..maar over het algemeen valt me bovenstaande wel op
Ja ik merk het ook, geen idee hoe het komt want vorig jaar had ik er geen last van.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ik heb geen dalende lijn, maar de verwachte kerstdrukte blijft vooralsnog wel uit.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:16 schreef stoeltafel het volgende:
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !
Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leuk Nieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.
Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5equote:Op zaterdag 10 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....
En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
Ja in dit geval 10e, ook nog zn echte tel nr achter gelaten. Gebeld, ja ik kom het vanmiddag brengen! Weer niks....nog eens gebeld, ja ik kom het morgenvroeg brengen! Weer niks...intussen zit dat 10tje allang in zn arm :Squote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
'Change management'?quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
Verander management is natuurlijk een breed gedragen begrip. Waar wij in gespecialiseerd zijn is business alignment. Je zult versteld staan hoeveel factoren binnen organisaties onbewust invloed op elkaar uitoefenen in organisaties. Deze factoren brengen wij in kaart waardoor men connecties gaat zien, die eerst onherkenbaar waren. Door deze bewust met elkaar uit te lijnen kun je veel efficiënter, effectiever en bewuster werken.quote:
Leuk! Wij kijken verder niet naar huisstijl. Positionering wel. Afhankelijk van je positionering van je klanten en daarbij je toekomstperspectief, geeft heel erg aan op welke manier een organisatie aangestuurd moet worden en hoe je daarbij de organisatie inricht. Hoe motiveer je je mensen om juist dat uit ze te krijgen, wat de klant van ze verwacht. Hoe hoger je positioneert, hoe meer de klant van je mensen verwacht, hoe meer assertiviteit, innovativiteit en daadkracht ze moeten tonen. Dit kun je stimuleren door meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe te schuiven, maar ook door als leidinggevende niet als manager, maar als coach te gaan fungeren. De meeste managers vinden dat heel erg moeilijk, wegens het autoriteitsgevoeligheid.quote:Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.
Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
We meten met 2 type indicatoren:quote:Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!quote:Op maandag 12 december 2011 13:07 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
Nooooooooooooo, daar gaat mijn branche, haha maar zo snel zal het niet lopen. Wel vindt ik de prijzen voor de winkels te duur, voor een kleine winkel betaal je al 2700e per maand. Verder denk ik dat de fysieke winkels nooit verdwijnen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Einde van de winkelstraat?
http://altijdwat.ncrv.nl/(...)nde-van-winkelstraat
Niets eng aan hoor! Directeuren willen heel vaak veranderingen doorvoeren, maar waarbij het personeel in opstand komt, of niet wil meewerken. Als je ze daarmee confronteert heb je ze vaak al snel overtuigd.quote:
Leuk verhaal zeg! Aan welke school heb je je opleiding gevolgd? Doe zelf ook SB en begin volgende maand met mijn scriptie, een haalbaarheidsonderzoek voor mijn bedrijf.quote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Klinkt bijna als een mooi jongensboekquote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
ik zou de categorieen wel gescheiden houden, maar gewoon een knop toevoegen met de mogelijkheid om alle producten tegelijk te zien. Dus zo ongeveer als je nu zelf zegtquote:Op woensdag 14 december 2011 22:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb een aantal categorieen.
Neem nou categorie 1 als voorbeeld. Categorie 1 heeft een aantal producten onder zich die onder het merk categorie 1 vallen.
Wanneer klant op categorie 1 klikt, krijgt klant een overzicht van alle producten die onder dat merk vallen. Je kan het bijv. zien als dat je klikt op Apple en dan kiest tussen iPhone 3GS en iPhone 4 etc.
Na het klikken op een product, bijvoorbeeld de iPhone 3GS krijgt de klant een overzicht van alle producten (lees: o.a. accessoires) die voor de iPhone 3GS compatibel zijn.
Bij dit overzicht van producten, staan niet de producten maar de categorieen. Dus bijvoorbeeld voor iPhone 3GS: Sport accessoires, gadgets, kabels e.d.
Ik wil graag, om het voor de klant eventueel leuker/makkelijker te maken om het gehele assortiment voor de producten (lees: 3GS) te ontdekken, hier bij ook een categorie Overzicht Assortiment bijvoegen die natuurlijk op plek 1 staat. Zodat de klant daar alle producten, van Sport Accessoires tot Kabels tegelijk kan zien en alleen door de pagina's hoeft te bladeren.
Is dit hierbovengenoemde slim om zo'n categorie toe te voegen? (dus: de categorie Overzicht Assortiment)
Voorheen had ik de producten direct vertoond na het klikken op bijvoorbeeld iPhone 3GS. Waarna de klant in de navigatiebar, kon kiezen uit meer categorieen. Maar door het uitbreiden van het assortiment leek het mij verstandiger om dit overzicht van categorieen meteen aan de klant voor te schotelen, zodat deze niet na het klikken op iPhone 3GS op een pagina komt met o.a. Sport Accessoires en hoesjes door mekaar, wat hij/zij misschien niet eens wilt. Ook leek mij de overige categorieen een beetje verstopt in de navigatie, vandaar.
Is het juist slim om de klant te laten kiezen uit deze categorieen of toch slimmer om meteen alle producten (door mekaar) voor te schotelen? (Dus: ongeveer zoals Overzicht Assortiment als pagina waar de klant direct komt na klikken op iPhone 3GS) en dan zelf nog evt uit de navigatiebar een andere categorie kiest voor specificatie.
Jullie mening?
Voor de KOR is het urencriterium niet van toepassing. Het wordt per jaar bepaald en je kunt dus geen twee jaren salderen als dat de bedoeling is. (Het verband tussen 2011 en 2012 is mij niet helemaal duidelijk.)quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Is voor de kleine ondernemersregeling de urencritereum een eis?
Adviseur die mij belde van de belastingdienst 'dacht' namelijk van niet. Maar ik dacht gelezen te hebben in het boekje van wel.
Ook: kan je als je bijv in september gestart bent btw afdragen en betalen- en in het volgende jaar gebruik maken van de kleine onderemersregeling zodat je in 2012 indien je er voor in aanmerking komt geen btw hoeft af te dragen en ook niks mag innen. Is dit mogelijk?
Heb namelijk een hoop te ontvangen in 2011 en zou leuk zijn als ik in 2012 gebruik kan maken van de ondernemersregeling. ( waar ik in 2012 met uren (idien vtp en omzet denk voor in aanmerking te komen)
Getypt vanaf mijn smartphone dus kan een beetje slordig overkomen.
Sterker nog: je kunt de KOR niet eens toepassen. Er is immers geen sprake van een (per saldo) afdracht.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik geloof dat Yoshi mijn vraag beantwoord heeft.
@ ManAtWork: De vraag was dus of het mogelijk is om nu ik in 2011 begonnen ben en veel inkopen heb gedaan, geen gebruik te maken van de KOR. Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want ik kan nu dus een hoop btw terug ontvangen en heb nog niet zo veel verkocht dat ik meer moet afdragen als ontvangen. Vandaar dat ik dacht: ik ga de KOR niet gebruiken in 2011.
Ja, dat kan dus. Let wel op: als je alle investeringen in 2011 neemt en in 2012 dus bijna geen voorbelasting hebt, zou het wel eens nadelig uit kunnen pakken als je op het randje komt te zitten. Je (per saldo) afdracht kan boven de vrijstelling komen zodat je helemaal geen KOR kunt toepassen.quote:Echter, ga ik in 2012 wellicht minder inkopen doen en meer verkopen: m.a.w. ik zal meer moeten afdragen als ontvangen aan BTW. 2012 zou ik dan wel aanspraak maken op de KOR omdat ik dan niets hoef af te dragen.
Mijn vraag dus: is dit mogelijk?
Je kunt per kwartaal de KOR al toepassen. Als je zeker weet dat je over het gehele jaar gezien onder de genoemde bedragen blijft, is het geen probleem. Je kunt het ook in de laatste aangifte (of desnoods in een suppletieaangifte) verwerken.quote:PS: Ik moet per kwartaal btw aangifte doen, dus ik zou ieder kwartaal kunnen kijken of ik gebruik wil maken van de KOR? Ontvang ik in princiepe BTW, dan maak ik er geen gebruik van dit kwartaal. Zou ik meer moeten afdragen aan BTW? Dan maak ik aanspraak op de KOR. Kan dit per kwartaal?
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
Volgens mij kan je elk jaar kiezen of je gebruik maakt van de KOR of niet, de 'gewonnen' BTW moet je dan wel bij je winst optellen en daar betaal je weer IB over.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik geloof dat Yoshi mijn vraag beantwoord heeft.
@ ManAtWork: De vraag was dus of het mogelijk is om nu ik in 2011 begonnen ben en veel inkopen heb gedaan, geen gebruik te maken van de KOR. Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want ik kan nu dus een hoop btw terug ontvangen en heb nog niet zo veel verkocht dat ik meer moet afdragen als ontvangen. Vandaar dat ik dacht: ik ga de KOR niet gebruiken in 2011.
Echter, ga ik in 2012 wellicht minder inkopen doen en meer verkopen: m.a.w. ik zal meer moeten afdragen als ontvangen aan BTW. 2012 zou ik dan wel aanspraak maken op de KOR omdat ik dan niets hoef af te dragen.
Mijn vraag dus: is dit mogelijk?
De KOR wordt naar mijn weten per jaar toegepast. Je kunt wel per kwartaalaangifte bepalen of je van de KOR gebruik wilt maken, maar houd er dan rekening mee dat je bijvoorbeeld BTW die je in het 1e kwartaal hebt ontvangen, weer terug moet betalen als je later in het jaar besluit de KOR toch toe te passen.quote:PS: Ik moet per kwartaal btw aangifte doen, dus ik zou ieder kwartaal kunnen kijken of ik gebruik wil maken van de KOR? Ontvang ik in princiepe BTW, dan maak ik er geen gebruik van dit kwartaal. Zou ik meer moeten afdragen aan BTW? Dan maak ik aanspraak op de KOR. Kan dit per kwartaal?
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
Het wordt op jaarbasis berekend. Maar toepassen kun je het bij iedere aangifte.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
De KOR wordt naar mijn weten per jaar toegepast. Je kunt wel per kwartaalaangifte bepalen of je van de KOR gebruik wilt maken, maar houd er dan rekening mee dat je bijvoorbeeld BTW die je in het 1e kwartaal hebt ontvangen, weer terug moet betalen als je later in het jaar besluit de KOR toch toe te passen.
Dat bedoel ik inderdaad .quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het wordt op jaarbasis berekend. Maar toepassen kun je het bij iedere aangifte.
Het laatste sluit inderdaad aan bij mijn tip om goed op te letten of je in het begin van het jaar niet teveel KOR gaat toepassen die je later toch terug moet betalen.
quote:
Een echte ondernemer: altijd iets te klagen.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie hebben mazzel alleen je eigen boekhouding, ik moet die voor m'n klanten ook doen en ook weer OB-aangiftes en natuurlijk jaarrekeningen
Da's niet alleen een ondernemer eigen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een echte ondernemer: altijd iets te klagen.
Dat is een persoonlijke 'service' / tint die je niet vaak bij webshops tegenkomt, ik zou er mee adverteren zelfs omdat het erg onderscheidend isquote:Op vrijdag 30 december 2011 02:03 schreef Teeno het volgende:
Van de week even aan het brainstormen geweest, en ga met mijn webshop een wat meer regionaal karakter ontwikkelen. Vandaag een gesprek gehad met de lokale huis-aan-huis-krant redacteur voor een maandelijkse advertentie in de auto/occasion rubriek, moet zeggen dat de tarieven me reuze meevallen. Dinsdag een gesprek bij designstudio voor logo en template voor de shop.
Ik zit momenteel toch zonder werk en heb ingesteld dat bestellingen binnen de regio (postcode x t/m y) vanaf 50 euro een gratis rembourszending krijgen, en onder de 50 euro voor 4,95.. dan ga ik het namelijk zelf brengen (heb een goedkoop busje) en afrekenen. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt
Ach, die 30 mutaties oidquote:
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:03 schreef Teeno het volgende:
Van de week even aan het brainstormen geweest, en ga met mijn webshop een wat meer regionaal karakter ontwikkelen. Vandaag een gesprek gehad met de lokale huis-aan-huis-krant redacteur voor een maandelijkse advertentie in de auto/occasion rubriek, moet zeggen dat de tarieven me reuze meevallen. Dinsdag een gesprek bij designstudio voor logo en template voor de shop.
Ik zit momenteel toch zonder werk en heb ingesteld dat bestellingen binnen de regio (postcode x t/m y) vanaf 50 euro een gratis rembourszending krijgen, en onder de 50 euro voor 4,95.. dan ga ik het namelijk zelf brengen (heb een goedkoop busje) en afrekenen. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt
U heeft PMquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?
Van mij ookquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?
quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:05 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb van de week een ad in de locale krant hier gezet. Werd uitgebracht in 3 steden en omringende dorpen, halve pagina kostte 1100 ex btw.
Het was wel iets meer dan een ad, het was een halve pagina maar dusdanig geschreven alsof het een krantenartikel was, stond ook niet tussen de advertenties. Verder niks redactioneels van hun kant uit.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:55 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
[..]
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.
Doen ze dan ook nog iets redactioneel voor je als je een advertentie plaatst? (Ben zelf van de redactie namelijk en ben wel ff nieuwsgierig hoe dat in andere regio's gaat).
Had de advertentie geplaatst en het formaat was prima. Response minimaal dus heb besloten om er niet mee door te gaan. Investeer mijn geld liever in personeel. Werkt beter en zo komt de boodschap beter over. Morgen de laatste dag van het jaar. Doel in 2012, minimaal 1 parkeerplaats erbij. In januari heb ik al een gesprek staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:55 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
[..]
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.
Doen ze dan ook nog iets redactioneel voor je als je een advertentie plaatst? (Ben zelf van de redactie namelijk en ben wel ff nieuwsgierig hoe dat in andere regio's gaat).
Zie vaak dat een advertorial (dus een betaald artikel zeg maar) beter werkt dan een normale advertentie. Ligt er idd ook aan wat voor branche. Een plaatselijke bakker doet het ws beter met wekelijkse advertentie met de weekaanbieding - dan 1x in de drie maanden een artikel over het wel en wee achter de toonbank. Terwijl als je bijvoorbeeld een schoonheidssalon hebt met een nieuwe behandelmethode, is een informatief artikel over de behandeling hoe het werkt en wat levert het op weer een betere optie.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:32 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb heel veel respons gekregen op het artikel(makkelijk het geld eruit gehaald aan nieuwe klanten) dus misschien is het ook afhankelijk van de branche e.d.?
Of mij want ik ben ook grafisch ontwerperquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:46 schreef Neraice het volgende:
Maar mochten mensen hier nog een logo oid nodig hebben dan kun je mij PM'en.
Willekeurige afschrijving voor starters mag alleen als je urencriterium haalt, de willekeurige afschrijving vanwege de crisis kan je nog wel gebruiken (2012 niet meer).quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:40 schreef mr_me_me het volgende:
Ik heb een eenmanszaak maar haal de urennorm niet (1225 uur). Kan ik nu wel versneld afschrijven (2 jaar)?
Je hebt twee soorten willekeurig afschrijven: voor starters en de de tijdelijke crisismaatregel.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:40 schreef mr_me_me het volgende:
Ik heb een eenmanszaak maar haal de urennorm niet (1225 uur). Kan ik nu wel versneld afschrijven (2 jaar)?
Yoshi, lees nu het handboek ondernemen door en daar staat wel informatie in over benzinekosten, maar het is niet helemaal duidelijk. Ik koop deze week een auto op mijn onderneming. Mag ik nou alle brandstofkosten die ik maak voor mijn onderneming aftrekken van mijn winst?quote:Op zondag 1 januari 2012 20:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand anders in NL laten doen? Of vragen of iemand ze naar jou scanned?
Ja, dat mag.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Yoshi, lees nu het handboek ondernemen door en daar staat wel informatie in over benzinekosten, maar het is niet helemaal duidelijk. Ik koop deze week een auto op mijn onderneming. Mag ik nou alle brandstofkosten die ik maak voor mijn onderneming aftrekken van mijn winst?
Je moet dan ten alle tijde wel een kilometerregistratie bijhouden, toch?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, dat mag.
Je mag alle autokosten (dus ook houderschapsbelasting, onderhoud, afschrijving en verzekering) ten laste van de winst brengen als de auto als ondernemersvermogen is aangemerkt. Rij je er voor meer dan 500 km per jaar privé in, dan krijg je een bijtelling die je winst weer verhoogt. (De bijtelling is nooit hoger dan de werkelijke kosten (incl. afschrijving).)
Als je onder de bijtelling uit wilt komen, ja.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je moet dan ten alle tijde wel een kilometerregistratie bijhouden, toch?
Je kunt de auto ook in prive kopen en via een kapitaalinbreng in de onderneming activeren. Het is alleen niet te adviseren om de discussie met de fiscus te voorkomen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:32 schreef jwvdiermen het volgende:
Zo, het is 2012. Dit jaar fulltime aan de slag voor mijn eigen bedrijf! In het begin voornamelijk voor mijn oude werkgever (nu opdrachtgever dus ), maar heb al meerdere klanten in de pijplijn.
Even een vraag over autokosten. Heb gewoon een eigen 2e hands auto waarmee ik naar mijn oude werkgever (klant) rij. Ik weet dat je de kilometers van je winst mag aftrekken met 19 cent per kilometer omdat mijn auto privé staat.
Mocht ik later dus een nieuwe auto willen kopen die ik ook privé gebruik, moet ik deze dan via mijn bedrijf aanschaffen om alle kosten van mijn winst te kunnen afschrijven (nog geen rekening gehouden met de bijtelling)? En hoe gaat dit, als deze 2e hands is e.d, gezien ik dan geen factuur heb of BTW betaal als het van een particulier komt. Ik ga hier zelf natuurlijk ook nog research naar doen, maar ik gooi het ook hier even, altijd interessant voor andere mensen als iemand het antwoord gelijk weet.
Nog goede wensen, hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad.
PR is meer gericht op voorlichting (o.a. aan pers) en communicatie met bestaande klanten, misschien dat een klein reclamebureau of promotiebureau meer uit kan halen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?
In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.
Iemand ervaringen?
En wat zijn je ervaringen daarmee?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Een klant van me heeft een promotie-bureau
Vandaar dat ik me ook afvroeg in hoeverre het een antwoord op de vraag was.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is natuurlijk een beetje lastig om te zeggen, ik zie voornamelijk de cijfers en verder blijft het een klant van mij,
Als je goed hebt gelezen, zie je dat ik niet heb gereageerd op de vraag maar op je verkapte voor van promotie.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Het komt in ieder geval meer in de buurt van een nuttig antwoord dan jouw gelul.
Voor een webshop is het natuurlijk het makkelijkst om online te promoten, dan is de stap voor klanten minder groot om daadwerkelijk eens naar je waren te kijken. M.i. is een promotiebureau meer voor offline-promotie geschikt. Misschien dat je beter bij een bedrijfje kan kijken dat goed is met optimalisatie voor Google, banners voor je kan maken en ervaring heeft met het opzetten van een online campagne (b.v. een prijsvraag, een vraag in een betaalde enquete bij zgn 'get paid to' sites, linkpartners). Kijk ook eens naar Google Adsense, maar afhankelijk van de concurrentie in jouw branche kan dat nog prijzig worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?
In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.
Iemand ervaringen?
Om toch nog even hierop terug te komen, in hoeverre kan ik hiermee adverteren zonder de klanten buiten de regio het gevoel te geven dat ze "benadeeld" worden? In de lokale krant komt het wel, omdat die binnen die regio wordt verspreid, maar is het ook wijs om op de homepage van mijn site te zetten, of in een Google Adwords banner?quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:22 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke 'service' / tint die je niet vaak bij webshops tegenkomt, ik zou er mee adverteren zelfs omdat het erg onderscheidend is
Uiteindelijk kopen ze het product niet bij een webshop maar bij 'die aardige kerel met dat busje'.
Ik heb nergens gezegd dat ik een probleem heb met verkapte promotie. Waar jij mijn reacties anders interpreteert, zegt mij genoeg.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Pas maar op, dat is verkapte vorm van promotie en vindt manatwork niet leuk. Dat we elkaar hier gewoon proberen te helpen begrijpt ie niet.
Klopt. Daar weet jij alles van.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand helpen of de wijsneus uithangen zijn twee verschillende dingen.
Is dat zo?quote:Bovendien heb je niet eens een eigen onderneming
Waar ben ik een wijsneus? Ik vraag gewoon hoe je tot die conclusie bent gekomen. Meer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk dat bedoel ik dus met wijsneus uithangen. Maar goed als je ook ondernemer bent, zou je dat dan met ons willen delen? In welke branche zit je?
Uiteraard richt ik me nu al vooral op online promotie. Er zijn tegenwoordig ook PR bureau's die zich op online PR richten, kijk bijvoorbeeld eens naar webshoppr(.nl). Zij zorgen dan voor een passende social media strategie, maar ook dat relevante weblogs over jou schrijven, en/of voor advertenties cq advertorials.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef vincm het volgende:
[..]
Voor een webshop is het natuurlijk het makkelijkst om online te promoten, dan is de stap voor klanten minder groot om daadwerkelijk eens naar je waren te kijken. M.i. is een promotiebureau meer voor offline-promotie geschikt. Misschien dat je beter bij een bedrijfje kan kijken dat goed is met optimalisatie voor Google, banners voor je kan maken en ervaring heeft met het opzetten van een online campagne (b.v. een prijsvraag, een vraag in een betaalde enquete bij zgn 'get paid to' sites, linkpartners). Kijk ook eens naar Google Adsense, maar afhankelijk van de concurrentie in jouw branche kan dat nog prijzig worden.
Als je (geavanceerde) banners nodig hebt die dynamisch willekeurige of specifieke producten uit jouw webshop laat zien, kan ik eventueel wat voor je betekenen
Cosmetica, zie ook de link in mijn signature .quote:
Als het gaat om betere vindbaarheid van je website, daar worden we momenteel bijna dagelijks voor gebeld door allerhande 1-pitters. Daar zou ik je geen advies in kunnen geven, anders dan dat er een hoop beloofd wordt en weinig meetbaars geleverd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?
In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.
Iemand ervaringen?
Wat ik hierboven al schreef, ik zoek een bureau die met mij meedenkt met een strategie voor (voornamelijk) online promotie, en deze waar nodig (mede) uitvoert.quote:Op donderdag 5 januari 2012 06:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Wat verwacht je van dat PR-bureau? Wat moeten ze voor je gaan doen, alleen promotiemateriaal maken, of een complete campagne bedenken en uitvoeren?
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerkingquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Burdie het volgende:
Er staat toch ook dat het moet worden uitgevoerd?
Logisch, snap ikquote:Ik heb best wat concreets hoor, maar heb geen zin dat hele verhaal op fok neer te zetten.
Behoudens iemand die een PR bureau als klant heeft, lijkt het er niet op, nee.quote:Ik ben hier vooral op zoek naar ervaringen, maar die zijn er kennelijk niet echt .
I know .quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerking
Mja, het is toch eigenlijk logisch dat je verzendkosten vergoed krijgt als je verplicht bent een product terug te sturen omdat de webwinkel iets verkeerds heeft geleverd of omdat het artikel kapot is, wat niet zo zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb al vaker producten terug moeten sturen omdat iets defect was maar heb eigenlijk nooit de verzendkosten vergoed gekregen
Haha, wellicht dat je daar enig punt hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, als je bij een winkel iets koopt en dat gaat stuk, dan rij je er toch ook heen om je product terug te brengen? Of vraag je dan benzinegeld?
Offtopic, maar dat moet een rechter juist niet. Zou een mooie boel worden, als de door de bevolking gekozen tweede kamer wetten de maakt, en de rechters zich er niet aan houden omdat ze het er niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet alles wat in de wet staat is zoals het hoort te zijn..
Rechters zouden er vaker van moeten afwijken om te kijken wat nou echt rechtmatig is.
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Tevens terugvindpost, ik ben bijna zover dat mijn nieuwe internetdienst gelanceerd wordt. Twaalf potentiële klanten (geen particulieren) hebben hun interesse al aangegeven, en de techniek is bijna af, wordt leuk . Hou jullie op de hoogte!
Zolang het nog niet gelanceerd is gooi ik het niet openbaar op het forum, maar als je écht nieuwsgierig bent, stuur even een PM.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:09 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?
De rechter moet conflicten toetsen aan de wet. Als je het niet met de wet eens bent, probeer dan de wet te veranderen. Dat "sulle boekje" waar jij het over hebt is door zo'n 150 jaar aan volksvertegenwoordiging tot stand gekomen, _niet_ wenselijk dat een willekeurige rechter dat maar even naar eigen inzicht gaat negeren.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja en nee.
Een rechter die beslist dat een webwinkel niet gevestigd mag zijn op een industrieterrein terwijl de gemeente die dit beleidsplan maakt en handhaaft, er geen probleem mee heeft, moeten ze ontslaan.
In zo'n geval zou de rechter moeten afwijken van z'n sulle boekje en gewoon realistisch nadenken. Nu gaat de gemeente het beleidsplan veranderen, omdat die klooijo zo strict in z'n boekje moet kijken. Had de rechter het gewoon geaccepteerd dat een webwinkel op een industrieterrein zit, niks aan de hand.
Yep, wat wil je weten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:37 schreef RadioSlut het volgende:
Iemand ervaringen met het importeren van goederen buiten de EU?
Hoe het bij jou in z'n werk ging.quote:
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Laatst vraag op het tentamen gekregen:
'Geef 3 redenen waarom een bedrijf zijn risico niet zou verminderen?'
Vandaar dat ik dus dacht laat ik hem eens aan de mede ondernemers stellen. Ik vond de vraag dus ook al zo raar. Iedere onderneming wilt zijn risico toch verminderen, uitgaande dat het alleen maar positief uitpakt. Gelukkig ben ik niet de enige. Wellicht een linkje naar dit topic voor de docent..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.
Ik kan me wel situaties voorstellen waarin je het risico voor lief neemt, maar dat zou een hele andere vraag zijn.
Ik ben benieuwd wat volgens je docent juiste antwoorden zouden zijn
Het betreft bij mij ordergebonden productie uit China. Vervoer (bootzending in een container in mijn geval) laat ik door de fabrikant regelen en afhandelen tot Rotterdam. Die kosten betaal ik dan ook aan de fabrikant. Dat is zeker vanuit China praktischer, want de standaard vervoerders hebben nogal eens moeite om een bepaald adres in China te vinden. Daarnaast is het vaak veel goedkoper als zij het lokaal regelen. Je wil dan niet weten hoe het vervoerd wordt natuurlijk, maar het zijn niet van die mooie nieuwe vrachtwagens van UPS, zeg maar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:03 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hoe het bij jou in z'n werk ging.
Kost het veel moeite? Heb je het zelf gedaan of heb je een expediteur in de hand genomen?
Hoeveel moest je uiteindelijk betalen voordat de goederen Nederland inmochten? En waar bestaan die kosten dan uit?
Het gaat bij mij maar om maximaal 2 zendingen per jaar. Jullie zullen wat frequenter afnemen, vermoed ik?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:34 schreef nelisb het volgende:
Wij kochten zoals JJ als CIF Rotterdam, maar tegenwoordig doen wij alles FOB en dan de haven van waar het moet vertrekken) Dit is aanzienlijk goedkoper dan JJ doet en het is net zo makkelijk.
We hebben een Nederlands bedrijf in Rotterdam die dit allemaal organiseert voor ons, omdat zij veel volume hierheen halen zijn de containerprijzen goedkoper.
Documenten kunnen ze gewoon Telex release doen, zodat je ze per mail kan ontvangen. Kost niks extra's en de Chinees hoeft niks op te sturen.
Welkomquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Ook als je iets niet weet, kan je antwoordenquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
Welkom, welke talen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Nederlands-Engelsquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Welkom, welke talen?
Neem je opdrachten via bureaus aan of via klanten direct? (ik ken die business niet echt)
Ik ben echt heel benieuwd. Vermoedelijk is de vraag gewoon verkeerd gesteld en zoekt hij naar voorbeelden van situaties waarin je een afgewogen risico accepteert (oid)quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
Oke.quote:De vraag 19 uit het tentamen heeft betrekking op een gedeelte uit hoofdstuk 7 waar in, zo uit mijn hoofd in paragraaf 2, een tweetal uiterste posities worden besproken met betrekking tot het afdekken van het renterisico. De ene positie is een onderneming die alles afdekt en de andere is de positie die niets afdekt. De vraag heeft betrekking op de laatste onderneming en de vraagstelling heeft betrekking op de situatie wanneer een onderneming dit niet zal doen. In het boek staat dan dat zo'n onderneming
- Voldoende financiële reserves heeft
- ruime winstmarges heeft
- een sterke marktpositie heeft
- en een lage risico afkeer heeft
Dus de vraagstelling is gezien de te bestuderen literatuur helemaal niet gek.
Dan vind ik nog de vraagstelling erg vreemd. Ik zou dan eerder zeggen: onder welke omstandigheden is een bedrijf eerder bereid een risico te aanvaarden (oid).quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Antw. Docent op de vraag: 'Waarom zou een bedrijf zijn risico NIET willen verminderen?'
Oke.
1. Meer risico = meer/ruimere winstmarge. Waren we hier ook over uit.
2. Financiële reserves. Een onderneming die zijn risico niet beperkt heeft meer financiële reserves dan een onderneming die dat wel zou beperken? Oké. Maar dat is toch geen reden om je risico juist niet te verminderen? Zoals het antwoord luidt; 'heeft'. Je hebt het of je hebt het niet. Door het niet verminderen van je risico krijg je toch niet meer financiële reserves? Indien met financiële reserves meer geld wordt bedoelt, is dit hetzelfde als antwoord 1 naar mijn mening.
3. Sterke marktpositie. Is dat zo? Heb je een sterke marktpositie als je risico neemt en dit expres loopt, dus niet verminderd? Ik betwijfel het.
4. Lage risico afkeer. Lees wat dit inhoudt hier. Ik kom er niet helemaal uit wat betreft punt 4.
Ja die vraagstelling lijkt er al meer op.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan vind ik nog de vraagstelling erg vreemd. Ik zou dan eerder zeggen: onder welke omstandigheden is een bedrijf eerder bereid een risico te aanvaarden (oid).
Want:
- als je ruim in je jasje zit, kan je best een deukje oplopen
- als je ruime winstmarges hebt, maak je deukjes relatief makkelijk goed
- als je een sterke mp hebt, kun je wel eens een glijertje maken
- en als je weinig afkeer hebt van het nemen van risico, dan neem je het makkelijker
Nou ja...
Die vraagstelling suggereert dat er echt een reden is waarom je (willens en wetens) je risico niet wilt verminderen. Dat is raar. Kan er maar één bedenken: je wilt geen ondernemer meer zijn, maar zomaar opgeven is ook zo wat, dus neem je een groot risico, gaat op je bek & failliet en kunt dan altijd zeggen: ik heb het geprobeerd, maar helaasquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja die vraagstelling lijkt er al meer op.
De vraagstelling van de docent suggereert gewoon een hele verkeerde manier van denken en stuurt je op een dwaalspoor..
Dat is dus precies wat ik zei, alleen de vraag was misschien een beetje krom gesteld.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:27 schreef Snoepje5 het volgende:
Antw. Docent op de vraag: 'Waarom zou een bedrijf zijn risico NIET willen verminderen?'
Dat denk ik wel.quote:Op zondag 22 januari 2012 23:48 schreef El_Liberaliste het volgende:
Zijn d'r ook mensen die als Nederlander een bedrijf in het buitenland hebben?
En terecht, als je een land vooruit wil helpen moet de drempel om te ondernemen zo laag mogelijk liggen..quote:Op maandag 23 januari 2012 01:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Ken veel belgen die juist een bedrijf in nl opstarten. In belgie moet men kennis hebben van 'ondernemen' terwijl in nl iedere snotaap aan de gang kan.
Hoewel ik het met je eens ben vwb die lage drempel, is het ook wel begrijpelijk. Je wilt toch niet dat incapabele figuren, die misschien toevallig wat geërfd hebben, een bedrijf beginnen dat binnen no-time failliet gaat met schuldeisers (klanten, leveranciers) en ontslagen personeel. Dat is ook schadelijk voor de reputatie van beginnende bedrijfjes in het algemeen.quote:Op maandag 23 januari 2012 01:27 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
En terecht, als je een land vooruit wil helpen moet de drempel om te ondernemen zo laag mogelijk liggen..
Ben ik het niet helemaal mee eens, iemand die totaal geen theoretische kennis heeft en misschien nog wel slecht was op school kan toch een enorm creatieve geest hebben met een geweldig concept dat gewoon meteen slaagt. Boekhouder kan die inhuren, specialisten met vakkennis ook. Nu ben ik niet op de hoogte van het ondernemersexamen in België maar mijn gedachte is wel dat de toegankelijkheid zo laag mogelijk moet blijven.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens ben vwb die lage drempel, is het ook wel begrijpelijk. Je wilt toch niet dat incapabele figuren, die misschien toevallig wat geërfd hebben, een bedrijf beginnen dat binnen no-time failliet gaat met schuldeisers (klanten, leveranciers) en ontslagen personeel. Dat is ook schadelijk voor de reputatie van beginnende bedrijfjes in het algemeen.
Het examen in België is totaal niet lastig, en met een hbo of wo-papiertje mag je sowieso al aan de slag. Het is geen garantie voor goede bedrijven, maar filtert de rotzooi er wel uit.
Welkomquote:Op maandag 23 januari 2012 11:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens, iemand die totaal geen theoretische kennis heeft en misschien nog wel slecht was op school kan toch een enorm creatieve geest hebben met een geweldig concept dat gewoon meteen slaagt. Boekhouder kan die inhuren, specialisten met vakkennis ook. Nu ben ik niet op de hoogte van het ondernemersexamen in België maar mijn gedachte is wel dat de toegankelijkheid zo laag mogelijk moet blijven.
Ook even een introductie, ben nog een student, 19 jaar en wil wellicht later voor mij zelf beginnen alleen ontbreekt het me aan een goed idee. Retail branche lijkt me leuk, maar door veel gevestigde namen zou ik dan eerder geneigd te zijn om voor een franchise-achtige functie te kiezen waarbij er natuurlijk wel, wat er aan het eind over blijft voor mij is en niet voor het hoofdkantoor.
Bedanktquote:Op maandag 23 januari 2012 11:52 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Welkom
Ben zelf niet zo'n fan van franchise omdat je toch in zekere zin voor een baas werkt, maar afhankelijk van de branche kan er natuurlijk best wat in te verdienen zijn.
En qua ondernemersexamen: Je hoeft ook niet goed te zijn in boekhouden bijvoorbeeld, maar je moet in ieder geval voldoende op de hoogte zijn van de lasten die het met zich meebrengt en de mogelijkheid om iemand in te kunnen huren - en een inschatting kunnen maken van de bijbehorende kosten.
Goed kunnen delegeren is ook een vak
Ik ben ook geen voorstander van ambtenaren die ambitieuze burgers (ondernemers in spé) de les gaan lezen.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:33 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Bedankt
Qua franchise zijn er tal van mogelijkheden je hebt bijvoorbeeld ook formules waarbij je de naam van de formule draagt, gunstigheden hebt met inkopen en verder totaal naar eigen wens je onderneming mag runnen op de manier dat je zelf het beste lijkt. Alles aan het einde van het jaar wat overblijft blijf bij jou, je draait zelf op voor het personeelsbeleid, marketingbeleid tot het operationele gedeelte aan toe.
Als het examen inderdaad zo vrij algemeen blijft en puur informatief is dan ben ik ook zeker een voorstander. Maar ik ben er niet mee eens dat nota bene ambtenaren een examen kunnen maken die men dient te halen om daarna pas succesvol te kunnen ondernemen. Wellicht veranderen tijden en is de perfecte innovatie straks een bedrijf die alles anders doet dan de gevestigde orde aanraadt. Juist voor zo'n initiatieven vind ik dat de drempel zo laag mogelijk moet liggen. Maar in principe ben ik wel voor om het examen verplicht te stellen gekoppeld aan enkele adviezen n.a.v. je uitslag door evt. ervaren ondernemers maar dat er verder geen consequenties aanvast zitten. Dan heb je toch dat stukje voorlichten en zelftoetsing in combinatie met de laagdrempeligheid.
Zal wel voor iedereen gaan geldenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Laat me raden... De verlaging van de onbelaste km-vergoeding gaat ook voor zzp'ers gelden....
Ik denk dan ook niet dat de regeling vooral bedoeld is voor ondernemers die de keuze hebben, maar voor mensen in loondienst. Overigens is het in mijn geval helemaal niet gunstig om de auto op de zaak te zetten en bijtelling te betalen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah weet niet of ze dat zomaar gaan doen. Dan zal het voor heel veel mensen ongunstig worden en zet iedereen de auto op de zaak. Uiteindelijk zal je bijtelling toch nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten die je maakt in je onderneming.
Gaat niet door die verlaging, lees ik net op teletekst...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Laat me raden... De verlaging van de onbelaste km-vergoeding gaat ook voor zzp'ers gelden....
Vraag in ieder geval een voorbeeld persbericht en laat deze lezen aan iemand uit je doelgroep en misschien ook iemand van websites/bladen die je wil bereiken. Het is soms echt erbarmelijk wat je als "persbericht" toegezonden krijgt. Eerlijk is eerlijk, tijd is geld en tegenwoordig zijn redacties flink ingekrompen en als ik kan kiezen tussen een persbericht wat ik zonder al te veel werk kan plaatsen of een persbericht wat ik eerst nog helemaal moet herschrijven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al schreef, ik zoek een bureau die met mij meedenkt met een strategie voor (voornamelijk) online promotie, en deze waar nodig (mede) uitvoert.
Wat een PR bureau kan doen:
- free publicity genereren (bijvoorbeeld door webloggers over je te laten schrijven)
- schrijven van persberichten
- maken van perskits
- persevenement en productlanceringen organiseren
- PR stunt
- interviews regelen
- optimalisatie van je SEO
- social media adviezen geven
etc. etc.
Maar ik denk dat als ik hier moet uitleggen wat een PR bureau allemaal kan doen, hier niet veel mensen zitten die er ervaring mee hebben .
Je bent gewoon ondernemer voor de NL belastingdienst.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef ex het volgende:
Heren, het topic is al een tijdje wat stiller maar misschien kan iemand me hier toch mee helpen:
Ik heb in 2011 voor een Amerikaans bedrijf gefreelanced. Nu had ik al uitgezocht dat er geen BTW op het factuur hoefde, en dat ik geen BTW hoefde te betalen in Amerika (dat is er kennelijk niet tussen 2 bedrijven daar als het om diensten gaat).
Maar hoe zit het nu qua inkomstenbelasting? Moet ik die daar betalen? Of gewoon in NL via de Nederlandse belastingdienst? Ik heb alles vanuit huis gedaan, en gewoon facturen gestuurd.
Voor mij maakt het qua geld volgens mij niet zoveel uit, maar ik wil het gewoon graag goed doen.. Iemand hier een helder antwoord op?
Bedankt!
Dat gaat om omzet belasting, ik heb het over inkomsten belasting.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:11 schreef Skv het volgende:
Vul deze anders even in: http://www.belastingdiens(...)_uit_het_buitenland/
Okay! Bedankt, dus ik moet gewoon over de winst (in euro's) belasting betalen? Net zoals al me NL klanten ? En ik heb verder dan niks te maken met de Amerikaanse belastingdienst?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je bent gewoon ondernemer voor de NL belastingdienst.
Je inkomen is gewoon in NL belast tegen de NL tarieven.
Je betaalt over je winst inderdaad gewoon NL belasting. Net als iedere andere NL ondernemer.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:27 schreef ex het volgende:
[..]
Okay! Bedankt, dus ik moet gewoon over de winst (in euro's) belasting betalen? Net zoals al me NL klanten ? En ik heb verder dan niks te maken met de Amerikaanse belastingdienst?
Dat zou goedkoper kunnen zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef ManAtWork het volgende:
Of wil jij in ieder land waar je zaken mee doet, belasting betalen?
Nee dat wil ik heul niet! Maar daar was ik al bang voor, ik zag de rompeslomp en nog een x alles opnieuw leren al voor me !quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je betaalt over je winst inderdaad gewoon NL belasting. Net als iedere andere NL ondernemer.
Of wil jij in ieder land waar je zaken mee doet, belasting betalen?
Juist precies, dat dacht (en hoopte ik al). Potver wat is Fok! toch handig .quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk, je hebt gewoon facturen gestuurd (weliswaar met 0%), maar die boek je wel gewoon in je administratie. Je winst geef je uiteindelijk op in je aangifte inkomstenbelasting
Het was niet zozeer dat me shop niet goed liep, maar vooral omdat marges op muziek erg klein zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je in 1998 al een muziekwinkel had, dan had je het toch wel beter moeten aanpakken. Sites als www.bol.com bestonden toen nog niet eens, je had het rijk voor je alleen Volgens mij kwam Napster ook pas in 1999 ofzo, dat was wel wat minder voor je verkopen denk ik
Nou ja facturen aan het buitenland is wel wat ingewikkelder dan gewoon 0%, er zijn veel verschillende regels en uitzonderingen maar in de meeste gevallen zit je wel goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:28 schreef ex het volgende:
[..]
Nee dat wil ik heul niet! Maar daar was ik al bang voor, ik zag de rompeslomp en nog een x alles opnieuw leren al voor me !
[..]
Juist precies, dat dacht (en hoopte ik al). Potver wat is Fok! toch handig .
Vond het al fijn dat ik niet hoefde te kloten met BTW (me Amerikaanse klant snapte eerst ook niet waar ik het over had , heeft het daarna uitgezocht/na gevraagd en kwam er achter dat het tussen ondernemers niet van toepassing was). En ach, anders is het sowieso naar hun verlegd (want 0% factuur) en hoef ik me er geen zorgen om te maken.
Weer wat geleerd! (daarom onderneem ik ook, om dingen te leren ).
Okequote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was niet zozeer dat me shop niet goed liep, maar vooral omdat marges op muziek erg klein zijn.
Wat ook nog eens enorm tegenwerkte was dat in die tijd een aantal shops zoals bijvoorbeeld Boxman enorm aan prijsdumping deden, in de .com periode was namelijk niet het idee winst maken, maar om klanten te werven en groot te worden
In die tijd ging alles nog vrij makkelijk, 90 procent van me klanten kreeg ik via El Cheapo, was een prijsvergelijker, had wel leuke truc om daar goed van te proviteren, door mijn muziek als goedkoopste aan te bieden, en winst te maken op de verzendkostenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja zo ging dat vroeger nog ik kan me nog herinneren dat ik toen ook een website had waar ik banners op had van iBazar.nl ofzo, was een soort marktplaats dacht ik, die betaalde ook per klik en een heel klein beetje per veiw. Ik liet het vaak in een pop up openen en je kreeg nog best wel wat
Snap ik, daarom had ik die checklist ook ingevuld van de belastingdienst, en het bij het bedrijf in kwestie na gevraagd, en het is mooi dat het in ieder geval voor Amerika zo werkt . Voor mij dan .quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou ja facturen aan het buitenland is wel wat ingewikkelder dan gewoon 0%, er zijn veel verschillende regels en uitzonderingen maar in de meeste gevallen zit je wel goed.
Wat heeft dat met ondernemen te maken?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:18 schreef Glasshouse het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb een studie gedaan die ik vorig jaar januari heb afgerond (studie duurde anderhalf jaar). Tijdens mijn studie werkte ik niet, enige inkomen was duo
Verder heb ik deze studie betaald met een lening die ik via een bank heb afgesloten. Nu werk ik wel; kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting? En zo ja, hoe? Heb al van meerdere maatjes gehoord dat dit kan..
Volgens mij post je dit in het verkeerde topic...quote:Op maandag 30 januari 2012 10:18 schreef Glasshouse het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb een studie gedaan die ik vorig jaar januari heb afgerond (studie duurde anderhalf jaar). Tijdens mijn studie werkte ik niet, enige inkomen was duo
Verder heb ik deze studie betaald met een lening die ik via een bank heb afgesloten. Nu werk ik wel; kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting? En zo ja, hoe? Heb al van meerdere maatjes gehoord dat dit kan..
IDD zou je dit in ander topic moeten doen, maar volgens mij kan je studiekosten alleen aftrekken van het jaar waarin je die kosten maakt. Wel kan je volgens mij je inkomen middelen met de jaren waarin je minder of niet werkte.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:18 schreef Glasshouse het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb een studie gedaan die ik vorig jaar januari heb afgerond (studie duurde anderhalf jaar). Tijdens mijn studie werkte ik niet, enige inkomen was duo
Verder heb ik deze studie betaald met een lening die ik via een bank heb afgesloten. Nu werk ik wel; kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting? En zo ja, hoe? Heb al van meerdere maatjes gehoord dat dit kan..
Wat is link naar je website? Mag eventueel ook via PM, kan je misschien nog wat tips gevenquote:Op maandag 30 januari 2012 10:53 schreef Snoepje5 het volgende:
Vanaf mid- vorige week in zee gegaan met webshop keurmerk :-)
[ afbeelding ]
Persoonlijk een van de betere keurmerken als je ze allemaal op prijs/kwaliteit vergelijkt naar mijn mening. Of het echt zijn vruchten gaat afwerken en zorgt voor meer orders betwijfel ik. Wellicht zal het bij een aantal de doorslag geven bij een 'duurdere' aankoop.
quote:
De waarde van het keurmerk is volgens mij minimaal en veel sites zijn helemaal niet betrouwbaar. Laatst deed er een tweaker een hacktest en veel sites waren niet betrouwbaar.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:53 schreef Snoepje5 het volgende:
Vanaf mid- vorige week in zee gegaan met webshop keurmerk :-)
[ afbeelding ]
Persoonlijk een van de betere keurmerken als je ze allemaal op prijs/kwaliteit vergelijkt naar mijn mening. Of het echt zijn vruchten gaat afwerken en zorgt voor meer orders betwijfel ik. Wellicht zal het bij een aantal de doorslag geven bij een 'duurdere' aankoop.
Ik vond zelf op de inlogpagina voor thuiswinkel een enorm beveiliginglekquote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
De waarde van het keurmerk is volgens mij minimaal en veel sites zijn helemaal niet betrouwbaar. Laatst deed er een tweaker een hacktest en veel sites waren niet betrouwbaar.
Het lijkt me niet dat mensen een parkeerplek vergeten je moet juist vindbaar zijn voor mensen die je niet kennen. Staan er borden naar jouw parkeerplaats? Word je gevonden op tomtom en andere navigatiesystemen?quote:Op maandag 30 januari 2012 11:42 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe vaak doen jullie aan promotie? Wekelijks? Bijzondere acties?
Het gaat goed op de parkeerplaats, de bezettingsgraad is goed maar ik wil iedere week 100% bereiken. In december had ik een actie in een grote weekkrant met een oplage van 100.000, dit was wel een gratis krant. De response was minimaal.
Nu heb ik wekelijks twee meisjes die flyeren. Dit werkt redelijk goed. Meestal kunnen direct enkele klanten naar mijn parkeerplaats worden gestuurd. Punt is alleen de mensen worden kenbaar gemaakt met mijn parkeerplaats (die veel goedkoper is dan Q-Park) alleen de week erna vergeten volgens mij veel mensen het. De flyer die wordt gegeven heeft wel een waarde van 2 euro.
Ah, hier ben ik zelf ook naar op zoek! Waarom heb je besloten van deze partij gebruik te maken? En wat zijn de kosten (en zaken die je moet garanderen) voor het aansluiten hierbij?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:53 schreef Snoepje5 het volgende:
Vanaf mid- vorige week in zee gegaan met webshop keurmerk :-)
[ afbeelding ]
Persoonlijk een van de betere keurmerken als je ze allemaal op prijs/kwaliteit vergelijkt naar mijn mening. Of het echt zijn vruchten gaat afwerken en zorgt voor meer orders betwijfel ik. Wellicht zal het bij een aantal de doorslag geven bij een 'duurdere' aankoop.
Zoals bij de meeste 'serieuze' keurmerken moet je:quote:Op maandag 30 januari 2012 16:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Ah, hier ben ik zelf ook naar op zoek! Waarom heb je besloten van deze partij gebruik te maken? En wat zijn de kosten (en zaken die je moet garanderen) voor het aansluiten hierbij?
Ik heb onlangs ook wat offertes opgevraagd bij bedrijven die keurmerken aanbieden. Hierbij heb ik ook telkens gevraagd om wat cijfers qua toename in verkopen bij klanten na plaatsing van het keurmerk. Geen énkele partij kon me hier wat zinnigs over zeggen. Alleen 'ja, volgens onze klanten helpt het wel', of 'mensen zien ons logo en vertrouwen het dan meer'. Daar koop ik dus helemaal niks voor.
Dat is inderdaad altijd al mijn idee geweest; probleem is dat ik geen bedrijfsruimte heb en dat ik me afvraag hoe ik de boel dan moet controleren. De verleiding is natuurlijk groot voor student en klant om na een tijd met elkaar af te spreken en mij te melden dat de klant geen lessen meer wenst te volgen. Of ik moet alleen met bekenden werken, maar die ken ik dan weer niet binnen elk taalgebied Wel binnen mijn eigen vreemde taal, maar zelfs niet bijv. voor Engels.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:08 schreef nelisb het volgende:
Kan je niet met studenten werken die taal studies volgen?
Jij hebt de klanten en zij de tijd.
Heb vroeger ook gewoon van een 'student' bijles gehad voor 10¤ per uur. Dat was dan nog goedkoop. Want als je het via een organisatie wilde doen en dus een '' professionele student'' wilde hebben voor bijles was je al gauw 25¤ per uur kwijt.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Had ooit zo'n klant gehad. Die liet studenten les geven, betaalde ze een xx salaris en rekende ongeveer het drie-dubbele door aan zijn klant. Het liep vrij goed en het is echt gratis geld want hij deed zelf niets meer
Vraag me nou altijd af hoeveel mensen in taalles geïnteresseerd zijn en al helemaal van een simpele student, maar ja blijkbaar toch voldoende
Hangt natuurlijk sterk van het kwaliteits niveau wat je verwacht, als ik dit zo hoor zou ik zelf voor Magento gaan, een openscource shop in php/mysql.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef krimpenrik het volgende:
Sta met mijn maat ook op het punt een onderneming te gaan starten, er zal een online community gecreëerd worden waar mensen artikelen plaatsen om elkaar te helpen. Hieraan worden dan een 3tal verdien modellen gekoppeld.
Als we live gaan wil ik hier zeker meer over vertellen, het is allemaal redelijk doordacht.
Ik zit alleen met de ontwikkeling van de website, zijn er hier freelancers die mij een indicatie van de kosten van de ontwikkeling van de site kunnen geven?
Gaat dus om een site met user accounts, artiekelen, beheer, vragen sectie, webshop en wss forum sectie, dit alles met uitgebreide seo mogelijkheden. Alles moet gekoppeld zijn dus forum,artiekelen plaatsen en vragen beheer webshop.
Uiteraard meer via de mail of pm, we weten dat dit niet voor een prikkie te scripten valt maar willen een indicatie
Wat raptorix hierboven zegt is een goede, maar je zou ook kunnen kijken naar WordPress. In dat CMS wordt namelijk prima rekening gehouden met SEO, werkt perfect met categoriën voor zowel pagina's als artikelen, RSS Feeds, heeft een uitgebreide user management, en (eventueel custom made) plugins om een forum en webshop/betaalmodule te beheren. Zoek dan wel een PHP developer die ervaring heeft met WordPress en de juiste plugins kent. Sommige plugins kosten een paar tientjes maar dan heb je wel iets wat professionals hebben gemaakt. Als je dit als framework gebruikt, ben je waarschijnlijk ook iets goedkoper uit.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef krimpenrik het volgende:
Sta met mijn maat ook op het punt een onderneming te gaan starten, er zal een online community gecreëerd worden waar mensen artikelen plaatsen om elkaar te helpen. Hieraan worden dan een 3tal verdien modellen gekoppeld.
Als we live gaan wil ik hier zeker meer over vertellen, het is allemaal redelijk doordacht.
Ik zit alleen met de ontwikkeling van de website, zijn er hier freelancers die mij een indicatie van de kosten van de ontwikkeling van de site kunnen geven?
Gaat dus om een site met user accounts, artiekelen, beheer, vragen sectie, webshop en wss forum sectie, dit alles met uitgebreide seo mogelijkheden. Alles moet gekoppeld zijn dus forum,artiekelen plaatsen en vragen beheer webshop.
Uiteraard meer via de mail of pm, we weten dat dit niet voor een prikkie te scripten valt maar willen een indicatie
Wordpress is inderdaad prima te gebruiken, even opgezocht, en is ook te integreren binnen Magento:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:25 schreef ex het volgende:
Yep Wordpress is inderdaad zeer flexibel om dit soort complexe dingen op een soort lego manier in elkaar te klikken.
Joomla zou ik ten allen tijden afraden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
En Joomla niet? 2.5 is net uit waar ze weer e.e.a. hebben geüpdatet, werkt prima en zijn echt heel veel plug-ins voor.
waarom?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Joomla zou ik ten allen tijden afraden.
Omdat het onder de motorkap gewoon niet goed in elkaar zit, in alle opzichten.quote:
Bedrijf waar ik regelmatig voor gewerkt hebt (en mee in een verzamelgebouw zat), kreeg regelmatig klanten met Joomla sites. Duizenden bestanden, gehackt, traag, query errors... Nuff' saidquote:
Het structurele probleem aan Joomla is dat men vooral bezig is zoveel mogelijk features aan het product toe te toegen, ipv bestaande zaken te verbeteren. Het gaat wat ver om hier een hele technische analyse te houden waarom Joomla niet zou deugen, maar het grootste probleem is dat plugins veelal hard in joomla geprogrammeerd worden. Wat een groot probleem is dat zodra je een update moet doen van Joomla, dat je maar moet hopen dat je plugins nog werken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is hetzelfde als je bij de ene monteur komt die zegt nooit een Fiat kopen en de ander zegt nooit een Renault kopen etc. etc. en die hebben ook altijd jaren ervaring. Nou moet ik wel zeggen dat ik sommige dingen heel krom vindt bij Joomla en dat het me soms verbaast dat iets niet kan zonder plugin, maar het werkt voor de rest prima.
Prijzen opvragen bij webdesignerts. Een buurjongen of handig neefje die enigszins serieus met websites bezig is kan je vaak goedkoop helpen aan iets, en dat is als eenmanszaak/starter wel handig. Registreer in ieder geval je bedrijfsnaam als domein waar die website op moet komen. Al is het maar een pagina met je contact gegevens en trefwoorden ben je al vindbaarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook nog steeds een website maar ik heb geen idee hoe of waar ik moet beginnen
Of voor een hosted oplossing kiezen, voordeel is dat het dan slechts kwestie van producten inrichten is en een mooi logo erboven, ik zag laatst vrij goede, maar weet niet of ik link hier kan posten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:14 schreef vincm het volgende:
[..]
Prijzen opvragen bij webdesignerts. Een buurjongen of handig neefje die enigszins serieus met websites bezig is kan je vaak goedkoop helpen aan iets, en dat is als eenmanszaak/starter wel handig. Registreer in ieder geval je bedrijfsnaam als domein waar die website op moet komen. Al is het maar een pagina met je contact gegevens en trefwoorden ben je al vindbaar
Voor een webshop bedoel je? Volgens mij biedt zelfs TNT post een mogelijkheid daarvoor, je "eigen" webshop en dan verzending via TNT. Maar daar had Cherrylips het niet over?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of voor een hosted oplossing kiezen, voordeel is dat het dan slechts kwestie van producten inrichten is en een mooi logo erboven, ik zag laatst vrij goede, maar weet niet of ik link hier kan posten.
Je zou mij toch een mailtje sturen daarover?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook nog steeds een website maar ik heb geen idee hoe of waar ik moet beginnen
Google eens op SeoShop, kennis van mij heeft daarmee een webshop welke ik zeer aantrekkelijk vind.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor normale sites heb je dat ook, alleen zijn die sites vaak heel standaard, niet origineel en lelijk en het is ook niet eens altijd goedkoop.
Groot voordeel is dat je als starter weinig tot niets hoeft te investeren, wanneer je ziet dat het loopt kan je altijd nog iets anders gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Het ziet er inderdaad niet slecht uit en SEO is wel belangrijk bij een webshop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |