Ik heb geen dalende lijn, maar de verwachte kerstdrukte blijft vooralsnog wel uit.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:16 schreef stoeltafel het volgende:
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !
Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leukNieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.
Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5equote:Op zaterdag 10 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....
En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
Ja in dit geval 10e, ook nog zn echte tel nr achter gelaten. Gebeld, ja ik kom het vanmiddag brengen! Weer niks....nog eens gebeld, ja ik kom het morgenvroeg brengen! Weer niks...intussen zit dat 10tje allang in zn arm :Squote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
'Change management'?quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
Verander management is natuurlijk een breed gedragen begrip. Waar wij in gespecialiseerd zijn is business alignment. Je zult versteld staan hoeveel factoren binnen organisaties onbewust invloed op elkaar uitoefenen in organisaties. Deze factoren brengen wij in kaart waardoor men connecties gaat zien, die eerst onherkenbaar waren. Door deze bewust met elkaar uit te lijnen kun je veel efficiënter, effectiever en bewuster werken.quote:
Leuk! Wij kijken verder niet naar huisstijl. Positionering wel. Afhankelijk van je positionering van je klanten en daarbij je toekomstperspectief, geeft heel erg aan op welke manier een organisatie aangestuurd moet worden en hoe je daarbij de organisatie inricht. Hoe motiveer je je mensen om juist dat uit ze te krijgen, wat de klant van ze verwacht. Hoe hoger je positioneert, hoe meer de klant van je mensen verwacht, hoe meer assertiviteit, innovativiteit en daadkracht ze moeten tonen. Dit kun je stimuleren door meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe te schuiven, maar ook door als leidinggevende niet als manager, maar als coach te gaan fungeren. De meeste managers vinden dat heel erg moeilijk, wegens het autoriteitsgevoeligheid.quote:Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.
Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
We meten met 2 type indicatoren:quote:Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!quote:Op maandag 12 december 2011 13:07 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
Nooooooooooooo, daar gaat mijn branche, haha maar zo snel zal het niet lopen. Wel vindt ik de prijzen voor de winkels te duur, voor een kleine winkel betaal je al 2700e per maand. Verder denk ik dat de fysieke winkels nooit verdwijnen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Einde van de winkelstraat?
http://altijdwat.ncrv.nl/(...)nde-van-winkelstraat
Niets eng aan hoor! Directeuren willen heel vaak veranderingen doorvoeren, maar waarbij het personeel in opstand komt, of niet wil meewerken. Als je ze daarmee confronteert heb je ze vaak al snel overtuigd.quote:
Leuk verhaal zeg! Aan welke school heb je je opleiding gevolgd? Doe zelf ook SB en begin volgende maand met mijn scriptie, een haalbaarheidsonderzoek voor mijn bedrijf.quote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Klinkt bijna als een mooi jongensboekquote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
ik zou de categorieen wel gescheiden houden, maar gewoon een knop toevoegen met de mogelijkheid om alle producten tegelijk te zien. Dus zo ongeveer als je nu zelf zegtquote:Op woensdag 14 december 2011 22:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb een aantal categorieen.
Neem nou categorie 1 als voorbeeld. Categorie 1 heeft een aantal producten onder zich die onder het merk categorie 1 vallen.
Wanneer klant op categorie 1 klikt, krijgt klant een overzicht van alle producten die onder dat merk vallen. Je kan het bijv. zien als dat je klikt op Apple en dan kiest tussen iPhone 3GS en iPhone 4 etc.
Na het klikken op een product, bijvoorbeeld de iPhone 3GS krijgt de klant een overzicht van alle producten (lees: o.a. accessoires) die voor de iPhone 3GS compatibel zijn.
Bij dit overzicht van producten, staan niet de producten maar de categorieen. Dus bijvoorbeeld voor iPhone 3GS: Sport accessoires, gadgets, kabels e.d.
Ik wil graag, om het voor de klant eventueel leuker/makkelijker te maken om het gehele assortiment voor de producten (lees: 3GS) te ontdekken, hier bij ook een categorie Overzicht Assortiment bijvoegen die natuurlijk op plek 1 staat. Zodat de klant daar alle producten, van Sport Accessoires tot Kabels tegelijk kan zien en alleen door de pagina's hoeft te bladeren.
Is dit hierbovengenoemde slim om zo'n categorie toe te voegen? (dus: de categorie Overzicht Assortiment)
Voorheen had ik de producten direct vertoond na het klikken op bijvoorbeeld iPhone 3GS. Waarna de klant in de navigatiebar, kon kiezen uit meer categorieen. Maar door het uitbreiden van het assortiment leek het mij verstandiger om dit overzicht van categorieen meteen aan de klant voor te schotelen, zodat deze niet na het klikken op iPhone 3GS op een pagina komt met o.a. Sport Accessoires en hoesjes door mekaar, wat hij/zij misschien niet eens wilt. Ook leek mij de overige categorieen een beetje verstopt in de navigatie, vandaar.
Is het juist slim om de klant te laten kiezen uit deze categorieen of toch slimmer om meteen alle producten (door mekaar) voor te schotelen? (Dus: ongeveer zoals Overzicht Assortiment als pagina waar de klant direct komt na klikken op iPhone 3GS) en dan zelf nog evt uit de navigatiebar een andere categorie kiest voor specificatie.
Jullie mening?
Voor de KOR is het urencriterium niet van toepassing. Het wordt per jaar bepaald en je kunt dus geen twee jaren salderen als dat de bedoeling is. (Het verband tussen 2011 en 2012 is mij niet helemaal duidelijk.)quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Is voor de kleine ondernemersregeling de urencritereum een eis?
Adviseur die mij belde van de belastingdienst 'dacht' namelijk van niet. Maar ik dacht gelezen te hebben in het boekje van wel.
Ook: kan je als je bijv in september gestart bent btw afdragen en betalen- en in het volgende jaar gebruik maken van de kleine onderemersregeling zodat je in 2012 indien je er voor in aanmerking komt geen btw hoeft af te dragen en ook niks mag innen. Is dit mogelijk?
Heb namelijk een hoop te ontvangen in 2011 en zou leuk zijn als ik in 2012 gebruik kan maken van de ondernemersregeling. ( waar ik in 2012 met uren (idien vtp en omzet denk voor in aanmerking te komen)
Getypt vanaf mijn smartphone dus kan een beetje slordig overkomen.
Sterker nog: je kunt de KOR niet eens toepassen. Er is immers geen sprake van een (per saldo) afdracht.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik geloof dat Yoshi mijn vraag beantwoord heeft.
@ ManAtWork: De vraag was dus of het mogelijk is om nu ik in 2011 begonnen ben en veel inkopen heb gedaan, geen gebruik te maken van de KOR. Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want ik kan nu dus een hoop btw terug ontvangen en heb nog niet zo veel verkocht dat ik meer moet afdragen als ontvangen. Vandaar dat ik dacht: ik ga de KOR niet gebruiken in 2011.
Ja, dat kan dus. Let wel op: als je alle investeringen in 2011 neemt en in 2012 dus bijna geen voorbelasting hebt, zou het wel eens nadelig uit kunnen pakken als je op het randje komt te zitten. Je (per saldo) afdracht kan boven de vrijstelling komen zodat je helemaal geen KOR kunt toepassen.quote:Echter, ga ik in 2012 wellicht minder inkopen doen en meer verkopen: m.a.w. ik zal meer moeten afdragen als ontvangen aan BTW. 2012 zou ik dan wel aanspraak maken op de KOR omdat ik dan niets hoef af te dragen.
Mijn vraag dus: is dit mogelijk?
Je kunt per kwartaal de KOR al toepassen. Als je zeker weet dat je over het gehele jaar gezien onder de genoemde bedragen blijft, is het geen probleem. Je kunt het ook in de laatste aangifte (of desnoods in een suppletieaangifte) verwerken.quote:PS: Ik moet per kwartaal btw aangifte doen, dus ik zou ieder kwartaal kunnen kijken of ik gebruik wil maken van de KOR? Ontvang ik in princiepe BTW, dan maak ik er geen gebruik van dit kwartaal. Zou ik meer moeten afdragen aan BTW? Dan maak ik aanspraak op de KOR. Kan dit per kwartaal?
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
Volgens mij kan je elk jaar kiezen of je gebruik maakt van de KOR of niet, de 'gewonnen' BTW moet je dan wel bij je winst optellen en daar betaal je weer IB over.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik geloof dat Yoshi mijn vraag beantwoord heeft.
@ ManAtWork: De vraag was dus of het mogelijk is om nu ik in 2011 begonnen ben en veel inkopen heb gedaan, geen gebruik te maken van de KOR. Dat lijkt mij niet meer dan logisch, want ik kan nu dus een hoop btw terug ontvangen en heb nog niet zo veel verkocht dat ik meer moet afdragen als ontvangen. Vandaar dat ik dacht: ik ga de KOR niet gebruiken in 2011.
Echter, ga ik in 2012 wellicht minder inkopen doen en meer verkopen: m.a.w. ik zal meer moeten afdragen als ontvangen aan BTW. 2012 zou ik dan wel aanspraak maken op de KOR omdat ik dan niets hoef af te dragen.
Mijn vraag dus: is dit mogelijk?
De KOR wordt naar mijn weten per jaar toegepast. Je kunt wel per kwartaalaangifte bepalen of je van de KOR gebruik wilt maken, maar houd er dan rekening mee dat je bijvoorbeeld BTW die je in het 1e kwartaal hebt ontvangen, weer terug moet betalen als je later in het jaar besluit de KOR toch toe te passen.quote:PS: Ik moet per kwartaal btw aangifte doen, dus ik zou ieder kwartaal kunnen kijken of ik gebruik wil maken van de KOR? Ontvang ik in princiepe BTW, dan maak ik er geen gebruik van dit kwartaal. Zou ik meer moeten afdragen aan BTW? Dan maak ik aanspraak op de KOR. Kan dit per kwartaal?
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
Het wordt op jaarbasis berekend. Maar toepassen kun je het bij iedere aangifte.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
De KOR wordt naar mijn weten per jaar toegepast. Je kunt wel per kwartaalaangifte bepalen of je van de KOR gebruik wilt maken, maar houd er dan rekening mee dat je bijvoorbeeld BTW die je in het 1e kwartaal hebt ontvangen, weer terug moet betalen als je later in het jaar besluit de KOR toch toe te passen.
Dat bedoel ik inderdaadquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het wordt op jaarbasis berekend. Maar toepassen kun je het bij iedere aangifte.
Het laatste sluit inderdaad aan bij mijn tip om goed op te letten of je in het begin van het jaar niet teveel KOR gaat toepassen die je later toch terug moet betalen.
quote:
Een echte ondernemer: altijd iets te klagen.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Jullie hebben mazzel alleen je eigen boekhouding, ik moet die voor m'n klanten ook doen en ook weer OB-aangiftes en natuurlijk jaarrekeningen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |