Als de parkeerplaats open is werk ik altijd. Ik huur het terrein dus ik heb er niks over te zeggen. Heb nu een pasje waarmee ik de auto's binnen laat. Ik merk dat mensen het veel leuker vinden om tegen iemand te praten dan alleen zon automaat. Dit is dus juist een groot pluspunt voor mijn bedrijf en bij mij betaal je contant wat mensen ook erg fijn vinden.quote:Ja ik reageer veel. Ondernemer hé... niets te doen ik doe administratie / boekhouding / belastingaangiftes en ook beetje websites / internetmarketing.
Ben jij constant aanwezig ook bij je parkeerplaats dan? In principe kan je toch een slagboom plaatsen met een automaat?
Ik was laatst in zandvoort even naar HC, toen was parkeren daar ook voor. Reden we wat door, was ook zo'n parkeerruimte en kwam ook zo'n vet naar ons toe lopen ja is ¤ 7.50 voor de hele avond. Hij had gewoon zo'n bord neergezet en zat in zo'n hokje. We dachten zelf ook al, elke gek kan daar rond gaan lopen en geld vragen voor parkeren hahaha.
Al nagevraagd in FB.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:36 schreef El_Liberaliste het volgende:
Appearently not, kan een mod daar wat aan doen oid.?
Ja oke dat is waar. Wel geinig als mensen vragen wat doe je? Ja ik heb een eigen parkeerterreinquote:Op vrijdag 2 december 2011 18:19 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Als de parkeerplaats open is werk ik altijd. Ik huur het terrein dus ik heb er niks over te zeggen. Heb nu een pasje waarmee ik de auto's binnen laat. Ik merk dat mensen het veel leuker vinden om tegen iemand te praten dan alleen zon automaat. Dit is dus juist een groot pluspunt voor mijn bedrijf en bij mij betaal je contant wat mensen ook erg fijn vinden.
Zit gelukkig binnen in een mooi hokje met een kachel, iPad erbij dus dikke prima hier.
Ondernemers zijn dit soort vragen gewoon vóór en regelen dit zelf!quote:
VOF is bij mij uitgesloten, mijn vader is hier zo'n 20 jaar geleden flink het schip mee ingegaan dus dat is een van de wijze lessen die ik heb meegekregenquote:Op zondag 4 december 2011 21:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Welkom nieuwe ondernemers.
Opvallend veel webshops. Mijne al een tijdje geleden uitgestapt (bestaat nog wel, zitten nog 2 gasten in) ivm. weinig opbrengsten, geen tijd, veel meningsverschillen.
Mijn tip is dan ook dat startende ondernemers het beste alleen kunnen opereren en niet met vennoten, tenzij je elkaar echt goed kent.
Zat bij mij destijds in het template geïntegreerd. Ik had er wel een blog bij om wat relevante linkjes te kunnen plaatsen uit de vakbranche.quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Teeno het volgende:
Aan alle webshoppers.. doen jullie SEO zelf of is het uitbesteedt, en wat voor budget moet je daarbij in gedachten nemen?
Ik heb wel wat verstand van SEO en webshops, ezee webshops zegt me niet zoveel maar ziet er standaard uit. Misschien kan ik je wel ergens mee helpen????quote:Op zondag 4 december 2011 22:21 schreef Teeno het volgende:
Aan alle webshoppers.. doen jullie SEO zelf of is het uitbesteedt, en wat voor budget moet je daarbij in gedachten nemen?
Ezeee is een verkapte licentie van Interspire Shopping Cart Ultimate (ISC), vrij lastig te customizen omdat het barst van de globals die ik nergens kan vinden. Zal je even de link pm'en, kijk maar of je er wat mee kanquote:Op zondag 4 december 2011 22:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb wel wat verstand van SEO en webshops, ezee webshops zegt me niet zoveel maar ziet er standaard uit. Misschien kan ik je wel ergens mee helpen????
M'n BMW slurpt ook nogal veel olie de laatste tijd
Het is inderdaad per categorie en product mogelijk om de meta keywords en omschrijving in te geven.. t'is alleen zo'n werk he.quote:Op zondag 4 december 2011 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees het inderdaad net, maar als je beetje gaat snuffelen valt meestal alles wel te editten. Maar als ik de site zo lees hebben ze wel redelijk aan SEO gedacht. Nou is dat bij een webshop altijd wat lastiger dan een gewone site.
Haha dat wist ik van te voren inderdaad al. Ik hoef niet te concurreren met een bol.com / play.com of wat dan ook. Ik hoef maar een "klein" stukje van de markt. Het is een soort uit de hand gelopen hobby.quote:Op zondag 4 december 2011 12:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Lastige markt, lage marges. Dan moet je hopen op een soort vast klantenkring of dat je goed staat in de pricewatch & budgetgaming. Dat laatste lijkt me heel lastig omdat grotere shops gewoon lagere marges kunnen hanteren.
Ken je toevallig deze: http://www.zuiderpark-games.nl
Is ook een vrij klein webwinkeltje voor games. Wel goeie service en heel persoonlijk (tenminste, hij mailed vaak over nieuwe games en over hoe die dingen gaat veranderen aan de webshop etc.) maar of hij nou veel winst maak betwijfel ik eerlijk gezegd. De goedkoopste is ie vaak niet, maar voor een paar euro gun ik het zo iemand wel meer dan play.com of zavvi, maar als het echt een tientje scheelt dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt
Haha dat zien we tegen die tijd dan wel ;-). Over het algemeen willen ze best wachten voor een lagere prijs ;-).quote:Op maandag 5 december 2011 12:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies een grote vriendenkring is dan wel handig, totdat je een keer een spel niet op tijd kan leveren ofzo als ze bij je gepreordered hebben en dan worden ze woest
Toevallig ben ik ook net bezig een pagina aan te maken, voor een webshop in goederen van voornamelijk hetzelfde merk (264 van de 276 producten zijn van Valvoline), is het dan handig om een "Bedrijf, organisatie of instelling" te maken of een "Merk of product" pagina?quote:Op maandag 5 december 2011 23:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Weten jullie hoe je op je facebook (bedrijfs) pagina een afbeelding kan plaatsen, die '' unlocked '' wordt nadat je pagina geliked is?
Kan er namelijk niets over vinden.
Ik zou kiezen voor bedrijf. Je bent immers een bedrijf dat producten verkoopt. Een merk pagina suggereert meer naar de 'fabrikant' van het officiële merk en niet direct een webshop.quote:Op maandag 5 december 2011 23:49 schreef Teeno het volgende:
[..]
Toevallig ben ik ook net bezig een pagina aan te maken, voor een webshop in goederen van voornamelijk hetzelfde merk (264 van de 276 producten zijn van Valvoline), is het dan handig om een "Bedrijf, organisatie of instelling" te maken of een "Merk of product" pagina?
Normaal gesproken moet je die gewoon betalen, tenzij ze je bij de verkeerde branche gerekend hebben.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:50 schreef Burdie het volgende:
Gezellig, kreeg een dikke envelop van HBD/HBA, of ik even 190 euro wil dokken.
Iemand ervaring met bezwaar maken daartegen?
quote:Als u als ondernemer actief bent in een branche waarvoor een product- of bedrijfschap actief is dan bent u wettelijk verplicht de vastgestelde heffing te betalen. Dat staat in de Wet op de Bedrijfsorganisatie. Hiermee blijven de kosten voor de individuele ondernemer laag en wordt voorkomen dat niet-betalende bedrijven gratis meeprofiteren van het werk van de bedrijfschappen.
Nouja, ze hebben zegmaar voor drie verschillende bedrijfsactiviteiten een rekening gestuurd, terwijl ik dat allemaal niet doe (heb mijn bedrijfsactiviteiten bewust heel breed gemaakt op advies van de KVK). Ik ben het sowieso niet eens met de heffing, het is een onduidelijke rekening, niet gespecifieerd, en ik moet betalen aan Ambachten, én aan Ambachten-Schoonheidsspecialiste??? Dubbele lasten voor hetzelfde hoofdbedrijfschap. Snap er niets van...quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Normaal gesproken moet je die gewoon betalen, tenzij ze je bij de verkeerde branche gerekend hebben.
[..]
Even contact met ze zoeken maar ik heb dezelfde rekening gekregen, andere branche wel. Nee dat kan niet. Je moet dit sowieso gaan betalen, is verplicht, maar de hoogte kan je misschien nog wijzigen. Ik vind het ook maar een vage instantie..quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, ze hebben zegmaar voor drie verschillende bedrijfsactiviteiten een rekening gestuurd, terwijl ik dat allemaal niet doe (heb mijn bedrijfsactiviteiten bewust heel breed gemaakt op advies van de KVK). Ik ben het sowieso niet eens met de heffing, het is een onduidelijke rekening, niet gespecifieerd, en ik moet betalen aan Ambachten, én aan Ambachten-Schoonheidsspecialiste??? Dubbele lasten voor hetzelfde hoofdbedrijfschap. Snap er niets van...
Ik denk dat ik mijn bedrijfsactiviteiten maar allemaal ga laten vervallen bij de KVK, kan dat eigenlijk?
SEO is niet alleen goede url's en alt teksten bij afbeeldingen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Zat bij mij destijds in het template geïntegreerd. Ik had er wel een blog bij om wat relevante linkjes te kunnen plaatsen uit de vakbranche.
Kijk even bij biedmeerwebwinkel of mijnwebwinkel.nlquote:Op woensdag 7 december 2011 00:22 schreef Gekkenhuisje het volgende:
[..]
SEO is niet alleen goede url's en alt teksten bij afbeeldingen.
Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen weer een webshop beginnen. In veel gevallen zijn het vaak hobbyprojecten die niet veel mogen kosten en toch veel moeten opleveren
Daarnaast verbaas ik me vaak over de beperkte kennis mbt online marketingVeel verder als titles en een nieuwsbrief maken komen veel kleine webshops niet
Geen slecht woord over de mensen hier die een webshop hebben verder, ken de shops niet..maar over het algemeen valt me bovenstaande wel op
Ja ik merk het ook, geen idee hoe het komt want vorig jaar had ik er geen last van.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ik heb geen dalende lijn, maar de verwachte kerstdrukte blijft vooralsnog wel uit.quote:Op donderdag 8 december 2011 14:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Is het bij jullie de laatste paar dagen ook ontzettend stil ?
Vanaf 5 december is er ineens een sterke dalende lijn.
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....quote:Op zaterdag 10 december 2011 09:16 schreef stoeltafel het volgende:
Jullie wel eens last van vandalisme? Ik wel weer gvd !
Heb dus een parkeerplaats in de stad wat blijkbaar gevoelig is met al die jongeren. Had eerst een mooi trespabord hangen, was 100e en echt mooi bedrukt. Binnen een maand was er al over heen gespoten, leukNieuwe posters gekocht en beide weer kapot gemaakt.
Nu maar een bord opgehangen met tierips zodat ik die weg kan halen.
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5equote:Op zaterdag 10 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah das kut man! Nee nog geen last van gehad, bij de vorige huurder van dit pand hebben ze wel eens een prullenbak door de etalage gegooid....
En ik ben gister opgelicht, door de eeuwenoude 'ik ben mn huissleutel thuis vergeten en nu heb ik geld nodig voor de slotenmaker'-truc. Pff wat kan ik toch naief zijn soms...
Ja in dit geval 10e, ook nog zn echte tel nr achter gelaten. Gebeld, ja ik kom het vanmiddag brengen! Weer niks....nog eens gebeld, ja ik kom het morgenvroeg brengen! Weer niks...intussen zit dat 10tje allang in zn arm :Squote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ik ook al twee keer, een klant had 7.5e nodig voor benzine en iemand een keer 5e
Beide keer gegeven maar natuurlijk niks meer van gehoord, te kansloos.
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
'Change management'?quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:28 schreef F-Bravo het volgende:
Ook deze ondernemer meldt zich. Ik ben samen met een medestudent tijdens mijn afstuderen een organisatieadviesbureau begonnen. Door middel van alignment (het afstemmen van strategie, beleid en werkprocessen organisatiebreed), maken wij organisaties frisser. Dat wil zeggen: assertiever, innovatiever en brengen de kwaliteit van dienstverlening op een hoger niveau dan dat van concurrenten
Begint nu echt te lopen. Half jaartje aanloop gehad, maar er staan veel opdrachten gepland. Het uiteindelijk creëren van promotors voor je organisatie spreekt veel ondernemers/directeuren erg aan en staan ook vaak open voor verbeteringen.
Verander management is natuurlijk een breed gedragen begrip. Waar wij in gespecialiseerd zijn is business alignment. Je zult versteld staan hoeveel factoren binnen organisaties onbewust invloed op elkaar uitoefenen in organisaties. Deze factoren brengen wij in kaart waardoor men connecties gaat zien, die eerst onherkenbaar waren. Door deze bewust met elkaar uit te lijnen kun je veel efficiënter, effectiever en bewuster werken.quote:
Leuk! Wij kijken verder niet naar huisstijl. Positionering wel. Afhankelijk van je positionering van je klanten en daarbij je toekomstperspectief, geeft heel erg aan op welke manier een organisatie aangestuurd moet worden en hoe je daarbij de organisatie inricht. Hoe motiveer je je mensen om juist dat uit ze te krijgen, wat de klant van ze verwacht. Hoe hoger je positioneert, hoe meer de klant van je mensen verwacht, hoe meer assertiviteit, innovativiteit en daadkracht ze moeten tonen. Dit kun je stimuleren door meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden toe te schuiven, maar ook door als leidinggevende niet als manager, maar als coach te gaan fungeren. De meeste managers vinden dat heel erg moeilijk, wegens het autoriteitsgevoeligheid.quote:Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
In het kader van jouw dienstverlening: Het verkleinen van gaps in een organisatie lijkt me ook heel leuk, al dan niet in combinatie met bv. het veranderen van een huisstijl/positionering.
Mijn (stage)werkgever is nu ook druk bezig met zo'n POD-project met promotors, internationaal. Best wel een trending thing.
We meten met 2 type indicatoren:quote:Op maandag 12 december 2011 12:46 schreef YoshiBignose het volgende:
En hoe meet je de resultaten? Oftewel, hoe weet het bedrijf uiteindelijk dat er wat verbetert is?
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!quote:Op maandag 12 december 2011 13:07 schreef Burdie het volgende:
Klinkt leuk, F-Bravo! Heb je bedrijfskunde gestudeerd?
Vraag me alleen wel af hoe je voor elkaar krijgt dat je serieus genomen wordt? Je bent natuurlijk een 'net van school af'-snotneus, zonder al te veel praktijkervaring (even gechargeerd). Hoe krijg je dan de top van bedrijven zo ver om van jullie advies aan te nemen over veranderingen die zij moeten doorvoeren?
Nooooooooooooo, daar gaat mijn branche, haha maar zo snel zal het niet lopen. Wel vindt ik de prijzen voor de winkels te duur, voor een kleine winkel betaal je al 2700e per maand. Verder denk ik dat de fysieke winkels nooit verdwijnen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:59 schreef Audreyoot het volgende:
Einde van de winkelstraat?
http://altijdwat.ncrv.nl/(...)nde-van-winkelstraat
Niets eng aan hoor! Directeuren willen heel vaak veranderingen doorvoeren, maar waarbij het personeel in opstand komt, of niet wil meewerken. Als je ze daarmee confronteert heb je ze vaak al snel overtuigd.quote:
Leuk verhaal zeg! Aan welke school heb je je opleiding gevolgd? Doe zelf ook SB en begin volgende maand met mijn scriptie, een haalbaarheidsonderzoek voor mijn bedrijf.quote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
Klinkt bijna als een mooi jongensboekquote:Op maandag 12 december 2011 13:30 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Ik heb Small Business & Retail Management gestudeerd. Mijn afstudeeronderzoek heeft een behoorlijke tijd in beslag genomen, maar die tijd kreeg ik gelukkig wel van mijn leraren. Ze waren zelf ook erg actief betrokken omdat ze het onderwerp erg interessant vonden. Het is uiteindelijk ook met een 9 beoordeeld!
Ervaring is 1, maar enthousiasme is een tweede. Gebrek aan ervaring kun je juist compenseren met enthousiasme, en theoretische kennis. Wat we merken is dat bedrijven ons juist interessant vinden omdat we een andere kijk op organisaties hebben.
We gebruiken het dus eigenlijk in ons voordeel. Je moet eens weten hoe snel je in een directiekamer zit, als je aangeeft dat je een afgestudeerde student bent die een methode heeft bedacht om een organisatie te verfrissen. Dan nodigen ze je in 70% van de gevallen wel uit!
ik zou de categorieen wel gescheiden houden, maar gewoon een knop toevoegen met de mogelijkheid om alle producten tegelijk te zien. Dus zo ongeveer als je nu zelf zegtquote:Op woensdag 14 december 2011 22:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb een aantal categorieen.
Neem nou categorie 1 als voorbeeld. Categorie 1 heeft een aantal producten onder zich die onder het merk categorie 1 vallen.
Wanneer klant op categorie 1 klikt, krijgt klant een overzicht van alle producten die onder dat merk vallen. Je kan het bijv. zien als dat je klikt op Apple en dan kiest tussen iPhone 3GS en iPhone 4 etc.
Na het klikken op een product, bijvoorbeeld de iPhone 3GS krijgt de klant een overzicht van alle producten (lees: o.a. accessoires) die voor de iPhone 3GS compatibel zijn.
Bij dit overzicht van producten, staan niet de producten maar de categorieen. Dus bijvoorbeeld voor iPhone 3GS: Sport accessoires, gadgets, kabels e.d.
Ik wil graag, om het voor de klant eventueel leuker/makkelijker te maken om het gehele assortiment voor de producten (lees: 3GS) te ontdekken, hier bij ook een categorie Overzicht Assortiment bijvoegen die natuurlijk op plek 1 staat. Zodat de klant daar alle producten, van Sport Accessoires tot Kabels tegelijk kan zien en alleen door de pagina's hoeft te bladeren.
Is dit hierbovengenoemde slim om zo'n categorie toe te voegen? (dus: de categorie Overzicht Assortiment)
Voorheen had ik de producten direct vertoond na het klikken op bijvoorbeeld iPhone 3GS. Waarna de klant in de navigatiebar, kon kiezen uit meer categorieen. Maar door het uitbreiden van het assortiment leek het mij verstandiger om dit overzicht van categorieen meteen aan de klant voor te schotelen, zodat deze niet na het klikken op iPhone 3GS op een pagina komt met o.a. Sport Accessoires en hoesjes door mekaar, wat hij/zij misschien niet eens wilt. Ook leek mij de overige categorieen een beetje verstopt in de navigatie, vandaar.
Is het juist slim om de klant te laten kiezen uit deze categorieen of toch slimmer om meteen alle producten (door mekaar) voor te schotelen? (Dus: ongeveer zoals Overzicht Assortiment als pagina waar de klant direct komt na klikken op iPhone 3GS) en dan zelf nog evt uit de navigatiebar een andere categorie kiest voor specificatie.
Jullie mening?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |