Da's niet alleen een ondernemer eigen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:00 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Een echte ondernemer: altijd iets te klagen.
Dat is een persoonlijke 'service' / tint die je niet vaak bij webshops tegenkomt, ik zou er mee adverteren zelfs omdat het erg onderscheidend isquote:Op vrijdag 30 december 2011 02:03 schreef Teeno het volgende:
Van de week even aan het brainstormen geweest, en ga met mijn webshop een wat meer regionaal karakter ontwikkelen. Vandaag een gesprek gehad met de lokale huis-aan-huis-krant redacteur voor een maandelijkse advertentie in de auto/occasion rubriek, moet zeggen dat de tarieven me reuze meevallen. Dinsdag een gesprek bij designstudio voor logo en template voor de shop.
Ik zit momenteel toch zonder werk en heb ingesteld dat bestellingen binnen de regio (postcode x t/m y) vanaf 50 euro een gratis rembourszending krijgen, en onder de 50 euro voor 4,95.. dan ga ik het namelijk zelf brengen (heb een goedkoop busje) en afrekenen. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?quote:Op vrijdag 30 december 2011 02:03 schreef Teeno het volgende:
Van de week even aan het brainstormen geweest, en ga met mijn webshop een wat meer regionaal karakter ontwikkelen. Vandaag een gesprek gehad met de lokale huis-aan-huis-krant redacteur voor een maandelijkse advertentie in de auto/occasion rubriek, moet zeggen dat de tarieven me reuze meevallen. Dinsdag een gesprek bij designstudio voor logo en template voor de shop.
Ik zit momenteel toch zonder werk en heb ingesteld dat bestellingen binnen de regio (postcode x t/m y) vanaf 50 euro een gratis rembourszending krijgen, en onder de 50 euro voor 4,95.. dan ga ik het namelijk zelf brengen (heb een goedkoop busje) en afrekenen. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt
U heeft PMquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?
Van mij ookquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar zou je eens wat info over dat logo en template kunnen PM'en? Ik ben zelf bezig met het opstarten van een klein designbedrijfje en misschien zou ik iets kunnen proberen?
quote:Op zaterdag 10 december 2011 12:51 schreef stoeltafel het volgende:
Heeft er iemand met adverteren in de krant? Dinsdagochtend komt er een verkoper langs van de Stentor, vrij grote krant in Apeldoorn met een oplage van 90.000
Kosten zijn niet weinig, dacht ongeveer 250/300e op pagina 20 voor 1/32 of /16ste
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:05 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb van de week een ad in de locale krant hier gezet. Werd uitgebracht in 3 steden en omringende dorpen, halve pagina kostte 1100 ex btw.
Het was wel iets meer dan een ad, het was een halve pagina maar dusdanig geschreven alsof het een krantenartikel was, stond ook niet tussen de advertenties. Verder niks redactioneels van hun kant uit.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:55 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
[..]
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.
Doen ze dan ook nog iets redactioneel voor je als je een advertentie plaatst? (Ben zelf van de redactie namelijk en ben wel ff nieuwsgierig hoe dat in andere regio's gaat).
Had de advertentie geplaatst en het formaat was prima. Response minimaal dus heb besloten om er niet mee door te gaan. Investeer mijn geld liever in personeel. Werkt beter en zo komt de boodschap beter over. Morgen de laatste dag van het jaar. Doel in 2012, minimaal 1 parkeerplaats erbij. In januari heb ik al een gesprek staan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:55 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
[..]
Is dat tabloid of dagbladformaat? Bij ons heb je met een oplage van 23.000 voor 1250 excl. een hele pagina dagblad. En dat is dan bij 1x plaatsen. Hoe vaker je plaatst hoe goedkoper het wordt per plaatsing. Voor de tabloid met een oplage van 42.000 ben je geloof ik iets van 700 of 800 kwijt voor een pagina.
Doen ze dan ook nog iets redactioneel voor je als je een advertentie plaatst? (Ben zelf van de redactie namelijk en ben wel ff nieuwsgierig hoe dat in andere regio's gaat).
Zie vaak dat een advertorial (dus een betaald artikel zeg maar) beter werkt dan een normale advertentie. Ligt er idd ook aan wat voor branche. Een plaatselijke bakker doet het ws beter met wekelijkse advertentie met de weekaanbieding - dan 1x in de drie maanden een artikel over het wel en wee achter de toonbank. Terwijl als je bijvoorbeeld een schoonheidssalon hebt met een nieuwe behandelmethode, is een informatief artikel over de behandeling hoe het werkt en wat levert het op weer een betere optie.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:32 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb heel veel respons gekregen op het artikel(makkelijk het geld eruit gehaald aan nieuwe klanten) dus misschien is het ook afhankelijk van de branche e.d.?
Of mij want ik ben ook grafisch ontwerperquote:Op zaterdag 31 december 2011 11:46 schreef Neraice het volgende:
Maar mochten mensen hier nog een logo oid nodig hebben dan kun je mij PM'en.
Willekeurige afschrijving voor starters mag alleen als je urencriterium haalt, de willekeurige afschrijving vanwege de crisis kan je nog wel gebruiken (2012 niet meer).quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:40 schreef mr_me_me het volgende:
Ik heb een eenmanszaak maar haal de urennorm niet (1225 uur). Kan ik nu wel versneld afschrijven (2 jaar)?
Je hebt twee soorten willekeurig afschrijven: voor starters en de de tijdelijke crisismaatregel.quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:40 schreef mr_me_me het volgende:
Ik heb een eenmanszaak maar haal de urennorm niet (1225 uur). Kan ik nu wel versneld afschrijven (2 jaar)?
Yoshi, lees nu het handboek ondernemen door en daar staat wel informatie in over benzinekosten, maar het is niet helemaal duidelijk. Ik koop deze week een auto op mijn onderneming. Mag ik nou alle brandstofkosten die ik maak voor mijn onderneming aftrekken van mijn winst?quote:Op zondag 1 januari 2012 20:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand anders in NL laten doen?Of vragen of iemand ze naar jou scanned?
Ja, dat mag.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Yoshi, lees nu het handboek ondernemen door en daar staat wel informatie in over benzinekosten, maar het is niet helemaal duidelijk. Ik koop deze week een auto op mijn onderneming. Mag ik nou alle brandstofkosten die ik maak voor mijn onderneming aftrekken van mijn winst?
Je moet dan ten alle tijde wel een kilometerregistratie bijhouden, toch?quote:Op zondag 1 januari 2012 23:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, dat mag.
Je mag alle autokosten (dus ook houderschapsbelasting, onderhoud, afschrijving en verzekering) ten laste van de winst brengen als de auto als ondernemersvermogen is aangemerkt. Rij je er voor meer dan 500 km per jaar privé in, dan krijg je een bijtelling die je winst weer verhoogt. (De bijtelling is nooit hoger dan de werkelijke kosten (incl. afschrijving).)
Als je onder de bijtelling uit wilt komen, ja.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je moet dan ten alle tijde wel een kilometerregistratie bijhouden, toch?
Je kunt de auto ook in prive kopen en via een kapitaalinbreng in de onderneming activeren. Het is alleen niet te adviseren om de discussie met de fiscus te voorkomen.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:32 schreef jwvdiermen het volgende:
Zo, het is 2012. Dit jaar fulltime aan de slag voor mijn eigen bedrijf! In het begin voornamelijk voor mijn oude werkgever (nu opdrachtgever dus), maar heb al meerdere klanten in de pijplijn.
Even een vraag over autokosten. Heb gewoon een eigen 2e hands auto waarmee ik naar mijn oude werkgever (klant) rij. Ik weet dat je de kilometers van je winst mag aftrekken met 19 cent per kilometer omdat mijn auto privé staat.
Mocht ik later dus een nieuwe auto willen kopen die ik ook privé gebruik, moet ik deze dan via mijn bedrijf aanschaffen om alle kosten van mijn winst te kunnen afschrijven (nog geen rekening gehouden met de bijtelling)? En hoe gaat dit, als deze 2e hands is e.d, gezien ik dan geen factuur heb of BTW betaal als het van een particulier komt. Ik ga hier zelf natuurlijk ook nog research naar doen, maar ik gooi het ook hier even, altijd interessant voor andere mensen als iemand het antwoord gelijk weet.
Nog goede wensen, hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft gehad.
PR is meer gericht op voorlichting (o.a. aan pers) en communicatie met bestaande klanten, misschien dat een klein reclamebureau of promotiebureau meer uit kan halen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?
In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.
Iemand ervaringen?
En wat zijn je ervaringen daarmee?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Een klant van me heeft een promotie-bureau
Vandaar dat ik me ook afvroeg in hoeverre het een antwoord op de vraag was.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is natuurlijk een beetje lastig om te zeggen, ik zie voornamelijk de cijfersen verder blijft het een klant van mij,
Als je goed hebt gelezen, zie je dat ik niet heb gereageerd op de vraag maar op je verkapte voor van promotie.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Het komt in ieder geval meer in de buurt van een nuttig antwoord dan jouw gelul.
Voor een webshop is het natuurlijk het makkelijkst om online te promoten, dan is de stap voor klanten minder groot om daadwerkelijk eens naar je waren te kijken. M.i. is een promotiebureau meer voor offline-promotie geschikt. Misschien dat je beter bij een bedrijfje kan kijken dat goed is met optimalisatie voor Google, banners voor je kan maken en ervaring heeft met het opzetten van een online campagne (b.v. een prijsvraag, een vraag in een betaalde enquete bij zgn 'get paid to' sites, linkpartners). Kijk ook eens naar Google Adsense, maar afhankelijk van de concurrentie in jouw branche kan dat nog prijzig worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft hier iemand wel eens gebruik gemaakt van een PR bureau, of misschien een samenwerking met een PR bureau?
In 2011 heb ik een bescheiden start gemaakt met mijn webshop, maar wil deze in 2012 een paar flinke maten laten groeien (en die groei zit er zeker in), daarom wil ik een afweging maken een PR bureau wellicht iets voor mij kan betekenen.
Iemand ervaringen?
Om toch nog even hierop terug te komen, in hoeverre kan ik hiermee adverteren zonder de klanten buiten de regio het gevoel te geven dat ze "benadeeld" worden? In de lokale krant komt het wel, omdat die binnen die regio wordt verspreid, maar is het ook wijs om op de homepage van mijn site te zetten, of in een Google Adwords banner?quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:22 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke 'service' / tint die je niet vaak bij webshops tegenkomt, ik zou er mee adverteren zelfs omdat het erg onderscheidend is
Uiteindelijk kopen ze het product niet bij een webshop maar bij 'die aardige kerel met dat busje'.
Ik heb nergens gezegd dat ik een probleem heb met verkapte promotie. Waar jij mijn reacties anders interpreteert, zegt mij genoeg.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Pas maar op, dat is verkapte vorm van promotie en vindt manatwork niet leuk. Dat we elkaar hier gewoon proberen te helpen begrijpt ie niet.
Klopt. Daar weet jij alles van.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand helpen of de wijsneus uithangen zijn twee verschillende dingen.
Is dat zo?quote:Bovendien heb je niet eens een eigen onderneming
Waar ben ik een wijsneus? Ik vraag gewoon hoe je tot die conclusie bent gekomen. Meer niet.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Kijk dat bedoel ik dus met wijsneus uithangen. Maar goed als je ook ondernemer bent, zou je dat dan met ons willen delen? In welke branche zit je?
Uiteraard richt ik me nu al vooral op online promotie. Er zijn tegenwoordig ook PR bureau's die zich op online PR richten, kijk bijvoorbeeld eens naar webshoppr(.nl). Zij zorgen dan voor een passende social media strategie, maar ook dat relevante weblogs over jou schrijven, en/of voor advertenties cq advertorials.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:19 schreef vincm het volgende:
[..]
Voor een webshop is het natuurlijk het makkelijkst om online te promoten, dan is de stap voor klanten minder groot om daadwerkelijk eens naar je waren te kijken. M.i. is een promotiebureau meer voor offline-promotie geschikt. Misschien dat je beter bij een bedrijfje kan kijken dat goed is met optimalisatie voor Google, banners voor je kan maken en ervaring heeft met het opzetten van een online campagne (b.v. een prijsvraag, een vraag in een betaalde enquete bij zgn 'get paid to' sites, linkpartners). Kijk ook eens naar Google Adsense, maar afhankelijk van de concurrentie in jouw branche kan dat nog prijzig worden.
Als je (geavanceerde) banners nodig hebt die dynamisch willekeurige of specifieke producten uit jouw webshop laat zien, kan ik eventueel wat voor je betekenen
Als het gaat om betere vindbaarheid van je website, daar worden we momenteel bijna dagelijks voor gebeld door allerhande 1-pitters. Daar zou ik je geen advies in kunnen geven, anders dan dat er een hoop beloofd wordt en weinig meetbaars geleverd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:41 schreef Burdie het volgende:
Iemand ervaringen?
Wat ik hierboven al schreef, ik zoek een bureau die met mij meedenkt met een strategie voor (voornamelijk) online promotie, en deze waar nodig (mede) uitvoert.quote:Op donderdag 5 januari 2012 06:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Wat verwacht je van dat PR-bureau? Wat moeten ze voor je gaan doen, alleen promotiemateriaal maken, of een complete campagne bedenken en uitvoeren?
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerkingquote:Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Burdie het volgende:
Er staat toch ook dat het moet worden uitgevoerd?
Logisch, snap ikquote:Ik heb best wat concreets hoor, maar heb geen zin dat hele verhaal op fok neer te zetten.
Behoudens iemand die een PR bureau als klant heeft, lijkt het er niet op, nee.quote:Ik ben hier vooral op zoek naar ervaringen, maar die zijn er kennelijk niet echt.
I knowquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef JumpingJacky het volgende:
Prima hoor, was een goedbedoelde opmerking
Mja, het is toch eigenlijk logisch dat je verzendkosten vergoed krijgt als je verplicht bent een product terug te sturen omdat de webwinkel iets verkeerds heeft geleverd of omdat het artikel kapot is, wat niet zo zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb al vaker producten terug moeten sturen omdat iets defect was maar heb eigenlijk nooit de verzendkosten vergoed gekregen
Haha, wellicht dat je daar enig punt hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, als je bij een winkel iets koopt en dat gaat stuk, dan rij je er toch ook heen om je product terug te brengen? Of vraag je dan benzinegeld?
Offtopic, maar dat moet een rechter juist niet. Zou een mooie boel worden, als de door de bevolking gekozen tweede kamer wetten de maakt, en de rechters zich er niet aan houden omdat ze het er niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet alles wat in de wet staat is zoals het hoort te zijn..
Rechters zouden er vaker van moeten afwijken om te kijken wat nou echt rechtmatig is.
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Tevens terugvindpost, ik ben bijna zover dat mijn nieuwe internetdienst gelanceerd wordt. Twaalf potentiële klanten (geen particulieren) hebben hun interesse al aangegeven, en de techniek is bijna af, wordt leuk. Hou jullie op de hoogte!
Zolang het nog niet gelanceerd is gooi ik het niet openbaar op het forum, maar als je écht nieuwsgierig bent, stuur even een PM.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:09 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?
De rechter moet conflicten toetsen aan de wet. Als je het niet met de wet eens bent, probeer dan de wet te veranderen. Dat "sulle boekje" waar jij het over hebt is door zo'n 150 jaar aan volksvertegenwoordiging tot stand gekomen, _niet_ wenselijk dat een willekeurige rechter dat maar even naar eigen inzicht gaat negeren.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja en nee.
Een rechter die beslist dat een webwinkel niet gevestigd mag zijn op een industrieterrein terwijl de gemeente die dit beleidsplan maakt en handhaaft, er geen probleem mee heeft, moeten ze ontslaan.
In zo'n geval zou de rechter moeten afwijken van z'n sulle boekje en gewoon realistisch nadenken. Nu gaat de gemeente het beleidsplan veranderen, omdat die klooijo zo strict in z'n boekje moet kijken. Had de rechter het gewoon geaccepteerd dat een webwinkel op een industrieterrein zit, niks aan de hand.
Yep, wat wil je weten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:37 schreef RadioSlut het volgende:
Iemand ervaringen met het importeren van goederen buiten de EU?
Hoe het bij jou in z'n werk ging.quote:
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Laatst vraag op het tentamen gekregen:
'Geef 3 redenen waarom een bedrijf zijn risico niet zou verminderen?'
Vandaar dat ik dus dacht laat ik hem eens aan de mede ondernemers stellen. Ik vond de vraag dus ook al zo raar. Iedere onderneming wilt zijn risico toch verminderen, uitgaande dat het alleen maar positief uitpakt. Gelukkig ben ik niet de enige. Wellicht een linkje naar dit topic voor de docent..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.
Ik kan me wel situaties voorstellen waarin je het risico voor lief neemt, maar dat zou een hele andere vraag zijn.
Ik ben benieuwd wat volgens je docent juiste antwoorden zouden zijn
Het betreft bij mij ordergebonden productie uit China. Vervoer (bootzending in een container in mijn geval) laat ik door de fabrikant regelen en afhandelen tot Rotterdam. Die kosten betaal ik dan ook aan de fabrikant. Dat is zeker vanuit China praktischer, want de standaard vervoerders hebben nogal eens moeite om een bepaald adres in China te vinden. Daarnaast is het vaak veel goedkoper als zij het lokaal regelen. Je wil dan niet weten hoe het vervoerd wordt natuurlijk, maar het zijn niet van die mooie nieuwe vrachtwagens van UPS, zeg maar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:03 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hoe het bij jou in z'n werk ging.
Kost het veel moeite? Heb je het zelf gedaan of heb je een expediteur in de hand genomen?
Hoeveel moest je uiteindelijk betalen voordat de goederen Nederland inmochten? En waar bestaan die kosten dan uit?
Het gaat bij mij maar om maximaal 2 zendingen per jaar. Jullie zullen wat frequenter afnemen, vermoed ik?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:34 schreef nelisb het volgende:
Wij kochten zoals JJ als CIF Rotterdam, maar tegenwoordig doen wij alles FOB en dan de haven van waar het moet vertrekken) Dit is aanzienlijk goedkoper dan JJ doet en het is net zo makkelijk.
We hebben een Nederlands bedrijf in Rotterdam die dit allemaal organiseert voor ons, omdat zij veel volume hierheen halen zijn de containerprijzen goedkoper.
Documenten kunnen ze gewoon Telex release doen, zodat je ze per mail kan ontvangen. Kost niks extra's en de Chinees hoeft niks op te sturen.
Welkomquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Ook als je iets niet weet, kan je antwoordenquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
Welkom, welke talen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Nederlands-Engelsquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Welkom, welke talen?
Neem je opdrachten via bureaus aan of via klanten direct? (ik ken die business niet echt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |