Offtopic, maar dat moet een rechter juist niet. Zou een mooie boel worden, als de door de bevolking gekozen tweede kamer wetten de maakt, en de rechters zich er niet aan houden omdat ze het er niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 23:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet alles wat in de wet staat is zoals het hoort te zijn..
Rechters zouden er vaker van moeten afwijken om te kijken wat nou echt rechtmatig is.
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Tevens terugvindpost, ik ben bijna zover dat mijn nieuwe internetdienst gelanceerd wordt. Twaalf potentiële klanten (geen particulieren) hebben hun interesse al aangegeven, en de techniek is bijna af, wordt leuk . Hou jullie op de hoogte!
Zolang het nog niet gelanceerd is gooi ik het niet openbaar op het forum, maar als je écht nieuwsgierig bent, stuur even een PM.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:09 schreef jwvdiermen het volgende:
[..]
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering?
De rechter moet conflicten toetsen aan de wet. Als je het niet met de wet eens bent, probeer dan de wet te veranderen. Dat "sulle boekje" waar jij het over hebt is door zo'n 150 jaar aan volksvertegenwoordiging tot stand gekomen, _niet_ wenselijk dat een willekeurige rechter dat maar even naar eigen inzicht gaat negeren.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja en nee.
Een rechter die beslist dat een webwinkel niet gevestigd mag zijn op een industrieterrein terwijl de gemeente die dit beleidsplan maakt en handhaaft, er geen probleem mee heeft, moeten ze ontslaan.
In zo'n geval zou de rechter moeten afwijken van z'n sulle boekje en gewoon realistisch nadenken. Nu gaat de gemeente het beleidsplan veranderen, omdat die klooijo zo strict in z'n boekje moet kijken. Had de rechter het gewoon geaccepteerd dat een webwinkel op een industrieterrein zit, niks aan de hand.
Yep, wat wil je weten?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:37 schreef RadioSlut het volgende:
Iemand ervaringen met het importeren van goederen buiten de EU?
Hoe het bij jou in z'n werk ging.quote:
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Laatst vraag op het tentamen gekregen:
'Geef 3 redenen waarom een bedrijf zijn risico niet zou verminderen?'
Vandaar dat ik dus dacht laat ik hem eens aan de mede ondernemers stellen. Ik vond de vraag dus ook al zo raar. Iedere onderneming wilt zijn risico toch verminderen, uitgaande dat het alleen maar positief uitpakt. Gelukkig ben ik niet de enige. Wellicht een linkje naar dit topic voor de docent..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.
Ik kan me wel situaties voorstellen waarin je het risico voor lief neemt, maar dat zou een hele andere vraag zijn.
Ik ben benieuwd wat volgens je docent juiste antwoorden zouden zijn
Het betreft bij mij ordergebonden productie uit China. Vervoer (bootzending in een container in mijn geval) laat ik door de fabrikant regelen en afhandelen tot Rotterdam. Die kosten betaal ik dan ook aan de fabrikant. Dat is zeker vanuit China praktischer, want de standaard vervoerders hebben nogal eens moeite om een bepaald adres in China te vinden. Daarnaast is het vaak veel goedkoper als zij het lokaal regelen. Je wil dan niet weten hoe het vervoerd wordt natuurlijk, maar het zijn niet van die mooie nieuwe vrachtwagens van UPS, zeg maar.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:03 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hoe het bij jou in z'n werk ging.
Kost het veel moeite? Heb je het zelf gedaan of heb je een expediteur in de hand genomen?
Hoeveel moest je uiteindelijk betalen voordat de goederen Nederland inmochten? En waar bestaan die kosten dan uit?
Het gaat bij mij maar om maximaal 2 zendingen per jaar. Jullie zullen wat frequenter afnemen, vermoed ik?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:34 schreef nelisb het volgende:
Wij kochten zoals JJ als CIF Rotterdam, maar tegenwoordig doen wij alles FOB en dan de haven van waar het moet vertrekken) Dit is aanzienlijk goedkoper dan JJ doet en het is net zo makkelijk.
We hebben een Nederlands bedrijf in Rotterdam die dit allemaal organiseert voor ons, omdat zij veel volume hierheen halen zijn de containerprijzen goedkoper.
Documenten kunnen ze gewoon Telex release doen, zodat je ze per mail kan ontvangen. Kost niks extra's en de Chinees hoeft niks op te sturen.
Welkomquote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Ook als je iets niet weet, kan je antwoordenquote:Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
Welkom, welke talen?quote:Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Nederlands-Engelsquote:Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Welkom, welke talen?
Neem je opdrachten via bureaus aan of via klanten direct? (ik ken die business niet echt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |