abonnement Unibet Coolblue
pi_106603715
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:55 schreef Snoepje5 het volgende:
Niet alles wat in de wet staat is zoals het hoort te zijn..

Rechters zouden er vaker van moeten afwijken om te kijken wat nou echt rechtmatig is.
Offtopic, maar dat moet een rechter juist niet. Zou een mooie boel worden, als de door de bevolking gekozen tweede kamer wetten de maakt, en de rechters zich er niet aan houden omdat ze het er niet mee eens zijn.

Tevens terugvindpost, ik ben bijna zover dat mijn nieuwe internetdienst gelanceerd wordt. Twaalf potentiële klanten (geen particulieren) hebben hun interesse al aangegeven, en de techniek is bijna af, wordt leuk :s). Hou jullie op de hoogte!

[ Bericht 10% gewijzigd door _dirkjan_ op 09-01-2012 16:06:12 ]
pi_106604215
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
Tevens terugvindpost, ik ben bijna zover dat mijn nieuwe internetdienst gelanceerd wordt. Twaalf potentiële klanten (geen particulieren) hebben hun interesse al aangegeven, en de techniek is bijna af, wordt leuk :s). Hou jullie op de hoogte!
Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering? ;)
pi_106604914
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:09 schreef jwvdiermen het volgende:

[..]

Dat maakt me nieuwschierig. Kun je een beetje vertellen wat je precies gaat doen? Of is dat nog een groot geheim tot de lancering? ;)
Zolang het nog niet gelanceerd is gooi ik het niet openbaar op het forum, maar als je écht nieuwsgierig bent, stuur even een PM.
pi_106609029
Ja en nee.

Een rechter die beslist dat een webwinkel niet gevestigd mag zijn op een industrieterrein terwijl de gemeente die dit beleidsplan maakt en handhaaft, er geen probleem mee heeft, moeten ze ontslaan.

In zo'n geval zou de rechter moeten afwijken van z'n sulle boekje en gewoon realistisch nadenken. Nu gaat de gemeente het beleidsplan veranderen, omdat die klooijo zo strict in z'n boekje moet kijken. Had de rechter het gewoon geaccepteerd dat een webwinkel op een industrieterrein zit, niks aan de hand.
pi_106609093
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:17 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja en nee.

Een rechter die beslist dat een webwinkel niet gevestigd mag zijn op een industrieterrein terwijl de gemeente die dit beleidsplan maakt en handhaaft, er geen probleem mee heeft, moeten ze ontslaan.

In zo'n geval zou de rechter moeten afwijken van z'n sulle boekje en gewoon realistisch nadenken. Nu gaat de gemeente het beleidsplan veranderen, omdat die klooijo zo strict in z'n boekje moet kijken. Had de rechter het gewoon geaccepteerd dat een webwinkel op een industrieterrein zit, niks aan de hand.
De rechter moet conflicten toetsen aan de wet. Als je het niet met de wet eens bent, probeer dan de wet te veranderen. Dat "sulle boekje" waar jij het over hebt is door zo'n 150 jaar aan volksvertegenwoordiging tot stand gekomen, _niet_ wenselijk dat een willekeurige rechter dat maar even naar eigen inzicht gaat negeren.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:37:15 #181
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_106643823
Iemand ervaringen met het importeren van goederen buiten de EU?
Kaleidoscopiklimax
pi_106643998
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:37 schreef RadioSlut het volgende:
Iemand ervaringen met het importeren van goederen buiten de EU?
Yep, wat wil je weten?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:03:44 #183
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_106644801
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:41 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Yep, wat wil je weten?
Hoe het bij jou in z'n werk ging.
Kost het veel moeite? Heb je het zelf gedaan of heb je een expediteur in de hand genomen?
Hoeveel moest je uiteindelijk betalen voordat de goederen Nederland inmochten? En waar bestaan die kosten dan uit?
Kaleidoscopiklimax
pi_106654607
Laatst vraag op het tentamen gekregen:

'Geef 3 redenen waarom een bedrijf zijn risico niet zou verminderen?'

Ik wil deze vraag graag aan jullie voorleggen. Waarom zouden jullie je risico niet willen verminderen maar juist een hoog risico aanhouden?

Ik vond de vraag namelijk verre van goed en totaal irrelevant voor deze tijd.

In de tijd dat de euro ter discussie staat, we in een crisis zitten, er steeds meer bedrijven failliet gaan, wilt iedereen zijn risico toch juist beperken?

Door risicovol te beleggen zou je wellicht veel meer winst kunnen maken dan wanneer je in minder risicovolle aandelen belegd. Maar wie wil dat nou in deze tijd? En als we er simpelweg van uit gaan dat dit één van de drie redenen zou zijn. Wat zijn de andere 2?
pi_106655146
Het hele idee van ondernemen is juist risico nemen. Het kan goed gaan en het kan fout gaan. Gaat het goed, dan zie je een rooskleurige toekomst tegemoet :P Wat je tegenwoordig ziet is dat veel mensen risico's gaan indekken. Dit kost geld.. waardoor je uiteindelijk niet genoeg winst maar behaalt. Kan je net zo goed in loondienst gaan...

De vraagstelling is wel een beetje vreemd, maar ik denk dat ze vooral bedoelen dat als je GEEN risico's neemt, je ook geen kansen kunt pakken. Een kans = risico nemen. Als je alles op safe speelt, riskeer je misschien weinig, maar zal je ook nooit groot worden. Lees alle verhalen maar door van mensen die van niks nu miljonair zijn geworden. Ze hebben bijna allemaal op een gegeven moment risico's moeten nemen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:25:53 #186
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106662970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:03 schreef Snoepje5 het volgende:
Laatst vraag op het tentamen gekregen:

'Geef 3 redenen waarom een bedrijf zijn risico niet zou verminderen?'

Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.

Ik kan me wel situaties voorstellen waarin je het risico voor lief neemt, maar dat zou een hele andere vraag zijn.

Ik ben benieuwd wat volgens je docent juiste antwoorden zouden zijn :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_106670012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best een rare vraag. Of in elk geval een vreemde vraagstelling. Er is imho geen enkele (op zichzelfstaande) reden om je risico niet te willen verminderen. Risico nemen om het risico nemen is volgens mij namelijk vrij idioot.

Ik kan me wel situaties voorstellen waarin je het risico voor lief neemt, maar dat zou een hele andere vraag zijn.

Ik ben benieuwd wat volgens je docent juiste antwoorden zouden zijn :)
Vandaar dat ik dus dacht laat ik hem eens aan de mede ondernemers stellen. Ik vond de vraag dus ook al zo raar. Iedere onderneming wilt zijn risico toch verminderen, uitgaande dat het alleen maar positief uitpakt. Gelukkig ben ik niet de enige. Wellicht een linkje naar dit topic voor de docent..

Wat Yoshi zegt, geen risico geen kansen ben ik het helemaal mee eens. En ook dat iedere ondernemer risico loopt om te willen groeien. En zoals hij ook al aangeeft: vaak wordt het ingedekt. Het indekken van een risico geeft aan dat een bedrijf juist minder risico wilt lopen, wat de vraag nogmaals onderuit haalt.

Ik loop een risico met mijn onderneming. Ik investeer in voorraden en oa marketing. Het risico is dat ik wellicht geen winst maak aan het einde van het boekjaar door de investeringen. Wil ik dit risico verminderen? Nee. Kan ik dit risico verminderen? Ja (minder adverteren/inkopen). Maar ik heb het nodig om te groeien en om uberhaupt mijn bedrijfsvoering te kunnen doorzetten want geen voorraad=geen omzet. Welk risico loop ik nog meer dat ik NIET zou willen verminderen(beperken)? Geen enkel. Juridisch wil ik geen risico lopen. Fiscaal niet. Nergens niet.

Ik ben toch niet eigenwijs dat ik de vraag niet wil begijpen? 3 redenen zijn er gewoon niet.

Off topic: Vraag niveau HBO aan de HAN.. Docent overigens van de oude stempel, zou me niet verbazen als hij de vraag had bedacht. Toch jammer, je kan er uren over doorpraten, maar op een tentamen moet je het maar even in 3 zinnetjes opschrijven en dan maar hopen dan het overeenkomt met de gedachte van de docent.


PS: Morgen zal ik de docent eens mailen of hij zomaar drie redenen kan noemen. Durf er vanuit te gaan dat velen het er niet mee eens zullen zijn..
pi_106671587
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:03 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Hoe het bij jou in z'n werk ging.
Kost het veel moeite? Heb je het zelf gedaan of heb je een expediteur in de hand genomen?
Hoeveel moest je uiteindelijk betalen voordat de goederen Nederland inmochten? En waar bestaan die kosten dan uit?
Het betreft bij mij ordergebonden productie uit China. Vervoer (bootzending in een container in mijn geval) laat ik door de fabrikant regelen en afhandelen tot Rotterdam. Die kosten betaal ik dan ook aan de fabrikant. Dat is zeker vanuit China praktischer, want de standaard vervoerders hebben nogal eens moeite om een bepaald adres in China te vinden. Daarnaast is het vaak veel goedkoper als zij het lokaal regelen. Je wil dan niet weten hoe het vervoerd wordt natuurlijk, maar het zijn niet van die mooie nieuwe vrachtwagens van UPS, zeg maar. ;)
Fabrikant fedext mij de facturen en kopie-vrachtbrieven die nodig zijn om de goederen in te klaren in Rotterdam.
Vanuit R'dam word ik gebeld door de expediteur die de zaken invoert voor me. Ik geef de gegevens aan hun door en aan hun betaal ik de invoerrechten, btw en handlingfee. Vervolgens haal ik het zelf op in de haven. Die laatste stap kan ik ook door hun laten doen, maar voor mij is het goedkoper zelf even te rijden. Maar dat ligt maar net aan jouw locatie natuurlijk.
Percentage invoerrechten is afhankelijk van het type goederen wat je importeert. Daar heeft de douane uitgebreide goederencodelijsten voor. Daarbij is het van belang om zelf ook even goed te kijken welke code op jouw van toepassing is/kan zijn. Met wat creativiteit kan je jouw goederen in een goedkopere klasse krijgen. In voorkomende gevallen kan het goedkoper zijn om de goederen via Duitsland in te voeren.
De betaalde btw haal je weer terug via de aangifte btw.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106671636
Ik zie dit topic nu pas :D
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Tap tap tap
pi_106671651
Wij kochten zoals JJ als CIF Rotterdam, maar tegenwoordig doen wij alles FOB en dan de haven van waar het moet vertrekken) Dit is aanzienlijk goedkoper dan JJ doet en het is net zo makkelijk.

We hebben een Nederlands bedrijf in Rotterdam die dit allemaal organiseert voor ons, omdat zij veel volume hierheen halen zijn de containerprijzen goedkoper.

Documenten kunnen ze gewoon Telex release doen, zodat je ze per mail kan ontvangen. Kost niks extra's en de Chinees hoeft niks op te sturen.
pi_106671719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:34 schreef nelisb het volgende:
Wij kochten zoals JJ als CIF Rotterdam, maar tegenwoordig doen wij alles FOB en dan de haven van waar het moet vertrekken) Dit is aanzienlijk goedkoper dan JJ doet en het is net zo makkelijk.

We hebben een Nederlands bedrijf in Rotterdam die dit allemaal organiseert voor ons, omdat zij veel volume hierheen halen zijn de containerprijzen goedkoper.

Documenten kunnen ze gewoon Telex release doen, zodat je ze per mail kan ontvangen. Kost niks extra's en de Chinees hoeft niks op te sturen.
Het gaat bij mij maar om maximaal 2 zendingen per jaar. Jullie zullen wat frequenter afnemen, vermoed ik?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106671910
Ja dat wel. Maar ook dat maakt niet uit.
Hoeveel cbm koop je per keer dan?
pi_106672235
4 a 5 cbm per keer maximaal
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106672718
Ok dat is inderdaad niet veel.

Ik kan je een bericht sturen met de gegevens van onze agent in Rotterdam.
Kan je eens een offerte aanvragen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:36:30 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_106675743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas :D
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Welkom *O*
KuikenGuppy
pi_106721173
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
pi_106723128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Docent gisterochtend gemaild. Nog geen antwoord betreffende de vraag.
Waarschijnlijk weet hij het zelf ook niet, docenten zijn namelijk bij ons verplicht binnen 1 dag te antwoorden op mails..
Ook als je iets niet weet, kan je antwoorden ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_106733309
Vanavond babbelen met een gast die ik uit de kroeg ken, die een geweldig plan had oid. :')
't Zal me benieuwen. Maar je weet maar nooit natuurlijk. Geen cent te makken dus van mij valt toch niks te plukken *O*
pi_106733389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie dit topic nu pas :D
Freelance vertaler meldt zich, sinds 2006.
Welkom, welke talen?
Neem je opdrachten via bureaus aan of via klanten direct? (ik ken die business niet echt) :)
pi_106734839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 19:49 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Welkom, welke talen?
Neem je opdrachten via bureaus aan of via klanten direct? (ik ken die business niet echt) :)
Nederlands-Engels :)
Ik werk via bureaus, een heel enkele keer direct met een klant.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')