Gaat niet door die verlaging, lees ik net op teletekst...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:57 schreef Hi_flyer het volgende:
Laat me raden... De verlaging van de onbelaste km-vergoeding gaat ook voor zzp'ers gelden....
Vraag in ieder geval een voorbeeld persbericht en laat deze lezen aan iemand uit je doelgroep en misschien ook iemand van websites/bladen die je wil bereiken. Het is soms echt erbarmelijk wat je als "persbericht" toegezonden krijgt. Eerlijk is eerlijk, tijd is geld en tegenwoordig zijn redacties flink ingekrompen en als ik kan kiezen tussen een persbericht wat ik zonder al te veel werk kan plaatsen of een persbericht wat ik eerst nog helemaal moet herschrijven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al schreef, ik zoek een bureau die met mij meedenkt met een strategie voor (voornamelijk) online promotie, en deze waar nodig (mede) uitvoert.
Wat een PR bureau kan doen:
- free publicity genereren (bijvoorbeeld door webloggers over je te laten schrijven)
- schrijven van persberichten
- maken van perskits
- persevenement en productlanceringen organiseren
- PR stunt
- interviews regelen
- optimalisatie van je SEO
- social media adviezen geven
etc. etc.
Maar ik denk dat als ik hier moet uitleggen wat een PR bureau allemaal kan doen, hier niet veel mensen zitten die er ervaring mee hebben.
Je bent gewoon ondernemer voor de NL belastingdienst.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:30 schreef ex het volgende:
Heren, het topic is al een tijdje wat stiller maar misschien kan iemand me hier toch mee helpen:
Ik heb in 2011 voor een Amerikaans bedrijf gefreelanced. Nu had ik al uitgezocht dat er geen BTW op het factuur hoefde, en dat ik geen BTW hoefde te betalen in Amerika (dat is er kennelijk niet tussen 2 bedrijven daar als het om diensten gaat).
Maar hoe zit het nu qua inkomstenbelasting? Moet ik die daar betalen? Of gewoon in NL via de Nederlandse belastingdienst? Ik heb alles vanuit huis gedaan, en gewoon facturen gestuurd.
Voor mij maakt het qua geld volgens mij niet zoveel uit, maar ik wil het gewoon graag goed doen.. Iemand hier een helder antwoord op?
Bedankt!
Dat gaat om omzet belasting, ik heb het over inkomsten belasting.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:11 schreef Skv het volgende:
Vul deze anders even in: http://www.belastingdiens(...)_uit_het_buitenland/
Okay! Bedankt, dus ik moet gewoon over de winst (in euro's) belasting betalen? Net zoals al me NL klantenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je bent gewoon ondernemer voor de NL belastingdienst.
Je inkomen is gewoon in NL belast tegen de NL tarieven.
Je betaalt over je winst inderdaad gewoon NL belasting. Net als iedere andere NL ondernemer.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:27 schreef ex het volgende:
[..]
Okay! Bedankt, dus ik moet gewoon over de winst (in euro's) belasting betalen? Net zoals al me NL klanten? En ik heb verder dan niks te maken met de Amerikaanse belastingdienst?
Dat zou goedkoper kunnen zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef ManAtWork het volgende:
Of wil jij in ieder land waar je zaken mee doet, belasting betalen?
Nee dat wil ik heul niet! Maar daar was ik al bang voor, ik zag de rompeslomp en nog een x alles opnieuw leren al voor mequote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je betaalt over je winst inderdaad gewoon NL belasting. Net als iedere andere NL ondernemer.
Of wil jij in ieder land waar je zaken mee doet, belasting betalen?
Juist precies, dat dacht (en hoopte ik al). Potver wat is Fok! toch handigquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk, je hebt gewoon facturen gestuurd (weliswaar met 0%), maar die boek je wel gewoon in je administratie. Je winst geef je uiteindelijk op in je aangifte inkomstenbelasting
Het was niet zozeer dat me shop niet goed liep, maar vooral omdat marges op muziek erg klein zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je in 1998 al een muziekwinkel had, dan had je het toch wel beter moeten aanpakken. Sites als www.bol.com bestonden toen nog niet eens, je had het rijk voor je alleenVolgens mij kwam Napster ook pas in 1999 ofzo, dat was wel wat minder voor je verkopen denk ik
Nou ja facturen aan het buitenland is wel wat ingewikkelder dan gewoon 0%, er zijn veel verschillende regels en uitzonderingen maar in de meeste gevallen zit je wel goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:28 schreef ex het volgende:
[..]
Nee dat wil ik heul niet! Maar daar was ik al bang voor, ik zag de rompeslomp en nog een x alles opnieuw leren al voor me!
[..]
Juist precies, dat dacht (en hoopte ik al). Potver wat is Fok! toch handig.
Vond het al fijn dat ik niet hoefde te kloten met BTW (me Amerikaanse klant snapte eerst ook niet waar ik het over had, heeft het daarna uitgezocht/na gevraagd en kwam er achter dat het tussen ondernemers niet van toepassing was). En ach, anders is het sowieso naar hun verlegd (want 0% factuur) en hoef ik me er geen zorgen om te maken.
Weer wat geleerd! (daarom onderneem ik ook, om dingen te leren).
Okequote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was niet zozeer dat me shop niet goed liep, maar vooral omdat marges op muziek erg klein zijn.
Wat ook nog eens enorm tegenwerkte was dat in die tijd een aantal shops zoals bijvoorbeeld Boxman enorm aan prijsdumping deden, in de .com periode was namelijk niet het idee winst maken, maar om klanten te werven en groot te worden
In die tijd ging alles nog vrij makkelijk, 90 procent van me klanten kreeg ik via El Cheapo, was een prijsvergelijker, had wel leuke truc om daar goed van te proviteren, door mijn muziek als goedkoopste aan te bieden, en winst te maken op de verzendkostenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja zo ging dat vroeger nogik kan me nog herinneren dat ik toen ook een website had waar ik banners op had van iBazar.nl ofzo, was een soort marktplaats dacht ik, die betaalde ook per klik en een heel klein beetje per veiw. Ik liet het vaak in een pop up openen en je kreeg nog best wel wat
Snap ik, daarom had ik die checklist ook ingevuld van de belastingdienst, en het bij het bedrijf in kwestie na gevraagd, en het is mooi dat het in ieder geval voor Amerika zo werktquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nou ja facturen aan het buitenland is wel wat ingewikkelder dan gewoon 0%, er zijn veel verschillende regels en uitzonderingen maar in de meeste gevallen zit je wel goed.
Wat heeft dat met ondernemen te maken?quote:Op maandag 30 januari 2012 10:18 schreef Glasshouse het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb een studie gedaan die ik vorig jaar januari heb afgerond (studie duurde anderhalf jaar). Tijdens mijn studie werkte ik niet, enige inkomen was duo
Verder heb ik deze studie betaald met een lening die ik via een bank heb afgesloten. Nu werk ik wel; kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting? En zo ja, hoe? Heb al van meerdere maatjes gehoord dat dit kan..
Volgens mij post je dit in het verkeerde topic...quote:Op maandag 30 januari 2012 10:18 schreef Glasshouse het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Ik heb een studie gedaan die ik vorig jaar januari heb afgerond (studie duurde anderhalf jaar). Tijdens mijn studie werkte ik niet, enige inkomen was duo
Verder heb ik deze studie betaald met een lening die ik via een bank heb afgesloten. Nu werk ik wel; kan ik studiekosten terugkrijgen van de belasting? En zo ja, hoe? Heb al van meerdere maatjes gehoord dat dit kan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |