Dat is inderdaad altijd al mijn idee geweest; probleem is dat ik geen bedrijfsruimte heb en dat ik me afvraag hoe ik de boel dan moet controleren. De verleiding is natuurlijk groot voor student en klant om na een tijd met elkaar af te spreken en mij te melden dat de klant geen lessen meer wenst te volgen. Of ik moet alleen met bekenden werken, maar die ken ik dan weer niet binnen elk taalgebiedquote:Op maandag 30 januari 2012 22:08 schreef nelisb het volgende:
Kan je niet met studenten werken die taal studies volgen?
Jij hebt de klanten en zij de tijd.
Heb vroeger ook gewoon van een 'student' bijles gehad voor 10¤ per uur. Dat was dan nog goedkoop. Want als je het via een organisatie wilde doen en dus een '' professionele student'' wilde hebben voor bijles was je al gauw 25¤ per uur kwijt.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Had ooit zo'n klant gehad. Die liet studenten les geven, betaalde ze een xx salaris en rekende ongeveer het drie-dubbele door aan zijn klant. Het liep vrij goed en het is echt gratis geld want hij deed zelf niets meer
Vraag me nou altijd af hoeveel mensen in taalles geïnteresseerd zijn en al helemaal van een simpele student, maar ja blijkbaar toch voldoende
Hangt natuurlijk sterk van het kwaliteits niveau wat je verwacht, als ik dit zo hoor zou ik zelf voor Magento gaan, een openscource shop in php/mysql.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef krimpenrik het volgende:
Sta met mijn maat ook op het punt een onderneming te gaan starten, er zal een online community gecreëerd worden waar mensen artikelen plaatsen om elkaar te helpen. Hieraan worden dan een 3tal verdien modellen gekoppeld.
Als we live gaan wil ik hier zeker meer over vertellen, het is allemaal redelijk doordacht.
Ik zit alleen met de ontwikkeling van de website, zijn er hier freelancers die mij een indicatie van de kosten van de ontwikkeling van de site kunnen geven?
Gaat dus om een site met user accounts, artiekelen, beheer, vragen sectie, webshop en wss forum sectie, dit alles met uitgebreide seo mogelijkheden. Alles moet gekoppeld zijn dus forum,artiekelen plaatsen en vragen beheer webshop.
Uiteraard meer via de mail of pm, we weten dat dit niet voor een prikkie te scripten valt maar willen een indicatie
Wat raptorix hierboven zegt is een goede, maar je zou ook kunnen kijken naar WordPress. In dat CMS wordt namelijk prima rekening gehouden met SEO, werkt perfect met categoriën voor zowel pagina's als artikelen, RSS Feeds, heeft een uitgebreide user management, en (eventueel custom made) plugins om een forum en webshop/betaalmodule te beheren. Zoek dan wel een PHP developer die ervaring heeft met WordPress en de juiste plugins kent. Sommige plugins kosten een paar tientjes maar dan heb je wel iets wat professionals hebben gemaakt. Als je dit als framework gebruikt, ben je waarschijnlijk ook iets goedkoper uit.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef krimpenrik het volgende:
Sta met mijn maat ook op het punt een onderneming te gaan starten, er zal een online community gecreëerd worden waar mensen artikelen plaatsen om elkaar te helpen. Hieraan worden dan een 3tal verdien modellen gekoppeld.
Als we live gaan wil ik hier zeker meer over vertellen, het is allemaal redelijk doordacht.
Ik zit alleen met de ontwikkeling van de website, zijn er hier freelancers die mij een indicatie van de kosten van de ontwikkeling van de site kunnen geven?
Gaat dus om een site met user accounts, artiekelen, beheer, vragen sectie, webshop en wss forum sectie, dit alles met uitgebreide seo mogelijkheden. Alles moet gekoppeld zijn dus forum,artiekelen plaatsen en vragen beheer webshop.
Uiteraard meer via de mail of pm, we weten dat dit niet voor een prikkie te scripten valt maar willen een indicatie
Wordpress is inderdaad prima te gebruiken, even opgezocht, en is ook te integreren binnen Magento:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:25 schreef ex het volgende:
Yep Wordpress is inderdaad zeer flexibel om dit soort complexe dingen op een soort lego manier in elkaar te klikken.
Joomla zou ik ten allen tijden afraden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
En Joomla niet? 2.5 is net uit waar ze weer e.e.a. hebben geüpdatet, werkt prima en zijn echt heel veel plug-ins voor.
waarom?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Joomla zou ik ten allen tijden afraden.
Omdat het onder de motorkap gewoon niet goed in elkaar zit, in alle opzichten.quote:
Bedrijf waar ik regelmatig voor gewerkt hebt (en mee in een verzamelgebouw zat), kreeg regelmatig klanten met Joomla sites. Duizenden bestanden, gehackt, traag, query errors... Nuff' saidquote:
Het structurele probleem aan Joomla is dat men vooral bezig is zoveel mogelijk features aan het product toe te toegen, ipv bestaande zaken te verbeteren. Het gaat wat ver om hier een hele technische analyse te houden waarom Joomla niet zou deugen, maar het grootste probleem is dat plugins veelal hard in joomla geprogrammeerd worden. Wat een groot probleem is dat zodra je een update moet doen van Joomla, dat je maar moet hopen dat je plugins nog werken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat is hetzelfde als je bij de ene monteur komt die zegt nooit een Fiat kopen en de ander zegt nooit een Renault kopen etc. etc. en die hebben ook altijd jaren ervaring. Nou moet ik wel zeggen dat ik sommige dingen heel krom vindt bij Joomla en dat het me soms verbaast dat iets niet kan zonder plugin, maar het werkt voor de rest prima.
Prijzen opvragen bij webdesignerts. Een buurjongen of handig neefje die enigszins serieus met websites bezig is kan je vaak goedkoop helpen aan iets, en dat is als eenmanszaak/starter wel handig. Registreer in ieder geval je bedrijfsnaam als domein waar die website op moet komen. Al is het maar een pagina met je contact gegevens en trefwoorden ben je al vindbaarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook nog steeds een website maar ik heb geen idee hoe of waar ik moet beginnen
Of voor een hosted oplossing kiezen, voordeel is dat het dan slechts kwestie van producten inrichten is en een mooi logo erboven, ik zag laatst vrij goede, maar weet niet of ik link hier kan posten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:14 schreef vincm het volgende:
[..]
Prijzen opvragen bij webdesignerts. Een buurjongen of handig neefje die enigszins serieus met websites bezig is kan je vaak goedkoop helpen aan iets, en dat is als eenmanszaak/starter wel handig. Registreer in ieder geval je bedrijfsnaam als domein waar die website op moet komen. Al is het maar een pagina met je contact gegevens en trefwoorden ben je al vindbaar
Voor een webshop bedoel je? Volgens mij biedt zelfs TNT post een mogelijkheid daarvoor, je "eigen" webshop en dan verzending via TNT. Maar daar had Cherrylips het niet over?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of voor een hosted oplossing kiezen, voordeel is dat het dan slechts kwestie van producten inrichten is en een mooi logo erboven, ik zag laatst vrij goede, maar weet niet of ik link hier kan posten.
Je zou mij toch een mailtje sturen daarover?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik wil ook nog steeds een website maar ik heb geen idee hoe of waar ik moet beginnen
Google eens op SeoShop, kennis van mij heeft daarmee een webshop welke ik zeer aantrekkelijk vind.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor normale sites heb je dat ook, alleen zijn die sites vaak heel standaard, niet origineel en lelijken het is ook niet eens altijd goedkoop.
Groot voordeel is dat je als starter weinig tot niets hoeft te investeren, wanneer je ziet dat het loopt kan je altijd nog iets anders gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Het ziet er inderdaad niet slecht uit en SEO is wel belangrijk bij een webshop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |