Ja ik ben zo'n debiel zonder opleiding die altijd bij wedstrijden van Feyenoord staat te schuimbekken.Zowel thuis als uit.quote:Op maandag 28 november 2011 00:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oké, man. Goed argument. Fijne TT ook, travel je zelf eigenlijk wel?
quote:Op maandag 28 november 2011 00:35 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja ik ben zo'n debiel zonder opleiding die altijd bij wedstrijden van Feyenoord staat te schuimbekken.Zowel thuis als uit.
quote:Op maandag 28 november 2011 00:35 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja ik ben zo'n debiel zonder opleiding die altijd bij wedstrijden van Feyenoord staat te schuimbekken.Zowel thuis als uit.
Ja want jij weet dat.quote:Op maandag 28 november 2011 00:37 schreef Caland het volgende:
De vraag zal hooguit en kleine honderd groter zijn geweest ofzo. 1600? Nooit.
PSV kiest dan voor 1000 omdat ze anders verlies draaien op de wedstrijd. Wel logisch natuurlijk.
800 vrijgegeven, 100 erbij, en tóen kwam de extra vraag. Volgens de supportersvereniging dus groot genoeg voor een vol uitvak. We kunnen deze discussie nog tien jaar voortzetten, maar ik geloof in de reden die mij is gegeven dat ik niet mee kan naar Rotterdam.quote:Op maandag 28 november 2011 00:37 schreef Caland het volgende:
De vraag zal hooguit en kleine honderd groter zijn geweest ofzo. 1600? Nooit.
PSV kiest dan voor 1000 omdat ze anders verlies draaien op de wedstrijd. Wel logisch natuurlijk.
Kale koppen niet te stoppen.quote:Op maandag 28 november 2011 00:35 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja.quote:Op maandag 28 november 2011 00:38 schreef Whiteguy het volgende:
niet-reizende supporter meldt.
Ga nooit naar thuis of uitwedstrijden, moet ik nu de brandstapel op ?
Doe je kleinerend danwel denigrerend over mensen die wel hun zondag opgeven voor hun club? In dat geval ben je in mijn ogen een internetsupporter, en die vind ik pas treurig.quote:Op maandag 28 november 2011 00:38 schreef Whiteguy het volgende:
niet-reizende supporter meldt.
Ga nooit naar thuis of uitwedstrijden, moet ik nu de brandstapel op ?
Hoe verklaar je dat de afgelopen 10 jaar het uitvak nooit vol is geraakt dan?quote:Op maandag 28 november 2011 00:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
800 vrijgegeven, 100 erbij, en tóen kwam de extra vraag. Volgens de supportersvereniging dus groot genoeg voor een vol uitvak. We kunnen deze discussie nog tien jaar voortzetten, maar ik geloof in de reden die mij is gegeven dat ik niet mee kan naar Rotterdam.
Ik denk da ze met vol uitvak dan 1000 bedoelen. Capaciteit van het onderste vak.quote:Op maandag 28 november 2011 00:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
800 vrijgegeven, 100 erbij, en tóen kwam de extra vraag. Volgens de supportersvereniging dus groot genoeg voor een vol uitvak. We kunnen deze discussie nog tien jaar voortzetten, maar ik geloof in de reden die mij is gegeven dat ik niet mee kan naar Rotterdam.
Dat verklaar ik niet. Ik ga in op het argument dat PSV zijn uitvakken nooit vol krijgt. Als het aan de PSVsupporter had gelegen zat het uitvakt vol op 4 December. Speculeren, daar doe ik niet aan.quote:Op maandag 28 november 2011 00:40 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dat de afgelopen 10 jaar het uitvak nooit vol is geraakt dan?
Ik snap gewoon niet dat mensen zich er druk om kunnen maken dat club X meer 'reizende' supporters heeft dan club Y, en daar hun status aan proberen te ontlenen.quote:Op maandag 28 november 2011 00:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe je kleinerend danwel denigrerend over mensen die wel hun zondag opgeven voor hun club? In dat geval ben je in mijn ogen een internetsupporter, en die vind ik pas treurig.
Nee, beide vakken. Dus die tweede ring dan, gok ik?quote:Op maandag 28 november 2011 00:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk da ze met vol uitvak dan 1000 bedoelen. Capaciteit van het onderste vak.
Tja, als sommige clubs hun status moeten ontlenen aan de stand op de ranglijst, het kwaliteit in het veld of de potentie in de komende jaren dan zijn ze zo uitgepraat.quote:Op maandag 28 november 2011 00:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat mensen zich er druk om kunnen maken dat club X meer 'reizende' supporters heeft dan club Y, en daar hun status aan proberen te ontlenen.
Inderdaad, niet echt een discussie. Gewoon een feit. Boeiend ook, PSV-supporters zijn gewoon minder trouw, big deal? Nee.quote:Op maandag 28 november 2011 00:42 schreef rubbereend het volgende:
och de tt gekaapt
discussie voor de tiende keer opnieuw
tis eigenlijk niet eens een discussie
quote:Op maandag 28 november 2011 00:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tja, als sommige clubs hun status moeten ontlenen aan de stand op de ranglijst, het kwaliteit in het veld of de potentie in de komende jaren dan zijn ze zo uitgepraat.
Feiten, pik. De vraag was groot genoeg om beide vakken van Feyenoord op 4 December vol te krijgen. De oplage was 800, toen kwamen er 100 extra en tóen begonnen er PSV'ers te bellen/mailen/faxen voor kaarten. Alles bij elkaar genoeg voor 2 volle uitvakken bij Feyenoord.quote:Op maandag 28 november 2011 00:42 schreef Maastoren het volgende:
Het is helemaal geen schande dat het je nooit lukt om 1600 man (in het geval van psv lees kinderen) mee te nemen als bezoekende club. Maar ga nou niet doen alsof het eigenlijk wel kon maar....
Dan heb je het over 1600 kaarten. En dat is PSV bijna nooit gelukt.quote:Op maandag 28 november 2011 00:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, beide vakken. Dus die tweede ring dan, gok ik?
800 ging redelijk. Om 10.00 uur startte de verkoop voor de overige 100 kaarten, waar ik om 10:03 al naastgreep. Toen heeft men tot in de middag telefoontjes aan moeten nemen bij de supportersvereniging. Zeker dat die 1600 erdoorheen waren gegaan. Het zat hem in het vervoer en veiligheidsoverwegingen.quote:Op maandag 28 november 2011 00:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je het over 1600 kaarten. En dat is PSV bijna nooit gelukt.
Zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn. Die 900 kaarten waren in een paar minuten weg
Maar vanwaar de grote belangstelling opeens? Is nergens op gebaseerd. Voorgaande jaren was die belangstelling er ook niet.quote:Op maandag 28 november 2011 00:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Feiten, pik. De vraag was groot genoeg om beide vakken van Feyenoord op 4 December vol te krijgen. De oplage was 800, toen kwamen er 100 extra en tóen begonnen er PSV'ers te bellen/mailen/faxen voor kaarten. Alles bij elkaar genoeg voor 2 volle uitvakken bij Feyenoord.
misschien komt het nog goed met de PSV supportersquote:Op maandag 28 november 2011 00:46 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Maar vanwaar de grote belangstelling opeens? Is nergens op gebaseerd. Voorgaande jaren was die belangstelling er ook niet.
Wat kan mij dat nou vertiefen waarom er ineens 1600 mee willen? Feit blijft dat als men die 1600 kaarten had gekregen, er 1600 kaarten zouden zijn verkocht.quote:Op maandag 28 november 2011 00:46 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Maar vanwaar de grote belangstelling opeens? Is nergens op gebaseerd. Voorgaande jaren was die belangstelling er ook niet.
Dat is volgens jou een feit. Dan is het ook niet meteen een feit voor iedereen.quote:Op maandag 28 november 2011 00:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat kan mij dat nou vertiefen waarom er ineens 1600 mee willen? Feit blijft dat als men die 1600 kaarten had gekregen, er 1600 kaarten zouden zijn verkocht.
Die 800 in welk tijdsbestek dan?quote:Op maandag 28 november 2011 00:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
800 ging redelijk. Om 10.00 uur startte de verkoop voor de overige 100 kaarten, waar ik om 10:03 al naastgreep. Toen heeft men tot in de middag telefoontjes aan moeten nemen bij de supportersvereniging. Zeker dat die 1600 erdoorheen waren gegaan. Het zat hem in het vervoer en veiligheidsoverwegingen.
Want de supportersvereniging verstuurt dat bericht om duidelijkheid te scheppen over de situatie, maar gooit er dan onwaarheden in? Godskolerequote:Op maandag 28 november 2011 00:47 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Dat is volgens jou een feit. Dan is het ook niet meteen een feit voor iedereen.
Dat bericht ging dan om 1000 kaarten. Zoals ik je eerder al vertelde.quote:Op maandag 28 november 2011 00:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want de supportersvereniging verstuurt dat bericht om duidelijkheid te scheppen over de situatie, maar gooit er dan onwaarheden in? Godskolere
800 was de reguliere verkoop van een aantal weken. Het is bekend dat het bij PSV met name de laatste week erg hard gaat met de kaarten, dat maakte ik zelf mee toen ze op donderdag nog 100 extra kaarten vrijmaakte, waar ik om 10:03 al naast greep, terwijl de verkoop om 10:00 begon. 100 kaarten in 3 minuten.quote:Op maandag 28 november 2011 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Die 800 in welk tijdsbestek dan?
Vind het maar een vaag verhaal. 1600 lukte nooit, maar nu wel omdat een of andere Angela van de klantenservice je heeft gezegd dat ze het keidruk had die dag.
Hoor je vaak. "We hadden het stadion wel 3 keer kunnen vullen."quote:Op maandag 28 november 2011 00:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want de supportersvereniging verstuurt dat bericht om duidelijkheid te scheppen over de situatie, maar gooit er dan onwaarheden in? Godskolere
1600. Twee vakken. Ik neem aan onderste ring en bovenste ring.quote:Op maandag 28 november 2011 00:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat bericht ging dan om 1000 kaarten. Zoals ik je eerder al vertelde.
Eindelijk zeg je iets wat waar is. Er komen er inderdaad 900. Grote knul.quote:Op maandag 28 november 2011 00:51 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Hoor je vaak. "We hadden het stadion wel 3 keer kunnen vullen."
Maar wees er trots op dat er 1600 mee wilden. Het FEIT blijft dat er maar 900 komen.
Mogen jullie best trots op zijn inderdaad.quote:Op maandag 28 november 2011 00:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je iets wat waar is. Er komen er inderdaad 900. Grote knul.
Je krijgt mij niet getroll'd, hoor.quote:Op maandag 28 november 2011 00:52 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Mogen jullie best trots op zijn inderdaad.
Ik troll niet. Ik ben één en al positiviteit en liefde.quote:Op maandag 28 november 2011 00:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je krijgt mij niet getroll'd, hoor.
Ja, ik heb het een keer of tien tien tien tien moeten uitleggen, maar het kwartje lijkt gevallen.quote:
quote:Op maandag 28 november 2011 00:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, ik heb het een keer of tien tien tien tien moeten uitleggen, maar het kwartje lijkt gevallen.
Waarom is het een troll? Gewoon een feit toch. Vreemd verhaal dat er ineens 1600 man meewillen terwijl je al jaren amper de helft de Kuip in krijgt (zelfs bij een kampioenswedstrijd).quote:Op maandag 28 november 2011 00:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je krijgt mij niet getroll'd, hoor.
Dat neem je aan? Dat weet je dus niet zeker.quote:Op maandag 28 november 2011 00:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
1600. Twee vakken. Ik neem aan onderste ring en bovenste ring.
En dus kwam er tekst en uitleg van de vereniging. "Zoveel vraag konden ze niet handelen door veiligheidsoverwegingen en het vervoer, anders zouden beide uitvakken geheel vol zitten." Jullie hebben maar 2 uitvakken. Eerste en tweede ring, toch?quote:Op maandag 28 november 2011 00:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat neem je aan? Dat weet je dus niet zeker.
Er is een vooroverleg. SV PSV, gemeente/politie, ontvangende club. Maand can tevoren oid. Op dat moment maakt PSV al bekend met hoeveel mensen ze afreizen. Toen is er dus al max. 1000 aangegeven, net als de vorige 10 keer ofzo.
Dat staat vanaf dan gewoon vast. Dat kan niet een week voor de wedstrijd opeens verdubbeld worden omdat er in 3 weken tijd 'maarliefst' 900 kaarten zijn verkocht.
Ga jij nu zinnige dingen posten?quote:Op maandag 28 november 2011 00:56 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Maar goed, jouw mening is waarheid natuurlijk. Daar ben jij helaas nooit vanaf te krijgen.
Klopt.quote:Op maandag 28 november 2011 00:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus kwam er tekst en uitleg van de vereniging. "Zoveel vraag konden ze niet handelen door veiligheidsoverwegingen en het vervoer, anders zouden beide uitvakken geheel vol zitten." Jullie hebben maar 2 uitvakken. Eerste en tweede ring, toch?
800 in 2/3 weken? Maar 100 in 3 minuten. Dan lijkt het me geen flauwekul. Had je er 1600 gehad en die lijn tot 15:00 uur smiddags openstaan dan lijk het me geen flauwekul dat het er 1600 waren geweest.quote:Op maandag 28 november 2011 01:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat lijkt me flauwekul als je in een paar weken tijd slechts 900 kaarten verkoopt.
Ik kom net los. En doe jij eens wat aan die TT, arbeidsweigeraar. Ge bent toch blauw nie dan?quote:
Ik ben geen VBL mod hè, maar ik overleg het ffquote:Op maandag 28 november 2011 01:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik kom net los. En doe jij eens wat aan die TT, arbeidsweigeraar. Ge bent toch blauw nie dan?
Vraag het voortaan normaal.quote:Op maandag 28 november 2011 01:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik kom net los. En doe jij eens wat aan die TT, arbeidsweigeraar. Ge bent toch blauw nie dan?
Die 100 zijn dan de twijfelaars. Die lezen een bericht van 'laatste kaarten gaan in de verkoop' en besluiten dan alsnog te gaan. Bij zo'n klein aantal lijkt het me dan logisch dat die er snel uit zijn.quote:Op maandag 28 november 2011 01:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
800 in 2/3 weken? Maar 100 in 3 minuten. Dan lijkt het me geen flauwekul. Had je er 1600 gehad en die lijn tot 15:00 uur smiddags openstaan dan lijk het me geen flauwekul dat het er 1600 waren geweest.
Ik bedoel het niet negatief. Je hoort toch vaak dat PSV voelt als een familie en dat het zo'n warm nest is? In een kleine kring heb je dat gevoel inderdaad sneller. Ieder z'n ding.quote:
quote:Op maandag 28 november 2011 01:10 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet negatief. Je hoort toch vaak dat PSV voelt als een familie en dat het zo'n warm nest is? In een kleine kring heb je dat gevoel inderdaad sneller. Ieder z'n ding.
Het gevoel is idd bij psv beter, mocht het slecht gaan. Hoeft niemand bang te zijn dat er doden/gewonden vallen. Dat de club aangevallen wordt , dat het stadion/gebouwen gesloopt wordt. Dat gevoel is bij psv anders ja. Dat een training niet gestopt wordt door tokkies.quote:Op maandag 28 november 2011 01:10 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet negatief. Je hoort toch vaak dat PSV voelt als een familie en dat het zo'n warm nest is? In een kleine kring heb je dat gevoel inderdaad sneller. Ieder z'n ding.
quote:Op maandag 28 november 2011 01:17 schreef Doublepain het volgende:
O en helemaal vergeten, een speler met de dood bedreigen, zelfs hun familie met de dood bedreigen gebeurt niet bij psv.
PSV
Ja als je naar Feyenoord gaat moet je vrezen voor je levenquote:Op maandag 28 november 2011 01:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het gevoel is idd bij psv beter, mocht het slecht gaan. Hoeft niemand bang te zijn dat er doden/gewonden vallen. Dat de club aangevallen wordt , dat het stadion/gebouwen gesloopt wordt. Dat gevoel is bij psv anders ja. Dat een training niet gestopt wordt door tokkies.
Kan me nog een wedstrijd herinneren dat er een hek werd opengebroken, Waterreus zelf supporters aan het terugdouwen was en er honderden het veld op kwamen rennen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het gevoel is idd bij psv beter, mocht het slecht gaan. Hoeft niemand bang te zijn dat er doden/gewonden vallen. Dat de club aangevallen wordt , dat het stadion/gebouwen gesloopt wordt..
beschamend was dat, tegen Kaiserslautern in 2001. Bleek MArio Basler toch in één keer te kunnen rennen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan me nog een wedstrijd herinneren dat er een hek werd opengebroken, Waterreus zelf supporters aan het terugdouwen was en er honderden het veld op kwamen rennen.
Wanneer was dat ook alweer?
Met Gerets toch? Geinige beelden waren dat, al die gasten die dat hek probeerden door te komen maar toen ze eenmaal op het veld waren eigenlijk geen idee hadden wat ze er nou gingen doen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
beschamend was dat, tegen Kaiserslautern in 2001. Bleek MArio Basler toch in één keer te kunnen rennen.
quote:
Al zou ik er op 1 of andere manier nooit echt bang van kunnen worden.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Met Gerets toch? Geinige beelden waren dat, al die gasten die dat hek probeerden door te komen maar toen ze eenmaal op het veld waren eigenlijk geen idee hadden wat ze er nou gingen doen.![]()
Vorige keer werd hier ook al een keer geroepen 'als wij kampioen worden dan zijn er geen arrestaties'. Ook toen moest ik dat ontkrachten.
Ook PSV heeft gewoon hooligans, ook bij PSV zijn er genoeg incidenten. Zij het op kleinere schaal.
Het feit dat je het als jaloezie interpreteert zegt misschien meer over jou dan over de reacties.quote:Op maandag 28 november 2011 02:23 schreef Dj_Day-V het volgende:
Wel mooi man die jaloezieZegt wel over het aanzien van PSV
Ik bedoel meer op bullshit zoals dit:quote:Op maandag 28 november 2011 02:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het feit dat je het als jaloezie interpreteert zegt misschien meer over jou dan over de reacties.
Het is gewoon plain-ness als je het mij vraagt.
quote:Op maandag 28 november 2011 01:06 schreef Maastoren het volgende:
PSV zal best populair zijn in Brabant maar daarbuiten stelt het niet zoveel voor. Zal ook wel te maken hebben met historie, uitstraling en meer van dat soort dingen.
Is toch ook zo.quote:Op maandag 28 november 2011 02:39 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik bedoel meer op bullshit zoals dit:
[..]
Owja? Ik denk toch echt wel dat PSV in het buitenland meer voorstelt dan Twente, AZ en Feyenoord bij elkaar?quote:
Dat is toch ook zo. Wie is er buiten Brabant nu voor PSV. Men is daar of voor een overige provincieclub of voor een club uit de randstad. In dat opzicht heeft PSV dus totaal niet de exposure die Feyenoord en Ajax wel hebben, ongeacht de prestaties die ze nu op de mat leggen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:39 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik bedoel meer op bullshit zoals dit:
[..]
Voor mijn 20e hield ik er af en toe ook rare ideeën en handelingen op na.quote:Op maandag 28 november 2011 02:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Owja? Ik denk toch echt wel dat PSV in het buitenland meer voorstelt dan Twente, AZ en Feyenoord bij elkaar?
Al helemaal bij mensen onder de 20 jaar.
Aanstekers bij de cornervlagquote:
Psv zal bij de jongeren wel iets bekender zijn ja. Maar of het 'meer voorstelt'quote:Op maandag 28 november 2011 02:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Owja? Ik denk toch echt wel dat PSV in het buitenland meer voorstelt dan Twente, AZ en Feyenoord bij elkaar?
Al helemaal bij mensen onder de 20 jaar.
Topvijf grootste merkbekendheidquote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo. Wie is er buiten Brabant nu voor PSV. Men is daar of voor een overige provincieclub of voor een club uit de randstad. In dat opzicht heeft PSV dus totaal niet de exposure die Feyenoord en Ajax wel hebben, ongeacht de prestaties die ze nu op de mat leggen.
Komt uit 2009. Toen had Twente nog niet de successupporters. En Feyenoord zal nu wel nog meer gedaalt zijnquote:
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op maandag 28 november 2011 02:57 schreef Stokstaart het volgende:
Tevens haal je je eigen stelling onderuit dat Psv groter zou zijn dan Feyenoord, hulde![]()
Beste imago vind ik een raar argument om mee te nemen in je weging. Dat is alleen relevant ten aanzien van buitenstaanders en heeft wat mij betreft vrij weinig met status te maken. Heerenveen, Groningen en AZ staan niet voor niks in de top 5.quote:Op maandag 28 november 2011 02:55 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Topvijf grootste merkbekendheid
Club CPM-score
Ajax 691
Feyenoord 539
PSV 502
AZ 362
SC Heerenveen 343
Topvijf clubs met grootste aanhang
Club Aanhang CPM-score
Ajax 2.190.000 286
Feyenoord 1.210.000 158
PSV 1.020.000 133
Topvijf beste imago
Club CPM-score
SC Heerenveen 617
FC Groningen 583
PSV 578
Ajax 557
AZ 536
Eindranglijst CPM-score van de Eredivisieclubs
Club Score Club Score
1. Ajax 2.791 10. FC Utrecht 1.412
2. PSV 2.656 11. Sparta 1.289
3. Feyenoord 2.255 12. Vitesse 1.255
4. AZ 2.165 13. De Graafschap 1.227
5. SC Heerenveen 2.104 14. Roda JC 1.213
6. FC Groningen 1.804 15. Willem II 1.185
7. FC Twente 1.661 16. Heracles 1.169
8. NAC Breda 1.529 17. ADO Den Haag 1.030
9. NEC 1.440 18. FC Volendam 975
U mad?
quote:Op maandag 28 november 2011 02:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Beste imago vind ik een raar argument om mee te nemen in je weging. Dat is alleen relevant ten aanzien van buitenstaanders en heeft wat mij betreft vrij weinig met status te maken. Heerenveen, Groningen en AZ staan niet voor niks in de top 5.
quote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef kapiteintje het volgende:
Dat is toch ook zo. Wie is er buiten Brabant nu voor PSV. Men is daar of voor een overige provincieclub of voor een club uit de randstad. In dat opzicht heeft PSV dus totaal niet de exposure die Feyenoord en Ajax wel hebben, ongeacht de prestaties die ze nu op de mat leggen.
We hebben elke 2 weken gewoon een volle bak hoor, aanzienlijk meer uit-supporters ook. Vandaag was het weer gezellig druk in Waalwijk.quote:Op maandag 28 november 2011 02:58 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Komt uit 2009. Toen had Twente nog niet de successupporters. En Feyenoord zal nu wel nog meer gedaalt zijn
Ik heb geen respect voor clubs omdat ze het braafste jongetje van de klas zijn, maar om de historie, de clubcultuur en ga zo maar door. Dat bedoel ik meer met exposure, maar was misschien een ietwat onhandige term.quote:
1,2 miljoen man in een stadion lijkt mij ook moeilijkquote:Op maandag 28 november 2011 03:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
We hebben elke 2 weken gewoon een volle bak hoor
Precies, aangezien dat lijstje uit 2009 is zou Twente dan nu ver boven Psv staan. Ook boven Feyenoord omdat ze een vlekkeloze repuatie hebben als het gaat om supporters of zoquote:Op maandag 28 november 2011 02:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Beste imago vind ik een raar argument om mee te nemen in je weging. Dat is alleen relevant ten aanzien van buitenstaanders en heeft wat mij betreft vrij weinig met status te maken. Heerenveen, Groningen en AZ staan niet voor niks in de top 5.
Ver boven PSV nog wel.quote:Op maandag 28 november 2011 03:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Precies, aangezien dat lijstje uit 2009 is zou Twente dan nu ver boven Psv staan.
Jij slingert hier een bepaalde discussie aan, en nu je argumenten niet bepaald valide blijken moeten wij weg gaan?quote:Op maandag 28 november 2011 03:01 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
1,2 miljoen man in een stadion lijkt mij ook moeilijk
Gewoon alle butthurt Feyenoord supporters terug naar hun eigen topic. De normale mogen blijven.
Mja ver boven ons. Hoeveel denk je dan? 1,5 miljoen fans in NL?quote:Op maandag 28 november 2011 03:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij slingert hier een bepaalde discussie aan, en nu je argumenten niet bepaald valide blijken moeten wij weg gaan?![]()
Ik denk zelf dat het elkaar in absolute zin niet zo veel ontloopt, zou me verder niets verbazen als Twente jullie inmiddels voorbij is in de 2011-editie van dit onderzoek.
lijkt me sterk. Maar is een puur hypothetische discussie, tenzij je de cijfers uit 2010/2011 kan vinden.quote:Op maandag 28 november 2011 03:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jij slingert hier een bepaalde discussie aan, en nu je argumenten niet bepaald valide blijken moeten wij weg gaan?![]()
Ik denk zelf dat het elkaar in absolute zin niet zo veel ontloopt, zou me verder niets verbazen als Twente jullie inmiddels voorbij is in de 2011-editie van dit onderzoek.
Denk wel dat Twente er een heleboel successupporters bij heeft gekregen na dat kampioenschap, dus jongens uit Eindhoven of Rotterdam ( en zelfs Amsterdam) die zich nu opeens Twente-supporter noemen.quote:Op maandag 28 november 2011 03:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Mja ver boven ons. Hoeveel denk je dan? 1,5 miljoen fans in NL?
Ontloopt elkaar dus niet zo heel veel allemaalquote:. Jaarlijks onderzoekt “Sport+Markt” welke voetbalclubs de meeste fans hebben in Europa.
Ajax blijkt uit dit onderzoek 6,5 miljoen fans te hebben in Europa en treffen wij aan op de 19e plek. Voorgaande jaren stond Ajax op een hogere positie, maar is voorbij gestreefd door de Turkse clubs Fenerbahçe SK en Galatasaray AS. Ook de twee andere clubs uit de traditionele top drie zijn cijfers over bekend gemaakt. Feyenoord staat op de 52e plek met 1,6 miljoen fans en PSV staat op plek 61 met 1,3 miljoen fans in Europa.
Nee als je de nederlandse fans eraf haalt is het ongeveer hetzelfde. Dus onzin als je roept dat PSV veel minder aanzien heeft.quote:Op maandag 28 november 2011 03:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk wel dat Twente er een heleboel successupporters bij heeft gekregen na dat kampioenschap, dus jongens uit Eindhoven of Rotterdam ( en zelfs Amsterdam) die zich nu opeens Twente-supporter noemen.
En om in te haken op je eerdere kwestie over fans in Europa is dit onderzoek wel interessant:
[..]
Ontloopt elkaar dus niet zo heel veel allemaal
Er kwam vorig jaar in in VI toen zo'n index-lijstje voorbij en daar was Twente aanzienlijk gestegen en had landelijk zelfs meer fans dan Psv en naderde Feyenoord. Ik zal eens kijken of ik het fragment kan terugvinden voor je.quote:Op maandag 28 november 2011 03:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
lijkt me sterk. Maar is een puur hypothetische discussie, tenzij je de cijfers uit 2010/2011 kan vinden.
Maar kijk waar wij staan en jullie doen jaarlijks mee om het kampioenschap. Je vergelijkt dus een kwakkelende middenmoter met een topclub in volle bloei.quote:Op maandag 28 november 2011 03:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Nee als je de nederlandse fans eraf haalt is het ongeveer hetzelfde. Dus onzin als je roept dat PSV veel minder aanzien heeft.
Overigens ben ik pitten, moet over 4 uur weer op
Als het over een paar jaar weer beter gaat krijgen wij ook weer een lading successupporters vrees ik.quote:Op maandag 28 november 2011 03:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar kijk waar wij staan en jullie doen jaarlijks mee om het kampioenschap. Je vergelijkt dus een kwakkelende middenmoter met een topclub in volle bloei.
Jep, die heb je bij elke club die mee doet voor het kampioenschap wel.quote:Op maandag 28 november 2011 03:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als het over een paar jaar weer beter gaat krijgen wij ook weer een lading successupporters vrees ik.
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo. Wie is er buiten Brabant nu voor PSV. Men is daar of voor een overige provincieclub of voor een club uit de randstad. In dat opzichtheeft PSV dus totaal niet de exposure die Feyenoord en Ajax wel hebben, ongeacht de prestaties die ze nu op de mat leggen.
En het feit dat ze Cruijff en Van Basten hebben voorgebracht. En dat ze een van de weinige teams zijn die 3 jaar achter elkaar de EC1 wonnen.quote:Op maandag 28 november 2011 07:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.
Ja, omdat je niet meer inging op het feit dat er bij het laatste kampioenschap van PSV geen noemenswaardige gewonden waren gevallen en bij Ajax zo rond de 150. Daarnaast hadden we het niet over hooligans, maar over het type club.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorige keer werd hier ook al een keer geroepen 'als wij kampioen worden dan zijn er geen arrestaties'. Ook toen moest ik dat ontkrachten.
Op het moment dat de spelers doorkregen dat Groningen geen pepernoot raakte klapten ze er vol op, wat resulteerde in 6 goals, maar voor de 1-0 was het niet spectaculair.quote:Op maandag 28 november 2011 10:11 schreef leolinedance het volgende:
Speelden we goed zaterdag? Kon er helaas niet bij zijn en heb nog geen tv/internet in mijn nieuwe huis
Goede samenvatting. Begin matig totdat ze doorkregen dat er wat te halen viel. In het begin ook juist niet de steekpassjes naar Matavz die later wel kwamen, anders was het wellicht eerder bal geweest.quote:Op maandag 28 november 2011 10:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat de spelers doorkregen dat Groningen geen pepernoot raakte klapten ze er vol op, wat resulteerde in 6 goals, maar voor de 1-0 was het niet spectaculair.
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.quote:Op maandag 28 november 2011 07:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.
Dat exposueert mij heulemaal niks.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.
Maasgebouw bestormers hebben wel een hoog aanzien idd.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.
De jongere mensen in het buitenland hebben het juist over PSV is mijn ervaring. Die kennen Ajax amper omdat ze in 1995 nog geen voetbal keken of je jong waren om het te onthouden.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'binnen Nederland'?quote:Op maandag 28 november 2011 12:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De jongere mensen in het buitenland hebben het juist over PSV is mijn ervaring. Die kennen Ajax amper omdat ze in 1995 nog geen voetbal keken of je jong waren om het te onthouden.
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.quote:Op maandag 28 november 2011 11:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Maasgebouw bestormers hebben wel een hoog aanzien idd.
Het valt me wel op dat jullie alleen met supporters/history kunnen aankomenWij kijken naar de kwaliteit en toekomst.
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.quote:Op maandag 28 november 2011 11:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat exposueert mij heulemaal niks.
Je zei eerst buiten brabant. Nu wij met feiten komen krabbel je terug.quote:Op maandag 28 november 2011 12:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'binnen Nederland'?
Ben ik ookquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.
We waren de laatste die nog geen hulp van de gemeente hadden gehadquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.
Ohh God, daar heb je er weer zo éénquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij kent Buitendam ook persoonlijk?quote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.
Buiten Brabant, binnen Nederland. In mijn post stonden gewoon termen als 'clubs uit de randstad' en 'provincieclubs', waaruit je zou kunnen afleiden dat het om Nederland ging.quote:Op maandag 28 november 2011 12:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Je zei eerst buiten brabant. Nu wij met feiten komen krabbel je terug.
Alleen de excessieve mate van steun (40 miljoen) en de omstandigheden (economische crisis, overal wordt op bezuinigd en het steeds strikter worden van financieel toezicht op de clubs) geven mij een wrang gevoel. Het is gewoon heel simpel, zonder dat geld had PSV niet gestaan waar het nu stond en waren jullie ook tot een paar Feyenoord-seizoenen veroordeeld geweest.quote:Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
We waren de laatste die nog geen hulp van de gemeente hadden gehadAltijd een mooie discussie
bovendien verdient de gemeente op dit plan.
Nee, maar dat is toch inherent aan het PSV-supporterschap?quote:Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Jij kent Buitendam ook persoonlijk?
Zeg, naar persoonlijkheid, flikkerstraal eens een eind op met je gebrabbelquote:Op maandag 28 november 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er is in ieder geval 1 van ons slimmer dan de ander dus daar heb je best kans op.
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.quote:Op maandag 28 november 2011 12:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Alleen de excessieve mate van steun (40 miljoen) en de omstandigheden (economische crisis, overal wordt op bezuinigd en het steeds strikter worden van financieel toezicht op de clubs) geven mij een wrang gevoel.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.quote:Het is gewoon heel simpel, zonder dat geld had PSV niet gestaan waar het nu stond en waren jullie ook tot een paar Feyenoord-seizoenen veroordeeld geweest.
Jij hebt gewoon de bril van een andere club op. Kan je niks aan doen en daar kan ik ook prima mee leven. Maar om ons dan af te schilderen als uitstraling- en gevoelloos..quote:Op maandag 28 november 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er is in ieder geval 1 van ons slimmer dan de ander dus daar heb je best kans op.
In gewone burgermanstaal heet dat gewoon een niet-sluitende begroting. Die 40 miljoen is dus alleen een verschuiving van de schulden.quote:Op maandag 28 november 2011 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.
Nogmaals, de situatie is totaal anders. We leven in tijden van economische malaise waarin op alles en iedereen bezuinigd moet worden, waaronder gehandicapten, ouderen en onderwijs. Dan vind ik het gewoon ongepast om als gemeente zomaar 40 miljoen uit te geven aan een club die er een potje van maakt.quote:Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 28 november 2011 12:27 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon de bril van een andere club op. Kan je niks aan doen en daar kan ik ook prima mee leven. Maar om ons dan af te schilderen als uitstraling- en gevoelloos..
Ging om een zeer gering bedrag. Bedrag heeft de gemeente iig allang terugverdiend door de diverse concerten, interlands en finales die er in de Kuip zijn gespeeld. Net als dat Amsterdam bijvoorbeeld de arena al een aantal keer heeft terugverdiend.quote:Op maandag 28 november 2011 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.
[..]
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar met een pachtdeal met zeer lange looptijd over een stuk grond waar de gemeente in feite geen fuck mee kan.
Dat is nou juist zo leuk aan PSV. Niet te gek, geen slachtvelden rondom Beverwijk. Prima clubje, mooie spelers, goeie geschiedenis, stadion nog altijd midden in de stad. Laat de rest maar pochen, klappen wij er een hoop kampioenschappen tegenaan in pakweg 15 jaar tijd.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.
Investering, dus. PSV is volgens deze gemeente belangrijk voor Eindhoven, dus vinden ze dat een goed excuus om er een hoop geld in te steken.quote:Op maandag 28 november 2011 12:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.
Dat valt nog maar te bezien.quote:Op maandag 28 november 2011 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.
Hoo, wacht even. Jij hebt het nooit gezegd? Moet ik je even citeren?quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.
En aangezien het hier PSV-supporters betreft, trek ik het even wat brederquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.
Daarom heet het ook investeren. Da's nagenoeg nooit zonder risico's.quote:Op maandag 28 november 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
In 40 jaar kan er veel gebeuren.
Plus dat het geleende geld over 40 jaar het maandsalaris is van een AH-vakkenvullert.quote:Op maandag 28 november 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
In 40 jaar kan er veel gebeuren.
Klopt, maar je moet je afvragen of een dergelijke investering aan een private partij wel moreel verantwoord is in de tijd waarin we nu leven. Helemaal als het zo'n lange looptijd betreft in een tak als voetbal waar je nooit zekerheden hebt. Tevens was de overheidssteun er niet eens om een dreigend faillissement af te wenden maar puur om een 'bedrijf' aan de top te laten blijven.quote:Op maandag 28 november 2011 12:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom heet het ook investeren. Da's nagenoeg nooit zonder risico's.
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.quote:Op maandag 28 november 2011 12:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In gewone burgermanstaal heet dat gewoon een niet-sluitende begroting. Die 40 miljoen is dus alleen een verschuiving van de schulden.
[..]
Nogmaals, de situatie is totaal anders. We leven in tijden van economische malaise waarin op alles en iedereen bezuinigd moet worden, waaronder gehandicapten, ouderen en onderwijs. Dan vind ik het gewoon ongepast om als gemeente zomaar 40 miljoen uit te geven aan een club die er een potje van maakt.
En die steun van de gemeente voor een nieuw multifunctioneel stadion in Rotterdam is natuurlijk van een heel ander kaliber dan het ordinair afkopen van schulden met gemeenschapsgeld.
Wat denk je dat de gemeente in al die jaren aan PSV verdient. PSV heeft een economische impact op Eindhoven (en omgeving) van meer dan 125 miljoen euro per jaar, levert 1255 banen op.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ging om een zeer gering bedrag. Bedrag heeft de gemeente iig allang terugverdiend door de diverse concerten, interlands en finales die er in de Kuip zijn gespeeld. Net als dat Amsterdam bijvoorbeeld de arena al een aantal keer heeft terugverdiend.
Niet echt vergelijkbaar met een pachtdeal met zeer lange looptijd over een stuk grond waar de gemeente in feite geen fuck mee kan.
Meen zelfs dat Sparta al 3 keer meer geeft gekregen aan overheidssteun dan ons
Volgens mij is dit verhaal al wel 400x verteld hier. Door de jaloezie willen ze het gewoon niet snappen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.
Helaas, fout. Ze krijgen 3 ton extra bovenop de rente die de gemeente aan kosten moet betalen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.
Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.quote:Op maandag 28 november 2011 13:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemeente in al die jaren aan PSV verdient. PSV heeft een economische impact op Eindhoven (en omgeving) van meer dan 125 miljoen euro per jaar, levert 1255 banen op.
Bedrijven krijgen vaak zat steun van overheden, in diverse vormen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.
Lees jij uberhaupt wel wat er gezegd wordt?quote:Op maandag 28 november 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:18 schreef Stevenzenl het volgende:
Rotterdam heeft zoiets van, Feyenoord, jullie zoeken het maar uit met dat gekloot.
Feyenoord heeft gewoon de Kuip mee gerenoveerd, dus dat is gewoon steun.quote:Op maandag 28 november 2011 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Bedrijven uit de regio zijn ook bijgesprongen.quote:Uiteindelijk lijken we er nu uit te krabbelen op eigen kracht, zonder overheidssteun/ gemeentegeld.
Dit kan natuurlijk ook alleen maar met de bezuinigingen die nu zijn ingezet ja. Je kan niet de boel saneren en vervolgens op dezelfde voet doorgaan.quote:PSV maakte eigenlijk de fout die wij toen ook maakten. Op dezelfde voet verder willen gaan, een laatste megainvestering gebruiken om de boel te willen redden. Maar er uiteindelijk na 5 jaar achterkomen dat je nog met een veel grotere schuld zit opgezadeld.
Een megainvestering gebruike om de boel te willen redden ja, vergeet niet dat daarachter een veel beter beleid schuilt dan dat van Feyenoord destijds met het aantrekken van een hele hoop "oude" spelers, met dure contracten waar je uiteindelijk geen cent voor gaat vangen. PSV heeft momenteel zoveel talent rondlopen waar je goede bedragen voor gaat vangen in de toekomst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Uiteindelijk lijken we er nu uit te krabbelen op eigen kracht, zonder overheidssteun/ gemeentegeld.
PSV maakte eigenlijk de fout die wij toen ook maakten. Op dezelfde voet verder willen gaan, een laatste megainvestering gebruiken om de boel te willen redden. Maar er uiteindelijk na 5 jaar achterkomen dat je nog met een veel grotere schuld zit opgezadeld.
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).quote:Op maandag 28 november 2011 13:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feyenoord heeft gewoon de Kuip mee gerenoveerd, dus dat is gewoon steun.
quote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).
De gemeente was min of meer moreel verantwoordelijk om ook bij te springen. In die tijd kozen alle wereldartiesten (dus niet Guusje Meeuwis) nog voor een concert in de Kuip en vergeet niet dat de Kuip het stadion in Europa is met
de meeste finales.
En deze deal verdient zich dus ook terug voor de gemeentequote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).
PSV heeft dus een vergelijkbare economische impactquote:De gemeente was min of meer moreel verantwoordelijk om ook bij te springen. In die tijd kozen alle wereldartiesten (dus niet Guusje Meeuwis) nog voor een concert in de Kuip en vergeet niet dat de Kuip het stadion in Europa is met de meeste finales.
Wat is er precies niet waar?quote:Op maandag 28 november 2011 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]. Maak jezelf nou niet nog belachelijker, met je leugens. Alles wat je nu nog zegt maakt het alleen maar erger
Nogmaals, met een looptijd van 40 jaar moet dat nog maar blijken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?quote:Op maandag 28 november 2011 13:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En deze deal verdient zich dus ook terug voor de gemeente
Dat is bij alles, dat was bij de investering in de Kuip ook. Maargoed bij deze deal is nog eens extra kritisch gekeken door experts uit de vastgoedsector en die vonden het een prima deal. Verder houdt de gemeente per jaar drie ton winst over dus het lijkt me een zeer nette deal. In tegenstelling tot clubs die gewoon zomaar miljoenen hebben gekregen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, met een looptijd van 40 jaar moet dat nog maar blijken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?
zeker, hij heeft echt een goede mentaliteit. Hij doet me in alles aan Van Bommel denken!quote:Op maandag 28 november 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Mooi hoe die Strootman zelfkritisch is na een 6-1 overwinning.
De Stroot gaat een hele grote worden!quote:Op maandag 28 november 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Mooi hoe die Strootman zelfkritisch is na een 6-1 overwinning.
Nu nog 3x scoren in de Arena.quote:Op maandag 28 november 2011 13:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeker, hij heeft echt een goede mentaliteit. Hij doet me in alles aan Van Bommel denken!
Nee. We hebben het namelijk niet over andere clubs in dit topic, maar over PSV.quote:Op maandag 28 november 2011 13:40 schreef Geo3kant het volgende:
Genoeg clubs die geld hebben gekregen.. wij niet, wij hebben het netjes gedaan door de grond te verkopen, betalen ook nog 3 ton per jaar.. tyft nou lekker op met je gejank.
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. We hebben het namelijk niet over andere clubs in dit topic, maar over PSV.
Verder is het een investering die de gemeente Eindhoven nauwelijks wat oplevert, behalve een hoop risico gezien de looptijd. De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen, de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert. In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Eindhoven koopt een lap grond waar ze geen fuck mee kunnen omdat er een stadion op staat.
Verspild gemeenschapsgeld. Dáár hebben wij last van.quote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?
Je weet dat de gemeente vele experts heeft laten kijken naar deze deal, en dat al deze (onafhankelijke) experts het een zéér goede deal voor beide partijen vond? Je kan er over doorblijven janken, of gewoon toegeven dat je geen gelijk hebt.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Verder is het een investering die de gemeente Eindhoven nauwelijks wat oplevert, behalve een hoop risico gezien de looptijd. De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen, de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert. In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Eindhoven koopt een lap grond waar ze geen fuck mee kunnen omdat er een stadion op staat.
Als het zo simpel zou werken zou iedere gemeente zijn geld gewoon uitlenen aan noodlijdende clubs. Dan verdienen ze er meer mee dan dat ze het op een bank zetten. Helaas is de werkelijkheid niet zo ideaaltypisch als jij het hier schetst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.
Trek ik het me aan? Een forum is er volgens mij voor om discussies te voeren. Als het je niet aanstaat staat het je gewoon vrij om uit te loggen hoorquote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen,
Geen enkele investering is risicoloosquote:de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert.
Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.quote:In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Juist. Mocht PSV uiteindelijk over 20 jaar niet meer kunnen betalen, dan heb je nog een miljoenenschuld openstaan en een lap grond naast een spoorlijn met een verouderd stadion erop. Tel uit je winst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met wel 40 miljo... O, wacht.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.
Vrij veel investeringen zijn vríjwel zonder risico. Dat is de deal met PSV zeker niet.quote:[..]
Geen enkele investering is risicoloos
Stadion kan niet plat. Mag niet enzeau.quote:[..]
Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.
Wat klopt er niet aan mijn verhaal dan?quote:Op maandag 28 november 2011 13:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als het zo simpel zou werken zou iedere gemeente zijn geld gewoon uitlenen aan noodlijdende clubs. Dan verdienen ze er meer mee dan dat ze het op een bank zetten. Helaas is de werkelijkheid niet zo ideaaltypisch als jij het hier schetst.
Het gaat de gemeente Eindhoven niet om het stadion, eerder om de grond daaronder.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Juist. Mocht PSV uiteindelijk over 20 jaar niet meer kunnen betalen, dan heb je nog een miljoenenschuld openstaan en een lap grond naast een spoorlijn met een verouderd stadion erop. Tel uit je winst.
Dat je een ideaaltypisch geval schetst zoals het in het middelbaar onderwijs wordt aangeleerd. De praktijk is dat er nog andere factoren meespelen, zoals 'de werkelijkheid'.quote:Op maandag 28 november 2011 13:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn verhaal dan?
dat zijn geen vaste inkomsten hè, dat is gebruikt om de hypotheek af te lossenquote:Op maandag 28 november 2011 13:50 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Met wel 40 miljo... O, wacht.
[..]
Vertelquote:Vrij veel investeringen zijn vríjwel zonder risico. Dat is de deal met PSV zeker niet.
zeau? Verkeerde site volgens mij.quote:Stadion kan niet plat. Mag niet enzeau.
Nou kom dan eens wat er niet klopt in mijn verhaalquote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat je een ideaaltypisch geval schetst zoals het in het middelbaar onderwijs wordt aangeleerd. De praktijk is dat er nog andere factoren meespelen, zoals 'de werkelijkheid'.
Ja, alsof die 40 miljoen + de sloopkosten van het stadion waard zijn.quote:Op maandag 28 november 2011 13:51 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Het gaat de gemeente Eindhoven niet om het stadion, eerder om de grond daaronder.
De vraag is echter of dat over een periode van 40 jaar blijft lukken.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.
Klopt helemaal. Een investering in een voetbalclub wordt zelfs als de grootste no go gezien door banken. Vandaar dat de gemeente Eindhoven dat nu doet voor PSV. Dat is natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam.quote:Geen enkele investering is risicoloos
Dat het stadion plat kan is waar, maar dan is de investering helemaal onrendabel voor de gemeente.quote:Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.
PRima deal aldus onafhankelijke expertsquote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, alsof die 40 miljoen + de sloopkosten van het stadion waard zijn.
Wáárdoor jullie inkomsten weer vergroot zijn, aangezien je minder hoeft af te tikken. Snap je?quote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zijn geen vaste inkomsten hè, dat is gebruikt om de hypotheek af te lossen
Ik heb kéíharde tepels.quote:Vertel
Dit is toch fok?quote:zeau? Verkeerde site volgens mij.
Dat het niet zo simpel werkt. De ontvangende partij kan ook in de problemen komen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou kom dan eens wat er niet klopt in mijn verhaal
Tja we bestaan al bijna 100 jaar en volgens mij doen we het best aardigquote:Op maandag 28 november 2011 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
De vraag is echter of dat over een periode van 40 jaar blijft lukken.
[..]
Ik geloof niet dat banken het beste voorbeeld zijn van inschatten waar risico's liggenquote:Klopt helemaal. Een investering in een voetbalclub wordt zelfs als de grootste no go gezien door banken. Vandaar dat de gemeente Eindhoven dat nu doet voor PSV. Dat is natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam.
[..]
Dat heet uiterste, als PSV niet meer zou bestaan, daar ging het over.quote:Dat het stadion plat kan is waar, maar dan is de investering helemaal onrendabel voor de gemeente.
klopt, net als je een huis koopt, en andersom net zoals je geld aan een bank uitleentquote:Op maandag 28 november 2011 13:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat het niet zo simpel werkt. De ontvangende partij kan ook in de problemen komen.
heerlijkquote:
quote:Op maandag 28 november 2011 13:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Tja we bestaan al bijna 100 jaar en volgens mij doen we het best aardig
Gemeenten al HELEMAAAAAAAAAL niet, zie de miljoenen gemeentes die hon-der-den miljoenen verloren bij IceSave door even 30 miljoen op een rekening te dumpen die niet onder het garantiestelsel van de DNB valtquote:Ik geloof niet dat banken het beste voorbeeld zijn van inschatten waar risico's liggen
Wie denk je dat opdraaft voor de grote politieinzet bij wedstrijden van je kutcluppie, omdat de supporters zich niet kunnen gedragen keer op keer?quote:Op maandag 28 november 2011 13:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Verspild gemeenschapsgeld. Dáár hebben wij last van.
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?quote:Op maandag 28 november 2011 13:56 schreef Buitendam het volgende:
Ja, boehoe. Het is oneerlijk, competitievervalsing enzovoorts. Uiteindelijk is het steun zoals zoveel clubs krijgen, alleen dan net wat beter. Ben maar fijn jaloers. De discussie herhaalt zich.
Lekker woorden verdraaien.quote:Op maandag 28 november 2011 13:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?
PSV Eindhoven, de beste Nederlandsche club en voetbalhoofdstad van Nederland!quote:Op maandag 28 november 2011 13:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?
Ik ken geen enkele supporter die op een nieuwe Kuip zit te wachten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heerlijk
Maar ondertussen hadden ze maar al te graag een nieuwe Kuip gehad met honderden miljoenen gemeentegeld.
Alleen is de geld lenende partij een miljardenconcern die die paar wanbetalers wel kan hebben en zich daar ook tegen indekt middels het pand in kwestie. Dat kun je van de gemeente Eindhoven niet zeggen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt, net als je een huis koopt, en andersom net zoals je geld aan een bank uitleent
Ditquote:Op maandag 28 november 2011 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele supporter die op een nieuwe Kuip zit te wachten.
Pure jaloezie, omdat ze zien dat iedereen hun voorbij streeft in Nederland. Twente heeft hun plaats in de top3 overgenomen, Groningen zit eraan te komen en AZ heeft zich aantal jaren geleden al bewezen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heerlijk
Maar ondertussen hadden ze maar al te graag een nieuwe Kuip gehad met honderden miljoenen gemeentegeld.
Want bij PSV is er nooit politieinzet nodig? Je leest de fabeltjeskrant?quote:Op maandag 28 november 2011 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wie denk je dat opdraaft voor de grote politieinzet bij wedstrijden van je kutcluppie, omdat de supporters zich niet kunnen gedragen keer op keer?
Juist ja, ik. Zie je mij janken in jullie zielige clubtopic?
De enige reden dat jullie nog een top-waardig elftal op de been hebben gekregen is middels die steun van buitenaf. Financieel wanbeleid is totaal niet bestrafd. Anders was het ook voor PSV einde verhaal geweest en dan was er van die hele club per saldo minder overgebleven dan overige wat grotere clubs die nog wel clubcultuur en een trouwe aanhang hebben. Een mindere periode van minder dan vijf jaar is het failliet voor de club PSV, dus dat hebben ze in ieder geval wel goed gezien bij de gemeente.quote:Op maandag 28 november 2011 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pure jaloezie, omdat ze zien dat iedereen hun voorbij streeft in Nederland. Twente heeft hun plaats in de top3 overgenomen, Groningen zit eraan te komen en AZ heeft zich aantal jaren geleden al bewezen.
Daarom; discussieren met supporters van de 6e club van Nederland..... kansloos.
Discussie is prima mits het op een normale manier gaat en dat zie ik een aantal doen maar jou niet op het moment. Negeer het of doe mee met goede argumenten. Als het uit de hand loopt grijpen wij in.quote:Op maandag 28 november 2011 14:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Pure jaloezie, omdat ze zien dat iedereen hun voorbij streeft in Nederland. Twente heeft hun plaats in de top3 overgenomen, Groningen zit eraan te komen en AZ heeft zich aantal jaren geleden al bewezen.
Daarom; discussieren met supporters van de 6e club van Nederland..... kansloos.
Lol, je leest wat je wil lezen hequote:Op maandag 28 november 2011 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Want bij PSV is er nooit politieinzet nodig? Je leest de fabeltjeskrant?
Je doet maar. Volgens mij zeg ik in die post niets wat niet klopt. Of trap ik nu op je te korte lontje?quote:Op maandag 28 november 2011 14:02 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Discussie is prima mits het op een normale manier gaat en dat zie ik een aantal doen maar jou niet op het moment. Negeer het of doe mee met
goede argumenten. Als het uit de hand loopt grijpen wij in.
Grotere stad, grotere club, groter centrum, meer openbaar vervoer --> meer politie-inzet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lol, je leest wat je wil lezen he
Bij Feyenoord hebben ze vele malen meer politie nodig als bij PSV. Zie jaarcijfers.
Vergeet de asociale supporters niet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Grotere stad, grotere club, groter centrum, meer openbaar vervoer --> meer politie-inzet.
Geen jaloezie, gewoon geklooi met overheidsgeld in tijden van extreme bezuinigingen. Ook al is het toegestaan, dan nog vind ik het een vreemd signaal naar de burger toe. Alleen al om die reden zou een gemeente het niet moeten doen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef Geo3kant het volgende:
Als de gemeente blijkbaar zo DOM is (volgens jullie), dan ga je brieven naar hun sturen, mooi toch dat PSV dit rond heeft weten te krijgen![]()
Jaloezie, it's a bitch.
Je vergeet; meer geweld, meer beveiliging, meer bedreigingen etc. Naar verhouding.quote:Op maandag 28 november 2011 14:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Grotere stad, grotere club, groter centrum, meer openbaar vervoer --> meer politie-inzet.
Grotere club, grotere stad.quote:Op maandag 28 november 2011 14:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lol, je leest wat je wil lezen he
Bij Feyenoord hebben ze vele malen meer politie nodig als bij PSV. Zie jaarcijfers.
Ga jankenquote:Op maandag 28 november 2011 14:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Geen jaloezie, gewoon geklooi met overheidsgeld in tijden van extreme bezuinigingen. Ook al is het toegestaan, dan nog vind ik het een vreemd signaal naar de burger toe. Alleen al om die reden zou een gemeente het niet moeten doen.
quote:
Goede argumenten jongens.quote:Op maandag 28 november 2011 14:06 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Vergeet de asociale supporters niet.
Je maakt het alleen maar ergerquote:Op maandag 28 november 2011 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Grotere club, grotere stad.
Wat was er nou precies niet waar aan mijn eerdere post? Je kan wel mensen heel makkelijk voor leugenaar uitmaken, maar onderbouwen doe je het niet
En als we die discussie hebben gehad dan gaan we het over gemeente steun hebben. Nu kijk ik niet graag naar Studio Voetbal, omdat Arno Vermeulen, Jan Mulder, Tom van het Hek en Ronald Waterreus, maar vorige week zat Jan Smit van Heracles daar en die zei iets interessants. Sjek wilde PSV even een veeg geven, maar Smit zei dat de PSV deal een goede, slimme deal voor beiden partijen is. Ik heb Jan Smit best hoog zitten als bestuurder. Dus hem acht ik meer autoriteit als de zogenaamde kenners hier die toevalligerwijs allemaal de club aanhangen waartegen we zondag moeten voetballen.quote:Op maandag 28 november 2011 10:01 schreef jpg97 het volgende:
Wát een discussie hier.
" Wij hebben meer supporters lekker puhhhh"
" Onze supporters zijn echter want die gaan mee naar uitwedstrijden lekker puh"
" Onze club is bekender bij mensen dan die van jullie lekker puh..."
Goede weerleggingquote:Op maandag 28 november 2011 14:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je maakt het alleen maar erger
Jullie zijn blind voor goede argumenten en lezen alleen maar wat je wil lezen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[..]
Goede argumenten jongens.
quote:Op maandag 28 november 2011 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[..]
Goede argumenten jongens.
Wat wil je dan horen? Wacht.. 'je hebt gelijk' dat willen jullie horen.. maar jullie hebben geen gelijk.Jullie blijven maar je mening doordrammen van oh gemeente/psv boze wolf, gekocht landskampioenschap..quote:
En dát is dus precies waarom jullie niet zo hoog van de toren moeten blazen. Het technisch en financiële wanbeleid van PSV wordt alleen maar gemaskeerd door die steun van de gemeente.quote:Op maandag 28 november 2011 14:08 schreef Lange_Lans het volgende:
Kunnen we niet gewoon concluderen dat wij Tiny hebben? En dat Tiny een baas is?
Verder dit:
[..]
En als we die discussie hebben gehad dan gaan we het over gemeente steun hebben. Nu kijk ik niet graag naar Studio Voetbal, omdat Arno Vermeulen, Jan Mulder, Tom van het Hek en Ronald Waterreus, maar vorige week zat Jan Smit van Heracles daar en die zei iets interessants. Sjek wilde PSV even een veeg geven, maar Smit zei dat de PSV deal een goede, slimme deal voor beiden partijen is. Ik heb Jan Smit best hoog zitten als bestuurder. Dus hem acht ik meer autoriteit als de zogenaamde kenners hier die toevalligerwijs allemaal de club aanhangen waartegen we zondag moeten voetballen.
Vergis je niet. Ik vind Feyenoord een erg sympathieke club en kom er graag (gezelligste stadion van Nederland), maar ze hebben er daar een potje van gemaakt. Op technisch en bestuurlijk gebied.
Is dat niet die vrouw die toen ontvoerd werd door de FARC ?quote:Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef rubbereend het volgende:
Bentancourt 4 keer gescoord in de A1
Ik moet helemaal niks.quote:Op maandag 28 november 2011 14:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dát is dus precies waarom jullie niet zo hoog van de toren moeten blazen. Het technisch en financiële wanbeleid van PSV wordt alleen maar gemaskeerd door die steun van de gemeente.
Het is geen mening, het zijn feiten. Of denk je dat er niet voor niks vanuit Europa een onderzoek voor staatssteun werd aangekondigd?quote:Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je dan horen? Wacht.. 'je hebt gelijk' dat willen jullie horen.. maar jullie hebben geen gelijk.Jullie blijven maar je mening doordrammen van oh gemeente/psv boze wolf, gekocht landskampioenschap..
Je staat niet open voor een ander zijn mening, je blijft maar doordrammen
Dit.quote:Op maandag 28 november 2011 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele supporter die op een nieuwe Kuip zit te wachten.
Het ging niet eens om die discussie. Ik kwam met een paar feiten over De Kuip die volgens hem niet waar. Maar wat precies weet 'ie dus zelf ook niet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
[..]
Wat wil je dan horen? Wacht.. 'je hebt gelijk' dat willen jullie horen.. maar jullie hebben geen gelijk.Jullie blijven maar je mening doordrammen van oh gemeente/psv boze wolf, gekocht landskampioenschap..
Je staat niet open voor een ander zijn mening, je blijft maar doordrammen
Dit slaat eerlijk gezegd ook nergens op. Feyenoord is in aanzien nog steeds een topclub. Al presteren ze, met name vorig jaar, ernstig onder de maat. En PSV is ook al 4 jaar geen kampioen geworden en er werd ook vaak armzalig gespeeld.quote:Op maandag 28 november 2011 14:09 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Jullie zijn blind voor goede argumenten en lezen alleen maar wat je wil lezen.
Realiseer je nou maar gewoon dat Feyenoord een simpele middenmoter is, en dat PSV een topclub is die hulp van de gemeente verdient!
quote:Op maandag 28 november 2011 14:10 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben er verder wel klaar mee, volgens mij zijn de standpunten wel duidelijk en wordt het een herhaling van zettenterug naar PSV
Op die foto bij PSV wordt hij wel gekieteld door de cursorquote:Op maandag 28 november 2011 14:17 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Quiz: Zie de elftalfoto's. Waar voelt Wijnaldum zich beter op zijn plek?
quote:Op maandag 28 november 2011 14:19 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Op die foto bij PSV wordt hij wel gekieteld door de cursor
Je post was niks mis mee maar heb ik verwijderd om de discussie te stoppen, vandaarquote:Op maandag 28 november 2011 14:20 schreef HL_Dog43 het volgende:
0_o mijn post verwijderd.. *zucht* lekker meteen alles deleten. Hopla 1 grote schoonmaak. pff.
Nogmaals dan vanuit de copy paste waar het allemaal om draait!
Ben benieuwd wat PSV in Europa laat zien en vooral de volgende competitiewedstrijd tegen Feyenoord. Uitwedstrijden zijn altijd lastig, en na de 10-0 thuisoverwinning vorig seizoen was de 1-3 toch thuiskomen van een koude kermis.
Hopelijk laten we nou eens zien dat we ook in Rotterdam kunnen zegevieren.
Leuk dat preventief modden, zorg gewoon dat je vaker aanwezig bent en de touwtjes strakker aantrekt wat wel/niet mag. Dit soort individuele Robin Hood acties hebben 0,0 zin.quote:Op maandag 28 november 2011 14:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Je post was niks mis mee maar heb ik verwijderd om de discussie te stoppen, vandaar
Als ik geen werk / studie / sociaal leven had, had dat prima gekund iddquote:Op maandag 28 november 2011 14:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Leuk dat preventief modden, zorg gewoon dat je vaker aanwezig bent en de touwtjes strakker aantrekt wat wel/niet mag. Dit soort individuele Robin Hood acties hebben 0,0 zin.
Wordt er een keer flink gepost...quote:Op maandag 28 november 2011 14:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Je post was niks mis mee maar heb ik verwijderd om de discussie te stoppen, vandaar
Die hele EL kan me gestolen worden eigenlijk, zeker de poulefase.quote:Op maandag 28 november 2011 14:24 schreef HL_Dog43 het volgende:
hmmkay, beetje vurig van mijn kant maar dat heb je soms als je je kut voelt.
Anyhow ik heb eigenlijk niet zo'n zin in europa league voetbal deze week, verheug me eerder op de volgende Eredivisie wedstrijd. 0_o
quote:Op maandag 28 november 2011 14:26 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die hele EL kan me gestolen worden eigenlijk, zeker de poulefase.
Ik roep het ook al vanaf het begin, liever zo snel mogelijk uit de EL + Beker, lekker richten op de competitie, met dit materiaal en deze stand moet je gewoon top 2 eindigen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:26 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die paar bekerwedstrijden, onze spelers moeten ook wel wennen aan twee keer per week ballen hoor als we weer eens mee willen doen in de CL. Beetje weerstand kweken ajbquote:Op maandag 28 november 2011 14:27 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Ik roep het ook al vanaf het begin, liever zo snel mogelijk uit de EL + Beker, lekker richten op de competitie, met dit materiaal en deze stand moet je gewoon top 2 eindigen.
Ik was blij dat Feyenoord gister nog won anders kreeg je zo'n reactie volgende week, nu is het nog goed gekomen voor ze
Het wordt pas leuk bij de kwartfinales eigenlijk jaquote:Op maandag 28 november 2011 14:26 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
En dan vliegen we er al 20 standaard uit, vaak ook nog onnodigquote:Op maandag 28 november 2011 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het wordt pas leuk bij de kwartfinales eigenlijk ja
Wou net zeggen, het gejank is er weerquote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn de klooiers in de marge nu nog steeds hierAlweer deze discussie, priceless.
Met hun gevallen topclubje, lolzers
Dan hebben we een probleem ja.. onze keeper kreeg wel geteld 1x de bal bij een medespeler vanuit de uittrap. Ik heb er op zitten letten want het viel me al heel lang op, hij doet er dan ook eerst 5 a 10min over om iederene naar voren te coachen om vervolgens die bal in te leverenquote:Op maandag 28 november 2011 16:12 schreef Buitendam het volgende:
Wat sommige Feyenoorders (de "boehoe subsidieclubje oneerlijk" Feyenoorders sla ik regelmatig over) zeggen over onze verdediging klopt wel, natuurlijk. Als ze die aan de rand van de zestien vastzetten dwingen ze PSV de lange bal te spelen. Tegen Ajax lieten ze goed zien dat ze dit beheersen, dus ik kan me voorstellen dat Koeman daar zijn tactiek begint.
Ja dit dus, andere clubs hebben hun troep al veel eerder verkocht.quote:Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
We waren de laatste die nog geen hulp van de gemeente hadden gehadAltijd een mooie discussie
bovendien verdient de gemeente op dit plan.
't Is een aardige mandekker die zich steeds mee begint te bewijzen, maar opbouwend is het een drama. Nog steeds. Manolev speelt ook niet onaardig, weet alleen zijn energie nog niet helemaal goed te verdelen. En hij moet niet meer voorzetten. Nooit meer!quote:Op maandag 28 november 2011 16:46 schreef Doublepain het volgende:
Marcelo speelt de laatste tijd steeds beter, gewoon een stijgende lijn. Ondanks alle kritiek, gewoon doorzetten![]()
nu manolev nog
In de eerste 2 wedstrijden van Matavz gaf hij tot 2 keer toe een goede voorzet die zo gekopt kon worden door Matavz, dus ik had hoop dat hij de ideale voorgever van Matavz zou worden.. maar die 2x waren schijnbaar incidentenquote:Op maandag 28 november 2011 16:56 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
't Is een aardige mandekker die zich steeds mee begint te bewijzen, maar opbouwend is het een drama. Nog steeds. Manolev speelt ook niet onaardig, weet alleen zijn energie nog niet helemaal goed te verdelen. En hij moet niet meer voorzetten. Nooit meer!
Welke precies? Ik zie er meerderequote:Op maandag 28 november 2011 17:35 schreef LudoSanders het volgende:
Godver, ik ging kapot om deze post.
quote:Op maandag 28 november 2011 17:35 schreef LudoSanders het volgende:
Klote dat die link niet telefoon ondersteunend isquote:Op maandag 28 november 2011 17:35 schreef LudoSanders het volgende:
Dat is helemaal geen kanslozenforum. Daar zitten de mensen die binnen de supporters wat voorstellen met z'n allen over voetbal te praten. Dat ze daar niet zitten te wachten op een stel trollers en zuigers begrijp ik maar al te goed. Daar heb je pagina na pagina inhoudelijke discussies over voetbal en tactieken, dat lukt hier een post of 6 voor er weer een bijdehandje met z'n grafsmoel tussen meent te moeten komen.quote:Op maandag 28 november 2011 19:54 schreef Stevenzenl het volgende:
Hahahahaha ik had hem ook al gezien, wat een held die postert!
Neemt niet weg dat psv.netwerk.to wordt beheert door een stelletje autoritaire baasjes die zelfs voor mafkees al "gele-kaarten" gaan geven. Om de drie posts heb ik er weer ééntje, maar zelfs 8x geel is nog geen rood(ban dus).
Wat een kanslozenforum
Blijkt dat ze er verstand van hebbenquote:Op maandag 28 november 2011 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen kanslozenforum. Daar zitten de mensen die binnen de supporters wat voorstellen met z'n allen over voetbal te praten. Dat ze daar niet zitten te wachten op een stel trollers en zuigers begrijp ik maar al te goed. Daar heb je pagina na pagina inhoudelijke discussies over voetbal en tactieken, dat lukt hier een post of 6 voor er weer een bijdehandje met z'n grafsmoel tussen meent te moeten komen.
Ik volg je niet, geloof ik?quote:Op maandag 28 november 2011 22:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Blijkt dat ze er verstand van hebben
Klopt, als je inhoudelijk reageert en iemand een mafkees noemt, inclusiefquote:Op maandag 28 november 2011 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen kanslozenforum. Daar zitten de mensen die binnen de supporters wat voorstellen met z'n allen over voetbal te praten. Dat ze daar niet zitten te wachten op een stel trollers en zuigers begrijp ik maar al te goed. Daar heb je pagina na pagina inhoudelijke discussies over voetbal en tactieken, dat lukt hier een post of 6 voor er weer een bijdehandje met z'n grafsmoel tussen meent te moeten komen.
Ik heb jou ook hier nog nooit kunnen betrappen op een inhoudelijke en goed onderbouwde post. Dus ergens zullen ze vast wel een punt hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 22:32 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Klopt, als je inhoudelijk reageert en iemand een mafkees noemt, inclusief
argumenten en dan gaan ze met zijn allen struikelen over het woordje mafkees, want dat is zó verschrikkelijk op de man gespeeld
Stelletje azijnzeikerds daar.
Jij bent toch blind voor goede argumenten?quote:Op maandag 28 november 2011 22:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb jou ook hier nog nooit kunnen betrappen op een inhoudelijke en goed onderbouwde post. Dus ergens zullen ze vast wel een punt hebben.
Gewoon hier negeren wat je vervelend vindtquote:Op maandag 28 november 2011 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wedstrijdenforum en uitsupporterforum is prima daar. Daar lopen natuurlijk ook een aantal kansloze rukkerts rond, maar het merendeel gaat er gewoon voor zitten en geeft hier en daar aan waar de zwakke punten van de volgende tegenstander, en het eigen team liggen.quote:Op maandag 28 november 2011 22:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Gewoon hier negeren wat je vervelend vindt![]()
Nadeel van netwerk vind ik al die reacties op de nieuwsberichten, dan haak ik al af. Daar is nog 1% verstandige bijdrage
quote:thijsslegers
Ondanks de blessuregolf mag #Engelaar in de winterstop nog steeds vertrekken. 'wij stellen ons coulant op', aldus #psv-manager #Brands
Hij zit niet ver van 2 miljoen netto, toch? Godskolere, wat zou dat een verademing zijn om hem te zien vertrekken. Buiten het feit dat ik het een prima kerel vind, overigens. Nog geen zuchtje kritiek sinds hij op de bank zit.quote:Op maandag 28 november 2011 23:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]lijkt me logisch, komen weer wat mensen terug en dan wordt een vertrek van Engelaar makkelijk opgevangen. Veel transfergeld zal hij niet op hoeven brengen, de vermindering in salarislasten is al een hoop waard.
Ja 1,75 miljoen geloof ik. Wuytens kan straks minimaal net zo goed wat Engelaar kan.quote:Op maandag 28 november 2011 23:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij zit niet ver van 2 miljoen netto, toch? Godskolere, wat zou dat een verademing zijn om hem te zien vertrekken. Buiten het feit dat ik het een prima kerel vind, overigens. Nog geen zuchtje kritiek sinds hij op de bank zit.
Ik vond hem tegen de Graafschap weer zo bedroevend slecht.quote:Op maandag 28 november 2011 23:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben nooit een groot fan van Engelaar geweest, maar de laatste keren dat hij speelde, deed hij het vrij oké.
Het salaris wat hij vangt is absurd, zal positief op de balans wrken als hij vertrekt.
Boswachter die zegt dat Tamata een goede vervanger is?quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:08 schreef de_boswachter het volgende:
Pietertje pas na de winterstop. Hopelijk vangen we mooi bedrag voor hem deze zomer. Jetro / Tamata zijn goede potentiele vervangers.
Alsof je daar iets aan hebt. Overigens niet haten op Tamataquote:Op dinsdag 29 november 2011 09:20 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Boswachter die zegt dat Tamata een goede vervanger is?![]()
Doe Tamata maar er maar gratis bij als je Pieters verkoopt voor een mooi bedrag.
twitter:thijsslegers twitterde op dinsdag 29-11-2011 om 09:20:47Over voetbalsoap gesproken. #PSV gaat ws toch naar #Jakarta voor trainingskamp. Dreigen met plan B, Portugal, heeft blijkbaar geholpen reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |