Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.quote:Op maandag 28 november 2011 13:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemeente in al die jaren aan PSV verdient. PSV heeft een economische impact op Eindhoven (en omgeving) van meer dan 125 miljoen euro per jaar, levert 1255 banen op.
Bedrijven krijgen vaak zat steun van overheden, in diverse vormen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.
Lees jij uberhaupt wel wat er gezegd wordt?quote:Op maandag 28 november 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals wel meer grote bedrijven in een regio natuurlijk. Maar die kunnen vaak niet aankloppen voor een dergelijk bedrag bij de gemeente. Vlieger gaat derhalve niet echt op.
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:18 schreef Stevenzenl het volgende:
Rotterdam heeft zoiets van, Feyenoord, jullie zoeken het maar uit met dat gekloot.
Feyenoord heeft gewoon de Kuip mee gerenoveerd, dus dat is gewoon steun.quote:Op maandag 28 november 2011 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Bedrijven uit de regio zijn ook bijgesprongen.quote:Uiteindelijk lijken we er nu uit te krabbelen op eigen kracht, zonder overheidssteun/ gemeentegeld.
Dit kan natuurlijk ook alleen maar met de bezuinigingen die nu zijn ingezet ja. Je kan niet de boel saneren en vervolgens op dezelfde voet doorgaan.quote:PSV maakte eigenlijk de fout die wij toen ook maakten. Op dezelfde voet verder willen gaan, een laatste megainvestering gebruiken om de boel te willen redden. Maar er uiteindelijk na 5 jaar achterkomen dat je nog met een veel grotere schuld zit opgezadeld.
Een megainvestering gebruike om de boel te willen redden ja, vergeet niet dat daarachter een veel beter beleid schuilt dan dat van Feyenoord destijds met het aantrekken van een hele hoop "oude" spelers, met dure contracten waar je uiteindelijk geen cent voor gaat vangen. PSV heeft momenteel zoveel talent rondlopen waar je goede bedragen voor gaat vangen in de toekomst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Rotterdam heeft meer iets van, bedrijven? Die houden hun eigen broek maar omhoog. Zoals het hoort. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Uiteindelijk lijken we er nu uit te krabbelen op eigen kracht, zonder overheidssteun/ gemeentegeld.
PSV maakte eigenlijk de fout die wij toen ook maakten. Op dezelfde voet verder willen gaan, een laatste megainvestering gebruiken om de boel te willen redden. Maar er uiteindelijk na 5 jaar achterkomen dat je nog met een veel grotere schuld zit opgezadeld.
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).quote:Op maandag 28 november 2011 13:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feyenoord heeft gewoon de Kuip mee gerenoveerd, dus dat is gewoon steun.
quote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).
De gemeente was min of meer moreel verantwoordelijk om ook bij te springen. In die tijd kozen alle wereldartiesten (dus niet Guusje Meeuwis) nog voor een concert in de Kuip en vergeet niet dat de Kuip het stadion in Europa is met
de meeste finales.
En deze deal verdient zich dus ook terug voor de gemeentequote:Op maandag 28 november 2011 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, ging miniem bedrag dat zich direct heeft terugverdiend (of eigenlijk al had terugverdiend).
PSV heeft dus een vergelijkbare economische impactquote:De gemeente was min of meer moreel verantwoordelijk om ook bij te springen. In die tijd kozen alle wereldartiesten (dus niet Guusje Meeuwis) nog voor een concert in de Kuip en vergeet niet dat de Kuip het stadion in Europa is met de meeste finales.
Wat is er precies niet waar?quote:Op maandag 28 november 2011 13:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]. Maak jezelf nou niet nog belachelijker, met je leugens. Alles wat je nu nog zegt maakt het alleen maar erger
Nogmaals, met een looptijd van 40 jaar moet dat nog maar blijken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?quote:Op maandag 28 november 2011 13:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
En deze deal verdient zich dus ook terug voor de gemeente
Dat is bij alles, dat was bij de investering in de Kuip ook. Maargoed bij deze deal is nog eens extra kritisch gekeken door experts uit de vastgoedsector en die vonden het een prima deal. Verder houdt de gemeente per jaar drie ton winst over dus het lijkt me een zeer nette deal. In tegenstelling tot clubs die gewoon zomaar miljoenen hebben gekregen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, met een looptijd van 40 jaar moet dat nog maar blijken. Dat zal je toch wel met me eens zijn?
zeker, hij heeft echt een goede mentaliteit. Hij doet me in alles aan Van Bommel denken!quote:Op maandag 28 november 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Mooi hoe die Strootman zelfkritisch is na een 6-1 overwinning.
De Stroot gaat een hele grote worden!quote:Op maandag 28 november 2011 13:41 schreef Paul-89 het volgende:
Mooi hoe die Strootman zelfkritisch is na een 6-1 overwinning.
Nu nog 3x scoren in de Arena.quote:Op maandag 28 november 2011 13:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeker, hij heeft echt een goede mentaliteit. Hij doet me in alles aan Van Bommel denken!
Nee. We hebben het namelijk niet over andere clubs in dit topic, maar over PSV.quote:Op maandag 28 november 2011 13:40 schreef Geo3kant het volgende:
Genoeg clubs die geld hebben gekregen.. wij niet, wij hebben het netjes gedaan door de grond te verkopen, betalen ook nog 3 ton per jaar.. tyft nou lekker op met je gejank.
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. We hebben het namelijk niet over andere clubs in dit topic, maar over PSV.
Verder is het een investering die de gemeente Eindhoven nauwelijks wat oplevert, behalve een hoop risico gezien de looptijd. De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen, de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert. In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Eindhoven koopt een lap grond waar ze geen fuck mee kunnen omdat er een stadion op staat.
Verspild gemeenschapsgeld. Dáár hebben wij last van.quote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?
Je weet dat de gemeente vele experts heeft laten kijken naar deze deal, en dat al deze (onafhankelijke) experts het een zéér goede deal voor beide partijen vond? Je kan er over doorblijven janken, of gewoon toegeven dat je geen gelijk hebt.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Verder is het een investering die de gemeente Eindhoven nauwelijks wat oplevert, behalve een hoop risico gezien de looptijd. De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen, de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert. In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Eindhoven koopt een lap grond waar ze geen fuck mee kunnen omdat er een stadion op staat.
Als het zo simpel zou werken zou iedere gemeente zijn geld gewoon uitlenen aan noodlijdende clubs. Dan verdienen ze er meer mee dan dat ze het op een bank zetten. Helaas is de werkelijkheid niet zo ideaaltypisch als jij het hier schetst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.
Trek ik het me aan? Een forum is er volgens mij voor om discussies te voeren. Als het je niet aanstaat staat het je gewoon vrij om uit te loggen hoorquote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Waarom trek je het je zo aan? Waar heb je last van?
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
De huidige tendens is dat de inkomsten van voetbalclubs jaarlijks teruglopen,
Geen enkele investering is risicoloosquote:de eredivisie als competitie steeds minder waarde vertegenwoordigd en dan is een lening met een extreem lange looptijd gewoon niet zo risicoloos als men hier beweert.
Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.quote:In tegenstelling tot daadwerkelijk investeren in bijvoorbeeld een stadion(verbouwing) dat zich direct terugbetaald voor een gemeente in de vorm van evenementen etc.
Juist. Mocht PSV uiteindelijk over 20 jaar niet meer kunnen betalen, dan heb je nog een miljoenenschuld openstaan en een lap grond naast een spoorlijn met een verouderd stadion erop. Tel uit je winst.quote:Op maandag 28 november 2011 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Met wel 40 miljo... O, wacht.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.
Vrij veel investeringen zijn vríjwel zonder risico. Dat is de deal met PSV zeker niet.quote:[..]
Geen enkele investering is risicoloos
Stadion kan niet plat. Mag niet enzeau.quote:[..]
Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.
Wat klopt er niet aan mijn verhaal dan?quote:Op maandag 28 november 2011 13:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als het zo simpel zou werken zou iedere gemeente zijn geld gewoon uitlenen aan noodlijdende clubs. Dan verdienen ze er meer mee dan dat ze het op een bank zetten. Helaas is de werkelijkheid niet zo ideaaltypisch als jij het hier schetst.
Het gaat de gemeente Eindhoven niet om het stadion, eerder om de grond daaronder.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Juist. Mocht PSV uiteindelijk over 20 jaar niet meer kunnen betalen, dan heb je nog een miljoenenschuld openstaan en een lap grond naast een spoorlijn met een verouderd stadion erop. Tel uit je winst.
Dat je een ideaaltypisch geval schetst zoals het in het middelbaar onderwijs wordt aangeleerd. De praktijk is dat er nog andere factoren meespelen, zoals 'de werkelijkheid'.quote:Op maandag 28 november 2011 13:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn verhaal dan?
dat zijn geen vaste inkomsten hè, dat is gebruikt om de hypotheek af te lossenquote:Op maandag 28 november 2011 13:50 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Met wel 40 miljo... O, wacht.
[..]
Vertelquote:Vrij veel investeringen zijn vríjwel zonder risico. Dat is de deal met PSV zeker niet.
zeau? Verkeerde site volgens mij.quote:Stadion kan niet plat. Mag niet enzeau.
Nou kom dan eens wat er niet klopt in mijn verhaalquote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat je een ideaaltypisch geval schetst zoals het in het middelbaar onderwijs wordt aangeleerd. De praktijk is dat er nog andere factoren meespelen, zoals 'de werkelijkheid'.
Ja, alsof die 40 miljoen + de sloopkosten van het stadion waard zijn.quote:Op maandag 28 november 2011 13:51 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Het gaat de gemeente Eindhoven niet om het stadion, eerder om de grond daaronder.
De vraag is echter of dat over een periode van 40 jaar blijft lukken.quote:Op maandag 28 november 2011 13:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Daarom is het des te knapper dat de leiding van PSV, tegen die trend in erin slaagt de inkomsten te vergroten.
Klopt helemaal. Een investering in een voetbalclub wordt zelfs als de grootste no go gezien door banken. Vandaar dat de gemeente Eindhoven dat nu doet voor PSV. Dat is natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam.quote:Geen enkele investering is risicoloos
Dat het stadion plat kan is waar, maar dan is de investering helemaal onrendabel voor de gemeente.quote:Stadion kan plat, tis zowat het duurste stukje grond van Eindhoven. Kijk maar eens wat er in naast het stadion uit de grond wordt gestampt.
PRima deal aldus onafhankelijke expertsquote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, alsof die 40 miljoen + de sloopkosten van het stadion waard zijn.
Wáárdoor jullie inkomsten weer vergroot zijn, aangezien je minder hoeft af te tikken. Snap je?quote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zijn geen vaste inkomsten hè, dat is gebruikt om de hypotheek af te lossen
Ik heb kéíharde tepels.quote:Vertel
Dit is toch fok?quote:zeau? Verkeerde site volgens mij.
Dat het niet zo simpel werkt. De ontvangende partij kan ook in de problemen komen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou kom dan eens wat er niet klopt in mijn verhaal
Tja we bestaan al bijna 100 jaar en volgens mij doen we het best aardigquote:Op maandag 28 november 2011 13:53 schreef Caland het volgende:
[..]
De vraag is echter of dat over een periode van 40 jaar blijft lukken.
[..]
Ik geloof niet dat banken het beste voorbeeld zijn van inschatten waar risico's liggenquote:Klopt helemaal. Een investering in een voetbalclub wordt zelfs als de grootste no go gezien door banken. Vandaar dat de gemeente Eindhoven dat nu doet voor PSV. Dat is natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam.
[..]
Dat heet uiterste, als PSV niet meer zou bestaan, daar ging het over.quote:Dat het stadion plat kan is waar, maar dan is de investering helemaal onrendabel voor de gemeente.
klopt, net als je een huis koopt, en andersom net zoals je geld aan een bank uitleentquote:Op maandag 28 november 2011 13:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat het niet zo simpel werkt. De ontvangende partij kan ook in de problemen komen.
heerlijkquote:
quote:Op maandag 28 november 2011 13:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Tja we bestaan al bijna 100 jaar en volgens mij doen we het best aardig
Gemeenten al HELEMAAAAAAAAAL niet, zie de miljoenen gemeentes die hon-der-den miljoenen verloren bij IceSave door even 30 miljoen op een rekening te dumpen die niet onder het garantiestelsel van de DNB valtquote:Ik geloof niet dat banken het beste voorbeeld zijn van inschatten waar risico's liggen
Wie denk je dat opdraaft voor de grote politieinzet bij wedstrijden van je kutcluppie, omdat de supporters zich niet kunnen gedragen keer op keer?quote:Op maandag 28 november 2011 13:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Verspild gemeenschapsgeld. Dáár hebben wij last van.
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?quote:Op maandag 28 november 2011 13:56 schreef Buitendam het volgende:
Ja, boehoe. Het is oneerlijk, competitievervalsing enzovoorts. Uiteindelijk is het steun zoals zoveel clubs krijgen, alleen dan net wat beter. Ben maar fijn jaloers. De discussie herhaalt zich.
Lekker woorden verdraaien.quote:Op maandag 28 november 2011 13:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?
PSV Eindhoven, de beste Nederlandsche club en voetbalhoofdstad van Nederland!quote:Op maandag 28 november 2011 13:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Noem mij één club in Nederland die 40 miljoen gemeenschapsgeld krijgt in tijden van extreme bezuinigingen?
Ik ken geen enkele supporter die op een nieuwe Kuip zit te wachten.quote:Op maandag 28 november 2011 13:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
heerlijk
Maar ondertussen hadden ze maar al te graag een nieuwe Kuip gehad met honderden miljoenen gemeentegeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |