Denk wel dat Twente er een heleboel successupporters bij heeft gekregen na dat kampioenschap, dus jongens uit Eindhoven of Rotterdam ( en zelfs Amsterdam) die zich nu opeens Twente-supporter noemen.quote:Op maandag 28 november 2011 03:04 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Mja ver boven ons. Hoeveel denk je dan? 1,5 miljoen fans in NL?
Ontloopt elkaar dus niet zo heel veel allemaalquote:. Jaarlijks onderzoekt “Sport+Markt” welke voetbalclubs de meeste fans hebben in Europa.
Ajax blijkt uit dit onderzoek 6,5 miljoen fans te hebben in Europa en treffen wij aan op de 19e plek. Voorgaande jaren stond Ajax op een hogere positie, maar is voorbij gestreefd door de Turkse clubs Fenerbahçe SK en Galatasaray AS. Ook de twee andere clubs uit de traditionele top drie zijn cijfers over bekend gemaakt. Feyenoord staat op de 52e plek met 1,6 miljoen fans en PSV staat op plek 61 met 1,3 miljoen fans in Europa.
Nee als je de nederlandse fans eraf haalt is het ongeveer hetzelfde. Dus onzin als je roept dat PSV veel minder aanzien heeft.quote:Op maandag 28 november 2011 03:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Denk wel dat Twente er een heleboel successupporters bij heeft gekregen na dat kampioenschap, dus jongens uit Eindhoven of Rotterdam ( en zelfs Amsterdam) die zich nu opeens Twente-supporter noemen.
En om in te haken op je eerdere kwestie over fans in Europa is dit onderzoek wel interessant:
[..]
Ontloopt elkaar dus niet zo heel veel allemaal
Er kwam vorig jaar in in VI toen zo'n index-lijstje voorbij en daar was Twente aanzienlijk gestegen en had landelijk zelfs meer fans dan Psv en naderde Feyenoord. Ik zal eens kijken of ik het fragment kan terugvinden voor je.quote:Op maandag 28 november 2011 03:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
lijkt me sterk. Maar is een puur hypothetische discussie, tenzij je de cijfers uit 2010/2011 kan vinden.
Maar kijk waar wij staan en jullie doen jaarlijks mee om het kampioenschap. Je vergelijkt dus een kwakkelende middenmoter met een topclub in volle bloei.quote:Op maandag 28 november 2011 03:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Nee als je de nederlandse fans eraf haalt is het ongeveer hetzelfde. Dus onzin als je roept dat PSV veel minder aanzien heeft.
Overigens ben ik pitten, moet over 4 uur weer op
Als het over een paar jaar weer beter gaat krijgen wij ook weer een lading successupporters vrees ik.quote:Op maandag 28 november 2011 03:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar kijk waar wij staan en jullie doen jaarlijks mee om het kampioenschap. Je vergelijkt dus een kwakkelende middenmoter met een topclub in volle bloei.
Jep, die heb je bij elke club die mee doet voor het kampioenschap wel.quote:Op maandag 28 november 2011 03:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als het over een paar jaar weer beter gaat krijgen wij ook weer een lading successupporters vrees ik.
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 02:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo. Wie is er buiten Brabant nu voor PSV. Men is daar of voor een overige provincieclub of voor een club uit de randstad. In dat opzichtheeft PSV dus totaal niet de exposure die Feyenoord en Ajax wel hebben, ongeacht de prestaties die ze nu op de mat leggen.
En het feit dat ze Cruijff en Van Basten hebben voorgebracht. En dat ze een van de weinige teams zijn die 3 jaar achter elkaar de EC1 wonnen.quote:Op maandag 28 november 2011 07:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.
Ja, omdat je niet meer inging op het feit dat er bij het laatste kampioenschap van PSV geen noemenswaardige gewonden waren gevallen en bij Ajax zo rond de 150. Daarnaast hadden we het niet over hooligans, maar over het type club.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorige keer werd hier ook al een keer geroepen 'als wij kampioen worden dan zijn er geen arrestaties'. Ook toen moest ik dat ontkrachten.
Op het moment dat de spelers doorkregen dat Groningen geen pepernoot raakte klapten ze er vol op, wat resulteerde in 6 goals, maar voor de 1-0 was het niet spectaculair.quote:Op maandag 28 november 2011 10:11 schreef leolinedance het volgende:
Speelden we goed zaterdag? Kon er helaas niet bij zijn en heb nog geen tv/internet in mijn nieuwe huis
Goede samenvatting. Begin matig totdat ze doorkregen dat er wat te halen viel. In het begin ook juist niet de steekpassjes naar Matavz die later wel kwamen, anders was het wellicht eerder bal geweest.quote:Op maandag 28 november 2011 10:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat de spelers doorkregen dat Groningen geen pepernoot raakte klapten ze er vol op, wat resulteerde in 6 goals, maar voor de 1-0 was het niet spectaculair.
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.quote:Op maandag 28 november 2011 07:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als ik in het buitenland ben hebben ze het altijd over Ajax. PSV en Feyenoord hoor ik amper voorbij komen. Zal wel met de 1995 generatie te maken hebben.
Dat exposueert mij heulemaal niks.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.
Maasgebouw bestormers hebben wel een hoog aanzien idd.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb het ook over binnen Nederland. Het doet niks af aan jouw specifieke supporterschap, maar in Nederland staat PSV gewoon qua exposure niet zo hoog in aanzien bij andere supporters.
De jongere mensen in het buitenland hebben het juist over PSV is mijn ervaring. Die kennen Ajax amper omdat ze in 1995 nog geen voetbal keken of je jong waren om het te onthouden.quote:Op maandag 28 november 2011 11:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'binnen Nederland'?quote:Op maandag 28 november 2011 12:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De jongere mensen in het buitenland hebben het juist over PSV is mijn ervaring. Die kennen Ajax amper omdat ze in 1995 nog geen voetbal keken of je jong waren om het te onthouden.
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.quote:Op maandag 28 november 2011 11:59 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Maasgebouw bestormers hebben wel een hoog aanzien idd.
Het valt me wel op dat jullie alleen met supporters/history kunnen aankomenWij kijken naar de kwaliteit en toekomst.
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.quote:Op maandag 28 november 2011 11:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat exposueert mij heulemaal niks.
Je zei eerst buiten brabant. Nu wij met feiten komen krabbel je terug.quote:Op maandag 28 november 2011 12:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'binnen Nederland'?
Ben ik ookquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.
We waren de laatste die nog geen hulp van de gemeente hadden gehadquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je bedoelt die competitievervalsing op basis van gemeenschapsgeld. Moet je trots op zijn joh.
Ohh God, daar heb je er weer zo éénquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij kent Buitendam ook persoonlijk?quote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.
Buiten Brabant, binnen Nederland. In mijn post stonden gewoon termen als 'clubs uit de randstad' en 'provincieclubs', waaruit je zou kunnen afleiden dat het om Nederland ging.quote:Op maandag 28 november 2011 12:16 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Je zei eerst buiten brabant. Nu wij met feiten komen krabbel je terug.
Alleen de excessieve mate van steun (40 miljoen) en de omstandigheden (economische crisis, overal wordt op bezuinigd en het steeds strikter worden van financieel toezicht op de clubs) geven mij een wrang gevoel. Het is gewoon heel simpel, zonder dat geld had PSV niet gestaan waar het nu stond en waren jullie ook tot een paar Feyenoord-seizoenen veroordeeld geweest.quote:Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
We waren de laatste die nog geen hulp van de gemeente hadden gehadAltijd een mooie discussie
bovendien verdient de gemeente op dit plan.
Nee, maar dat is toch inherent aan het PSV-supporterschap?quote:Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Jij kent Buitendam ook persoonlijk?
Zeg, naar persoonlijkheid, flikkerstraal eens een eind op met je gebrabbelquote:Op maandag 28 november 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er is in ieder geval 1 van ons slimmer dan de ander dus daar heb je best kans op.
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.quote:Op maandag 28 november 2011 12:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Alleen de excessieve mate van steun (40 miljoen) en de omstandigheden (economische crisis, overal wordt op bezuinigd en het steeds strikter worden van financieel toezicht op de clubs) geven mij een wrang gevoel.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.quote:Het is gewoon heel simpel, zonder dat geld had PSV niet gestaan waar het nu stond en waren jullie ook tot een paar Feyenoord-seizoenen veroordeeld geweest.
Jij hebt gewoon de bril van een andere club op. Kan je niks aan doen en daar kan ik ook prima mee leven. Maar om ons dan af te schilderen als uitstraling- en gevoelloos..quote:Op maandag 28 november 2011 12:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er is in ieder geval 1 van ons slimmer dan de ander dus daar heb je best kans op.
In gewone burgermanstaal heet dat gewoon een niet-sluitende begroting. Die 40 miljoen is dus alleen een verschuiving van de schulden.quote:Op maandag 28 november 2011 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.
Nogmaals, de situatie is totaal anders. We leven in tijden van economische malaise waarin op alles en iedereen bezuinigd moet worden, waaronder gehandicapten, ouderen en onderwijs. Dan vind ik het gewoon ongepast om als gemeente zomaar 40 miljoen uit te geven aan een club die er een potje van maakt.quote:Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 28 november 2011 12:27 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon de bril van een andere club op. Kan je niks aan doen en daar kan ik ook prima mee leven. Maar om ons dan af te schilderen als uitstraling- en gevoelloos..
Ging om een zeer gering bedrag. Bedrag heeft de gemeente iig allang terugverdiend door de diverse concerten, interlands en finales die er in de Kuip zijn gespeeld. Net als dat Amsterdam bijvoorbeeld de arena al een aantal keer heeft terugverdiend.quote:Op maandag 28 november 2011 12:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Feitelijk betaalt PSV jaarlijks meer aan de gemeente dan dat gemeente uitgeeft. De gemeente houdt per saldo drie ton per jaar over. Lijkt me een mooie bijdrage aan de gemeentekas in deze barre tijden. Dus verre van wrang.
[..]
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de renovatie van de Kuip, zonder dat die had plaatsgevonden had Feyenoord nooit een Europacup in eigen huis kunnen pakken en had er nog veel minder geld geweest. En daarbij wilde Feyenoord maar al te graag een nieuw stadion met flinke bijdrage van de gemeente.
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar met een pachtdeal met zeer lange looptijd over een stuk grond waar de gemeente in feite geen fuck mee kan.
Dat is nou juist zo leuk aan PSV. Niet te gek, geen slachtvelden rondom Beverwijk. Prima clubje, mooie spelers, goeie geschiedenis, stadion nog altijd midden in de stad. Laat de rest maar pochen, klappen wij er een hoop kampioenschappen tegenaan in pakweg 15 jaar tijd.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.
Investering, dus. PSV is volgens deze gemeente belangrijk voor Eindhoven, dus vinden ze dat een goed excuus om er een hoop geld in te steken.quote:Op maandag 28 november 2011 12:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.
Dat valt nog maar te bezien.quote:Op maandag 28 november 2011 12:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is een win-win situatie. De gemeente kan er geen fuck mee, maar uiteindelijk levert het ze 3 ton per jaar op. Ik zou dat ook accepteren. Feyenoorders niet, want competitievervalsing endezulks. Beetje zinloze discussie.
Hoo, wacht even. Jij hebt het nooit gezegd? Moet ik je even citeren?quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb ik nooit gezegd, maar blijkbaar kruip je graag in die calimero-rol. Ik heb alleen gezegd dat de exposure van PSV binnen Nederland gewoon matig is. Dat is niet erg, maar doe niet net alsof iedereen zo tegen PSV opkijkt qua club, want dat is gewoon niet zo.
En aangezien het hier PSV-supporters betreft, trek ik het even wat brederquote:Op maandag 28 november 2011 12:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom ben je ook fan van PSV. Uitstraling en gevoel bij een club interesseert je niet.
Daarom heet het ook investeren. Da's nagenoeg nooit zonder risico's.quote:Op maandag 28 november 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
In 40 jaar kan er veel gebeuren.
Plus dat het geleende geld over 40 jaar het maandsalaris is van een AH-vakkenvullert.quote:Op maandag 28 november 2011 12:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt nog maar te bezien.
In 40 jaar kan er veel gebeuren.
Klopt, maar je moet je afvragen of een dergelijke investering aan een private partij wel moreel verantwoord is in de tijd waarin we nu leven. Helemaal als het zo'n lange looptijd betreft in een tak als voetbal waar je nooit zekerheden hebt. Tevens was de overheidssteun er niet eens om een dreigend faillissement af te wenden maar puur om een 'bedrijf' aan de top te laten blijven.quote:Op maandag 28 november 2011 12:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom heet het ook investeren. Da's nagenoeg nooit zonder risico's.
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.quote:Op maandag 28 november 2011 12:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
In gewone burgermanstaal heet dat gewoon een niet-sluitende begroting. Die 40 miljoen is dus alleen een verschuiving van de schulden.
[..]
Nogmaals, de situatie is totaal anders. We leven in tijden van economische malaise waarin op alles en iedereen bezuinigd moet worden, waaronder gehandicapten, ouderen en onderwijs. Dan vind ik het gewoon ongepast om als gemeente zomaar 40 miljoen uit te geven aan een club die er een potje van maakt.
En die steun van de gemeente voor een nieuw multifunctioneel stadion in Rotterdam is natuurlijk van een heel ander kaliber dan het ordinair afkopen van schulden met gemeenschapsgeld.
Wat denk je dat de gemeente in al die jaren aan PSV verdient. PSV heeft een economische impact op Eindhoven (en omgeving) van meer dan 125 miljoen euro per jaar, levert 1255 banen op.quote:Op maandag 28 november 2011 12:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ging om een zeer gering bedrag. Bedrag heeft de gemeente iig allang terugverdiend door de diverse concerten, interlands en finales die er in de Kuip zijn gespeeld. Net als dat Amsterdam bijvoorbeeld de arena al een aantal keer heeft terugverdiend.
Niet echt vergelijkbaar met een pachtdeal met zeer lange looptijd over een stuk grond waar de gemeente in feite geen fuck mee kan.
Meen zelfs dat Sparta al 3 keer meer geeft gekregen aan overheidssteun dan ons
Volgens mij is dit verhaal al wel 400x verteld hier. Door de jaloezie willen ze het gewoon niet snappen.quote:Op maandag 28 november 2011 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is 40 miljoen geleend door de gemeente, er is dus geen cent uit de gemeentekas gehaald of aan de begroting onttrokken. PSV draagt de kosten van die lening + een bonus/vergoeding aan de gemeente van een ton of drie. Dus feitelijk voegen we drie tot toe aan de middelen van de gemeente. PSV geholpen en de gemeente is geen cent extra kwijt.
Helaas, fout. Ze krijgen 3 ton extra bovenop de rente die de gemeente aan kosten moet betalen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:39 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon een sigaar uit eigen doos totdat die volledige schuld is afbetaald. Eerst 40 miljoen betalen om er vervolgens 300.000 per jaar terug te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |