abonnement Unibet Coolblue
pi_104730240
Welkom op de Erasmus Slowchat @ FOK!



Campus Woudestein / Hoboken


FOK!kers @ Erasmus Universiteit Rotterdam

Erasmus School of Economics (ESE)
BSc Econometrie & Operationele Research: Fingon, jut23, Physics
BSc Economie & Bedrijfseconomie: Artianos, BDIL, BoerBert, Carducci, Chabo, Conversatie, dumpertje, hamster90, Irritatie100, Kaas-, mctwigt, Najir, Philip10, Pulu
BSc Fiscale Economie: Snuf.
BSc Informatica & Economie (uitstervend ras): FastFox91
BSc International Economics & Business Economics: Nileson
MSc Econometrics & Management Science: sitting_elfling
MSc Economics & Business: Bolkesteijn, BVO, ChRoNiC, Finitio, SnookieMJ, SuperHarregarre
MSc Economics & ICT: eleusis
Erasmus School of Law (ESL)
LLB Fiscaal Recht: Fiskus, Travel.
LLB Rechtsgeleerdheid: Carducci, ChRoNiC, DahaKa, IkeDubaku99, mctwigt, Phaelanx_NL
LLM Bedrijfsrecht: Finitio, Flashwin
MSc Criminologie: Lucky_Strike
Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW)
BSc Bestuurskunde: Triggershot
BSc Sociologie: Elvislives, ThE_ED
Erasmus MC
BSc Geneeskunde: Andre Rouvoet, Ludacriss, _Lily_, Physics
Faculteit der Wijsbegeerte (FW)
BA Wijsbegeerte van de Economie: Fingon
Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC)
BA Algemene Cultuurwetenschappen: Nepthys
Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)
BSc Bedrijfskunde: Mick39, MrBarros
BSc International Business Administration: BliksemSchigt, Dandez92, unioz, wikwakka2
Pre-Master Bedrijfskunde: Ivw88
MSc Finance & Investments: Version1
MSc Strategic Management Public_NME

Handige Links
EUR Homepage | MyEUR | Blackboard | SIN-Online | Osiris | EURmail | ERNA | StudieLink | DUO ~O> | Stadswonen Studentenhuisvesting | EUR Taal- & Trainingscentrum | Rotterdamse Kamer van Verenigingen |

Vorige Delen
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |

Als je in/uit de OP wil, geef het dan even aan!
Game On!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104732710
tvprt
pi_104736018
Hmm, student-assistent-baantje aangeboden gekregen. Onbetaald, maar je krijgt er wel 2 of 3 ECTS voor. Leek me eigenlijk wel leuk en boeiend om te doen. Of ben ik gek dat ik mij voor 3 ECTS ga uitsloven zonder betaald te krijgen?
Cool story, Hansel.
  woensdag 23 november 2011 @ 21:58:12 #4
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_104739357
quote:
Je mag een top-5 samenstellen. Schrijf een goede motivatie, zet een of twee Australische universiteiten bovenaan, maar oriënteer je ook op andere, iets minder competitieve bestemmingen. Wie niet waagt, die niet wint en zo. Bij mijn jaar zijn alleen wel veel Duitsers een Oost-Europeanen met een negen komma nog wat en uiteraard een CV vol activiteiten, dus vergis je niet.
Ja dat is dus vreemd, wij mogen er dacht ik maar 3 dit jaar aangeven (en 3 Australische uni's..). En ik geloof dat het bij ons dit jaar wel redelijk meevalt met die negens (wel veel rond de 8,5 e.d., maar goed daar kan ik nog enigszins mee concurreren). Wat zijn mooie bestemmingen ver weg met goede reismogelijkheden die niet zo competitief zijn (was 1 dag te laat voor Spaans intake - terwijl ik het niveau makkelijk aankan - dus latijns-amerika zit er helaas niet in)? Vind het raar dat ze er geen statistieken over uit willen geven.

Wat heb je trouwens aan 3 ECTS buiten je programma?
pi_104739497
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, student-assistent-baantje aangeboden gekregen. Onbetaald, maar je krijgt er wel 2 of 3 ECTS voor. Leek me eigenlijk wel leuk en boeiend om te doen. Of ben ik gek dat ik mij voor 3 ECTS ga uitsloven zonder betaald te krijgen?
Zou niets voor mij zijn, maar als je les geven niet erg vindt is het vast wel leuk.
Geen referral hier.
  woensdag 23 november 2011 @ 23:02:30 #6
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_104743678
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:05 schreef Travel. het volgende:

[..]

Huh nu ? Van wie ? Of geef je het zelf ?
Ja, van Wallinga, dus nee

die vent moest mij de hele tijd hebben achterin :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_104745035
Afgelopen week ingeschreven voor de IBA pre-master. Nu afwachten op de toelating :)
pi_104745912
Ik had me vier dagen van tevoren ingeschreven bij essc, en bon met tentamen meegenomen, stond niet op de lijst. Zij me afgetekend en mij erbij gezet en gezegd van is goed zo. Nu moet ik dus m'n cijfer gaan opvragen want is niet gepubliceerd, maaaar volgens mij heb ik het bonnetje niet, want dacht dat het goed was.. Is dit een groot probleem?
  donderdag 24 november 2011 @ 01:42:24 #9
230293 Fittrick
1 Dennis bier..
pi_104748535
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:53 schreef Ansu het volgende:
Ik had me vier dagen van tevoren ingeschreven bij essc, en bon met tentamen meegenomen, stond niet op de lijst. Zij me afgetekend en mij erbij gezet en gezegd van is goed zo. Nu moet ik dus m'n cijfer gaan opvragen want is niet gepubliceerd, maaaar volgens mij heb ik het bonnetje niet, want dacht dat het goed was.. Is dit een groot probleem?
Dat bonnetje is er puur mocht er wat mis gaan bij de administratie(H6) volgens mij.
You don't stop playing because you get old. You get old because you stop playing.
pi_104749041
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, student-assistent-baantje aangeboden gekregen. Onbetaald, maar je krijgt er wel 2 of 3 ECTS voor. Leek me eigenlijk wel leuk en boeiend om te doen. Of ben ik gek dat ik mij voor 3 ECTS ga uitsloven zonder betaald te krijgen?
Les geven of mee onderzoek doen ofzo?
Beneath the gold, bitter steel
pi_104749773
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zou niets voor mij zijn, maar als je les geven niet erg vindt is het vast wel leuk.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 02:38 schreef Fingon het volgende:

[..]

Les geven of mee onderzoek doen ofzo?
Het is niet echt lesgeven; meer een paar groepjes studenten begeleiden bij een project/business case/analyse. Volgens mij zijn er maar 2 of 3 keren waarop je echt letterlijk voor de hele klas moet staan en wat dingen over het project moet uitleggen, voor de rest voornamelijk projecten doornemen, kritiek leveren en cijfers geven en zo.

Ik vond mijn vorige student-assistent baantjes leuk om te doen, maar ik kreeg toen overigens wel betaald.
Cool story, Hansel.
pi_104749849
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:58 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Ja dat is dus vreemd, wij mogen er dacht ik maar 3 dit jaar aangeven (en 3 Australische uni's..). En ik geloof dat het bij ons dit jaar wel redelijk meevalt met die negens (wel veel rond de 8,5 e.d., maar goed daar kan ik nog enigszins mee concurreren). Wat zijn mooie bestemmingen ver weg met goede reismogelijkheden die niet zo competitief zijn (was 1 dag te laat voor Spaans intake - terwijl ik het niveau makkelijk aankan - dus latijns-amerika zit er helaas niet in)? Vind het raar dat ze er geen statistieken over uit willen geven.

Wat heb je trouwens aan 3 ECTS buiten je programma?
Hmm, dat is inderdaad vreemd. Als je denkt dat je een kans maakt zou ik een of twee Australische universiteiten erin doen en dan iets van Canada of zo? Je zult echt zelf moeten kijken wat je leuk vindt. Ik zit nu bijvoorbeeld in Turkije, wat ook erg gaaf is.
Cool story, Hansel.
pi_104853958
Iemand ervaring hier met zelf regelen van een exchange? Dus niet met een van hun partner schools? Ik kan mss via een kennis research assistant worden en tegelijkertijd vakken volgen aan een ivy in de US (over een/twee jaar).
  maandag 28 november 2011 @ 21:51:35 #14
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_104944230
quote:
Iemand ervaring hier met zelf regelen van een exchange? Dus niet met een van hun partner schools? Ik kan mss via een kennis research assistant worden en tegelijkertijd vakken volgen aan een ivy in de US (over een/twee jaar).
Je weet dat je dan zelf tuition fees moet betalen?
  woensdag 30 november 2011 @ 13:01:02 #15
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105003771
Vleermuis in de aula :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105003933
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:51 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

Je weet dat je dan zelf tuition fees moet betalen?
Ja. De toegevoegde waarde van Ivy schat ik hoger in dan dat :P
pi_105004548
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:01 schreef mctwigt het volgende:
Vleermuis in de aula :')
Geen referral hier.
pi_105004765
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 13:01 schreef mctwigt het volgende:
Vleermuis in de aula :')
Ik hoor het, kut ben er net vandaag niet _O-
pi_105216892
Is er eigenlijk een master honoursprogramma bij ESE ?
Het bachelor honoursprogramma's kan ik vinden, maar voor de rest niet (behalve een PWC honours track).
pi_105221047
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:52 schreef JohnSpek het volgende:
Is er eigenlijk een master honoursprogramma bij ESE ?
Het bachelor honoursprogramma's kan ik vinden, maar voor de rest niet (behalve een PWC honours track).
Ik denk van niet, vnl. omdat masters maar 1 jaar duren, dan heb je gewoon te kort voor een serieus programma..
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:23:43 #21
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105242035
Batman is dood :'(
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105302509
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:52 schreef JohnSpek het volgende:
Is er eigenlijk een master honoursprogramma bij ESE ?
Het bachelor honoursprogramma's kan ik vinden, maar voor de rest niet (behalve een PWC honours track).
Er zijn wel enkele masters met een honours programme binnen die master. Van de masters in Policy Economics (ESE) en Finance (RSM) weet ik bijvoorbeeld dat dit het geval is, en die van accounting noem je zelf al.
pi_105304217
Hmm, ik begin wel te twijfelen hoe haalbaar het is om vanuit IBA een premaster econometrie te doen :'). Als je die verhalen leest.
Cool story, Hansel.
pi_105306762
Zo de tentamens zitten er weer op :) Viel niet tegen, hoewel ik wel uitga van 1 herkansing omdat ik me erop had verkeken :'( Op naar tweede trimester, lijken me interessante vakken (BA curriculum)
pi_105310386
Hoeveel tentamens zitten er in een JoHo tentamenbundel? Weet iemand dit?
pi_105311449
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:36 schreef Se7en__ het volgende:
Hoeveel tentamens zitten er in een JoHo tentamenbundel? Weet iemand dit?
5-6.
Maar belachelijke verzendkosten van 6 euro en sommige tentamens komen uit 2002/2003
pi_105318941
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik begin wel te twijfelen hoe haalbaar het is om vanuit IBA een premaster econometrie te doen :'). Als je die verhalen leest.
Welke verhalen? Je zou niet de eerste zijn die het haalt hoor. Ongetwijfeld is het ontzettend zwaar, maar honderden studenten zijn je voorgegaan dus zo buitenaards bijzonder kan het ook weer niet zijn. Niet laten afschrikken door al die horrorverhalen en er gewoon voor gaan, want je bent een goede student en als jij hard werkt haal je dat allemaal heus wel. ;)

En mocht het toch uberfail worden dan merk je dat wel binnen 2-3 week en kan je alsnog beginnen aan een bedrijfskunde master. Die paar weekjes stof die je daar achter ligt haal je daar dan met 1 weekend keihard werken ook wel weer in.

Niet dat je perse die pre-master moet gaan doen hoor, maar als je denkt dat dat is wat je wil moet je er gewoon voor gaan. Als je het dan niet eens probeert, ga je ook maar voor altijd denken "what if"... :P
pi_105322645
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik begin wel te twijfelen hoe haalbaar het is om vanuit IBA een premaster econometrie te doen :'). Als je die verhalen leest.
Jij ook al? In mijn directe omgeving zijn echt opvallend veel mensen aan richting econometrie geswitched. Eigenlijk lukt het iedereen wel, al klaagt tegelijk ook iedereen over het veel hogere niveau. Daar moet ik wel bij zeggen dat tevens vrijwel iedereen blij is met zijn keuze.

Waarom wil jij eigenlijk een master econometrie doen?
pi_105329518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Welke verhalen? Je zou niet de eerste zijn die het haalt hoor. Ongetwijfeld is het ontzettend zwaar, maar honderden studenten zijn je voorgegaan dus zo buitenaards bijzonder kan het ook weer niet zijn. Niet laten afschrikken door al die horrorverhalen en er gewoon voor gaan, want je bent een goede student en als jij hard werkt haal je dat allemaal heus wel. ;)

En mocht het toch uberfail worden dan merk je dat wel binnen 2-3 week en kan je alsnog beginnen aan een bedrijfskunde master. Die paar weekjes stof die je daar achter ligt haal je daar dan met 1 weekend keihard werken ook wel weer in.

Niet dat je perse die pre-master moet gaan doen hoor, maar als je denkt dat dat is wat je wil moet je er gewoon voor gaan. Als je het dan niet eens probeert, ga je ook maar voor altijd denken "what if"... :P
Hier op het forum bijvoorbeeld; dat econometrie tot de allermoeilijkste studies behoort. Maar goed, hoe serieus kun je de gemiddelde fokker nemen als hij/zij over zijn opleiding praat? :'). Studieadviseur zei alleen dat het een "redelijk pittig" traject was, dus dat schept wel een ander beeld dan een fokker met verhalen dat je een wiskundig genie moet zijn :P.

Maar je hebt helemaal gelijk - beter gewoon proberen, en mocht het niet lukken, dan heb ik het in elk geval geprobeerd. Juist het feit dat het een uitdaging is, in tegenstelling tot IBA zelf, lijkt me wel leuk (hier zal ik vast nog wel op terug komen :') ). Was jij ook nog hetzelfde van plan, na je exchange in Azië/Rusland? Of zelf ook nog aan het twijfelen?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:39 schreef Finitio het volgende:

[..]

Jij ook al? In mijn directe omgeving zijn echt opvallend veel mensen aan richting econometrie geswitched. Eigenlijk lukt het iedereen wel, al klaagt tegelijk ook iedereen over het veel hogere niveau. Daar moet ik wel bij zeggen dat tevens vrijwel iedereen blij is met zijn keuze.

Waarom wil jij eigenlijk een master econometrie doen?
Is het zo een populaire richting/switch geworden? Ik denk dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn over het niveau van Bedrijfskunde. Een hoger niveau zal natuurlijk even wennen zijn (en Nederlanders, met name de studenten, klagen gewoon graag) maar des te beter als je het allemaal netjes weet af te ronden. Daarbij is het wiskundige niveau niet bijster hoog bij IBA, alhoewel ik hier in Turkije weer heb gemerkt dat het wiskunde-niveau in Rotterdam tóch wel een flink stuk hoger ligt dan elders :P.

Ik vind IBA over het algemeen niet echt een uitdaging - ook iets teveel theorieën en droge stof, terwijl ik denk ik toch wat liever met cijfers en berekeningen bezig ben. Het lijkt mij leuk om bepaalde theorieën bijvoorbeeld wiskundig te kunnen onderbouwen, en de logica erachter te begrijpen. Daarbij trekken de meeste RSM-masters mij niet zo, hooguit Supply Chain Management zou een optie zijn, en dat is dan ook meteen mijn alternatief voor econometrie. Die droge "management"-masters lijken mij eigenlijk 10x niks, ik heb tenslotte al drie jaar IBA "management" gedaan. Ik heb ook het gevoel dat er meer naar mensen met een wiskundige basis wordt gezocht in het bedrijfsleven, en ik denk dat ik er persoonlijk meer aan heb, dan dat ik later tegen mijzelf kan zeggen: ik heb X jaar lang managementtheorieën in mijn hoofd gestampt.

Niet dat ik een wiskundig genie ben, en dat is ook mijn grootste twijfelpunt. En ten tweede vraag ik mij af in hoeverre je een beetje op een vergelijkbaar niveau als een bachelorstudent kunt komen dmv een premaster; lopen die premasters niet de hele tijd met een fikse achterstand rond tijdens de master?

[ Bericht 0% gewijzigd door wikwakka2 op 08-12-2011 10:07:42 ]
Cool story, Hansel.
pi_105330529
Hoe kan je bewijzen dat je aanwezig was terwijl je wel als afwezig genoteerd bent bij een verplichte groep...?
pi_105331391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:00 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Hier op het forum bijvoorbeeld; dat econometrie tot de allermoeilijkste studies behoort. Maar goed, hoe serieus kun je de gemiddelde fokker nemen als hij/zij over zijn opleiding praat? :'). Studieadviseur zei alleen dat het een "redelijk pittig" traject was, dus dat schept wel een ander beeld dan een fokker met verhalen dat je een wiskundig genie moet zijn :P.

Maar je hebt helemaal gelijk - beter gewoon proberen, en mocht het niet lukken, dan heb ik het in elk geval geprobeerd. Juist het feit dat het een uitdaging is, in tegenstelling tot IBA zelf, lijkt me wel leuk (hier zal ik vast nog wel op terug komen :') ). Was jij ook nog hetzelfde van plan, na je exchange in Azië/Rusland? Of zelf ook nog aan het twijfelen?

[..]

Is het zo een populaire richting/switch geworden? Ik denk dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn over het niveau van Bedrijfskunde. Een hoger niveau zal natuurlijk even wennen zijn (en Nederlanders, met name de studenten, klagen gewoon graag) maar des te beter als je het allemaal netjes weet af te ronden. Daarbij is het wiskundige niveau niet bijster hoog bij IBA, alhoewel ik hier in Turkije weer heb gemerkt dat het wiskunde-niveau in Rotterdam tóch wel een flink stuk hoger ligt dan elders :P.

Ik vind IBA over het algemeen niet echt een uitdaging - ook iets teveel theorieën en droge stof, terwijl ik denk ik toch wat liever met cijfers en berekeningen bezig ben. Het lijkt mij leuk om bepaalde theorieën bijvoorbeeld wiskundig te kunnen onderbouwen, en de logica erachter te begrijpen. Daarbij trekken de meeste RSM-masters mij niet zo, hooguit Supply Chain Management zou een optie zijn, en dat is dan ook meteen mijn alternatief voor econometrie. Die droge "management"-masters lijken mij eigenlijk 10x niks, ik heb tenslotte al drie jaar IBA "management" gedaan. Ik heb ook het gevoel dat er meer naar mensen met een wiskundige basis wordt gezocht in het bedrijfsleven, en ik denk dat ik er persoonlijk meer aan heb, dan dat ik later tegen mijzelf kan zeggen: ik heb X jaar lang managementtheorieën in mijn hoofd gestampt.

Niet dat ik een wiskundig genie ben, en dat is ook mijn grootste twijfelpunt. En ten tweede vraag ik mij af in hoeverre je een beetje op een vergelijkbaar niveau als een bachelorstudent kunt komen dmv een premaster; lopen die premasters niet de hele tijd met een fikse achterstand rond tijdens de master?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoeveel talent jij hebt om wiskunde te begrijpen.
Ik haal voor elk kwantitatief vak bij bedrijfskunde (niet aan het Erasmus) een 10, maar ik ga toch niet econometrie studeren omdat ik nu al zie dat ik (als ik zelfstandig) wiskunde boeken doorlees ik bepaalde theoretische redeneringen niet snel genoeg begrijp.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnSpek op 08-12-2011 11:27:43 ]
pi_105341912
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:54 schreef Travel. het volgende:

[..]

5-6.
Maar belachelijke verzendkosten van 6 euro en sommige tentamens komen uit 2002/2003
Dankjewel! :)

quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:47 schreef Travel. het volgende:
Hoe kan je bewijzen dat je aanwezig was terwijl je wel als afwezig genoteerd bent bij een verplichte groep...?
Je moet een mailtje sturen naar je docent (denk ik)
pi_105342988
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:47 schreef Travel. het volgende:
Hoe kan je bewijzen dat je aanwezig was terwijl je wel als afwezig genoteerd bent bij een verplichte groep...?
Je zit op een universiteit, eigen verantwoordelijkheid om jezelf af te tekenen op de aanwezigheidslijst.
pi_105343510
quote:
Ik haal voor elk kwantitatief vak bij bedrijfskunde (niet aan het Erasmus) een 10, maar ik ga toch niet econometrie studeren omdat ik nu al zie dat ik (als ik zelfstandig) wiskunde boeken doorlees ik bepaalde theoretische redeneringen niet snel genoeg begrijp.
Je beseft toch dat het volstrekt normaal is dat je niet alle redeneringen goed kan volgen wanneer je voor de eerste keer in een typisch wiskundeboek leest?
Ik ben gaan lezen in een boek over getaltheorie (Hardy/Wright), in grote lijnen kon ik het best wel volgen maar om nu te zeggen dat ik na een keer lezen het gevoel had de stof meester te zijn...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_105375912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:21 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoeveel talent jij hebt om wiskunde te begrijpen.
Ik haal voor elk kwantitatief vak bij bedrijfskunde (niet aan het Erasmus) een 10, maar ik ga toch niet econometrie studeren omdat ik nu al zie dat ik (als ik zelfstandig) wiskunde boeken doorlees ik bepaalde theoretische redeneringen niet snel genoeg begrijp.
Wiskunde is vaak toch een kwestie van oefenen. Lijkt me toch wel logisch dat je het niet in één keer snapt.
Cool story, Hansel.
pi_105378516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:00 schreef wikwakka2 het volgende:

Is het zo een populaire richting/switch geworden? Ik denk dat veel mensen een beetje teleurgesteld zijn over het niveau van Bedrijfskunde. Een hoger niveau zal natuurlijk even wennen zijn (en Nederlanders, met name de studenten, klagen gewoon graag) maar des te beter als je het allemaal netjes weet af te ronden. Daarbij is het wiskundige niveau niet bijster hoog bij IBA, alhoewel ik hier in Turkije weer heb gemerkt dat het wiskunde-niveau in Rotterdam tóch wel een flink stuk hoger ligt dan elders :P.

Ik vind IBA over het algemeen niet echt een uitdaging - ook iets teveel theorieën en droge stof, terwijl ik denk ik toch wat liever met cijfers en berekeningen bezig ben. Het lijkt mij leuk om bepaalde theorieën bijvoorbeeld wiskundig te kunnen onderbouwen, en de logica erachter te begrijpen. Daarbij trekken de meeste RSM-masters mij niet zo, hooguit Supply Chain Management zou een optie zijn, en dat is dan ook meteen mijn alternatief voor econometrie. Die droge "management"-masters lijken mij eigenlijk 10x niks, ik heb tenslotte al drie jaar IBA "management" gedaan. Ik heb ook het gevoel dat er meer naar mensen met een wiskundige basis wordt gezocht in het bedrijfsleven, en ik denk dat ik er persoonlijk meer aan heb, dan dat ik later tegen mijzelf kan zeggen: ik heb X jaar lang managementtheorieën in mijn hoofd gestampt.

Niet dat ik een wiskundig genie ben, en dat is ook mijn grootste twijfelpunt. En ten tweede vraag ik mij af in hoeverre je een beetje op een vergelijkbaar niveau als een bachelorstudent kunt komen dmv een premaster; lopen die premasters niet de hele tijd met een fikse achterstand rond tijdens de master?
Okee, vooral extra uitdaging dus :) Ik denk dat je prima meekunt als je die premaster hebt gedaan. Volgens mij valt het met die achterstand wel mee, bovendien zijn de mensen die eerst de premaster hebben gedaan vaak erg gemotiveerd.
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:03:24 #37
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105378755
The European Master in Law and Economics lijkt me best tof!
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105383438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 14:57 schreef Finitio het volgende:

[..]

Okee, vooral extra uitdaging dus :) Ik denk dat je prima meekunt als je die premaster hebt gedaan. Volgens mij valt het met die achterstand wel mee, bovendien zijn de mensen die eerst de premaster hebben gedaan vaak erg gemotiveerd.
Klopt! Motivatie is af en toe een probleem bij IBA (misschien ook omdat ik eigenlijk niet zoveel heb met managementtheorietjes leren), maar hoop juist dat als er meer van je wordt verwacht, ik de discipline en motivatie beter kan opbrengen.


quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:03 schreef mctwigt het volgende:
The European Master in Law and Economics lijkt me best tof!
Leek mij ook inderdaad een toffe ervaring.
Cool story, Hansel.
pi_105391863
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:03 schreef mctwigt het volgende:
The European Master in Law and Economics lijkt me best tof!
Ja mij ook. Nadeel als je al een bachelor rechten hebt is dat je met deze master geen civiel effect behaalt. Voor de leken, dit betekent dat je na deze master niet aan de slag kunt in de advocatuur of de rechterlijke macht. Sommigen die de european master hebben gedaan doen daarom daarna nog een gewone master als ze weer terug zijn in Nederland.
pi_105392086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Klopt! Motivatie is af en toe een probleem bij IBA (misschien ook omdat ik eigenlijk niet zoveel heb met managementtheorietjes leren), maar hoop juist dat als er meer van je wordt verwacht, ik de discipline en motivatie beter kan opbrengen.

Prima reden. Hopen dat je met econometrie weer nieuwe motivatie krijgt!
pi_105399745
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:53 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wiskunde is vaak toch een kwestie van oefenen. Lijkt me toch wel logisch dat je het niet in één keer snapt.
Niet helemaal mee eens. Je hebt een bepaald niveau of je hebt het niet, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat je het met één keer lezen zou moeten kunnen.
Je hebt waarschijnlijk het boek Essential Mathematics For Economic Analysis gehad voor wiskunde bij IBA? Bij ons werden de moeilijkere dingen vaak niet geëxamineerd. Als je twijfelt of je het niveau aan kan zou je eens de moeilijkere opgaven kunnen maken en zelf (na zorgvuldig bestuderen van de chapters) de bewijzen op te schrijven.
Lukt dit een beetje dan schept dit in ieder geval hoop voor de premaster.

Kort samengevat: Ken jezelf en je kwaliteiten, en je komt een heel eind.
pi_105400122
Is het eindtentamen micro zo veel moeilijker dan de tussen/webtoetsen? Ik zie op sin 2x 10 en 8x 9 (waarbij 9.5+ = 10 en 8.5+ =9).. Dat vind ik best wel weinig :P
pi_105400686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 23:03 schreef Physics het volgende:
Is het eindtentamen micro zo veel moeilijker dan de tussen/webtoetsen? Ik zie op sin 2x 10 en 8x 9 (waarbij 9.5+ = 10 en 8.5+ =9).. Dat vind ik best wel weinig :P
Geen idee, dit jaar is het eerste keer met dat soort toetsen. Ik vond het iig wel moeilijker dan onze tussentoetsjes.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 10 december 2011 @ 02:21:02 #44
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105406243
Even navraag gedaan over EMLE, als mr Drs student met een bachelor eco kom je zeker binnen kost alleen zo een 16-17k, met 5500 tuition fee. Maar e kan trimester 1 en 3 op de EUR doen en 2 in Bologna, Hamburg of gent. Om kosten te besparen. Volgens mij krijg je ook 3 titels, MA, MSc, L.M.M.
Denk dat ik voor de goedkope optie ga :p het sluit wel perfect aan bij het mr. Drs programma
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zaterdag 10 december 2011 @ 02:23:33 #45
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105406282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 23:15 schreef Fingon het volgende:

[..]

Geen idee, dit jaar is het eerste keer met dat soort toetsen. Ik vond het iig wel moeilijker dan onze tussentoetsjes.
Vorig kaar was tussentoets 2 zo pittig de studenten gingen helemaal janken op hun Facebook pagina over die van vorig jaar (4 voor gehaald) krijgen ze dit jaar een supersimpele is het gemiddelde een 5.35... Vorig jaar telde mijn 10 2x mee :p mooi met een 7,6 gehaald. Het tentamen is niet moeilijker dan de tussentoets. Alleen word een fout je strenger afgerekend door dat het een stellingstentamen is.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105407254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Klopt! Motivatie is af en toe een probleem bij IBA (misschien ook omdat ik eigenlijk niet zoveel heb met managementtheorietjes leren), maar hoop juist dat als er meer van je wordt verwacht, ik de discipline en motivatie beter kan opbrengen.

Is voor mij ook de reden dat ik buiten IBA/BA een andere studie ben gaan doen. Het is aanpoten en plannen, dat wel, ben in m'n tweede jaar andere studie gaan doen, maar hoop beide voltijd studies in vier jaar afgerond te hebben :)
pi_105408374
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 02:23 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Vorig kaar was tussentoets 2 zo pittig de studenten gingen helemaal janken op hun Facebook pagina over die van vorig jaar (4 voor gehaald) krijgen ze dit jaar een supersimpele is het gemiddelde een 5.35... Vorig jaar telde mijn 10 2x mee :p mooi met een 7,6 gehaald. Het tentamen is niet moeilijker dan de tussentoets. Alleen word een fout je strenger afgerekend door dat het een stellingstentamen is.
Dat het supersimpel was dit jaar ben ik het niet mee eens, micro toetsen lijken altijd "simpel" als je hem niet hoeft te maken on the spot. Bij die toets van vorig jaar was het gemiddelde een 2.37.. Ik vond hem dus gewoon niet moeilijk uitzien, ik snap dan ook niet hoe het kan dat er zo weinig 7/8/9 zijn gevallen, vooral gezien het groot aantal fanatiekelingen die de stof perfect kennen.

Als je kijkt naar het huiswerk wat wij bij econometrie moeten maken voor Analyse 1, dan is bijna elke gevorderde vraag 3x moeilijker dan welke micro tentamenvraag dan ook..

Als ze de a/b/c'tjes niet voor een minpunt aftrek hadden mogen laten vervangen door cijfers was het wel redelijk pittig geweest.

Daarnaast was 1 wel een instinker, want veel mensen hebben MP=MP bewezen (wat overduidelijk fout is, maar ok, je hebt één uur vol stress).

Drie was makkelijk. Goed, zelf had ik ook een moeilijkere tussentoets gemaakt voor mijn studentjes :P.

Anyway, ik hoef maar een 3.7 te halen op het tentamen voor een voldoende :')
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:40:53 #48
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105411335
MP=MP ?

Het probleem bij studenten is altijd... formules kunnen ze wel, maar zo dra het letters zijn ipv getallen schreeuwt iedereen moord en brand
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105415440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:40 schreef mctwigt het volgende:
MP=MP ?

Het probleem bij studenten is altijd... formules kunnen ze wel, maar zo dra het letters zijn ipv getallen schreeuwt iedereen moord en brand
Je moest bewijzen dat in een optimale mix het marginaal product per euro van x gelijk is aan het marginaal product per euro van y.

Veel mensen hebben MPx=MPy bewezen. Alleen ergens moet toch iets gaan dagen als je het niet kan bewijzen? |:(

En ik ben het met je eens, bij de vorige toets veranderden ze de machtsfuncties van numeriek naar alfa en beta.. Echt heel weinig mensen hadden het goed, best wel triest...

Als ik micro bijles zou geven zou mijn eerste actie zijn de mensen alle mogelijke formules algebraïsch laten oplossen..
pi_105415611
Vraagje aan de mensen hier die IBEB doen, met wat voor cijfers kwamen jullie binnen? Aangezien er nergens staat dat je een bepaald gemiddelde moet hebben... maar er zijn nou ook niet echt veel plaatsen. :P
Of zijn er niet zo veel aanmeldingen? Minder dan IBA iig..
pi_105416607
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:59 schreef Ayca het volgende:
Vraagje aan de mensen hier die IBEB doen, met wat voor cijfers kwamen jullie binnen? Aangezien er nergens staat dat je een bepaald gemiddelde moet hebben... maar er zijn nou ook niet echt veel plaatsen. :P
Of zijn er niet zo veel aanmeldingen? Minder dan IBA iig..
IBEB is totaal niet competitief.

Er is ook geen verschil tussen BE&E en IBEB behalve dat IBEB volledig Engels is (op enkele miniscule verschillen na). De mensen zijn uiteraard wel internationaler.
pi_105417549
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:36 schreef Physics het volgende:

[..]

IBEB is totaal niet competitief.

Er is ook geen verschil tussen BE&E en IBEB behalve dat IBEB volledig Engels is (op enkele miniscule verschillen na). De mensen zijn uiteraard wel internationaler.

Hm oké, wil je hiermee zeggen dat ik beter IBA kan doen(of gewoon E&BE?)? Want ik twijfelde al een hele poos tussen die 2, en was er nu bijna zeker van dat ik IBEB wilde doen. :')
pi_105428168
ik doe zelf E&BE en twijfelde eerst ook tussen BK en BE(wel NL's dus maar dat geeft niet), en ik ben echt blij dat ik bedrijfseconomie heb gekozen, ze maken je eerst bang met de wiskunde(heb A gehad) maar dat is prima te doen en vind het nog best leuk ook, verder is IBA heel veel text en samenvatten en daar moet je maar van houden
  zaterdag 10 december 2011 @ 21:05:37 #54
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105428376
Vond je afgelopen 2 jaar C+I+O+E-M leuk » E&BE / BE
Had je juist een hekel aan dat rekenwerk » IBEB / BK

Dan kun je telkens kiezen tussen engelse & nederlandse variant waarbij E&BE / IBEB veel meer buitenlanders aantrekt (lôgisch) en imho in een iets motiverende omgeving komt. Heb je een hekel aan Chinezen die 24/7 leren » Nederlandse variant.

:P
pi_105430122
Wat is er met Osiris aan de hand?

Als ik naar sin-online ga en vervolgens op Osiris klik en inloggen is het hele programma vernieuwd! Wel mooier geworden, maar waarom hebben ze mijn geboortedatum nou weer toegevoegd :( .

Verder werkt alles dus als ik op resultaten klik dan zie ik ze netjes, maar klik ik op voortgang en vervolgens studievoortgangsoverzicht of dossieroverzicht dan zie ik niets? 8)7

Hebben meer studenten dit? Anders wordt het maandag een lang gesprek aan de telefoon :') .
pi_105434102
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 december 2011 16:09 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hm oké, wil je hiermee zeggen dat ik beter IBA kan doen(of gewoon E&BE?)? Want ik twijfelde al een hele poos tussen die 2, en was er nu bijna zeker van dat ik IBEB wilde doen. :')
IBEB leer je meer economische/kwantitatieve skills. IBA is meer "management" stuff, dat kan voor sommigen nogal "fluffy" overkomen.

Voordelen IBA
(1) RSM is een top instituut in de EU
(2) Als je een topstudent bent, kun je via de uni studeren aan prestigieuze universiteiten als Wharton, bocconi etc.
(3) De buitenlandse mensen zijn van hoge kwaliteit door (1)

Voordelen IBEB
(1) Economische/wiskunde kennis sterker aanwezig
(2) In Nederland meer brand-value dan IBA

Nadeel van bedrijfskunde is dat het nogal een :') imago heeft (en helaas wel met recht)

Anyway als je een goede scholier bent kun je ook proberen twee studies te doen, wat uitdagender :)
pi_105436419
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:54 schreef Physics het volgende:

[..]

Je moest bewijzen dat in een optimale mix het marginaal product per euro van x gelijk is aan het marginaal product per euro van y.

Veel mensen hebben MPx=MPy bewezen. Alleen ergens moet toch iets gaan dagen als je het niet kan bewijzen? |:(

En ik ben het met je eens, bij de vorige toets veranderden ze de machtsfuncties van numeriek naar alfa en beta.. Echt heel weinig mensen hadden het goed, best wel triest...

Als ik micro bijles zou geven zou mijn eerste actie zijn de mensen alle mogelijke formules algebraïsch laten oplossen..
Ook econometristen? Die hadden het bij ons zonder uitzondering zo'n beetje allemaal goed, economiestudenten daarentegen zaten met de handen in het haar :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_105436645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ook econometristen? Die hadden het bij ons zonder uitzondering zo'n beetje allemaal goed, economiestudenten daarentegen zaten met de handen in het haar :P
"Wij" hadden het wel een stuk beter gedaan ja..

Maar echt, ik snap niet hoe micro een "struikelvak" kan zijn. Ik heb het nooit bijgehouden, niks gelezen/geen colleges/geen opgaven gemaakt, begonnen op dinsdag met de toets op woensdagavond en ik ga nu met 9,6 die voor 30% telt het tentamen in :')
(geen economie op de middelbare school ook..)
pi_105446221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:50 schreef Physics het volgende:

[..]

"Wij" hadden het wel een stuk beter gedaan ja..

Maar echt, ik snap niet hoe micro een "struikelvak" kan zijn. Ik heb het nooit bijgehouden, niks gelezen/geen colleges/geen opgaven gemaakt, begonnen op dinsdag met de toets op woensdagavond en ik ga nu met 9,6 die voor 30% telt het tentamen in :')
(geen economie op de middelbare school ook..)
Ik vind Micro eerlijk gezegd best lastig en daar komt bij dat ik het niet heel erg leuk vind (het een heeft natuurlijk met het ander te maken) dus ik ben denk ik iemand waar het een struikelvak voor kan zijn.

Maar ja, gewoon even mijn P halen en dan kan ik volgend jaar al een klein beetje beginnen met Fiscale Economie vakken :)
  zondag 11 december 2011 @ 11:35:00 #60
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105446663
Fiscale economie, dan zit je in jaar 1 en 2 gewoon alle vakken te volgen die andere ook doen en in jaar twee zelfs meer vakken en dan in jaar 3 zit je pas echt fiscaal te doen.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105446695
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:35 schreef mctwigt het volgende:
Fiscale economie, dan zit je in jaar 1 en 2 gewoon alle vakken te volgen die andere ook doen en in jaar twee zelfs meer vakken en dan in jaar 3 zit je pas echt fiscaal te doen.
Daarom fiscaal recht.
Hoewel het eerste jaar ook bijna helemaal recht is.
pi_105446984
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 11:35 schreef mctwigt het volgende:
Fiscale economie, dan zit je in jaar 1 en 2 gewoon alle vakken te volgen die andere ook doen en in jaar twee zelfs meer vakken en dan in jaar 3 zit je pas echt fiscaal te doen.
Inderdaad, dat vind ik echt jammer eigenlijk.
pi_105447034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:55 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Je hebt een bepaald niveau of je hebt het niet, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat je het met één keer lezen zou moeten kunnen.
Je hebt waarschijnlijk het boek Essential Mathematics For Economic Analysis gehad voor wiskunde bij IBA? Bij ons werden de moeilijkere dingen vaak niet geëxamineerd. Als je twijfelt of je het niveau aan kan zou je eens de moeilijkere opgaven kunnen maken en zelf (na zorgvuldig bestuderen van de chapters) de bewijzen op te schrijven.
Lukt dit een beetje dan schept dit in ieder geval hoop voor de premaster.

Kort samengevat: Ken jezelf en je kwaliteiten, en je komt een heel eind.
Essential Mathematics For Economics and Business door Bradley hadden wij, die zul je wel bedoelen. Is nu alweer twee jaar geleden dat we hem hebben gebruikt; volgens mij wel door alle hoofdstukken heen gewerkt, maar inderdaad een aantal stukken overgeslagen. Mocht ik er voor gaan, zal ik sowieso de paar maanden ervoor mijn wiskundeniveau weer even op peil brengen, voor een wat soepelere start :P.

Klopt. Ik heb alleen het idee dat ik mijzelf wat dat betreft nooit echt heb gepusht om te kijken wat ik aankan.
Cool story, Hansel.
pi_105448809
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, student-assistent-baantje aangeboden gekregen. Onbetaald, maar je krijgt er wel 2 of 3 ECTS voor. Leek me eigenlijk wel leuk en boeiend om te doen. Of ben ik gek dat ik mij voor 3 ECTS ga uitsloven zonder betaald te krijgen?
Als je nog jong bent is ervaring en een resumé opbouwen belangrijker dan geld verdienen ook al lijkt het niet zo in eerste instantie. :O Het legt iig een goede basis als je verder gaat solliciteren en dit dan vermeldt als verdienste. :Y Je weet nooit hoe dat kan vallen bij toekomstige werkgevers waar elke verschil 1 kan zijn ten voordele van jezelf. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_105450790
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2011 12:50 schreef rubje het volgende:

[..]

Als je nog jong bent is ervaring en een resumé opbouwen belangrijker dan geld verdienen ook al lijkt het niet zo in eerste instantie. :O Het legt iig een goede basis als je verder gaat solliciteren en dit dan vermeldt als verdienste. :Y Je weet nooit hoe dat kan vallen bij toekomstige werkgevers waar elke verschil 1 kan zijn ten voordele van jezelf. :s)
Ik heb ook besloten het te gaan doen, precies om de redenen die jij aankaart :P.
Cool story, Hansel.
pi_105453778
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:05 schreef Sokz het volgende:
Vond je afgelopen 2 jaar C+I+O+E-M leuk » E&BE / BE
Had je juist een hekel aan dat rekenwerk » IBEB / BK

Dan kun je telkens kiezen tussen engelse & nederlandse variant waarbij E&BE / IBEB veel meer buitenlanders aantrekt (lôgisch) en imho in een iets motiverende omgeving komt. Heb je een hekel aan Chinezen die 24/7 leren » Nederlandse variant.

:P
Je haalt een aantal zaken door elkaar.
  zondag 11 december 2011 @ 19:41:12 #67
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105464943
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je haalt een aantal zaken door elkaar.
Hmm ja klopt :p
pi_105465604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:01 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik doe zelf E&BE en twijfelde eerst ook tussen BK en BE(wel NL's dus maar dat geeft niet), en ik ben echt blij dat ik bedrijfseconomie heb gekozen, ze maken je eerst bang met de wiskunde(heb A gehad) maar dat is prima te doen en vind het nog best leuk ook, verder is IBA heel veel text en samenvatten en daar moet je maar van houden
Ja ik heb nu ook WiA en dat gaat me makkelijk af, en denk ook niet dat dat een probleem gaat worden met de juiste inzet. Vandaar dat ik ook meer naar IBEB neig omdat ik bang ben dan IBA mij gaat vervelen, heel veel tekst en droge managementtheorieen klinkt nou niet heel spannend. :P Maar... IBA staat wel beter aangeschreven. :')
  zondag 11 december 2011 @ 20:24:26 #69
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105466824
Zoals we bij Economie zeggen;
Bedrijfskunde: begrijpend lezen studie
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105467239
ik denk dat het je meer plezier oplevert door te doen wat je leuk vindt dan wat beter aangeschreven staat, en wat je later wil gaan doen natuurlijk, met bedrijfseconomie kan je volgens mij net wat andere functies vullen dan met IBA.
pi_105482141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 21:45 schreef nargisfakhri het volgende:
Wat is er met Osiris aan de hand?

Als ik naar sin-online ga en vervolgens op Osiris klik en inloggen is het hele programma vernieuwd! Wel mooier geworden, maar waarom hebben ze mijn geboortedatum nou weer toegevoegd :( .

Verder werkt alles dus als ik op resultaten klik dan zie ik ze netjes, maar klik ik op voortgang en vervolgens studievoortgangsoverzicht of dossieroverzicht dan zie ik niets? 8)7

Hebben meer studenten dit? Anders wordt het maandag een lang gesprek aan de telefoon :') .
Ik kan mijn studievoortgang ook niet meer bekijken
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_105485979
Heb ik nooit kunnen zien.

Onder dossier kan ik wel mijn resultaten bekijken.
Geen referral hier.
  maandag 12 december 2011 @ 11:02:53 #73
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105486290
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 19:55 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ja ik heb nu ook WiA en dat gaat me makkelijk af, en denk ook niet dat dat een probleem gaat worden met de juiste inzet. Vandaar dat ik ook meer naar IBEB neig omdat ik bang ben dan IBA mij gaat vervelen, heel veel tekst en droge managementtheorieen klinkt nou niet heel spannend. :P Maar... IBA staat wel beter aangeschreven. :')
Ik heb WiA met een 9 afgesloten maar de wiskunde die ik nu krijg is kwa niveau/tijdspanne nog steeds lastig.
  maandag 12 december 2011 @ 11:18:22 #74
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_105486726
Ik kan resultaten en voortgang allebei zien in Osiris. Ze te horen hebben ze wat opstartproblemen ermee.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_105486822
quote:
99s.gif Op maandag 12 december 2011 11:02 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ik heb WiA met een 9 afgesloten maar de wiskunde die ik nu krijg is kwa niveau/tijdspanne nog steeds lastig.
Zou je een voorbeeld kunnen geven van wat je krijgt?
pi_105488603
dit komt uit practicumopgaven(van wiskunde, elke week 2 uur practicum waar je uitleg krijgt en opdrachten maakt):

-Vind de inverse en het domein van de volgende functie: y=ln(3e^(5-2x)+7)

-Bereken de afgeleide van 1/7x^8-1/2x^5+x

-Afgeleide van (3x^2-4x-2)/(2x-4)

-Bereken alle eerste en tweede orde afgeleiden voor z=5x^2 * y^3

En dit zijn twee tentamenvragen:
-bepaal de partiele elasticiteit van f naar x en f naar y en tel ze bij elkaar op van f=x^2*e^(3lnx) *y^5

-bepaal lim x->3 van (Sqrt(2x^3-4x^2+6x)-6)/(x^2-9)
pi_105489743
Ik vond Wiskunde 1 meevallen. Heb zelf WisA op het VWO met en 5,0 afgesloten en had voor Wiskunde 1 een 6.4 :)
  maandag 12 december 2011 @ 13:24:38 #78
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105490338
Vergeet niet, je mag een A4 voor en achterkant volschrijven met aantekeningen etc.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105491788
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:24 schreef mctwigt het volgende:
Vergeet niet, je mag een A4 voor en achterkant volschrijven met aantekeningen etc.
Dat helpt echt heel veel inderdaad, je kunt daar zelfs gewoon opdrachten opzetten en dan die precies naschrijven op het tentamen.

Ik vond mijn 6,4 zelfs nog tegenvallen eigenlijk, maar ik had heel veel meerkeuzevragen verkeerd gedaan door gewoon niet goed op te letten.. Ik moet wat zorgvuldiger worden, beter lezen en dan had ik een hoger cijfer gehaald. Maar goed, punten zijn binnen :P
  maandag 12 december 2011 @ 15:17:18 #80
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105494237
quote:
17s.gif Op maandag 12 december 2011 14:07 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Dat helpt echt heel veel inderdaad, je kunt daar zelfs gewoon opdrachten opzetten en dan die precies naschrijven op het tentamen.

Ik vond mijn 6,4 zelfs nog tegenvallen eigenlijk, maar ik had heel veel meerkeuzevragen verkeerd gedaan door gewoon niet goed op te letten.. Ik moet wat zorgvuldiger worden, beter lezen en dan had ik een hoger cijfer gehaald. Maar goed, punten zijn binnen :P
Nou een 6,4 is niet echt goed hoor dit jaar. Je kon al punten verdienen met die tussentoetsen online en als je een online cursus had gedaan kreeg je ook een bonuspunt (beetje absurd).
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105494972
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 15:17 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Nou een 6,4 is niet echt goed hoor dit jaar. Je kon al punten verdienen met die tussentoetsen online en als je een online cursus had gedaan kreeg je ook een bonuspunt (beetje absurd).
Ja ach, ik ben gewoon blij dat ik de punten binnen heb want ik begon met een flinke achterstand door mijn 5 voor Wiskunde A, heb op de middelbare school gewoon niks gedaan.
pi_105503849
quote:
10s.gif Op zondag 11 december 2011 19:55 schreef Ayca het volgende:

[..]

Ja ik heb nu ook WiA en dat gaat me makkelijk af, en denk ook niet dat dat een probleem gaat worden met de juiste inzet. Vandaar dat ik ook meer naar IBEB neig omdat ik bang ben dan IBA mij gaat vervelen, heel veel tekst en droge managementtheorieen klinkt nou niet heel spannend. :P Maar... IBA staat wel beter aangeschreven. :')
Ga alsjeblieft gewoon studeren wat je leuker/interessanter lijkt. IBA studeren, terwijl het je tegenstaat, enkel omdat het misschien beter aangeschreven staat in een branche waarvan je op deze leeftijd echt nog niet zeker kan weten dat je daar over 5 jaar nog steeds in wil werken, is een héél slechte reden.

Was zelf in eerste instantie ook toegelaten voor IBA omdat ik als naieve puber dacht dat iets in het bedrijfsleven wel tof zou zijn en je dan IBA nodig had. En damn, wat ben ik blij dat ik lekker economie ben gaan studeren i.p.v. IBA, economie is een wetenschap die me tenminste écht intrigeert. :P
  woensdag 14 december 2011 @ 21:30:18 #83
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105593659
heerlijk webcasts statistiek.... in het engels :') mijn god...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105712489
Is het nou zo dat wifi geblokkeerd is in M.? Als ik daar in een zaal zit heb ik nooit bereik, en in L wel...
  zondag 18 december 2011 @ 01:13:44 #85
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105712902
In L heb ik dat alleen als ik op de voorste 5 rijen zit ongeveer :P
pi_105717108
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:54 schreef Physics het volgende:
Is het nou zo dat wifi geblokkeerd is in M.? Als ik daar in een zaal zit heb ik nooit bereik, en in L wel...
In M1-12 heb je gedeeltelijk Wifi, alleen aan de linkerkant (vanaf het podium gezien) volgens mij..
pi_105720731
Dat ze daar niet voor 10.000 euro eens wat aan doen. Gewoon wat extenders plaatsen.
Geen referral hier.
pi_105727553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 21:30 schreef mctwigt het volgende:
heerlijk webcasts statistiek.... in het engels :') mijn god...
Steenkolen Engels?
Cool story, Hansel.
pi_105735167
Daar gaat mijn micro cijfer, echt te bar slecht geleerd er voor :'), h14/h15 nog niet eens gelezen.. Gelukkig heb ik een dikke buffer
pi_105737278
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:49 schreef Physics het volgende:
Daar gaat mijn micro cijfer, echt te bar slecht geleerd er voor :'), h14/h15 nog niet eens gelezen.. Gelukkig heb ik een dikke buffer
Ik ben bang dat ik hem niet ga halen.. Had wel een 6 voor de eerste en 7,5 voor tweede tussentoets maar als ik tentamens oefen zit ik meestal rond de 55 punten.. Maar in ieder geval een 4.5 halen.
  zondag 18 december 2011 @ 19:46:54 #91
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105737551
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2011 15:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Steenkolen Engels?
je moet zelf maar even luisteren op http://www.eur.nl/ese/eng(...)r_students/webcasts/ bij applied statistics
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  zondag 18 december 2011 @ 20:11:19 #92
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_105738741
Is dat van Heij? :P
pi_105741352
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:11 schreef BoerBert het volgende:
Is dat van Heij? :P
Inderdaad, het is wel pijnlijk om aan te horen :P
Finance 1 moet wel lukken, als ze tenminste niet opeens vreemde dingen gaan vragen zoals in oudere tentamens, er zaten daar dingen in die ik nog nooit had gezien.
Beneath the gold, bitter steel
pi_105746775
quote:
17s.gif Op zondag 18 december 2011 19:41 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik hem niet ga halen.. Had wel een 6 voor de eerste en 7,5 voor tweede tussentoets maar als ik tentamens oefen zit ik meestal rond de 55 punten.. Maar in ieder geval een 4.5 halen.
Zwaar irritant ook het niveauverschil qua vragen, ook over de tentamens heen gezien... Iig net een tentamen gemaakt waar ik maar 1 vraag fout had, voordat ik begon met studeren een gemaakt en 7 fout.. Ga er nu nog ff 1/2 in speed mode doen met antwoorden er bij :P. Geef mij liever moeilijke open-response vragen...
pi_105821967
Wat is het toch met dat systeem van Stadswonen en reageren op kamers :'). Wat een debiel systeem zeg. Je drukt op "reactie plaatsen" en verder hoor je er eigenlijk nooit meer wat van. Niet hoe hoog je nou eigenlijk op de wachtlijst staat, hoeveel kans je maakt, waarom je bent afgewezen of wat dan ook. Denk niet dat ik ooit nog kans ga maken op een studio.
Cool story, Hansel.
pi_105823047
Ik heb even nagekeken, 62 punten voor micro en heb een 7,7 die 30% meetelt, moet het gehaald hebben als ze niet teveel aanpassen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 17:25:34 #97
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105826731
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:54 schreef Fingon het volgende:

[..]

Inderdaad, het is wel pijnlijk om aan te horen :P
Finance 1 moet wel lukken, als ze tenminste niet opeens vreemde dingen gaan vragen zoals in oudere tentamens, er zaten daar dingen in die ik nog nooit had gezien.
finance was wel makkelijk :) 6 fout maar
TS2 :') hoe kunnen mensen na een uur al klaar zijn!! kan geen F-toets meer aan zien.
Was even bang dat Heij bij me over mijn nek ging meehijgen kijken wat ik doe, vind het daar wel een type voor
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105827151
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat is het toch met dat systeem van Stadswonen en reageren op kamers :'). Wat een debiel systeem zeg. Je drukt op "reactie plaatsen" en verder hoor je er eigenlijk nooit meer wat van. Niet hoe hoog je nou eigenlijk op de wachtlijst staat, hoeveel kans je maakt, waarom je bent afgewezen of wat dan ook. Denk niet dat ik ooit nog kans ga maken op een studio.
Je hoort inderdaad niets, tenzij jij de eerste keus bent (bij studio's 100% op basis van inschrijftijd). Ik heb mijn Stadswonen-studio gekregen na ruim 1,5 jaar ingeschreven te staan, maar de benodigde wachttijd hangt af van wie er toevallig nog meer op die studio's reageren natuurlijk. ;)
pi_105842990
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat is het toch met dat systeem van Stadswonen en reageren op kamers :'). Wat een debiel systeem zeg. Je drukt op "reactie plaatsen" en verder hoor je er eigenlijk nooit meer wat van. Niet hoe hoog je nou eigenlijk op de wachtlijst staat, hoeveel kans je maakt, waarom je bent afgewezen of wat dan ook. Denk niet dat ik ooit nog kans ga maken op een studio.
Ik heb na 2,5 jaar wachten mijn studio gekregen, het wachten is het zeker wel waard. Voor de kenners: de studio's aan de begane grond in het gebouw van de Scheepmakershaven.
pi_105845756
Een vriendinnetje van mij binnen 4 weken. Stadswonen bellen, bellen, bellen en nog eens, totdat ze je irritant vinden..
pi_105855941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je hoort inderdaad niets, tenzij jij de eerste keus bent (bij studio's 100% op basis van inschrijftijd). Ik heb mijn Stadswonen-studio gekregen na ruim 1,5 jaar ingeschreven te staan, maar de benodigde wachttijd hangt af van wie er toevallig nog meer op die studio's reageren natuurlijk. ;)
Ik sta nu ook wel zoiets ingeschreven op de interne wachtlijst :P. Dacht dat die voorrang hadden op "buitenstaanders", maar blijkbaar is de interne vraag dan ook wel erg groot. Waarschijnlijk gewoon mazzel hebben dan. En misschien reageer ik op kamers die te gewild zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 22:50 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Ik heb na 2,5 jaar wachten mijn studio gekregen, het wachten is het zeker wel waard. Voor de kenners: de studio's aan de begane grond in het gebouw van de Scheepmakershaven.
Ah, die zagen er inderdaad gaaf uit. Twee verdiepingen o.i.d. toch? Lekker groot in elk geval.
Cool story, Hansel.
pi_105975870
Hoe meld ik me eigenlijk aan om practicumdocent te worden? Micro positief afgesloten
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:42:03 #103
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105983296
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef Physics het volgende:
Hoe meld ik me eigenlijk aan om practicumdocent te worden? Micro positief afgesloten
Micro is best zwaar hè, je MOET alles weten en je krijgt al die rot vragen van studenten over gemiddelde kosten (geweldige grafiek). Als je een 8 voor micro en macro heb krijg je een uitnodiging om te solliciteren, anders zelf sturen naar vakdocent
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105983681
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:42 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Micro is best zwaar hè, je MOET alles weten en je krijgt al die rot vragen van studenten over gemiddelde kosten (geweldige grafiek). Als je een 8 voor micro en macro heb krijg je een uitnodiging om te solliciteren, anders zelf sturen naar vakdocent
Hmm ja, ik heb niet het hele boek gelezen.. Ik ben steeds 1 dag voor de midterms en 2 dagen voor het tentamen begonnen en ik heb 8.8 (99th percentiel).. De stof is voor mij erg "natuurlijk", heb nogal een economische opvoeding gehad :P. Ik zou dan echter wel nog een stuk of 200blz moeten lezen.. Betaald het goed? Ik heb ook al wat mensen die bijles van me willen, als ik dat handig aanpak kan ik daar flink wat mee verdienen..
pi_105986712
Was zelf practicumdocent macro-economie. Het is echt heel tof werk en verdiende er omgerekend geloof ik ca. 20 euro per uur mee (je krijgt een vast bedrag, dus per uur hangt af van wat je doet), wat erg goed is! Ook al heb je een 9 gehaald (had ik ook), dan leer je er alsnog erg veel van, omdat je tijdens je student-assistentschap qua kennis naar een 10 gaat.

Voor macro-economie verscheen toevallig een vacature op sin-online, maar bij de meeste vakken is dat niet zo. Ga gewoon even langs bij Swank of Kamphorst en leg uit dat je het vak erg interessant vindt en het graag zou willen geven. Dan vertellen ze je wel wat de procedure is.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:04:09 #106
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105987529
Ik heb zelf een sollicitatie openstaan voor wiskunde en statistiek, als ze me niet vergeten uit te nodigen
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105988060
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:47 schreef Kaas- het volgende:
Was zelf practicumdocent macro-economie. Het is echt heel tof werk en verdiende er omgerekend geloof ik ca. 20 euro per uur mee (je krijgt een vast bedrag, dus per uur hangt af van wat je doet), wat erg goed is! Ook al heb je een 9 gehaald (had ik ook), dan leer je er alsnog erg veel van, omdat je tijdens je student-assistentschap qua kennis naar een 10 gaat.

Helemaal mee eens. Qua kennis ga je zelfs nog wel verder dan een 10. Om het (goed) uit te leggen moet je het zo veel beter begrijpen dan als je het alleen maar op hoeft te lossen. Voor micro had ik bijvoorbeeld al een 10, maar het échte begrip kwam pas toen ik les ging geven. Bovendien is het lesgeven ook erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling, al is het maar omdat je presentatieskills en leiderschapsskills er een vlucht door nemen.
  zaterdag 24 december 2011 @ 00:42:03 #108
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_105989127
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:16 schreef Finitio het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Qua kennis ga je zelfs nog wel verder dan een 10. Om het (goed) uit te leggen moet je het zo veel beter begrijpen dan als je het alleen maar op hoeft te lossen. Voor micro had ik bijvoorbeeld al een 10, maar het échte begrip kwam pas toen ik les ging geven. Bovendien is het lesgeven ook erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling, al is het maar omdat je presentatieskills en leiderschapsskills er een vlucht door nemen.
zeker! ik ben mentor en ook al kost dat minder tijd dan SA je hebt wel verantwoordelijkheden met opdrachten. Soms is SA soepeler daar in, als ze het niet doen is het gewoon PECH CIJFER WEG eigen verantwoording. Als mentor is het van ok dan nu vervangende opdracht en als ze daar lak aan hebben wat dan? Mailtje #600 sturen? Soms moet ik wel even met een stok erachter aan rennen, maar het is wel heel leuk :) gelijk leiderschapsskills :P
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_105989188
Ik wilde heel graag colleges geven en door een goede sollicitatie ben ik onlangs door dhr. Bouwer aangenomen als student-assistent boekhouden. Wat ik mij afvraag is of jullie een training hebben gehad voordat jullie colleges hebben gegeven?
pi_105997971
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:16 schreef Finitio het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Qua kennis ga je zelfs nog wel verder dan een 10. Om het (goed) uit te leggen moet je het zo veel beter begrijpen dan als je het alleen maar op hoeft te lossen. Voor micro had ik bijvoorbeeld al een 10, maar het échte begrip kwam pas toen ik les ging geven. Bovendien is het lesgeven ook erg goed voor je persoonlijke ontwikkeling, al is het maar omdat je presentatieskills en leiderschapsskills er een vlucht door nemen.
Dit. Vorig jaar bijles gegeven in wiskunde en statistiek en toen merkte ik pas hoe lastig het is om iets goed uit te leggen. Goede docenten respecteer ik dan nu ook een stuk meer.
pi_106025995
Yup, ik ga eens praten met een van de docenten. Ik vind micro tot dusver het makkelijkste vak dat ik gehad heb, ik zou niet durven om les te gaan geven in andere vakken, micro wel :P.. Overigens waren de enige fouten in het tentamen die ik had "stomme fouten" als een + en een - omdraaien in de berekenen en één vraag waar ik het niet mee eens ben, slechte vraagstelling..

Ik neem wel aan dat ze mijn kennis nog extra gaan testen "on the spot" tijdens de sollicitatie..
pi_106051225
Hoe zit het met de 7 die vereist is voor HBO studenten om deel te mogen nemen aan het pre-master programma?
De eerste twee jaar zat er nog een behoorlijke 5.5 mentaliteit in. Ik ken de wegingen niet bij m'n hogeschool, maar ongewogen gemiddelde kom ik er niet aan. Met een gewogen gemiddelde denk ik wel (maar dat is dan mijn interpretatie van welke vakgebieden/toetsingsmethoden ik belangrijker acht).
pi_106059780
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 10:18 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met de 7 die vereist is voor HBO studenten om deel te mogen nemen aan het pre-master programma?
De eerste twee jaar zat er nog een behoorlijke 5.5 mentaliteit in. Ik ken de wegingen niet bij m'n hogeschool, maar ongewogen gemiddelde kom ik er niet aan. Met een gewogen gemiddelde denk ik wel (maar dat is dan mijn interpretatie van welke vakgebieden/toetsingsmethoden ik belangrijker acht).
Het "gewicht" is het aantal studiepunten hé, niks anders..
pi_106061862
O, ok. Dan ga ik het zo maar even uitrekenen en kijken of de vraag nog relevant is. Dank.

71/100, mooi zo :s)

[ Bericht 42% gewijzigd door EddyAlbena op 26-12-2011 19:17:24 ]
pi_106215206
Zijn er hier mensen die vanuit Amsterdam Zuid naar RSM reizen? Zo ja, welke routen nemen jullie dan wat ov betreft?
pi_106217995
Ik heb echt geen zin om volgende week weer te beginnen
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_106218290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb echt geen zin om volgende week weer te beginnen
Waarom niet? (1988) :P.

Ik ook niet echt, 2 januari is wel erg kort op de jaarwisseling.
Geen referral hier.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:54:46 #118
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_106219200
Ik begin gelukkig op woensdag pas.
pi_106219218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Waarom niet? (1988) :P.

Ik ook niet echt, 2 januari is wel erg kort op de jaarwisseling.
I see What you did there.

Ik heb weer een seminar, oftewel 1000 artikelen lezen, voorbereiden, mengen in discussies.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_106225973
Nieuwe rooster, 3 keer om 9 uur beginnen. Shit man.
pi_106227139
Dat is echt het ergste. 11 uur is ideaal.
Geen referral hier.
pi_106228453
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat is echt het ergste. 13-15 uur is ideaal.
pi_106231813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat is echt het ergste. 11 uur is ideaal.
Inderdaad, 11 uur is chill. Ik heb 2/3 keer 9 uur beginnen :(
Beneath the gold, bitter steel
pi_106235122
Ja ik kan zelf geen practicum invullen in het eerste jaar dus moet maar hopen op een lekker rooster ;( Vorige keer 3 keer om 11 uur, nu 3 keer om 9 dus.. Helaas.
pi_106237121
2 keer om 9 uur, maandag vrij en een dag om 11 uur... kan slechter. Gelukkig vrijdagochtend voor Leeronderzoek en Thesis, moet er niet aan denken motivatie te vinden dat op de vrijdagmiddag te moeten doen..

edit: shit, dat maakt dan 3x om 9 uur beginnen denk ik ineens bij mezelf :P
pi_106239767
Mijn rooster:
Maandag: 13:00-14:45 Materieel strafrecht
Donderdag: 13:00-14:45 en 15:00-16:45 Materieel strafrecht.

Lekker rustig :').
Geen referral hier.
pi_106241553
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 11:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mijn rooster:
Maandag: 13:00-14:45 Materieel strafrecht
Donderdag: 13:00-14:45 en 15:00-16:45 Materieel strafrecht.

Lekker rustig :').
fu..

Monday 9 January 2012
13:00-14:45 AULA FEB11002-11 Day-time class Macro-economie (hoorcollege)
15:00-16:45 LB-097 FEB21002-11 Day-time class Analyse 2 (hoorcollege)
Tuesday 10 January 2012
09:00-10:45 LB-097 FEB21002-11 Day-time class Analyse 2 (hoorcollege)
11:00-12:45 M2-11 FEB11002-11/ET01 Workgroup ET01 Macro-economie (practicum groep ET01)
Wednesday 11 January 2012
09:00-10:45 LB-077 FEB13016-11 Day-time class Marketing Research (lecture)
13:00-14:45 AULA FEB11002-11 Day-time class Macro-economie (hoorcollege)
Thursday 12 January 2012
13:00-14:45 G2-26 FEB11002-11/ET01 Workgroup ET01 Macro-economie (practicum groep ET01)
Friday 13 January 2012
09:00-10:45 L1-110 FEB21002-11/ET01 Workgroup ET01 Analyse 2 (practicum groep ET01)
12:00-12:45 LB-077 FEB21002-11 Day-time class Analyse 2 (sommencollege)
13:00-14:45 M1-12 FEB11002-11 Day-time class Macro-economie (hoorcollege)
pi_106280891
Zijn de boeken voor inleiding publiekrecht en inleiding internationaal en Europees recht nodig om de vakken te kunnen halen? Of kun je de vakken halen met sheets, aantekeningen en samenvattingen? Alvast bedankt :D
pi_106282628
dit dan.. 2x 2 uur leeg en 3x 's ochtends starten :(

Monday 16 January 2012
09:00-10:45 M1-12 FEB22004-11 Day-time class Econometrie 1 (hoorcollege)
13:00-14:45 M1-19 FEB23007-11 Day-time class Voortgezet programmeren (lecture)
Tuesday 17 January 2012
09:00-10:45 LB-097 FEB13016-11 Day-time class Marketing Research (lecture)
13:00-14:45 M1-19 FEB22007-11 Day-time class Numerieke methoden (hoorcollege)
Wednesday 18 January 2012
11:00-12:45 H10-23 FEB23007-11 Day-time class Voortgezet programmeren (question time)
13:00-14:45 H3-02 FEB22007-11/ET02 Workgroup ET02 Numerieke methoden (practicum groep ET02)
13:00-14:45 H3-10 FEB22007-11/ET02 Workgroup ET02 Numerieke methoden (practicum groep ET02)
Thursday 19 January 2012
11:00-12:45 H3-02 FEB23007-11/ETC4 Workgroup ETC4 Voortgezet programmeren (tutorial group ETC4)
13:00-14:45 M2-11 FEB22004-11/ET02 Workgroup ET02 Econometrie 1 (practicum groep ET02)
Friday 20 January 2012
09:00-11:45 LB-107 FEB22004-11 Day-time class Econometrie 1 (hoorcollege)
Beneath the gold, bitter steel
pi_106284833
Ik leef met jullie mee.
Geen referral hier.
pi_106303775
Ik heb een vraagje.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk aan het Erasmus studeren. Nu wil het zo zijn dat ik en een vriend plannen hebben om een weekje naar Stockholm te gaan, in zijn herfstvakantie. Echter heb ik waarschijnlijk geen vakantie (weet niet hoe het zit op het Erasmus?), is het verboden om op vakantie te gaan of moet je maar een week lang ziek melden of hoe zit het? :P
  maandag 2 januari 2012 @ 11:20:18 #132
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106304492
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:45 schreef Etsu het volgende:
Ik heb een vraagje.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk aan het Erasmus studeren. Nu wil het zo zijn dat ik en een vriend plannen hebben om een weekje naar Stockholm te gaan, in zijn herfstvakantie. Echter heb ik waarschijnlijk geen vakantie (weet niet hoe het zit op het Erasmus?), is het verboden om op vakantie te gaan of moet je maar een week lang ziek melden of hoe zit het? :P
Studeren is je eigen verantwoording, dus je mag zelf bepalen of je een week ziek bent. Je hebt geen herfstvakantie.
Maar je hebt wel in je eerste jaar een aanwezigheidsplicht van 70/75% (verschilt per opleiding) dus als je al wat gemist heb dan kan je beter niet op vakantie gaan want dan mag je voor die vakken geen tentamen doen.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106304622
Ligt eraan wat voor studie je gaat doen. Bedrijfskunde heeft praktisch geen verplichtingen, rechten heeft bijv werkgroepen maar daar mag je er eenn of twee per vak van missen. Dat is dus studiegebonden, waar zit je aan te denken?
pi_106305942
Het plan is om fiscaal recht te doen.
pi_106396720
Volgend Dit trimester 3 dagen les, waarvan de enkele les op woensdag alleen maar om de week is.

Pretstudie en zo.
Cool story, Hansel.
pi_106400133
Volgende blok is voor mij wat minder:

Monday 23 January 2012
11:00-12:45 LB-077 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
11:00-12:45 M2-03 RP11-11 Class Handelsverkeersrecht
13:00-14:45 M1-12 RJ58-11 Class Formeel strafrecht
15:00-16:45 L1-110 RJ25-11/WG02 Workgroup WG02 Rechtsfilosofie
Tuesday 24 January 2012
11:00-12:45 LB-107 RP11-11 Class Handelsverkeersrecht
Wednesday 25 January 2012
11:00-12:45 M1-19 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
18:00-21:00 T3-02 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
Thursday 26 January 2012
11:00-12:45 VB-25 RP11-11/WG08 Workgroup WG08 Handelsverkeersrecht
13:00-14:45 LB-107 RJ58-11 Class Formeel strafrecht
15:00-16:45 LB-097 RJ58-11/WG10 Workgroup WG10 Formeel strafrecht
Geen referral hier.
pi_106400572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgende blok is voor mij wat minder:

Monday 23 January 2012
11:00-12:45 LB-077 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
11:00-12:45 M2-03 RP11-11 Class Handelsverkeersrecht
13:00-14:45 M1-12 RJ58-11 Class Formeel strafrecht
15:00-16:45 L1-110 RJ25-11/WG02 Workgroup WG02 Rechtsfilosofie
Tuesday 24 January 2012
11:00-12:45 LB-107 RP11-11 Class Handelsverkeersrecht
Wednesday 25 January 2012
11:00-12:45 M1-19 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
18:00-21:00 T3-02 RJ25-11 Class Rechtsfilosofie
Thursday 26 January 2012
11:00-12:45 VB-25 RP11-11/WG08 Workgroup WG08 Handelsverkeersrecht
13:00-14:45 LB-107 RJ58-11 Class Formeel strafrecht
15:00-16:45 LB-097 RJ58-11/WG10 Workgroup WG10 Formeel strafrecht
Voor hoeveel van deze lessen is aanwezigheid verplicht?
pi_106402682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:19 schreef Finitio het volgende:

[..]

Voor hoeveel van deze lessen is aanwezigheid verplicht?
Niets.

Maar toch.
Geen referral hier.
pi_106404096
Binnen 3 weken moet je toch de uitslag van je tentamen hebben?
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:50:12 #140
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106404146
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:48 schreef Snuf. het volgende:
Binnen 3 weken moet je toch de uitslag van je tentamen hebben?
Vakantie buiten beschouwing laten he
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106405525
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Niets.

Maar toch.
Ja.. blijft natuurlijk vervelend :(

Mijn tip blijft om de colleges Niet te volgen en in plaats daarvan richting het einde van de periode de SIR-verslagen te lezen.
pi_106412001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:28 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja.. blijft natuurlijk vervelend :(

Mijn tip blijft om de colleges Niet te volgen en in plaats daarvan richting het einde van de periode de SIR-verslagen te lezen.
Heb ik geprobeerd, maar dan bleef het bij 6'jes.

Ik besteed er dan veel te weinig tijd aan, ik krijg het niet voor elkaar om meer dan een uur per dag te studeren en nog iets op te nemen.
Geen referral hier.
pi_106412390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, maar dan bleef het bij 6'jes.

Ik besteed er dan veel te weinig tijd aan, ik krijg het niet voor elkaar om meer dan een uur per dag te studeren en nog iets op te nemen.
Misschien een idee om wat incentives voor jezelf te creëren. Voor mij zijn het vooral sociale incentives, in de zin dat ik me zou schamen tegenover vrienden en m'n vriendin als ik ergens een slecht cijfer voor zou halen. Je zou ook met een vriend kunnen afspreken dat degene met het laagste cijfer de ander op een kratje bier trakteert ofzo.

Als je vervolgens een aantal vakken eenmaal goed geleerd hebt gaat de rest steeds makkelijker, en ben je steeds minder tijd kwijt om ergens een goed cijfer voor te halen.
pi_106413483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:48 schreef Finitio het volgende:

[..]

Misschien een idee om wat incentives voor jezelf te creëren. Voor mij zijn het vooral sociale incentives, in de zin dat ik me zou schamen tegenover vrienden en m'n vriendin als ik ergens een slecht cijfer voor zou halen. Je zou ook met een vriend kunnen afspreken dat degene met het laagste cijfer de ander op een kratje bier trakteert ofzo.

Als je vervolgens een aantal vakken eenmaal goed geleerd hebt gaat de rest steeds makkelijker, en ben je steeds minder tijd kwijt om ergens een goed cijfer voor te halen.
Ik scoor wel goed over het algemeen, maar dat is door het hele blok door bij te blijven en dus steeds kleine hoeveelheden te doen. Voor het tentamen doe ik dan nauwelijks iets extra.
Geen referral hier.
pi_106417293
Waarom zijn er zoveel Grieken in de Master Accounting & Finance?

Er zijn zelfs meer grieken dan nederlanders
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_106418148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:09 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik scoor wel goed over het algemeen, maar dat is door het hele blok door bij te blijven en dus steeds kleine hoeveelheden te doen. Voor het tentamen doe ik dan nauwelijks iets extra.
Never change a winning team :)
pi_106418255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:28 schreef waaromniet1988 het volgende:
Waarom zijn er zoveel Grieken in de Master Accounting & Finance?

Er zijn zelfs meer grieken dan nederlanders
Ja belachelijk he? Hoorde pas van een meisje dat ook een accounting master doet dat die Grieken bijna niets kunnen met de kennis die ze tijdens de master opdoen, omdat die redelijk op Nederland gericht zou zijn.
pi_106520933
quote:
14s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:07 schreef Etsu het volgende:
Het plan is om fiscaal recht te doen.
Aaittt, doe ik nu ook.
In het eerste blok heb je een verplicht uur les. Van de 8 weken mag je 2 weken missen!
pi_106607729
WTF is er mis met studieadviseurs bij de ESE:

Ik stuur, naar aanleiding van een eerder mailtje, waarin ik informatie opvroeg over de premaster econometrie NA een bachelor IBA:

quote:
Beste [naam van diegene die de email de vorige keer had beantwoord].

na lange tijd kom ik hier weer op terug - weet je hoe het zit met de langstudeerboete? Ik ben in principe op weg om mijn bachelor nominaal af te ronden. Geldt de premaster dan als een jaar 'uitloop' van de master?
Wordt de premaster in het Nederlands of Engels gegeven?
En tot slot - is er ergens een vakkenlijst beschikbaar?

Hartelijk dank alvast voor het antwoord, ik heb de benodigde informatie helaas niet op de website van de ESE kunnen vinden,

wikwakka2.
Hun antwoord: geadresseerd aan ene "jeroen" (WTF, ik had toch echt mijn naam onder mijn mailtje gezet) :').

quote:
Beste Jeroen,

Helaas is het nu niet meer mogelijk om de pre-master econometrie te starten tijdens het 3e bachelorjaar. De eis is nu een afgeronde bachelor: nieuw beleid..En het zal ongeveer 4 tot 6 vakken bevatten, maar verspreid over het jaar, dus kost wel een jaar.

Helaas; met vriendelijke groet,
Rena XXXX
Nu is die ene Rena niet degene aan die mijn e-mail de vorige keer had beantwoord, dus is hij dit keer bij iemand anders aangekomen, maar of ze mij daarom nou met een andere naam aanspreekt? :') Had de vorige mailtjes toch echt onder mijn berichtje gequote.

[ Bericht 1% gewijzigd door wikwakka2 op 09-01-2012 17:49:04 ]
Cool story, Hansel.
pi_106607918
Weet je wat wikwakka, gewoon vakken gaan volgen en als ze je dan de pre-master willen laten volgen laten zien dat je alle vakken die ze je willen laten volgen al gehaald hebt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_106608110
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:48 schreef Fingon het volgende:
Weet je wat wikwakka, gewoon vakken gaan volgen en als ze je dan de pre-master willen laten volgen laten zien dat je alle vakken die ze je willen laten volgen al gehaald hebt.
Dat zou waarschijnlijk het beste zijn geweest, maar vanwege exchange kon ik er dit jaar nog niet aan beginnen. Denk ook niet dat het planning-technisch gezien mogelijk is om 56ECTS aan basisvakken in mijn laatste 5 maanden van mijn bachelor te proppen. Ik ben nu dus van plan om dat volgend jaar, meteen na mijn BSc, te doen.

Maar goed, dan moet ik eerst eens wat zinnige informatie uit dit mens persen.

Zo te lezen werd Cahir ook al lastig gevallen door deze 'adviseur' :'):

Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Cool story, Hansel.
pi_106609683
Haha ik ook al eens een aantal topics terug. Die studieadviseur zou hier nooit mogen werken, die persoon geeft standaard antwoord op niet gestelde vragen en geen antwoord op je echte vragen. Best wel slechte zaak eigenlijk, zo'n incompetente gast als studieadviseur.
pi_106615225
Al die studieadviseurs zijn 1 pot nat.

Ik vroeg aan 1 van hun of ik mocht starten met een Master (ik had alles gehaald behalve Minor niet).

Ik kreeg als antwoord, stuur maar geen brief naar de examencommissie want je hebt toch geen kans.

ik stuur toch een brief en ik werd toegelaten.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_106657347
quote:
13s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:39 schreef Kaas- het volgende:
Haha ik ook al eens een aantal topics terug. Die studieadviseur zou hier nooit mogen werken, die persoon geeft standaard antwoord op niet gestelde vragen en geen antwoord op je echte vragen. Best wel slechte zaak eigenlijk, zo'n incompetente gast als studieadviseur.
Ja, wat is er toch mis met dat mens en waarom huurt men zo iemand in om vragen te 'beantwoorden'. Dit antwoord slaat toch gewoon nergens op, laat staan dat ze het fatsoen heeft om mij met de goede naam aan te spreken :'). Heb toch wel erg de neiging om haar van repliek te dienen, maar weet niet of het mij uiteindelijk ten goede komt als ik haar stuur wat ik in gedachten heb. Nu ben ik alsnog niets wijzer :').

Ga er maar vanuit dat het een foutje was, alhoewel ik dat nog sterk betwijfel gezien haar antwoorden op jullie mails _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door wikwakka2 op 10-01-2012 21:05:00 ]
Cool story, Hansel.
pi_106657450
Wat een drama met die ICT cijfers, eerst zolang laten wachten en dan allerlei mensen (waaronder ik en de rest van mijn practicum groep) een ongeldig resultaat geven.. Hopelijk is het deze week weer hersteld.
pi_106661496
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Snuf. het volgende:
Wat een drama met die ICT cijfers, eerst zolang laten wachten en dan allerlei mensen (waaronder ik en de rest van mijn practicum groep) een ongeldig resultaat geven.. Hopelijk is het deze week weer hersteld.
Wij hebben nog steeds geen cijfers voor Analyse....
pi_106662926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:56 schreef Physics het volgende:

[..]

Wij hebben nog steeds geen cijfers voor Analyse....
Deadline is al voorbij toch? Dan krijgt je docent een boete. :P
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:25:13 #158
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106662941
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 20:47 schreef Snuf. het volgende:
Wat een drama met die ICT cijfers, eerst zolang laten wachten en dan allerlei mensen (waaronder ik en de rest van mijn practicum groep) een ongeldig resultaat geven.. Hopelijk is het deze week weer hersteld.
Komt dit voor in meerdere groep?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106663596
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:24 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Deadline is al voorbij toch? Dan krijgt je docent een boete. :P
Vakantie telt niet mee
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_106664710
Tja Brinkhuis heeft een broertje dood aan die datum, hij heeft volgens mij een keer gezegd dat hij vanwege de boete de cijfers ook niet eerder dan de laatste dag dat ze moeten gegeven worden bekend zou maken.
Beneath the gold, bitter steel
pi_106667987
ORMO tentamen was 28 november, is ook nog steeds niets bekend van gemaakt en op discussion forum wordt niet gereageerd. Ongelooflijk irritant, zal hem maar gaan mailen.
pi_106672290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 00:21 schreef Ansu het volgende:
ORMO tentamen was 28 november, is ook nog steeds niets bekend van gemaakt en op discussion forum wordt niet gereageerd. Ongelooflijk irritant, zal hem maar gaan mailen.
Van wat ik hoorde wilde men de resultaten gisterMIDDAG posten, want ze waren bezig met de laatste tentamens.. maar ondertussen nog steeds niets gezien :S Ik verwacht ze vandaag dan wel

edit: en binnen, gelukkig net gehaald :)

[ Bericht 8% gewijzigd door lvw88 op 11-01-2012 14:11:46 ]
pi_106677296
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:25 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Komt dit voor in meerdere groep?
Ja, verschillende groepen inderdaad, sommige mensen het NO en sommige GGR. Maar ik geloof dat ze het nu aan het oplossen zijn. Ik moest een mailtje sturen met hoeveel practica ik was geweest en hoeveel punten in daar verzameld had (in het practicum kon je punten halen die meetelden in je tentamen), wat een chaos is het zeg. De practica waren al chaos maar dit gaat ook zeker niet soepel.
pi_106679821
Aargh, heb een opdracht over het hoofd gezien en nu ontbreekt al 15% van mijn eindcijfer. Ging een sin-online berichtje rond dat er eind deze week een opdracht ingeleverd moest worden en toen ik daar vanochtend aan zou beginnen bleek er ineens een tweede opdracht te zijn die gisterochtend al ingeleverd had moeten worden. Echt te frustrerend gewoon als je zin hebt in een vak en voor een goed cijfer gaat, om dan in de eerste week al je motivatie al kwijt te raken omdat je nu toch sowieso geen loon naar werken gaat krijgen. :')

Eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, was niet bij eerste hoorcollege van het jaar aanwezig waar dit gewoon verteld werd. Maar wel superklote.
pi_106685447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:53 schreef Kaas- het volgende:
Aargh, heb een opdracht over het hoofd gezien en nu ontbreekt al 15% van mijn eindcijfer. Ging een sin-online berichtje rond dat er eind deze week een opdracht ingeleverd moest worden en toen ik daar vanochtend aan zou beginnen bleek er ineens een tweede opdracht te zijn die gisterochtend al ingeleverd had moeten worden. Echt te frustrerend gewoon als je zin hebt in een vak en voor een goed cijfer gaat, om dan in de eerste week al je motivatie al kwijt te raken omdat je nu toch sowieso geen loon naar werken gaat krijgen. :')

Eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, was niet bij eerste hoorcollege van het jaar aanwezig waar dit gewoon verteld werd. Maar wel superklote.
Arggh.. zuur man! Om welk vak gaat het?
pi_106686992
Geschiedenis economisch denken (BA-2). Vorig jaar overgeslagen, omdat ik toch sowieso 4 jaar over mijn bachelor ga doen wegens combi bestuur & uitwisseling en uitstel van dat vak dan niet voor verdere vertraging zorgt als ik het er nu ff bij doe.

Maar supervet (!), docent vertelde net dat iedereen 1 extra kans heeft met al die opdrachten mocht je er eentje falen. Na de hele dag chagrijnig te zijn geweest blijkt er dus gewoon ineens helemaal niets aan de hand te zijn. :D
pi_106687136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Kaas- het volgende:
Geschiedenis economisch denken (BA-2). Vorig jaar overgeslagen, omdat ik toch sowieso 4 jaar over mijn bachelor ga doen wegens combi bestuur & uitwisseling en uitstel van dat vak dan niet voor verdere vertraging zorgt als ik het er nu ff bij doe.

Maar supervet (!), docent vertelde net dat iedereen 1 extra kans heeft met al die opdrachten mocht je er eentje falen. Na de hele dag chagrijnig te zijn geweest blijkt er dus gewoon ineens helemaal niets aan de hand. :D
Ah gelukkig :). Weet nog dat wij - ik en twee vrienden - toen ook genaaid werden, bij GvhED. Wij mochten één les missen, en hadden netjes alles op één les na gevolgd. Onze practicumdocent had ons echter doodleuk 2 lessen afwezig gezet. Vervolgens een mail eroverheen met de boodschap dat we wel degelijk aanwezig waren, maar de practicumdocent geloofde ons niet. Uiteindelijk een mail naar de hoofddocent, die ons 'matste'. Sowieso belachelijk wat mij betreft, verplichte aanwezigheid.
pi_106687519
Lol, dan nog best wel 'geluk' gehad zeg want het had nogal fout kunnen aflopen. :P Maar wel erg dat dat kan gebeuren. Ze hebben het btw wel iets verbeterd sindsdien, als je je propedeuse in een jaar behaalt met een >7.0GPA vervalt al dat aanwezigheidsgezeik.
pi_106689717
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:04 schreef Kaas- het volgende:
Lol, dan nog best wel 'geluk' gehad zeg want het had nogal fout kunnen aflopen. :P Maar wel erg dat dat kan gebeuren. Ze hebben het btw wel iets verbeterd sindsdien, als je je propedeuse in een jaar behaalt met een >7.0GPA vervalt al dat aanwezigheidsgezeik.
Ja idd, kan heel verkeerd aflopen. Sowieso kun je aan alle kanten genaaid worden als je even iets niet gezien hebt. Goede nieuwe regeling inderdaad! :)

Hoorde trouwens dat het H8-25 bord inmiddels leeggehaald is. Eeuwig zonde..

[ Bericht 4% gewijzigd door Finitio op 11-01-2012 18:06:56 ]
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:44:52 #170
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106710059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Kaas- het volgende:
Geschiedenis economisch denken (BA-2). Vorig jaar overgeslagen, omdat ik toch sowieso 4 jaar over mijn bachelor ga doen wegens combi bestuur & uitwisseling en uitstel van dat vak dan niet voor verdere vertraging zorgt als ik het er nu ff bij doe.

Maar supervet (!), docent vertelde net dat iedereen 1 extra kans heeft met al die opdrachten mocht je er eentje falen. Na de hele dag chagrijnig te zijn geweest blijkt er dus gewoon ineens helemaal niets aan de hand te zijn. :D
Al ideeën voor je paper? Ik wil echt een goed onderwerp hebben, dus geen standaard zoals zorg of onderwijs of nog erger: de post
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106718172
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:44 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Al ideeën voor je paper? Ik wil echt een goed onderwerp hebben, dus geen standaard zoals zorg of onderwijs of nog erger: de post
Wij hadden vorig jaar de publieke omroep, maar Holland Casino is misschien ook wel een leuk idee.
pi_106719484
Zijn de regels omtrend 70% aanwezigheid verandert ofzo? hoor nu opeens studenten zeggen dat wanneer je bijvoorbeeld 13 practica voor een vak hebt je er maar 9 ipv 10 hoeft aanwezig te zijn?
pi_106719641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:53 schreef nahmean het volgende:
Zijn de regels omtrend 70% aanwezigheid verandert ofzo? hoor nu opeens studenten zeggen dat wanneer je bijvoorbeeld 13 practica voor een vak hebt je er maar 9 ipv 10 hoeft aanwezig te zijn?
Wat is 70% van 13 :')
pi_106719704
9.1, in "mijn" tijd, moest je dan 10 practica aanwezig zijn van 9
pi_106719747
Ik dacht dat er stond 9 of 10 aanwezig, my bad
pi_106724045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:59 schreef nahmean het volgende:
9.1, in "mijn" tijd, moest je dan 10 practica aanwezig zijn van 9
Is nu ook zo.
pi_106724874
Apart, m'n broertje liet net de algemene info op zn blackboard bij toegepaste micro zien (ik zei dat hij er maar 3 mocht missen en hij zei 4) en daar staat expliciet in en ik quote:

"Het eindcijfer is alleen geldig indien je hebt voldaan aan de aanwezigheidsverplichting. Deze houdt in dat je bij tenminste 70 % van de practica aanwezig bent. Dit betekent dat je 9 van de 13 practicumcolleges aanwezig moet zijn." En dit staat in het word document op bb bij finance 1 ook.

Heeft dat pestventje nog gelijk ook kennelijk.
pi_106725137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:37 schreef nahmean het volgende:
Apart, m'n broertje liet net de algemene info op zn blackboard bij toegepaste micro zien (ik zei dat hij er maar 3 mocht missen en hij zei 4) en daar staat expliciet in en ik quote:

"Het eindcijfer is alleen geldig indien je hebt voldaan aan de aanwezigheidsverplichting. Deze houdt in dat je bij tenminste 70 % van de practica aanwezig bent. Dit betekent dat je 9 van de 13 practicumcolleges aanwezig moet zijn." En dit staat in het word document op bb bij finance 1 ook.

Heeft dat pestventje nog gelijk ook kennelijk.
9/13 is 69.2307692%

Schijnbaar kunnen ze niet rekenen
pi_106725326
Ze zullen wel wat coulanter zijn geworden.
pi_106729103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:51 schreef nahmean het volgende:
Ze zullen wel wat coulanter zijn geworden.
Inderdaad, er wordt soepel afgerond.
pi_106737901
Hoe zit dat nou met die nakijkgrens, is het 15 werkdagen? Tentamen was namelijk 20 december, volgens mij zit hij er al overheen.
pi_106737984
dubbel
  vrijdag 13 januari 2012 @ 09:56:04 #183
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106752870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:09 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Wij hadden vorig jaar de publieke omroep, maar Holland Casino is misschien ook wel een leuk idee.
Is al voorbij gekomen mijn onderwerp klink echt niet maar wel origineel: vis
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106831757
Even een vraagje voor de mensen die recht studeren.
Zou iemand mij het verschil tussen vrijspraak en ontslag van alle rechtsvervolging kunnen uitleggen?
Ik zie het licht elke keer bijna, maar dan komt er weer een opdracht waardoor ik het spoor bijster ben :')
pi_106832708
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:23 schreef Travel. het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die recht studeren.
Zou iemand mij het verschil tussen vrijspraak en ontslag van alle rechtsvervolging kunnen uitleggen?
Ik zie het licht elke keer bijna, maar dan komt er weer een opdracht waardoor ik het spoor bijster ben :')
Vrijspraak volgt als niet is bewezen dat je een strafbaar feit zoals omschreven in de delictsomschrijving hebt gepleegd. Als wél is bewezen dat je een strafbaar feit uit een delictsomschrijving hebt gepleegd, maar je vanwege een strafuitsluitingsgrond niet gestraft wordt, volgt ontslag van alle rechtsvervolging (OVAR).
pi_106833289
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:55 schreef Finitio het volgende:

[..]

Vrijspraak volgt als niet is bewezen dat je een strafbaar feit zoals omschreven in de delictsomschrijving hebt gepleegd. Als wél is bewezen dat je een strafbaar feit uit een delictsomschrijving hebt gepleegd, maar je vanwege een strafuitsluitingsgrond niet gestraft wordt, volgt ontslag van alle rechtsvervolging (OVAR).
Ja. Tot zover begreep ik het.
Maar bij een oud tentamenvraag wordt er gezegd : ''Mirto bekent het feit te hebben gepleegd, maar doet tijdens het onderzoek ter terechtzitting een beroep op ontoerekeningsvatbaarheid. Tot welke uitspraak zal de rechter komen indien hij dit verweer aanvaardt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus toen was ik het even kwijt...
pi_106834051
quote:
13s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:13 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja. Tot zover begreep ik het.
Maar bij een oud tentamenvraag wordt er gezegd : ''Mirto bekent het feit te hebben gepleegd, maar doet tijdens het onderzoek ter terechtzitting een beroep op ontoerekeningsvatbaarheid. Tot welke uitspraak zal de rechter komen indien hij dit verweer aanvaardt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus toen was ik het even kwijt...
Hmm deze uitkomst verbaast mij ook.

edit: ik zie het al. Waarschijnlijk gaat het hier om een misdrijf waarbij schuld een onderdeel van de delictsomschrijving is. Als er dan geen schuld is (zoals bij ontoerekeningsvatbaarheid) is er dus aan een onderdeel van de delictsomschrijving niet voldaan. In dat geval is het strafbare feit dus niet gepleegd en volgt vrijspraak.
pi_106834379
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:37 schreef Finitio het volgende:

[..]

Hmm deze uitkomst verbaast mij ook.

edit: ik zie het al. Waarschijnlijk gaat het hier om een misdrijf waarbij schuld een onderdeel van de delictsomschrijving is. Als er dan geen schuld is (zoals bij ontoerekeningsvatbaarheid) is er dus aan een onderdeel van de delictsomschrijving niet voldaan. In dat geval is het strafbare feit dus niet gepleegd en volgt vrijspraak.
Klopt, dit verheldert een hoop, dank!
pi_106839040
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:50 schreef Travel. het volgende:

[..]

Klopt, dit verheldert een hoop, dank!
You´re welcome! Met welk strafrechtvak ben je bezig?
pi_106839125
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:16 schreef Finitio het volgende:

[..]

You´re welcome! Met welk strafrechtvak ben je bezig?
Inleiding strafrecht en criminologie :')
Gelukkig is dit nog wel helder en te doen, helaas komt rechtsgeschiedenis er ook aan :{ ;(
  zondag 15 januari 2012 @ 18:24:40 #191
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106839259
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:19 schreef Travel. het volgende:

[..]

Inleiding strafrecht en criminologie :')
Gelukkig is dit nog wel helder en te doen, helaas komt rechtsgeschiedenis er ook aan :{ ;(
op een zaterdag :') fuckers van de ESL
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106839368
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:19 schreef Travel. het volgende:

[..]

Inleiding strafrecht en criminologie :')
Gelukkig is dit nog wel helder en te doen, helaas komt rechtsgeschiedenis er ook aan :{ ;(
Rechtsgeschiedenis valt erg mee. Enige rechtenvak waar ik een 10 voor heb gehaald. Heb het in dit topic al eerder gezegd, maar de truc is bij rechtsgeschiedenis om oude tentamens door te kijken, veel vragen komen overeen. Die zou je eventueel bij Joho kunnen kopen.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:30:35 #193
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106839434
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:19 schreef Travel. het volgende:

Inleiding strafrecht en criminologie :')
Gelukkig is dit nog wel helder en te doen, helaas komt rechtsgeschiedenis er ook aan :{ ;(
Rechtsgeschiedenis kan een potentieel slagveld worden. Vorig jaar was het slagingspercentage oorspronkelijk 30%, maar na het ophogen van de cijfers met twee punten (als ik mij niet vergis) was het slagingspercentage 67%. Ik had vorig jaar een acht voor het vak. Wat echt scheelde was dat ik oefententamens had weten te bemachtigen voor rechtsgeschiedenis. Er komen relatief veel vragen terug uit voorgaande jaren. Winkel wil weleens wat verklappen als je werkgroepen van hem hebt. Tijdens zijn hoorcolleges blaast hij in de microfoon en daarmee wil hij zeggen dat het onderwerp zal terugkomen op het tentamen.Ik had vorig jaar een waardeloze vaardighedendocente, maar door goed opletten bij de hoorcolleges, werkgroepen en veel zelfstandig leren heb ik dus het vak in een keer gehaald.

Bij Inleiding Strafrecht & Criminologie werd door van der Bunt (van Criminologie) aan het eind van het collegeblok redelijk precies aangegeven wat je voor zijn deel kon verwachten op het tentamen. Bij Strafrecht zou ik me meer gaan focussen op de grote lijnen. Vorig jaar werd er een vraag (volgens mij 15 punten waard) gesteld over uitsluitingsgronden. Ik geef nog een simpele tip mee die ik van de docent van de werkgroep kreeg. Mocht je een black-out krijgen, kijk dan in de wet. Ik had de inhoudsopgave daarom ook gemarkeerd.
pi_106840103
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:24 schreef mctwigt het volgende:

[..]

op een zaterdag :') fuckers van de ESL
Half 10 's ochtends op zaterdag :')
pi_106840240
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis kan een potentieel slagveld worden. Vorig jaar was het slagingspercentage oorspronkelijk 30%, maar na het ophogen van de cijfers met twee punten (als ik mij niet vergis) was het slagingspercentage 67%. Ik had vorig jaar een acht voor het vak. Wat echt scheelde was dat ik oefententamens had weten te bemachtigen voor rechtsgeschiedenis. Er komen relatief veel vragen terug uit voorgaande jaren. Winkel wil weleens wat verklappen als je werkgroepen van hem hebt. Tijdens zijn hoorcolleges blaast hij in de microfoon en daarmee wil hij zeggen dat het onderwerp zal terugkomen op het tentamen.Ik had vorig jaar een waardeloze vaardighedendocente, maar door goed opletten bij de hoorcolleges, werkgroepen en veel zelfstandig leren heb ik dus het vak in een keer gehaald.

Bij Inleiding Strafrecht & Criminologie werd door van der Bunt (van Criminologie) aan het eind van het collegeblok redelijk precies aangegeven wat je voor zijn deel kon verwachten op het tentamen. Bij Strafrecht zou ik me meer gaan focussen op de grote lijnen. Vorig jaar werd er een vraag (volgens mij 15 punten waard) gesteld over uitsluitingsgronden. Ik geef nog een simpele tip mee die ik van de docent van de werkgroep kreeg. Mocht je een black-out krijgen, kijk dan in de wet. Ik had de inhoudsopgave daarom ook gemarkeerd.
Bedankt!
Jaa, oude tentamens van beide vakken hier, en voor strafrecht scoor ik meestal zo rond de 25, 26/30 goed. Het enige nadeel is dat het open gedeelte 50 punten waard is maar er nauwelijks oefententamens (met antwoorden) over zijn.

Rechtgeschiedenis heb ik gelukkig 18 punten voor het deeltentamen, dus een goede start.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:57:12 #196
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106840417
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:53 schreef Travel. het volgende:

[..]

Bedankt!
Jaa, oude tentamens van beide vakken hier, en voor strafrecht scoor ik meestal zo rond de 25, 26/30 goed. Het enige nadeel is dat het open gedeelte 50 punten waard is maar er nauwelijks oefententamens (met antwoorden) over zijn.

Rechtgeschiedenis heb ik gelukkig 18 punten voor het deeltentamen, dus een goede start.
hoe kom je aan die oude tentamens? ik kan ze nergens vinden ...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106840608
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:57 schreef mctwigt het volgende:

[..]

hoe kom je aan die oude tentamens? ik kan ze nergens vinden ...
Gekocht, maar RG staan ook op internet! Wil je een linkje?
  zondag 15 januari 2012 @ 19:01:31 #198
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106840631
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:00 schreef Travel. het volgende:

[..]

Gekocht, maar RG staan ook op internet! Wil je een linkje?
RG heb ik al studeersnel.nl :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106840695
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:01 schreef mctwigt het volgende:

[..]

RG heb ik al studeersnel.nl :')
Voor strafrecht
Studytube.nl --> gratis aanmelden, krijg je een tentamen
Ook staan er twee op Sin-online
  zondag 15 januari 2012 @ 19:05:23 #200
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106840814
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:03 schreef Travel. het volgende:

[..]

Voor strafrecht
Studytube.nl --> gratis aanmelden, krijg je een tentamen
Ook staan er twee op Sin-online
studytube is faal.... gedaan leuk 1 tentamen, geen open vragen en ik kon niet eens economie erbij kiezen...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106840928
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:05 schreef mctwigt het volgende:

[..]

studytube is faal.... gedaan leuk 1 tentamen, geen open vragen en ik kon niet eens economie erbij kiezen...
:')
Bij Joho zit ook maar een tentamen met vier open vragen, voor de rest alleen meerkeuze :')
  zondag 15 januari 2012 @ 19:13:32 #202
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106841192
ik zie trouwens niets op Sin qua tentamens strafrecht behalve die vervelende plakboek vragen
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106842524
Altijd stel ik die tussentoetsen uit en doe ik ze op zondagavond :') Elk weekend hetzelfde liedje..
pi_106842632
't is allemaal faal, geen enkel ding voor marketing :( :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_106843366
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:13 schreef mctwigt het volgende:
ik zie trouwens niets op Sin qua tentamens strafrecht behalve die vervelende plakboek vragen
''Tentamens afgelopen jaar''
  zondag 15 januari 2012 @ 20:26:57 #206
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106844755
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:57 schreef Travel. het volgende:

[..]

''Tentamens afgelopen jaar''
oh channelbericht... zat al te kijken in de folders...
Ik lees die berichten nooit, je wordt er namelijk mee doodgegooid
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106911849
Eindelijk een vakkenlijst weten te ontfutselen voor de premaster:

FEB21005 Kansrekening (4 cr)
FEB21006 Inleiding statistiek (4 cr)
FEB21007 Statistiek (4 cr)
FEB21001 Analyse 1 (4 cr)
FEB21002 Analyse 2 (4 cr)
FEB21003 Matrix algebra 1 (4 cr)
FEB21004 Matrix algebra 2 (4 cr)
FEB22004 Econometrie 1 (4 cr)
FEB22005 Econometrie 2 (4 cr)
FEB23001 Tijdreeksanalyse (4 cr)
+
FEB22008 Markov processen (4 cr) (Ectrie +QF)
FEB12003 Finance 1 (8 cr) (QF)
FEB23006 Introduction to Quantitative Finance (4 cr) (QF)
FEB13016 Marketing Research 1 (4 cr) (QM)

Gaat leuk worden om deze dingen op blackboard op te zoeken :P.
Cool story, Hansel.
pi_106916241
Marketing en Finance 1 stellen echt geen fuck voor. Voor finance 1 totaal 50 uur gewerkt met 8,5 tot gevolg, en voor Marketing Research zijn elk jaar vrijwel alleen maar 8en 9en en volgens mij 10en.
Van die andere vakken zijn Ectrie 1 en Inleiding Statistiek het moeilijkst imo. Inl Stat iig als je geen werkhouding hebt wat nogal eens het geval is bij eerstejaars, anders is het wel te doen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_106917572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:38 schreef Fingon het volgende:
Marketing en Finance 1 stellen echt geen fuck voor. Voor finance 1 totaal 50 uur gewerkt met 8,5 tot gevolg, en voor Marketing Research zijn elk jaar vrijwel alleen maar 8en 9en en volgens mij 10en.
Van die andere vakken zijn Ectrie 1 en Inleiding Statistiek het moeilijkst imo. Inl Stat iig als je geen werkhouding hebt wat nogal eens het geval is bij eerstejaars, anders is het wel te doen.
Bedankt :). Marketing (research) zal ik sowieso niet hoeven volgen, denk ik. Ik been geenszins van plan om daarna Quantitative Marketing als master te gaan doen :P.

Wel grappig dat die twee vakken die je noemt nou juist benodigdheden zijn voor de bijbehorende masters, terwijl ze dus blijkbaar niet zoveel voorstellen.
Cool story, Hansel.
pi_106918292
Een vraag voor mensen over het deeltentamen van Inleiding strafrecht en criminologie van vorig jaar. Wat was het gemiddelde en werd het streng nagekeken? We hebben dat deeltentamen nu dan wel gemaakt maar de punten zijn niet bekend dus ik heb geen idee hoe ik nou het tentamen in ga ;(
pi_106918801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:13 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Bedankt :). Marketing (research) zal ik sowieso niet hoeven volgen, denk ik. Ik been geenszins van plan om daarna Quantitative Marketing als master te gaan doen :P.

Wel grappig dat die twee vakken die je noemt nou juist benodigdheden zijn voor de bijbehorende masters, terwijl ze dus blijkbaar niet zoveel voorstellen.
Nou Inleiding Statistiek stelt wel wat voor maar ik ben van mening dat elk vak zeker haalbaar is als je gewoon alle sommetjes eerst thuis maakt. Het "probleem" met Inleiding Statistiek (en Econometrie 1) is dat de docent ontzettend moeilijke tentamens maakt (maar wel uitdagend imo) waarmee je als je alles niet perfect kent in ontzettende tijdnood kan komen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_106919328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:44 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nou Inleiding Statistiek stelt wel wat voor maar ik ben van mening dat elk vak zeker haalbaar is als je gewoon alle sommetjes eerst thuis maakt. Het "probleem" met Inleiding Statistiek (en Econometrie 1) is dat de docent ontzettend moeilijke tentamens maakt (maar wel uitdagend imo) waarmee je als je alles niet perfect kent in ontzettende tijdnood kan komen.
Inderdaad..

Als Christiaan Heij alle vakken in de bachelor zou geven, zou de studie daadwerkelijk 40 uur per week kosten om alles in een keer te halen voor de gemiddelde econometrie student. Zijn tentamenvragen zijn qua moeilijkheid vergelijkbaar met de moeilijkere/moeilijkste vragen uit het boek t/m vragen die echt bijzondere denkstappen vereisen.

Bij het tentamen dit jaar was het gewoon zo dat je niet de tijd had rustig de vragen te beredeneren (elke vraag op zich is al lastiger dan wat je verwacht), waardoor ik ook in tijdnood kwam. Ik heb zelf netto denk ik maar 80% van het tentamen kunnen maken, al had ik nog wel een redelijk cijfer.

Slagingspercentage all-in was ongeveer 30% (dus herkansers/eerstejaars/schakelstudenten). Ik sprak bvb een economiestudente die cum laude was geslaagd voor haar bachelor en nu het schakelprogramma deed, ze had een 6 gehaald en zei dat het verreweg het moeilijkste tentamen was dat ze ooit had gezien..

Aan de andere kant zou het wel leuk zijn om een studie te hebben die zo moeilijk is, denk dat het denkniveau dan wel stijgt. Je kan het je gewoon niet veroorloven om de theorie niet perfect te kennen, dan faal je gegarandeerd.
pi_106920076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:58 schreef Physics het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou het wel leuk zijn om een studie te hebben die zo moeilijk is, denk dat het denkniveau dan wel stijgt. Je kan het je gewoon niet veroorloven om de theorie niet perfect te kennen, dan faal je gegarandeerd.
Hier ben ik het zeker mee eens, als alle vakken zo waren zou ik nog eens wat te doen hebben.
Ik heb nu numeriek + voortgezet programmeren + marketing research + ectrie 1, bij de eerste 2 is het enige werk wekelijkse dingen inleveren voor je cijfer(40-50% van totaal oid). Ik ben daar elke keer al na 2 dagen mee klaar, ook nu heb ik numeriek in 1 uur gemaakt en met programmeren in 3 uurtjes nu al bijna klaar. Op deze manier kan ik er nog wel 2 van dat soort vakken naast hebben. Gelukkig geeft ectrie nog wel echt werk(van Heij) maar het is ook wel ontzettend interessant.
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:42:39 #214
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106920922
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:31 schreef Travel. het volgende:
Een vraag voor mensen over het deeltentamen van Inleiding strafrecht en criminologie van vorig jaar. Wat was het gemiddelde en werd het streng nagekeken? We hebben dat deeltentamen nu dan wel gemaakt maar de punten zijn niet bekend dus ik heb geen idee hoe ik nou het tentamen in ga ;(
Het deeltentamen wordt redelijk soepel nagekeken. Ik schat dat het gemiddelde rond de 14 punten lag vorig jaar. Ik dacht dat dit gelijk lag aan een zeven. Als je niks extra's toevoegt vanuit de literatuur, dan kun je 14 punten wel halen. Ik had vorig jaar 14 punten. Ik vond mijn deeltentamen solide, maar er zat niks extra's bij en ik moest me haasten om op tijd het tentamen af te maken. Ik kende iemand die maar negen punten had gehaald, maar dit kwam doordat haar Nederlands niet op niveau was (geen allochtoon). Diegene kreeg ook een mailtje van Winkel dat ze wat aan haar Nederlands moest doen.

Mijn eindtentamen verliep aardig goed, want ik haalde 54 punten. Mocht je dit te laat lezen, dan wens ik je alsnog veel succes toe! :)
pi_106923368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het deeltentamen wordt redelijk soepel nagekeken. Ik schat dat het gemiddelde rond de 14 punten lag vorig jaar. Ik dacht dat dit gelijk lag aan een zeven. Als je niks extra's toevoegt vanuit de literatuur, dan kun je 14 punten wel halen. Ik had vorig jaar 14 punten. Ik vond mijn deeltentamen solide, maar er zat niks extra's bij en ik moest me haasten om op tijd het tentamen af te maken. Ik kende iemand die maar negen punten had gehaald, maar dit kwam doordat haar Nederlands niet op niveau was (geen allochtoon). Diegene kreeg ook een mailtje van Winkel dat ze wat aan haar Nederlands moest doen.

Mijn eindtentamen verliep aardig goed, want ik haalde 54 punten. Mocht je dit te laat lezen, dan wens ik je alsnog veel succes toe! :)
Bedankt!
Ik lees alles op tijd! Maar op het deeltentamen stond geen datum weergegeven over wanneer ze het deeltentamen hebben nagekeken en je je cijfer krijgt. Hoorde jij dat pas tijdens de uitslag van je echte tentamen of ervoor ?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:56:33 #216
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_106926966
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:44 schreef Travel. het volgende:

Bedankt!
Ik lees alles op tijd! Maar op het deeltentamen stond geen datum weergegeven over wanneer ze het deeltentamen hebben nagekeken en je je cijfer krijgt. Hoorde jij dat pas tijdens de uitslag van je echte tentamen of ervoor ?
Helaas tijdens de uitslag van mijn eindtentamen. Volgens mij was dit het enige vak waarvoor ik ooit de uitslag van een deeltentamen tegelijk kreeg met de uitslag van het eindtentamen.
pi_106957614
Wat denken jullie van de (toekomstige) internationale variant van econometrie?
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_106958470
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:26 schreef mctwigt het volgende:

[..]

oh channelbericht... zat al te kijken in de folders...
Ik lees die berichten nooit, je wordt er namelijk mee doodgegooid
En?
pi_106959940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:59 schreef PowerData het volgende:
Wat denken jullie van de (toekomstige) internationale variant van econometrie?
Ik denk tenenkrommend Engels en studenten die huilend terug naar huis bellen na de eerste deeltoets "Introduction to Statistics" aangezien ze 10.000 collegegeld betaald hebben en een 0 voor hun eerste toets hebben gehaald :D.

Persoonlijk denk ik dat de EUR het vooral doet om veel geld binnen te harken via internationale studenten. Als ze echt een top opleiding wilde starten zou dat op een andere manier kunnen..
pi_106969645
Studentassisten die practica in het engels moeten gaan geven :P :(
Ik vrees dat de beste docenten toch hun humor niet kunnen gaan overbrengen in het engels.
Beneath the gold, bitter steel
pi_106970246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:29 schreef Fingon het volgende:
Studentassisten die practica in het engels moeten gaan geven :P :(
Ik vrees dat de beste docenten toch hun humor niet kunnen gaan overbrengen in het engels.
Over het Engels van de hoofddocenten zelf zou ik me (nog) meer zorgen maken. Die halen regelmatig 'the blood from under my fingernails', zoals een van mijn docenten vorig jaar de daad bij het woord voegde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 18-01-2012 23:38:07 ]
pi_106971185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:42 schreef Finitio het volgende:

[..]

Over de het Engels van de hoofddocenten zelf zou ik me (nog) meer zorgen maken. Die halen regelmatig 'the blood from under my fingernails', zoals een van mijn docenten vorig jaar de daad bij het woord voegde.
Als het bij IBA al regelmatig zo slecht is vraag ik mij inderdaad af hoe vreselijk het zal zijn bij econometrie _O-. Maar ja, Chinezen betalen flink. Now comes the monkey out of the sleeve.
Cool story, Hansel.
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:22:19 #223
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106988845
Die Chinezen kunnen zelf amper Engels op hun kinderfietsen en Mickey mouse shirtjes. In de studystore komen ze wel eens voor boeken, dan moet ik echt 6 keer vraag wat ze bedoel. Lijkt wel als of ze hun bek vol noodles hebben.
Y U NO SPEAK GOOD ENGRISH?!
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106997919
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:22 schreef mctwigt het volgende:
Die Chinezen kunnen zelf amper Engels op hun kinderfietsen en Mickey mouse shirtjes. In de studystore komen ze wel eens voor boeken, dan moet ik echt 6 keer vraag wat ze bedoel. Lijkt wel als of ze hun bek vol noodles hebben.
Y U NO SPEAK GOOD ENGRISH?!
Kunnen jullie wat meer mensen daar neer zetten, belachelijk druk altijd man man man.
pi_107039030
Waar heb je het over? Meestal als ik daar kom zijn er hoogstens 2 of 3 andere studenten die een boek of agenda ofzo zoeken. :P
pi_107039564
Niet vanaf volgende week zodra je weer boeken voor het nieuwe blok moet kopen ;(
Die je vervolgens ook niet gebruikt.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 01:08:21 #227
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107056577
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:37 schreef Travel. het volgende:
Niet vanaf volgende week zodra je weer boeken voor het nieuwe blok moet kopen ;(
Die je vervolgens ook niet gebruikt.
Het was voor economie echt heel erg druk omdat de boekverkoop van de efr maar 3 dagen duurde ivm skireis...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107085581
Wat is sEURch eigenlijk een drama zeg; 90% van de de artikelen uit scientific journals die je daar vindt kunnen niet geopend worden en moet ik dan maar gaan googelen om ze te kunnen lezen. :P

Ben deze week wel 'toegelaten' om in blok 1 en 2 van komend studiejaar op uitwisseling te gaan naar Hong Kong, waardoor deze suffe studieweek alsnog supervet is!! Nog meer mensen hier die op uitwisseling gaan komend jaar of nu met de procedure bezig zijn?
pi_107089095
Ik ben binnenkort bezig, de deadline binnen Europa is 5 maart oid. dus volgens mij heeft het geen zin om eerder het in te leveren.
Hoeveel beurs etc. ga jij nu dan krijgen trouwens?
Beneath the gold, bitter steel
pi_107091424
Sowieso studiefinanciering en tegen die tijd hopelijk ook nog steeds een vergoeding voor inleveren van je ov-chipkaart (overheid wil dat afschaffen). Ik kom niet in aanmerking voor een Erasmusbeurs doordat ik buiten de EU zit, maar wel voor een volgens mij gegarandeerde ESE Scholarship van ¤200 per maand. Daarnaast ga ik applyen voor een beurs van Stichting A.A. van Beek-fonds. Of je die krijgt is wel onzeker en wat het bedrag zal zijn ook.

Hoe hoog is die Erasmusbeurs voor binnen de EU eigenlijk dan?
pi_107091486
Iets hoger maar die daalt de laatste tijd ontzettend omdat er elk jaar steeds meer studenten gebruik van maken. Volgens mij is het niet eens zeker of ik hem helemaal krijg of slechts deels. Ze hadden binnen Europa bij die presentatie alleen toen slechts 2 universiteiten waarvan ze al zeker wisten dat je daar een beurs voor zou krijgen.
Heb jij trouwens een idee wat het toelatingspercentage voor buiten europa was, ken je mensen die zijn afgewezen?
Beneath the gold, bitter steel
pi_107091623
Nee, maar ik ken uberhaupt ook niemand die wel toegelaten was. :P Ik ben derdejaars student en het zijn over het algemeen tweedejaars studenten die nu applyen en met hen heb ik geen contact.

Die ¤200 per maand van de ESE lijkt overigens ook een beetje overdreven, want ik zie in al die exchange reports van Hong Kong dat die studenten een totaalbedrag van ¤500 ontvingen van de ESE. Terwijl je echt wel langer dan 2,5 maand daar zit. :P De studenten die een beurs van het A.A. van Beek-fonds krijgen, ontvangen geloof ik eenmalig een standaardbedrag van ¤225.

Edit: via de Nuffic beursopener vind ik ook een aantal beursverstrekkers die ik ga aanschrijven voor de zekerheid.

Edi2: Ik zat ernaast zie ik nu. De ESE scholarship is een gegarandeerd eenmalig bedrag voor studenten buiten de EU van ¤500 euro. Die 200 per maand is de Erasmus Scholarship voor studenten binnen de EU. Beetje vaag trouwens dat je daarvoor meer geld krijgt dan voor buiten de EU. Maar goed, c'est la vie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kaas- op 22-01-2012 12:44:54 ]
pi_107092359
Erasmusbeurs was 220 euro p/m. 75% krijg je van tevoren en 25% ontvang ik nog zodra ik mijn cijferlijst heb ingeleverd. Als het goed is wordt pas ergens rond de zomer het officiële bedrag bekend gemaakt, en dan kan ik mogelijk nog wat extra ontvangen :P.

A.A. van Beek-fonds werd ons toen ook aangeraden, maar ik ken zo niemand die daar ook echt een beurs van heeft ontvangen.

Dat gedoe met je OV-kaart is wel irritant, omdat je alleen een maand uitbetaald krijgt als je echt op de 1e van de maand daar officieel studeert. Naderhand ben ik dus voor september ~80 euro misgelopen, omdat ik, netjes als ik ben, de 9e had ingevuld als startdatum, terwijl zo'n iedereen daar gewoon de 1e had ingevuld.
Cool story, Hansel.
pi_107092745
Lol.. Dat is wel een goede tip dan. :P Bij mij beginnen de colleges 3 september, maar een week eerder is wel een soort van Eurekaweek voor inkomende uitwisselingsstudenten.
pi_107163047
Analyse begint me echt de keel uit te komen, mijn god wat een slecht georganiseerd vak.

Eigenlijk vind ik de stof van Analyse reuze interessant, maar die vage colleges, de belachelijke manier van huiswerk opgaven uitkiezen (25 opgaven met telkens de moeilijkheidsgraad die je nooit op tentamen krijgt..). Ik bedoel, aan de meeste universiteiten krijgen ze per week 1 zo'n problem, om als uitdaging aan te werken.... Wij krijgen er doodleuk 5 tot 10 per week? Elke vraag op zich vereist meer werk dan heel macro werkgroep bij elkaar... Vervolgens heeft bijna niemand die problems gemaakt en wordt er verder niet meer over gesproken :').

Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Calculus 1 aan TUD voor L&R, krijgen ze een select aantal paragrafen, waar ze dan 5~15 vragen uit moeten maken (2 tot 4 paragrafen per week).

Vriend van me heeft vorig jaar aan de TUD gestudeerd, analyse 1 gehaald met een 7 en haalde nu een 4..

-edit-
http://homepage.tudelft.n(...)wart6/semester1A.pdf
http://homepage.tudelft.n(...)wart6/semester1B.pdf
Geen enkele problem in huiswerk

/rant
pi_107163575
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:44 schreef wikwakka2 het volgende:

A.A. van Beek-fonds werd ons toen ook aangeraden, maar ik ken zo niemand die daar ook echt een beurs van heeft ontvangen.

Ik ken er wel twee, als je een goede student bent heb je daar zeker een goede kans :)
pi_107166887
Heeft iemand ooit World Development gevolgd? (Master-vak)
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_107184405
Iemand trouwens tips wat betreft Toegepaste Microeconomie?
Heeft het zin de boeken te halen? Ik hoor van veel ouderejaars dat je met alleen de lecture slides al een voldoende moet kunnen halen..
pi_107184760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 17:01 schreef Delicacy het volgende:
Iemand trouwens tips wat betreft Toegepaste Microeconomie?
Heeft het zin de boeken te halen? Ik hoor van veel ouderejaars dat je met alleen de lecture slides al een voldoende moet kunnen halen..
Die practica zijn anders aardig hardcore, schijnt het een relatief makkelijk vak te zijn dan? Ik heb alleen Public Finance van een maat geleend trouwens. Binnenkort de samenvattingen maar halen van Personnel.

Die scores van de tussentijdse toets zagen er ook niet best uit vandaag. Weet niet of je bij het hoorcollege was. :X
pi_107202561
Boek van Personnel moet je echt niet kopen. Hoorcollegesheets lezen en sommetjes oefenen is het beste.
pi_107226685
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:27 schreef Kaas- het volgende:
Boek van Personnel moet je echt niet kopen. Hoorcollegesheets lezen en sommetjes oefenen is het beste.
Klopt, het boek van Personnel zeker niet kopen. Het boek van Public Finance is wel interessant maar niet per se nodig om een 10 te halen. De tentamens van Toegepaste Micro lijken elk jaar veel op elkaar en de stof is erg logisch. De vragen op het tentamen lijken bovendien - in tegenstelling tot veel andere vakken - veel op de vragen die in de practica gesteld worden. Het is dus erg de moeite waard om de practica zelf te oefenen. De antwoorden staan achterin, dus als je niet per se hoeft zou ik de practica niet volgen. Al met al is het vak qua stof lastig, maar door de goede presentatie toch goed te doen.
pi_107233619
Doen nog meer mensen hier dit jaar mee aan de Erasmus Recruitment Days?
pi_107242502
Nee geen tijd, als je een beetje bekend bent met verschillende verenigingen kan je bijna elke week wel een bedrijvenborrel/ inhouse dag /whatever hebben, ERD is wat dat betreft vooral veel van hetzelfde tenzij je laatstejaars bent en het wil gebruiken voor die diners voor werk...
Beneath the gold, bitter steel
pi_107245715
Ik wil assignment 4 maken van vaardigheden (geschiedenis economisch denken), maar er staat helemaal niets op sin-online aangaande de proposal van een medestudent die je dan evalueren moet. Anderen ook last van?

In dat hele sin-online channel staat er niets over en onder my folders staat geen enkele file. Dit terwijl de deadline volgens my uploads pas straks om 9 uur 's ochtends is.
  donderdag 26 januari 2012 @ 08:03:35 #245
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107246985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 01:36 schreef Kaas- het volgende:
Ik wil assignment 4 maken van vaardigheden (geschiedenis economisch denken), maar er staat helemaal niets op sin-online aangaande de proposal van een medestudent die je dan evalueren moet. Anderen ook last van?

In dat hele sin-online channel staat er niets over en onder my folders staat geen enkele file. Dit terwijl de deadline volgens my uploads pas straks om 9 uur 's ochtends is.
Ook geen bericht gehad met de proposals? (de criteria staat is de handleiding op bb)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107253922
Nee, niets.
pi_107256323
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:53 schreef Fingon het volgende:
Nee geen tijd, als je een beetje bekend bent met verschillende verenigingen kan je bijna elke week wel een bedrijvenborrel/ inhouse dag /whatever hebben, ERD is wat dat betreft vooral veel van hetzelfde tenzij je laatstejaars bent en het wil gebruiken voor die diners voor werk...
Nee er zijn wel wat verschillen. Ten eerste zijn bij de ERD véél meer bedrijven aanwezig, waardoor je een aardig overzicht hebt van je keuzemogelijkheden en makkelijk bepaalde sectoren uit kunt sluiten. Ten tweede vinden de ERD (grotendeels) plaats op de universiteit, waardoor je niet naar het - vaak in een andere stad gevestigde - bedrijf zelf hoeft af te reizen. Vaak ben je toch al op de uni dus kun je gewoon even langs. Ten derde kun je je bij de ERD heel simpel inschrijven voor de activiteiten, je hoeft maar één keer een CV te maken, en motivatie van 3 regeltjes is voldoende. Ten slotte krijg je bij inschrijving de ERD tas, die voor mij het inschrijfgeld al ongeveer waard is.

Je hebt helemaal gelijk dat je zelf altijd wel een 'bedrijvenborrel/ inhouse dag /whatever' zou kunnen hebben. Daar moet je meestal echter wel meer moeite voor doen dan bij de ERD. Ik zie ook niet wat die diners heel anders zou maken dan de andere activiteiten, of waarom je daar alleen als laatstejaars gebruik van zou kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 26-01-2012 13:52:29 ]
pi_107275893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:12 schreef Finitio het volgende:
Doen nog meer mensen hier dit jaar mee aan de Erasmus Recruitment Days?
Ga je ook nog, of weet je inmiddels al zeker in welke sector je wil gaan werken? ;)

Ik ga zelf even langs bij een paar organisaties in de financiele en logistieke sector.
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:01:06 #249
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_107276302
op de site staat echter:

"Beste student,

De inschrijvingen voor de Erasmus Recruitment Days 2012 en alle bedrijfs-activiteiten zijn gesloten. Bedankt voor je inschrijving!"

Terwijl dat tot 1 februari door zou lopen. :{
pi_107315174
Mijn studie Econometrie is verdwenen onder resultaten bij OSIRIS en er staat nu dat ik alleen de studie Filosofie volg, en alle vakken die ik voor econometrie al gehaald heb staan nu als "other" te boek.
Kan iemand me vertellen wie ik moet contacteren om dit probleem op te lossen?
Beneath the gold, bitter steel
pi_107315441
Bij mij is dat ook zo, maar altijd zo geweest..
pi_107321770
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 23:29 schreef Fingon het volgende:
Mijn studie Econometrie is verdwenen onder resultaten bij OSIRIS en er staat nu dat ik alleen de studie Filosofie volg, en alle vakken die ik voor econometrie al gehaald heb staan nu als "other" te boek.
Kan iemand me vertellen wie ik moet contacteren om dit probleem op te lossen?
Hmmm, ik keek nooit bij progress. Nu zie ik dat Econometrie er helemaal niet bij staat, ik maar voor 1 vak ECTS heb gekregen en die onder Geneeskunde bij "other" is geplaatst..
pi_107322705
Tja ik heb net maar de ESSC gemaild, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik heb ook een vak vorig jaar gecompenseerd en daar staat nu ook nog gewoon fail en geen punten...
Beneath the gold, bitter steel
pi_107322810
Ik sta ook niet op een examenprogramma, maar volgens mij is dat eerder de norm dan afwijkend :').
Geen referral hier.
pi_107323312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 11:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik sta ook niet op een examenprogramma, maar volgens mij is dat eerder de norm dan afwijkend :').
Ik ook niet inderdaad :')
pi_107356141
De bal ligt nu bij de student
Dat betekent dus dat vanaf volgend jaar 60% van de eerstejaarsstudenten de opleiding na 1 jaar zal moeten beëindigen (40% haalt alle studiepunten, 70% haalt er meer dan 40). Hoe de percentages per opleiding van de ESE (Economie en Bedrijfseconomie, Fiscale Economie, IBEB en Econometrie) verschillen weet ik niet. Bij IBEB haalt een hoger percentage de propedeuse in 1 jaar dan bij Economie en Bedrijfseconomie. Economie en Bedrijfseconomie studenten doen het weer beter dan Fiscale Economie studenten. Hoe de econometrie studenten het doen ten opzichte van de eerder genoemde drie is mij onbekend. Het studentenaantal van de ESE zal dus wel met ongeveer 30% krimpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Springstof op 29-01-2012 13:03:00 ]
pi_107357659
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:55 schreef Springstof het volgende:
De bal ligt nu bij de student
Dat betekent dus dat vanaf volgend jaar 60% van de eerstejaarsstudenten de opleiding na 1 jaar zal moeten beëindigen (40% haalt alle studiepunten, 70% haalt er meer dan 40). Hoe de percentages per opleiding van de ESE (Economie en Bedrijfseconomie, Fiscale Economie, IBEB en Econometrie) verschillen weet ik niet. Bij IBEB haalt een hoger percentage de propedeuse in 1 jaar dan bij Economie en Bedrijfseconomie. Economie en Bedrijfseconomie studenten doen het weer beter dan Fiscale Economie studenten. Hoe de econometrie studenten het doen ten opzichte van de eerder genoemde drie is mij onbekend. Het studentenaantal van de ESE zal dus wel met ongeveer 30% krimpen.
Mwah, het mag best met wat punten omhoog, naar 50/51 maar 60 is wel meteen een drastische ingreep.
pi_107359025
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:55 schreef Springstof het volgende:
De bal ligt nu bij de student
Dat betekent dus dat vanaf volgend jaar 60% van de eerstejaarsstudenten de opleiding na 1 jaar zal moeten beëindigen (40% haalt alle studiepunten, 70% haalt er meer dan 40). Hoe de percentages per opleiding van de ESE (Economie en Bedrijfseconomie, Fiscale Economie, IBEB en Econometrie) verschillen weet ik niet. Bij IBEB haalt een hoger percentage de propedeuse in 1 jaar dan bij Economie en Bedrijfseconomie. Economie en Bedrijfseconomie studenten doen het weer beter dan Fiscale Economie studenten. Hoe de econometrie studenten het doen ten opzichte van de eerder genoemde drie is mij onbekend. Het studentenaantal van de ESE zal dus wel met ongeveer 30% krimpen.
http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/ese/Faculteitsraad/Agendas/agenda_fraad_94.pdf
In 2009-2010 hadden 43 van de 101 econometrie starters alle punten behaald, 29 hadden een positief BSA en 23 hadden een negatief BSA.
Dus daar zou dan ~43% het eerste jaar halen.

Uit de link trouwens deze quote
quote:
We weten dat de wekelijkse studieinspanning bij de overgang van het vwo naar het wo daalt van ca. 40 naar ca. 25 uren.
Hier ben ik wel verbaasd over, bij mij was de wekelijkse studieinspanning op het VWO zeker niet meer dan 30 uren en waarschijnlijk nog minder.

Ik vind zelf ook dat de BSA best naar 50-52 punten oid mag maar een klein beetje open ruimte mag wel wat mij betreft, ook omdat het anders nog onmogelijker wordt om een 2e studie ernaast te doen.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 29 januari 2012 @ 14:03:05 #259
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107359488
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:52 schreef Fingon het volgende:

[..]

http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/ese/Faculteitsraad/Agendas/agenda_fraad_94.pdf
In 2009-2010 hadden 43 van de 101 econometrie starters alle punten behaald, 29 hadden een positief BSA en 23 hadden een negatief BSA.
Dus daar zou dan ~43% het eerste jaar halen.

Uit de link trouwens deze quote

[..]

Hier ben ik wel verbaasd over, bij mij was de wekelijkse studieinspanning op het VWO zeker niet meer dan 30 uren en waarschijnlijk nog minder.

Ik vind zelf ook dat de BSA best naar 50-52 punten oid mag maar een klein beetje open ruimte mag wel wat mij betreft, ook omdat het anders nog onmogelijker wordt om een 2e studie ernaast te doen.
Die last is zeker gebaseerd op het aantal contact uren. Op vwo zit je gewoon ongeveer 36-40 uur in de les en dan wat huiswerk. Op de uni is het met 1 studie max 16 uur per week (3x practica bij eco en 5x hoorcolleges)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107360248
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:03 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Die last is zeker gebaseerd op het aantal contact uren. Op vwo zit je gewoon ongeveer 36-40 uur in de les en dan wat huiswerk. Op de uni is het met 1 studie max 16 uur per week (3x practica bij eco en 5x hoorcolleges)
Ik zat in het laatste jaar op uur of 25 hoor, en vrij veel daarvan kon ik zonder consequenties niet volgen.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 29 januari 2012 @ 14:39:40 #261
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_107361439
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:52 schreef Fingon het volgende:
Ik vind zelf ook dat de BSA best naar 50-52 punten oid mag maar een klein beetje open ruimte mag wel wat mij betreft, ook omdat het anders nog onmogelijker wordt om een 2e studie ernaast te doen.
Dat wordt in de nabije toekomst toch onmogelijk dus dat zou ik maar vergeten..
!!! Go 49-ers !!!
pi_107362020
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:52 schreef Fingon het volgende:

[..]

http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/ese/Faculteitsraad/Agendas/agenda_fraad_94.pdf
In 2009-2010 hadden 43 van de 101 econometrie starters alle punten behaald, 29 hadden een positief BSA en 23 hadden een negatief BSA.
Dus daar zou dan ~43% het eerste jaar halen.

Uit de link trouwens deze quote

[..]

Hier ben ik wel verbaasd over, bij mij was de wekelijkse studieinspanning op het VWO zeker niet meer dan 30 uren en waarschijnlijk nog minder.

Ik vind zelf ook dat de BSA best naar 50-52 punten oid mag maar een klein beetje open ruimte mag wel wat mij betreft, ook omdat het anders nog onmogelijker wordt om een 2e studie ernaast te doen.
Dat is retrospectief. Er valt niets te zeggen over wat het gaat betekenen voor het rendement in de toekomst, kan zowel positief ( mensen doen meer hun best) of negatief (ach ik heb al 3 vakken niet gehaald gaat toch niet meer lukken) uitpakken.

Ik vind dat ze als ze een BSA van 60 ECTS eisen, dat ze dan ook meer kwaliteit moeten bieden. Er wordt al snel gedaan alsof studenten lui zijn, terwijl de universiteit (net zo) slecht en onverschillig functioneert qua onderwijs. Faciliteiten zijn ook maar net voldoende (UB relatief klein, verouderde PC's, kut catering..)

Wat verder niet wil zeggen dat ik het onzin vind dat je een studie niet binnen 3 jaar zou kunnen afronden. Bij 90% komt het er toch op neer dat ze "geen zin" hadden om te studeren...

edit1: Tweede studie zou juist gestimuleerd moeten worden mits je het aankan! De EUR staat er vaak UITGESPROKEN negatief tegenover, dat vind ik echt niet kunnen. Als je dubbele aanwezigheidsplicht hebt zeggen ze vaak gewoon "tja pech". Zo onbegrijpelijk, maar oh ja wacht studenten zijn lui.
pi_107362509
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:52 schreef Physics het volgende:

[..]

Dat is retrospectief. Er valt niets te zeggen over wat het gaat betekenen voor het rendement in de toekomst, kan zowel positief ( mensen doen meer hun best) of negatief (ach ik heb al 3 vakken niet gehaald gaat toch niet meer lukken) uitpakken.

Ik vind dat ze als ze een BSA van 60 ECTS eisen, dat ze dan ook meer kwaliteit moeten bieden. Er wordt al snel gedaan alsof studenten lui zijn, terwijl de universiteit (net zo) slecht en onverschillig functioneert qua onderwijs. Faciliteiten zijn ook maar net voldoende (UB relatief klein, verouderde PC's, kut catering..)

Wat verder niet wil zeggen dat ik het onzin vind dat je een studie niet binnen 3 jaar zou kunnen afronden. Bij 90% komt het er toch op neer dat ze "geen zin" hadden om te studeren...

edit1: Tweede studie zou juist gestimuleerd moeten worden mits je het aankan! De EUR staat er vaak UITGESPROKEN negatief tegenover, dat vind ik echt niet kunnen. Als je dubbele aanwezigheidsplicht hebt zeggen ze vaak gewoon "tja pech". Zo onbegrijpelijk, maar oh ja wacht studenten zijn lui.

Ik deed geen uitspraak over toekomst hoor, gewoon observatie over toen. Maar volgens mij is wel af te leiden aan de pilot bij bestuurskunde(?) wat er gaat gebeuren, namelijk dat het aantal aanmeldingen dramatisch daalt. Waarschijnlijk precies de mensen die nu de P niet ik denk dat het aantal mensen die de P haalt iets zal stijgen maar dat het totaal aantal studenten wel zal krimpen met 20-40 mensen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107362834
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik deed geen uitspraak over toekomst hoor, gewoon observatie over toen. Maar volgens mij is wel af te leiden aan de pilot bij bestuurskunde(?) wat er gaat gebeuren, namelijk dat het aantal aanmeldingen dramatisch daalt. Waarschijnlijk precies de mensen die nu de P niet ik denk dat het aantal mensen die de P haalt iets zal stijgen maar dat het totaal aantal studenten wel zal krimpen met 20-40 mensen.
Heb jij toevallig cijfers van de bestuurskunde pilot? Cijfers van voor de pilot en tijdens? :)
pi_107364202
quote:
17s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:08 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Heb jij toevallig cijfers van de bestuurskunde pilot? Cijfers van voor de pilot en tijdens? :)
Ik weet nog dat ik gelezen had dat ze significant minder starters hadden, volgens mij tussen de 30 en 50%. Als je op EUR site gaat zoeken naar faculteitsverslagen van die faculteit zul je waarschijnlijk wel cijfers vinden, die van econometrie etc. heb ik uit de ESE faculteitsraadverslagen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107364750
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik deed geen uitspraak over toekomst hoor, gewoon observatie over toen. Maar volgens mij is wel af te leiden aan de pilot bij bestuurskunde(?) wat er gaat gebeuren, namelijk dat het aantal aanmeldingen dramatisch daalt. Waarschijnlijk precies de mensen die nu de P niet ik denk dat het aantal mensen die de P haalt iets zal stijgen maar dat het totaal aantal studenten wel zal krimpen met 20-40 mensen.
Ah ok :). Denk ook inderdaad wel dramatisch minder aanmeldingen, maar als daardoor een betere studentenpopulatie overblijft vind ik het niet erg. De uni uiteraard in de short-run wel, want ze verliezen een hoop subsidie dan. Alleen vraag me af wat het voor de long-run zou betekenen.
pi_107365244
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 15:44 schreef Physics het volgende:

[..]

Ah ok :). Denk ook inderdaad wel dramatisch minder aanmeldingen, maar als daardoor een betere studentenpopulatie overblijft vind ik het niet erg. De uni uiteraard in de short-run wel, want ze verliezen een hoop subsidie dan. Alleen vraag me af wat het voor de long-run zou betekenen.
Ik geloof ook wel dat het een positief effect zal hebben in de long run. Dit is ook een manier om het probleem van te weinig studieplekken op te lossen. Gewoon minder studenten aannemen :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_107365443
De resultaten van het ICT tentamen van 16 December (!) staan nog steeds niet in OSIRIS :')
pi_107365506
Het is wel schrijnend eigenlijk. Mijn exchange-universiteit had een bibliotheek van vergelijkbaar formaat als de EUR, maar dan voor een studentenpopulatie van 5000 man. En ook geen gezeik met mandjes en kluisjes :'). En hij was doordeweeks 24/7 open; 's weekends was een gedeelte 24 uur per dag open.
Cool story, Hansel.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:06:41 #270
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107365690
quote:
17s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:00 schreef Snuf. het volgende:
De resultaten van het ICT tentamen van 16 December (!) staan nog steeds niet in OSIRIS :')
Mijn mentorstudenten hebben afgelopen week hun resultaten pas gehoord :')
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107365742
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:06 schreef mctwigt het volgende:

[..]

Mijn mentorstudenten hebben afgelopen week hun resultaten pas gehoord :')
Ja ik ook, afgelopen maandag kreeg ik een mailtje. Wat een drama is dat zeg. Het vak slaat sowieso al he-le-maal nergens op en de organisatie is ook een grote rotzooi..
pi_107458608
Ik twijfel erover om volgend jaar Economie naast Econometrie te doen. Ik zit nu in mijn 1e jaar econometrie en dat lukt allemaal vrij makkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat dit uberhaupt wel een toevoeging/nuttig is?
pi_107459437
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:53 schreef jut23 het volgende:
Ik twijfel erover om volgend jaar Economie naast Econometrie te doen. Ik zit nu in mijn 1e jaar econometrie en dat lukt allemaal vrij makkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat dit uberhaupt wel een toevoeging/nuttig is?
Dat ligt eraan welke kant je op wil, al is kennis puur om kennis sowieso een lovenswaardig iets :P Dus als het je interessant lijkt gewoon doen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_107462639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:53 schreef jut23 het volgende:
Ik twijfel erover om volgend jaar Economie naast Econometrie te doen. Ik zit nu in mijn 1e jaar econometrie en dat lukt allemaal vrij makkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat dit uberhaupt wel een toevoeging/nuttig is?
kun je beter wiskunde er bij gaan doen, dat is een gebruikelijke combinatie en daar heb je nog wat aan
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:37:17 #275
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107474728
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:53 schreef jut23 het volgende:
Ik twijfel erover om volgend jaar Economie naast Econometrie te doen. Ik zit nu in mijn 1e jaar econometrie en dat lukt allemaal vrij makkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat dit uberhaupt wel een toevoeging/nuttig is?
Je kan ook in je tweede jaar wat vakken erbij pakken. Internationale economie en toegepaste micro. Dan heb je de algemene vakken er ook bij.
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107484464
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:53 schreef jut23 het volgende:
Ik twijfel erover om volgend jaar Economie naast Econometrie te doen. Ik zit nu in mijn 1e jaar econometrie en dat lukt allemaal vrij makkelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? En denken jullie dat dit uberhaupt wel een toevoeging/nuttig is?
Kijk je tochgewoon naar de vakken die economie studenten krijgen in hun bachelor. Er zitten een hoop prut vakken tussen waardoor ik mijn vingers er niet aan brand. Je kan er ook voor kiezen een soort zelf gemanaged studieproject te doen, een relevante bijbaan te zoeken of een eigen bedrijfje te starten. Eerste en laatste doe ik momenteel zelf :P, vooralsnog lijkt het me leuker en spannender dan wat ik heb gezien van de BSc economie...
pi_107499550
Leuk, een eigen bedrijfje in welke richting?
Beneath the gold, bitter steel
pi_107553795
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:24 schreef Fingon het volgende:
Leuk, een eigen bedrijfje in welke richting?
IT/Cloud computing, kan er niet specifieker over zijn omdat het een nogal nieuw idee is, sorry :P
pi_107679683
Vraagje aan mensen die de prachtica, hc's etc. van geschiedenis vh economisch denken volgen en het daarom wellicht van een docent gehoord hebben: is de deadline voor de derde practicumopdracht (niet dat van vaardigheden dus) morgenvroeg om 9:00 uur of om 23:59 uur?
pi_107702120
Vanochtend om 9:00, dat was bij die vorige opdrachten iig zo, heb hem net af :)
pi_107705479
Oh bummer, dan heb ik die idd gemist. Hoewel je nog steeds bestanden up kan loaden. Lever vanmiddag anders voor de grap nog wel even wat in. :P
pi_107719942
Gezocht: kamergenootje om een appartement te huren in Rotterdam. Volgend collegejaar begin ik met Fiscaal recht in Rotterdam :D
pi_107722929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:34 schreef Uchiha1911 het volgende:
Gezocht: kamergenootje om een appartement te huren in Rotterdam. Volgend collegejaar begin ik met Fiscaal recht in Rotterdam :D
Fiscaal recht sowieso een goede keuze!
En hoe wil je dat met een appartement gaan doen? Heb er ook al voor gekeken maar bar weinig appartementen die je gewoon als student kan bewonen.
pi_107724317
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:01 schreef Travel. het volgende:

[..]

Fiscaal recht sowieso een goede keuze!
En hoe wil je dat met een appartement gaan doen? Heb er ook al voor gekeken maar bar weinig appartementen die je gewoon als student kan bewonen.
Toch verbaast het mij wel je via bepaalde makelaars toch wel redelijk mooie appartementen kunt vinden. Ken een hoop internationale studenten bij wie het gelukt is! Nadeel bij appartementen is wel dat je vaak zo'n minislaapkamertje hebt, maar als je leuke huisgenoten hebt is een relaxte woonkamer natuurlijk belangrijker.

Moet wel zeggen dat ze er vaak ook wel flink voor betalen.
Cool story, Hansel.
pi_107733478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 17:34 schreef Uchiha1911 het volgende:
Gezocht: kamergenootje om een appartement te huren in Rotterdam. Volgend collegejaar begin ik met Fiscaal recht in Rotterdam :D
Ik wil volgend jaar graag op kamers, dus ik sta open voor alle opties :7 Zit nu in mijn eerste jaar Fiscale Economie.
pi_107733901
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Ik wil volgend jaar graag op kamers, dus ik sta open voor alle opties :7 Zit nu in mijn eerste jaar Fiscale Economie.
Tof! Allemaal mogelijk :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Toch verbaast het mij wel je via bepaalde makelaars toch wel redelijk mooie appartementen kunt vinden. Ken een hoop internationale studenten bij wie het gelukt is! Nadeel bij appartementen is wel dat je vaak zo'n minislaapkamertje hebt, maar als je leuke huisgenoten hebt is een relaxte woonkamer natuurlijk belangrijker.

Moet wel zeggen dat ze er vaak ook wel flink voor betalen.
Wat versta je onder 'flink' betalen? Ik wil het toch ook wel via een makelaar proberen te fixen, is hopelijk geen probleem.
pi_107795932
Weet iemand of je de feedback op de draft paper van medestudent (bij geschiedenis van het economisch denken) hardcopy moet inleveren of dat het meenemen van de hardcopy alleen is voor tijdens de sessie? want anders blijf ik morgenochtend lekker in mn bed liggen en kan me die feedback gestolen worden.
pi_107804989
de 2e micro tussentoets viel me alles mee btw
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:26:15 #289
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107866624
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107871007
O nee.
Geen referral hier.
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:02:27 #291
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_107998082
Ik vroeg me af is er een mogelijkheid over te stappen van gewone Economie naar IBEB in je tweede jaar... ik word soms echt misselijk van het niveau in de practica...
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_107999068
Op een negatieve manier lijkt me? Waarom ga je dan nog naar practica? Je kan het ook gewoon zelf (thuis) doen.

En de mogelijk van overstappen zou ik gewoon met de uni bespreken. Waarschijnlijk is het wel mogelijk, dan zal je nog wat vakken uit het eerste jaar moeten inhalen van IBEB.
pi_108002818
bij practica geldt in het eerste jaar nog een aanwezigheidsplicht van 70%, welke EC zit je mctwight, misschien erger je je wel aan mij:)
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:50:15 #294
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_108004702
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:39 schreef De_kromme het volgende:
Op een negatieve manier lijkt me? Waarom ga je dan nog naar practica? Je kan het ook gewoon zelf (thuis) doen.

En de mogelijk van overstappen zou ik gewoon met de uni bespreken. Waarschijnlijk is het wel mogelijk, dan zal je nog wat vakken uit het eerste jaar moeten inhalen van IBEB.
De practica zijn nog wel nuttig, en leerzaam alleen zijn sommige student gewoon niet gemotiveerd genoeg... Heel vaak wordt er een vraag gesteld en dan is het steeds van: weet het niet. En dam wordt het goed uitgelegd en na een minuut komt iemand met een vraag waarvan het antwoord al gegeven is (meerdere malen)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_108005650
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef mctwigt het volgende:

[..]

De practica zijn nog wel nuttig, en leerzaam alleen zijn sommige student gewoon niet gemotiveerd genoeg... Heel vaak wordt er een vraag gesteld en dan is het steeds van: weet het niet. En dam wordt het goed uitgelegd en na een minuut komt iemand met een vraag waarvan het antwoord al gegeven is (meerdere malen)
Heb je het nou over studenten die het practicum volgen? Of de student assistenten die de les geven? Of beide?

Over studenten die het practicum volgen, sommige mensen pakken de stof gewoon minder snel op dan jij. Ik erger me er soms ook aan, maar je moet ook een beetje aan je mindere medestudenten denken. Als er dan iets extra uitgelegd wordt, ga toch gewoon een beetje kloten op je telefoon? Student assistenten zit ook wel een groot verschil in ja, maargoed, wat doe je eraan? Je kan desnoods bij een practicum gaan zitten met een relaxte studentassistent, als je het echt vervelend vindt.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:31:01 #296
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_108006039
Tuurlijk denk ik aan mijn mindere studenten, maar deze zijn niet minder ze letten zelf niet op en hebben ook een motivatie iets te doen. En daar raak je soms ook zelf gedemotiveerd door
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_108021194
Dat is inderdaad kut, maar jammer genoeg doet de EUR echt fucking moeilijk als je wil overstappen van de NL naar de EN versie. Maar goed, wie niet waagt die niet wint..
pi_108030836
Mijn µtorrent werkt niet op de uni, hebben ze dat uitgeschakeld?

Iemand hier honours class gedaan?
pi_108168840
Ik denk erover om econometrie in combinatie met de studie filosofie te doen. Is het haalbaar om deze twee studies (aan verschillende faculteiten) te combineren, er met beide een goed resultaat uit te halen en ook nog wat buiten de studies te doen?
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_108297669
Even een vraag voor de econometristen:

Ik ben nu aan het regelen dat ik volgend jaar een aantal vakken van Econometrie naast IBEB ga doen, maar de examencommissie van de ESE staat mij niet toe meer dan 6 vakken erbij te kiezen.

Mijn keuze is dus als volgt:
-Analyse 1,2
-Matrix 1,2
-Kansrekening
-Statistiek

Maar nu mis ik dus Inleiding Statistiek. Denken jullie dat dit een probleem wordt bij het volgen van kansrekening/statistiek? Ik heb wel gewoon statistiek gehad binnen de IBEB bachelor maar dit is meer beschrijvende en niet zozeer wiskundige statistiek. Ik heb Heij erover gemaild en hij denkt dat het wel kan maar voor zover ik begrepen heb is zijn beeld van wat redelijk te doen is niet erg representatief.

Bedankt!
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_108300812
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef mctwigt het volgende:

[..]

De practica zijn nog wel nuttig, en leerzaam alleen zijn sommige student gewoon niet gemotiveerd genoeg... Heel vaak wordt er een vraag gesteld en dan is het steeds van: weet het niet. En dam wordt het goed uitgelegd en na een minuut komt iemand met een vraag waarvan het antwoord al gegeven is (meerdere malen)
haal je zelf hoge cijfers?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')