IBEB is totaal niet competitief.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:59 schreef Ayca het volgende:
Vraagje aan de mensen hier die IBEB doen, met wat voor cijfers kwamen jullie binnen? Aangezien er nergens staat dat je een bepaald gemiddelde moet hebben... maar er zijn nou ook niet echt veel plaatsen.![]()
Of zijn er niet zo veel aanmeldingen? Minder dan IBA iig..
Hm oké, wil je hiermee zeggen dat ik beter IBA kan doen(of gewoon E&BE?)? Want ik twijfelde al een hele poos tussen die 2, en was er nu bijna zeker van dat ik IBEB wilde doen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:36 schreef Physics het volgende:
[..]
IBEB is totaal niet competitief.
Er is ook geen verschil tussen BE&E en IBEB behalve dat IBEB volledig Engels is (op enkele miniscule verschillen na). De mensen zijn uiteraard wel internationaler.
IBEB leer je meer economische/kwantitatieve skills. IBA is meer "management" stuff, dat kan voor sommigen nogal "fluffy" overkomen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 16:09 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hm oké, wil je hiermee zeggen dat ik beter IBA kan doen(of gewoon E&BE?)? Want ik twijfelde al een hele poos tussen die 2, en was er nu bijna zeker van dat ik IBEB wilde doen.
Ook econometristen? Die hadden het bij ons zonder uitzondering zo'n beetje allemaal goed, economiestudenten daarentegen zaten met de handen in het haarquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:54 schreef Physics het volgende:
[..]
Je moest bewijzen dat in een optimale mix het marginaal product per euro van x gelijk is aan het marginaal product per euro van y.
Veel mensen hebben MPx=MPy bewezen. Alleen ergens moet toch iets gaan dagen als je het niet kan bewijzen?![]()
En ik ben het met je eens, bij de vorige toets veranderden ze de machtsfuncties van numeriek naar alfa en beta.. Echt heel weinig mensen hadden het goed, best wel triest...
Als ik micro bijles zou geven zou mijn eerste actie zijn de mensen alle mogelijke formules algebraïsch laten oplossen..
"Wij" hadden het wel een stuk beter gedaan ja..quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:44 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ook econometristen? Die hadden het bij ons zonder uitzondering zo'n beetje allemaal goed, economiestudenten daarentegen zaten met de handen in het haar
Ik vind Micro eerlijk gezegd best lastig en daar komt bij dat ik het niet heel erg leuk vind (het een heeft natuurlijk met het ander te maken) dus ik ben denk ik iemand waar het een struikelvak voor kan zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:50 schreef Physics het volgende:
[..]
"Wij" hadden het wel een stuk beter gedaan ja..
Maar echt, ik snap niet hoe micro een "struikelvak" kan zijn. Ik heb het nooit bijgehouden, niks gelezen/geen colleges/geen opgaven gemaakt, begonnen op dinsdag met de toets op woensdagavond en ik ga nu met 9,6 die voor 30% telt het tentamen in
(geen economie op de middelbare school ook..)
Daarom fiscaal recht.quote:Op zondag 11 december 2011 11:35 schreef mctwigt het volgende:
Fiscale economie, dan zit je in jaar 1 en 2 gewoon alle vakken te volgen die andere ook doen en in jaar twee zelfs meer vakken en dan in jaar 3 zit je pas echt fiscaal te doen.
Inderdaad, dat vind ik echt jammer eigenlijk.quote:Op zondag 11 december 2011 11:35 schreef mctwigt het volgende:
Fiscale economie, dan zit je in jaar 1 en 2 gewoon alle vakken te volgen die andere ook doen en in jaar twee zelfs meer vakken en dan in jaar 3 zit je pas echt fiscaal te doen.
Essential Mathematics For Economics and Business door Bradley hadden wij, die zul je wel bedoelen. Is nu alweer twee jaar geleden dat we hem hebben gebruikt; volgens mij wel door alle hoofdstukken heen gewerkt, maar inderdaad een aantal stukken overgeslagen. Mocht ik er voor gaan, zal ik sowieso de paar maanden ervoor mijn wiskundeniveau weer even op peil brengen, voor een wat soepelere startquote:Op vrijdag 9 december 2011 22:55 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Je hebt een bepaald niveau of je hebt het niet, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat je het met één keer lezen zou moeten kunnen.
Je hebt waarschijnlijk het boek Essential Mathematics For Economic Analysis gehad voor wiskunde bij IBA? Bij ons werden de moeilijkere dingen vaak niet geëxamineerd. Als je twijfelt of je het niveau aan kan zou je eens de moeilijkere opgaven kunnen maken en zelf (na zorgvuldig bestuderen van de chapters) de bewijzen op te schrijven.
Lukt dit een beetje dan schept dit in ieder geval hoop voor de premaster.
Kort samengevat: Ken jezelf en je kwaliteiten, en je komt een heel eind.
Als je nog jong bent is ervaring en een resumé opbouwen belangrijker dan geld verdienen ook al lijkt het niet zo in eerste instantie.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, student-assistent-baantje aangeboden gekregen. Onbetaald, maar je krijgt er wel 2 of 3 ECTS voor. Leek me eigenlijk wel leuk en boeiend om te doen. Of ben ik gek dat ik mij voor 3 ECTS ga uitsloven zonder betaald te krijgen?
Ik heb ook besloten het te gaan doen, precies om de redenen die jij aankaartquote:Op zondag 11 december 2011 12:50 schreef rubje het volgende:
[..]
Als je nog jong bent is ervaring en een resumé opbouwen belangrijker dan geld verdienen ook al lijkt het niet zo in eerste instantie.Het legt iig een goede basis als je verder gaat solliciteren en dit dan vermeldt als verdienste.
Je weet nooit hoe dat kan vallen bij toekomstige werkgevers waar elke verschil 1 kan zijn ten voordele van jezelf.
Je haalt een aantal zaken door elkaar.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:05 schreef Sokz het volgende:
Vond je afgelopen 2 jaar C+I+O+E-M leuk » E&BE / BE
Had je juist een hekel aan dat rekenwerk » IBEB / BK
Dan kun je telkens kiezen tussen engelse & nederlandse variant waarbij E&BE / IBEB veel meer buitenlanders aantrekt (lôgisch) en imho in een iets motiverende omgeving komt. Heb je een hekel aan Chinezen die 24/7 leren » Nederlandse variant.
Hmm ja klopt :pquote:Op zondag 11 december 2011 15:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je haalt een aantal zaken door elkaar.
Ja ik heb nu ook WiA en dat gaat me makkelijk af, en denk ook niet dat dat een probleem gaat worden met de juiste inzet. Vandaar dat ik ook meer naar IBEB neig omdat ik bang ben dan IBA mij gaat vervelen, heel veel tekst en droge managementtheorieen klinkt nou niet heel spannend.quote:Op zaterdag 10 december 2011 21:01 schreef bezemsteeltaart het volgende:
ik doe zelf E&BE en twijfelde eerst ook tussen BK en BE(wel NL's dus maar dat geeft niet), en ik ben echt blij dat ik bedrijfseconomie heb gekozen, ze maken je eerst bang met de wiskunde(heb A gehad) maar dat is prima te doen en vind het nog best leuk ook, verder is IBA heel veel text en samenvatten en daar moet je maar van houden
Ik kan mijn studievoortgang ook niet meer bekijkenquote:Op zaterdag 10 december 2011 21:45 schreef nargisfakhri het volgende:
Wat is er met Osiris aan de hand?
Als ik naar sin-online ga en vervolgens op Osiris klik en inloggen is het hele programma vernieuwd! Wel mooier geworden, maar waarom hebben ze mijn geboortedatum nou weer toegevoegd.
Verder werkt alles dus als ik op resultaten klik dan zie ik ze netjes, maar klik ik op voortgang en vervolgens studievoortgangsoverzicht of dossieroverzicht dan zie ik niets?![]()
Hebben meer studenten dit? Anders wordt het maandag een lang gesprek aan de telefoon.
Ik heb WiA met een 9 afgesloten maar de wiskunde die ik nu krijg is kwa niveau/tijdspanne nog steeds lastig.quote:Op zondag 11 december 2011 19:55 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja ik heb nu ook WiA en dat gaat me makkelijk af, en denk ook niet dat dat een probleem gaat worden met de juiste inzet. Vandaar dat ik ook meer naar IBEB neig omdat ik bang ben dan IBA mij gaat vervelen, heel veel tekst en droge managementtheorieen klinkt nou niet heel spannend.Maar... IBA staat wel beter aangeschreven.
Zou je een voorbeeld kunnen geven van wat je krijgt?quote:Op maandag 12 december 2011 11:02 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik heb WiA met een 9 afgesloten maar de wiskunde die ik nu krijg is kwa niveau/tijdspanne nog steeds lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |