Zal eens een poging gaan wagen!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:44 schreef Flashwin het volgende:
Of zou je gewoon even de cursuscodes van de vakken moeten vergelijken op sin-online?
Als vakken identiek zijn of veel of elkaar lijken kan je vrijstellingen krijgen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef Cahir het volgende:
In het derde jaar van Fiscaal Recht krijg je vennootschapbelasting, dit onderwerp krijg je ook in het derde jaar van Fiscale Economie. Zou ik dit dubbel moeten doen? Of zou ik het mogen laten vallen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef Lennox het volgende:
Volgens mij kan je SIN Online niet in zonder inloggegevens?
Mijn antwoord:quote:Geachte meneer/mevrouw,
Ik ben reeds geïnteresseerd geraakt in Fiscaal Recht en diverse andere opleidingen. Onlangs heb ik de knoop doorgehakt en ben ik tot het besluit gekomen dat ik Fiscaal Recht wil gaan doen. Echter, vind ik economie momenteel een boeiend en interessant vak en op dit gebied heb ik mij ook in het een en ander verdiept. Dit bracht mij tot de bachelor opleiding Fiscale Economie.
Toen heb ik mijzelf afgevraagd of ik Fiscaal Recht en Fiscale Economie niet tegelijk kon volgen (zoals bij het mr. drs. progamma maar dan fiscaal gericht). Na research te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat de UvA een dubbele bachelor (double degree progamme) aanbiedt waarbij Fiscaal Recht en Fiscale Economie worden gecombineerd waarbij je anderhalf keer zoveel punten behaalt dan normaal gesproken (dus 90 ECTS op jaarbasis).
Ik kan op www.eur.nl geen informatie over een soortgelijke optie vinden. Is het mogelijk om op de EUR Fiscaal Recht en Fiscale Economie tegelijk te doen? Zo ja, word daar rekening mee gehouden net als bij het mr. drs. programma (zodat ik straks niet de onmogelijke opgave krijg om 120 ECTS per jaar te gaan halen)? En is er nog meer informatie wat voor mij van belang zou zijn om te weten?
Bij voorbaat dank en ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Cahir
Zo onduidelijk was mijn mail toch nietquote:Beste Cahir,
In het mr.drs programma kun je best versnellen: dat gebeurt ook regelmatig!
Het voordeel hier is ook dat rechten ook avondcolleges heeft, dus goed te combineren is.
De coordinator van het mr.drs programma is de heer Visscher:
http://www.eur.nl/ese/inf(...)g/studiebegeleiding/
Het mr.drs programma gaat uit van jaar 1 economie in combuinatie met 2 of meer vakken rechten. De heer Visscher kan helpen bij de combinatie (zit bij de rechtenfaculteit).
Het BSA van jaar 1 geldt voor economie.
met vriendelijke groet,
Rena Eversen
drs. R. Eversen
Study Adviser
Erasmus School of Economics
Education Service Centre
Erasmus School of Economics
Erasmus University Rotterdam
Burgemeester Oudlaan 50
3062 PA Rotterdam
Room H6-12
Tel: 010 4081380
http://www.eur.nl/ese/studieadviseur
Helemaal mee eens. Ze hebben die systemen zo volgebouwd met opties die toch niemand ooit gebruikt of die juist weer dibbelop zijn dat de gemiddelde gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Welke studie doe je dan L_S? Ik doe Economie en Bedrijfseconomie en daar wordt altijd wel Blackboard gebruikt. Ik moet ook zeggen dat ik de EUR absoluut niet gebruiksvriendelijk vind, in meerdere opzichten. Het online gedeelte is inderdaad ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Het navigeren op de hoofdsite om informatie te vinden over bachelor/master en indeling per jaargang en het opzoeken van bepaalde regelingen kost zoveel tijd en moeite, dat je maar beter gewoon kunt gokken dat het wel ongeveer klopt. Dan is er nog het gedoe met tentamens. Sommige afdelingen schrijven je automatisch in, andere juist weer niet. Als je te laat bent kan je dan soms tientallen euro's dokken.
Om nog maar te zwijgen over het gehele systeem van online shit tegenwoordig. Ik bedoel, what the fuck, breng het allemaal gewoon onder één noemer of koppel al die sites automatisch. Nu heb je studielink, digid, de site van de universiteit zelf, enzovoorts. En dan moet je je via sin-online nog gaan lopen inschrijven voor individuele vakken per term. Met alle respect maar het zuiggehalte van het huidige systeem is echt onovertroffen. Daar kunnen de wallen nog een puntje aan zuigen.
Moet zeggen, het is wel typisch een voortvloeisel uit de overgang van analoog naar digitaal. Allerlei halfgare figuren met ervaring uit het analoge tijdperk zetten digitale zooi inelkaar en dan krijg je dus een soort verlept broddelwerk dat 'handig' zou moeten zijn. Ja, niet dus! Over een jaartje of 30 zul je zien dat het beter geregeld is als de laatste fossielen uit het stenen tijdperk met pensioen gaan.
Kunt ze ook nieuw bestellen via Ebay.. een huisgenoot van mij haalde zo zijn boeken uit India, een stuk goedkoper dan bij de EFR of de STAR in zijn geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:30 schreef Matthijs- het volgende:
Als je lid wordt bij EFR krijg je sowieso korting op de studieboeken. Verder valt er vast genoeg tweedehands te regelen via marktplaats etc. (zag laatst op deze site zelfs nog alle boeken van het propedeusejaar in r'dam in 1 advertentie).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |