abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71370176
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

TOET TOET !
  maandag 27 juli 2009 @ 17:25:05 #102
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71370553
Precies, geen geouwehoer, die hebben we ook nodig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71380688
In het derde jaar van Fiscaal Recht krijg je vennootschapbelasting, dit onderwerp krijg je ook in het derde jaar van Fiscale Economie. Zou ik dit dubbel moeten doen? Of zou ik het mogen laten vallen?
pi_71380704
Of word dit weer een mailtje richting de SA?
pi_71385408
Of zou je gewoon even de cursuscodes van de vakken moeten vergelijken op sin-online?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_71391661
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:44 schreef Flashwin het volgende:
Of zou je gewoon even de cursuscodes van de vakken moeten vergelijken op sin-online?
Zal eens een poging gaan wagen!
pi_71393512
Volgens mij kan je SIN Online niet in zonder inloggegevens?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:43:46 #108
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71398468
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:05 schreef Cahir het volgende:
In het derde jaar van Fiscaal Recht krijg je vennootschapbelasting, dit onderwerp krijg je ook in het derde jaar van Fiscale Economie. Zou ik dit dubbel moeten doen? Of zou ik het mogen laten vallen?
Als vakken identiek zijn of veel of elkaar lijken kan je vrijstellingen krijgen.
Oh really?
pi_71400060
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef Lennox het volgende:
Volgens mij kan je SIN Online niet in zonder inloggegevens?
pi_71405887
Mijn mail:
quote:
Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben reeds geïnteresseerd geraakt in Fiscaal Recht en diverse andere opleidingen. Onlangs heb ik de knoop doorgehakt en ben ik tot het besluit gekomen dat ik Fiscaal Recht wil gaan doen. Echter, vind ik economie momenteel een boeiend en interessant vak en op dit gebied heb ik mij ook in het een en ander verdiept. Dit bracht mij tot de bachelor opleiding Fiscale Economie.

Toen heb ik mijzelf afgevraagd of ik Fiscaal Recht en Fiscale Economie niet tegelijk kon volgen (zoals bij het mr. drs. progamma maar dan fiscaal gericht). Na research te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat de UvA een dubbele bachelor (double degree progamme) aanbiedt waarbij Fiscaal Recht en Fiscale Economie worden gecombineerd waarbij je anderhalf keer zoveel punten behaalt dan normaal gesproken (dus 90 ECTS op jaarbasis).

Ik kan op www.eur.nl geen informatie over een soortgelijke optie vinden. Is het mogelijk om op de EUR Fiscaal Recht en Fiscale Economie tegelijk te doen? Zo ja, word daar rekening mee gehouden net als bij het mr. drs. programma (zodat ik straks niet de onmogelijke opgave krijg om 120 ECTS per jaar te gaan halen)? En is er nog meer informatie wat voor mij van belang zou zijn om te weten?

Bij voorbaat dank en ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Cahir
Mijn antwoord:
quote:
Beste Cahir,

In het mr.drs programma kun je best versnellen: dat gebeurt ook regelmatig!
Het voordeel hier is ook dat rechten ook avondcolleges heeft, dus goed te combineren is.
De coordinator van het mr.drs programma is de heer Visscher:
http://www.eur.nl/ese/inf(...)g/studiebegeleiding/

Het mr.drs programma gaat uit van jaar 1 economie in combuinatie met 2 of meer vakken rechten. De heer Visscher kan helpen bij de combinatie (zit bij de rechtenfaculteit).
Het BSA van jaar 1 geldt voor economie.

met vriendelijke groet,
Rena Eversen

drs. R. Eversen
Study Adviser
Erasmus School of Economics

Education Service Centre
Erasmus School of Economics
Erasmus University Rotterdam
Burgemeester Oudlaan 50
3062 PA Rotterdam

Room H6-12
Tel: 010 4081380

http://www.eur.nl/ese/studieadviseur
Zo onduidelijk was mijn mail toch niet ? Hoop niet dat deze studieadviseur het niveau van de docenten weerspiegelt .
pi_71406254
Whehe. Nog een keer sturen gewoon
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:53:38 #112
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71462862
Aan de masterstudenten economie:

Is er inhoudelijk een verschil tussen de vakken Advanced Corporate Finance and Strategy en Economics of Strategy? Ze worden gegeven door verschillende docenten en hebben een andere naam, maar hanteren beiden exact hetzelfde boek.
Oh really?
pi_71750958
Voor zover ik kan zien lijkt ACFaS me technischer dan EoS. Maar goed, ik ga alleen af op de beschrijving en de andere vakken die door de docenten gegeven worden.

Ben nu zelf bijna aan het einde van het 3e jaar. Scriptie moet nog afgerond worden en ik wacht nog op de uitslag van een hertentamen waar ze echt flink de tijd voor nemen. Echt irritant. Daarna even jaartje ertussenuit naar China.

Weet iemand trouwens wat er is veranderd aan Blackboard? Ik zag dat ze een nieuwe versie gingen installeren maar er is zo op het eerste gezicht niks gewijzigd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71753468
Wat een onoverizhtelijke websites zijn dat blackboard, myEUR, etc. zeg . Hebben ze nog nooit van gebruiksvriendelijkheid gehoord?
Cool story, Hansel.
pi_71755447
Blackboard is inderdaad verschrikkelijk. Gelukkig gebruiken wij tegenwoordig alleen nog maar Sin-Online. Er zijn wel een paar docenten die niet van BB af willen, maar dat worden er steeds minder.
Spoilers!
pi_71764415
Welke studie doe je dan L_S? Ik doe Economie en Bedrijfseconomie en daar wordt altijd wel Blackboard gebruikt. Ik moet ook zeggen dat ik de EUR absoluut niet gebruiksvriendelijk vind, in meerdere opzichten. Het online gedeelte is inderdaad ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Het navigeren op de hoofdsite om informatie te vinden over bachelor/master en indeling per jaargang en het opzoeken van bepaalde regelingen kost zoveel tijd en moeite, dat je maar beter gewoon kunt gokken dat het wel ongeveer klopt. Dan is er nog het gedoe met tentamens. Sommige afdelingen schrijven je automatisch in, andere juist weer niet. Als je te laat bent kan je dan soms tientallen euro's dokken.

Om nog maar te zwijgen over het gehele systeem van online shit tegenwoordig. Ik bedoel, what the fuck, breng het allemaal gewoon onder één noemer of koppel al die sites automatisch. Nu heb je studielink, digid, de site van de universiteit zelf, enzovoorts. En dan moet je je via sin-online nog gaan lopen inschrijven voor individuele vakken per term. Met alle respect maar het zuiggehalte van het huidige systeem is echt onovertroffen. Daar kunnen de wallen nog een puntje aan zuigen.

Moet zeggen, het is wel typisch een voortvloeisel uit de overgang van analoog naar digitaal. Allerlei halfgare figuren met ervaring uit het analoge tijdperk zetten digitale zooi inelkaar en dan krijg je dus een soort verlept broddelwerk dat 'handig' zou moeten zijn. Ja, niet dus! Over een jaartje of 30 zul je zien dat het beter geregeld is als de laatste fossielen uit het stenen tijdperk met pensioen gaan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_71764846
Ik doe Criminologie (FRG) en we gebruiken gelukkig uitsluitend Sin-Online. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker dan Blackboard en het is makkelijker dat je bijna alles op een site kunt doen, dat went beter. Als ik bij hoge uitzondering iets op BB moet zoeken, raak ik echt altijd de weg kwijt....

Ik vind dat het juist andersom moet zijn, maar bij ons ben je nooit automatisch ingeschreven voor een tentamen, ook niet voor het hertentamen als je het niet hebt gehaald. Dat geeft in ieder geval duidelijkheid. Ik geloof ook dat ze bij ons enige systematiek in de inschrijftermijnen aan het hanteren zijn. Je kunt in ieder geval een week voor het tentamen alleen nog inschrijven bij het ESSC en dat kost dan inderdaad geld, 17 euro dacht ik.
Het grote probleem met de inschrijftermijnen was ook dat we in de verschillende jaren niet gelijklopende periodes hadden. B1 had trimesters en de rest had semesters. Vorig jaar is de hele bachelor naar blokken gegaan maar de master nog niet. Dit jaar loopt wel alles gelijk. Wel hard werken met die blokken trouwens!

Ik erger me al jaren mateloos aan de gebruiksonvriendelijkheid van Osiris. En ik vind het ook onzin dat we dat uberhaupt moeten gebruiken, waarom niet alles in een systeem? En Osiris is ook niet gekoppeld aan Sin-Online. Een van mijn vakken staat nog steeds op onvoldoende bij Sin, terwijl het cijfer opgehoogd is naar een voldoende en dat staat op Osiris weer wel goed. Osiris is blijkbaar het enige dat telt hoorde ik bij navraag. Vermoeiend dat digitale tijdperk
Spoilers!
pi_71765983
Ik begrijp ook niet waarom het allemaal niet gewoon in één groot systeem kan, in plaats van al die programma's/sites die je vanuit dat SIN gebeuren moet openen. Ik merkte trouwens ook dat er gigantisch veel dode links in dat systeem zitten . Of doorverwijzingen die dan doorverwijzen naar een niet (meer) bestaande pagina .
Cool story, Hansel.
pi_71768171
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Welke studie doe je dan L_S? Ik doe Economie en Bedrijfseconomie en daar wordt altijd wel Blackboard gebruikt. Ik moet ook zeggen dat ik de EUR absoluut niet gebruiksvriendelijk vind, in meerdere opzichten. Het online gedeelte is inderdaad ronduit kwalitatief uitermate teleurstellend. Het navigeren op de hoofdsite om informatie te vinden over bachelor/master en indeling per jaargang en het opzoeken van bepaalde regelingen kost zoveel tijd en moeite, dat je maar beter gewoon kunt gokken dat het wel ongeveer klopt. Dan is er nog het gedoe met tentamens. Sommige afdelingen schrijven je automatisch in, andere juist weer niet. Als je te laat bent kan je dan soms tientallen euro's dokken.

Om nog maar te zwijgen over het gehele systeem van online shit tegenwoordig. Ik bedoel, what the fuck, breng het allemaal gewoon onder één noemer of koppel al die sites automatisch. Nu heb je studielink, digid, de site van de universiteit zelf, enzovoorts. En dan moet je je via sin-online nog gaan lopen inschrijven voor individuele vakken per term. Met alle respect maar het zuiggehalte van het huidige systeem is echt onovertroffen. Daar kunnen de wallen nog een puntje aan zuigen.

Moet zeggen, het is wel typisch een voortvloeisel uit de overgang van analoog naar digitaal. Allerlei halfgare figuren met ervaring uit het analoge tijdperk zetten digitale zooi inelkaar en dan krijg je dus een soort verlept broddelwerk dat 'handig' zou moeten zijn. Ja, niet dus! Over een jaartje of 30 zul je zien dat het beter geregeld is als de laatste fossielen uit het stenen tijdperk met pensioen gaan.
Helemaal mee eens. Ze hebben die systemen zo volgebouwd met opties die toch niemand ooit gebruikt of die juist weer dibbelop zijn dat de gemiddelde gebruiker door de bomen het bos niet meer ziet.

Zou mooi zijn als ze ook alle unniversiteiten aan hetzelfde systeem konden koppelen. Ik ben nu ook al maanden bezig om me voor een vak bij de UU (die overigens ook een rotsite vol verouderde vakinformatie hebben) in te schrijven. Eerst EUR bewijs van inschrijving -> weken, dan inlogcode voor het UU systeem (mits goedgekeurde aanvraag) -> nog meer weken. En met een beetje geluk ontvang ik de boel dan net op tijd om me volgende week op de nainschrijvingsdagdinges in te kunnen schrijven voor een vak dat pas in november begint (als het nog niet vol is).

Het moet toch zoveel makkelijker kunnen?
pi_71784146
Ik ben zelf bezig me aan te melden bij de UvA als keuzevakstudent. Had via internet bewijs van inschrijving/betaald collegegeld aangevraagd, dag later had ik het binnen.
Examencommissie toestemming duurde +- 2 weken.
pi_71796000
Ik ga dit jaar beginnen met opleiding IBEB bij Erasmus, maar ik vroeg mij eigenlijk af of er iemand hier is die ervaring heeft met de boeken die ik moet kopen? Want ik merk dat ze nieuw veels te duur zijn. Koop ze dus liever 2e hands, maar ik hoop dat iemand mij wat kan aanraden.

(Of er moet hier iemand zijn oude boeken verkopen.)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:30:41 #122
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797684
Als je lid wordt bij EFR krijg je sowieso korting op de studieboeken. Verder valt er vast genoeg tweedehands te regelen via marktplaats etc. (zag laatst op deze site zelfs nog alle boeken van het propedeusejaar in r'dam in 1 advertentie).
Oh really?
pi_71797792
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:30 schreef Matthijs- het volgende:
Als je lid wordt bij EFR krijg je sowieso korting op de studieboeken. Verder valt er vast genoeg tweedehands te regelen via marktplaats etc. (zag laatst op deze site zelfs nog alle boeken van het propedeusejaar in r'dam in 1 advertentie).
Kunt ze ook nieuw bestellen via Ebay.. een huisgenoot van mij haalde zo zijn boeken uit India, een stuk goedkoper dan bij de EFR of de STAR in zijn geval.
pi_71797836
En even aankijken of je de boeken echt nodig hebt. Genoeg vakken gehad waar literatuur werd aanbevolen, maar 0,0 werd gebruikt. Gewoon de eerste week / 2 weken even aankijken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:37:35 #125
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_71797854
Maar straks zit je twee weken zonder boek terwijl het tijdens de colleges wel behandeld wordt..
Oh really?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')