Uit de OP maak ik op, maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat je jouw state of mind beter vindt, want je 'gunt die rust iedereen'. Voor mij hoef je niet te veranderen, hoor, maar waarom zouden anderen dat wel moeten omdat jij denkt dat jouw manier beter is?quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:45 schreef kalinka het volgende:
Helemaal mee eens, maar ik voel me er goed bij en waarom zou je iets veranderen wat je een goed gevoel geeft? Goed beter best? Dat is het 'm nu net: het leven, onze maatschappij is al zo hectisch en veranderlijk op zich, dat het mij persoonlijk een goed gevoel geeft niet aan <die> gekte mee te hoeven doen om me gelukkig te voelen. Maar wij eten elke dag wat anders hoor, ik koop wat ik nodig heb en soms meer dan dat (maar dan wel het liefst voor een ander), we gaan op vakantie waar we op het moment zelf zin in hebben.........dus een starre persoonlijkheid heb/ben ik geloof ik niet. Ik ben gewoon tevreden en dat voelt goed!
Bij chocola valt nog wel het een en ander te wensen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Migraine triggersquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Dat dus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
Nou ja, dat zeg ik al in een eerdere postquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:13 schreef miss_sly het volgende:
Je hele stuk staat bol van de oordelen over anderen, je graaiende leeftijdsgenoten die kennelijk van alles nodig hebben om gelukkig te zijn. Klinkt al met al niet heel aardig, vind ik.
Anyway, het maakt mij verder niet heel veel uit. Ik zit namelijk heel prima in mijn niet meer zo heel jonge vel en voel me niet aangesproken. Tegelijkertijd zie ik dat ook niet bij mijn leeftijdsgenoten, dus ik vraag me af of een van ons beiden het niet goed ziet, of dat je misschien wel een heel ander soort mensen om je heen hebt
Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef golfer het volgende:
Mensa, als in de zin van die hoogbegaaftenclub?
Dat is zo, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ?
Met elke post kom je dwingender en veroordelender over. Ik weet niet of dat een bekend patroon voor je is, maar vraag me wel af wat dat je oplevert. Wat dondert het nou dat jij weinig spullen koopt en een ander wel? Iedereen heeft zo zijn bezigheden en voorkeuren, daar valt moeilijk een oordeel over te vellen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef kalinka het volgende:
t=d en idd, het één ligt niet in het verlengde van het ander doch sluit het ook niet uit. Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
Thanks, was maar een paar kilo heurquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:58 schreef kalinka het volgende:
N.B, Proficiat met je gewichtsverlies!! Geniet ervan, fijn!
Je 2 verschillende persoonlijkheden zijn het ook allebei eens met deze post?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef kalinka het volgende:
Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
Op de chocolade, drop en ijs na staan we hierin dus lijnrecht tegenover mekaar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
Ik ben behoorlijk kritisch als ik naar mezelf, mijn prestaties en mijn karaktereigenschappen kijk. Te dit, te dat, maar ik heb een trekje ontdekt waar ik heel blij mee ben. Misschien, als ik het deel, kan het een eye-opener voor anderen zijn. Ik hoop het!
Onlangs realiseerde ik me dat ik al zes jaar op rij hetzelfde ensemble draag op mijn vaders verjaardag. Ik moest er zelf om lachen. Toen ik er dieper over na ging denken, bedacht ik: hé, wat fijn eigenlijk dat ik nooit zin heb om te winkelen en blij ben met de (weliswaar tamelijk kostbare maar dat doet er niet toe) kleding die ik al jaaaaaaren heb. Mijn autootje is inmiddels 17 jaar oud en heeft zijn APK weer op zak. Heerlijk, ik wíl niet eens een nieuwe, zoveel herinneringen aan deze bak! Dan mijn horloge. Ik houd mijn sieraden altijd om, ook tijdens douchen, badderen etc.. Ik had het ding al jaaaaaaaaren. En nu is hij stuk en niet meer te maken. Ik vind het echt jammer, want ik vond hem mooi en praktisch. Ik moet een nieuwe kopen en wil graag dezelfde weer terug maar.............allang uit het assortiment natuurlijk. Too bad.
De essentie zit hem in de manier waarop je in het leven staat. Ik ben zelf een vrouw (sorry maar krijg het niet aangepast) en zie veel soort- en leeftijdsgenoten met telkens iets anders.Kennelijk hebben ze dit nodig om op een bepaalde manier gelukkig te zijn. Ik houd me al jaren niet met mode bezig omdat ik een bepaald gezicht heb waar eigenlijk alleen klassieke kleding bij past. Mijn haar draag ik ook al 20 jaar hetzelfde en ik heb nauwelijks rimpels.
Ondanks minder plezierige gebeurtenissen in mijn leven ben ik heel gelukkig met deze trek. Ik kijk met onbegrijpende ogen naar al die graaiende leeftijdsgenoten die nooit genoeg hebben en wens ze dezelfde rust toe die ik hierin heb.
Zomaar iets ter overweging ;-)
Bescheidenheid siert de mens...quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Thanks, was maar een paar kilo heurstelt niet veel voor
quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow ... nog een Kalinka topic![]()
Ik dacht dat Chocolade juist heel slecht was voor mensen met migraine?
In dit topic ben je heeeeeeeeel gelukkig en in dat andere topic juist weer niet?
Hmmmmmmmmmm
Dat heet volgens mij ook afgunst, het niet kunnen hebben dat anderen gelukkig zijn met hun leven en je daar druk over makenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Met elke post kom je dwingender en veroordelender over. Ik weet niet of dat een bekend patroon voor je is, maar vraag me wel af wat dat je oplevert. Wat dondert het nou dat jij weinig spullen koopt en een ander wel? Iedereen heeft zo zijn bezigheden en voorkeuren, daar valt moeilijk een oordeel over te vellen.
Zwart-Wit borderlinequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:19 schreef Aleandra het volgende:
![]()
En jij vindt dat je geen 'starre persoonlijkheid' hebt?
Je raakt al van slag als er iemand met een andere mening tegenover je staat.
Dat heet nu gewoon kleinzielig van geest of gewoon helemaal niks gewend..
Leuk dit
Je laat je toch niet wegjagen van je eigen topic?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:10 schreef kalinka het volgende:
Topic is wat mij betreft gesloten. Ik ga me de moeite besparen nader uit te blijven leggen wat zo eenvoudig is. Soit.
Prima toch dat ze gelukkig is met der leven.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:04 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Zwart-Wit borderline
Ze is zielsgelukkig met zichzelf, haar man die de hond uitlaat en daarna braaf gaat werken, de hond die zichzelf uitlaat in de tuin terwijl zij op haar kamertje van 20 vierkante meter vanuit haar bed met enorme hoofdpijn ligt te internetten onderwijl af en toe sms't naar lieve buren en familie die haar van haar boodschappen kunnen voorzien en haar huishouden doen .
Idd, leven en laten leven en niet gaan kijken hoe anderen het doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:39 schreef Aleandra het volgende:
[..]
Prima toch dat ze gelukkig is met der leven.
Ieder zijn ding
Die conclusie had deze zelfbenoemde intellectueel vanmiddag al getrokken. Hoe overduidelijk kunnen ze zijn.quote:
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef golfer het volgende:
Vandaar mijn amateur-diagnose 'borderline'.
quote:Op woensdag 23 november 2011 00:57 schreef golfer het volgende:
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?
Laat die verknipte FOK-vervuiler maar wegblijven!quote:Op woensdag 23 november 2011 00:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?
Oh nu begint het me te dagen. Zat echt met stijgende verbazing te lezen hoe TS hier wordt aangevallen en er zelfs gesmeten wordt met borderline syndroom alleen omdat ze tevreden is met wat ze heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow ... nog een Kalinka topic![]()
Ik dacht dat Chocolade juist heel slecht was voor mensen met migraine?
In dit topic ben je heeeeeeeeel gelukkig en in dat andere topic juist weer niet?
Hmmmmmmmmmm
Ik was eerst ''in dat andere topic'' heel serieus hoor Staalquote:Op donderdag 24 november 2011 12:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Oh nu begint het me te dagen. Zat echt met stijgende verbazing te lezen hoe TS hier wordt aangevallen en er zelfs gesmeten wordt met borderline syndroom alleen omdat ze tevreden is met wat ze heeft.
Dat meelopen in rages en trends herken ik alleen van de basisschool. Toen moest je Nikes of NB's hebben anders hoorde je er niet bij. Vanaf de middelbare was het over. Ben tevreden, loop ook niet in mode maar het liefst in klassieke kleding omdat je het dan wat duurder kunt aanschaffen en het tijdloos is.
Dat graaien herken ik alleen vlak voor de Kerst. Als ik bijv. in de Appie sta en mensen doen alsof de hongerwinter aangebroken is. Dan heb ik altijd de neiging om te zeggen, met kerst eten we Chili con carne.
Serieus, na de zomer ben ik mijn kleding zat en al helemaal na de winter. Wat nieuws is altijd leuk. Vind ik dan. Het moet juist niet altijd het zelfde zijn. Maar ergens heb ik het idee ook dat er veel meer speelt bij TS waardoor ze deze tevredenheid zo post. Dit topic is haar afzetten tegen het materialisme en wrs. om haar gevoel van tekortkoming te compenseren. Wees blij met wat je wel hebt. Want TS had nog een ander topic en dat is vrij klote.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb niet zo'n behoefte aan de rust die omgeschreven wordt... Ik draag al drie jaar dezelfde oorbellen, maar ik doe graag eens iets nieuws aan naar de verjaardag van mijn vader.
Ach, zolang het alleenquote:Op vrijdag 25 november 2011 00:11 schreef golfer het volgende:
M'n Prince Albert valt er ook maar steeds uit.
Wat voor soort en uit welk jaar en ben jij daar (in het kader van ontopic blijven) tevreden over?quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:23 schreef Aleandra het volgende:
Nou we wachten af en in de tussentijd nemen we der een lekker glaasje port op.
Op hoop van zege dan. Proost
golfer, als jij zegt dat het een fucking kutkloon is en die user echt denkt te herkennen dan ga ik best met je mee. Zelf ben ik recent in POL op mijn snufferd gegaan, want dat jochie bleek ook echt een jochie te zijn van 16 jaar. (Hele nachten rechts geouwehoer en overdag ook en ik kon het niet geloven.)quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:05 schreef golfer het volgende:
Staal, ik pik de psychiatrische gevallen er meestal feilloos tussenuit en neem van mij aan dat deze TS er eentje is.
Dan kan je wel lekker zachte heelmeester gaan spelen, maar iemand gewoon keihard confronteren werkt over het algemeen beter.
Ik kan alleen maar hopen dat ze met al haar verongelijktdoenerij ook is gaan nadenken en het allemaal wat meer perspectief is gaan zien.
Ik weet met een vrouw die het (gelukkig steeds minder) heeft ook heeft wel beter. Maar migraine is geen reden om zo overduidelijk wat andere stoornissen te hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:26 schreef Staal het volgende:
Ik dacht ervoor ook dat migraine alleen maar koppijn was.
En ik denk dat je wat rustiger aan moet doen met te snel oordelen. Die topics rijmen qua psychologie namelijk wel. Bij de vrouw die jij kent wordt het gelukkig minder bij het meiske dat ik ken is de toekomst bedroevend.quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet met een vrouw die het (gelukkig steeds minder) heeft ook heeft wel beter. Maar migraine is geen reden om zo overduidelijk wat andere stoornissen te hebben.
Ik zeg nergens dat het een kloon is. Ik zeg wel dat het een psychiatrisch geval is.
Denk je dat echt Staal ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 00:24 schreef Staal het volgende:
[..]
en ik vraag me toch af of men niet te grof is geweest tegen TS.
Ik denk van wel namelijk.
Serieus ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:39 schreef Staal het volgende:
[..]
En ik denk dat je wat rustiger aan moet doen met te snel oordelen. Die topics rijmen qua psychologie namelijk wel. Bij de vrouw die jij kent wordt het gelukkig minder bij het meiske dat ik ken is de toekomst bedroevend.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat voor soort en uit welk jaar en ben jij daar (in het kader van ontopic blijven) tevreden over?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:44 schreef Aleandra het volgende:
Ben heulemaal niet tevreden. Sla zojuist met mijn hand op een lege plek. Staat nog wel een fles Quarante Tres me toe te lachen maar nu effe niet, te zoet en ik heb geen ijs. Wordt tijd om morgen eens uitgebreid het een en ander in te gaan slaan.
Heb je een tip. Ik wordt nl wel heel happy van shoppen
Je vindt haar ook wel geschikt als moeder? Of om een puppy te nemen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:47 schreef Staal het volgende:
FANN, ik meen echt iets te herkennen en wat ik van die Kalinka heb gelezen, ja het rijmt wel.
Ik vind Kalinka zelfs veel aardiger en intelligenter overkomen dan de M. die ik ken. Die is namelijk zo koud af en toe. Maar er zit veel verdriet achter en een normaal leven heeft ze ook werkelijk niet.
Ik denk echt dat jullie te hard hebben gereageerd.
Ik hoop het nietquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:47 schreef Staal het volgende:
FANN, ik meen echt iets te herkennen en wat ik van die Kalinka heb gelezen, ja het rijmt wel.
Ik vind Kalinka zelfs veel aardiger en intelligenter overkomen dan de M. die ik ken. Die is namelijk zo koud af en toe. Maar er zit veel verdriet achter en een normaal leven heeft ze ook werkelijk niet.
Ik denk echt dat jullie te hard hebben gereageerd.
Uiteraard. Je kunt zonder dat niet tevreden zijn.quote:
Je vindt het maar best leukquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:51 schreef golfer het volgende:
Godver..ik zit in een topic met alleen maar middelbare vrouwen om me heen te posten.
De hormonen vliegen in het rond om mij heen.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Je vindt het maar best leuk![]()
Geef maar toe...
Nee, want dan krijg ik trek in een peukquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:54 schreef Aleandra het volgende:
Dan niet, kom Fan we gaan samen een borreltje pakken
Ik denk eigenlijk dat ik te jong en nog te flexibel ben om in dit soort nare starheid mee te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:51 schreef golfer het volgende:
Godver..ik zit in een topic met alleen maar middelbare vrouwen om me heen te posten.
De hormonen vliegen in het rond om mij heen.
Kan jij met een migraine-aanval gewoon de straat op én er nog goed uitzien ook ?quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:44 schreef kalinka het volgende:
Van de schrik bekomen, een stuk of wat migraine-aanvallen later, check ik even het verdere verloop van het door mij aangemaakte topic. Niet plezierig om terug te lezen.
Ik was helemaal niet op zoek naar bijval doch wilde eenvoudigweg een discussie opwerpen over een onderwerp wat mij (soms) bezighoudt. Dat zoiets dan uitmondt in bizarre en snoeiharde veroordelingen is écht pijnlijk. Ik ben geen ruziemaker of -zoeker, maar werd hier zó getriggerd! Geen haar op mijn (vaak) pijnlijke bol die eraan denkt om nog maar eens een topic te plaatsen.
Het is voor mij kennelijk handiger om in discussie te gaan met mensen die me persoonlijk kennen. Daar heb je dan FB voor -waarbij óók heel verschillende inzichten worden geventileerd, maar nét iets anders onderbouwd ;-) .
@Staal: dankjewel! En ik begrijp het verhaal over je kennisje maar al te goed. Migraine is heel moeilijk te verkopen omdat je alleen <zichtbaar> bent wanneer je niets mankeert. En tja, als je dan (net bijgekomen en nietsvermoedend) "de straat op gaat en er goed uitziet", roept dat soms heel nare reacties op. Op zulke momenten wens je ieder mens één migraine-aanval in zijn/haar leven toe.....................en ze zullen het voor altijd snappen. Cheers!
Verbeter de wereld... BEGIN BIJ UZELF!quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:05 schreef kalinka het volgende:
Fan, leer toch eens lezen, leer eens af elke letter onder de loep te nemen EN te denken dat je de wijsheid in pacht heb. Kopzorgen is DE Bijbel voor Elke Migrainepatiënt. Alsjeblieft zeg, vermoeiend!
Weet je, je hebt zelfs ECHTE mensen buiten Internet waarmee je kunt discussiëren. Dan heb je Fok! of FB niet eens nodig. Probeer het maar eens.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:44 schreef kalinka het volgende:
Daar heb je dan FB voor -waarbij óók heel verschillende inzichten worden geventileerd, maar nét iets anders onderbouwd ;-) .
Je hebt volkomen gelijk, ik had inderdaad verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:05 schreef kalinka het volgende:
Fan, leer toch eens lezen, leer eens af elke letter onder de loep te nemen EN te denken dat je de wijsheid in pacht heb. Kopzorgen is DE Bijbel voor Elke Migrainepatiënt. Alsjeblieft zeg, vermoeiend!
quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:25 schreef Bluezz het volgende:
Mooi Fann, want als mig.pat. baarde je opmerking me kopzorgen
Ik heb ooit 2X een aanval op mijn werk gekregen.
Dat was genoeg om in 1 klap begrip te hebben.
Ze dachten dat ik een hersenbloeding had (daar lijkt mijn vorm nl op) maar nee hoor 'het is alleen maar migraine' kon ik er na een anderhalf uur uitkrijgen
Blijven we wel met de vraag zitten of je er nu al uit bent of je wel of niet een baby gaat ''nemen''quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:44 schreef kalinka het volgende:
Van de schrik bekomen, een stuk of wat migraine-aanvallen later, check ik even het verdere verloop van het door mij aangemaakte topic. Niet plezierig om terug te lezen.
Ik was helemaal niet op zoek naar bijval doch wilde eenvoudigweg een discussie opwerpen over een onderwerp wat mij (soms) bezighoudt. Dat zoiets dan uitmondt in bizarre en snoeiharde veroordelingen is écht pijnlijk. Ik ben geen ruziemaker of -zoeker, maar werd hier zó getriggerd! Geen haar op mijn (vaak) pijnlijke bol die eraan denkt om nog maar eens een topic te plaatsen.
Het is voor mij kennelijk handiger om in discussie te gaan met mensen die me persoonlijk kennen. Daar heb je dan FB voor -waarbij óók heel verschillende inzichten worden geventileerd, maar nét iets anders onderbouwd ;-) .
@Staal: dankjewel! En ik begrijp het verhaal over je kennisje maar al te goed. Migraine is heel moeilijk te verkopen omdat je alleen <zichtbaar> bent wanneer je niets mankeert. En tja, als je dan (net bijgekomen en nietsvermoedend) "de straat op gaat en er goed uitziet", roept dat soms heel nare reacties op. Op zulke momenten wens je ieder mens één migraine-aanval in zijn/haar leven toe.....................en ze zullen het voor altijd snappen. Cheers!
Heb ik een Poll gemist? (ook serieus)quote:[img]Op dinsdag 29 november 2011 16:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:[/b]
[..]
Blijven we wel met de vraag zitten of je er nu al uit bent of je wel of niet een baby gaat ''nemen''
Last minute beslissingen
Wat zeggen ze op FB?
Hier raden de meeste mensen je het af en dat was volgens mij goed bedoeld advies.
Ben jij er al uit? (en je echtgenoot uiteraard) ?
serieuze vraag trouwens...
Weer zo'n uitspraak die voor tweeerlei uitleg vatbaar is.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:10 schreef kalinka het volgende: In mijn vorige post melde ik al dat ik gewoon een balletje op heb willen gooien met dit topic (gewoon, omdat ik daar zin in had en benieuwd was naar de reacties) hetgeen helemaal uhm...................tja, "anders is verlopen dan verwacht ;-)".
quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:10 schreef kalinka het volgende:
Er zaten hier (idd off-topic maar niettemin) zeker bruikbare adviezen tussen "hoe zullen we het noemen". Ik ben/wij zijn er echter nog niet uit. Het wordt iig geen en-en maar of-of. Zover zijn we al wel.
".
Je zult voor allebei moeten zorgen. Verantwoordelijkheidsgevoel heb je of heb je niet.Als jij door je ziektes niet kunt werken of functioneren dan kun je beter een goudvis of een hamster nemen lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:45 schreef kalinka het volgende:
Idd. Soms valt er trouwens weinig te <nemen>, maar dat terzijde. Vind dat ook niet zo'n plezierige uitdrukking in het algemeen. Een pup neem je, een kind is je gegeven.
Ook die hebben verzorging nodig. Dus niet doen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:48 schreef Gentileschi het volgende:
Je zult voor allebei moeten zorgen. Verantwoordelijkheidsgevoel heb je of heb je niet.Als jij door je ziektes niet kunt werken of functioneren dan kun je beter een goudvis of een hamster nemen lijkt mij.
Plaspop een optie?quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook die hebben verzorging nodig. Dus niet doen.
Duh. Met die beestjes kun je rustig een weekje in je bed blijven liggen .quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook die hebben verzorging nodig. Dus niet doen.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:09 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Duh. Met die beestjes kun je rustig een weekje in je bed blijven liggen .
Serieus, als TS géén kloon is dan is er iets niet helemaal lekker in haar bovenkamer.
Alleen het idee al, kom, ik ben 40+, lig vaak in bed vanwege mijn migraine, verveel mij af en toe een beetje dus *schat, mag ik een hond of een baby?*
Manlief schijnt het ook allemaal nog niet te weten en heeft zoiets van *ach, je moet zelf maar kiezen hoor, van mij mag je *
Kalinka, hier valt me de bek van open.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:38 schreef kalinka het volgende:
Wat me zo bevreemd, is dat als jullie werkelijk allemaal zulke succesvolle mensen waren, die het altijd bij het rechte eind hadden........................wat jullie dan in Godsnaam HIER doen. Wat is de zin van dit alles? Denk je nu werkelijk dat ik me van een stel pseudo's ook maar IETS aantrek?
Ik kijk uit naar de volgende psychiatrische bevindingen ;-) !!
Next, please!
Je hebt toch zelf topics geopend over deze onderwerpen? Dan moet je ook wat kunnen incasseren. En zo niet, bow out gracefully. Dit is gewoon beneden alle peil wat je nu doet.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:49 schreef kalinka het volgende:
Lien en Miss: dat begrijp ik! Maar jullie hebben geen idee wat IK over me heen heb gekregen. Ben de laatste om zielig te doen, maar ben er flink ziek van geweest, want ik had werkelijk géén idee dat mensen zo hard en meedogenloos konden zijn. Dus zie dit als een repliek waar jullie buitenstaan svp.
Jouw mildheid voelt als een warme douche, al is die niet voor mij bedoeld ;-)! Hier geen cynisme maar oprechtheid.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de reacties, maar mijn hemel zeg. Met die post van hierboven verlies je toch ieder recht van spreken.
Dat ben ik met je eens, Thank God dat er zoiets als anonimiteit bestaat. Maar ik vrees dat je veel gemist hebt van wat er is gebeurd. En degene die ik nu even onder handen heb genomen, heeft met veel plezier meegedaan aan wat voor mij voelde als een hetze. En die is me niet in de koude kleren gaan zitten.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt toch zelf topics geopend over deze onderwerpen? Dan moet je ook wat kunnen incasseren. En zo niet, bow out gracefully. Dit is gewoon beneden alle peil wat je nu doet.
Nee, ik heb het wel een beetje meegekregen. En het verdiende 'geen schoonheidsprijs'. Ik vind dat niemand zich hoeft te bemoeien met of jij wel of niet voor een hond of een kind kiest. Dat is een zaak tussen jou en je partner. Alleen had je er wel zelf een topic over geopend. Dit is een rottige les om te ervaren hoe hard mensen kunnen zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:54 schreef kalinka het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, Thank God dat er zoiets als anonimiteit bestaat. Maar ik vrees dat je veel gemist hebt van wat er is gebeurd. En degene die ik nu even onder handen heb genomen, heeft met veel plezier meegedaan aan wat voor mij voelde als een hetze. En die is me niet in de koude kleren gaan zitten.
Dat is je goed recht. Dat ik het als onderwerp van discussie anders heb ervaren is moeilijk te beoordelen door eender wie (per slot van rekening ken alleen ikzelf mijn gevoelens). "Te ver gaan" ..............dat is in mijn optiek iets wat hier aan de lopende band is gebeurd. Ik kan incasseren en realiseer me achteraf dat het onhandig is geweest twee totaal verschillende topics nagenoeg tegelijkertijd te posten. Maar hé, wist ik veel...........zoveel onderwerpen hier, ik vind het prettig om met meerdere dingen tegelijkertijd bezig te zijn (verloren tijd due to migraines inhalen oid). Om dan in no time als psychiatrisch patiënt en vreselijk mens te worden afgeschilderd, dat hakt erin, geloof me! Ik praat het door mij geposte stuk niet recht, maar dit is wat voor mij op dit moment goed voelde. Op zeker moment is de emmer vol...............en dat was nu.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb beide topics volledig gelezen, dus niets gemist.
Ik vind jouw post echt veel te ver gaan, ongeacht wat jij vindt dat je is aangedaan.
quote:Op woensdag 30 november 2011 13:26 schreef Deisyy het volgende:
De essentie van jouw schrijven Kalinka, is stront, je opent 2 topics, het ene om advies te vragen bij je vraagstuk of je een hond of kind zal nemen en het andere om de mensen te laten weten hoe geweldig je je wel niet voelt omdat je minimalistisch bent ingesteld en waarin je even flink afgeeft op de "graaiers", mensen die het wel fijn vinden om zichzelf af en toe te verwennen en leuke dingen voor zichzelf te kopen. Je kan wel wat hebben zeg je in je OP, maar je gaat janken als de mensen te hard naar jouw zin over je heen vallen.
Jouw actie tegen Golfer gaat veel te ver, wat willen een paar foto's, waar mijns inziens niet mis mee is nou helemaal zeggen over zijn opa-zijn. En mannen zijn alleen een goede opa als ze niet om internet en golf geven?
Open inderdaad maar geen topics meer.
Gelezen.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:26 schreef Deisyy het volgende:
De essentie van jouw schrijven Kalinka, is stront, je opent 2 topics, het ene om advies te vragen bij je vraagstuk of je een hond of kind zal nemen en het andere om de mensen te laten weten hoe geweldig je je wel niet voelt omdat je minimalistisch bent ingesteld en waarin je even flink afgeeft op de "graaiers", mensen die het wel fijn vinden om zichzelf af en toe te verwennen en leuke dingen voor zichzelf te kopen. Je kan wel wat hebben zeg je in je OP, maar je gaat janken als de mensen te hard naar jouw zin over je heen vallen.
Jouw actie tegen Golfer gaat veel te ver, wat willen een paar foto's, waar mijns inziens niet mis mee is nou helemaal zeggen over zijn opa-zijn. En mannen zijn alleen een goede opa als ze niet om internet en golf geven?
Open inderdaad maar geen topics meer.
De beschrijving komt uit jouw koker (zielig afgeschreven opaatje) en zegt inderdaad meer over jou dan over golfer. Goed dat je dat hebt begrepen.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:37 schreef kalinka het volgende:
@Disana: N.B. Dat een grootouder zijn kleinkinderen wel of niet ziet of -zoals dat tegenwoordig ook gaat/heet- "mag zien" heeft volgens mij weinig danwel niets te maken met de staat van zijn gebit...of andere uiterlijke hoedanigheden.
2 x zelfs. Goed zo, misschien begrijp je het dan.quote:
En toch blijf je maar schofferen en provoceren.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:38 schreef kalinka het volgende:
Denk je nu werkelijk dat ik me van een stel pseudo's ook maar IETS aantrek?
Die heb je over je afgeroepen. En ziekelijk..............ben je om alle redenen die ik je gegeven heb. Ik heb je nog gespaard ook. Simpele ziel. Hier zit die leuke opa weer, met de wind in de zeilen.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:33 schreef golfer het volgende:
Maar goed, kalinka, leg eens uit waar die ziekelijke fixatie van jou op mij vandaan komt?
Wat heb je nú weer gedaan?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:33 schreef golfer het volgende:
Maar goed, kalinka, leg eens uit waar die ziekelijke fixatie van jou op mij vandaan komt?
...de pot verwijt de ketel...quote:Op woensdag 30 november 2011 13:35 schreef kalinka het volgende:
Dit is vermakelijk! Niets leukers dan leedvermaak immers, toch? Zo heb ik het gros van jullie althans leren bezien. Het soort mensen dat zich aan files stoort en zelf op de rem trapt wanneer er een ernstig ongeluk aan de andere kant van de weg is gebeurd. En de volgende keer weer vloeken.
Ik ben een doorrijder. Ook in dit perspectief.
Geloof je het zelf? Het probleem is dat mensen met problemen dat zelf niet (willen, kunnen) zien. Ik ken mijn problemen. Heb er precies 2. En heb de ballen gehad ze te etaleren.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat HET bestaat alleen in jouw gedachten. Verder heeft niemand hier volgens mij een probleem
De vinger blijkbaar op een pijnlijke en nog niet genezen of behandelde wond gelegd.quote:
Je snapt niet wat ik schrijf. Niemand in dit topic windt zich zo op als jij.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:52 schreef kalinka het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Het probleem is dat mensen met problemen dat zelf niet (willen, kunnen) zien. Ik ken mijn problemen. Heb er precies 2. En heb de ballen gehad ze te etaleren.
Denk je echt dat jij er vrij van bent? Misschien een beetje.....................zelfingenomen........?
Je kunt wel zeggen dat ik je niet snap (zo moeilijk ben je niet te volgen hoor, maak je geen illusies) maar.....quote:Op woensdag 30 november 2011 13:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik schrijf. Niemand in dit topic windt zich zo op als jij.
Volgens mij heb jij een flinke beurt nodig, maar helaas voor je is Golfer geen éénmansbasketbalteam. Voor zover ik weet.quote:
Zucht...............quote:Op woensdag 30 november 2011 14:10 schreef static het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een flinke beurt nodig, maar helaas voor je is Golfer geen éénmansbasketbalteam. Voor zover ik weet.
Als je het tegen mij hebt, ik ben zo zorgzaam t.o.v. diegene van wie ik hou dat ik tot het uiterste ga, al val ik er zelf bij neer. Zowel voor mijn dieren als voor mijn vriend .Zelfs al heb ik migraine, zelfs al verga ik van de pijn dán nóg hebben mijn naasten te eten.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:46 schreef kalinka het volgende:
@odi et a (duh): Blij dat ik geen goudvis of hamster ben en mijn leven bij jou moet slijten. Je zult maar een week niet te eten krijgen, brrr.
Mijn messen zijn geslepen.
quote:
Hier was ik al klaar met lezen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef kalinka het volgende:
<knip>. Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
Rijd je ook door als een kind de weg op rent?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:35 schreef kalinka het volgende:
Dit is vermakelijk! Niets leukers dan leedvermaak immers, toch? Zo heb ik het gros van jullie althans leren bezien. Het soort mensen dat zich aan files stoort en zelf op de rem trapt wanneer er een ernstig ongeluk aan de andere kant van de weg is gebeurd. En de volgende keer weer vloeken.
Ik ben een doorrijder. Ook in dit perspectief.
Eén van de vitale kenmerken van migraine is misselijkheid/braken. Ik kan niet alleen om die reden niet koken tijdens een aanval, ook niet vanwege het licht en geluid van de afzuigkap. Vandaar dat ik op <goede dagen> vaak grote porties sta klaar te maken en deze invries, zodat er altijd eten is.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:33 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Als je het tegen mij hebt, ik ben zo zorgzaam t.o.v. diegene van wie ik hou dat ik tot het uiterste ga, al val ik er zelf bij neer. Zowel voor mijn dieren als voor mijn vriend .Zelfs al heb ik migraine, zelfs al verga ik van de pijn dán nóg hebben mijn naasten te eten.
Daarnaast beste Kalinka, ik opende volgens mij geen thread over het feit of ik in staat ben om voor een pup of een kind te zorgen, dat was jij
...en ze léven..quote:Op woensdag 30 november 2011 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Ah, hebben we weer eens iemand die keihard op het internet zichzelf geweldig verklaart en alle andere mensen op datzelfde internet zijn allemaal zielig, omdat ze op internet zitten?
Dat zijn de leukste.
Onjuist, niet iedereen moet braken.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:23 schreef kalinka het volgende:
[..]
Eén van de vitale kenmerken van migraine is misselijkheid/braken. Ik kan niet alleen om die reden niet koken tijdens een aanval, ook niet vanwege het licht en geluid van de afzuigkap. Vandaar dat ik op <goede dagen> vaak grote porties sta klaar te maken en deze invries, zodat er altijd eten is.
Waarom moet ik mijn posting teruglezenquote:Ik ga niet in herhaling vervallen maar wil je er wel op wijzen dat jij je schaarde achter de <diagnose> van g, sterker nog, deze trachtte te onderbouwen.
En als je je eigen stukje even terugleest, valt daaruit op te maken dat jij van mening bent dat wanneer je een week lang niet kunt zorgen, je het beste een hamster of goudvis kunt nemen.
Waar haal je dat gegeven vandaan ?quote:Ik ben zorgzaam en perfectionistisch, hoog opgeleid en vrouw. Dit zijn kenmerken die je ziet bij veel (vrouwelijke en dat is het gros) migrainepatiënten.
Ben jij er zoeentje...jouw ziektes en pijntjes zijn altijd veeeeeeeel erger hè?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:16 schreef kalinka het volgende:
Gent, ik denk dat jij gewoon zo af en toe eens hoofdpijn hebt en helemaal niet weet wat migraine is. Ik heb het al mijn hele leven, leer mij de kenmerken niet kennen. En er bestaat zéker zoiets als een "migraine-type!"
Maar als je geen mp bent, kun je dat ook onmogelijk weten natuurlijk.
Je moet helemaal niets, net zomin als ik, maar als je iets post, probeer het dan op zn minst te onthouden zodat je op een reactie inzake kunt ingaan. Is wel zo handig.
Nee hoor, mijn pijntjes zijn niet erger. Zo ben ik gelukkig geen clusterpatiënt en daar ben ik dankbaar voor. Dat is namelijk nóg duizendmaal erger.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:24 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Ben jij er zoeentje...jouw ziektes en pijntjes zijn altijd veeeeeeeel erger hè?
Wist je dat er ook migraine accompagnée sans migraine (migraine met aura) bestaat beste Kalinka?
Wat bedoel je trouwens met ingaan op een reactie? Volgens mij gaat iedereen, inclusief ik, in op de reacties. Waar ga ik volgens jou de mist in?
Een migrainekarakter?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:16 schreef kalinka het volgende:
Gent, ik denk dat jij gewoon zo af en toe eens hoofdpijn hebt en helemaal niet weet wat migraine is. Ik heb het al mijn hele leven, leer mij de kenmerken niet kennen. En er bestaat zéker zoiets als een "migraine-type!"
Maar als je geen mp bent, kun je dat ook onmogelijk weten natuurlijk.
Je moet helemaal niets, net zomin als ik, maar als je iets post, probeer het dan op zn minst te onthouden zodat je op een reactie inzake kunt ingaan. Is wel zo handig.
Neen, ik schrijf alleen hetgeen op wat ik volgens de neuroloog zelf heb tuttebolquote:Op woensdag 30 november 2011 20:29 schreef kalinka het volgende:
En ga je nu met allerlei vaktermen gooien om .................uh................indruk te maken.............?
Weet je wel wat de betekenis is van hetgeen je schrijft??
Migraine accompagnée is 1) m a s m is 2) en migraine met aura noemt men "klassieke migraine."
quote:Op woensdag 30 november 2011 20:32 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een migrainekarakter?
Lariekoek: er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat een van deze kenmerken typerend voor migrainepatiënten is, laat staan dat er een oorzakelijk verband is tussen bepaalde karaktereigenschappen en migraine. Er bestaat geen typisch migrainekarakter!
Dat zijn de gangmakers!quote:Op woensdag 30 november 2011 13:40 schreef HeatWave het volgende:
Ah, hebben we weer eens iemand die keihard op het internet zichzelf geweldig verklaart en alle andere mensen op datzelfde internet zijn allemaal zielig, omdat ze op internet zitten?
Dat zijn de leukste.
tuttebol!quote:Op woensdag 30 november 2011 21:26 schreef kalinka het volgende:
Ik zou eens een voet tussen de deur proberen te krijgen bij het LUMC, bij voorkeur bij Prof. M. Ferrari. Een neuroloog is een neuroloog, maar niet persé met migraine/hoofdpijn als specialisme.
Er valt voor jou nog veel te leren, maar veel belangrijker -en triest in dit verband- is dat ik feitelijk weiger te geloven dat je zelf aan migraine lijdt. Daarvoor moet je teveel registers opentrekken en leunen op je <medestanders>.
Schaam je je niet een beetje dat je moet vervallen tot woorden als <tuttebol>? Dat zegt meer over je dan je je realiseert. Beetje kinderachtig gedrag - gaan stampvoeten of huilen wanneer ze hun zin niet krijgen..............of gelijk niet kunnen halen.
In eerste instantie had ik van jou een bepaald beeld wat niet eens zo heel negatief was. Ik dacht dat je wat niveau had en je onderscheidde van de rest. Helaas heb ik nu je ware gezicht leren kennen en ben je niet anders dan de rest (- uitzonderingen daargelaten, er zitten ook mensen van goede wil en met een mildere tong tussen!).
Ik voel me niet geroepen om op het wazige copy/paste verhaaltje van onbeduidende oorsprong en inclusief schrijffouten, in te gaan. Ja, in dat opzicht voel ik mij verheven inderdaad. Het is toch van de zotte dat je je volledig off-topic moet gaan verantwoorden over een ziekte waaraan je lijdt. Komop zeg!
Zou je de schrijffouten willen aanwijzen? En wat is er exact wazig aan de bron (De Nederlandse Vereniging van Hoofdpijnpatiënten)?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:26 schreef kalinka het volgende:
<knip>
Ik voel me niet geroepen om op het wazige copy/paste verhaaltje van onbeduidende oorsprong en inclusief schrijffouten, in te gaan. Ja, in dat opzicht voel ik mij verheven inderdaad. Het is toch van de zotte dat je je volledig off-topic moet gaan verantwoorden over een ziekte waaraan je lijdt. Komop zeg!
God zij dank heb ik een gezond lijf...quote:Op woensdag 30 november 2011 21:33 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zou je de schrijffouten willen aanwijzen? En wat is er exact wazig aan de bron (De Nederlandse Vereniging van Hoofdpijnpatiënten)?
Kalinka, het gaat inderdaad niet om je ziekte of om je lidmaatschap van het Nederlandse hoogbegaafdheidsclubje, het gaat om de manier waarop jij je hoog verheven toont te voelen boven de andere posters hier. Jij bent tevreden, ook al heb je een ziekte, kan je geen kinderen krijgen, is je auto 17 jaar oud en kleed je je al sinds je 25e als een vrouw van 40. Prima, fijn voor je, geniet ervan! En laat anderen genieten van hun gezonde lijf, hun gezin, hun elk jaar ingeruilde auto, hun met het seizoen wisselende garderobe en alle andere dingen die jij typeert als 'onrust'. Dat jij dat zo ervaart is jouw ding en geen algemeen geldende waarheid. Dat is hetgeen waar mensen hier om steigeren.
Ik allesbehalve, ik denk dat ik ook maar eens een topic (of twee, drie) ga openen waarin ik jullie gezonde mensen lekker kan affakkelenquote:Op woensdag 30 november 2011 21:42 schreef Plumootje het volgende:
[..]
God zij dank heb ik een gezond lijf...
Wáárom?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:26 schreef kalinka het volgende:
Ik zou eens een voet tussen de deur proberen te krijgen bij het LUMC, bij voorkeur bij Prof. M. Ferrari. Een neuroloog is een neuroloog, maar niet persé met migraine/hoofdpijn als specialisme.
Gelukkig wel, als je stopt met leren dan kun je net zo goed stoppen met leven nietwaar?quote:Er valt voor jou nog veel te leren,
quote:maar veel belangrijker -en triest in dit verband- is dat ik feitelijk weiger te geloven dat je zelf aan migraine lijdt. Daarvoor moet je teveel registers opentrekken en leunen op je <medestanders>.
Nee tutje, ik probeer je alleen aan je verstand te brengen dat je niet zo hysterisch moet reageren.quote:Schaam je je niet een beetje dat je moet vervallen tot woorden als <tuttebol>? Dat zegt meer over je dan je je realiseert. Beetje kinderachtig gedrag - gaan stampvoeten of huilen wanneer ze hun zin niet krijgen..............of gelijk niet kunnen halen.
De rest? Welke rest en in welk hokje zit ik nu dan?quote:In eerste instantie had ik van jou een bepaald beeld wat niet eens zo heel negatief was. Ik dacht dat je wat niveau had en je onderscheidde van de rest. Helaas heb ik nu je ware gezicht leren kennen en ben je niet anders dan de rest (- uitzonderingen daargelaten, er zitten ook mensen van goede wil en met een mildere tong tussen!).
Ik ben echt oprecht opeens superblij dat je je verheven voelt boven de rest, ben reuze benieuwd hoelang je het hier kunt volhouden en of je nog interessante topics gaat openen, met al je intelligentie moet het je toch lukken om af en toe iets leuks te posten en mogelijk gelijkgestemden te vinden met wie je wél kunt (mee)praten.quote:Ik voel me niet geroepen om op het wazige copy/paste verhaaltje van onbeduidende oorsprong en inclusief schrijffouten, in te gaan. Ja, in dat opzicht voel ik mij verheven inderdaad. Het is toch van de zotte dat je je volledig off-topic moet gaan verantwoorden over een ziekte waaraan je lijdt. Komop zeg!
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:33 schreef mrspoeZ het volgende:
Jij bent tevreden, ook al heb je een ziekte, kan je geen kinderen krijgen, is je auto 17 jaar oud en kleed je je al sinds je 25e als een vrouw van 40. Prima, fijn voor je, geniet ervan!
quote:Op woensdag 30 november 2011 21:46 schreef Aleandra het volgende:
Ik..........ik ga een wijntje derbij pakken. Ben ik nu wel aan toe na het lezen van al deze posts. Moeten we misschien allemaal maar doen. Dat haalt de scherpe kantjes der wel vanaf.
...kan ik m'n borsten natmaken...quote:Op woensdag 30 november 2011 21:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik allesbehalve, ik denk dat ik ook maar eens een topic (of twee, drie) ga openen waarin ik jullie gezonde mensen lekker kan affakkelen
Ik bedoelde eigenlijk meer, ik doe niet mee want +plaatje+. Sorry als ik niet duidelijk wasquote:
Wat, heb jij er nog twee?!?quote:Op woensdag 30 november 2011 21:55 schreef Plumootje het volgende:
[..]
...kan ik m'n borsten natmaken...
Als je opgelet had, had je meegekregen dat ik er niet over peins een nieuw topic aan te maken. For obvious reasons. Dit is een soort afrondingsfase & that's it.quote:Op woensdag 30 november 2011 21:45 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Wáárom?
De noodzaak daarvan ontgaat mij namelijk volledig.
[..]
Exact. Daaruit valt dus te destilleren dat jij helemaal niet aan migraine lijdt. Dat je je eigen domheid niet inzit is vermakelijk.
Gelukkig wel, als je stopt met leren dan kun je net zo goed stoppen met leven nietwaar?
[..]
Het is voor mij helemaal niet van belang of jij mij gaat geloven.Leunen op andere mensen zie je mij hier en IRL dan ook niet doen (ik kan zelf prima voor mijn hond zorgen)
[..]
Nee tutje, ik probeer je alleen aan je verstand te brengen dat je niet zo hysterisch moet reageren.
[..]
Dat kun je beter op een andere manier doen. Te beginnen met je tutje/tuttebel achterwege te laten.
De rest? Welke rest en in welk hokje zit ik nu dan?
[..]
Ik ben echt oprecht opeens superblij dat je je verheven voelt boven de rest, ben reuze benieuwd hoelang je het hier kunt volhouden en of je nog interessante topics gaat openen, met al je intelligentie moet het je toch lukken om af en toe iets leuks te posten en mogelijk gelijkgestemden te vinden met wie je wél kunt (mee)praten.
Waarom durf je dat niet dan? Ik had verwacht dat je iets meer lef en karakter hadquote:Op woensdag 30 november 2011 22:02 schreef kalinka het volgende:
[..]
Als je opgelet had, had je meegekregen dat ik er niet over peins een nieuw topic aan te maken. For obvious reasons.
Waar lees je dat ik dat niet DURF? Daar ga je weer G....................poor boy. Geen zin is gezien het verloop meer voor de hand liggend, vind je niet?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:05 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Waarom durf je dat niet dan? Ik had verwacht dat je iets meer lef en karakter had
Ik snap 't. Was trouwens mijn fout - dat plaatje -quote:Op woensdag 30 november 2011 22:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk meer, ik doe niet mee want +plaatje+. Sorry als ik niet duidelijk was
Viel me op dat je elders ook al werd weggebonjourd. Verbaast me niets.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:04 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Echt, het wordt steeds leuker.
Ik verwacht dat er weer iemand schuimbekkend zit te posten en het zal vast niet lang meer duren voordat ze in een dwangbuis moet worden afgevoerd.
quote:Op woensdag 30 november 2011 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat, heb jij er nog twee?!?
ik ook hoor, maar je moet toch íets hebben om hier te mogen posten
Oh ja? Waar dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:10 schreef kalinka het volgende:
Viel me op dat je elders ook al werd weggebonjourd. Verbaast me niets.
Zou normaal gesproken geen probleem zijn maar sinds het op hol slaan van dit topic wordt ik als een magneet naar mijn laptop en de alcohol getrokken. Ik weet ook niet wat dat isquote:
Boy? Jongensmeisje, dat welquote:Op woensdag 30 november 2011 22:07 schreef kalinka het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik dat niet DURF? Daar ga je weer G....................poor boy. Geen zin is gezien het verloop meer voor de hand liggend, vind je niet?
Ik wil je HEEL graag geloven, dat meen ik serieus. Je laatste post heb ik over het hoofd gezien, excuses daarvoor.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:08 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat jammer dat je niet reageert op anderen dan op Gentileschi, Kalinka. Wij doen moeite voor je, hoor, waardeer dat eens!
Nee? Vertel eens? Jij komt met een bewering. Dus probeer die dan eens waar te maken?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:21 schreef kalinka het volgende:
Tja, dat heb je zelf niet eens in de gaten! Hahahaha!
Zoals ik al eerder schreef is de manier waarop jij post een aanleiding voor anderen om alles wat je hier neerzet onderuit te halen. Niet netjes, wel begrijpelijk, voor mij tenminste.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:20 schreef kalinka het volgende:
[..]
Ik wil je HEEL graag geloven, dat meen ik serieus. Je laatste post heb ik over het hoofd gezien, excuses daarvoor.
Het vervelende is dat ik mij, o.a. door jouw post met de weerlegging van mijn stelling (stukje uit schrijfsel in hoofdzaken), telkens lijk te moeten verantwoorden over mijn ziekte. Dat is niet alleen niet leuk, ik begrijp het ook niet!
Ik heb al vijfhonderd keer herhaald dat ik "gewoon een balletje op wilde gooien" om een discussie op gang te brengen (vind ik leuk). Maar waar het in is uitgemond is een goedkope voorstelling van moddersmijterij. Ja, ook door mij! Dat ik daar op bepaalde momenten zelf de hand in heb gehad ontken ik niet (herhaal), maar ik heb op geen enkel moment de intentie gehad om iets te beginnen waar ik nu in beland ben.
Hoe noem je dat 'meer' dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:25 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef is de manier waarop jij post een aanleiding voor anderen om alles wat je hier neerzet onderuit te halen. Niet netjes, wel begrijpelijk, voor mij tenminste.
Over tevreden zijn kan ik kort zijn; ik vind tevreden een zwaktebod. Tevreden ben je als je weet dat er meer te halen is maar je de moeite die het kost dat te verkrijgen teveel is. In mijn ogen dan, he?
Ja, lach maar om andermans leed...quote:Op woensdag 30 november 2011 22:04 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat er weer iemand schuimbekkend zit te posten en het zal vast niet lang meer duren voordat ze in een dwangbuis moet worden afgevoerd.
Dat vind ik wel een interessante benadering, zo heb ik het nooit eerder bezien. Ik heb het wel met andere dingen: ik wil constant kennis vergaren. Dat had ik al als kind, en misschien ken je het gezegde "hoe meer je weet hoe minder je weet." Dus in dat kader ben ik dan <chronisch ontevreden.....>quote:Op woensdag 30 november 2011 22:25 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef is de manier waarop jij post een aanleiding voor anderen om alles wat je hier neerzet onderuit te halen. Niet netjes, wel begrijpelijk, voor mij tenminste.
Over tevreden zijn kan ik kort zijn; ik vind tevreden een zwaktebod. Tevreden ben je als je weet dat er meer te halen is maar je de moeite die het kost dat te verkrijgen teveel is. In mijn ogen dan, he?
poor boy... heb ik eens een nicht horen zeggen...quote:Op woensdag 30 november 2011 22:07 schreef kalinka het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik dat niet DURF? Daar ga je weer G....................poor boy. Geen zin is gezien het verloop meer voor de hand liggend, vind je niet?
Dan hebben wij een andere invulling van dat woord, en dat is helemaal prima.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:37 schreef Lienekien het volgende:
Tevreden is het gevoel dat je hebt als alles is zoals je je wenst.
Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met tevreden.
Nu is het natuurlijk helemaal duidelijk wat je bedoelt. Heb er net al op gereageerd. Ik hoop dat de prins die ongetwijfeld toch eens je pad zal kruisen, je een fijn gevoel kan geven. Zodat je weer helemaal happy wordt met jezelf en je leven.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:32 schreef mrspoeZ het volgende:
'Meer' kan van alles zijn. Ik ben heel lang gelukkig geweest met mijn single-moeder-bestaan, werken, huishouden, zorgen, beetje forummen en als de kinderen bij hun papa zijn eens wat anders doen. Nu wil ik meer. Ik ben nog steeds tevreden met mijn single-moeder-bestaan maar ik wil weer een leuke man onder de speeddialknop. Daar wil ik uit, dus ben ik druk doende de beren die ik op de weg zie neer te schieten.
Andersom kan je het ook uitleggen: Ik ben heel lang écht blij geweest met mijn lijf, omdat het doet wat ik wilde dat het doet en er ook nog wel ok uitzag. Nu ben ik tevreden met mijn lijf omdat het nog steeds doet wat ik wil dat het doet maar niet zo slank is als ik wel zou willen. Ik heb alleen niet de wil en de overtuiging om echt iets eraan te doen, dus ik blijf hangen in tevreden.
Wat is "een bewering waarmaken"? Je bent echt grappig.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee? Vertel eens? Jij komt met een bewering. Dus probeer die dan eens waar te maken?
En niet te verwarren met zelfgenoegzaamheid, waarbij iemand heel tevreden is met zichzelf en dat in zekere mate ten koste van een ander.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:40 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere invulling van dat woord, en dat is helemaal prima.
quote:Op woensdag 30 november 2011 22:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En niet te verwarren met zelfgenoegzaamheid, waarbij iemand heel tevreden is met zichzelf en dat in zekere mate ten koste van een ander.
Is datgene wat je uitstraalt niet belangrijker? Kan je wel een perfekt lijf hebben, maar met pokke-uitstraling kom je ook niet ver...quote:Op woensdag 30 november 2011 22:32 schreef mrspoeZ het volgende:
'Meer' kan van alles zijn. Ik ben heel lang gelukkig geweest met mijn single-moeder-bestaan, werken, huishouden, zorgen, beetje forummen en als de kinderen bij hun papa zijn eens wat anders doen. Nu wil ik meer. Ik ben nog steeds tevreden met mijn single-moeder-bestaan maar ik wil weer een leuke man onder de speeddialknop. Daar wil ik uit, dus ben ik druk doende de beren die ik op de weg zie neer te schieten.
Andersom kan je het ook uitleggen: Ik ben heel lang écht blij geweest met mijn lijf, omdat het doet wat ik wilde dat het doet en er ook nog wel ok uitzag. Nu ben ik tevreden met mijn lijf omdat het nog steeds doet wat ik wil dat het doet maar niet zo slank is als ik wel zou willen. Ik heb alleen niet de wil en de overtuiging om echt iets eraan te doen, dus ik blijf hangen in tevreden.
Daarom ben ik ook tevreden. Leg ik het niet duidelijk uit? Ik doe mijn best maar ik vind het wel lastig.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:51 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Is datgene wat je uitstraalt niet belangrijker? Kan je wel een perfekt lijf hebben, maar met pokke-uitstraling kom je ook niet ver...
Ik vind je heel duidelijk.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:54 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tevreden. Leg ik het niet duidelijk uit? Ik doe mijn best maar ik vind het wel lastig.
Dus "je blijft TEVREDEN HANGEN" , als ik het goed begrijp (correct me if I'm wrong)quote:Op woensdag 30 november 2011 22:54 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tevreden. Leg ik het niet duidelijk uit? Ik doe mijn best maar ik vind het wel lastig.
Ik denk het ook... de hoofdletters worden wel erg veel gebruikt.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:04 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Kom op, plumootje. We zijn gewoon netjes on topic. Doe nou even gezellig mee.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:14 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Ik denk het ook... de hoofdletters worden wel erg veel gebruikt.
Als je nou eerst eens nááádenkt vóór je post, hoef je niet zo vaak excuses te maken. Is wel zo prettig.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:20 schreef kalinka het volgende:
[..]
Ik wil je HEEL graag geloven, dat meen ik serieus. Je laatste post heb ik over het hoofd gezien, excuses daarvoor.
Het vervelende is dat ik mij, o.a. door jouw post met de weerlegging van mijn stelling (stukje uit schrijfsel in hoofdzaken), telkens lijk te moeten verantwoorden over mijn ziekte. Dat is niet alleen niet leuk, ik begrijp het ook niet!
Ik heb al vijfhonderd keer herhaald dat ik "gewoon een balletje op wilde gooien" om een discussie op gang te brengen (vind ik leuk). Maar waar het in is uitgemond is een goedkope voorstelling van moddersmijterij. Ja, ook door mij! Dat ik daar op bepaalde momenten zelf de hand in heb gehad ontken ik niet (herhaal), maar ik heb op geen enkel moment de intentie gehad om iets te beginnen waar ik nu in beland ben.
...tuurlijk...quote:Op woensdag 30 november 2011 23:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom op, plumootje. We zijn gewoon netjes on topic. Doe nou even gezellig mee.
Ik houd je eraan!quote:Op woensdag 30 november 2011 23:14 schreef kalinka het volgende:
Fijn om on-topic te zijn en het daarbij te laten.
Terugkijkend op het verloop van mijn T denk ik dat ik in bepaalde opzichten idd hoogmoedig over kan zijn gekomen. Ik heb niet de intentie gehad anderen te kwetsen door te pretenderen dat mijn gevoel van tevredenheid het enige juiste gevoel is. Ik postte het topic juist om te peilen wat er leeft onder de mensen, enkel en alleen uit nieuwsgierigheid. Niets meer en niets minder.
Uit de grond van mijn hart en zonder enig cynisme hoop ik dat ik dat nu voor eens en altijd duidelijk heb kunnen maken!
Dank je, ik vind jou ook hilarisch en met de post lachwekkender worden.quote:Op woensdag 30 november 2011 22:45 schreef kalinka het volgende:
Wat is "een bewering waarmaken"? Je bent echt grappig.
Ik vraag je nogmaals: waar dan?quote:Op woensdag 30 november 2011 22:10 schreef kalinka het volgende:
Viel me op dat je elders ook al werd weggebonjourd. Verbaast me niets.
Jij hebt zo ook je verplichtingen hè, ik lees net terug en dacht: <what's next>. Het moet van twee kanten komen.quote:
Ik ga met jou niet meer in discussie. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en dat was het.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dank je, ik vind jou ook hilarisch en met de post lachwekkender worden.
Maar je schrijft:
[..]
Ik vraag je nogmaals: waar dan?
Die bewering van je dat ik ergens weggebonjourd zou zijn, zou je die kunnen onderbouwen?
Dus je kunt niet waarmaken wat je beweerde.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:33 schreef kalinka het volgende:
Ik ga met jou niet meer in discussie. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en dat was het.
Dat zei ik al eerder. Opletten heur!quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:24 schreef Plumootje het volgende:
We dwalen af... dit topic heet toch'Tevreden zijn'?
![]()
![]()
Veel plezier! En succes met je cursus Nederlands ;-)quote:Op woensdag 30 november 2011 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus je kunt niet waarmaken wat je beweerde.
Ik verheug me nu al op je volgende uitglijer.
Wat dacht je? Ik gooi er nog even een lekkere oneliner tussendoor om de sfeer opnieuw te verpesten? Ik vrees dat die chronische ontevredenheid en wat dies meer zij, eerder bij jou te zoeken is/zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:40 schreef Gentileschi het volgende:
Volgens mij is chronisch ontevreden zijn een betere titel.
Gût, gût, welk een toevalligheid! En btw ik begrijp ook Ned. hoor...quote:Op woensdag 30 november 2011 23:32 schreef kalinka het volgende:
[..]
Jij hebt zo ook je verplichtingen hè, ik lees net terug en dacht: <what's next>. Het moet van twee kanten komen.
De sfeer hier is prima. Kijk je ook nog even in je last minute topic?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:47 schreef kalinka het volgende:
[..]
Wat dacht je? Ik gooi er nog even een lekkere oneliner tussendoor om de sfeer opnieuw te verpesten?
Zou je het misschien ook een keer voor mij op willen nemen? Lijkt me dat ik hier degene was die alles weer op de rails wilde hebben, komen die twee even roet in het eten gooien.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:20 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Als je nou eerst eens nááádenkt vóór je post, hoef je niet zo vaak excuses te maken. Is wel zo prettig.
Was, ja.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:48 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
De sfeer hier is prima. Kijk je ook nog even in je last minute topic?
Ach ja.................quote:Op woensdag 30 november 2011 23:48 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Gût, gût, welk een toevalligheid! En btw ik begrijp ook Ned. hoor...
Welke twee?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:50 schreef kalinka het volgende:
[..]
Zou je het misschien ook een keer voor mij op willen nemen? Lijkt me dat ik hier degene was die alles weer op de rails wilde hebben, komen die twee even roet in het eten gooien.
Ik stiekum ook een beetje...quote:Op woensdag 30 november 2011 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus je kunt niet waarmaken wat je beweerde.
Ik verheug me nu al op je volgende uitglijer.
Denk dat het bedtijd wordt voor jou. Je scherpe tong heb je ingeslikt zo lijkt het.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:04 schreef Gentileschi het volgende:
Komt het door je medicatie dat je zo warrig bent Kalinka?
Koppige Ezel! Je wilt niet eens meehelpen de strijdbijl te begraven! Wapper maar weg, die hap. Kies maar de weg van de minste weerstand. Shame!quote:
Haar minstens andere twee persoonlijkheden, nog afgezien van alle overige stemmen in haar hoofd.quote:
Oh die 2... Dat wordt een hele klus, wat zeg ik: nachtwerk!quote:Op donderdag 1 december 2011 00:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Haar minstens andere twee persoonlijkheden, nog afgezien van alle overige stemmen in haar hoofd.
Gelukkig niet. Ik heb een echt leven. Je zou het ook eens moeten proberen. Er gaat een wereld voor je open, denk ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:15 schreef kalinka het volgende:
Tis bedtijd oop! En laat me maar een koppige ezel, tuttebel, tutje etc etc zijn. Zou zeggen dat dat jouw zorg niet is............
Bezit je ook de gave "helderziendheid"? Tsjonge, welk een begaafdheid, ben er stil van. Oh ja, om te <proesten> kan je ook een smiley gebruiken, slechts een tip en ééénig.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:07 schreef kalinka het volgende:
[..]
Vandaar bedankte ik voor de eer <proest>
Hoi!quote:
Is het ook niet nee, zal me eigenlijk ook worst wezen. Jouw leven met jouw persoontje erin maakt 't helemaal .......tevreden??? Ieder voor zich, God voor ons allen.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:15 schreef kalinka het volgende:
Tis bedtijd oop! En laat me maar een koppige ezel, tuttebel, tutje etc etc zijn. Zou zeggen dat dat jouw zorg niet is............
Oh god...quote:Op donderdag 1 december 2011 00:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoi!
je komt ook even de freakshow bekijken?
Het is net een ouderwetse attractie op de kermis.
Nog net niet de vrouw met de twee hoofden, maar het komt in de buurt.
ik lurk al de hele dag hoorquote:Op donderdag 1 december 2011 00:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoi!
je komt ook even de freakshow bekijken?
Het is net een ouderwetse attractie op de kermis.
Nog net niet de vrouw met de twee hoofden, maar het komt in de buurt.
Ik ook.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:22 schreef kalinka het volgende: Had een ander niveau verwacht in de context van zelfconfrontatie. Ik ben de laatste, herhaaldelijk vermeld, die zichzelf tot een ander niveau tilt. Dat wordt helaas over het hoofd gezien.
Nou stoken... zo moet je het niet interpreteren, 2 woordjes, te weinig inhoud om een oorlog te ontketenen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat loop jij toch steeds te stoken, zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |