abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2011 @ 16:28:14 #1
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104633876
Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum en het valt me op dat er door sommigen nogal kort wordt geschreven (zowel in vraag als antwoord). Jammer. Hopelijk wordt mij iets zinnigs aangereikt en kan ik anderen wellicht ergens mee helpen.
Ik ben een inmiddels 41-jarige vrouw, heel gelukkig getrouwd en kinderloos. De omstandigheden waren niet anders -ik heb mijn man pas op latere leeftijd leren kennen.
Helaas heb ik een handicap: veel last van migraine, ik ben er ook om afgekeurd. Om een heel lang verhaal kort te maken: ik heb een vette dip te pakken omdat ik NU moet beslissen of we wel of niet voor een kindje gaan. En dat is een heel moeilijk besluit! Nog afgezien van het feit of het ons gaat lukken of niet.
Naast dit, mis ik mijn baan, wil ik ook graag een pup (dan heb ik toch wat om voor te zorgen en mijn liefde aan te geven), maar ook hier geldt: doe ik het beestje niet tekort...? Mijn vorige hond was veel bij mijn broer, omdat ik toen nog alleen was -en vaak ziek.
Het lijkt een beetje een klaagzang, zo is het niet bedoeld want in feite ben ik een heel vrolijk mens. Maar mijn leven voelt nu zo doelloos en als ik niet oppas wordt het kansloos.
Tenslotte: ik leeg heel veel op bed vanwege de migraines en andere klachten en ik HAAT dat!

Dank voor elke reactie, ik kan wel wat hebben dus barst los ;-)

Grtz. K.
Never Judge A Book By Its Cover
pi_104633982
Het klinkt alsof je een kind wil als afleiding?
Dan zou ik toch gewoon een hobby zoeken.
Descending into the abyss.
pi_104634083
Ik denk dat je eerder vanuit het oogpunt van het kind moet kijken dan die van jezelf.
Heeft het kind wat aan jou als ouder? Zoals je zelf zegt lig je veel op bed. Een kind vergt veel energie en tijd natuurlijk. Ik zou eerder voor een puppy gaan in dat geval :)
  maandag 21 november 2011 @ 16:40:12 #4
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104634469
In beide punten zit iets van een waarheid (voor mij persoonlijk). Ik heb zelf altijd een kinderwens gehad, en kan me voorstellen dat het nu bezien wordt als een afleiding. En misschien is het dat ook wel geworden nu, onder deze omstandigheden.
En Woozi maakt ook een punt. Heel belangrijk zelfs!
Ik wenste dat er een manier was om gewoon HUP mee te kunnen draaien en one of the guys/gals te kunnen zijn. Grr.
Dankjewel iig!!
X K
pi_104634472
Wat is je kans op herstel? En als je niet kan werken, ben je dan wel instaat een kind op te voeden?
Het lijkt mij een geval van onverstandig.
pi_104634479
Fok! serieus nemen :')
pi_104635634
Krankzinnigheid is erfelijk. Je krijgt het van je kinderen.

Wat jij nu mist in je leven is op de lange termijn niet met kinderen op te lossen, hoe hard die eierstokken ook rammelen. Wellicht een wat krasse stelling, maar denk er eens voor jezelf over na.

Wat twee katten op één hond voor hebben is dat ze elkaar kunnen bezighouden en dat je enige speling hebt met de bak verschonen tegen de vaste uitlaattijden die een hond afdwingt. Moet je wel voldoende kattenmens voor zijn, ja.

Kijk eens rond wat er bij jou in de omgeving aan vrijwilligerswerk vacant is. Het besef dat je bijdrage er toe doet kan erg bevredigend zijn.
Ben je in staat om echt lange wandelingen van zeker een hele dag te maken? Dat kan helpen het hoofd helemaal leeg te maken. Op gegeven moment ben je dan wel uitgeluld tegen jezelf.
Ik zou dat laatste ook weer eens moeten doen, bedenk ik net. Maar dit is jouw draadje.
Farts are jazz to assholes
  maandag 21 november 2011 @ 17:22:31 #8
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104636576
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef trabant het volgende:
Krankzinnigheid is erfelijk. Je krijgt het van je kinderen.

Wat jij nu mist in je leven is op de lange termijn niet met kinderen op te lossen, hoe hard die eierstokken ook rammelen.
Dat is waar. En waarschijnlijk, doordat ik het zo veelvuldig om me heen zie gebeuren ("we nemen een kind WANT" -alleen al de uitdrukking <we nemen een kind>), heb ik des te meer twijfels. Het kindje zou heel welkom zijn, we kunnen het alles bieden, maar het allerbelangrijkste is toch dat ik er fysiek BEN en dat kan ik niet. Niet nu en niet in de toekomst. Op andere fora wordt dan heel gemakkelijk gesteld dat je dan maar een au-pair moet nemen of 3 dagen per week de crèche moet regelen oid, maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!

En tja, ik ben een hondenmens, altijd al geweest.
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 17:30:36 #9
137949 Disana
pi_104636992
Kinderen komen er vaak niet via verstandelijke overwegingen :)

Maar je zou je eens in een kind kunnen verplaatsen en je afvragen hoe dat kind het zou vinden als mama vaak op bed ligt en het niet te druk mag zijn omdat mama daar niet tegen kan.
  maandag 21 november 2011 @ 17:43:32 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104637493
Ik zou niet aan kinderen beginnen als je heel veel last hebt van migraine. Zeker als je erdoor bent afgekeurd. De eerste 6 jaar zijn kinderen meer dan een fulltime baan. Ik zie niet helemaal voor me hoe je wel kunt verzorgen als je niet kunt werken.

Heb zelf overigens twee kinderen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104638322
Ik zou ook geen pup nemen.
Ik pas het even aan, misschien een volwassen rustige hond uit het asiel is een betere keus.
Puppy's zijn schattig niet meer dan dat. Handen vol heb je eraan.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_104639588
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:22 schreef kalinka het volgende:
(...), maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!
Een mooie jurk, een oldtimer, een vakantie, een hippe gadget: dàt heb je voor jezèlf. Een kind is geen accessoire. Een kind is de grootste verantwoordelijkheid die een mens kan nemen. Bovendien is een beetje fatsoenlijk jezuïeteninternaat tegenwoordig onbetaalbaar, mocht het mis lopen.
Ik heb mijn eigen ouders ooit tot wanhoop gedreven en waar moet het heen wanneer het kind al a priori uit wanhoop geboren wordt?

Zonder gekheid: pets are not just for christmas, en dat geldt voor mensenkinderen veel meer.

Ik vrees dat jouw huidige probleem vooral dat kruis van die migraine is, dat je moet dragen. Je verlangt naar een heile Welt zonder die migraine en met allerlei moois. Een gerechtvaardigde wens. Maar zolang die migraine niet verdwijnt, heb je geen keus dan het leven met migraine (en zonder baan) te accepteren. Vluchten in overhaast ouderschap is dan niet de oplossing. De wereld is helaas minder maakbaar dan we zouden willen.
Farts are jazz to assholes
pi_104640721
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders. :)
  maandag 21 november 2011 @ 19:00:58 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104641470
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders. :)
Er goed over nadenken staat niet gelijk aan succesvol ouderschap. Netzoals er niet over nadenken iets zegt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104641575
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Maar dan nog.....

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
Kinderen komen er vaak niet via verstandelijke overwegingen :)

Maar je zou je eens in een kind kunnen verplaatsen en je afvragen hoe dat kind het zou vinden als mama vaak op bed ligt en het niet te druk mag zijn omdat mama daar niet tegen kan.
Dit dus :Y

Sterkte ts.
pi_104641923
Ik zeg niet dat het een slim idee is omdat ze er over nagedacht heeft.
Maar ik ben wel blij dat ze dat doet.
  maandag 21 november 2011 @ 19:11:00 #17
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104642047
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 18:25 schreef trabant het volgende:

[..]
Ik vrees dat jouw huidige probleem vooral dat kruis van die migraine is, dat je moet dragen. Je verlangt naar een heile Welt zonder die migraine en met allerlei moois. Een gerechtvaardigde wens. Maar zolang die migraine niet verdwijnt, heb je geen keus dan het leven met migraine (en zonder baan) te accepteren. Vluchten in overhaast ouderschap is dan niet de oplossing. De wereld is helaas minder maakbaar dan we zouden willen.
Hoe confronterend ook, dit is de essentie van mijn probleem en hier zal ik mee moeten leren dealen. Dat is me natuurlijk al eerder gezegd, maar op een ander tijdstip en onder andere omstandigheden.

Dankjewel!
pi_104642102
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Ach op die manier, ok dat is zeker waar :Y
  maandag 21 november 2011 @ 19:15:10 #19
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104642298
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Dat zie ik als een compliment (al in je eerste post). Vanzelfsprekend heeft dit niets met het al dan niet goed (-wat is goed anyway?) op kunnen voeden van kinderen te maken. Het één staat los van het ander.
Jij ook bedankt dus!
  maandag 21 november 2011 @ 19:51:28 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104644421
Je kunt geen kinderen op proef nemen, dus in jouw geval zou ik het afraden.
Trouwens ook een hond is geen oplossing voor jouw problemen.
Zo te lezen is het vooral neurologisch en psychisch niet in orde met je en zolang je dat niet op orde heb lijkt het mij voor jezelf het beste dat zonder hond of kind te doen.
Daarna kan je gelijk ook aan je geslachtsverandering werken. Je staat namelijk als man in je Fok!-profiel. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 november 2011 @ 20:14:37 #21
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104645873
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:51 schreef golfer het volgende:
Je kunt geen kinderen op proef nemen, dus in jouw geval zou ik het afraden.
Trouwens ook een hond is geen oplossing voor jouw problemen.
Zo te lezen is het vooral neurologisch en psychisch niet in orde met je en zolang je dat niet op orde heb lijkt het mij voor jezelf het beste dat zonder hond of kind te doen.
Daarna kan je gelijk ook aan je geslachtsverandering werken. Je staat namelijk als man in je Fok!-profiel. ;)
Bedankt voor je subtiele, doordachte en ethisch verantwoord onderbouwde bijdrage. Doet me goed!
  maandag 21 november 2011 @ 20:50:58 #22
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104648557
N.B. ik kan mijn gender niet wijzigen, excuses, maar ben beslist een vrouw ;-)
  maandag 21 november 2011 @ 20:51:55 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104648641
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef kalinka het volgende:
N.B. ik kan mijn gender niet wijzigen, excuses, maar ben beslist een vrouw ;-)
Kan je wel:
http://forum.fok.nl/user/profile
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104648774
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:40 schreef RVP67 het volgende:
Fok! serieus nemen :')
FOK! is bloedserieus. De meeste users (waaronder ikzelf ook) zijn ook gewoon altijd serieus.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_104652311
Hoe lullig ik het ook vind....

Als ik de OP zo lees zeg ik nee TS doe maar niet, niet goed voor jou en al helemaal niet
voor het kind als je zo met je gezondheid kwakkelt :N

Ik denk dat je problemen alleen maar groter worden en je kan ook heel gelukkig zijn zonder
kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')