Dat is waar. En waarschijnlijk, doordat ik het zo veelvuldig om me heen zie gebeuren ("we nemen een kind WANT" -alleen al de uitdrukking <we nemen een kind>), heb ik des te meer twijfels. Het kindje zou heel welkom zijn, we kunnen het alles bieden, maar het allerbelangrijkste is toch dat ik er fysiek BEN en dat kan ik niet. Niet nu en niet in de toekomst. Op andere fora wordt dan heel gemakkelijk gesteld dat je dan maar een au-pair moet nemen of 3 dagen per week de crèche moet regelen oid, maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!quote:Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef trabant het volgende:
Krankzinnigheid is erfelijk. Je krijgt het van je kinderen.
Wat jij nu mist in je leven is op de lange termijn niet met kinderen op te lossen, hoe hard die eierstokken ook rammelen.
Een mooie jurk, een oldtimer, een vakantie, een hippe gadget: dàt heb je voor jezèlf. Een kind is geen accessoire. Een kind is de grootste verantwoordelijkheid die een mens kan nemen. Bovendien is een beetje fatsoenlijk jezuïeteninternaat tegenwoordig onbetaalbaar, mocht het mis lopen.quote:Op maandag 21 november 2011 17:22 schreef kalinka het volgende:
(...), maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!
Er goed over nadenken staat niet gelijk aan succesvol ouderschap. Netzoals er niet over nadenken iets zegt.quote:Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders.
Maar dan nog.....quote:Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders.
Dit dusquote:Op maandag 21 november 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
Kinderen komen er vaak niet via verstandelijke overwegingen
Maar je zou je eens in een kind kunnen verplaatsen en je afvragen hoe dat kind het zou vinden als mama vaak op bed ligt en het niet te druk mag zijn omdat mama daar niet tegen kan.
Hoe confronterend ook, dit is de essentie van mijn probleem en hier zal ik mee moeten leren dealen. Dat is me natuurlijk al eerder gezegd, maar op een ander tijdstip en onder andere omstandigheden.quote:Op maandag 21 november 2011 18:25 schreef trabant het volgende:
[..]
Ik vrees dat jouw huidige probleem vooral dat kruis van die migraine is, dat je moet dragen. Je verlangt naar een heile Welt zonder die migraine en met allerlei moois. Een gerechtvaardigde wens. Maar zolang die migraine niet verdwijnt, heb je geen keus dan het leven met migraine (en zonder baan) te accepteren. Vluchten in overhaast ouderschap is dan niet de oplossing. De wereld is helaas minder maakbaar dan we zouden willen.
Ach op die manier, ok dat is zeker waarquote:Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Ik zeg niet dat het een slim idee is omdat ze er over nagedacht heeft.
Maar ik ben wel blij dat ze dat doet.
Dat zie ik als een compliment (al in je eerste post). Vanzelfsprekend heeft dit niets met het al dan niet goed (-wat is goed anyway?) op kunnen voeden van kinderen te maken. Het één staat los van het ander.quote:Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Ik zeg niet dat het een slim idee is omdat ze er over nagedacht heeft.
Maar ik ben wel blij dat ze dat doet.
Bedankt voor je subtiele, doordachte en ethisch verantwoord onderbouwde bijdrage. Doet me goed!quote:Op maandag 21 november 2011 19:51 schreef golfer het volgende:
Je kunt geen kinderen op proef nemen, dus in jouw geval zou ik het afraden.
Trouwens ook een hond is geen oplossing voor jouw problemen.
Zo te lezen is het vooral neurologisch en psychisch niet in orde met je en zolang je dat niet op orde heb lijkt het mij voor jezelf het beste dat zonder hond of kind te doen.
Daarna kan je gelijk ook aan je geslachtsverandering werken. Je staat namelijk als man in je Fok!-profiel.
Kan je wel:quote:Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef kalinka het volgende:
N.B. ik kan mijn gender niet wijzigen, excuses, maar ben beslist een vrouw ;-)
FOK! is bloedserieus. De meeste users (waaronder ikzelf ook) zijn ook gewoon altijd serieus.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |