Dat is waar. En waarschijnlijk, doordat ik het zo veelvuldig om me heen zie gebeuren ("we nemen een kind WANT" -alleen al de uitdrukking <we nemen een kind>), heb ik des te meer twijfels. Het kindje zou heel welkom zijn, we kunnen het alles bieden, maar het allerbelangrijkste is toch dat ik er fysiek BEN en dat kan ik niet. Niet nu en niet in de toekomst. Op andere fora wordt dan heel gemakkelijk gesteld dat je dan maar een au-pair moet nemen of 3 dagen per week de crèche moet regelen oid, maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!quote:Op maandag 21 november 2011 17:02 schreef trabant het volgende:
Krankzinnigheid is erfelijk. Je krijgt het van je kinderen.
Wat jij nu mist in je leven is op de lange termijn niet met kinderen op te lossen, hoe hard die eierstokken ook rammelen.
Een mooie jurk, een oldtimer, een vakantie, een hippe gadget: dàt heb je voor jezèlf. Een kind is geen accessoire. Een kind is de grootste verantwoordelijkheid die een mens kan nemen. Bovendien is een beetje fatsoenlijk jezuïeteninternaat tegenwoordig onbetaalbaar, mocht het mis lopen.quote:Op maandag 21 november 2011 17:22 schreef kalinka het volgende:
(...), maar hallo, je krijgt een kind voor jezélf!
Er goed over nadenken staat niet gelijk aan succesvol ouderschap. Netzoals er niet over nadenken iets zegt.quote:Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders.
Maar dan nog.....quote:Op maandag 21 november 2011 18:46 schreef hexta het volgende:
Ondanks mijn eerdere vrij negatieve post, denk ik wel dat TS al beter na gedacht heeft over kinderen nemen dan de gemiddelde ouders.
Dit dusquote:Op maandag 21 november 2011 17:30 schreef Disana het volgende:
Kinderen komen er vaak niet via verstandelijke overwegingen
Maar je zou je eens in een kind kunnen verplaatsen en je afvragen hoe dat kind het zou vinden als mama vaak op bed ligt en het niet te druk mag zijn omdat mama daar niet tegen kan.
Hoe confronterend ook, dit is de essentie van mijn probleem en hier zal ik mee moeten leren dealen. Dat is me natuurlijk al eerder gezegd, maar op een ander tijdstip en onder andere omstandigheden.quote:Op maandag 21 november 2011 18:25 schreef trabant het volgende:
[..]
Ik vrees dat jouw huidige probleem vooral dat kruis van die migraine is, dat je moet dragen. Je verlangt naar een heile Welt zonder die migraine en met allerlei moois. Een gerechtvaardigde wens. Maar zolang die migraine niet verdwijnt, heb je geen keus dan het leven met migraine (en zonder baan) te accepteren. Vluchten in overhaast ouderschap is dan niet de oplossing. De wereld is helaas minder maakbaar dan we zouden willen.
Ach op die manier, ok dat is zeker waarquote:Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Ik zeg niet dat het een slim idee is omdat ze er over nagedacht heeft.
Maar ik ben wel blij dat ze dat doet.
Dat zie ik als een compliment (al in je eerste post). Vanzelfsprekend heeft dit niets met het al dan niet goed (-wat is goed anyway?) op kunnen voeden van kinderen te maken. Het één staat los van het ander.quote:Op maandag 21 november 2011 19:08 schreef hexta het volgende:
Ik zeg niet dat het een slim idee is omdat ze er over nagedacht heeft.
Maar ik ben wel blij dat ze dat doet.
Bedankt voor je subtiele, doordachte en ethisch verantwoord onderbouwde bijdrage. Doet me goed!quote:Op maandag 21 november 2011 19:51 schreef golfer het volgende:
Je kunt geen kinderen op proef nemen, dus in jouw geval zou ik het afraden.
Trouwens ook een hond is geen oplossing voor jouw problemen.
Zo te lezen is het vooral neurologisch en psychisch niet in orde met je en zolang je dat niet op orde heb lijkt het mij voor jezelf het beste dat zonder hond of kind te doen.
Daarna kan je gelijk ook aan je geslachtsverandering werken. Je staat namelijk als man in je Fok!-profiel.
Kan je wel:quote:Op maandag 21 november 2011 20:50 schreef kalinka het volgende:
N.B. ik kan mijn gender niet wijzigen, excuses, maar ben beslist een vrouw ;-)
FOK! is bloedserieus. De meeste users (waaronder ikzelf ook) zijn ook gewoon altijd serieus.quote:
Had ik al geprobeerd, lukt niet. Soit.quote:Op maandag 21 november 2011 20:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan je wel:
http://forum.fok.nl/user/profile
quote:Op maandag 21 november 2011 22:19 schreef kalinka het volgende:
Had ik al geprobeerd, lukt niet. Soit.
Ze schreef al in haar OP:quote:Op maandag 21 november 2011 21:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
.
en je kan ook heel gelukkig zijn zonder
kinderen.
Is een goudvis nix?quote:Ik ben een inmiddels 41-jarige vrouw, heel gelukkig getrouwd en kinderloos
Het is een soort mien dobbelsteen maar dan anders bedoel je?quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:53 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij sowieso meer een gevalletje R&P.
Nee, hier is R&P niet volwassen genoeg voor. Tevens is dit echt een issue van leeftijd, namelijk een kritiek punt daarin voor zaken die daaraan verbonden zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 00:53 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij sowieso meer een gevalletje R&P.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 03:27 schreef Seven. het volgende:
En ik zou zeggen: ga ervoor en trek je niets aan van anderen, al helemaal niet op dit forum waar vrijwel iedereen graag over elkaar heen zeikt.
Nou dat vind ik wel een beetje onvriendelijk tegenover de mensen die serieus op TS hebben gereageerd.quote:Op dinsdag 22 november 2011 03:27 schreef Seven. het volgende:
Hoi TS, je bent er tenminste bewust mee bezig, er zijn er genoeg die dat niet doen. En ik zou zeggen: ga ervoor en trek je niets aan van anderen, al helemaal niet op dit forum waar vrijwel iedereen graag over elkaar heen zeikt. Ieder huisje heeft zijn kruisje. Afgekeurde mensen zijn niet direct ongeschikt als ouders. Je past er wel een mouw aan en jouw kinderen zullen daarmee leren leven. Ik ben er van overtuigd dat je ten alle tijden zult doen wat jij het beste acht, alleen al omdat je er zo bewust mee bezig bent. Focus op wat je je kind wel te bieden hebt.
OK, het is zeker niet optimaal en je gaat een hele grote uitdaging aan, veel groter dan normale moeders. Maar blijkbaar heb je een leuke kerel, als je op hem terug kunt vallen is er al een hele grote slag gewonnen. Hij moet echter goed beseffen dat dit van hem veel zal vergen. Je huishouden kun je aanpassen naar momenten dat jij je goed voelt, je kinderen niet! En voor die momenten moet je man weg kunnen van zijn werk bijvoorbeeld. Er zijn plenty manieren om te voorkomen dat je kinderen teveel geconfronteerd worden met 'mama kan dit niet aan nu'. Reken alvast op veel onbegrip van anderen. Maar er zijn mensen die moeilijkere omstandigheden overwinnen met hun gezin. Perfecte ouders bestaan domweg niet.
Ik weet niet in hoeverre je migraine je hindert. Kijk, als je echt maar 4 uur per dag ter been bent, dan kun je je beter afvragen of een hondje niet beter is inderdaad. Verder: doordat je een gecombineerde vraag stelt zo van 'hmm, kindje lijkt me leuk maar hondje ook wel', krijg ik wel een beetje de indruk dat je je gewoon verveelt omdat je veel in bed ligt met hoofdpijn. Ik kan het niet inschatten via internet maar als dat zo is, onderzoek dan alle andere opties tegen vervelen heel goed voor je de pil door de plee spoelt.
Ik hoop dat TS nog terugkomt en kan uitleggen wat die andere klachten zijn.quote:Tenslotte: ik leg heel veel op bed vanwege de migraines en andere klachten en ik HAAT dat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De vraag is dus teruggebracht tot: Kind of geen kind in deze situatie?
En om die vraag te beantwoorden, breng je ineens een voor ons nieuwe factor in: De migraine die joou zo plaagt, is bij jou erfelijk. Gaat dat voor het kind ook gelden?
Bij de beantwoording van die laatste vraag prefereer ik het wanneer je je meer laat leiden door medische statistieken dan door wat je zelf hoopt.Farts are jazz to assholes
quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:01 schreef kalinka het volgende:
Zo laconiek/makkelijk over een tweede hond als jij Trabant denk ik overigens niet. Als je met disco in je bol dubbel kabaal met een vervijfvoudigd aantal decibellen ivm de zware klank van een grotere hond in bed ligt te stuiteren, is dat reden om goed na te denken hoe de zaak aan te pakken ;-) of het beest niet beter af is bij iemand anders.
Die hele erfelijk kwestie had ik zeker overheen gelezenquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:49 schreef kalinka het volgende:
Dank voor alle reacties, waarvan sommigen zeer waardevol (!) en anderen volstrekt onzinnig en vooral ot. De paradox van <dit gebeuren> zullen we het maar noemen ;-) . Voor mij onbegrijpelijk dat sommige mensen maar wat blaten om het blaten. Misschien bezigheidstherapie zoeken, of WORDFEUD-en?!
Vanzelfsprekend heb ik dit issue al duizend keer met mijn echtgenoot besproken. Hij zit tamelijk gunstig met zijn werk, maar kan niet altijd a la minute weg. Dit zal ook niet nodig zijn want er bestaat ook nog zoiets als adrenaline waardoor je migraine weliswaar niet wegzakt, maar je toch door kunt. Bovendien: lieve buurvrouw, familie en bekenden.
Ik kan me indenken dat het vreemd overkomt dat ik bijna stel te zullen/willen kiezen tussen een kind (mens) en hond (dier). We hebben al een hondje en dat gaat prima. We hebben een groot huis en een uitlaatplaats in onze tuin. Maar het betreft hier een gezelschapshondje dat mijn man 's ochtends voor het werk uitlaat en dat de hele dag naar binnen en buiten kan en nu op het voeteneind van ons bed ligt. Het beestje kan het niet beter hebben, hij is nooit alleen want hij gaat overal mee naartoe. Bij een groter ras wordt het moeilijker, ik weet het uit ervaring.
De gelukkigste honden zijn die van zwervers. En waarom? Omdat ze altijd samenzijn met hun baasje. Op dit moment hebben we de keus uit een pup uit een nest wat voor ons om persoonlijke redenen heel bijzonder is. Deze mogelijkheid zal zich hierna niet meer voordoen.
Wat ook meespeelt in de ultieme beslissing is mijn leeftijd. En levensstijl (medicijngebruik -dit zou ik direct (moeten) stoppen bij een zwangerschap). Je wilt toch een gezond kindje op de wereld zetten!! Weliswaar zitten we in een comfortabele, stabiele situatie, met alle ruimte en liefde voor een kind maar met een moeder die erfelijk belast is met migraine. Momenteel lig ik zoveel op bed vanwege mislukte behandelingen tegen deze aandoening. Hoe paradoxaal, vandaar de woorden <ik haat het>. Er is meer dan leven in een (do) kamer van 20 m2! Op psychisch niveau is alles in orde maar dat ik een dip heb vanwege chronische pijn en gepieker over levensbepalende beslissingen (heb per slot van rekening álle tijd!) lijkt me niet minder dan logisch.
Hopelijk heb ik nu meer duidelijkheid verschaft. Grtz
En je goudvis gaat met kerst zeker ook de pan in?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
maar ik heb ook geen kinderen hoor dus maken jullie je geen zorgen !
Zelfs die heb ik nietquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En je goudvis gaat met kerst zeker ook de pan in?
Het grappige (...) van migraine is dat het hoofpijngedeelte nog niet eens het allerergst is.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die hele erfelijk kwestie had ik zeker overheen gelezen![]()
Het enige wat ik nu nog denk, zeker hoe je verteld over die discobal in je hoofd,
mens wat doe je jezelf aan en misschien dat kind ook wel.
Met die sneren zou ik een beetje oppassen ik denk dat er heel wat mensen in het
40+ forum zitten die wel iets mankeren en niet kerngezond zijn
Maar om even terug te komen op de migraine...
Ik ben dan één van die mensen die echt zo goed als nooit hoofdpijn heeft, maar als ik het
heb en dat is hooguit een paar keer per jaar dan weet ik wel dat ik ERG weinig kan hebben![]()
en dan vooral geluiddus als ik me dan mijn hoofdpijn x10 moet voorstellen en dat zo goed
als iedere dag, dan zou IK er dus nooit aan beginnen, maar dat wil niet zeggen dat JIJ dat
niet moet doen, of je dat aan kan weet jij zelf het beste.
Of het leuk is voor het kind vraag ik me af,
En over stoppen met medicijnen, dat zou ik dan eerst maar eens proberen vóór dat je
zwanger wordt, stel je vliegt tegen de muren op van ellende en je redt het niet zonder medicijnen,
hoe kom je dan in godsnaam die 9 maanden door?
Ik zou een goudvis nemenal zal ik dan wel weer vergeten om dat beest te vreten te geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |