Uit de OP maak ik op, maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat je jouw state of mind beter vindt, want je 'gunt die rust iedereen'. Voor mij hoef je niet te veranderen, hoor, maar waarom zouden anderen dat wel moeten omdat jij denkt dat jouw manier beter is?quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:45 schreef kalinka het volgende:
Helemaal mee eens, maar ik voel me er goed bij en waarom zou je iets veranderen wat je een goed gevoel geeft? Goed beter best? Dat is het 'm nu net: het leven, onze maatschappij is al zo hectisch en veranderlijk op zich, dat het mij persoonlijk een goed gevoel geeft niet aan <die> gekte mee te hoeven doen om me gelukkig te voelen. Maar wij eten elke dag wat anders hoor, ik koop wat ik nodig heb en soms meer dan dat (maar dan wel het liefst voor een ander), we gaan op vakantie waar we op het moment zelf zin in hebben.........dus een starre persoonlijkheid heb/ben ik geloof ik niet. Ik ben gewoon tevreden en dat voelt goed!
Bij chocola valt nog wel het een en ander te wensen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Migraine triggersquote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Dat dus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
Nou ja, dat zeg ik al in een eerdere postquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:13 schreef miss_sly het volgende:
Je hele stuk staat bol van de oordelen over anderen, je graaiende leeftijdsgenoten die kennelijk van alles nodig hebben om gelukkig te zijn. Klinkt al met al niet heel aardig, vind ik.
Anyway, het maakt mij verder niet heel veel uit. Ik zit namelijk heel prima in mijn niet meer zo heel jonge vel en voel me niet aangesproken. Tegelijkertijd zie ik dat ook niet bij mijn leeftijdsgenoten, dus ik vraag me af of een van ons beiden het niet goed ziet, of dat je misschien wel een heel ander soort mensen om je heen hebt
Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef golfer het volgende:
Mensa, als in de zin van die hoogbegaaftenclub?
Dat is zo, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ?
Met elke post kom je dwingender en veroordelender over. Ik weet niet of dat een bekend patroon voor je is, maar vraag me wel af wat dat je oplevert. Wat dondert het nou dat jij weinig spullen koopt en een ander wel? Iedereen heeft zo zijn bezigheden en voorkeuren, daar valt moeilijk een oordeel over te vellen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef kalinka het volgende:
t=d en idd, het één ligt niet in het verlengde van het ander doch sluit het ook niet uit. Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
Thanks, was maar een paar kilo heurquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:58 schreef kalinka het volgende:
N.B, Proficiat met je gewichtsverlies!! Geniet ervan, fijn!
Je 2 verschillende persoonlijkheden zijn het ook allebei eens met deze post?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef kalinka het volgende:
Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
Op de chocolade, drop en ijs na staan we hierin dus lijnrecht tegenover mekaar.quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
Ik ben behoorlijk kritisch als ik naar mezelf, mijn prestaties en mijn karaktereigenschappen kijk. Te dit, te dat, maar ik heb een trekje ontdekt waar ik heel blij mee ben. Misschien, als ik het deel, kan het een eye-opener voor anderen zijn. Ik hoop het!
Onlangs realiseerde ik me dat ik al zes jaar op rij hetzelfde ensemble draag op mijn vaders verjaardag. Ik moest er zelf om lachen. Toen ik er dieper over na ging denken, bedacht ik: hé, wat fijn eigenlijk dat ik nooit zin heb om te winkelen en blij ben met de (weliswaar tamelijk kostbare maar dat doet er niet toe) kleding die ik al jaaaaaaren heb. Mijn autootje is inmiddels 17 jaar oud en heeft zijn APK weer op zak. Heerlijk, ik wíl niet eens een nieuwe, zoveel herinneringen aan deze bak! Dan mijn horloge. Ik houd mijn sieraden altijd om, ook tijdens douchen, badderen etc.. Ik had het ding al jaaaaaaaaren. En nu is hij stuk en niet meer te maken. Ik vind het echt jammer, want ik vond hem mooi en praktisch. Ik moet een nieuwe kopen en wil graag dezelfde weer terug maar.............allang uit het assortiment natuurlijk. Too bad.
De essentie zit hem in de manier waarop je in het leven staat. Ik ben zelf een vrouw (sorry maar krijg het niet aangepast) en zie veel soort- en leeftijdsgenoten met telkens iets anders.Kennelijk hebben ze dit nodig om op een bepaalde manier gelukkig te zijn. Ik houd me al jaren niet met mode bezig omdat ik een bepaald gezicht heb waar eigenlijk alleen klassieke kleding bij past. Mijn haar draag ik ook al 20 jaar hetzelfde en ik heb nauwelijks rimpels.
Ondanks minder plezierige gebeurtenissen in mijn leven ben ik heel gelukkig met deze trek. Ik kijk met onbegrijpende ogen naar al die graaiende leeftijdsgenoten die nooit genoeg hebben en wens ze dezelfde rust toe die ik hierin heb.
Zomaar iets ter overweging ;-)
Bescheidenheid siert de mens...quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Thanks, was maar een paar kilo heurstelt niet veel voor
quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow ... nog een Kalinka topic![]()
Ik dacht dat Chocolade juist heel slecht was voor mensen met migraine?
In dit topic ben je heeeeeeeeel gelukkig en in dat andere topic juist weer niet?
Hmmmmmmmmmm
Dat heet volgens mij ook afgunst, het niet kunnen hebben dat anderen gelukkig zijn met hun leven en je daar druk over makenquote:Op dinsdag 22 november 2011 17:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Met elke post kom je dwingender en veroordelender over. Ik weet niet of dat een bekend patroon voor je is, maar vraag me wel af wat dat je oplevert. Wat dondert het nou dat jij weinig spullen koopt en een ander wel? Iedereen heeft zo zijn bezigheden en voorkeuren, daar valt moeilijk een oordeel over te vellen.
Zwart-Wit borderlinequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:19 schreef Aleandra het volgende:
![]()
En jij vindt dat je geen 'starre persoonlijkheid' hebt?
Je raakt al van slag als er iemand met een andere mening tegenover je staat.
Dat heet nu gewoon kleinzielig van geest of gewoon helemaal niks gewend..
Leuk dit
Je laat je toch niet wegjagen van je eigen topic?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:10 schreef kalinka het volgende:
Topic is wat mij betreft gesloten. Ik ga me de moeite besparen nader uit te blijven leggen wat zo eenvoudig is. Soit.
Prima toch dat ze gelukkig is met der leven.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:04 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Zwart-Wit borderline
Ze is zielsgelukkig met zichzelf, haar man die de hond uitlaat en daarna braaf gaat werken, de hond die zichzelf uitlaat in de tuin terwijl zij op haar kamertje van 20 vierkante meter vanuit haar bed met enorme hoofdpijn ligt te internetten onderwijl af en toe sms't naar lieve buren en familie die haar van haar boodschappen kunnen voorzien en haar huishouden doen .
Idd, leven en laten leven en niet gaan kijken hoe anderen het doen.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:39 schreef Aleandra het volgende:
[..]
Prima toch dat ze gelukkig is met der leven.
Ieder zijn ding
Die conclusie had deze zelfbenoemde intellectueel vanmiddag al getrokken. Hoe overduidelijk kunnen ze zijn.quote:
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef golfer het volgende:
Vandaar mijn amateur-diagnose 'borderline'.
quote:Op woensdag 23 november 2011 00:57 schreef golfer het volgende:
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?
Laat die verknipte FOK-vervuiler maar wegblijven!quote:Op woensdag 23 november 2011 00:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat denken jullie. komt zij en haar andere persoonlijkheden nog een keer terug met nog zo'n briljant topic?
Oh nu begint het me te dagen. Zat echt met stijgende verbazing te lezen hoe TS hier wordt aangevallen en er zelfs gesmeten wordt met borderline syndroom alleen omdat ze tevreden is met wat ze heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow ... nog een Kalinka topic![]()
Ik dacht dat Chocolade juist heel slecht was voor mensen met migraine?
In dit topic ben je heeeeeeeeel gelukkig en in dat andere topic juist weer niet?
Hmmmmmmmmmm
Ik was eerst ''in dat andere topic'' heel serieus hoor Staalquote:Op donderdag 24 november 2011 12:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Oh nu begint het me te dagen. Zat echt met stijgende verbazing te lezen hoe TS hier wordt aangevallen en er zelfs gesmeten wordt met borderline syndroom alleen omdat ze tevreden is met wat ze heeft.
Dat meelopen in rages en trends herken ik alleen van de basisschool. Toen moest je Nikes of NB's hebben anders hoorde je er niet bij. Vanaf de middelbare was het over. Ben tevreden, loop ook niet in mode maar het liefst in klassieke kleding omdat je het dan wat duurder kunt aanschaffen en het tijdloos is.
Dat graaien herken ik alleen vlak voor de Kerst. Als ik bijv. in de Appie sta en mensen doen alsof de hongerwinter aangebroken is. Dan heb ik altijd de neiging om te zeggen, met kerst eten we Chili con carne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |