Ja stom he! ik zag net dat wij 2e van boven zijn en daar ben ik nog niet aan toe hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Zesde van boven? Waar slaat dat nu weer op.
dat dacht ik dus ook. We zijn nog geen 6e, maar mán wat gaat ze hard naar de bovenkant van de lijst!quote:Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Dit had Ventje een paar weken geleden allemaal! Het is gewoon over gegaan. Ik ga ervan uit dat het allemaal bij verkoudheid hoort.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:40 schreef danic het volgende:
Hoe zat het nou ook alweer bij deze symptomen:
slijmerig, groene diarree, direct rode billen (dus bijtende poep zeg maar), grijpen naar oortjes.
Waren dat nou tandjes of verkouden?
Want ze is verder helemaal niet verkouden, maar ik voel nou ook niet echt een nieuw tandje (hoewel die vorige 2 tanden er ook ineens waren en niet te voelen waren van tevoren)
Ja checkquote:Op woensdag 9 november 2011 17:00 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hahah dat had je toch de hard way geleerd? Nadat ik dat in het rapley topic had gezet
OMG.. die wil ik voor Larissa van de Sint..quote:Op woensdag 9 november 2011 18:54 schreef danic het volgende:
Heb je al iets met muziekjes? Dat vindt Eva momenteel erg interessant.
En anders iets waar hij over een tijdje wat aan heeft? Ik had vorig jaar een cadeaubon gekregen van Intertoys en heb daar van de zomer deze mee gekocht:
[ afbeelding ]
Ze hebben hem ook in een neutrale kleur hoor, is misschien leuker voor je mannetje.![]()
ze zijn toch gisteren pas geboren ofzo?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Evie kende dat trucje ook al heel snel... kweet nie, mijn kinders willen blijkbaar alles snel doen.. vooral ter wereld komenquote:Op woensdag 9 november 2011 22:27 schreef Aventura het volgende:
Dankje tt, dat heet dus een babywalker! Googelt makkelijker
Wow Bj! Nu al draaien? Dat zie ik venteke niet doen, en die is 5 weken ouder.
en met een kopje geven ? kost iets meer tijd en moeite dan een flesje, maar hey als ze het zo wel drinkt is het het proberen waard denk ikquote:Op woensdag 9 november 2011 19:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heeft iemand een idee hoe je je kind kan leren aan de fles te drinken?
Ik geef bv maar we proberen Eva ook de fles weleens te geven ivm oppas/kdv vanaf januari.
Vooralsnog snapt ze er niks van, ze smakt meer, duwt haar tong tegen de speen en gaat kokhalzen omdat de melk uit de speen loopt. De maar speen is een s van Medela. Heb ook een speciale speen geprobeerd (de calma van medela) maar ze snapt t gewoon niet.
Dit schiet niet op zo. Ze drinkt hooguit 10 ml en daarna weigert ze de fles. Als ik er ben geef ik nog wat van mezelf maar wat als ik er niet ben? M'n kind moet toch kunnen eten!
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat Tommee Tippee flessen wel fijn zijn bij borstvoedingskindjes, misschien dat iemand dat in het BV-topic dat wel weet?quote:Op woensdag 9 november 2011 19:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Heeft iemand een idee hoe je je kind kan leren aan de fles te drinken?
Ik geef bv maar we proberen Eva ook de fles weleens te geven ivm oppas/kdv vanaf januari.
Vooralsnog snapt ze er niks van, ze smakt meer, duwt haar tong tegen de speen en gaat kokhalzen omdat de melk uit de speen loopt. De maar speen is een s van Medela. Heb ook een speciale speen geprobeerd (de calma van medela) maar ze snapt t gewoon niet.
Dit schiet niet op zo. Ze drinkt hooguit 10 ml en daarna weigert ze de fles. Als ik er ben geef ik nog wat van mezelf maar wat als ik er niet ben? M'n kind moet toch kunnen eten!
Wij hebben morgen onze eerste diëtistafspraak. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:16 schreef mignonne het volgende:
Wij gaan morgen even wegen en meten bij het cb, en dan 's middags weer langs de diëtiste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
Haha dat doet Matthias dus ook. Hij gilt als een mager speenvarkenquote:Op donderdag 10 november 2011 10:08 schreef Takkembah het volgende:
Ah de tummytub. Was Aléxa's favoriet, en Seth doet net alsof we hem in kokend water dompelen
eindelijk? ik baal juist dat ie er al inpastquote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha dat doet Matthias dus ook. Hij gilt als een mager speenvarkenWist ook meteen weer waarom het pas de derde keer was
![]()
KD kijk:
[ afbeelding ]
Hij past eindelijk in maatje 62
Haha dat pakje had Matthias ook. Even kijken of ik een foto heb waar ie het aan heeft!!quote:Op donderdag 10 november 2011 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben dol op dit pakje, zo fijntjes en zacht
en zo ontzettend zonde van die jammerlijke opdruk (daddy's little hero) ik had t pakje gekocht voor het broekje
[ afbeelding ]
Je lijf weet dat je heel graag al een derde wil en die helpt je een handjequote:Op donderdag 10 november 2011 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
fijn Mignonne, zo hoort het verdorie
en wat NIET hoort
is dat ik ongesteld ben gewordenbij elin duurde dat MAAAAAAAAAANDEN
Jemig, en ik vond mezelf al sneu, dat ik het na 4,5 maand weer werd, maar het kan altijd erger zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
nee, t komt door de libressekalender, die stuurt me altijd een mail als ik t moet worden..en gisteren.
mijn cyclus gaat dus gewoon weer opdus over 14 dagen de eerste ronde \O/
Hier was het waarschijnlijk wel gewoon ongesteld hoor. Maar het kan zo af en toe voorkomen dat de eerste keer heel erg is. En dan helpt het beste om alles goed schoon te maken van binnen.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:42 schreef Morretje het volgende:
Hm KD, had Menicole niet iets soortgelijks laatst? En toen was het dus niks niet menstruatie. Ik zou je vk ff bellen als ik jou was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
QFT!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mignonne (Doe eens een nick die lekker af te korten is)
Leverworst? Mag dat al wel?quote:Op donderdag 10 november 2011 18:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En dan voeren ze mijn 9maandige gevoeligerd ook nog leverworstWaarom zijn die mensen zo onzorgvuldig?
Nee. Dat is echt achterlijk vroeg. Vieze afvalstoffen eet ik zelf wel, die hoeft zij nog nietquote:Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Nirak het volgende:
[..]
Leverworst? Mag dat al wel?
Wel jammer/waardeloos dat ze weinig tot niks met je vraag doen, je meisje heeft er tenslotte last van..
Wij gingen van 8 naar 11 maanden. Denk dat het er 12 worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
9 maanden afspraak was dit. Ik was er blij mee want zijn hoofd was de vorige keer nauwelijks gegroeid. Nu pakte hij zijn lijntje weer op. Nu in januari met elf maanden weer en dan ook prikken.
wij mogen ook de 9 maanden afspraak over slaan, omdat het prima gaat en ze het hier, sinds de introductie van een nieuw computersysteem, druk hebben met het plannen van nieuwe afspraken.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij gingen van 8 naar 11 maanden. Denk dat het er 12 worden.
Ik wik helemaal geen eten meegeven. Dat regelen ze daar maar. Ik wil gewoon dat ze luisteren als wij zeggen wat ze wel en vooral niet moeten doen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef DJMO het volgende:
voor wat betreft de allergie van je dotje, kun je niet gewoon _eisen_ dat ze alleen dingen krijgt die jij / jullie meegeven?
Je spreekt het uit als Rowanquote:Op donderdag 10 november 2011 19:23 schreef Takkembah het volgende:
Rowan <3 hoe spreek jehet eigenlijk uit, meisje? Rowan of Rowen?
Ik ging al reageren voor ik snapte wat er stond maar dat is wel handig. Helderheid. Snappen de meisjes het en kunnen wij hels gaan schoppen als het misgaatquote:Op donderdag 10 november 2011 19:32 schreef mignonne het volgende:
lijstje maken lijkt me inderdaad een goed plan. Als houvast voor de leidsters, misschien komt er ooit wel een invalster, dan is het ook fijn als die weet hoe en wat. Maar ook voor jezelf, je hebt dan zwart-op-wit aangeleverd wat jullie dottir mag hebben en wat niet, zeg maar een soort contractje ofzo?
Afgezien daarvan is het sowieso absurd dat ze op een KDV leverworst geven, de lever is het afvalstation van het lichaam en de lever van kleine kinderen kan net de "normale" zaken aan die het binnenkrijgt, dat is nog helemaal niet klaar voor het extra afval wat het met leverworst binnenkrijgt, ook voor een 3-jarige is het geen verstandig voedsel.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wik helemaal geen eten meegeven. Dat regelen ze daar maar. Ik wil gewoon dat ze luisteren als wij zeggen wat ze wel en vooral niet moeten doen.
Maar zij zijn ook gewoon heel onzeker. Denk dat ze blij zijn met een lijstje.
hehe psies!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ging al reageren voor ik snapte wat er stond maar dat is wel handig. Helderheid. Snappen de meisjes het en kunnen wij hels gaan schoppen als het misgaat
Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...quote:Op donderdag 10 november 2011 20:24 schreef Vanyel het volgende:
En wel duidelijk beleid dat er niet gesnoept wordt.
Maar ik merk om me heen dat smeerkaas en leverworst het ook bij veel ouders heel goed doen voor echt kleine kindjes. Vinden ze lekker en het plakt fijn...
pindakaasquote:Op donderdag 10 november 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...
dit was de dietist vandaag, ik geloof niet dat die bloed mag/kan/wil prikken.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:03 schreef danic het volgende:
Mignonne, hebben ze dan nog wel bloed geprikt bij de jongste? Omdat ze haar zo bleek vond?
ja ik meen me te herinner bij oudste ook, het is ook een vrij standaard iets om gelijk te prikken natuurlijk als je dan toch prikt zeg maar. Ik ga er van uit dat het er bij haar ook bij zit.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef mrien het volgende:
Bij Jelle zat ijzer er toen wel bij mignonne
dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
pindakaas
goeie vetten, geen suiker (als je het goede merk neemt that is).
Eventueel jam, plakt ook.
smeerkaas komt er hier niet in, maar dat is puur en alleen omdat ik er zelf de rillingen van krijg![]()
smeerleverworst eet ik zelf graag, en oudste krijgt sinds ze twee is af en toe een boterham, jongste (nog) niet.
vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effectquote:Op donderdag 10 november 2011 22:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppen(lang leve de broederliefde en het alles willen delen (waar alles staat voor: waar je zelf geen zin meer in hebt
)
Geert is acht maanden en een beetje schatquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effectmaar das wel de uitzondering hoor.
Maar je kunt ook jam op brood geven, of wat dacht je van gewoon een laagje (ongezouten) roomboter? als je dat afwisselt heb je drie dingen afwisselend op brood dat is op deze leeftijd echt wel genoeg.
Mijnes krijgt appelstroop, en jam en boter. Daar houdt het mee op, maar dat zijn ook wel een beetje de enige reeële opties voor ons nu. Ik vind t prima.
ik geef ook licht in het donker.. na de bevalling kwamen er ook wat zusters om te vragen of ik wilde blijven om aan te sterken want ik zag wel heel erg bleek..quote:Op donderdag 10 november 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, Mignonne. Als ik me iets minder fit voel ben ik al lijkbleek. Mensen schrikken zich dan rot. Ze zijn gewoon niks gewend.(Meestalzeggen ze het alleen achteraf trouwens. "Je ziet er nu veel beter uit, je hebt weer wat kleur." En bedankt.
Vanyel, wat een gedoe! Heel vervelend dat ze veel dingen niet kan verdragen.
Moet een kind van mij zijnquote:Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:
Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effectmaar das wel de uitzondering hoor.
Bij deze post hoorde nog een plaatje:quote:Op donderdag 10 november 2011 09:43 schreef Mevr_Mus het volgende:
En CasWij hebben Simon de eerste weken ingebakerd. Niet eens omdat hij onrustig was, maar meer omdat het ons lekker warm en beschermend leek. Nu doen we het niet meer, maar we stoppen hem wel in de ingebakerde houding in in zijn wiegje en dan ligt hij (meestal
) heel rustig te wachten tot hij in slaap valt
Boh Vanyel ik vind het heftig, zo reageren ineens op alles, jullie kleine meis...wat sneu.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:17 schreef Vanyel het volgende:
De dietist zegt iig kma, o.a. omdat het uitslagpatroon dat deed vermoeden. Morgen wordt de neocate bezorgd en dan zien we verder.
ja he..ik weet niet wat voor een ziekelijke spurt hij heeft gemaakt...maar maat 62 dusquote:
Die van mij zat ook met 4/5 weken al in maat 62, begon ook in 50. Nu is ze 5 maanden en draagt ze sommige dingen nog 68, maar ook al veel 74 spul....quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja he..ik weet niet wat voor een ziekelijke spurt hij heeft gemaakt...maar maat 62 dusheeft gewoon 50/56 en 56 overgeslagen
en Vanyel, wat klote zeg..
jemig en gelijk aan de neocate ookquote:Op vrijdag 11 november 2011 14:17 schreef Vanyel het volgende:
De dietist zegt iig kma, o.a. omdat het uitslagpatroon dat deed vermoeden. Morgen wordt de neocate bezorgd en dan zien we verder.
Vlindur, dat doe je goed! Ik vloei nog steeds een beetje, na 5 weken, steeds als ik denk dat het klaar is, begint het weerquote:Op vrijdag 11 november 2011 16:05 schreef Vlindur het volgende:
Jelte is vandaag een week oud en ik vloei al niet meer![]()
Jemig wat is Lex groot!![]()
Wat sneu Vanyel.. Sterkte!
Loop je niet even mee?quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:11 schreef Susie het volgende:
Lief heeft Anouk meegenomen naar buiten voor een rondje om, dat voelt even raar zeg!
Wat een geweldig gezicht moet dat zijn Danic, Eva voor die spiegel!
Lief wilde zelf even een rondje en nu kon ik even zeeeeeeer uitgebreid douchenquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef Nirak het volgende:
[..]
Loop je niet even mee?
Ik heb er vandaag alweer 3 km op zitten met kleine man en hond. Gisteren 4 in het bosheerlijk met dit zonnetje!
+1quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hij vind t gewoon gezellig bij je te.zijn
Lekker van genieten, zolang t duurtzolang ie er geen last.van heeft en ook lekker slaapt in box, wagen, bij jou
En blij zijn dat t s nachts goed gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag heeft ze met papa de intocht van Sinterklaas gekeken, ze vond het helemaal geweldig.. totdat ze de Sint zag
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Lastige keus. Zeker als ie verder nergens last van heeft. Voor 1 vlekje zou ik niet snel actie ondernemen. Aan de andere kant zijn wij duidelijk niet zo slimquote:Op zaterdag 12 november 2011 21:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft het dus in alleen op zijn rechterwang dat eczeem. Hij heeft er geen last van en vertoond ook geen andere tekenen van last hebben van voedsel.
Zou ik er nou toch iets mee moeten en meer uit moeten zoeken of kan het geen kwaad? Ik ben er een beetje in dubio over.
Zo hoort het toch?quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Nirak het volgende:
Wat leuk allemaal, kan haast niet wachten tot die tijd
Maar ik snap even iets niet aan onze baby, misschien dat jullie t wel snappen?
S nachts slaapt hij goed, alsin: wakker, huilen, luier, aan de borst, boeren, weer naar bed en slapen tot volgende voeding zonder huilen oid.
Maar overdag wil meneer niet slapen in zn bedje. Wel in de box, bij mij of tijdens t wandelen in de wagen...
Hoe kan dat nou? En hin is echt wel moe, want jeziet hem gewoon vechten tegen zn slaap...
Heerlijk!quote:Op zaterdag 12 november 2011 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
Wij zijn er weer na een midweekje weg te zijn geweest! En de rijke boslucht lijkt Sarah goed te hebben gedaan. Wat een heerlijk meisje heb ik toch en wat ontwikkeld ze zich lekker! De nachten ga ik het niet over hebben dat stukje nemen we voor lief.
Maar ze heeft heerlijk gezwommen, haar eerste stapjes langs de bank gezet, geslapen in de bondolino bij mama op de rug en kennis gemaakt met Saar van TM.
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha dat doet Matthias dus ook. Hij gilt als een mager speenvarkenWist ook meteen weer waarom het pas de derde keer was
![]()
KD kijk:
[ afbeelding ]
Hij past eindelijk in maatje 62
En de vertaling van alle "dat hoort zo's". Waarschijnlijk is ie op zoek naar geborgenheid. Na al die warmte en geluiden in je baarmoeder lijkt zo'n bed wel heel koud en eenzaam. Bij jou in de buurt voelt ie zich veilig, dus kan ie zich makkelijker overgeven aan de slaap.quote:Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Nirak het volgende:
Hoe kan dat nou? En hin is echt wel moe, want jeziet hem gewoon vechten tegen zn slaap...
Andere mamma van meneerquote:Op zondag 13 november 2011 10:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En de vertaling van alle "dat hoort zo's". Waarschijnlijk is ie op zoek naar geborgenheid. Na al die warmte en geluiden in je baarmoeder lijkt zo'n bed wel heel koud en eenzaam. Bij jou in de buurt voelt ie zich veilig, dus kan ie zich makkelijker overgeven aan de slaap.
quote:Op zondag 13 november 2011 12:27 schreef Aoraki het volgende:
Pompoen hebben ze bij de appie ook in de vriezer, in blokjes. Das handig voor de gemakzuchtige moeders onder ons.
niet meer bij H&M..quote:Op zondag 13 november 2011 10:02 schreef Faithz het volgende:
[..]![]()
Dat pakje moet ik hebben!! Niet het goeie topic, I knowmaarre.. Waar ken ik dat kopuh?
ken je t boek baby's van Desmond Morris?quote:Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
jah, net als frambozen, aardbeien, blauwe bessen, mango en euh nog iets fruitigs. Ideaal!
En bij Lidl hebben ze grote zakken met brocolli in de vriezer voor 1.49 en de euroshoppert heeft ook diepvries boontjes en bloemkool en brocolli en weet ik het wat.
Lang leve de uitvinding van de vriezer!![]()
Vanyel goeie tip! ga eens terugzoeken
Faithz en nirak, ik zou hem gewoon bij je houden idd, ze bereiken vanzelf een punt waarop je merkt dat ze het beneden te rumoerig gaan vinden of te licht ofzo, en dan merk je dat ze beter gaan slapen als ke ze boven legt. Verder sluit ik me bij Vanyel aan.
Ik heb meestal flespompoenen. Die kun je met een (goeie) dunschiller prima schillen. Dan snij ik ze in handzame staafjes en kook die tot ze lekker zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 12:21 schreef danic het volgende:
Oh en Vanyel, ik heb een pompoen gekocht en dacht 'ik vraag aan mijn moeder hoe ik die klaar moet maken, maar zij weet het ook niet'. Hoe doen jullie het?
Moet ik dat ding gewoon schillen??
Ja dat denk je dan. Koop je voor je mangoliefhebbend kind mangostukjes uit de diepvries, weigert ze er na één likje zelfs maar 1 hap van te nemen.quote:Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
jah, net als frambozen, aardbeien, blauwe bessen, mango en euh nog iets fruitigs. Ideaal!
Verdullemequote:Op zondag 13 november 2011 12:52 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
niet meer bij H&M..
Lex ligt trouwens gewoon altijd bij mij in de buurt. of op mijn buik zoals nuin de doek of wagen beneden.. en 's avonds bij mij , juhp bij mij in bed of in de co-sleeper.
ik lig muisstil en maak mijn eigen bed kort op..lex ligt op mijn hoofdhoogte, kan ik m de hele nacht ruiken
aight!quote:Op zondag 13 november 2011 19:27 schreef Vanyel het volgende:
En heel toevallig vanavond om 19.40 de eerste afl van Breingeheim op Nederland 2
ohja dat was het.quote:Op zondag 13 november 2011 20:00 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen? Die moet je gewoon in bed mikken joh. Oordoppen in en klaar met het gezeik.
quote:Op zondag 13 november 2011 20:08 schreef mignonne het volgende:
skills vanyel!
nee nog niet, maar ik heb de tendens en insteek wel al een beetje gezien. ik gok dat dat hun advies vast zal zijn dat dat heul goed is
OOoo gosssie zo'n kleintjequote:Op maandag 14 november 2011 08:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn zoon kreeg gisteravond een sneeuwlaars van Leander tegen zijn hoofd
En nu dikke blauwe plek op zijn koppie. Had meteen de hapost gebelt omdat het heel hard aan kwam. Die gaf alleen maar via de telefoon een wekadvoes
Vanmiddag even naar onze eigen ha om te kijken hoe het gaat. Nu is ie de hele nacht wakker geweest en heel onrustig. Hij had natuurlijk hoofdpijn en geen kans om te slapen.
Nu heb ik hem net een zetpil gegeven en is ie van ellende in slaap gevallen. Arme ding.
![]()
En heel goed natuurlijk dat ze er op letten maar ze stelden allemaal van die stomme vragen alsof ze dachten dat we hem geslagen hadden. Vond het allemaal al erg genoeg en dan ook dat nog. Mijn kleine hummeltje
![]()
wow dat is snel!quote:Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef MamaPurk het volgende:
Kijk wat mijn kleine baby kan!
[ link | afbeelding ]
Vier tot zes weken ofzo.. ANders verkopen ze ook een soort van hadnschoentjes bij de prenatal die je om de handjes kan doen als ze slaapt zodat ze zich niet open kan krabben.quote:Op maandag 14 november 2011 14:40 schreef Susie het volgende:
vanaf wanneer mag je knippen en vijlen? Anouk krapt zichzelf nogal open en daar word ze niet knapper van zeg maar...
Ja erg snel hou het zelf bijna niet bij zo snelquote:
quote:Op maandag 14 november 2011 15:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Menicole sterkte voor je kleine
Ik knip Ean haar nagel gewoon. Ben ik al heel snel mee begonnen omdat vijlen niet zo goed ging
Mamplurk wat gaat ze snel.
@mignonne heb jij trouwens een richtlijn van de zantac? Mijn HA wist het niet zo goed en Ean staat nog op de dosering van de KA en volgens mij mag ze wel omhoog. Van de gebruiksaanwijzing word ik ook niet veel wijzer. E. krijgt toch ook zantac?
@takkembah lief dat je het vraagt. Volgens mij gaat het met haar oortjes erg goed. Wel blijft ze erg verkouden en wordt daar dan wakker van.
Bij Sofie knipte ik haar nagels al in de kraamweek. Ze had enorm lange nagels, en had ook krassen op haar gezicht. Nu is nagels knippen een ramp, maar dat hoort in het volgende topicquote:Op maandag 14 november 2011 14:40 schreef Susie het volgende:
vanaf wanneer mag je knippen en vijlen? Anouk krapt zichzelf nogal open en daar word ze niet knapper van zeg maar...
Haha, ons manneke krabt zich ook wel eens, wij hebben een papiervijltje wat we voor de scherpe kantjes gebruiken, gaat primaquote:Op maandag 14 november 2011 15:49 schreef Susie het volgende:
die mallerd hier doet het niet eens in haar slaap, maar als ik niet snel genoeg met haar fles aan kom!Ik zeg haar dus vaak genoeg dat ze dan mijn tiet maar had moeten pakken, dat is kant en klaar
je kan de nageltjes eraf bijtenquote:Op maandag 14 november 2011 14:40 schreef Susie het volgende:
Ah, een vleescheterquote:Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan
Huh??? Een haar? Of wat? Huh, hoe kan dat nou weerquote:Op maandag 14 november 2011 17:01 schreef Kleurdoos het volgende:
de baby van de overburen ligt in het ziekenhuis. (10 dagen ouder dan lex) had ee haar om zijn vingertje heenzitten, topje er bijna af
Euh dit dusquote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Takkembah het volgende:
[..]
Huh??? Een haar? Of wat? Huh, hoe kan dat nou weer
quote:Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in ordetoch weer een beetje opgelucht.
Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.
kortom yay!
quote:Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan![]()
quote:Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in ordetoch weer een beetje opgelucht.
Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.
kortom yay!
QFT maar dan exclusief de caps lockquote:
Die van ons eet tegenwoordig goud. Ik had het met iemand over vergoedingen en was nieuwsgierig naar de prijs van de Neocate.quote:Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan![]()
Lena zit in een verticale groep en daar gaat het er iets anders aan toe. Ze ging in de box, op het kleed in de babyhoek, onder de speelboog, op schoot bij een leidster als alle kindjes aan tafel aten of aan het kleien waren. Lena was en is trouwens wel het soort baby dat je weg kunt leggen en zich de hele tijd zelf vermaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.
Op het KDV waar ik werkte was het ook een verticale groep, En de baby's werden zo veel mogelijk overal bij betrokken, Als we fruit gingen eten, zaten de kindjes erbij, het zij in een wippertje of op schoot, of in een kinderstoel als ze kunnen zitten, Als we kringspelletjes deden, lagen de baby's erbij of hadden we ze op schoot, en met vrij spelen lagen ze of in de box, in een wippertje of op een kleed tussen de andere kindjes, op die manier wordt het contact bevordert, En zodra een kindje ging huilen werd het opgetild, een peuter kan vertellen waarom er verdriet is, een baby nietquote:Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.
Ik twijfel soms of ik bij elke keer huilen moet gaan trosten of vermaken, maar op een kdv zijn er meer kinderen en die worden ook gewoon verzorgd, maar hoe? En hoe zit het met nieuwe dingen leren, bijvoorbeeld zitten en kruipen.
Ik leg mijn zoontje af en toe op de grond, maar kruipen schiet nog niet echt op, na een tijdje vindt die dat saai of wordt boos dat die niet vooruit kan, dan gaat die heulen. Ik probeer dan weer iets nieuws, op schoot of in de box, maar hoe vermaken ze de kinderen op een kdv?
Als het eten voor Geert er een keer bij inschiet (want haast, vergeten apart te koken etc) dan geef ik hem vaak gewoon een tomaatje en een stuk komkommer, waar hij dan heerlijk van smult. Het kan even duren voor ze dingen lekker gaan vinden, blijven aanbieden is de truc. Bovendien groeien ze nu nog niet (echt) van de bijvoeding. Ze halen hun calorieën uit de borst (of fles) voeding. Ik zou als ik jou was 's ochtends een fruithap geven tussendoor, en 's avonds gewoon groente blijven aanbieden, op de momenten dat je zelf ook (een tussendoortje) aan het eten bent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
eenvoor mignonne!
Bedankt iedereen voor de leuke reacties op de halfjaar-foto's
@Danic: onze dames lijken misschien niet op elkaar, maar volgens mij kunnen ze wel dezelfde gezichten trekken. Ik zat op je fb de foto's te vergelijken, en ik zag ook toch duidelijk een gelijkenisbizar
Even een vraag:
Ik probeer Larissa aan groentehapjes te wennen, maar ik krijg er al na 1 hapje niets meer in haar mond. Fruit gaat wel prima (alhoewel ze vanmorgen opeens geen banaan meer wilde). Ook broodkorst vindt ze lekker.
De groentes die ik al heb uitgeprobeerd: Wortel (gaat alleen redelijk met appel), broccoli met aardappel, doperwtjes, en bloemkool.
Zelfs met bloemkool in haar handje doet ze niets![]()
En nu mijn vraag: Moet ik haar toch een fruithapje aanbieden als ze geen groentehapje wilt of kan ik het voorlopig gewoon aanvullen met borstvoeding?
Ja, natuurlijk! Lena had in het begin erg veel moeite om alleen in een slaapkamer te slapen daar. Toen hebben ze speciaal voor haar een hoekje met hangmat gemaakt. De leidsters proberen altijd aan de behoefte van de kindjes tegemoet te komen. Ze kunnen heus niet alles, maar ze doen het super.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:03 schreef Zana het volgende:
Ik had verwacht dat de kindjes misschien meer alleen op bed gaan liggen, maar als ik dat zo lees wordt ook gewoon veel van plaats of houding gewisseld en ook gewoon getroost en opgepakt.
kleine kanttekening voor borstvoedende moeders, om de productie goed in stand te houden wordt aangeraden de bijvoeding ná de borst te geven. Om te voorkomen dat de kleine niet genoeg drinkt en de productie dus zou kunnen gaan dippen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:41 schreef danic het volgende:
Wij kwamen er na een paar dagen achter dat we Eva op een verkeerd tijdstip een hapje gaven, ze was dan vaak te moe. Let dus ook daarop.
Wij geven een fruithapje na haar ochtendslaapje, vóór de tweede fles. Dan dus die fles en voor haar derde fles een groentehapje, dus dan is het einde van de middag. Zo rond 16.30. Daarna fles, spelen en slapen en rond 22.00 de laatste fles.
De rode wangen had Eva ook. Het waren geen tandjes maar de oorontsteking. Ik zou voor de zekerheid het even laten nakijken door de huisarts, dan kun je ze misschien wat geven als paracetamol of neusspray.
Bij Jan deed ik dat ook zoquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:57 schreef danic het volgende:
Goed punt DJMO. Komt er ook nog één van mijn kant: wij geven de twee dingen dus niet gelijk na elkaar. Er zit zeker een uur tussen het hapje en de fles.
Dat merk ik inderdaad ook, dat de oudere kindjes gek zijn op de baby's en ze ook willen helpen en verzorgen! Op die manier leren ze ook al jong om rekening te houden met andere kindjes, want als er een baby op de grond ligt kan je daar niet over heen rennen, en dat hoorde je ook regelmatig uit peutermondjes!quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, precies, gewoonmezelf87! Zo gaat het er hier ook aan toe. En de meisjes van Ivans leeftijd (2-3 jaar) zijn dol op Lena, want dat is 'hun' baby.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |