abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104166852
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
4 november 2011: Jelte Roan zoon van Vlindur

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pvoesss op 09-11-2011 17:26:37 ]
pi_104167377
Zesde van boven? Waar slaat dat nu weer op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104167523
Hoi, ik kom helemaal vers binnenvallen.

Het gaat goed hier, Jelte is nu 5 dagen en hij heeft helemaal door hoe het werkt. Overdag slapen en drinken en 'snachts lekker vaak komen voor een hap :Y)

Ik heb vannacht redelijk geslapen. 2x 3 uur en kan helaas overdag niet bijslapen omdat me dat simpelweg niet lukt -O-

We begonnen moeizaam, mijn bv had geen haast om op gang te komen. Jelte viel heel snel af en moest worden bijgevoed. Dit doen we met een cubje. Inmiddels gaat het goed, ik kolfde net de stuwing er wat af en er kwam uit beide borsten 100 ml :o ^O^
Vannacht voor het 'slapen' nog een keer kolven, want vannacht kon ik niet eens op mijn zij liggen zo zeer deden ze :X

Mijn kraam is een koe die de gave heeft om als ik geboeid tv zit te kijken er door heen gaat kakelen met informatie die ik allang weet. Ik heb Rienk immers al :{w Maar de stagiere is wel leuk. Een jong meisje van 19 die wel alles wil leren. Ze zijn vanmiddag met Rienk wezen wandelen en Jelte en ik hebben heerlijk samen op de bank gelegen. Jelte slaapt nu in de doek en Rienk kijkt naar de droomtuin.

We mogen in de op! Jelte Roan 4 november 2011 O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_104167811
quote:
8s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ja stom he! ik zag net dat wij 2e van boven zijn en daar ben ik nog niet aan toe hoor ;(
Gedaan Vlindur ^O^
pi_104169257
Oeh Vlindur! Heb ik jou nog niet eens gefeliciteerd.. Dus bij deze alsnog een *O* voor jou :)
pi_104169380
Ook welkom hier Vlindur, en gefeliciteerd!
pi_104170181
quote:
dat dacht ik dus ook. We zijn nog geen 6e, maar mán wat gaat ze hard naar de bovenkant van de lijst! :o
pi_104170214
quote:
:o Saar staat ook al in de top 10! Time flies!

Vlindur wat heerlijk dat het zo goed gaat nu! :*
pi_104170517
Hoe zat het nou ook alweer bij deze symptomen:

slijmerig, groene diarree, direct rode billen (dus bijtende poep zeg maar), grijpen naar oortjes.

Waren dat nou tandjes of verkouden?
Want ze is verder helemaal niet verkouden, maar ik voel nou ook niet echt een nieuw tandje (hoewel die vorige 2 tanden er ook ineens waren en niet te voelen waren van tevoren)
  woensdag 9 november 2011 @ 18:47:55 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104170834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:40 schreef danic het volgende:
Hoe zat het nou ook alweer bij deze symptomen:

slijmerig, groene diarree, direct rode billen (dus bijtende poep zeg maar), grijpen naar oortjes.

Waren dat nou tandjes of verkouden?
Want ze is verder helemaal niet verkouden, maar ik voel nou ook niet echt een nieuw tandje (hoewel die vorige 2 tanden er ook ineens waren en niet te voelen waren van tevoren)
Dit had Ventje een paar weken geleden allemaal! Het is gewoon over gegaan. Ik ga ervan uit dat het allemaal bij verkoudheid hoort.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:50:06 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104170923
Vraagje: welk speelgoed is leuk voor een baby van 16 weken? Het is binnenkort natuurlijk Sinterklaas, en Ventje mag ook meedoen met lootjes trekken O+ . Wat zet ik op zijn lijstje...Hij heeft al genoeg rammelaar-achtige dingen, knisperboekjes en -doekjens, bijtringen heeft-ie zat, heeft al een mobile (maar daar wordt-ie al iets te groot voor merk ik). Wat zou nu echt leuk en nieuw zijn voor hem?
pi_104171103
Heb je al iets met muziekjes? Dat vindt Eva momenteel erg interessant.

En anders iets waar hij over een tijdje wat aan heeft? Ik had vorig jaar een cadeaubon gekregen van Intertoys en heb daar van de zomer deze mee gekocht:

Ze hebben hem ook in een neutrale kleur hoor, is misschien leuker voor je mannetje. :P
  woensdag 9 november 2011 @ 19:00:45 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104171354
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:00 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hahah dat had je toch de hard way geleerd? Nadat ik dat in het rapley topic had gezet :P
Ja check }:|
En dan ben ik niet degene die kookt, ik ben degene die de afwas doet :')

Ik had nog zo tegen N. gezegd dat het niet verstandig was, maar hij wist beter "want in Opperdepop....", enfin sommige dingen moet je mensen laten leren door ze hun ongelijk te laten halen *)
Alleen een beetje jammer dat ik degene was die 's nachts kon troosten, dat dan wel weer :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104174002
Heeft iemand een idee hoe je je kind kan leren aan de fles te drinken?
Ik geef bv maar we proberen Eva ook de fles weleens te geven ivm oppas/kdv vanaf januari.
Vooralsnog snapt ze er niks van, ze smakt meer, duwt haar tong tegen de speen en gaat kokhalzen omdat de melk uit de speen loopt. De maar speen is een s van Medela. Heb ook een speciale speen geprobeerd (de calma van medela) maar ze snapt t gewoon niet.
Dit schiet niet op zo. Ze drinkt hooguit 10 ml en daarna weigert ze de fles. Als ik er ben geef ik nog wat van mezelf maar wat als ik er niet ben? M'n kind moet toch kunnen eten!
Tralalalaaa
  woensdag 9 november 2011 @ 20:03:52 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104174908
@TAP, ik geef ook zo nu en dan de fles, ook gewoon die van Medela en ze drinkt eigenlijk vanaf het begin eruit, wel draai ik hem heel strak dicht, zodat ze moeite moet doen.
En ik maak de melk vrij warm, zodra het afgekoeld raakt gaat ze klooien, dan vind ze het niet te drinken.

Wellicht een ander soort fles proberen? Heb je geen Avent flesje uit een vd pakketten?
En laat de fles door iemand anders geven dan jezelf.

Succes ermee. ;)
pi_104176393
Niet echt bijgelezen..

Wiesje heeft echt last van de prikken.. arm ding. Bij elke beweging gaat ze hartverscheurend huilen, tussen het huilen door vooral slapen en jammergenoeg ook minimaal drinken. Ik krijg er sinds half 2 vanmiddag moeizaam er wat in. Af en toe drinkt ze 20cc
Ook heeft ze koorts 39 graden. Dus er us net een zetpil ingegaan.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104178392

Weer goed gekeurd door het CB

En nu ga ik terug lezen voor de eva spam
pi_104179458
@ Juud, wat bedoel je met strak dichtdraaien? Er komt toch gewoon melk uit de speen of snap ik het niet goed? Of heb je t over de calma speen van medela? Want dat ding geeft echt alleen melk als je vacuüm trekt, maar dat lukt Eva niet.
Ik ga wel de avent flessen proberen. Difrax pakte ze ook niet.
Verder geef ik haar de fles niet, mijn idee daarachter is dat ze die dan juist niet moet omdat ze weet dat ik veel lekkerdere melkflessen heb voor haar ;)
Tralalalaaa
pi_104179687
Als je de fles strakker dichtdraait dan komt er moeilijker melk uit. Bij difrax kan je ook de onderkant strakker/losser draaien.

Mooi lijntje fr!
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 november 2011 @ 21:36:43 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104179892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:54 schreef danic het volgende:
Heb je al iets met muziekjes? Dat vindt Eva momenteel erg interessant.

En anders iets waar hij over een tijdje wat aan heeft? Ik had vorig jaar een cadeaubon gekregen van Intertoys en heb daar van de zomer deze mee gekocht:

[ afbeelding ]
Ze hebben hem ook in een neutrale kleur hoor, is misschien leuker voor je mannetje. :P
OMG.. die wil ik voor Larissa van de Sint..
Ga uit mijn hoofd jij!!

@ Aventura: wat ik op mijn lijstje heb staan voor Larissa:

Fisher-price activity centre voor in de box
de babywalker van v-tech dus
lamaze stapelinsecten
Chicco staand katje (das de naam op bol.com tenminste)
fisher-price muziek sleutels
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_104180115
ik doe ook ff mee met OMG Liene draaide vanmiddag drie keer achter mekaar van rug op buik!! :o
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 november 2011 @ 22:04:19 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104181597
quote:
ze zijn toch gisteren pas geboren ofzo? ;(

Geert gaat uit zichzelf zitten :o

Vlindur *O* gefeliciteerd nog :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104182266
Neeee Claudia :o dan zijn wij 7e van boven? damn... wat gaat het toch snel hè? zo cliché maar zo waar ook.

En ze is zo leuk die kleine druif van mij O+ als ik binnenkom dan begint ze helemaal te stralen en komt ze in turbostand op me afgekropen enzo <3 zo lief!

Wij gaan morgen even wegen en meten bij het cb, en dan 's middags weer langs de diëtiste. Ik ben heel benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ik verwacht er eigenlijk weinig van omdat de kleine smurf heel behoorlijk eet. De lengte lijkt inmiddels ook weer bij te trekken, maar daarom dus naar t cb om dat te bevestigen.

Nog even uit mn hoofd, mrien, fijn dat de operatie achter de rug is!!
En een dikke zoen voor Wies, arm ding :* hopelijk heeft ze er snel minder last van.
:)
pi_104182402
zo nu nog ff wat reageren ;)

You go Geert!!! goed hoor! *O*

Ach Wickie; wat sneu dat Wies zo'n last heeft van de prikjes :* , was ze verder helemaal goedgekeurd?
Heb je ook al een klein speklappie?

Claudia; echt joh> is jouw meid al bijna een jaar?? dat had ik ook nog niet door! :o

Mrien; met Jelle alles goed?? niet erger verkouden geworden?

Mooie curve van Ean FR! wat volgt ze mooi dr lijntje O+

Wij kunnen dus morgen heeeeel vroeg naar de manueel therapeut.. ben benieuwd! vandaag ging wonderwel goed! veel gelachen en ze was echt gezellig! zo fijn! O+

en voor Sinterklaas krijgt Liene van mijn ouders een babyarmbandje, die had Evie ook vanaf een maand of 3/4 en vind/ vond ik zo leuk O+
en van ons krijgt ze een fleecoverall en 2 pyama's....
(speelgoed te over hier in huis haha)
  woensdag 9 november 2011 @ 22:27:43 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104182959
Dankje tt, dat heet dus een babywalker! Googelt makkelijker ;)

Wow Bj! Nu al draaien? Dat zie ik venteke niet doen, en die is 5 weken ouder.
pi_104183097
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:27 schreef Aventura het volgende:
Dankje tt, dat heet dus een babywalker! Googelt makkelijker ;)

Wow Bj! Nu al draaien? Dat zie ik venteke niet doen, en die is 5 weken ouder.
Evie kende dat trucje ook al heel snel... kweet nie, mijn kinders willen blijkbaar alles snel doen.. vooral ter wereld komen ;)
pi_104183253
Wow BJ, nu al draaien!

Mooie curve FR!

Mignonne succes morgen!

Ons proppie drinkt weer :) de pcm werkt!
BJ, ons spekkie doet het super, bijna 5,5 kilo! Alles groeit volgens het boekje. Ze heeft een hele lichte voorkeurshouding, maar niks bijzonders.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 november 2011 @ 22:43:25 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104183920
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik geef bv maar we proberen Eva ook de fles weleens te geven ivm oppas/kdv vanaf januari.
Vooralsnog snapt ze er niks van, ze smakt meer, duwt haar tong tegen de speen en gaat kokhalzen omdat de melk uit de speen loopt. De maar speen is een s van Medela. Heb ook een speciale speen geprobeerd (de calma van medela) maar ze snapt t gewoon niet.
Dit schiet niet op zo. Ze drinkt hooguit 10 ml en daarna weigert ze de fles. Als ik er ben geef ik nog wat van mezelf maar wat als ik er niet ben? M'n kind moet toch kunnen eten!
en met een kopje geven ? kost iets meer tijd en moeite dan een flesje, maar hey als ze het zo wel drinkt is het het proberen waard denk ik ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104184535
Ik zweer echt bij de breastflow van Tommee Tippee, Elin wilde nooit de fles..Lex pakt deze echt fantastisch! een goede combi met BV.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:55:36 #30
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104184616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat Tommee Tippee flessen wel fijn zijn bij borstvoedingskindjes, misschien dat iemand dat in het BV-topic dat wel weet?

Mijn grietje is weer goed op temperatuur, en ze had zelfs al weer praatjes. Maar ik ga wel de wekker vannacht weer zetten om het in de gaten te houden.
Ik ben trouwens wel blij dat tegenwoordig 's avonds kan werken. Als ik overdag had gewerkt dan ik me moeten afmelden omdat ze niet naar het kdv had gekund.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:56:33 #31
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104184671
Ah toevallig, KD heeft er ervaring mee.
pi_104184978
Ja sorry aventura, was de naam ff kwijt en stond op het punt om weg te gaan.
Tankgirl, hahaha! Ik moest zo lachen! Dus als het weer onrustig is in je hoofd, dan weet je het hè, dan scharrel ik weer rond.
  donderdag 10 november 2011 @ 07:02:09 #33
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104191306
T_A_P net zoals KD zweer ik ook bij de Tommee Tippee, en we hebben toch al heel wat flesjes geprobeerd (difrax, avent, medela & jawel; tupperware :P)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_104191318
zoo een vroegertje hier; zit aan mijn ontbijt om zo naar de manueel therapeut te gaan met Liene. Slapen gaat de laatste dagen wel beter nu weer dr vaker op bed leggen... Gisteravond moest ik sporten, dus na de borst, net voordat ik weg ging, heb ik dr op bed gelegd en ze was pas een kwartiertje wakker toen ik weer thuis kwam. Dus kon zo weer aan de borst ;)
Ze heeft al met al een heel goede nacht gehad; van 18:45 tot 20:45 en van 21:45 tot 6:15 uur (gedronken om 3 uur tussendoor)
pi_104191545
succes bj :)

hier nog zo eentje die zweert bij tommee tippee!
pi_104191574
Ok tommee tippee gebruiksters, welke gebruiken jullie dan? De anti colic of de Easivent?
Ik ga m zeker proberen!!
Tralalalaaa
  donderdag 10 november 2011 @ 08:01:13 #37
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104191642
*kijkt op website* volgens mij heb ik de easivent. Ik heb hem bij het kruidvat vandaan iig.
pi_104191704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:16 schreef mignonne het volgende:
Wij gaan morgen even wegen en meten bij het cb, en dan 's middags weer langs de diëtiste.
Wij hebben morgen onze eerste diëtistafspraak. Ben benieuwd.

Ons bvkindje drinkt vanaf het begin goed uit avent.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 10 november 2011 @ 08:10:56 #39
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104191732
hier ook tommee tippee, de enige die Eline blieft. Easivent hier. Die andere kende ik niet
pi_104191916
Zo weer thuis, KISS inderdaad, nek, linkerschouder en bekken zaten vast en of scheef.. leuk zo,n stortbevalling... ze is volledig behandeld en mag over twee weken nog een keer voor dr liinkerarm. Nu nog ff een powernap samen tot Evie wakker wordt.
pi_104191947
Fijn dat er iig duidelijkheid is BJ, en zicht op herstel, want dat zal bij jullie allebei een hoop rust brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104191981
BJ, fijn dat ze behandeld kon worden en dat je nu duidelijkheid hebt. Nu duimen voor een spoedig herstel enzo O+ en slaap ze :z ^O^
  donderdag 10 november 2011 @ 08:45:16 #43
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_104192097
Net als bij Vanyel drinkt mijn bv kindje al vanaf dag 3 uit een Aventfles gekolfde melk naast voedingen uit borst.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_104192137
Fijn BJ! Lekker even rusten dan nu!

Hier ook bv kindje dat ook veel gekolfde melk uit fles krijgt, sinds dat ie geboren is eigenlijk al. Ook fleszoektocht gehad, avent was niet pretiig, nu gebruiken we nog steeds medela calma en dat gaat prima.
pi_104192308
Danne drinkt prima uit de fles, vorige week nog wel tenminste.. Is t verstandig om dat te blijven oefenen en met welke frequentie? Want 5 januari is mn eerste werkdag alweer...

Verder slaapt onze kleine man overdag slecht.. Hij vecht dan echt tegen zn slaap en zo zijn we ooit 1,5 uur aan t sukkelen.. Als we hem bij ons pakken slaapt hij zo, dus meneer heeft moeite met zelf in slaap vallen :( We hebben wel ontdekt dat hij op zn buik wel snel in slaap valt. We draaien hem dan om en blijven er maarbij zitten.. Hebben wel aerosleep maar wil tochnog even de rug als slaaphouding proberen totdat hij nog sterker in zn nek is..
pi_104192457
Is inbakeren misschien een idee?
We bakeren Cas niet compleet in maar alleen met zijn armpjes :) Dat werkt voor hem super om in slaap te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104192558
Mijn kleine slaapt nog :o
Eigenlijk al vanaf 19:00 gisteravond. Heb al tig keer gekeken of ie het nog wel deed :X
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104192622
Wat een schatje :)
Hij is erg beweeglijk met zn armpjes idd.. En op zn buik bewegen die dus minder, dus meer ontspannen en eerder in slaap vallen.. Maar zou niet weten hoe ik moest inbakeren, vooral alleen de armpjes..
Wil t nog even een weekje de kans geven, vanmorgen viel hij na een half uur zelf in slaap na wat pruttelen/ jengelen
pi_104192763
Mocht je het willen proberen dan kan ik het stap voor stap voor je fotograferen :) Roept u tegen die tijd maar even! Kan het wel in tekst uitleggen maar dat is minder makkelijk.
Onze kraam heeft het ons zo voorgedaan omdat Cas met zijn armpjes zwiepte.
  donderdag 10 november 2011 @ 09:43:59 #50
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_104193148
Hoop dat Liene baat heeft bij de behandeling van de osteopaat!

En Cas O+ Wij hebben Simon de eerste weken ingebakerd. Niet eens omdat hij onrustig was, maar meer omdat het ons lekker warm en beschermend leek. Nu doen we het niet meer, maar we stoppen hem wel in de ingebakerde houding in in zijn wiegje en dan ligt hij (meestal :P ) heel rustig te wachten tot hij in slaap valt O+
Oude (on)bekende.
pi_104193239
Dan blijft Cas dus niet lekker rustig liggen wanneer ik dat doe :') Zodra we in ons nieuwe huis slapen dan heeft hij een ledikant ipv een wieg, dan gaan we het inbakeren afbouwen :)
pi_104193549
Matthias is net voor de 3de keer zijn leven in de tummytub geweest. En leuk dat ie het vond :')
pi_104193567
Armpjes zwiepen, klinkt heel bekend :) ga je aanbod onthouden :)
  donderdag 10 november 2011 @ 10:08:38 #54
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104193689
Ah de tummytub. Was Aléxa's favoriet, en Seth doet net alsof we hem in kokend water dompelen :')

Seth heeft inmiddels een ritme :o de Forte voeding was hier geen succes. Seth leek daar KMA-achtig op te reageren. Dus we zijn aan elke fles een schepje rijstebloem gaan toevoegen en in de laatste fles twee. Werkt als een tiet :D meneer zit nu netjes op 7-11-15-19-2230. Ik ben zo dankbaar voor mijn slapies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104193787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:08 schreef Takkembah het volgende:
Ah de tummytub. Was Aléxa's favoriet, en Seth doet net alsof we hem in kokend water dompelen :')

Haha dat doet Matthias dus ook. Hij gilt als een mager speenvarken :X Wist ook meteen weer waarom het pas de derde keer was O-)

KD kijk:

Hij past eindelijk in maatje 62 *O*
pi_104194077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha dat doet Matthias dus ook. Hij gilt als een mager speenvarken :X Wist ook meteen weer waarom het pas de derde keer was O-)

KD kijk:
[ afbeelding ]
eindelijk? ik baal juist dat ie er al inpast :D en leuk he die panda's, ik doe er altijd een zwart h&m vestje bij aan :) en de tummytub en t badje zijn hier beide erg aangenaam.. maar in de tummy draait ie gelukzalig zijn ogen weg :') deed ie gisteren bij een kindloze vriendin op schoot, ze gilde t uit, dacht dat ie dood ging :D :')
pi_104194172
Ja Matthias heeft er ook een zwart vestje bij. Maar heb hem nu even 2 rompers aangedaan. Vind het anders zo jammer dat je die panda's niet ziet.
Ik ben wel blij dat ie eindelijk in 62 zit. Hij is bijna 8 weken dus mocht ook wel keer. En ik heb in die maat weer zoveel leuke kleren. Allemaal net iets stoerder dan maat 50/56!

[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole2 op 10-11-2011 10:29:41 (Naam van mijn eigen kind verkeerd geschreven!! ) ]
pi_104194408
ik ben dol op dit pakje, zo fijntjes en zacht O+

en zo ontzettend zonde van die jammerlijke opdruk (daddy's little hero ;( ) ik had t pakje gekocht voor het broekje O+

pi_104194434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben dol op dit pakje, zo fijntjes en zacht O+

en zo ontzettend zonde van die jammerlijke opdruk (daddy's little hero ;( ) ik had t pakje gekocht voor het broekje O+

[ afbeelding ]
Haha dat pakje had Matthias ook. Even kijken of ik een foto heb waar ie het aan heeft!!

Alleen op deze foto kun je het nog net een stukje zien!!

[ Bericht 9% gewijzigd door MeNicole2 op 10-11-2011 10:46:11 ]
pi_104197862
Nirak, Danne is nog wel heel erg jong om zelf in slaap te vallen. Baby's moeten dit echt leren. Het is dan ook geen probleem dat hij nu eerst bij jullie in slaap valt en dat je hem dan weg legt. Dat wakker in bed leggen komt vanzelf heus. Maar voor nu geef hem lekker die geborgenheid.
Met de fles blijven oefenen zo hier en daar is verstandig ja. Er zijn wel een aantal kindjes hier op Fok! die hem voorheen pakte en toen moeder weer moest werken niet meer. Dikke paniek dan.

Puck doet het super volgens het CB. 9545 gram en 76cm *O*

You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104197894
Matthias en Lex O+
The way you rock'n'roll
pi_104198103
Wow DML, Puck groeit als kool :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104198376
Ja, nog even en ik moet hem even in de droger gooien denk ik en op rantsoen zetten
The way you rock'n'roll
pi_104198460
Fijn BJ dat je duidelijkheid hebt, hopelijk helpt het.

Zelf in slaap vallen doet die van mij niet aan :') en aangezien ik niet aan (lang) laten huilen doe, valt ze dus tegen mij aan in slaap (of mn lief als t zo uitkomt) en dan leggen we haar over. Ze zijn nog maar klein, ik vind het fijn om ze die geborgenheid te geven die ze graag willen hebben. Soms is t lastig maar er komt een tijd dat ze helemaal niet meer zo rustig op schoot willen blijven zitten, en dat moment komt veel sneller dan je zou denken meestal -O-

Puck wauw! goeie curve jungske! *O*

Wij zijn naar t cb geweest vanmorgen om te wegen. De wvk zat met open mond te luisteren over de zorgen en t advies van de kinderarts enzo. Jongste was ook weer gegroeid zoals ik zelf al dacht, nu 67 cm, nog steeds ruim op de -1/-1.5 lijn, maar wel weer gegroeid. Gewicht en lengte zijn keurig in verhouding. Haar advies, 'ik ben geen dokter, maar ik zou toch voorzichtig zijn met al te fors gaan bijvoeden met allerlei toestanden... begin maar gewoon met lekker extra aanleggen als je zelf denkt dat ze echt tekort komt en kom dan nog maar ns wegen.'

fijn meegedacht iig :Y
heb een kopietje van de curve meegekregen voor de dietist strakjes.
pi_104198636
Fijn dat ze gegroeid is Mignonne (Doe eens een nick die lekker af te korten is }:| )
En wat een fijne wvk!!
Succes straks :*
The way you rock'n'roll
pi_104199029
Fijn dat ze iig weer in verhouding is Mignonne, die kleinste van jou groeit gewoon in etappes.... dan weer de lengte, dan weer het gewicht, je zou bijna minder vaak gaan meten en wegen :')

M'n mobieltje kent je naam inmiddels al... er staat eerst wel Nihoon en dan Nihoonm, maar als ik de 3 dan doe voor de e dan komt het uiteindelijk toch goed :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104199310
ha :D dank mobieltje van leandra O+ :P

ja nouja dat is het punt ook idd, de wvk zei het ook al van ja je bent duidelijk toevallig net vlak voor de groeispurt op controle geweest en dan ziet het er gek uit, en je ziet dat als je twee weken later komt dat het alweer bijgetrokken lijkt. En dat is ook zo natuurlijk, het vertekend heel snel. Dus ik ben blij dat ik toch nog een keertje ben gaan wegen.
Met oudste moet ik eind november weer voor een afspraak en dan mag ik jongste ook gelijk even wegen/meten, voor de gemoedsrust van de kinderarts :+
pi_104199421
fijn Mignonne, zo hoort het verdorie

en wat NIET hoort
is dat ik ongesteld ben geworden
:( bij elin duurde dat MAAAAAAAAAANDEN
pi_104199593
Mignonne, Fijn dat je jongste weer een beetje bijgetrokken is qua groei.

KD, Dat is KUT!

Zo wij zijn weer thuis... Grote broer had boswandeling met zijn klas vanochtend en wat ouders tekort. Dus Joris en ik zijn meegeweest. Maar aangezien even gaan zitten en voeden niet alleen koud is met dit weer, maar ook praktisch best onmogelijk tijdens een wandeling met 25 kleuters, dus maar een flesje gekolft vanochtend. Weten we ook weer dat Joris bij gebrek aan beter best koude melk uit een flesje drinkt in de draagdoek :D.
Altijd handig, mijn super makkelijke mannetje!
pi_104199606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:15 schreef Kleurdoos het volgende:
fijn Mignonne, zo hoort het verdorie

en wat NIET hoort
is dat ik ongesteld ben geworden
:( bij elin duurde dat MAAAAAAAAAANDEN
Je lijf weet dat je heel graag al een derde wil en die helpt je een handje :P
pi_104200007
nee, t komt door de libressekalender, die stuurt me altijd een mail als ik t moet worden..en gisteren.

mijn cyclus gaat dus gewoon weer op :') dus over 14 dagen de eerste ronde \O/

:P
  donderdag 10 november 2011 @ 14:08:27 #72
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104201105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:32 schreef Kleurdoos het volgende:
nee, t komt door de libressekalender, die stuurt me altijd een mail als ik t moet worden..en gisteren.

mijn cyclus gaat dus gewoon weer op :') dus over 14 dagen de eerste ronde \O/

:P
Jemig, en ik vond mezelf al sneu, dat ik het na 4,5 maand weer werd, maar het kan altijd erger zullen we maar zeggen. :')
pi_104201973
mja ik vind t ook wel een beetje raar..ik voed namelijk best veel laat er weinig tijd tussen.. en de vorige keer duurde het dus ook meer dan een jaar ofzo..ik weet t niet meer precies. ik bloedde nog van de bevalling tot een week geleden.. toen alleen nog wat rose af en toe..maa nu weer helder..dus denkl iig dat het menstruatie is :{
pi_104202878
Balen als t klopt KD..
Ik vloei nu na 15 dagen bijna niet meer en heb ook niet extreem veel gevloeid, totaal geen stolsels enzo.. En dat voor iemand die bloedverdunners gebruikt, valt me niet tegen dus.
pi_104203080
ik ook geen stolsels O+ het bloeden kabbelde een beetje, gewoon lichte menstruatieachtigmeuk. maar bij BV vind ik het wel heel erg raar hoor :(
pi_104204394
Hm KD, had Menicole niet iets soortgelijks laatst? En toen was het dus niks niet menstruatie. Ik zou je vk ff bellen als ik jou was.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 10 november 2011 @ 15:49:01 #77
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104204678
Ik vloeide trouwens ook nog rond die tijd KD, dat was ook op een gegeven moment gestopt een paar dagen en toen begon het weer. Ik heb uiteindelijk wel 7 weken erover gedaan voordat het echtecht weg was. Maar dat was dan wel na een KS.

Ik zou ook idd even informeren hoe of wat als het zo blijft of als je je niet lekker voelt zeker aan de bel trekken.
pi_104204683
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:42 schreef Morretje het volgende:
Hm KD, had Menicole niet iets soortgelijks laatst? En toen was het dus niks niet menstruatie. Ik zou je vk ff bellen als ik jou was.
Hier was het waarschijnlijk wel gewoon ongesteld hoor. Maar het kan zo af en toe voorkomen dat de eerste keer heel erg is. En dan helpt het beste om alles goed schoon te maken van binnen.

De vlos dacht trouwens in eerste instantie aan een miskraam :X
pi_104205589
Blegh, ongesteld worden, ik moet er nog niet aan denken.

Floris is ook weer helemaal goed gekeurd bij CJG, nu 6 kilo precies en 63cm. Prikken ook weer gehad en ook al was hij even flink boos waren de tranen ook zo weer opgedroogd en had hij weer volop "praatjes". En doet hij nu lekker een dutje in zijn wieg. Kan ik ook weer even een beetje rustig aan doen, alhoewel...

SPOILER
pi_104205679
Bij ons kdv hebben ze sinds vandaag een digitaal dagboekje over de opvang en wat Cas daar zoal aan het uitvreten is. Daar staan me toch lieve foto's bij! O+

[ Bericht 30% gewijzigd door Cyntiaa op 10-11-2011 19:27:06 ]
pi_104207252
Wat leuk Cyntiaa O+ Hoe oud is Cas nu?
pi_104207930
Wat een leuke foto Cyntiaa!
pi_104209093
och cynthia wat een schattige foto O+

Woh KD das mooi balen :{

Piglet wat fijn zeg dat Joris zo makkelijk is! Heerlijk O+

We zijn weer terug van de diëtist, ze had eigenlijk niets bijzonder te vertellen, ze begreep er niets van want aan de intake en de hoeveelheid voedingen kon het niet liggen. Ze vond jongste wel heel erg bleek, pips, witjes, net hoe je het wilt noemen. Niet 'goed' bleek zoals ikzelf ben en oudste is iig, ze vroeg of haar ijzer en ijzervoorraad ook geprikt waren maar daar heb ik echt geen flauw benul van.
Verder was alles in orde en moeten we rond de eerste verjaardag weer terugkomen en dan is het even afwachten hoe het gaat. Als alles goed gaat hoeven we daarna niet meer terug, anders wel.

Wat wel een beetje jammer is, is dat de dietist uit het basispakket gaat. Ik moet nog even bedenken hoe we dat tzt gaan betalen, komt vast wel goed tegen die tijd maar ik ben er niet echt heel blij mee.
pi_104210349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mignonne (Doe eens een nick die lekker af te korten is }:| )
QFT!

Ons mupke reageert slecht op sommige voedingsmiddelen..Hebben deze week al tig keer (elke dag 's ochtends en bij het ophalen opnieuw omdat ze het blijkbaar vergeten) gevraagd of ze willen opschrijven wat ze eet en of ze heeft gereageerd. Zeggen ze doodleuk "peer ging goed hoor" blablabla "ja maar een beetje wrijven". Een beetje is OOK reactie muts!

En dan voeren ze mijn 9maandige gevoeligerd ook nog leverworst -O- Waarom zijn die mensen zo onzorgvuldig?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104210393
En DML alweer naar het CB? Wij mogen pas in januari weer.
pi_104211150
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En dan voeren ze mijn 9maandige gevoeligerd ook nog leverworst -O- Waarom zijn die mensen zo onzorgvuldig?
Leverworst? Mag dat al wel?
Wel jammer/waardeloos dat ze weinig tot niks met je vraag doen, je meisje heeft er tenslotte last van..
pi_104211167
9 maanden afspraak was dit. Ik was er blij mee want zijn hoofd was de vorige keer nauwelijks gegroeid. Nu pakte hij zijn lijntje weer op. Nu in januari met elf maanden weer en dan ook prikken.
The way you rock'n'roll
pi_104211324
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Nirak het volgende:

[..]

Leverworst? Mag dat al wel?
Wel jammer/waardeloos dat ze weinig tot niks met je vraag doen, je meisje heeft er tenslotte last van..
Nee. Dat is echt achterlijk vroeg. Vieze afvalstoffen eet ik zelf wel, die hoeft zij nog niet :(
pi_104211349
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
9 maanden afspraak was dit. Ik was er blij mee want zijn hoofd was de vorige keer nauwelijks gegroeid. Nu pakte hij zijn lijntje weer op. Nu in januari met elf maanden weer en dan ook prikken.
Wij gingen van 8 naar 11 maanden. Denk dat het er 12 worden.
pi_104211686
zeg dan gewoon M. ofzo :D dat klinkt wel cool, james bond-ish :7

vervelend vanyel om er zo mee bezig te moeten zijn, en idd, mensen zijn wel heel makkelijk vaak. Ach 1 hapje kan wel toch? die hoor ik op t moment vaak :{

ook zo'n leuke vind ik "achja, ze groeit er toch wel weer overheen dus och" eh? dat betekent niet dat je het nu dan wel kunt geven... en daarnaast betekent het niet dat ze er nu niet gierend last van kan hebben...

ik vind het echt rot voor jullie dat dottir ineens zo op de allergietoer gaat zeg, dan valt ineens alles op. Is er niet een vaste leidster op het kdv die je daar wel mee vertrouwd met wie je een gesprek aan kunt gaan erover ofzo? dat zij zeg maar als enige zich met het eten van dottir bezig houdt? En anders op het kdv alleen laten geve waarvan je weet dat ze er tegen kan, en dan thuis de nieuwe dingen introduceren steeds. Lijstje meegeven dus van wat ze mag hebben.
pi_104212718
ik kom mij hier melden , onze zoon is geboren op 5 november. O+
5 november 2011 Rowan zoon van meissie1595

Alles gaat goed, hij is bijna weer op zijn geboortegewicht.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 19:18:22 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104212761
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij gingen van 8 naar 11 maanden. Denk dat het er 12 worden.
wij mogen ook de 9 maanden afspraak over slaan, omdat het prima gaat en ze het hier, sinds de introductie van een nieuw computersysteem, druk hebben met het plannen van nieuwe afspraken.

voor wat betreft de allergie van je dotje, kun je niet gewoon _eisen_ dat ze alleen dingen krijgt die jij / jullie meegeven? Het lijkt me redelijk normaal dat ze met de (over)gevoeligheid voor eten zeer zorgvuldig om moeten gaan. Stel je voor dat ze haar een keer pindakaas voeren (al dan niet per ongeluk)... sterkte ermee :*

Migje, jij ook sterkte met je jongste :*

Welkom meissie met Rowan, wat een scheetje O+

pi_104212968
Ja huphup M, doe eens een nieuwe naam ;)

Maandag heb ik het aan de slimste van het stel gevraagd, maar die had het dus ook niet gedaan/ besproken met de rest.
Morgen diëtist, dan heb ik hopelijk meer beeld. Wat die ook zegt, ik denk dat we sowieso een lijstje maken met wat ze mag, noodzakelijk of niet. Dot hoeft van ons gewoon nog geen leverworst of smeerkaas. Of limo. Dat wordt blijkbaar alemaal.ingevoer zonder overleg, ontdekken we nu met t gedoe. Want ze schrijven natuurlijk wel aan t eind van de dag als we ernaast staan ;)

En die 1 hap is toch niet erg mensen moeten gewoon klappen krijgen!
  donderdag 10 november 2011 @ 19:23:49 #94
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104213067
Rowan <3 hoe spreek jehet eigenlijk uit, meisje? Rowan of Rowen?
Alexa en Seth zijn lief
pi_104213179
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:18 schreef DJMO het volgende:
voor wat betreft de allergie van je dotje, kun je niet gewoon _eisen_ dat ze alleen dingen krijgt die jij / jullie meegeven?
Ik wik helemaal geen eten meegeven. Dat regelen ze daar maar. Ik wil gewoon dat ze luisteren als wij zeggen wat ze wel en vooral niet moeten doen.
Maar zij zijn ook gewoon heel onzeker. Denk dat ze blij zijn met een lijstje.
pi_104213248
En :W nieuwe baby
pi_104213481
Vanyel wat ontzettend balen dat Dottir zo aan het reageren is op voedsel
Mignonne hopelijk knapt je mini snel op en ziet ze iets minder bleek
Mooie stats van Puck

Onze uk is ziek. Ik ben vandaag meteen met de ll mee naar huis gegaan want ik kon om 16:10 bij de HA terecht uiteindelijk kon ik pas om 16:50 naar binnen met een jengelende ean want die kreeg honger. Ze heeft oorontsteking. Toen moest ik nog door naar de apotheek helemaal de andere kant op voor de AB daar heeft mijn vriend haar opgehaald zodat ze een fles kon krijgen.
En nu is de HA ook nog vergeten om de oogzalf op het recept te zetten dus morgen maar weer bellen.
pi_104213508
lijstje maken lijkt me inderdaad een goed plan. Als houvast voor de leidsters, misschien komt er ooit wel een invalster, dan is het ook fijn als die weet hoe en wat. Maar ook voor jezelf, je hebt dan zwart-op-wit aangeleverd wat jullie dottir mag hebben en wat niet, zeg maar een soort contractje ofzo?
pi_104213519
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:23 schreef Takkembah het volgende:
Rowan <3 hoe spreek jehet eigenlijk uit, meisje? Rowan of Rowen?
Je spreekt het uit als Rowan
pi_104213979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:32 schreef mignonne het volgende:
lijstje maken lijkt me inderdaad een goed plan. Als houvast voor de leidsters, misschien komt er ooit wel een invalster, dan is het ook fijn als die weet hoe en wat. Maar ook voor jezelf, je hebt dan zwart-op-wit aangeleverd wat jullie dottir mag hebben en wat niet, zeg maar een soort contractje ofzo?
Ik ging al reageren voor ik snapte wat er stond maar dat is wel handig. Helderheid. Snappen de meisjes het en kunnen wij hels gaan schoppen als het misgaat :)
pi_104214867
DML, Puck doet een Ivan! (Lees maar niet in het peutertopic. :+)
  donderdag 10 november 2011 @ 20:13:31 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104215984
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wik helemaal geen eten meegeven. Dat regelen ze daar maar. Ik wil gewoon dat ze luisteren als wij zeggen wat ze wel en vooral niet moeten doen.
Maar zij zijn ook gewoon heel onzeker. Denk dat ze blij zijn met een lijstje.
Afgezien daarvan is het sowieso absurd dat ze op een KDV leverworst geven, de lever is het afvalstation van het lichaam en de lever van kleine kinderen kan net de "normale" zaken aan die het binnenkrijgt, dat is nog helemaal niet klaar voor het extra afval wat het met leverworst binnenkrijgt, ook voor een 3-jarige is het geen verstandig voedsel.

Meisje, welkom en gefeiliciteerd met de geboorte van Rowan *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104216269
Eens, maar dat bedenken zij blijkbaar niet. Ik weet ook eigenlijk niet wat het beleid is daarover. Was allang blij toen de manager op mijn subtiele "wij geven het eten graag in stukjes" riep "oh jullie rapleyen".
Omdat ze op de groep blijkbaar niet kunnen bedenken wat wel en niet goed is voor zulke kleintjes, word ik liever wat directiever. De overgevoeligheid is daar een mooi excuus voor.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:23:21 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104216759
Nee maar ik snap überhaupt niet waarom ze op een KDV leverworst hebben...
Ze hebben toch ook geen cola en 7-up?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104216852
En wel duidelijk beleid dat er niet gesnoept wordt.

Maar ik merk om me heen dat smeerkaas en leverworst het ook bij veel ouders heel goed doen voor echt kleine kindjes. Vinden ze lekker en het plakt fijn...
pi_104216921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ging al reageren voor ik snapte wat er stond maar dat is wel handig. Helderheid. Snappen de meisjes het en kunnen wij hels gaan schoppen als het misgaat :)
hehe psies! :D schoppen dat t een lieve lust is c_/

nouja dat dus, dat als er toch iets gebeurt dat je dan terug kunt wijzen naar je lijstje en er nagegaan kan worden waarom daar vanaf is geweken.
En erbij zetten dat als er onverhoopt toch iets wordt gegeven wat er niet op staat dat het dan van belang is dat ze het aan jullie melden.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:25:46 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104216941
Ja, ik vind het vooral heel ranzig spul, toen B klein was en ze bij de slager vroegen of hij een plakje worst mocht was het antwoord alleen maar ja als het geen leverworst was :')

Soneal heeft ook z'n eerste plakje worst van de slager al te pakken... van een slager die geen leverworst als plakjes voor de kleintjes heeft :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104217169
Ik vind het wel lekker. :Y)
Op een of andere manier stuit smeerleverworst voor Dottir me nog meer tegen de borst dan gewone.
  donderdag 10 november 2011 @ 20:32:03 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104217389
Ik heb altijd al een afkeer gehad van leverworst. Stond er eigk niet bij stil dat het vol afvalstoffen zit, wat natuurlijk vrij logisch is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 20:44:35 #110
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104218227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:24 schreef Vanyel het volgende:
En wel duidelijk beleid dat er niet gesnoept wordt.

Maar ik merk om me heen dat smeerkaas en leverworst het ook bij veel ouders heel goed doen voor echt kleine kindjes. Vinden ze lekker en het plakt fijn...
Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...

pi_104219483
Mignonne, hebben ze dan nog wel bloed geprikt bij de jongste? Omdat ze haar zo bleek vond?
pi_104219716
quote:
12s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:44 schreef DJMO het volgende:

[..]

Jan krijgt regelmatig smeerkaas (hij vind het echt heerlijk) en soms smeerleverworst. Geert krijgt, als hij beleg krijgt, meestal peren-appelstroop of soms smeerkaas. idd omdat het plakt en ik zo mooie dobbelsteentjes van een dubbele boterham kan snijden zonder dat het een vieze plakzooi wordt. Ik zit me naar aanleiding hiervan wel ineens af te vragen wat voor beleg ik evt. nog meer zou kunnen serveren ...
pindakaas :)

goeie vetten, geen suiker (als je het goede merk neemt that is).
Eventueel jam, plakt ook.

smeerkaas komt er hier niet in, maar dat is puur en alleen omdat ik er zelf de rillingen van krijg :+
smeerleverworst eet ik zelf graag, en oudste krijgt sinds ze twee is af en toe een boterham, jongste (nog) niet.
pi_104219923
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:03 schreef danic het volgende:
Mignonne, hebben ze dan nog wel bloed geprikt bij de jongste? Omdat ze haar zo bleek vond?
dit was de dietist vandaag, ik geloof niet dat die bloed mag/kan/wil prikken.

ik weet niet of ijzer/mcv mee is genomen in die bloedtest van de kinderarts, als het hetzelfde rijtje als vann oudste is dan denk ik het wel, die werd oa getest op schildklieraandoeningen, ernstige anemie, vitaminespiegel werd gecheckt, bepaalde allergieën, coeliakie, parasieten en ontstekingen. En bij mijn weten werd daar ook een algemeen bloedbeeld bij gedaan.

Maar hoe dan ook, jongste is net ziek geweest, ze had afgelopen weekend 40.4 en hoest zich nu de longen uit haar lijfje. Ik vind het niet zo raar dat ze niet zo fit oogt dus ik wacht wel even af waar de KA mee komt.
maandag uitslag daarvan btw.
pi_104220037
Bij Jelle zat ijzer er toen wel bij mignonne
pi_104220354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef mrien het volgende:
Bij Jelle zat ijzer er toen wel bij mignonne
ja ik meen me te herinner bij oudste ook, het is ook een vrij standaard iets om gelijk te prikken natuurlijk als je dan toch prikt zeg maar. Ik ga er van uit dat het er bij haar ook bij zit.
pi_104220379
Nee das ook wel logisch dan, als ze net ziek is geweest.

De reden dat ik ernaar vraag is mede omdat ik gisteren te horen heb gekregen dat het zoontje (21 maanden) van één van mijn beste vriendinnen in het ziekenhuis ligt. Hij was ook ineens ziekelijk wit en grauw zelfs en uiteindelijk bleek zijn hb maar 3.0 te zijn. Hij heeft een bloedtransfusie gehad (dat noemen ze schijnbaar zo, maar hij heeft 180 cc extra gehad).
Wat de oorzaak is weten ze niet, maar het is óf een infectie, óf een inwendige bloeding. Hij heeft ook al 2 dagen zwarte ontlasting namelijk.
Vind het doodeng klinken en denk er echt de hele dag aan.
pi_104220783
he gets dat is echt heel naar zeg :{ bah. Hoop dat ie snel weer opkrabbelt dan!

hier geen zwarte ontlasting of andere tekenen die daarop duiden verder hoor. En mijn kinderen zijn een pietsje doorschijnend erfelijk belast door mij ben ik bang :P dus ik kijk er ook niet heel erg van op.
Ze ziet er verder normaalgesproken ook niet 'ziek' uit, dat scheelt.
pi_104221078
Herkenbaar, Mignonne. Als ik me iets minder fit voel ben ik al lijkbleek. Mensen schrikken zich dan rot. Ze zijn gewoon niks gewend. :+ (Meestalzeggen ze het alleen achteraf trouwens. "Je ziet er nu veel beter uit, je hebt weer wat kleur." En bedankt.

Vanyel, wat een gedoe! Heel vervelend dat ze veel dingen niet kan verdragen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:19:22 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104224381
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

pindakaas :)

goeie vetten, geen suiker (als je het goede merk neemt that is).
Eventueel jam, plakt ook.

smeerkaas komt er hier niet in, maar dat is puur en alleen omdat ik er zelf de rillingen van krijg :+
smeerleverworst eet ik zelf graag, en oudste krijgt sinds ze twee is af en toe een boterham, jongste (nog) niet.
dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppen :') (lang leve de broederliefde en het alles willen delen (waar alles staat voor: waar je zelf geen zin meer in hebt }:| )

pi_104224663
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat krijgt Jan wel idd, maar Geert nog (lang) niet! Ik ben (wellicht mede door Vanyels ervaring) bang dat hij er allergisch voor zou kunnen zijn. Ik reageerde vanmorgen ook lichtelijk panisch geloof ik toen Jan een stukje cracker met pindakaas bij geert in z'n mond wilde proppen :') (lang leve de broederliefde en het alles willen delen (waar alles staat voor: waar je zelf geen zin meer in hebt }:| )
vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effect :P maar das wel de uitzondering hoor.

Maar je kunt ook jam op brood geven, of wat dacht je van gewoon een laagje (ongezouten) roomboter? als je dat afwisselt heb je drie dingen afwisselend op brood dat is op deze leeftijd echt wel genoeg.

Mijnes krijgt appelstroop, en jam en boter. Daar houdt het mee op, maar dat zijn ook wel een beetje de enige reeële opties voor ons nu. Ik vind t prima.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 10 november 2011 @ 22:53:17 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104226413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

vanaf 9 maanden mogen ze gewoon pindakaas hebben en als er geen allergische aanleg bij Geert in zit hoef je daar niet mee te wachten. Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effect :P maar das wel de uitzondering hoor.

Maar je kunt ook jam op brood geven, of wat dacht je van gewoon een laagje (ongezouten) roomboter? als je dat afwisselt heb je drie dingen afwisselend op brood dat is op deze leeftijd echt wel genoeg.

Mijnes krijgt appelstroop, en jam en boter. Daar houdt het mee op, maar dat zijn ook wel een beetje de enige reeële opties voor ons nu. Ik vind t prima.
Geert is acht maanden en een beetje schat :P ;) Roomboter heb ik wel in huis, Voor jam geld net als voor vers fruit (zie de discussie in het peutertopic :') ) dat hij de enige zou zijn die het eet. Nou kan ik vers fruit in kleine porties kopen, maar een pot jam gaat waarschijnlijk bederven hier, ook al bewaar ik het in de koelkast :{ )

pi_104227775
cupjes jam DMO! Heb ik ook aangeschaft na schimmel in de jampot!
pi_104230468
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Herkenbaar, Mignonne. Als ik me iets minder fit voel ben ik al lijkbleek. Mensen schrikken zich dan rot. Ze zijn gewoon niks gewend. :+ (Meestalzeggen ze het alleen achteraf trouwens. "Je ziet er nu veel beter uit, je hebt weer wat kleur." En bedankt.

Vanyel, wat een gedoe! Heel vervelend dat ze veel dingen niet kan verdragen.
ik geef ook licht in het donker.. na de bevalling kwamen er ook wat zusters om te vragen of ik wilde blijven om aan te sterken want ik zag wel heel erg bleek..

kutwijven, ik was nog rozer dan normaal door alle inspanning :P
pi_104231794
Geitensmeerkaas DJMO, dat is ook voor jezelf heerlijk (met honing erop voor de mama's mmmmm)
Volgens mij bij de lidl enzo best goedkoop verkrijgbaar.
Zoiezo tip voor de bijna dreumesmama's
Bij de appie kun je het ook kopen, het heet Rondelle volgens mij.
pi_104233512
Wij doen koeienroomkaas voor Dottir. En roomboter, maar daar heeft ze al een week geen zin in. Roomkaas voelt veel beter dan smeerkaas.
pi_104233517
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:23 schreef mignonne het volgende:
Bovendien bouwt een allergie zich over het algemeen op, vanyel's dottir gaat gewoon voor het maximale drama-effect :P maar das wel de uitzondering hoor.
Moet een kind van mij zijn :D
  vrijdag 11 november 2011 @ 06:18:54 #127
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104233643
Heb vannacht niet echt geslapen door een huilend grietje die niet goed op temperatuur wou komen, en op momenten dat ze sliep lag ik te piekeren of ik mijn werk moet gaan afbellen of niet, stom eigenlijk dat ik daar over ga twijfelen. En er was beneden in de straat ook nog een vechtpartij met meerdere mensen :o , daar slaap ik ook niet rustig van.
pi_104233685
Jeumig krijtlijk, das lekker dan.
Ga je je afmelden? Als je die mogelijkheid hebt, zou ik het wel doen denk ik. Arm meiske.

Mignonne, ik bracht et een beetje raar, maar ik ga er natuurlijk niet vanuit dat je jongste hetzelfde heeft als het zoontje van mijn vriendin. Maar vroeg me erdoor wel af of ze ijzer hadden geprikt.

Ik ben ook zo bleekneus, lang leve de bronzingpowder
  vrijdag 11 november 2011 @ 07:05:24 #129
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_104233761
Ja, heb afgebeld hoor. Had vanochtend de huisartsenpost al gebeld, en kreeg als advies om het vanochtend nog even aan te kijken en dan eventueel mijn eigen huisarts te bellen voor een afspraak.
pi_104234120
Ik heb de optie niet om af te bellen. dus de AB maar mee gegeven naar de oppas. En nu moet ik vanmiddag wel langer werken omdat ik gisteren dus niks gedaan heb.
pi_104235254
@ Nirak, Cas is bijna 4 maand :)
Hij ligt nu lekker in de box te spelen en geluid te maken, zodra hij moe is maak ik de inbaker foto's :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:17:47 #132
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_104236738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:43 schreef Mevr_Mus het volgende:

En Cas O+ Wij hebben Simon de eerste weken ingebakerd. Niet eens omdat hij onrustig was, maar meer omdat het ons lekker warm en beschermend leek. Nu doen we het niet meer, maar we stoppen hem wel in de ingebakerde houding in in zijn wiegje en dan ligt hij (meestal :P ) heel rustig te wachten tot hij in slaap valt O+
Bij deze post hoorde nog een plaatje:
Oude (on)bekende.
pi_104237296
Oh, Simon :) Wat lig je daar lekker! O+

Cas heeft een bijzonder goede dag, lekker vrolijk en heerlijk zijn fles leeg gedronken net. Meneer zit op 5 van 190 cc. Klein vretertje :Y) Vanmiddag lekker even naar buiten toe, meneer past niet meer in de kinderwagenbak dus heb ik het ander opzetstuk thuis. Kijken wat hij er van vindt!
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:49:18 #134
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104237549
Simon O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_104239343
Mevr_Mus was hier net eventjes met Simon. Het mutsje dat telkens net over de oogjes viel, de miniatuurvoetjes met Aapies eraan, de kreungeluidjes en het gesabbel aan een vinger. Ik ben verliefd op Simon. O+ Babyjongetjes, wat zijn ze leuk.
pi_104240392
Oh Simon O+ ik vond jongetjes bijna nooit leuk, eigenlijk alleen kobus,Niels en Ivan :') tot ik er zelf 1 kreeg O+
pi_104241367
}:|
pi_104241434
tís toch echt zo :P ik vond dat ze allemaal op elkaar leken :P met t stomme korte haar en saaie kleertjes.. en nu zijn ze allemaal leuk, hoor je dat? ALLEMAAL :P
pi_104244340
Kd haha, ik vond jommetjes ook nooit zo bijzonder. Ook zo met kleding (als ik weer een cadeau moest kopen, kwam ik r nooit uit)

Maar nu vind ik ze ook leuk, en de kleertjes geweldig. Misschien omdat ik me er nu veel meer op focus

Oja :o mag ik erbij. Adam 5 oktober
pi_104245408
De dietist zegt iig kma, o.a. omdat het uitslagpatroon dat deed vermoeden. Morgen wordt de neocate bezorgd en dan zien we verder.
  vrijdag 11 november 2011 @ 14:30:57 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104245950
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:17 schreef Vanyel het volgende:
De dietist zegt iig kma, o.a. omdat het uitslagpatroon dat deed vermoeden. Morgen wordt de neocate bezorgd en dan zien we verder.
Boh Vanyel ik vind het heftig, zo reageren ineens op alles, jullie kleine meis...wat sneu.
pi_104246565
t arme jochie heeft vandaag last van zijn krampjes ;(

en het enige wat helpt is hangen alsof je leven er vanaf hangt ;)

en dat is echt rood, geen roze :P
pi_104246789
Kd wat lijkt ie groot :D
pi_104246831
Sterkte vanyel met dottir :{
pi_104246875
Ja wat heb je daar bij gestopt? :D Lange Lex! Ook hangend blijft ie te O+

En wat een leuke Simon zeg! Lekker koppie.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104246913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:50 schreef Jipster het volgende:
Kd wat lijkt ie groot :D
ja he..ik weet niet wat voor een ziekelijke spurt hij heeft gemaakt...maar maat 62 dus :{ heeft gewoon 50/56 en 56 overgeslagen :')

en Vanyel, wat klote zeg..
  vrijdag 11 november 2011 @ 15:21:35 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104248016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ja he..ik weet niet wat voor een ziekelijke spurt hij heeft gemaakt...maar maat 62 dus :{ heeft gewoon 50/56 en 56 overgeslagen :')

en Vanyel, wat klote zeg..
Die van mij zat ook met 4/5 weken al in maat 62, begon ook in 50. Nu is ze 5 maanden en draagt ze sommige dingen nog 68, maar ook al veel 74 spul....
Slagroom bv. ^O^
pi_104249071
nou idd.. al denk ik dat t hier ook vooral lengte is.. meneer heeft dan ook niet de kleinste ouders :)
pi_104249462
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 14:17 schreef Vanyel het volgende:
jemig en gelijk aan de neocate ook -O- arme dottir.
fijn dat je iig iets hebt :)
pi_104249812
Jelte is vandaag een week oud en ik vloei al niet meer *O*

Jemig wat is Lex groot! :o

Wat sneu Vanyel.. Sterkte!
pi_104250226
Ik sleep het zieligverhaal van Dottir ff naar het passende topic. Dank voor meeleven.
pi_104251324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 16:05 schreef Vlindur het volgende:
Jelte is vandaag een week oud en ik vloei al niet meer *O*

Jemig wat is Lex groot! :o

Wat sneu Vanyel.. Sterkte!
Vlindur, dat doe je goed! Ik vloei nog steeds een beetje, na 5 weken, steeds als ik denk dat het klaar is, begint het weer }:|

Hoe is het met jouw :D Jelte?
pi_104251520
Met mijn ( :P ) Jelte gaat het prima! Komt lekker aan, slaapt megaveel (behalve snachts uiteraard ;) ) en ik vind hem zo tof! O+
Hij is heel anders dan Rienk, een heel eigen koppie O+

Hoe is het met jouwe? Jelte's zijn echt de bom O+

De kraam had zn sokken gedaan :') Inmiddels heeft ie andere kleren aan O+
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:11:20 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104252634
jemig lex; groterd!!! T en ik zijn ook groot, maar Liene heeft nog gewoon 62 aan hoor... :Y met 12 weken..

en ahhhh Jelte... snoepie!!! O+
pi_104253040
Ean draagt met 6mnd maat 62
Vanyel wat ontzettend klote zeg voor Dottir en jullie.
Lexi s echt mega
Mooie Simon O+
Sandous welkom
pi_104255158
Bartje draagt met ruim 5 maanden ook nog steeds maat 62, al gaat het nu wel steeds strakker zitten..
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:20:26 #157
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_104255425
Wat een mooie is Jelte! O+ En wat is Lex ineens groot geworden! :o Qua lengte doet ie nu al bijna niet meer onder voor ons meiske. Ze is een cm of 64 nu en zit qua maat nu in 62-68, ik blijf het apart vinden als ze ergens uit groeit, omdat ze zo 'lang' in 56 heeft gezeten, het was natuurlijk ook maar een iniminie bij geboorte.

Sorry dat ik zo weinig post, maar ik probeer wel alles bij te lezen. Het is zo onwijs druk met 4 dagen werken en vrij druk sociaal leven :@ . Maar hier gaat alles prima, ze eet en groeit goed en lijkt iedere dag wel een nieuw geluidje te ontdekken, echt zo schattig O+ .

Vanyel, sterkte voor je meiske! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_104261265
Eva zit nu net in 68, we zijn afscheid aan het nemen van 62 zeg maar. En ze is nu 6 maanden, dus dat gaat ook nog niet zo snel. Is niet erg, want heb net de kast weer bijgewerkt zodat er nu 68 en 74 hangt en dat is allemaal zo groooot!!

Gisteren terug van boodschappen doen, ijdeltuit op d'r buik voor de spiegel in de gang gelegd en boodschappen uit gaan pakken in de keuken (om de hoek van de spiegel). Tuttie vindt zichzelf namelijk heeeeeel interessant en lebbert met zichzelf in de spiegel :9~
Kijk ik even om de hoek of alles goed gaat, zit ze ineens op d'r billen :o
Ik: WAT DOE JIJ NOU!?!?!
(schrik en denk: nee, fototoestel, snel!!)
Eva: 'oh, ik doe iets geks, gauw weer naar mijn buik' }:| Dus geen goeie foto helaas.
Ze zat wel met d'r benen in de knoop toen ze terug draaide ghehe, tis toch lastig allemaal.

Ze heeft het erna niet meer gedaan, zal wel een motorisch toevalstreffertje zijn geweest maar OMG!
pi_104262574
hahah nu ik die foto terugscroll lijkt ie idd huge maar t valt best mee hoor.. :D en Jelte is ook een moppie zeg, lijkt best op rienk he?
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:11:03 #160
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104279206
Lief heeft Anouk meegenomen naar buiten voor een rondje om, dat voelt even raar zeg!

Wat een geweldig gezicht moet dat zijn Danic, Eva voor die spiegel!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_104285210
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:11 schreef Susie het volgende:
Lief heeft Anouk meegenomen naar buiten voor een rondje om, dat voelt even raar zeg!

Wat een geweldig gezicht moet dat zijn Danic, Eva voor die spiegel!
Loop je niet even mee?
Ik heb er vandaag alweer 3 km op zitten met kleine man en hond. Gisteren 4 in het bos :D heerlijk met dit zonnetje!
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:30:03 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104285351
:o Mijn dochter is vandaag alweer 5 maanden! *O* *O*

Geboren op eerste Pinksterdag in Juni en nu 5 maanden op de dag dat Sinterklaas aankomt.

Ze kan zich omrollen, rechtop zitten in de kinderstoel, ze ligt in het zitgedeelte van de kinderwagen. Ze krijgt sinds deze week wat bijvoeding en daar is ze helemaal blij mee.
Vandaag had ze haar eerste grote baby vaste poep. :D

Ik vind het eigenlijk steeds leuker worden de laatste 2/3 weken, ik kan zo leuk met haar liedjes zingen, kletsen, ze begint echt te knuffelen. Het is mijn kleine vriendinnetje aan het worden ipv een kleine baby die ik heel de dag verzorg. We hebben het zo gezellig samen en ik ben zo blij dat ik haar altijd om me heen heb.

En *trots kijkt* 5 maanden borstvoeding!
pi_104285420
Gefeliciteerd Juud!! Klinkt alsof ze het goed doet!

Ik heb net Bartje weer wat fruit gegeven, druiven dit keer... En hij vond het weer heerlijk, zodra hij het bordje en de lepel ziet gaat zijn mond gelijk open..
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:47:55 #164
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104288608
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef Nirak het volgende:

[..]

Loop je niet even mee?
Ik heb er vandaag alweer 3 km op zitten met kleine man en hond. Gisteren 4 in het bos :D heerlijk met dit zonnetje!
Lief wilde zelf even een rondje en nu kon ik even zeeeeeeer uitgebreid douchen ;)Blij dat ik niet meegegaan ben, hij heeft ongeveer 10 km gemaakt, dat red ik nog echt even niet....
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:21:22 #165
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104289497
Mijn baby is al bijna geen baby meer :( tis net een klein uitgevallen dreumes, af en toe loopt ze stapjes los en gisteren zo 3 achter elkaar. Ook babbelt ze erop los: papa, mama, bam (Bram) en ja. Handjes klappen lukt ook en handkusjes geven, nu nog zwaaien
pi_104293043
Puck rapleyt een pannenkoek, propt een beetje, beetje aanduwen en ondertussen een poepbroek produceren :')

The way you rock'n'roll
pi_104293093
Wat leuk allemaal, kan haast niet wachten tot die tijd :)

Maar ik snap even iets niet aan onze baby, misschien dat jullie t wel snappen?
S nachts slaapt hij goed, alsin: wakker, huilen, luier, aan de borst, boeren, weer naar bed en slapen tot volgende voeding zonder huilen oid.
Maar overdag wil meneer niet slapen in zn bedje. Wel in de box, bij mij of tijdens t wandelen in de wagen...
Hoe kan dat nou? En hin is echt wel moe, want jeziet hem gewoon vechten tegen zn slaap...
pi_104293171
Hij vind t gewoon gezellig bij je te.zijn :)
Lekker van genieten, zolang t duurt :D zolang ie er geen last.van heeft en ook lekker slaapt in box, wagen, bij jou
En blij zijn dat t s nachts goed gaat :D
pi_104294779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hij vind t gewoon gezellig bij je te.zijn :)
Lekker van genieten, zolang t duurt :D zolang ie er geen last.van heeft en ook lekker slaapt in box, wagen, bij jou
En blij zijn dat t s nachts goed gaat :D
+1

:Y

Sugarsnap wauw wat heb je een vlotte dame!!

Puck O+ multitaskert :D <3

mijn dame zit onder de eczeem, we waren op een verjaardag en ik had een handje amandel en cashews op. T zat erin voor ik er goed en wel over nagedacht had. Keistom :{ ze heeft verder niets anders op. Nouja ik weet iig iets nu, alleen niet of t nou amandel was, of juist cashew, of allebei :')
pi_104294877
Boh balen mignonne -O-

Waar krijgt jouw jongste eczeem? Want Puck heeft het ook nog steeds met heftige en minder heftige fases op zijn rechterwang.
The way you rock'n'roll
pi_104294965
Wat een leuk filmpje van Puck!!!(en zo te zien een bekend kinderstoeltje)

Mignonne, wat balen zeg!
pi_104295108
boh balen Mignonne
En wat een ontzettend leuk filmpje van Puck
Ik las dat Eva al haar billen zat en al echt kruipt. wow die heeft echt de turbo er op

Ean knapt volgens mij wel iets op ze is alleen wel echt heel erg verkouden. En ze slikt de AB zo weg. Terwijl die echt vies is. Bij de geur kreeg ik meteen herinneringen van vroeger.
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:32:56 #173
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104295131
Onze dame is vandaag precies een half jaar oud! :o *O*
Dus het is tijd voor foto-spam :)

SPOILER
Vandaag heeft ze met papa de intocht van Sinterklaas gekeken, ze vond het helemaal geweldig.. totdat ze de Sint zag :')
pi_104295201
Mooie spam O+
pi_104295212
@DML euh, het zijn een paar plekjes die steeds terug komen, ze lijken weg te zijn normaliter maar als er iets verkeerd gaat komt het op hetzelfde moment weer terug. Het loopt zeg maar in een baard :D van oor tot oor, onder de kin langs. Ook wel ietsje op de wangen, maar vooral daar. En in het begin toen ze nog heel klein was ook op dr voorhoofd en tussen de wenkbrauwen.

Tankgirl wat een dotje O+ vooral die laatste foto! oooh O+
pi_104295485
Dottir heeft t juist altijd op de linkerwang. En een soort brilletje als ze last heeft van eten, begint bij de wenkbrauwen en als t erg is gaat t ook naar onder haar oogjes.

Lekker irritant van die noten mignonne. Lastig dat een paar seconden niet opletten zoveel effect kunnen hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 november 2011 @ 21:22:14 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104297052
Mooie spam O+

ik had een kleine frusti
inmiddels lukt het optrekken in de box vrij goed, en probeert hij zich nu ook aan de tafel op te trekken (en als het lukt alles wat er ligt ervan af te maaien, op zoek naar houvast _O- )

Vanmiddag in de dierentuin ging ik een portie poffertjes halen voor Jan. Sta ik even met die mevrouw te praten, nav een opmerking van mij naar Geert (dat hij mama-melk kreeg en geen taksi zoals Jan). Oh maar die is toch al oud, die geef je toch geen bv meer? ik: huh, hij is pas acht maanden hoor, en ik wil het het liefste twee jaar volhouden. Waarbij ik ook nog uitlegde dat dat de who-norm was. Ze keek me aan alsof ik in het gekkenhuis thuishoorde :')

pi_104297669
och dat is flink balen mignonne :{
mijne kakte zijn tummytub vol, dat was nog een gehannes zeg, lex in tummytub op de grond terwijl ik m vast had, kon paps t andere badje maken en neerzeteen zodat ik Lex weer kon overtillen en dat allemaal heel snel zodat ie niet afkoelde.. flikkerde ie ook nog eens in slaap.

altijd loachuh in huize huijboom
pi_104297970
Ai, lekker KD :')
En dat ie dan gewoon in slaap valt :o

Puck heeft het dus in alleen op zijn rechterwang dat eczeem. Hij heeft er geen last van en vertoond ook geen andere tekenen van last hebben van voedsel.
Zou ik er nou toch iets mee moeten en meer uit moeten zoeken of kan het geen kwaad? Ik ben er een beetje in dubio over.
The way you rock'n'roll
pi_104298151
whaha KD wat kan jij ook altijd beeldend vertellen... :)

ahhh Tankgirl wat is je meisje moooooooi! leuke spam en gefeliciteerd met je halfjaardag!! alweer een half jaar mama! O+

Mooi filmpje van Geert DJMO!! en pfff kortzichtige mensen houd je altijd he? ;) 8 maanden BV is fantastisch en idd mooi doorgaan :Y

Juud dr Lientje ook alweer 5 maanden *O* en 5 maanden BV Juud! moooooi O+ O+ O+

Oee Mignonne, balen van die noten zeg... :* hoest met je grote krentebol??

Fijn dat Ean weer wat opknapt FR :* altijd moeilijk als je kindje ziek is..

haha DML ook een hilarisch filmpje van Puck O+ me loves...

Ik ben nog steeds dood en doodmoe, met Liene lijkt het gelukkig wel iets rustiger.. vandaag twee keer bij papa in slaap gevallen en dr linkerarmpje lijkt ook iets beter mee te bewegen... op zich heb ik wel hoop op de komende dagen.
het oefenen met slapen gaat wel beter, ze gaat nu savonds rond dezelfde tijd als Evie naar boven, proberen zo toch wat meer rust en regelmaat te creeeren.
Lijkt vrij goed te gaan... :Y
pi_104298720
Wij zijn er weer na een midweekje weg te zijn geweest! En de rijke boslucht lijkt Sarah goed te hebben gedaan. Wat een heerlijk meisje heb ik toch en wat ontwikkeld ze zich lekker! De nachten ga ik het niet over hebben dat stukje nemen we voor lief.
Maar ze heeft heerlijk gezwommen, haar eerste stapjes langs de bank gezet, geslapen in de bondolino bij mama op de rug en kennis gemaakt met Saar van TM.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_104309291
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 21:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft het dus in alleen op zijn rechterwang dat eczeem. Hij heeft er geen last van en vertoond ook geen andere tekenen van last hebben van voedsel.
Zou ik er nou toch iets mee moeten en meer uit moeten zoeken of kan het geen kwaad? Ik ben er een beetje in dubio over.
Lastige keus. Zeker als ie verder nergens last van heeft. Voor 1 vlekje zou ik niet snel actie ondernemen. Aan de andere kant zijn wij duidelijk niet zo slim ;)
pi_104309572
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Nirak het volgende:
Wat leuk allemaal, kan haast niet wachten tot die tijd :)

Maar ik snap even iets niet aan onze baby, misschien dat jullie t wel snappen?
S nachts slaapt hij goed, alsin: wakker, huilen, luier, aan de borst, boeren, weer naar bed en slapen tot volgende voeding zonder huilen oid.
Maar overdag wil meneer niet slapen in zn bedje. Wel in de box, bij mij of tijdens t wandelen in de wagen...
Hoe kan dat nou? En hin is echt wel moe, want jeziet hem gewoon vechten tegen zn slaap...
Zo hoort het toch? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:07 schreef MamaPurk het volgende:
Wij zijn er weer na een midweekje weg te zijn geweest! En de rijke boslucht lijkt Sarah goed te hebben gedaan. Wat een heerlijk meisje heb ik toch en wat ontwikkeld ze zich lekker! De nachten ga ik het niet over hebben dat stukje nemen we voor lief.
Maar ze heeft heerlijk gezwommen, haar eerste stapjes langs de bank gezet, geslapen in de bondolino bij mama op de rug en kennis gemaakt met Saar van TM.
Heerlijk! O+
  zondag 13 november 2011 @ 09:33:06 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104309792
Nirak, gefeliciteerd, je hebt een volkomen normale baby :)
Djmo, wat gaat Geert als een speer zeg!
Mp, heerlijk een midweekje weg, wij gaan over twee weken ook. Jaja, ik had nooit gedacht dat ik ooit naar zo'n huisjespark zou gaan, maar met een baby is het toch wel handig. Misschien gaan we ook wel zwemmen met hem! Denk dat we hem sws een plezier doen door met hem weg te gaan. Hij heeft nu echt meer prikkels nodig. Alleen maar liggen vindt-ie écht niks meer aan. Gister waren we met hem naar Ikea, dat vond-ie geweldig! Je zag zijn oogjes overal naartoe schieten. Hij wordt echt feller, zo wil hij zelf zijn flesje vasthouden en laat hij zeer duidelijk merken wanneer hij iets niet leuk vindt.
  zondag 13 november 2011 @ 10:02:31 #185
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104310047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:13 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

KD kijk:
[ afbeelding ]
O+ O+

Dat pakje moet ik hebben!! Niet het goeie topic, I know :D maarre.. Waar ken ik dat kopuh? :)
Trotse mamma :)
pi_104310101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:34 schreef Nirak het volgende:
En de vertaling van alle "dat hoort zo's". Waarschijnlijk is ie op zoek naar geborgenheid. Na al die warmte en geluiden in je baarmoeder lijkt zo'n bed wel heel koud en eenzaam. Bij jou in de buurt voelt ie zich veilig, dus kan ie zich makkelijker overgeven aan de slaap.
  zondag 13 november 2011 @ 10:25:29 #187
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104310307
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 10:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En de vertaling van alle "dat hoort zo's". Waarschijnlijk is ie op zoek naar geborgenheid. Na al die warmte en geluiden in je baarmoeder lijkt zo'n bed wel heel koud en eenzaam. Bij jou in de buurt voelt ie zich veilig, dus kan ie zich makkelijker overgeven aan de slaap.
Andere mamma van meneer :W

Kunnen we het beste doorzetten met in bedje slapen overdag (alsdus cs maar daar heb ik geen hoge pet van op)? Het is een heel gevecht met hartverscheurend huilen :'( of dan toch maar beneden houden?

We zijn heel erg dankbaar dat het snachts een enkel probleem is :Y

Edit: ik bedoel: je wil straks ook graag een kindje wat in zn bedje slaapt overdag. Of komt dat vanzelf?
pi_104310366
Bij ons (en volgens mij de meeste kindjes) kwam dat vanzelf. Geef ze in het begin de veiligheid die ze zoeken, na verloop van tijd hebben ze die minder of op een andere manier nodig.

Ik blijf m pimpen: omroep Max had een serie over het menselijk brein. Leuke info over het babybrein, (niet) laten huilen etc. Nog te vinden op uitzendinggemist.
  zondag 13 november 2011 @ 10:32:22 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104310385
Gewoon lekker beneden laten, hij is nog zo klein. Er komt vanzelf een moment dat je merkt dat hij dan niet meer zo goed slaapt en dan kun je het weer in zijn ledikant proberen
  zondag 13 november 2011 @ 11:15:12 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104310981
Ben blij dat ik dan ook een volkomen normale baby heb! :D Anouk wil ook niet in haar wieg overdag.... Mja, 's avonds wil het ook niet direct lukken, maar een tip van een vriendin heeft geholpen: haar 's avonds in een badcape wikkelen en zo later ook in bed. Is dan al lekker warm van haarzelf (en dus niet voorverwarmd met een kruik) en het werkt!
pi_104312534
Wat een mooie fotospam Tankgirl O+ En die laatste foto: het is net of ik naar Eva kijk, terwijl ze irl helemaal niet op elkaar lijken. Zelfs mijn vriend zag het.

Wij hebben hier een sneutje. Donderdag had ik al het idee dat er wat aan de hand was, maar ik mocht niet langskomen bij de huisarts, ik moest maar paracetamol en zoutoplossing geven -O- .
Maar ze had geen verhoging en ik geef liever geen paracetamol als het niet nodig is, daarbij wilde ik graag weten waar ze last van heeft! Stomme vervanger van mijn huisarts }:|

Dus uiteindelijk gisteren een krijsend meisje uit haar bed gehaald, die kapot ging van de pijn en naar de huisartsenpost. Blijkt ze dus een dubbele oorontsteking te hebben en flink verkouden te zijn. Ws keelverkouden, want we horen haar niet rochelen of snotteren. Maar pijnlijk is het wel, drinken is ook lastig.
Daarbij reageert haar buikje behoorlijk heftig op de nieuwe voeding (groenten/fruit). Het ene kind heeft dat meer dan de andere en helaas heeft de mijne het dus meer. Er is niets tegen te doen, ze moet er doorheen, was het devies.

Nou vooruit, maar ik ga wel voorzichtig zijn en niet teveel nieuwe dingen nu aanbieden. Eerst de wortel, boontjes en peer maar eens laten landen.
En nu ligt ze met lichte verhoging en rode konen in bed te slapen, sneutje.
Bij 38,5 moesten we terugkomen, dus ik hoop dat dat niet hoeft.

Oh en Vanyel, ik heb een pompoen gekocht en dacht 'ik vraag aan mijn moeder hoe ik die klaar moet maken, maar zij weet het ook niet'. Hoe doen jullie het?
Moet ik dat ding gewoon schillen??
pi_104312694
Pompoen hebben ze bij de appie ook in de vriezer, in blokjes. Das handig voor de gemakzuchtige moeders onder ons.
pi_104312734
Ah, heeeeele goeie tip, die onthoud ik voor de volgende keer ^O^
pi_104312963
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:27 schreef Aoraki het volgende:
Pompoen hebben ze bij de appie ook in de vriezer, in blokjes. Das handig voor de gemakzuchtige moeders onder ons.
O+

jah, net als frambozen, aardbeien, blauwe bessen, mango en euh nog iets fruitigs. Ideaal!
En bij Lidl hebben ze grote zakken met brocolli in de vriezer voor 1.49 en de euroshoppert heeft ook diepvries boontjes en bloemkool en brocolli en weet ik het wat.

Lang leve de uitvinding van de vriezer! :D

Vanyel goeie tip! ga eens terugzoeken :)

Faithz en nirak, ik zou hem gewoon bij je houden idd, ze bereiken vanzelf een punt waarop je merkt dat ze het beneden te rumoerig gaan vinden of te licht ofzo, en dan merk je dat ze beter gaan slapen als ke ze boven legt. Verder sluit ik me bij Vanyel aan.
pi_104312999
Oh ja, Nirak en Faitz: Eva heeft de eerste 12 weken overdag in de kinderwagen in de woonkamer geslapen. Daarna werd het te onrustig voor d'r en sliep ze in één keer goed in haar eigen bedje.
pi_104313330
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 10:02 schreef Faithz het volgende:

[..]

O+ O+

Dat pakje moet ik hebben!! Niet het goeie topic, I know :D maarre.. Waar ken ik dat kopuh? :)
niet meer bij H&M..

Lex ligt trouwens gewoon altijd bij mij in de buurt. of op mijn buik zoals nu O+ in de doek of wagen beneden.. en 's avonds bij mij , juhp bij mij in bed of in de co-sleeper.

ik lig muisstil en maak mijn eigen bed kort op..lex ligt op mijn hoofdhoogte, kan ik m de hele nacht ruiken O+
pi_104313380
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+

jah, net als frambozen, aardbeien, blauwe bessen, mango en euh nog iets fruitigs. Ideaal!
En bij Lidl hebben ze grote zakken met brocolli in de vriezer voor 1.49 en de euroshoppert heeft ook diepvries boontjes en bloemkool en brocolli en weet ik het wat.

Lang leve de uitvinding van de vriezer! :D

Vanyel goeie tip! ga eens terugzoeken :)

Faithz en nirak, ik zou hem gewoon bij je houden idd, ze bereiken vanzelf een punt waarop je merkt dat ze het beneden te rumoerig gaan vinden of te licht ofzo, en dan merk je dat ze beter gaan slapen als ke ze boven legt. Verder sluit ik me bij Vanyel aan.
ken je t boek baby's van Desmond Morris?
ook een goede tip voor babymoeders.
pi_104314577
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:21 schreef danic het volgende:
Oh en Vanyel, ik heb een pompoen gekocht en dacht 'ik vraag aan mijn moeder hoe ik die klaar moet maken, maar zij weet het ook niet'. Hoe doen jullie het?
Moet ik dat ding gewoon schillen??

Ik heb meestal flespompoenen. Die kun je met een (goeie) dunschiller prima schillen. Dan snij ik ze in handzame staafjes en kook die tot ze lekker zijn.
pi_104314640
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+

Ja dat denk je dan. Koop je voor je mangoliefhebbend kind mangostukjes uit de diepvries, weigert ze er na één likje zelfs maar 1 hap van te nemen.
Mevrouw heeft smaak, ik vind ze ook smerig neppig smaken
pi_104315857
Arme Eva ook oorontsteking het heerst schijnbaar. Al heb ik het idee dat het niet besmettelijk is.

Ean lag de eerste tijd ook bij mij beneden in de kw of box te slapen. Ik had haar al zo lang moeten missen en ze was duidelijk aan geluid gewend en boven is het hier heel stil.

Btw nu ligt ze ook in de box te slapen met rode wangen. Maar dat is meer omdat ze zo verkouden is en ik haar nu wat beter in de gaten kan houden. Vanmorgen werd ze echt stikkend wakker.
  zondag 13 november 2011 @ 14:36:26 #201
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104316478
Bedankt voor de adviezen :) fijn om te horen dat het vanzelf goed komt!
  zondag 13 november 2011 @ 14:39:01 #202
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104316564
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 12:52 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

niet meer bij H&M..

Lex ligt trouwens gewoon altijd bij mij in de buurt. of op mijn buik zoals nu O+ in de doek of wagen beneden.. en 's avonds bij mij , juhp bij mij in bed of in de co-sleeper.

ik lig muisstil en maak mijn eigen bed kort op..lex ligt op mijn hoofdhoogte, kan ik m de hele nacht ruiken O+
Verdulleme :( hij is heel cool!

Danne slaapt snachts gelukkig wel in z'n eigen bed :) tis nogal een kreunert O+ maar daar slapen wij niet doorheen. We gaan hem nu lekker in de wandelwagen leggen.. Als het omslagpunt toch vanzelf komt..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 13 november 2011 @ 17:35:58 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104322383
Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Als tegenhanger voor de het komt vanzelf dat ze beter in hun bedje slapen dan beneden .. Geert slaapt nog steeds alleen in de doek, wandelwagen of op de bank (ingestopt tussen kussens) of in mijn bed wanneer het bedtijd is 's avonds :@ :') Nou vind ik dat hij vrij weinig slaapt overdag maar hij lijkt het ook niet te missen :? hij is altijd even vrolijk, altijd dezelfde lachebek. Behalve als hij een vieze broek of honger heeft. of moe is 's avonds, maar dan houd ik hem op schoot tot hij slaapt :@ :@ het ligt dus ook grotendeels aan mezelf dat hij z'n bed alleen als box beschouwt wanneer ik moet douchen ofzo :')

pi_104326129
En heel toevallig vanavond om 19.40 de eerste afl van Breingeheim op Nederland 2 :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 13-11-2011 19:33:08 ]
pi_104326693
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 19:27 schreef Vanyel het volgende:
En heel toevallig vanavond om 19.40 de eerste afl van Breingeheim op Nederland 2 :)
aight!

ik vroeg net op facebook of er niet iets leuks op tv kwam vanavond, mn laatste "vrije" avond voor de komende 10 weken. :P je komt als geroepen :+
pi_104327504
Komende 10 weken moet je studeren?
pi_104327594
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 19:57 schreef Vanyel het volgende:
Komende 10 weken moet je studeren?
ye. en stage lopen en opdrachten maken.

en er was iets met kindjes en zorgen geloof ik :+
pi_104327648
Kinderen? Die moet je gewoon in bed mikken joh. Oordoppen in en klaar met het gezeik.
pi_104327757
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 20:00 schreef Vanyel het volgende:
Kinderen? Die moet je gewoon in bed mikken joh. Oordoppen in en klaar met het gezeik.
ohja dat was het.

/fail
mn kind ligt nu tegen me aan :P

interessante docu!
pi_104327874
:D
Vette fail. De mijne ligt al uuuuren in bed.

Ik vind m ook tof. Leuk ook voor mensen die vinden dat je je kind moet laten huilen. Maar daar zijn ze vast nog niet.
pi_104327949
De mijne slaapt ook. Maar het ging niet van harte. Ze heeft het met vlagen zo benauwd.
pi_104328046
skills vanyel!

nee nog niet, maar ik heb de tendens en insteek wel al een beetje gezien. ik gok dat dat hun advies vast zal zijn dat dat heul goed is :')
pi_104328066
Wat zielig -O-
pi_104328088
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:08 schreef mignonne het volgende:
skills vanyel!

nee nog niet, maar ik heb de tendens en insteek wel al een beetje gezien. ik gok dat dat hun advies vast zal zijn dat dat heul goed is :')
:Y
pi_104342682
:'( Mijn zoon kreeg gisteravond een sneeuwlaars van Leander tegen zijn hoofd :'( En nu dikke blauwe plek op zijn koppie. Had meteen de hapost gebelt omdat het heel hard aan kwam. Die gaf alleen maar via de telefoon een wekadvoes }:| Vanmiddag even naar onze eigen ha om te kijken hoe het gaat. Nu is ie de hele nacht wakker geweest en heel onrustig. Hij had natuurlijk hoofdpijn en geen kans om te slapen. :'( Nu heb ik hem net een zetpil gegeven en is ie van ellende in slaap gevallen. Arme ding. :'(
En heel goed natuurlijk dat ze er op letten maar ze stelden allemaal van die stomme vragen alsof ze dachten dat we hem geslagen hadden :'( . Vond het allemaal al erg genoeg en dan ook dat nog. Mijn kleine hummeltje O+
pi_104343028
ah arme jongen, MeNicole2!
Beterschap voor alle zieke kindjes.

Evan was zichzelf ook niet helemaal...
Gisteren eerst al met een speeltje zichzelf voor z'n hoofd geslagen...dat was niet zo leuk.
Ik kwam gisteravond bij hem om de laatste fles te geven, lag er overal in z'n bed melk. Die fles wilde hij ook niet. Hij was wat misselijk, maar geen koorts.
Vanochtend wilde hij gelukkig wel een fles, die hij bijna helemaal op had.

We zijn ook nog eens z'n lievelingsknuffel kwijt en het lijkt er op alsof ie meer tanden krijgt. De meeste van z'n broeken zitten te wijd, maar kloppen wel qua lengte.
Sinterklaas en de zwarte pieten vond ie maar raar, maar moest er niet van huilen.

Zo...kleine update met wat lijkt op random quotes :P
  maandag 14 november 2011 @ 10:06:41 #217
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104344454
Nicole :*

F_R hoest met je meisje?

DJMO, Alexa was er ook zo-eentje. Sliep overdag niet/moeilijk. Sliep 's nachts wel veel, al heel snel van 8-8. Maar overdag enkel hazeslaapjes in de auto, in de wandelwagen, oid. Eigenlijk had ze met een jaar pas een 'ritme'.

Hier lijkt Seth het goed te doen met de extra rijstebloem over de dag verdeeld. Hij krijgt nu 5*180 met overal een schep rijstebloem bij en bij de laatste (half elf) er twee. Dan trekt ie het tot 6, en meestal worden wij half zeven van hem wakker. Ben alleen benieuwd of die laatste fles echt nodig is, hij pakt die slapend. Maar goed, dat gaan we doordeweeks maar niet testen :')
Alexa en Seth zijn lief
pi_104344609
Fijn dat hij het zo volhoudt takkembah!

Wat sneu menicole!
pi_104345560
Matthias heeft trouwens zijn handjes ondekt :D Hij schrikt zich alleen elke keer rot als ineens die handjes voor zijn neus zwaaien :') dus hij moet elke keer even huilen :o Daarna moet ie er wel om lachen en ligt ie er druk tegen te brabbelen O+
pi_104345788
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:13 schreef MeNicole2 het volgende:
:'( Mijn zoon kreeg gisteravond een sneeuwlaars van Leander tegen zijn hoofd :'( En nu dikke blauwe plek op zijn koppie. Had meteen de hapost gebelt omdat het heel hard aan kwam. Die gaf alleen maar via de telefoon een wekadvoes }:| Vanmiddag even naar onze eigen ha om te kijken hoe het gaat. Nu is ie de hele nacht wakker geweest en heel onrustig. Hij had natuurlijk hoofdpijn en geen kans om te slapen. :'( Nu heb ik hem net een zetpil gegeven en is ie van ellende in slaap gevallen. Arme ding. :'(
En heel goed natuurlijk dat ze er op letten maar ze stelden allemaal van die stomme vragen alsof ze dachten dat we hem geslagen hadden :'( . Vond het allemaal al erg genoeg en dan ook dat nog. Mijn kleine hummeltje O+
OOoo gosssie zo'n kleintje ;(
pi_104346296
Hebben jullie nog een goede tip, hoe je de nageltjes kunt "bijwerken".
Ze groeien als kool, vooral aan de vingers. In het begin heb ik ze gewoon afgescheurd, maar dat gaat nu niet meer zo makkelijk. Als ik een glasvijl gebruik, bleven van die gemene hoekjes. Nu gebruik ik mijn gewone nagelschaar, maar dat is verre van ideaal, want zo een schaar is bijzonder interessant. Ik probeer het altijd te doen, wanneer die een beetje slaperig is, maar hij zwaait en draait toch.
Die speciale babyschaartjes lijken mij niets, kom je daar wel dicht genoeg bij het randje? Bij zijn voetjes lijkt het soms alsof de nageltjes bij de kleinere tenen willen ingroeien, je moet dan goed onder de nagel kunnen komen.
Hoe doen jullie dat?
  maandag 14 november 2011 @ 11:30:10 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104346556
Ik doe het met deze, van de Hema.

Ik vind het een ideaal schaartje en ik knip ze al vanaf een week of 4 zelf bij. Ieder weekend bij mijn kleine mup. Soms trekt ze haar handjes weg, maar ik merk dat ze nu ze iets ouder is er graag zelf naar kijkt en dat zit ze rustig totdat ik klaar ben.
Bij kindjes die het niet willen, is het handig om het te doen als ze slapen. Ook doe ik het niet net na het badje, dan zijn ze zo zacht, dan vind ik het lastiger om te knippen.
Wellicht kan je hem een doekje geven in de hand die je niet knipt?
pi_104347093
Ik heb het in liggen geprobeerd, tijdens de bv en laatst zat die op mijn schoot en had ik mijn armen zo over hem hen dat die minder kon bewegen, maar het blijft lastig, want zijn bewegingen zijn niet controleerbaar nog voorstelbaar.
Misschien nog eens proberen wanneer die dieper slaapt. Bedankt voor de tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 14-11-2011 12:10:50 ]
pi_104351227
MeNicole je arme kleine mannetje :*

Zana wij gebruiken een babynagelknippertje, werkt perfect vind ik zelf en dan de hoekjes nog evne bijvijlen :) Ik hou haar vaak op schoot emt haar rug tegen mijn buik arm erom heen en knippen maar.

Kijk wat mijn kleine baby kan!

[ Bericht 25% gewijzigd door MamaPurk op 14-11-2011 14:33:25 ]
  maandag 14 november 2011 @ 14:28:45 #225
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104351891
Zana, wij gebruiken ook dat ding van de hema. Ik heb Seth altijd op schoot, met zijn rug naar me toe en in de houdgreep. De hoekjes bijt ik zelf bij :P
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 14 november 2011 @ 14:40:34 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104352252
vanaf wanneer mag je knippen en vijlen? Anouk krapt zichzelf nogal open en daar word ze niet knapper van zeg maar...
pi_104352416
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:09 schreef MamaPurk het volgende:
Kijk wat mijn kleine baby kan!
[ link | afbeelding ]
wow dat is snel!
pi_104352515
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:40 schreef Susie het volgende:
vanaf wanneer mag je knippen en vijlen? Anouk krapt zichzelf nogal open en daar word ze niet knapper van zeg maar...
Vier tot zes weken ofzo.. ANders verkopen ze ook een soort van hadnschoentjes bij de prenatal die je om de handjes kan doen als ze slaapt zodat ze zich niet open kan krabben.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:46 schreef cleany het volgende:

[..]

wow dat is snel!
Ja erg snel hou het zelf bijna niet bij zo snel :P
pi_104353634
quote ipv van edit
pi_104353653
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Menicole sterkte voor je kleine
Ik knip Ean haar nagel gewoon. Ben ik al heel snel mee begonnen omdat vijlen niet zo goed ging
Mamplurk wat gaat ze snel.
@mignonne heb jij trouwens een richtlijn van de zantac? Mijn HA wist het niet zo goed en Ean staat nog op de dosering van de KA en volgens mij mag ze wel omhoog. Van de gebruiksaanwijzing word ik ook niet veel wijzer. E. krijgt toch ook zantac?

@takkembah lief dat je het vraagt. Volgens mij gaat het met haar oortjes erg goed. Wel blijft ze erg verkouden en wordt daar dan wakker van.
pi_104354084
quote:
Bij Sofie knipte ik haar nagels al in de kraamweek. Ze had enorm lange nagels, en had ook krassen op haar gezicht. Nu is nagels knippen een ramp, maar dat hoort in het volgende topic :P
*poef* nu is het weg
  maandag 14 november 2011 @ 15:49:56 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104354496
die mallerd hier doet het niet eens in haar slaap, maar als ik niet snel genoeg met haar fles aan kom! :D Ik zeg haar dus vaak genoeg dat ze dan mijn tiet maar had moeten pakken, dat is kant en klaar :P
pi_104354955
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:49 schreef Susie het volgende:
die mallerd hier doet het niet eens in haar slaap, maar als ik niet snel genoeg met haar fles aan kom! :D Ik zeg haar dus vaak genoeg dat ze dan mijn tiet maar had moeten pakken, dat is kant en klaar :P
Haha, ons manneke krabt zich ook wel eens, wij hebben een papiervijltje wat we voor de scherpe kantjes gebruiken, gaat prima :)
pi_104355290
Hebben jullie trouwens boekentips over de ontwikkeling van je kleine?
Ik had tijdens de zwangerschap "het grote wonder" en zoek nu dus wat voor 0-1 jaar ongeveer.
pi_104355518
Ik heb zwangerschap en geboorte voor dummies en het oei ik groei boek maar ik moet zeggen dat ik in beide erg weinig gekeken heb!
  maandag 14 november 2011 @ 16:36:47 #236
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104356244
MP, wow snellerd!!! Das heul geen kleine baby meer :o

@Susie, bijten kan ook :P

@FR, wat fijn dat het wat beter gaat met dr oortjes...
Alexa en Seth zijn lief
pi_104356307
Mijn mailtje gehad, Nirak ? O-)
pi_104356799
quote:
je kan de nageltjes eraf bijten :)
  maandag 14 november 2011 @ 16:49:00 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104356832
ben al blij dat ik niet meer op mijn eigen nagels bijt! :D
pi_104356984
ik meen het serieus, dat mag namelijk wel en gaat prima :)
pi_104357183
Nageltjes afbijten gaat in het begin zeker het makkelijkst..

De tip die ik van de gastouder kreeg over het knippen met het schaartje is zorgen dat het onderste blad tegen de vinger aanzit. Dan weet je zeker dat je neit per ongeluk een stukje vinger meeknipt(wat mij met het knippertje wel eens overkomen is.. :@ )
pi_104357394
de baby van de overburen ligt in het ziekenhuis. (10 dagen ouder dan lex) had ee haar om zijn vingertje heenzitten, topje er bijna af :o
  maandag 14 november 2011 @ 17:07:03 #243
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104357647
Brr bijten, krijg daar de rillingen van. Schoolbord-nagelrillingen zeg maar. Ik pulk randjes er gewoon af. Nagels knjippen lukt niet goed, die schaartjes zijn verkeerd ontworpen (ik ben linkshandig).
pi_104358747
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan }:|
The way you rock'n'roll
  maandag 14 november 2011 @ 17:32:03 #245
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104358792
GEWOON BIJTEN DUS
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 14 november 2011 @ 17:32:26 #246
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104358808
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn baby heeft al gegeten. Kattenbrokjes wel te verstaan :X
Ah, een vleescheter :D
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 14 november 2011 @ 17:33:39 #247
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104358867
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:01 schreef Kleurdoos het volgende:
de baby van de overburen ligt in het ziekenhuis. (10 dagen ouder dan lex) had ee haar om zijn vingertje heenzitten, topje er bijna af :o
Huh??? Een haar? Of wat? Huh, hoe kan dat nou weer
Alexa en Seth zijn lief
pi_104358909
DML, oeps...

pff, ik ben snotverkouden en heb koorst, en ik geloof dat Bartje mij na gaat doen.. Net 37,5 graden, dus maar even kijken hoe het doorgaat..
  maandag 14 november 2011 @ 18:32:16 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_104361417
ah bah DML!

Beterschap L'tiekje! Hopen dat het Bartje bespaard blijft!

Een haar KD?! Mag ik wel oppassen met mijn lange haren, dat ze die niet te pakken krijgt! Brrrrr....
pi_104361520
Ean heeft dat ook gehad een haar/draadje oid en het valt niet meteen op. gelukkig zagen we het wel op tijd
  maandag 14 november 2011 @ 18:39:45 #251
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104361835
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Huh??? Een haar? Of wat? Huh, hoe kan dat nou weer
Euh dit dus :?
pi_104361962
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in orde *O* toch weer een beetje opgelucht.

Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat :') ) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.

kortom yay! *O*
pi_104362723
Ik jompel mee *O*
The way you rock'n'roll
  maandag 14 november 2011 @ 18:57:13 #254
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104362820
Jeujjjjj voor Elin *O*
Alexa en Seth zijn lief
pi_104362846
Wat fijn zeg mignonne *O* *O* *O*
*poef* nu is het weg
pi_104364210
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:
Even zonder verder bijgelezen te hebben, alle uitslagen van Elin zijn binnen en alles was helemaal meer dan prima in orde *O* toch weer een beetje opgelucht.

Alleen haar calcium was verhoogd (hoe cynisch is dat :') ) maar dat is gecommuniceerd met de mdl-arts en dat was niet noemenswaardig relevant volgens haar.

kortom yay! *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_104364270
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
:X
Oeps..Jelle zit daar ook elke keer op te azen
pi_104364684
thanks all :) we zijn blij!
pi_104364702
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:42 schreef mignonne het volgende:

kortom yay! *O*
:*

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 14-11-2011 21:35:23 ]
pi_104365063
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef Takkembah het volgende:
GEWOON BIJTEN DUS
QFT maar dan exclusief de caps lock ;)
pi_104366156
Mignonne, wat een super nieuws!
pi_104366320
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 17:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die van ons eet tegenwoordig goud. Ik had het met iemand over vergoedingen en was nieuwsgierig naar de prijs van de Neocate.
:o Blikje van 400 gram kost gewoon 72 euro :o

Oh en onze relaxte, bedachtzame baby lijkt vandaag een hyperactieve giechelaar. Benieuwd of dat doorzet.
pi_104368194
Mignonne wat fijn!!! *O*
  maandag 14 november 2011 @ 20:30:01 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104368325
Mignonne, wat geweldig dat de uitslagen goed waren *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104369918
Oh Mignonne, wat fijn zeg dat de uitslagen goed waren! *O*

Heeft er iemand nog huis-tuin-en-keuken tips om lekker te slapen met een oorontsteking.
Ik ben echt een leek en begreep van mijn collega dat plat liggen met oorontsteking erg vervelend is, want dan wordt de druk groter. Verklaard ook gelijk waarom ze zo snel mogelijk haar fles drinkt zodat ze weer kan zitten, sneutje.
Ik heb al onder beide bedpoten aan het hoofdeind een boek gelegd zodat het hoofdeinde iets hoger staat, maar ik heb niet het idee dat het veel helpt.

Zou in dit geval dat uit naast d'r bed ook helpen?
  maandag 14 november 2011 @ 21:20:40 #266
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_104372290
Mja, die boeken zullen idd geen zoden aan de dijk zeten want haar lichaampje ligt nog steeds recht. Heb je geen kussen of handdoeken voor onder het matras zodat je het hoofdeinde wat omhoog kunt zetten? Misschien zelfs beter om het vanaf de romp te doen zodat ze in totaal een beetje gebogen omhoog ligt. Maar ik weet niet hoe oud je meiske is en of dit mogelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faithz op 14-11-2011 21:26:33 ]
pi_104373371
Mignonne wat fijn (insert jompel)
@danic wij hebben 2 stevige doosjea onder het matras gelegd. ean ligt nu met haar hoofd hoger dan haar romp
pi_104374033
Danic, neusspray geven kregen wij hier als tip. En bed schuin ja.

Mignonne, juh!!!!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104374749
ik heb er (tot nu toe) geen ervaring mee, Danic

hoe lang duurt tandjes doorkomen eigenlijk...,ik voel sinds dagen een ribbeltje (voor onder), maar het schiet niet op, nu heeft die elke dag verschillende keren dat die out of the blue heel erg heult, soms hoor ik dan echt een "au, au" (weet niet of dat kan, maar het klinkt echt zo, alsof die heel erg pijn heeft).

(Nog) geen koorts, maar heel erg aanhankelijk de hele tijd, vaak drama om naar bed te gaan.
Ik wijd het aan het eerste tandje, maar hoe gaat dat normaal, hoe lang duurt het gemiddeld voordat het volledig door is, het gaat hier zeker al 2-3 weken zo??
Ik geef dan een (koude) bijtring en soms een ijsklontje in een doekje, vaak helpt dat iets, maar ik twijfel of ik misschien iets anders over het hoofd zie. De billetjes waren een keertje iets roder en soms denk ik nu heeft die andere poep, maar de volgende keer is het weer normaal. :?
pi_104374940
Ik zou er in ieder geval dentinox of chamodent opsmeren als hij er zo'n last van heeft. Dit werkt verdovend.
The way you rock'n'roll
pi_104375036
Zana, ik kan je er niet mee helpen. Eva zat op een dag op haar onderlip te sabbelen en de dag erna was het tandje er. Een week later de tweede.

Eva krijgt ook neusspray voor iedere fles (dus 4x per dag). Een gewone zoutoplossing voor baby's is dat. Haar bedje staat schuin, maar dat heeft denk ik niet eens veel zin, net als het matrasje. Ze gaat namelijk het hele bedje door en ligt dus ook geregeld met haar hoofd op het voeteneind. Dus mijn actie heeft al weinig zin :')
pi_104376208
is dan het hele tandje ineens over nacht zichtbaar :o of zeg maar alleen de bovenkant van de tand die door het tandvlees steekt
pi_104377721
Ja het bovenste randje van links naar rechts. In de loop van de weken erna groeit de tand er verder door zeg maar.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 14 november 2011 @ 22:37:24 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104377746
je ziet eerst een wit randje, en dan groeit het tandje vanzelf tot je een hele tand ziet. en tanden krijgen kan een langdurig proces zijn, het kan ook zijn dat ze ineens vier tanden tegelijk krijgen :{

Werkt die FOK! wet ook de andere kant op btw? :D Geert heeft vanmiddag ruim een uur in z'n ledikant liggen pitten (nadat ik er een uur over had gedaan om hem in de draagdoek in slaap te krijgen :? O+ )

pi_104385200
Zo, kort nachtje achter de rug :O met een snotterig ventje -O- Paar keer uit bed geweest om hem even neusspray te doen en zijn schattige snottebellen weg te vegen O+
pi_104385907
ah...Cyntiaa...

we hebben juist een goede nacht gehad. Evan heeft geslapen van 20:00 - 6:00...was ook wel nodig, want hij was al een paar dagen ziekjes en gisteren heeft hij nog een fles overgeslagen.
Vanochtend werd ie vrolijk wakker en ging vol goede moed naar het KDV. Het enige lastige was het aan krijgen van 1 schoen :P
pi_104390788
ohoh.. volgens mij is Lex echt een bulletje aan het worden :o ik zag m net liggen en vroeg me af wie mijn baby opgegeten had :P
pi_104392718
Hier niet echt bijgelezen, ik was afgelopen dagen ziek ;( buikgriep zuigt }:| en kleine J. is ook niet lekker.... ontstoken oogje en verkouden. Je hoort echt slijm in zijn keel en neus, maar het komt er niet uit.. :{ Ui naast het bed, otrivin neusspray, bedje schuin.. we proberen alles.

Morgen naar de kinderarts in verband met verborgen reflux en nog wat kleine dingetjes, ben benieuwd.

*O* voor de kleine van Mignonne!
:* voor al het oortjes-, tandjes-, slaapleed!
pi_104401678
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.

Ik twijfel soms of ik bij elke keer huilen moet gaan trosten of vermaken, maar op een kdv zijn er meer kinderen en die worden ook gewoon verzorgd, maar hoe? En hoe zit het met nieuwe dingen leren, bijvoorbeeld zitten en kruipen.
Ik leg mijn zoontje af en toe op de grond, maar kruipen schiet nog niet echt op, na een tijdje vindt die dat saai of wordt boos dat die niet vooruit kan, dan gaat die heulen. Ik probeer dan weer iets nieuws, op schoot of in de box, maar hoe vermaken ze de kinderen op een kdv?

[ Bericht 3% gewijzigd door Zana op 15-11-2011 18:24:29 ]
pi_104404155
Op het kdv gaat het gewoon zoals thuis
Op de grond met alle kindjes ( sommige spelen wel samen anderen alleen) en dan weer in de box, in de schommelstoel, het wippertje, met zn allen lekker spelen. Hier maken ze veel muziek en komt er elke week een muziekjuf.
Ze verven mooie werkjes voor de trotse ouders. Tussendoor gaan ze lekker eten, soms lekker naar de bakker wandelen, of de kinderboerderij. De leidsters dansen ook met ze ( O+ O+ )

Bij ons op de opvang pakken ze op bij verdriet, knuffelen en kroelen ze veel.

Huilen is de enige manier waarop ze kunnen vragen om aandacht dus dat moet je ze dan ook geven vind ik.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:56:52 #281
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104407199
een *O* voor mignonne!

Bedankt iedereen voor de leuke reacties op de halfjaar-foto's :)

@Danic: onze dames lijken misschien niet op elkaar, maar volgens mij kunnen ze wel dezelfde gezichten trekken. Ik zat op je fb de foto's te vergelijken, en ik zag ook toch duidelijk een gelijkenis :P bizar

Even een vraag:
Ik probeer Larissa aan groentehapjes te wennen, maar ik krijg er al na 1 hapje niets meer in haar mond. Fruit gaat wel prima (alhoewel ze vanmorgen opeens geen banaan meer wilde). Ook broodkorst vindt ze lekker.
De groentes die ik al heb uitgeprobeerd: Wortel (gaat alleen redelijk met appel), broccoli met aardappel, doperwtjes, en bloemkool.

Zelfs met bloemkool in haar handje doet ze niets :{

En nu mijn vraag: Moet ik haar toch een fruithapje aanbieden als ze geen groentehapje wilt of kan ik het voorlopig gewoon aanvullen met borstvoeding?
pi_104408016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:
Het klinkt misschien een beetje wereldvreemd van mij, maar voor diejene die hun kind (van rond de 4-6 maanden oud) op het kdv hebben, heb ik een vraag...Wat doen de leidsters met deze baby's, ze slapen niet meer de hele dag, maar kunnen zich ook maar beperkt alleen vermaken en nog niet met anderen spelen.
Lena zit in een verticale groep en daar gaat het er iets anders aan toe. Ze ging in de box, op het kleed in de babyhoek, onder de speelboog, op schoot bij een leidster als alle kindjes aan tafel aten of aan het kleien waren. Lena was en is trouwens wel het soort baby dat je weg kunt leggen en zich de hele tijd zelf vermaakt.

In een verticale groep zitten maximaal 3 baby's en op ons kinderdagverblijf krijgen die veel aandacht. Eén leidster deed Lena zelfs in een draagdoek als ze naar buiten gingen, al ging ze ook wel in de buggy. Nu is ze zo groot dat ze mee mag spelen in de zandbak bijvoorbeeld. (Nou ja, inmiddels is het wel erg koud.)
pi_104408494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:50 schreef Zana het volgende:

Ik twijfel soms of ik bij elke keer huilen moet gaan trosten of vermaken, maar op een kdv zijn er meer kinderen en die worden ook gewoon verzorgd, maar hoe? En hoe zit het met nieuwe dingen leren, bijvoorbeeld zitten en kruipen.
Ik leg mijn zoontje af en toe op de grond, maar kruipen schiet nog niet echt op, na een tijdje vindt die dat saai of wordt boos dat die niet vooruit kan, dan gaat die heulen. Ik probeer dan weer iets nieuws, op schoot of in de box, maar hoe vermaken ze de kinderen op een kdv?
Op het KDV waar ik werkte was het ook een verticale groep, En de baby's werden zo veel mogelijk overal bij betrokken, Als we fruit gingen eten, zaten de kindjes erbij, het zij in een wippertje of op schoot, of in een kinderstoel als ze kunnen zitten, Als we kringspelletjes deden, lagen de baby's erbij of hadden we ze op schoot, en met vrij spelen lagen ze of in de box, in een wippertje of op een kleed tussen de andere kindjes, op die manier wordt het contact bevordert, En zodra een kindje ging huilen werd het opgetild, een peuter kan vertellen waarom er verdriet is, een baby niet :) En natuurlijk veel kroelen met baby's en schoot spelletjes doen
S. 2014
J. 2016
pi_104409709
Ja, precies, gewoonmezelf87! Zo gaat het er hier ook aan toe. En de meisjes van Ivans leeftijd (2-3 jaar) zijn dol op Lena, want dat is 'hun' baby.
pi_104410086
Zana, tienus gaat naar een babygroep, daar liggen zachte matten op de vloer voor een spiegel, daar spelen ze dan op. En er zijn nog twee boxen, veel speelbogen, wippertjes etc. Maar er is ook een grote grondbox op de centrale hal zodat ze andere kindjes zien. Ze proberen ook elke dag met z'n allen naar buiten te gaan. Ook nu, gewoon goed ingepakt. En ja, soms huilen ze even als ze moeten wachten, maar dat moet ie thuis ook als peuter om aandacht vraagt (andersom komt ook voor, ze moeten gewoon op elkaar wachten, that's live).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104410591
Bartje is bij een gastouder, en daar ligt hij wel regelmatig met een andere baby in de box, de gastouder kletst met hem, hij zit in het wipstoeltje, of hij wordt vermaakt door de andere, oudere kinderen die er rondlopen en helemaal weg van hem zijn....

Hij slaapt ook altijd erg goed als hij weer thuis is na een half dagje bij de gastouder... :P
pi_104411364
Ik had verwacht dat de kindjes misschien meer alleen op bed gaan liggen, maar als ik dat zo lees wordt ook gewoon veel van plaats of houding gewisseld en ook gewoon getroost en opgepakt.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:17:15 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104412488
Ons bonkie is al de hele nacht en dag aan het spoken. Vannacht ging ik rond half 4 maar eens op zijn kamertje kijken, ik lag al een tijdje wakker naar zijn geluidjes te luisteren. Ligt-ie met zijn voetjes tegen het hoofdeinde van zijn ledikant aan, met zijn handje om een spijl me aan te kijken, de goochemerd. Heb hem maar weer omgekeerd en goed ingestopt. Kreeg vandaag rond 6 uur een telefoontje van man, hoe laat ik thuis kwam want Ventje had de hele dag gehuild. Ik heb hem nu even onder mijn hoede, hij is erg onrustig, loopt af en toe knalrood aan en begint dan onbedaarlijk te huilen. Liggen wil-ie niet. Zijn wangetjes zijn vuurrood (temp 37,4). Ik denk dat het oorpijn is, of anders tandjes. Hij kwijlt al een paar weken, dat past wel in dat plaatje. Hij is zo uit zijn doen dat ik hem een panadolzetpil heb gegeven. Hij is net in mijn armen toch in slaap gevallen en ligt nu in de box te slapen. Arm knulletje.
pi_104413723
Wat zielig Aventura..

De rode wangetjes zie ik hier ook al een weekje zo af en toe opduiken, vraag me ook af of het al met tandjes te maken kan hebben..

En ik ben ook wel benieuwd hoe andere moeders het met het vaste voedsel doen. Bartje krijgt nu 's ochtends fruit, en jammergenoeg slaapt hij meestal als wij eten, anders zou hij dan wel groente krijgen. Maar ik zit me dus wel af te vragen of ik anders 's ochtends groente zou moeten geven, omdat hij daar toch ook aan moet wennen.. Aan de andere kant hoeft hij het ook nog niet zo nodig allemaal te eten, dat komt straks wel..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 21:35:05 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104414057
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:56 schreef The_Tankgirl het volgende:
een *O* voor mignonne!

Bedankt iedereen voor de leuke reacties op de halfjaar-foto's :)

@Danic: onze dames lijken misschien niet op elkaar, maar volgens mij kunnen ze wel dezelfde gezichten trekken. Ik zat op je fb de foto's te vergelijken, en ik zag ook toch duidelijk een gelijkenis :P bizar

Even een vraag:
Ik probeer Larissa aan groentehapjes te wennen, maar ik krijg er al na 1 hapje niets meer in haar mond. Fruit gaat wel prima (alhoewel ze vanmorgen opeens geen banaan meer wilde). Ook broodkorst vindt ze lekker.
De groentes die ik al heb uitgeprobeerd: Wortel (gaat alleen redelijk met appel), broccoli met aardappel, doperwtjes, en bloemkool.

Zelfs met bloemkool in haar handje doet ze niets :{

En nu mijn vraag: Moet ik haar toch een fruithapje aanbieden als ze geen groentehapje wilt of kan ik het voorlopig gewoon aanvullen met borstvoeding?
Als het eten voor Geert er een keer bij inschiet (want haast, vergeten apart te koken etc) dan geef ik hem vaak gewoon een tomaatje en een stuk komkommer, waar hij dan heerlijk van smult. Het kan even duren voor ze dingen lekker gaan vinden, blijven aanbieden is de truc. Bovendien groeien ze nu nog niet (echt) van de bijvoeding. Ze halen hun calorieën uit de borst (of fles) voeding. Ik zou als ik jou was 's ochtends een fruithap geven tussendoor, en 's avonds gewoon groente blijven aanbieden, op de momenten dat je zelf ook (een tussendoortje) aan het eten bent.

edit- vraag verplaatst naar 't peutertopic, daar past hij iets beter ;) .

pi_104414146
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:03 schreef Zana het volgende:
Ik had verwacht dat de kindjes misschien meer alleen op bed gaan liggen, maar als ik dat zo lees wordt ook gewoon veel van plaats of houding gewisseld en ook gewoon getroost en opgepakt.
Ja, natuurlijk! Lena had in het begin erg veel moeite om alleen in een slaapkamer te slapen daar. Toen hebben ze speciaal voor haar een hoekje met hangmat gemaakt. De leidsters proberen altijd aan de behoefte van de kindjes tegemoet te komen. Ze kunnen heus niet alles, maar ze doen het super.
pi_104414597
Wij kwamen er na een paar dagen achter dat we Eva op een verkeerd tijdstip een hapje gaven, ze was dan vaak te moe. Let dus ook daarop.
Wij geven een fruithapje na haar ochtendslaapje, vóór de tweede fles. Dan dus die fles en voor haar derde fles een groentehapje, dus dan is het einde van de middag. Zo rond 16.30. Daarna fles, spelen en slapen en rond 22.00 de laatste fles.

De rode wangen had Eva ook. Het waren geen tandjes maar de oorontsteking. Ik zou voor de zekerheid het even laten nakijken door de huisarts, dan kun je ze misschien wat geven als paracetamol of neusspray.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 21:48:07 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104415078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:41 schreef danic het volgende:
Wij kwamen er na een paar dagen achter dat we Eva op een verkeerd tijdstip een hapje gaven, ze was dan vaak te moe. Let dus ook daarop.
Wij geven een fruithapje na haar ochtendslaapje, vóór de tweede fles. Dan dus die fles en voor haar derde fles een groentehapje, dus dan is het einde van de middag. Zo rond 16.30. Daarna fles, spelen en slapen en rond 22.00 de laatste fles.

De rode wangen had Eva ook. Het waren geen tandjes maar de oorontsteking. Ik zou voor de zekerheid het even laten nakijken door de huisarts, dan kun je ze misschien wat geven als paracetamol of neusspray.
kleine kanttekening voor borstvoedende moeders, om de productie goed in stand te houden wordt aangeraden de bijvoeding ná de borst te geven. Om te voorkomen dat de kleine niet genoeg drinkt en de productie dus zou kunnen gaan dippen.

pi_104415899
Goed punt DJMO. Komt er ook nog één van mijn kant :P : wij geven de twee dingen dus niet gelijk na elkaar. Er zit zeker een uur tussen het hapje en de fles.
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:03:57 #295
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104416427
Misschien dan morgen maar met pukkie naar huisarts. Wordt meteen een voorstelronde, hij is er nog niet eerder geweest.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 november 2011 @ 22:18:46 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104417727
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:57 schreef danic het volgende:
Goed punt DJMO. Komt er ook nog één van mijn kant :P : wij geven de twee dingen dus niet gelijk na elkaar. Er zit zeker een uur tussen het hapje en de fles.
Bij Jan deed ik dat ook zo :Y Bij Geert, nou ja, dat heb ik hierboven wel ergens beschreven :P

Beterschap voor ventje Aventura! Bij geert kan ik slecht achterkomen of het oortjes of tandjes zijn, de eerste twee keer waren het z'n oortjes (ontstoken) door tandjes, en nu zijn het gewoon tandjes die doorstralen naar de oortjes en de pijn veroorzaken. Kwaad om er naar te laten kijken kan het iig niet!

pi_104418329
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, precies, gewoonmezelf87! Zo gaat het er hier ook aan toe. En de meisjes van Ivans leeftijd (2-3 jaar) zijn dol op Lena, want dat is 'hun' baby.
Dat merk ik inderdaad ook, dat de oudere kindjes gek zijn op de baby's en ze ook willen helpen en verzorgen! Op die manier leren ze ook al jong om rekening te houden met andere kindjes, want als er een baby op de grond ligt kan je daar niet over heen rennen, en dat hoorde je ook regelmatig uit peutermondjes!

Zana, over het op bed liggen, Je kunt er natuurlijk altijd naar vragen hoe ze het bij jullie op het KDV doen, maar bij ons sliep de baby als hij/zij moe was, en anders was hij/zij gewoon op de groep, en vaak merk je dat een kindje wat nog klein is, het eng vind in een vreemde slaapkamer, helemaal alleen, en dan kun je inderdaad vragen of ze een hangmatje in de box willen hangen!
S. 2014
J. 2016
pi_104426201
Cas zit ook op een verticale groep en heeft nu al de harten gestolen van de kindjes daar O+ En daar slaapt hij inderdaad wanneer de leidsters zien dat hij moe is, daarbuiten lekker in de wipper, box of speelkleed. Ze hebben ook spiegels op baby hoogte, kan hij lekker naar zichzelf kijken. Ik ben heel tevreden over deze groep :)
pi_104426915
Puck zit sinds de wisseling van kdv ook op een verticale groep. Hij is de jongste en iedereen loopt met hem weg O+ Hij scharrelt door de ruimte de hele dag en speelt met iedereen.

Kijk mijn grote baby nou! Het was wel koud zeg!

The way you rock'n'roll
pi_104427001
Ow DML wat word hij groot O+ O+
pi_104427358
inderdaad DML heel groot al :)
Ze waren bij het KDV heel erg over Evan te spreken en hij slaapt zoveel de laatste tijd. Alleen heeft ie toch weer moeite met drinken en spuugt hij veel...even kijken hoe dat zich ontwikkelt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')